HDMI sladd ingår (du behöver inte köpa något)Tack för ett snabbt svar. Då har jag inge bekymmer förrän jag skaffar receiver och 5.1.
Tills dess får vi hoppas att Sagem har löst problemet.
OCh jag behöver bara köpa en kort HDMI-sladd.
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 09 maj 2008 - 10:30
Postad 09 maj 2008 - 10:41
Har många av de fel som står listade i den uppdaterade första posten åtgärdats? Finns det någon mer up to date fellista?
Postad 09 maj 2008 - 11:16
Fellistan är aktuell, med status med den senaste mjukvaran, när nästa mjukvara kommer, juni, juliJag blev lite tänd på erbjudande från CD med vad jag tror är denna box, men när jag letade upp nån info om den och hamnade här ser fellistan mer än trevligt omfattande ut.
Har många av de fel som står listade i den uppdaterade första posten åtgärdats? Finns det någon mer up to date fellista?

I aktuell lista så kan du inte bara se längden på listan, utan du får se vad varje fel innebär och om den har någon inverkan på dig. Många punkter är saker som om man vet problemet så finns det work-arounds.
I princip så fungerar boxen riktig bra, och har många tekniska bra lösningar som oftast också fungerar. Tycker nog att det enda problemet just nu är att någon gång så händer något som inte är möjligt att direkt sätta fingret på, det är en okänd hängning eller liknade som inte kanske direkt går att upprepa, men som händer på samma sätt kanske några veckor senare. På min box, den jag har just nu, så har jag haft kanske 4-5 events på 3-4 veckor, det som oftast är åtgärden är en omstart av boxen (40sekunder), tycker man att man kan leva med detta för priset att få allt det annat så tycker jag att man ska ta denna box
Postad 09 maj 2008 - 12:37
Ett tips: Det kan löna sig att tjata lite på Canal Digital. Jag ringde och frågade vad de hade för erbjudande på HD boxen - du kan få köpa den för 2995 kr. Ingen installationshjälp då? Nej - OK då säger jag upp mitt abbonnemang och kanske tecknar ett nytt eller så kanske jag väljer någon annan leverantör och vips så fick jag 1350 kr i installationshjälp!
Postad 09 maj 2008 - 23:49
Fråga 2. Kan jag "reläa"(dvs typ vidarekoppla) signalen från ett tv-jack till ett annat så att jag vid behov kan flytta boxen från ett rum till ett annat? Dvs de två antennkablarna går från parabolen till jack i rum1 och sen vidare till jack i rum2
Postad 10 maj 2008 - 07:47
1. titta på de stora kedjorna, efter speciella erbjudanden, vad som gäller nu vet jag inte. Expert så fick man en GPS på köpet, Elgiganten en cykel, Mediamarkt så fick man startavgiften runt 600:- etc. Tror inte att du lyckas med att få något direkt på box'n. Testa även med CD, har du hittat något så hör innan med CD om de kan erbjuda något motsvarande, det kan då vara startavgiften eller ev rabatt på boxen, det har hänt förr. Installationcheck bör du få med var du än köper boxen.Fråga 1. var köper jag boxen på bästa/billigaste sätt? jag är inte kund sen tidigare och kan tänka mig vänta nån vecka på paket på posten
Fråga 2. Kan jag "reläa"(dvs typ vidarekoppla) signalen från ett tv-jack till ett annat så att jag vid behov kan flytta boxen från ett rum till ett annat? Dvs de två antennkablarna går från parabolen till jack i rum1 och sen vidare till jack i rum2
2. jag har aldrig provat detta, men skulle var försikt med för många övergångar som kan göra dämpningar. Om du ska använda vidarekopplade antennledningar i uttaget så måste det var en anpassing i uttaget för detta som ger en dämpning. Om du har en inkommande och en utgående i uttaget och om du skulle byggla dessa vid en flytt (reläa)så har du kanske mindre dämning men de är dock fler skarvar än vad som är brukligt. Du bör ju använda F-kontaker vad du än gör
Istället för att springa runt med boxen så hade jag valt att göra om en SCART-signal till RF (Claes Ohlson runt 200:-), och dragit in den i antennuttaget och skickat ut den i ett kabelnät i huset. Då har du boxen fast på en plats, men kan ändå länka vidare en kanal, kan också vara något som är inspelat som du skickar ut. Jag har gjort så men jag använder en gammal video som RF konverterare. Tror att man kan t.o.m. kan få fjärrkontrollstyrning via andra rum, men lite extra utrustning, så att man slipper att gå till boxrummet för att byta kanal. Andra alternativ är videolänköverföring.
Vill du ha boxen på två ställen med HD möjligheter etc, så hade jag dragit ner samtliga 4 kablar från hornet, och dragit detta fast 2 till varje rum, så har bra förbindelse på två ställen, du kan sedan skaffa extra box och enbart flytta kortet eller köpa en multiabonemang. Alternativ 2 till ett rum, men inspelningsmöjligheter och 2 kablar till två andra rum
Många lösningar finns det

Postad 11 maj 2008 - 13:39
Precis skaffat boxen, och undrar över en sak, säkert någon som frågat tidigare, men ändå:
Jag kopplar min TV via HDMI-ut från boxen, sen kopplar jag en RF-modulator på scart ut (den till video/DVD), och så långt fungerar allt väl. Men jag undrar över de där 3 kontakterna (nr 8 i bruksen), märkta med Pr, Pb och Y. Finns det någon signal ut där, och kan jag i så fall använda dessa och koppla dessa till min DVD-spelare? (Den kan ta emot RGB via sin scart in, det har jag kollat upp i bruksen. Och sen måste man väl koppla in ljudet också. Alltså en scart i ena änden, och fem sladdar i andra, som då kopplas in på Pr, Pb och Y, samt audio Right & Left. Går detta, någon som vet om det finns signal ut på dessa kontakter?
MVH
Niklas
Postad 11 maj 2008 - 14:43
Pr, Pb och Y är kompontutgången. Tror inte det finns någon DVD recorder som hanterar komponent på ingången. Enklast är väl att du tar den andra SCART utgången och kopplar den till DVD recordern, om det nu är så du har tänkt dig?Hej.
Precis skaffat boxen, och undrar över en sak, säkert någon som frågat tidigare, men ändå:
Jag kopplar min TV via HDMI-ut från boxen, sen kopplar jag en RF-modulator på scart ut (den till video/DVD), och så långt fungerar allt väl. Men jag undrar över de där 3 kontakterna (nr 8 i bruksen), märkta med Pr, Pb och Y. Finns det någon signal ut där, och kan jag i så fall använda dessa och koppla dessa till min DVD-spelare? (Den kan ta emot RGB via sin scart in, det har jag kollat upp i bruksen. Och sen måste man väl koppla in ljudet också. Alltså en scart i ena änden, och fem sladdar i andra, som då kopplas in på Pr, Pb och Y, samt audio Right & Left. Går detta, någon som vet om det finns signal ut på dessa kontakter?
MVH
Niklas
Postad 11 maj 2008 - 15:01
Pr, Pb och Y är kompontutgången. Tror inte det finns någon DVD recorder som hanterar komponent på ingången. Enklast är väl att du tar den andra SCART utgången och kopplar den till DVD recordern, om det nu är så du har tänkt dig?
Fast om jag förstått det hela rätt, finns ingen signal ut på den andra scarten när man valt HDMI-ansluting till TV'n. Det är antingen eller, på video/DVD-scarten ut finns bild/ljud ut oavsett så klart.
Frågan är hur det är med Pr, Pb och Y-utgången? Och det står i bruksen att det är analog signal ut där, och det borde ju gå att koppla in via scarten, eftersom man kan välja i menyn på DVD-spelaren vilken sorts signal man tar emot in på scarten, "video", "S-VHS" eller "RGB", som det finns att ställa in på, och RGB borde väl vara Pr, Pb och Y, eller?
Se kabeln på denna sidan t.ex.
http://www.hometheat...foxtelcable.htm
Redigerat av Nicce70, 11 maj 2008 - 15:04.
Postad 11 maj 2008 - 16:28
Det är bild ut på båda SCART kontakterna, även när det är inställt för HD signal. HD signal ligger ute på HDMI och kompontent utgången. Det man ska se upp med är att RGB ligger bara ute på SCART om inte HD läge är valt, men du kan få komposit och svideo på den ena scart och komposit på den andra, detta ligger alltid ute parallellt med HD signalernaFast om jag förstått det hela rätt, finns ingen signal ut på den andra scarten när man valt HDMI-ansluting till TV'n. Det är antingen eller, på video/DVD-scarten ut finns bild/ljud ut oavsett så klart.
Frågan är hur det är med Pr, Pb och Y-utgången? Och det står i bruksen att det är analog signal ut där, och det borde ju gå att koppla in via scarten, eftersom man kan välja i menyn på DVD-spelaren vilken sorts signal man tar emot in på scarten, "video", "S-VHS" eller "RGB", som det finns att ställa in på, och RGB borde väl vara Pr, Pb och Y, eller?
Se kabeln på denna sidan t.ex.
http://www.hometheat...foxtelcable.htm
RGB
Vid denna nivå överförs bildinformation som tre skilda signaler - röd, grön och blå. Synkroniseringssignalen överförs separat.
Komponentvideo
Denna signaltyp är ett steg i omvandlingskedjan från RGB till HF. Komponentvideo som också kallas färgdifferenssignal innehåller luminans signal (Y), röd minus luminans (R-Y) och blå minus luminans (B-Y). Andra namn för detta är Y/R-Y/B-Y och YPbPr. Bildinformationen på en DVD är just komponentvideo som kodats i MPEG 2-format. Om källan är en DVD-spelare så är den bästa signalen för överföring komponentvideo, eftersom informationen på skivan är lagrad i detta format.
Y/C eller S-video
Denna överföring ger en högre kvalitet än kompositvideo (CVBS). Här överförs krominanssignalen (Färg ©) separat från luminans (Ljus (Y)) och synkroniserings signalen. Denna nivå används framför allt av S-VHS, Hi8. Audiosignalen överförs separat.
Komposit, CVBS, Video
I kompositsignalen har man lagt ihop synk, ljus och färgsignal.
Redigerat av Unregistered124686ac, 11 maj 2008 - 16:29.
Postad 11 maj 2008 - 20:13
Min fjärrkontroll har slutat funka trodde batterierna var slut bytte men funka ej
Jag starta boxen manuellt å skulle byta kanal då reagerar boxen den gröna lampan blinkar men den byter inte kanal.
Vad har hänt tacksam för hjälp kanske är den trasig
Postad 11 maj 2008 - 20:27
Har också varit med om detta! Stängde av med knappen på boxen och startade sedan upp igen. Då funkade fjärren igen.Hej!
Min fjärrkontroll har slutat funka trodde batterierna var slut bytte men funka ej
Jag starta boxen manuellt å skulle byta kanal då reagerar boxen den gröna lampan blinkar men den byter inte kanal.
Vad har hänt tacksam för hjälp kanske är den trasig
Postad 11 maj 2008 - 20:39
Postad 12 maj 2008 - 10:14
Ibland blir även bilden grön efter kanal byte och igår även när jag satte på boxen,men de brukar gå att få bort den gröna bilden med en omstart. Nån ide?
Postad 12 maj 2008 - 14:22
Anväder du Scart eller HDMI?Jag har problem med att på en hel del kanaler så finns det vita streck längst upp i bild och på några andra så blinkar en hel vit rand längst ner? Nån mer som haft såhär och kunnat lösa det.
Ibland blir även bilden grön efter kanal byte och igår även när jag satte på boxen,men de brukar gå att få bort den gröna bilden med en omstart. Nån ide?
Postad 12 maj 2008 - 14:24
Jag har problem med att på en hel del kanaler så finns det vita streck längst upp i bild och på några andra så blinkar en hel vit rand längst ner? Nån mer som haft såhär och kunnat lösa det.
Ser också dessa streck när jag ser via HDMI, men bara på vissa kanaler.
Om bilden blir grön låter det som dålig sync mellan mottagare och bildvisare. Ev dålig kabel?
Postad 12 maj 2008 - 14:50
Var det inte Samsung som hade problem med grönt när man använder HDMI pga dålig bakåtkompatibiltet med 1.2?Ser också dessa streck när jag ser via HDMI, men bara på vissa kanaler.
Om bilden blir grön låter det som dålig sync mellan mottagare och bildvisare. Ev dålig kabel?
Postad 12 maj 2008 - 19:21
Postad 13 maj 2008 - 06:25
Anväder du Scart eller HDMI?
Jag använder den HDMI kabeln som medföljde,ska väl köpa en annan så småningom.
Jag kör ju genom min reciver men tycker inte det ska påverka så de blir grönt heller.
Ska kolla inställningarna noga på både reciver å tv då och se om ngt är felinställt.
Men antagligen inget fel på boxen då!?
Postad 13 maj 2008 - 06:36
Jag använder den HDMI kabeln som medföljde,ska väl köpa en annan så småningom.
Jag kör ju genom min reciver men tycker inte det ska påverka så de blir grönt heller.
Ska kolla inställningarna noga på både reciver å tv då och se om ngt är felinställt.
Men antagligen inget fel på boxen då!?
Förmodligen inte. Testa att köra direkt från mottagaren till tv. Kanske receivern som inte håller måttet.
Postad 13 maj 2008 - 10:45
Har för mig att den är 1.5 m. Som längst, möjligen var den bara 1 m.Hur lång är den HDMI kabel som följer med boxen?

Redigerat av agpath, 13 maj 2008 - 10:46.
Postad 13 maj 2008 - 14:02
Har för mig att den är 1.5 m. Som längst, möjligen var den bara 1 m.
Ja de är ngt sånt...är inte lång iallafall.
Postad 13 maj 2008 - 14:07
Förmodligen inte. Testa att köra direkt från mottagaren till tv. Kanske receivern som inte håller måttet.
Ska testa detta men tro inte det är så...kör ju allt igenom recivern (ps3,dvd) och detta är första gången ja ser ngt problem med bilden. Körde ju förra boxen med komponent som skalades om till HDMI å de var inga problem.
Postad 13 maj 2008 - 14:51
Postad 13 maj 2008 - 18:02
Är det någon mer än jag som tycker att det är väldigt mycket färgblödning med den nya boxen??
Det är framför allt vid röda saker typ TV4 loggan! det läcker ut mycket då och det ser riktigt blä hä ut!!
Någon mer som tycker så??

Postad 13 maj 2008 - 19:34
Loggar på SD-kanaler ser alltid oskarpa ut i kanterna. TV4 som därtil har en röd logga ibland (varför kan de inte vara konsekventa med den transparenta?), ser ju därtil hemsk ut som du säger. Det är inte boxens fel.Hallå alla
Är det någon mer än jag som tycker att det är väldigt mycket färgblödning med den nya boxen??
Det är framför allt vid röda saker typ TV4 loggan! det läcker ut mycket då och det ser riktigt blä hä ut!!
Någon mer som tycker så??
Kolla loggarna på HD-kanalerna och jämför.
Postad 15 maj 2008 - 11:29
Ett snabbt svep så ser jag att följande inte funkar, 1 3 4 5 7 9, helskumt.
Samma kanaler funkar utmärkt med Force'n.
Vi hörs

Postad 15 maj 2008 - 13:23
Ähm, menar du just nu?Nån som har problem med kanaler på hd-boxen?
Ett snabbt svep så ser jag att följande inte funkar, 1 3 4 5 7 9, helskumt.
Samma kanaler funkar utmärkt med Force'n.
Vi hörs

Postad 15 maj 2008 - 13:28
Postad 15 maj 2008 - 13:32
Postad 15 maj 2008 - 14:15
Nej, så är det alltid på TV4HD. Oftast i reklamen eller nyheterna när det växlar mellan PCM och AC3. Förstår inte varför de inte kan vara konsekventa med AC3 såsom tex SVT är.Jag tappade ljudet på TV4 HD vid ett par tillfällen igår kväll. Hoppas det inte beror på boxen utan att det handlar om ovan nämnda teknikproblem.
Gäller det även TV4HD för vanliga TV4 har jag inte ens med i min lista!CD teknik har gått ut med medelande att HD kanalerna inte fungerar i dag "svart bild"
Vad menar du med "gått ut med"? Till vem och hur då? Det finns ingen info som går att hitta på deras hemsida.
Redigerat av agpath, 15 maj 2008 - 14:19.
Postad 15 maj 2008 - 14:22
Är denna boxen något att ha eller skall man titta åt de "fria" alternativen.
Kanske de "fria" alternativen inte är mycket bättre ?
Är denna boxen bättre än Standard HD boxen ?
Kanske finns någon här som har erfarenhet av allt jag frågar om

Efter 1.5 års **** med comhemboxen är det nu äntligen dax för
canaldigital och parabol. ( det är ju för tusan snart EM fotboll i HD )
Maveric

Postad 15 maj 2008 - 14:26
Jag svarar mig själv! 1,2 m (stod i manualen)...Hur lång är den HDMI kabel som följer med boxen?
Postad 15 maj 2008 - 14:27
Egentligen finns det inget att jämföra med då detta är denna enda box som finns med 2 tuners för satellit och en för mark samt hårddisk och möjlighet att spela in 2 kanaler samtidigt och titta på en tredje (om denna är en markkanal). Så köp!Handen på hjärtat !
Är denna boxen något att ha eller skall man titta åt de "fria" alternativen.
Kanske de "fria" alternativen inte är mycket bättre ?
Är denna boxen bättre än Standard HD boxen ?
Kanske finns någon här som har erfarenhet av allt jag frågar om
Efter 1.5 års **** med comhemboxen är det nu äntligen dax för
canaldigital och parabol. ( det är ju för tusan snart EM fotboll i HD )
Maveric

Postad 15 maj 2008 - 15:38
Verkar som att alla andra kanaler funkar hmmm....
Får kolla ikväll & se vad som hänt.
@ Maveric, kan bara hålla med Agpath men, otroligt segt kanalbyte, favoritlista ett skämt, epg'n byter
alltid till discovery där epg'n hämtas klart irriterande, inga fria kanaler lr sat ff.
Dock så funkar det med slavkort än så länge

Apropå hdd, vet nån om man på ett säkert sätt kan koppla ur den för att föra över filmer
till datorn med högsta kvalitet, den börjar nämligen bli full .
Vi hörs

Postad 15 maj 2008 - 20:32
Men jag stötte på patrull när jag sade att jag ville ha fler boxar. De ville inte sälja mer än en box
med ett kort. Om jag skulle ha fler boxar, var jag tvungen att betala 80 spänn / mån för ett extrakort.
Detta kan inte vara möjligt ?
Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 15 maj 2008 - 20:32.
Postad 15 maj 2008 - 20:53
Jag hoppas på ännu högre upplösning på sändningarna i framtiden, 720p / 1080i känns som ett minimum, och förhoppningsvis bara början till ännu bättre högupplöst bild i framtiden.
Så om det är var värt att skaffa boxen eller inte, nja, kanske, har inte riktigt bestämt mig ännu.
Någon som vet var senaste bugglistan för boxen finns, den som användaren "que" (tror det var que, gurun här på denna tråd) gjorde?
Redigerat av Nicce70, 15 maj 2008 - 21:01.
Postad 15 maj 2008 - 20:59
Jag har haft Canal Digitals HD-box nu i ett par veckor, och handen på hjärtat, så jättestor skillnad blir det ju egentligen inte mellan HD och SD, mest ser man skillnaden på t.ex. en fotbollsmatch, andra program och filmer kan ha filter och andra begränsningar som gör att man inte upplever någon större bildskillnad. Klart bilden är lite bättre, men ingen mirakel-upplevelse. Jag kör med en Samsung F86 40-tum. Sen finns ju andra fördelar med boxen, den stora är att den har dubbla mottagare.
Jag hoppas på ännu högre upplösning på sändningarna i framtiden, 720p / 1080i känns som ett minimum, och förhoppningsvis bara början till ännu bättre högupplöst bild i framtiden.
Så om det är var värt att skaffa boxen eller inte, nja, kanske.
Någon som vet var senaste bugglistan för boxen finns, den som användaren "que" (tror det var que, gurun här på denna tråd) gjorde?
Om du ska ha nån nytta av ännu högre upplösning så får du ju antingen sätta dig väldigt, väldigt nära eller skaffa dig en väldigt, väldigt stor TV... Om vi inte skaffar bättre ögon såklart. :-)
Postad 15 maj 2008 - 21:08
Listan finns på sidan 1 inlägg #3
Jag har haft Canal Digitals HD-box nu i ett par veckor, och handen på hjärtat, så jättestor skillnad blir det ju egentligen inte mellan HD och SD
Kan hålla med dig när det gäller filmer, tycker inte att de filmer som tex T4HD sänder är så stor skillnad mellan SD och HD, då ska vi också komma ihåg att SD sändningarna med boxen är riktigt bra vilket minskar skillnaden. Där man verkligen ser en klar skillnad är live-program oftast SV-HD samt de program som ligger i Woom, Discovery etc.
Redigerat av Unregistered124686ac, 15 maj 2008 - 21:14.
Postad 15 maj 2008 - 21:13
Du har redan CD idag, och vill ha en HD/HDD box? Detta måste väl gå, förstår inte vad som är problemet, antingen skickar de ett nytt kort med den nya boxen och stänger det gamla, eller så kanske du t.o.m kan fortsätta med det gamla kortet, tror mig sett båda varianterna tidigareOkey vi får väl ha en sådan här också ..
Men jag stötte på patrull när jag sade att jag ville ha fler boxar. De ville inte sälja mer än en box
med ett kort. Om jag skulle ha fler boxar, var jag tvungen att betala 80 spänn / mån för ett extrakort.
Detta kan inte vara möjligt ?
Maveric
Postad 15 maj 2008 - 21:28
Listan finns på sidan 1 inlägg #3
Kan hålla med dig när det gäller filmer, tycker inte att de filmer som tex T4HD sänder är så stor skillnad mellan SD och HD, då ska vi också komma ihåg att SD sändningarna med boxen är riktigt bra vilket minskar skillnaden. Där man verkligen ser en klar skillnad är live-program oftast SV-HD samt de program som ligger i Woom, Discovery etc.
Tack, ska kolla in listan! :-)
Jag tycker också det kan vara riktigt svårt att avgöra på just TV4 HD om det är riktig HD-sändningen eller inte, ibland är det omöjligt att avgöra, har testat en del personer som tittat, de har fått gissa om det är HD eller SD (håller för loggan), och det är klart blandade resultat (och då talar jag inte om min farsa som ändå ser lite dåligt, han kunde inte avgöra sportsändningen ens, han behöver verkligen inte skaffa en HD-box, han kör med analog mottagning via ComHem på sin Sony 40-tum, och tycker det är jättebra :-) ).
Discovery HD och History HD kan ha en del riktigt bra filmmatriel, men långfilmer är inte någon större skillnad, vad jag tycker.
Postad 15 maj 2008 - 21:43
Du har redan CD idag, och vill ha en HD/HDD box? Detta måste väl gå, förstår inte vad som är problemet, antingen skickar de ett nytt kort med den nya boxen och stänger det gamla, eller så kanske du t.o.m kan fortsätta med det gamla kortet, tror mig sett båda varianterna tidigare
Nej .. jag har comhem ..
Jag vill ha PVR boxen och minst 3 st standard HD boxar.. men det verkar inte som om man får lov att köpa
det utan att man köper multipaketet som kostar 80 kr/mån per box.
Då blir det till att köpa de andra boxarna som finns på marknaden ..
Maveric

Postad 16 maj 2008 - 07:38
Långfilmer på TV4HD är oftast uppkonverterade och inte "äkta" HD. För att se äkta HD på TV4HD så får du titta på amerikanske serier som Lost eller House. American Idol sänds också i HD. På dessa program ser man en betydlig skillnad mot SD. På Svt HD byter de logga när det är äkta HD. Det kan stå antingen "SVT" eller "SVT HD".Jag tycker också det kan vara riktigt svårt att avgöra på just TV4 HD om det är riktig HD-sändningen eller inte, ibland är det omöjligt att avgöra, har testat en del personer som tittat, de har fått gissa om det är HD eller SD (håller för loggan), och det är klart blandade resultat (och då talar jag inte om min farsa som ändå ser lite dåligt, han kunde inte avgöra sportsändningen ens, han behöver verkligen inte skaffa en HD-box, han kör med analog mottagning via ComHem på sin Sony 40-tum, och tycker det är jättebra :-) ).
Discovery HD och History HD kan ha en del riktigt bra filmmatriel, men långfilmer är inte någon större skillnad, vad jag tycker.
Program som är uppkonverterade ser man ingen direkt skillnad på eftersom boxen själv konverterar upp allt till 720p/1080i, beroende på vad man har valt.
Postad 16 maj 2008 - 08:12
Skulle tro att du måste betala som min. 209+80+20+20 i två år för PVR och ett år för multi i bindningstid. Då får då köpa PVR för 2995+ får en standard box gratis, för de övriga 2 måste man betala något kanske 600:- st eller liknade, men det går säkert att få ett bättre paket pris. Vanliga affärer har olika erbjudanden så du borde kunna få runt 600:- i rabatt, istället för att få trådlösa telefoner, cykel, gps eller likande som delas ut.Nej .. jag har comhem ..
Jag vill ha PVR boxen och minst 3 st standard HD boxar.. men det verkar inte som om man får lov att köpa
det utan att man köper multipaketet som kostar 80 kr/mån per box.
Då blir det till att köpa de andra boxarna som finns på marknaden ..
Maveric
Postad 16 maj 2008 - 08:16
Jo, kan hålla med om att de amerikanska serierna är bättre i TV4HD, det jag tycker inte gav så mycket var de svenska deckarna typ VanVeteren, vad det Beck också som gick och tex Göta Kanal II etcLångfilmer på TV4HD är oftast uppkonverterade och inte "äkta" HD. För att se äkta HD på TV4HD så får du titta på amerikanske serier som Lost eller House. American Idol sänds också i HD. På dessa program ser man en betydlig skillnad mot SD. På Svt HD byter de logga när det är äkta HD. Det kan stå antingen "SVT" eller "SVT HD".
Program som är uppkonverterade ser man ingen direkt skillnad på eftersom boxen själv konverterar upp allt till 720p/1080i, beroende på vad man har valt.
Postad 16 maj 2008 - 10:45
Hoppas nu bara att det inte är boxen som börjar spöka.
Postad 16 maj 2008 - 12:34
Gäller det även TV4HD för vanliga TV4 har jag inte ens med i min lista!
Vad menar du med "gått ut med"? Till vem och hur då? Det finns ingen info som går att hitta på deras hemsida.
service tekniker/installatörer hade fått sms om det.
Postad 16 maj 2008 - 12:45
Hur som helst så funkade alla kanaler när jag kom hem igår.service tekniker/installatörer hade fått sms om det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar