The Pacific - 2010
395 svar till detta ämne
Postad 25 mars 2010 - 10:18
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Fan vad trist av er att inte se den via svenskt kabel tv, Canal+
Jag tycker inte det är speciellt trist, se den så snart som möjligt samt utan reklamavbrott. Förlåt? Är inte jag tekniskt? Vad för slags kul är det att se avsnit på avsnitt via HBO till datorn?
720p med 5.1 ljud skickar jag till TVn/hemmabioljudet, mycket bättre än om jag skulle se serien via vanliga TVnätet då jag bara har standardnätet där.
Postad 25 mars 2010 - 11:31
Unregistered4f61698d
-
Unregistered4f61698d
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Fan vad trist av er att inte se den via svenskt kabel tv, Canal+
varför? kommer att köpa på BD när det släpps... Avundsjka har de som vet vilken slags tavla jag har hängades på väggen här hemma som ingen annan i sverige har 
Tss... Jag har bättre grejer En M43-jacka använd av en kille från 82nd airborne med hans egen signatur i är mer än en autograf på ett papper 
Mina papper finns i bara 850 ex 
Om du betalar fett ca$h mycket kan du säkert köpa dig ett eget
Allt som allt har man väl signaturer av 25-30 veteraner.
Tja, min jacka finns ju bara i ett enda exemplar så Denna är ju unik, den var ju trots allt en persons 
Sedan kan ni ju ta eran diskussion om vem som har störst k*k eller starkast pappa via PM Skäms ni inte när ni läser vad ni skrivit? Ni har precis haft den mest hjärndöda diskussion jag läst här.
Postad 25 mars 2010 - 14:52
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Om jag skäms? Nä, inte alls.
Postad 26 mars 2010 - 16:42
Unregistered8f4a4b7a
-
Unregistered8f4a4b7a
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Just nu tycker jag inte att det är så bra som jag hoppats på. Troligen jämför jag alldeles för mycket med BoB som jag bara älskar efter andra avsnittet. Nä jag ska nog försöka tänka bort BoB i fortsättningen när jag ser denna serie och se det för vad det är. En ny serie av Steven Spielberg och Tom Hanks.
Dom två avsnitt jag sett håller ett högt tempo som är mycket snyggt filmat och är riktigt j*vla bra och kommer troligen bara bli bättre och bättre. Det ända jag har haft lite svårt med är att hitta karaktärerna som man kommer att dras med i alla avsnitt. Men den/dem kommer väl att växa fram så småningom.
Det kommer helt klart bli ett köp på BD
Kalekula och Audio code 3
(Trevligt med en jacka och en mycket snygg tavla men hål det till Pm är ni snälla.)
Postad 26 mars 2010 - 19:16
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Just nu tycker jag inte att det är så bra som jag hoppats på. ... Det kommer helt klart bli ett köp på BD
Håller med, karaktärerna är inte så starka, och samma sak gäller manuset. Men det är ruskigt välproducerat!
Postad 27 mars 2010 - 14:50
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 008 inlägg
Lite tankar om dom 2 avsnittena som hittills sänts!
En röd linje för mig är besvikelse!
På något sätt känns serien änsålänge som dom:
"öhh, BoB blev ju en stor succé, vi mjölkar vidare på detta, MEN vi lägger INTE ner samma engageman o hjärta, säljer ju som smör ändå"
Inga karaktärer man "känner" för, känns lite platt det hela, tror inte det är dåliga skådisar utan skyller det hela på dålig regi, har ju varit ett par oneliners tex. -They just kept on coming.... denna framfördes typ som va e klockan? inte mycke ångest och chock förmedlades, samma gäller alla "känslo panoreringar" ordet tomma blickar har i denna serie fått lite fel innebörd..
Känslan de vill förmedla ála soldatadrenalinkick när man ska bära en vattenkyld spruta utan handske,, ja de föll platt!!
Effekterna: mnjaej, lite odynamiskt och verklighetsfrämmande! och vem i sina sinnes fulla bruk anlägger sin frontförsvarslinje 4-5meter framför sitt värn!!!
finns väl mycke mer o säga, får återkomma med mera va de lider!
BoB satte en standard, denna serien lever inte upp till en nivå ens att närma sig den som det ser ut nu!
Postad 28 mars 2010 - 21:53
Unregisterede5a2c6ee
-
Unregisterede5a2c6ee
-
Användare
-
-
188 inlägg
En röd linje för mig är besvikelse!
På något sätt känns serien änsålänge som dom:
"öhh, BoB blev ju en stor succé, vi mjölkar vidare på detta, MEN vi lägger INTE ner samma engageman o hjärta, säljer ju som smör ändå"
Inga karaktärer man "känner" för, känns lite platt det hela, tror inte det är dåliga skådisar utan skyller det hela på dålig regi, har ju varit ett par oneliners tex. -They just kept on coming.... denna framfördes typ som va e klockan? inte mycke ångest och chock förmedlades, samma gäller alla "känslo panoreringar" ordet tomma blickar har i denna serie fått lite fel innebörd..
Känslan de vill förmedla ála soldatadrenalinkick när man ska bära en vattenkyld spruta utan handske,, ja de föll platt!!
Effekterna: mnjaej, lite odynamiskt och verklighetsfrämmande! och vem i sina sinnes fulla bruk anlägger sin frontförsvarslinje 4-5meter framför sitt värn!!!
finns väl mycke mer o säga, får återkomma med mera va de lider!
BoB satte en standard, denna serien lever inte upp till en nivå ens att närma sig den som det ser ut nu!
Word! Däremot måste jag säga att bildkvalitén är jäkligt bra! Vissa scener är otroligt vackra i sig. Men håller med, det är absolut inget BoB och har inte direkt något sug till nästa avsnitt.
Postad 29 mars 2010 - 11:26
Martin_a910
-
Martin_a910
-
Rookie
-
9 inlägg
Nja, tror nog inte det är brist på hjärta och engagemang som gör att serien inte riktigt håller samma klass som BoB. Vill man mjölka pengar lär det nog finnas bättre sätt än att göra en "uppföljare" på en serie som visades för 9 år sedan och som dessutom är dyrare och tog längre tid att producera än orginalet. Sen så har det ju bara visats 2 avsnitt än så länge, ska man jämföra med BoB får man väll göra det efter alla avsnitt visats.
Postad 29 mars 2010 - 15:49
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Det handlar knappast om att mjölka pengar, och det är lite ovärdigt att jämföras med BoB fast det är oundvikligt, den här har helt andra förutsättningar än Europa scenariet.
Postad 29 mars 2010 - 21:22
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Sådär nu har man sett det tredje avsnittet
Äntligen
Postad 30 mars 2010 - 14:33
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Personligen tycker jag att serien lyfte sig från 1:a till 2:a avsnitt, jag tror den kommer att bli ännu bättre framöver.
Jag kommer att se fram emot varje avsnitt!
Postad 30 mars 2010 - 18:48
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Låter spännande inför sverige premiären canal + på söndag
Postad 30 mars 2010 - 19:55
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Har också sett det tredje och den här serien går stadigt nedåt.
Postad 30 mars 2010 - 20:40
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Låter spännande inför sverige premiären canal + på söndag 
Ja på söndag kommer man sitta bänkad och se premiären. Älskar Canal+ och att dom kan visa premiären bara 3 veckor efter premiären i USA. Fast dom kunde varit som spanska Canal+ annars, dom visade premiäravsnittet dagen efter premiären i USA. Men dom måste väl hinna texta det också
Postad 31 mars 2010 - 01:41
pcch7
-
pcch7
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
har inte blivit så imponerad än.. Jag har säkert för höga förväntningar med tanke på BOB, men den här serien kan man nästan inte undvika att jämföra med BOB.
Postad 01 april 2010 - 22:44
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Valet är ju frivilligt är den inte bra så finns ju på/av knapp eller byta kanal.
Tycker jag något är dåligt så ser jag det inte.
Jämför inte med BoB utan ser den som fristående egen serie och den uppfyller mina förväntningar!
Postad 04 april 2010 - 19:01
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Börjar nu på c+
Så då har man sett episod 1, började med en rivstart jämfört med BoB. Kan säkert bli bra
Redigerat av Benkke, 04 april 2010 - 19:54.
Postad 05 april 2010 - 16:42
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Alltså det är inte fel att jämföra denna med BoB, som vissa tycker. Om ni har kollat på reklamaffischerna som finns lite överallt i stan så står det: "The Pacific - Uppföljaren till Band of Brothers."
Postad 05 april 2010 - 18:50
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Du ska inte tro på allting du läser, det är inte en uppföljare till BoB
Postad 05 april 2010 - 19:43
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har sett de första 4 avsnitten och serien är OK än sålänge, Band of brothers är fortfarande några snäpp bättre.
Postad 05 april 2010 - 20:14
mstrand
-
mstrand
-
Användare
-
-
119 inlägg
Hur är det inte en uppföljare till BoB? Samma bakom den, tom samma typsnitt/stil på introtexten till avsnitten?
Postad 06 april 2010 - 06:37
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Hur är det inte en uppföljare till BoB? Samma bakom den, tom samma typsnitt/stil på introtexten till avsnitten?
Den heter inte BoB 2. Den har inget gemensamt med folket från BoB förutom kriget.
Postad 06 april 2010 - 08:55
mstrand
-
mstrand
-
Användare
-
-
119 inlägg
Den heter inte BoB 2. Den har inget gemensamt med folket från BoB förutom kriget.
Pratar du om skådespelarna? Annars är de ju samma team?
Postad 06 april 2010 - 09:06
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Pratar du om skådespelarna? Annars är de ju samma team?
Bakom kameran ja, men inte framför. Det enda denna har gemensamt är just Hanks/Spielberg och själva produktionsteamet. I övrigt har den inget att göra med BoB förutom att det är samma krig men på annan kontinent som redan nämnts.
Postad 06 april 2010 - 09:36
mstrand
-
mstrand
-
Användare
-
-
119 inlägg
Vore väll rätt konstigt om det var samma personer framför kameran? Kan ju inte ha samma personer på två ställen vid samma tid?
Postad 06 april 2010 - 09:38
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Vore väll rätt konstigt om det var samma personer framför kameran? Kan ju inte ha samma personer på två ställen vid samma tid?
Det har jag eller nån annan inte sagt nåt om alls? Men vad jag inte förstår är hur du då får det till att vara en BoB2 bara pga det faktum att det är Hanks/Spielbeg bakom kameran?
Postad 06 april 2010 - 10:04
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Det är ingen uppföljare då de två serierna är helt och hållet oberoende av varandra.
Postad 06 april 2010 - 11:32
mstrand
-
mstrand
-
Användare
-
-
119 inlägg
Ok, sorry! Vill inte verka dryg. Är nog jag som har fel betydelse för uppföljare. För mig har fortsättning och uppföljare olika innebörd, men det är kanske fel.
"""
Sequel
The most common approach is for the events of the second work to directly follow the events of the first, either picking up dangling plot threads or introducing a new conflict to drive the events of a second story.
""
Postad 06 april 2010 - 18:29
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Sequel
The most common approach is for the events of the second work to directly follow the events of the first, either picking up dangling plot threads or introducing a new conflict to drive the events of a second story.
Jo, men, rent tekniskt börjar Pacific innan BoB, redan med Pearl Harbor december 1941. BoB tar vid början runt 1943, och vid det laget ligger vi redan flera avsnitt in i Pacific serien. Och jo jag är medveten om tråd ämnet 'en ny BoB i Stilla Havet', men det är endast för marknadsföringen man använder BoB annars förstår man nog inte vad det handlar om, dock leder detta till missförstånd istället  Och förresten, tycker inte alls illa om Pacific, drog rejält ned mina förväntningar efter att man läst att flera rensenter skrev detamma saker i linje med att den inte alls håller samma klass och anda som BoB.
Postad 06 april 2010 - 19:05
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Det som verkligen var guld i BoB var att de där byggde upp förtroendet för karaktärerna från början, man lärde känna dem och fick sedan se dem utvecklas från en grön rekryt till fullhärdat, eller död, veteran. Vissa karaktärer är rent oförglömliga.
I Pacific får vi initialt mycket korta introduktioner av ett fåtal, sedan slängs vi direkt in på slagfältet. Som att hoppa över de första avsnitten i BoB.
Fullt förståeligt, de har redan porträtterat träningen i den förra serien, inte kul att göra om det. Samt det finns annat att koncentrera historien på denna del av världen.
Nu har jag bara sett första avsnittet men jag kommer, jag lovar, se resten med. Har fullt förtroende för att det kommer vara en bra och sevärd serie.
Postad 06 april 2010 - 19:17
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Hmm missade första avsnittet.  Vilka sändningstider har det på c+?
Postad 06 april 2010 - 19:23
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Söndagar kl 2000  Men avsnitt #1 går i repris kl 2200 ikväll
Postad 06 april 2010 - 21:35
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Tack tack  Men ja får missa första avsnittet CL match på viasat fotboll som inte får missas. Får kolla från ep 2 på söndag.
Postad 06 april 2010 - 22:18
Mackan92
-
Mackan92
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Tack tack Men ja får missa första avsnittet CL match på viasat fotboll som inte får missas. Får kolla från ep 2 på söndag.
Dom visar avsnittet igen på lördag kl 19 och natten till söndag kl 01.20 på C+ Series och på C+ Film HD på söndag kl 15.45. Så du har några chanser kvar att se premiären Tycker det var ett bra premiäravsnitt. Är en serie man kommer fortsätta kolla på. Man blir lite sugen på att BoB nu också, man har ju inte sett den serien heller.
Postad 06 april 2010 - 23:01
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Ja, canal+ nya 'series' kanal är man duktigt bortskämd med, flera retur sändningar av repriser, man slipper spela in då de sänds vad det verkar som en gång om dagen under veckan.
Tack canal+
Postad 07 april 2010 - 07:56
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Man blir lite sugen på att BoB nu också, man har ju inte sett den serien heller.
Missade du den när den gick på SVT för en kort tid sedan? du... https://www.prisjakt...ukt.php?p=53495https://www.prisjakt...kt.php?p=346995fast lite på upphällningen av upplagorna verkar det vara. Det är helt klart en av de bästa serierna jag sett. Finns iofs ett alternativ där upplagan aldrig tar slut... Ja, canal+ nya 'series' kanal är man duktigt bortskämd med, flera retur sändningar av repriser, man slipper spela in då de sänds vad det verkar som en gång om dagen under veckan. 
fast de har tagit bort den fasta repristiden på FilmHD  svårare att programmera in inspelning av repris om boxen är upptagen med annat kl 20 på kvällen.
Postad 07 april 2010 - 10:14
mstrand
-
mstrand
-
Användare
-
-
119 inlägg
Det som verkligen var guld i BoB var att de där byggde upp förtroendet för karaktärerna från början, man lärde känna dem och fick sedan se dem utvecklas från en grön rekryt till fullhärdat, eller död, veteran. Vissa karaktärer är rent oförglömliga.
I Pacific får vi initialt mycket korta introduktioner av ett fåtal, sedan slängs vi direkt in på slagfältet. Som att hoppa över de första avsnitten i BoB.
Fullt förståeligt, de har redan porträtterat träningen i den förra serien, inte kul att göra om det. Samt det finns annat att koncentrera historien på denna del av världen.
Nu har jag bara sett första avsnittet men jag kommer, jag lovar, se resten med. Har fullt förtroende för att det kommer vara en bra och sevärd serie.
Jag tyckte själv att BoB var bäst andra gången jag så serien och då på DVD = såg serien i snabb följd. Jag tror att det kan bli något liknande med the Pacific. Är kanske lite elakt att jämnföra med en serie jag säkert har ett mellan 5 och 10 gånger. Det finns nog många små detaljer som man inte upptäcker första gången man ser serien.
Postad 12 april 2010 - 07:07
pcch7
-
pcch7
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Kanske inte är en officiellt uppföljare men den har blivit marknadsförd så och då får dom faktiskt räkna med att man jämför dom. Lägg sen till att det är samma team bakom serien, samma krig, samma stil.. 4-0 till BOB än så länge.
Postad 12 april 2010 - 09:34
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Jaha, då har jag sett det två första avsnitten. Riktigt bra tycker jag. Den tillför inte precis något nytt för mig, men det är underhållande och spännande. Om någon vill ha lite mer hardcore osminkad "The Pacific" så läs De nakna och de döda av Norman Mailer.
Postad 12 april 2010 - 12:15
MrNorth27
-
MrNorth27
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Har sett de två första avsnitten och tycker att visst det är väl en bra serie, men inget som lockar alls lika mycket som BoB. Karaktärerna är inte alls lika intressanta, de personliga observationerna från karaktärerna är inget man fångas av osv. Det är inget riktigt flyt i berättelsen tycker jag och man trampar mycket luft. Kanske var "verkligheten" i denna kampanjen inte lika färgstark berättarmässigt som det europeiska...
Fick ungefär samma vibb som när vi kollade på stargate:universe, bortsett från politavsnittet händer det ju ingenting, man trampar endast vatten. Färglösa ointressanta karaktärer, en story som famlar i intet. Har man blivit bortskämd av alla högkvalitetiva tvserier som släpptes under 2007-2009?
Hoppas att pacific får en nytändning snart som gör avsnitten mer intressanta! Man verkar koncentrera sig mera på att göra en 100% verklighetsbaserad serie än att ge historien den glöd som gör att man orkar följa den under de veckor den ska gå.
MVH
henrik
Postad 12 april 2010 - 20:36
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Trodde knappt mina ögon igår kväll när det andra avsnittet tog slut på canal+ det var riktigt bra. Jag ville bara ha mera, vilka härliga bilder och vilket ljud sen då och , en vecka kvar...aaarrggghhh!!
Postad 12 april 2010 - 21:04
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Såg avsnitt 4 igår som var lite små seg men totalt sett håller serien, väntar nu på avsnitt 5!
När man sedan har alla 10 avsnitten då kan man se dom i snabbare följd och hänga med bättre i karaktärerna och då kommer man att få en annan bild av serien, har ju sett BoB 5 ggr totalt!
Postad 12 april 2010 - 21:11
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Såg avsnitt 5 idag. För att inte avslöja för mycket så kan jag säga att det nu börjar bli riktig action  Görbra avsnitt för övrigt.
Postad 14 april 2010 - 11:39
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1 766 inlägg
Yes, avsnitt 4 tyckte jag var rätt tråkigt faktiskt, men i 5:e delen börjar det hända saker!
Postad 14 april 2010 - 11:49
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
För fn Clouden, håll dig till Canal+ schemat och sätt igång PS3:an istället!
On topic: Till och med tjejen tycker det här är bra, men hon tyckte det var lite väl mycket skjutande i del 2, utav det jag läser här så kommer hon då inte alls gilla del 5?! Men det kommer jag, hehehe...
Håller med "RedMarathon" om att jag längtar tills man har alla 10 delar och kan köra ett marathon.
Det gjorde jag också med BoB, grymt!
Postad 21 april 2010 - 20:51
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nu börjar denna serien komma ihåg, kollade på del 6 i söndags. Detta tar sig sakta men säkert
Postad 22 april 2010 - 13:14
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1 766 inlägg
För fn Clouden, håll dig till Canal+ schemat och sätt igång PS3:an istället! 
Äsch, det är roligare att ligga ett par avsnitt före och hinta om hur bra serien blir lite längre fram.  PS3:an kommer igång i helgen när jag hämtat ut min nya router, promise! Nåväl, såg avsnitt 6 idag och jag tycker serien växer hela tiden och när jag ser alla krigscener så riktigt längtar jag tills BD-boxen kommer ut så jag får kräma på högtalarna rejält!
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 22 april 2010 - 13:15.
Postad 22 april 2010 - 13:33
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Felet är att jag inte vem vet av karaktärerna som är vem, jag känner typ igen 3 pers.
Postad 22 april 2010 - 19:57
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Felet är att jag inte vem vet av karaktärerna som är vem, jag känner typ igen 3 pers.
Ja, man saknar ju en Winters, Guarnere, Bull, Sobel & Speirs... Alla karaktärer ser ju stöpta ut i samma form i The Pacific. Det är ingen BOB direkt.
Postad 22 april 2010 - 21:12
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Kanske för att det bara handlar om 3 pers. Det handlar om 10 personer i Band of Brothers - ett i varje avsnitt. Fast Winters är den absoluta huvudpersonen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|