Postad 07 juni 2012 - 15:14
Postad 07 juni 2012 - 15:50
Nörrebrobutiken är inte helt ointressant, men det är en hyfsat lång promenad. Nörrebro har iofs lite andra intressanta skivbutiker också, och allmänt lite Södermalmstuk.
Prisnivån är i allmänhet hög i Köpenhamn, men i gengäld känns det som fyndfaktorn är hög.
Postad 08 juni 2012 - 15:25
Postad 08 juni 2012 - 16:11
Ingen djupare analys än men det är bra, Mycket bra. Lite mer instrument än vanligt på gott och ont.
Smakprov.
http://www.youtube.c...h?v=ibEwxlV1ac4
Postad 09 juni 2012 - 13:34
Postad 10 juni 2012 - 15:49
Studierna stjäl verkligen på tok för mycket tid ifrån en och jag konstaterade nyss att det var flera veckor sedan min anläggning användes.
Hur som helst har jag i alla fall gjort några musikaliska inköp på den senaste tiden. Det blev en hel del Steven Wilson-relaterat material som jag länge har spanat in på Burning Shed:

Jag har länge respekterat honom för den stora inverkan han har haft på den moderna prog-rocken och höjdpunkten i år var helt klart när jag fick avnjuta hans konsert på KB i april.
Idag hade jag dessutom turen att springa på en kompis som donerade en hög med skivor till mig:

Hade redan några sedan tidigare men det är alltid kul att ha ett par skivor att lyssna igenom så här på söndag eftermiddagen.

Postad 12 juni 2012 - 09:27
I julas införskaffades en Pro-Ject Debut III med USB (för att kunna ta med sig samlingen när man rör på sig i FLAC-format) och lite skivor från Ebay. Nu köper jag de nya skivor jag vill ha på vinyl. De flesta verkar släppas i det formatet nu för tiden, vilket är mäkta mysigt. Har hittills aldrig haft problem med dåliga releaser, men tyvärr lär jag väl snubbla över det ju mer jag köper. De flesta har jag jämfört både på Spotify och CD och måste fastställa att jag alltid gillar vinylens klang bättre. När man väl fått smaka på en release som inte är söndermastrad är man verkligen fast i vinylträsket. Väldigt intressant att mediumet aldrig har dött ut. Det måste ju säga att och annat.
Senaste inköp:
Die Ärzte - Auch
Europe - The final countdown
Tenacious D - Rize of the fenix
The Sounds - Something to die for
Kraftklub - Mit K
Postad 14 juni 2012 - 22:14
Jan Johansson Spelar Musik På Sitt Eget Vis

Nils Lofgren- Code of the Road

Ted Gärdestad - Upptåg

Postad 18 juni 2012 - 13:20
Postad 18 juni 2012 - 14:25
Tysk press: 7567-82144-1
Snubblade över den tack vara att ett annat köp blev försenat på Posten och säljaren hörde av sig och på den vägen blev det

Någon annan med samma box som också råkat ut för att skumgummit "ruttnat"? Gissar att det beror på att det var limmat i botten och att limmet innehöll något som inte var bra för skumgummit. Har gjort rent och lagt en kartongbit där istället.

Grattis! Det där med "ok" pris på Kent's skivor är ju ganska relativtHar varit lite slö tidigare med att få tag på alla skivor men nu bestämde jag mig för att samlingen skulle bli komplett.
Idag skedde detta i och med denna underbara skivas ankomst...
Kent - Verkligen
Har inte varit helt lätt att få tag på denna skiva i gott skick och till ett "ok" pris.
Ska hur som helst bli ett sant nöje att avnjuta skivan framöver.

Postad 18 juni 2012 - 18:36
Den Led Zeppelin boxen verkar trevlig och med 36-sidig bok, kan det bli bättre? Tur att det gick att få bort skumgummit.
Postad 18 juni 2012 - 21:41
Jo, det gick bra men vilken chock jag fick när jag såg eländet... Har satt sig lite skumrester även på ytterkanten på ett par vinyler så det blir till att tvätta ordentligt innan avlyssning. Men boxen är riktigt nicetomano58!
Den Led Zeppelin boxen verkar trevlig och med 36-sidig bok, kan det bli bättre? Tur att det gick att få bort skumgummit.

Postad 19 juni 2012 - 08:19
Fick hem ett efterlängtat tillskott idag. "Led Zeppelin 6 LP boxed set" i all sin prakt komplett med 36-sidig bok. Allt i mycket fint skick med undantag för att det j-a skumgummit i botten av boxen hade ruttnat och en del rengöring krävdes. Funkade bra med vanlig limtvätt.
Tysk press: 7567-82144-1
Snubblade över den tack vara att ett annat köp blev försenat på Posten och säljaren hörde av sig och på den vägen blev det
Någon annan med samma box som också råkat ut för att skumgummit "ruttnat"? Gissar att det beror på att det var limmat i botten och att limmet innehöll något som inte var bra för skumgummit. Har gjort rent och lagt en kartongbit där istället.LZ6LP.jpg 129,41K 4 Antal nerladdningar
Grattis till den boxen. Mycket avundsjuk här!
Vill nog helst ha den, även om jag spanar efter den nyare röda boxen ibland.
Postad 19 juni 2012 - 10:15
Tackar! Den nyare röda, vilken box menar du då? Om du menar Mothership (4 LP) så finns den för $60 Mint/Sealed på discogs.Grattis till den boxen. Mycket avundsjuk här!
Vill nog helst ha den, även om jag spanar efter den nyare röda boxen ibland.
Även denna finns på discogs men rätt mycket dyrare. Börjar på €85.... min var dock betydligt mycket billigare

Redigerat av tomano58, 19 juni 2012 - 10:15.
Postad 19 juni 2012 - 10:17
Jo precis det var mothership jag tänkte på. Men som sagt skulle jag vilja ha den här mer. Vad fick du ge?Tackar! Den nyare röda, vilken box menar du då? Om du menar Mothership (4 LP) så finns den för $60 Mint/Sealed på discogs.
Även denna finns på discogs men rätt mycket dyrare. Börjar på €85.... min var dock betydligt mycket billigare
Postad 19 juni 2012 - 11:31
Gav 600:- vilket nog får ses som ett fynd även om det är mycket pengar, eller 100:- per skiva så låter det billigareJo precis det var mothership jag tänkte på. Men som sagt skulle jag vilja ha den här mer. Vad fick du ge?

Postad 19 juni 2012 - 12:08
Ja i mina öron var det ett klipp! Men ändå inget man spontanhandlar.Gav 600:- vilket nog får ses som ett fynd även om det är mycket pengar, eller 100:- per skiva så låter det billigare
Postad 19 juni 2012 - 12:49
Haha...nä, tog faktiskt en dags betänketid innan jag bestämde mig.Ja i mina öron var det ett klipp! Men ändå inget man spontanhandlar.
Postad 24 juni 2012 - 15:43
Innehållet-en styck CD

Postad 25 juni 2012 - 07:18
Hehe dom är lite skumma på megastore.. jag vänta som fan på mina skivor. Så drog jag ett mail å fråga hur det gick. Då sa dom att de skulle skickar halva ordern nu.. och har jag tur kanske de kunde få tag i de sista två skivorna, så även de går iväg idag. Dagen efter fick jag allt i två paket. Kändes det var för att jag sa till typ. Så ligg på dom lite det kan löna sig.Gjorde en beställning på sex plattor hos Megastore, en CD o fem vinyl. Efter ca tio dar dök en försändelse upp.
Innehållet-en styck CD.
Redigerat av jocke__r, 25 juni 2012 - 07:20.
Postad 25 juni 2012 - 14:09

Postad 27 juni 2012 - 18:07
http://www.megastore...?itemid=2353273
Och van halen 1984
Kan tänka mig att Lana Del Rey kan låta grym på VINYL

http://www.youtube.com/watch?v=JRWox-i6aAk&feature=player_embedded
Redigerat av croft, 27 juni 2012 - 18:10.
Postad 29 juni 2012 - 13:18

Hittade också:
Pink Floyd - Dark side of the moon, Svensk press
Pink Floyd - Wish you were here, Italiensk press med kraftiga innerfodralet
John Lennon - Imagine
Dessa tre går nog till försäljning efter att ha uppgraderat de jag har.
Postad 29 juni 2012 - 18:04
Öl och tålamod behövdes bah.
Så har ni inget att göra kan ni alltid kolla in och se om ni kommer ihåg all trevlig musik

https://www.minhembi...m/croft/328060/
Postad 03 juli 2012 - 15:52
Deep Purple - The Book of Taliesyn på UK-press -69 (dock med EMI-logga på Harvest)

Status Quo - Messages From the Status Quo på US-press -68 (diskret cutout i form av ett litet borrhål). US-utgåvan av deras debutalbum, musiken är skit men affektionsvärdet högt

Utöver detta ett antal skivor till som jag behåller plus ett helt gäng med för mig okända 70-talsband som skall gås igenom (Hammersmith, Bow wow [japanskt], Blue Cheer, Kevin Borich, Wild Horses [UK], Storm, Charlee, Simpson, Granicus, Hydra, Funzone). Har mycket spännade lyssning framför mig

Blev betydligt mer lyckat än det såg ut vid en snabbgenomgång. En hel del cutouts men i den här prisklassen spelar det ingen större roll.
Postad 03 juli 2012 - 16:09
Det måste väl börja bli trångt snart hemma hos dig Tomano.Inhandlade igår ca en halv flyttkartong med lp-skivor. Gick snabbt igenom och tyckte det var mycket skräp men att godbitarna uppvägde det hela. Bland annat fanns där
Deep Purple - The Book of Taliesyn på UK-press -69 (dock med EMI-logga på Harvest)
Status Quo - Messages From the Status Quo på US-press -68 (diskret cutout i form av ett litet borrhål). US-utgåvan av deras debutalbum, musiken är skit men affektionsvärdet högt
Utöver detta ett antal skivor till som jag behåller plus ett helt gäng med för mig okända 70-talsband som skall gås igenom (Hammersmith, Bow wow [japanskt], Blue Cheer, Kevin Borich, Wild Horses [UK], Storm, Charlee, Simpson, Granicus, Hydra, Funzone). Har mycket spännade lyssning framför mig
Blev betydligt mer lyckat än det såg ut vid en snabbgenomgång. En hel del cutouts men i den här prisklassen spelar det ingen större roll.

Jo, Blue Cheer är ju ett verkligt kultband, pretenderar på titeln som ett av de allra första hårdrocksbanden, deras cover på "sommertime blues" är ju en klassiker. Charlee är även dom helt klart lyssningsvärda.
Postad 03 juli 2012 - 16:26
Hm, jo... hyllan är snart fullpackad. Till sambons stora "glädje"Det måste väl börja bli trångt snart hemma hos dig Tomano.
Jo, Blue Cheer är ju ett verkligt kultband, pretenderar på titeln som ett av de allra första hårdrocksbanden, deras cover på "sommertime blues" är ju en klassiker. Charlee är även dom helt klart lyssningsvärda.

Blue Cheer var deras 5e, The original human being
Charlee är gissar jag debuten (S/T). Edit: deras enda.
Hopplöst svårt att hitta nån info för flera av banden. Walter Rossi i Charlee, har han nån relation till Francis Rossi i Status Quo? Lustigt sammanträffande...
Charlee är original Canadapress. Tydligen ett riktigt fynd om man kollar på popsike

Redigerat av tomano58, 03 juli 2012 - 16:34.
Postad 05 juli 2012 - 16:34

Redigerat av Unregisteredc8b702f4, 05 juli 2012 - 16:35.
Postad 05 juli 2012 - 19:51
Efter att ha läst boken är det svårt att fatta att han fortfarande lever...Läser Ozzys biografi just nu, vilket liv och vad störd han är på många sätt. Ändå gillar jag honom mer och mer ju mer jag läser! Så idag slog jag till på Blizzard of Ozz på vinyl
Postad 05 juli 2012 - 20:41
Steve Vai The Story of Light”
Platinum Package
Bifogad fil(er)
Postad 07 juli 2012 - 08:46
myrorna, inte så mycket av värde, men en en del klassiskt blev plockat.
I den gamla kyrkan var det nu "Returen" 5 spenn styck

I Borläng derimot finns Dice records mycket bra beg butik

Postad 07 juli 2012 - 19:22
slå det!!! Och jäkligt bra ljud

Postad 10 juli 2012 - 15:43
Resten går till försäljning i höst och det som blir kvar får Myrorna ta.

Postad 11 juli 2012 - 13:41
3 gamla Moody Blues, Dag Vag - Scenbuddism, Steeleye Span - Now we are Six, Procol Harum - Home, Blondie - Eat to the beat, Cockney Rebel - Psychomodo, Pale Fountains - Pacific street, Bebop Deluxe - Modern music
Tog också en runda på Drottningtorgets söndagsloppis i Malmö. En kille stod med 3 backar vinyl med många guldkorn, allt i plastficka och i toppskick för en tjuga styck
Violent Femmes två första, Soft Boys - A can of bees, Nomads första MP och några till blev det.
I en låda med skräpskivor hittade jag dessutom en MP från 1979 med LA-punkbandet Weirdos för en tia
Postad 14 juli 2012 - 20:31

Postad 14 juli 2012 - 23:58
Jo, det hade varit nåt detLäste lite snabbt och tyckte det stod: Var en sväng på stan och fick med mig Ozzy hem

Postad 15 juli 2012 - 06:58
Bifogad fil(er)
Postad 16 juli 2012 - 08:06
Coolt, skulle vilja ha lite vinyl med Steve Vai, speciellt Alien love secret men den finns väl inte vad jag vet?Kunde inte låta bli att beställa från Usa......
Steve Vai The Story of Light”
Platinum Package
edit: Såg att den fanns nu.. dock väldigt dyr på discogs. Vai brukar man annars kunna se riktigt billig för att folk inte vet vad det är.
Redigerat av jocke__r, 16 juli 2012 - 08:17.
Postad 16 juli 2012 - 18:10
Var en sväng på stan och fick med mig
Ozzy - Live på 2x180g audiofilpress (RTI). Numrerad utgåva i samband med RSD 2012 (#3136)
Vad tycker du om den? Var du på Najz Prajz? Jag har fått mersug på Ozzy efter Blizzard of Ozz och köper säkert något mer av honom snart

Postad 16 juli 2012 - 23:56
Jupp, var på Najz Prajz, har inte hunnit lyssna på den ännu men låtvalet ser bra ut. Fanns ett ex till när jag var där.Vad tycker du om den? Var du på Najz Prajz? Jag har fått mersug på Ozzy efter Blizzard of Ozz och köper säkert något mer av honom snart
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar