* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 25 augusti 2008 - 15:07
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hur ändrar jag port hittar det inte någonstans. Men har även testat med smtp.tre.se men får det inte att fungera ändå. Man behöver väll iinte prenumrera på någon tjänst för att få det att fungera?P
Tjena. Tror inte man kan ändra det i något fält för enbart port utan du lär nog skriva in de i servernamnet. T.ex. customer-smtp.one.com:2525 Men står det inget så används nog default port 25. Från Tre:s hemsida: Serveradress: smtp.tre.se Port: 25 Anlsut med: 3 (Eller det datakonto som är aktivt) Får du något felmeddelande? Nä du behöver ingen tjänst för att skicka e-post. du behöver bara kunna skicka/ta emot datatrafik o de kan du med all säkerhet. // Liddan
Postad 25 augusti 2008 - 15:13
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Tjena.
Tror inte man kan ändra det i något fält för enbart port utan du lär nog skriva in de i servernamnet. T.ex.
customer-smtp.one.com:2525
Men står det inget så används nog default port 25.
Från Tre:s hemsida:
Serveradress: smtp.tre.se Port: 25 Anlsut med: 3 (Eller det datakonto som är aktivt)
Får du något felmeddelande? Nä du behöver ingen tjänst för att skicka e-post. du behöver bara kunna skicka/ta emot datatrafik o de kan du med all säkerhet.
// Liddan
Hej igen! Nu gjorde jag som du skrev men jag får det inte att funka blir galen det kom upp en ruta nu iaf där det står att jag ska kolla min nätverkstäckning och min kontoinformation är korrekt. men har ju kollat allt tusen gånger.. :/
Postad 25 augusti 2008 - 15:29
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej igen! Nu gjorde jag som du skrev men jag får det inte att funka blir galen det kom upp en ruta nu iaf där det står att jag ska kolla min nätverkstäckning och min kontoinformation är korrekt. men har ju kollat allt tusen gånger.. :/
Tjena igen. Läste här http://forum.xda-dev...ad.php?t=300029om nån med liknande problem, han verkar ha löst det genom att ta bort kontot helt o skapa de på nytt från början. Kanske värt att testa. Jag provade nu att ändra o köra med ONEs SMTP Server. o de gick bra det med. Nu kör jag med följande: Utgående server: customer-smtp.one.com:2525 Servern kräver autentisering: JA Använd samma användarnamn o lösenord för att skicka: JA Avancerat/SSL Inkommande: NEJ Avancerat/SSL Utgående: NEJ Kan du surfa med telefonen då? Drygt fel du har  helt klart
Postad 25 augusti 2008 - 16:08
k4rhu
-
k4rhu
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Inväntar min TD vilken dag som helst nu:) Men jag jag läste något mindre smickrande på XDA, de har tydligen problem med uppspelningen av mp3 på deras TD. De får små pauser(störningar) i låtarna oavsett mediaspelare. De verkar inte ha kommit fram till någon lösning. Har ni som har den samma problem när ni spelar upp mp3? Ska tydligen vara samma sak om man har mp3 som ringsignal.
Ja, problemet finns,medn jag tycker att några på xda överdriver,hacketkommer kanske vart femte låt förmig, och det är så kort att man inte tänker så mycket på det,man märker det men det ärinte såå faligt,men hoppas någon fixar till det ändå.
Postad 25 augusti 2008 - 16:20
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Tjena igen.
Läste här
http://forum.xda-dev...ad.php?t=300029
om nån med liknande problem, han verkar ha löst det genom att ta bort kontot helt o skapa de på nytt från början. Kanske värt att testa.
Jag provade nu att ändra o köra med ONEs SMTP Server. o de gick bra det med.
Nu kör jag med följande:
Utgående server: customer-smtp.one.com:2525 Servern kräver autentisering: JA Använd samma användarnamn o lösenord för att skicka: JA Avancerat/SSL Inkommande: NEJ Avancerat/SSL Utgående: NEJ
Kan du surfa med telefonen då?
Drygt fel du har helt klart
Kan surfa och allt men just mailen vägrar att fungera.. I Nätverksåtkomst har jag valt tre och det stämmer väll?
Postad 25 augusti 2008 - 16:44
Unregistered0880493d
-
Unregistered0880493d
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
när man kör telefonen via activ synk ska man instalera några program o sedan överföra eller kan man bara dra över den till den "flyttbara hårddisken" med en vanlig drag and drop till intärn minnet utan att starta om något? ¨(för att sedan bara klicka på filen för att instalera) ? tacksam för hjälp känns som att jag HELT kört fast 
För att installera cab-filer så öppnar du active sync-programmet i datorn och klickar på "Utforska mobil enhet" (tror jag att det står). Där navigerar du sedan till Internminnet och drar cab-filen dit från datorn. Sedan letar du på cab-filen via telefonens Filutforskare och kör den där ifrån.
Postad 25 augusti 2008 - 16:53
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Nä nu lägger jag ner det här med mailen.. Visst det är väll inget som man kommer att använda så ofta men man vill ju ha det:P Fick ju med fri surf med mitt abonnemang 299:- hos tre.
Postad 25 augusti 2008 - 17:02
Hampan90
-
Hampan90
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har precis beställt en Diamant från 3..
Får se om jag tar bort allt som kommer från 3 i mobilen, beror på hur mycket det stör..
Finns det någon negativt med att ta bort "3" brandningen? Förlorar man typ garantin på telefonen eller nått?
// Hampus
Postad 25 augusti 2008 - 17:07
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Hej.. jag får det verkligen inte att fungera har skrivit smtp.tre.se men det vil ändå inte fungera vet inte vad jag gör för fel. Kan ju ta imot så det stämmer men just att skicka går inte. har skrivit allt rätt. detta gäller för både min adress på one.com och den jag har hos bredbandsbolaget.
Jag har också "tre" som provider men jag vet inte ens vad jag har för e-mail adress [vill inte ha deras heller]. Jag kör med www.gmail.com och det funkar perfekt.
Postad 25 augusti 2008 - 17:22
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag har också "tre" som provider men jag vet inte ens vad jag har för e-mail adress [vill inte ha deras heller]. Jag kör med www.gmail.com och det funkar perfekt. 
Alltså jag vill inte använda min tre mail utan jag vill ju använda min mail från bredbandsbolaget och den jag har på one.com. Men som sagt får det inte att fungera så nu lägger jag av haha
Postad 25 augusti 2008 - 17:29
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
funderar på en sak är rätt nybörjare med sån här nalle .
Men det jag undrar över är vad gör telefonen när den Romar ??
För det händer rätt ofta .
Har Tele2 kompisabonemang.
Postad 25 augusti 2008 - 18:14
joher099
-
joher099
-
Amatör
-
-
53 inlägg
hur i h-****te stoppar man synk från mediaplayern... vill inte synka alla filer+ att dom läggs in på htcn tills den blir full
I synkprogrammet (på din dator) kan du välja vilka spellistor som ska synkroniseras till din diamant. Jag har t.ex. skapat en (automatisk/dynamisk) spellista som baseras på tilläggningsdatumet och begränsningen maximalt 50 låtar. Därmed synkas enbart de 50 nyaste låtarna till telefonen. Sedan kan man ju t.ex. ha en annan spellista som enbart innehåller alla låtar med betyg 4 eller högre. Därmed har du bara ny och bra musik i din telefon. Väldigt smidigt.
Postad 25 augusti 2008 - 21:12
carl_kenneth
-
carl_kenneth
-
Rookie
-
4 inlägg
Har haft min HTC en vecka nu. Efter ja la till lite mer mp3s i mobben så kommer ja inte in i musikspelaren utan klickar ja där så står den och laddar i 1-2sec sen startar den om touchFlo hela tiden, kommer inte in i spelaren. Nån som vet nån lösning på detta? Och de är bara musikspelaren som inte funkar längre allt annat funkar bra.
Postad 25 augusti 2008 - 21:19
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Har haft min HTC en vecka nu. Efter ja la till lite mer mp3s i mobben så kommer ja inte in i musikspelaren utan klickar ja där så står den och laddar i 1-2sec sen startar den om touchFlo hela tiden, kommer inte in i spelaren. Nån som vet nån lösning på detta? Och de är bara musikspelaren som inte funkar längre allt annat funkar bra.
Kanske du har lagt några mpr felaktig och har blivit någon sorts konflikt, felaktig genväg osv. Har själv mindre än 300 MB mp3 [som jag inte ens lyssnar på].. men det funkar ok Hoppas att du har lagt dom på "internminne" och inte på telefonens minne.
Postad 25 augusti 2008 - 21:24
carl_kenneth
-
carl_kenneth
-
Rookie
-
4 inlägg
Kanske du har lagt några mpr felaktig och har blivit någon sorts konflikt, felaktig genväg osv. Har själv mindre än 300 MB mp3 [som jag inte ens lyssnar på].. men det funkar ok Hoppas att du har lagt dom på "internminne" och inte på telefonens minne.
Provade ta bort allt från internminnet men de vill sig inte endå. Kom in första gången efter ja lagt till mer låtar sen krasha de. Hum.. nu har ja inge musik alls men den försöker öppna touch flo men de startar bara om..
Postad 25 augusti 2008 - 21:32
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Provade ta bort allt från internminnet men de vill sig inte endå. Kom in första gången efter ja lagt till mer låtar sen krasha de. Hum.. nu har ja inge musik alls men den försöker öppna touch flo men de startar bara om..
Du skulle ha provat med en "hard reset" dvs reboota mobilen från knappen innan du tog bort allt annat.
Postad 25 augusti 2008 - 21:41
carl_kenneth
-
carl_kenneth
-
Rookie
-
4 inlägg
Du skulle ha provat med en "hard reset" dvs reboota mobilen från knappen innan du tog bort allt annat.
De provade ja också. Men klickar man på muiskspelaren så ser man i hörnen att de står kalender till vänster kontakter till höger. mjukvaran måste ju ha flippat ur totalt? Vart går man in för att göra en total återställning? Eller finns de nån vettig uppdatering att tanka?
Postad 25 augusti 2008 - 21:45
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
De provade ja också. Men klickar man på muiskspelaren så ser man i hörnen att de står kalender till vänster kontakter till höger. mjukvaran måste ju ha flippat ur totalt? Vart går man in för att göra en total återställning? Eller finns de nån vettig uppdatering att tanka?
Inställningar/System/ Rensa Lagrat/rensa bara minnet
Postad 25 augusti 2008 - 21:53
carl_kenneth
-
carl_kenneth
-
Rookie
-
4 inlägg
Inställningar/System/ Rensa Lagrat/rensa bara minnet
Okej, ska testa de nu och se om de löser mitt problem. Men som de ser ut så blir de service efter 1 vecka sjukt va kul. Kommer inte förbi justera när man börjar om.
Postad 25 augusti 2008 - 22:05
zentz
-
zentz
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Skulle vilja utlysa en liten lista på era absoluta favoritprogram till HTC Diamond
-Vad det är, varför ni gillar den mm
Postad 25 augusti 2008 - 22:13
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Skulle vilja utlysa en liten lista på era absoluta favoritprogram till HTC Diamond
-Vad det är, varför ni gillar den mm
TomTom 7 & Google maps -praktiska Nu undrar jag om någon vet om man kan installera WM 7 [kommer ut i början på nästa år] på HTC. Läste om den och den skulle vara inriktad mest på touch gränssnittet.
Postad 25 augusti 2008 - 22:52
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Just nu: LIGHTSABER SJUKT kul för en riktigt SW-nörd som mig LIGHTSABER
Postad 26 augusti 2008 - 07:08
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
funderar på en sak är rätt nybörjare med sån här nalle . Men det jag undrar över är vad gör telefonen när den Romar ?? För det händer rätt ofta . Har Tele2 kompisabonemang.
Telia och Tele2 har ett gemensamt 3G-nät, så ibland kommer din telefon att koppla upp sig mot en 3G-basstation som sköts om av Telia och då kommer din telefon rapportera att den är "roaming" - men eftersom de äger nätet tillsammans så ska det inte tillkomma några extra trafikavgifter.
Redigerat av amuzic, 26 augusti 2008 - 07:09.
Postad 26 augusti 2008 - 07:51
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
funderar på en sak är rätt nybörjare med sån här nalle . Men det jag undrar över är vad gör telefonen när den Romar ?? För det händer rätt ofta . Har Tele2 kompisabonemang.
Roaming innebär att din telefon arbetar i ett annat nät än ditt hemnät // Liddan
Postad 26 augusti 2008 - 10:06
Unregistered4c35be57
-
Unregistered4c35be57
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej
Jag undrar om ni kan ge mig nåt förslag på ett skrivprogram där man kan skriva över hela skärmen och/eller ett skrivprogram där man kan få ordförslag under tiden man skriver.. Ett liknande system som används i P1..
Postad 26 augusti 2008 - 10:28
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Angående bomben med 3 och fritt mobilsurf så talade jag precis med kundtjänst. Jag hade bomben 299:-/månad och lagt till turbo 3g 199:-/månad som jag tecknade för ca tre veckor sedan. Erbjudandet som går nu gäller enbart 399:- eller 499:- bomben. Men det var bara att uppgradera mitt befintliga abbonemang till 399:-/månad så fick jag turbo 3g fritt hela bindingstiden ut så ni som har 299:-/månad, ring och byt upp er till 399:- bomben så sparar ni 99:- i månaden
Redigerat av trickysaer, 26 augusti 2008 - 10:28.
Postad 26 augusti 2008 - 10:32
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Angående bomben med 3 och fritt mobilsurf så talade jag precis med kundtjänst. Jag hade bomben 299:-/månad och lagt till turbo 3g 199:-/månad som jag tecknade för ca tre veckor sedan. Erbjudandet som går nu gäller enbart 399:- eller 499:- bomben. Men det var bara att uppgradera mitt befintliga abbonemang till 399:-/månad så fick jag turbo 3g fritt hela bindingstiden ut så ni som har 299:-/månad, ring och byt upp er till 399:- bomben så sparar ni 99:- i månaden 
Jag ringde till tre om detta och jag fick fri surf tillagt på mitt 299:- abonnemang så min deal är nog bättre;)
Postad 26 augusti 2008 - 10:42
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag ringde till tre om detta och jag fick fri surf tillagt på mitt 299:- abonnemang så min deal är nog bättre;)
Med fri surf, fick du 7,2Mbit Turbo3G då verkligen?
Postad 26 augusti 2008 - 11:23
Junipingla
-
Junipingla
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag velar mellan Touch Diamond och Samsungs Touchwiz, någon som kan komma med lite + och - för båda modellellerna?
Jag har jämfört och sett en del av skilnnaderna men det är ändå svårt att välja.
Postad 26 augusti 2008 - 11:39
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Men det jag undrar över är vad gör telefonen när den Romar ??
Det är väl då när telefonen låter MUUUUUUUUUUUUU
Postad 26 augusti 2008 - 11:47
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag velar mellan Touch Diamond och Samsungs Touchwiz, någon som kan komma med lite + och - för båda modellellerna? Jag har jämfört och sett en del av skilnnaderna men det är ändå svårt att välja.
Stod inför samma val, men det som vägde över var att Diamond har GPS samt Wlan. Samsungs Touchwiz saknar båda dessa funktioner. Till dess fördel kan dock nämnas att den stödjer minnesutbyggnad. Vad man söker är ju högst personligt, men jag ser det som en stor fördel att Diamond bygger på WM då det finns en oändlig mängd program att tillgå. Är lite osäker på hur Samsung står sig i den jämförelsen...
Redigerat av grandstoff, 26 augusti 2008 - 11:49.
Postad 26 augusti 2008 - 12:18
Junipingla
-
Junipingla
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ja HTC:ns WLAN väger ju en del, sedan gillar jag inte att kameran inte ska vara så bra, då har Samsungens fått mkt bättre i test. Sedan vad jag förstår så är skärmen ganska dålig på HTC? Blir fläckig med en gång. Batteritiden verkar vara ganska så lika på båda? Stod inför samma val, men det som vägde över var att Diamond har GPS samt Wlan. Samsungs Touchwiz saknar båda dessa funktioner. Till dess fördel kan dock nämnas att den stödjer minnesutbyggnad.
Vad man söker är ju högst personligt, men jag ser det som en stor fördel att Diamond bygger på WM då det finns en oändlig mängd program att tillgå. Är lite osäker på hur Samsung står sig i den jämförelsen...
Postad 26 augusti 2008 - 12:23
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Ja HTC:ns WLAN väger ju en del, sedan gillar jag inte att kameran inte ska vara så bra, då har Samsungens fått mkt bättre i test. Sedan vad jag förstår så är skärmen ganska dålig på HTC? Blir fläckig med en gång. Batteritiden verkar vara ganska så lika på båda?
Det är knappast så konstigt att Samsungens kamera fått bättre i betyg med tanke på att den har 5 megapixlar medans HTCn har 3. Däremot så tycker jag att det blir väldigt bra bilder, mycket bättre än jag hade förväntat mig. Den utdragna slutartiden skapar väldigt häftiga bilder i mörker med starka ljuskällor imo. Skärmen är det absolut inget fel på, den är jättebra tycker jag. Att den blir fläckig är väl ganska självklart, testa dra med dina fingrar på din datorskärm eller tv så ser du att effekten blir densamma. Men det går ju att torka bort snabbt och dessutom använder man allt som oftast pekpinnen istället för fingret. Kan även passa på att ställa en fråga angående WLAN. Jag är inte speciellt insatt på området, men vad använder jag WLANs-funktionen till om jag inte har ett trådlöst nätvärk hemma? Är det så att 3 t ex har ett WLAN som man kan ansluta till eller hur fungerar det?
Postad 26 augusti 2008 - 12:42
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Kan även passa på att ställa en fråga angående WLAN. Jag är inte speciellt insatt på området, men vad använder jag WLANs-funktionen till om jag inte har ett trådlöst nätvärk hemma? Är det så att 3 t ex har ett WLAN som man kan ansluta till eller hur fungerar det?  http://sv.wikipedia....ki/Trådlöst_LAN Om man inte har "frisurf" i sin avtal.. då kan man jaga efter okrypterade WLAN som finns i din närhet, logga in på dom och använda internet.
Redigerat av x-rat3d, 26 augusti 2008 - 12:44.
Postad 26 augusti 2008 - 12:45
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag har oxå bomben 299:- ringde även jag till tre ochville få bredbandet inkluderat, men det gick enbart om man hade 399. Ska åka till london över helgen, är det något mer än automatisk uppdatering av vädertjänsten man bör stänga av för att inte man ska få en hög räkning?
Redigerat av Fabregas, 26 augusti 2008 - 12:45.
Postad 26 augusti 2008 - 12:47
x-rat3d
-
x-rat3d
-
Användare
-
-
169 inlägg
Jag har oxå bomben 299:- ringde även jag till tre ochville få bredbandet inkluderat, men det gick enbart om man hade 399.
Ska åka till london över helgen, är det något mer än automatisk uppdatering av vädertjänsten man bör stänga av för att inte man ska få en hög räkning?
Väder\meny\inställningar -- avboka "hämta väderinformation automatiskt"
Postad 26 augusti 2008 - 12:59
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Väder\meny\inställningar -- avboka "hämta väderinformation automatiskt"
Ahh, men det är inga andra tjänster som ligger och suger datatrafik?
Postad 26 augusti 2008 - 13:03
Junipingla
-
Junipingla
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
När det gäller kameran, så har jag läst om det här platslocket som en del plockar av för att få bättre bilder - är det något som de flesta gör? Jag mailar mkt med mobilen, är det ett dugligt mailgränssnitt inkluderat? Det är knappast så konstigt att Samsungens kamera fått bättre i betyg med tanke på att den har 5 megapixlar medans HTCn har 3. Däremot så tycker jag att det blir väldigt bra bilder, mycket bättre än jag hade förväntat mig. Den utdragna slutartiden skapar väldigt häftiga bilder i mörker med starka ljuskällor imo.
Skärmen är det absolut inget fel på, den är jättebra tycker jag. Att den blir fläckig är väl ganska självklart, testa dra med dina fingrar på din datorskärm eller tv så ser du att effekten blir densamma. Men det går ju att torka bort snabbt och dessutom använder man allt som oftast pekpinnen istället för fingret.
Kan även passa på att ställa en fråga angående WLAN. Jag är inte speciellt insatt på området, men vad använder jag WLANs-funktionen till om jag inte har ett trådlöst nätvärk hemma? Är det så att 3 t ex har ett WLAN som man kan ansluta till eller hur fungerar det? 
Postad 26 augusti 2008 - 13:10
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag har oxå bomben 299:- ringde även jag till tre ochville få bredbandet inkluderat, men det gick enbart om man hade 399.
Ska åka till london över helgen, är det något mer än automatisk uppdatering av vädertjänsten man bör stänga av för att inte man ska få en hög räkning?
Hehe ok då var nog bara min säljare snäll men jag har iaf gratis trafik till mitt 299:-
Postad 26 augusti 2008 - 13:12
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hehe ok då var nog bara min säljare snäll men jag har iaf gratis trafik till mitt 299:-
Vad sa du när du ringde? Jag får välla ringa tills dom ger med sig.
Postad 26 augusti 2008 - 13:17
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Vad sa du när du ringde? Jag får välla ringa tills dom ger med sig.
Jag frågade om det där erbjudandet och att jag hade tecknat mobilt bredband oxå så tänkte höra om vi kunde komma överens om något och då testade han om det gick att lägga på mobilsurfen 7,2mbit och det gick visst.. Det går bara att du frågar snällt;) Även han skulle göra så med sitt abonnemang då han oxå hade 299:- Något som har löst mitt problem med mailen? Kan som sagt ta imot men inte skicka. har testat allt mitt problem står lite längre bak i denna tråd..
Postad 26 augusti 2008 - 13:20
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag frågade om det där erbjudandet och att jag hade tecknat mobilt bredband oxå så tänkte höra om vi kunde komma överens om något och då testade han om det gick att lägga på mobilsurfen 7,2mbit och det gick visst.. Det går bara att du frågar snällt;) Även han skulle göra så med sitt abonnemang då han oxå hade 299:-
Något som har löst mitt problem med mailen? Kan som sagt ta imot men inte skicka. har testat allt mitt problem står lite längre bak i denna tråd..
Okej skillnaden för mig är att jag inte redan har tecknat mobiltbredband, utan jag nöjde mig med fri surf när jag förlängde mitt abonnemang
Postad 26 augusti 2008 - 13:22
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Okej skillnaden för mig är att jag inte redan har tecknat mobiltbredband, utan jag nöjde mig med fri surf när jag förlängde mitt abonnemang
Fast det mobilabredbandet är länge sedan jag köpte så.. hehe men jag är hur nöjd som helt med mitt abonnemang och mobil..det ända som jag stör mig på är att jaginte får mailen att fungera
Postad 26 augusti 2008 - 13:31
Relativity
-
Relativity
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hallo HTC gubbar!
Jag överväger att vilken dag som helst införskaffa mig en HTC Touch Diamond via tre med deras senaste erbjudande (gratis turbo3G med 399 :- abonnemanget).
Men jag försöker få tag i bra direkta erfarenheter med dess funktioner. Det jag är som jag är mest nyfiken på är dess kamera och dess förmåga att spela upp mp3. Som jag har förstått det så fungerar kameran hyffsat bra, men vad tycker ni gubbar om man jämför med era gamla eller andra telefonkameror?
Hur bra är mp3spelaren? Vad jag har hört så är handsfreen ganska dålig på att spela upp musik(dåligt kvalitélurar). Vet att det finns någon Jay-z adapter att köpa som man kan använda med sina hörlurar. Anledningen att jag frågar är för att jag kommer troligen börja använda den som mp3 då min mp3spelare (iriver u10) börjar lägga av.
Vad tycker ni om kameran och mp3 funktionen? Blir ljudet bättre av att installera en annan musikspelare i den?
Tackar på förhand
Postad 26 augusti 2008 - 13:32
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Fast det mobilabredbandet är länge sedan jag köpte så.. hehe men jag är hur nöjd som helt med mitt abonnemang och mobil..det ända som jag stör mig på är att jaginte får mailen att fungera
Fick prata med en riktigt dryg tjej, hon sa att det var som om man köpt en tröja och sen blev det rea dagen efter, att man inte bara kunde lämna tillbaka det då.
Postad 26 augusti 2008 - 13:36
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Fick prata med en riktigt dryg tjej, hon sa att det var som om man köpt en tröja och sen blev det rea dagen efter, att man inte bara kunde lämna tillbaka det då.
haha ok men man har rätt att ändra sitt abonnemang inom 2 veckor tror jag det är? Du kan ju testa att ringa tills man hamnar hos en trevlig som gärna hjälper till. Jag hade kanske turen att få hjälp av en som hade samma mobil och samma abonnemang.
Postad 26 augusti 2008 - 13:38
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
haha ok men man har rätt att ändra sitt abonnemang inom 2 veckor tror jag det är? Du kan ju testa att ringa tills man hamnar hos en trevlig som gärna hjälper till. Jag hade kanske turen att få hjälp av en som hade samma mobil och samma abonnemang.
Ja jag sa oxå det att jag har ju ångerrätt i 2 veckor, men hon påstod att det bara gällde om jag inte packat upp telefonen.
Postad 26 augusti 2008 - 13:40
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ja jag sa oxå det att jag har ju ångerrätt i 2 veckor, men hon påstod att det bara gällde om jag inte packat upp telefonen.
Fortsätt ring.. du har ångerrätt som sagt. Annars så går du ner till din lokala tre butik och ber om hjälp.
Postad 26 augusti 2008 - 14:07
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hallo HTC gubbar!
Jag överväger att vilken dag som helst införskaffa mig en HTC Touch Diamond via tre med deras senaste erbjudande (gratis turbo3G med 399 :- abonnemanget).
Men jag försöker få tag i bra direkta erfarenheter med dess funktioner. Det jag är som jag är mest nyfiken på är dess kamera och dess förmåga att spela upp mp3. Som jag har förstått det så fungerar kameran hyffsat bra, men vad tycker ni gubbar om man jämför med era gamla eller andra telefonkameror? Hur bra är mp3spelaren? Vad jag har hört så är handsfreen ganska dålig på att spela upp musik(dåligt kvalitélurar). Vet att det finns någon Jay-z adapter att köpa som man kan använda med sina hörlurar. Anledningen att jag frågar är för att jag kommer troligen börja använda den som mp3 då min mp3spelare (iriver u10) börjar lägga av.
Vad tycker ni om kameran och mp3 funktionen? Blir ljudet bättre av att installera en annan musikspelare i den?
Tackar på förhand
Jag hade en SonyEricsson k800i innan och den kameran var klart bättre än denna. Där emot att spela in video med telefonen blev jag glatt överraskad av kvalitén, den var markant bättre än k800i. Men eftersom den saknar blixt blir det väldigt korniga och dåliga bilder när det inte finns bra belysning att tillgå som i ett mörkt rum t ex. Som mp3-spelare kan jag inte ge någon direkt feedback eftersom jag inte testat denna funktion ännu då mitt blåtandsheadset för tillfället är trasigt, men jag ställer mig tveksam till att använda telefonen som mp3-spelare då batteritiden med befintligt batteri är ganska dåligt även vid uppdatering av roms och dylikt. Är du primärt intresserad av en telefon med bra kamerafunktion och som mp3-spelare tror jag inte HTC Touch Diamond är den telefonen som skulle passa dig bäst. Senare i höst, oktober tror jag det är så kommer ett batteri med mer sås i och det kan vara läga att avvakta tills dess i så fall. Men HTCn är inte en kamera- eller musiktelefon direkt, åtminstone inte kamera. Är det istället en snygg telefon med många bra funktioner samt bra och roliga applikationer du vill ha är HTCn ett givet val.
Postad 26 augusti 2008 - 14:48
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tänkte fråga om det är någon som känner till om det finns någon applikation som vattenpass till telefonen eftersom den har gyrosensor? Vad är ert rekord i Teeter för övrigt?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|