Emotiva XPA-3
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-5
(Slutsteg)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-7
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-2
(Slutsteg)
|
2
|
(17)
|
Inga priser | |
Emotiva USP-1
(Försteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva ERC-1
(CD-spelare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-5
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-1
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva UMC-1
(Försteg)
|
3
|
(5)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-1 Gen1
(Slutsteg)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Emotiva ERD-1
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XDA-1
(DAC & hörlursförstärkare)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-2
(Slutsteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-1L
(Slutsteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-1
(Slutsteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-2
(Slutsteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-5
(Slutsteg)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Emotiva Stealth 6
(PA-system & högtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva Stealth 8
(PA-system & högtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva UMC-200
(Försteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XMC-1
(Försteg)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-300
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-150
(Slutsteg)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-100
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX MC-700
(Försteg)
|
4
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX TA-100
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 12 August 2011 - 09:18
Postad 12 August 2011 - 09:22
Postad 14 August 2011 - 14:01
UPA-1 har inga blinkade leds, bara orange - stanby och blå - power on.
Märkte det
Postad 20 August 2011 - 22:09
att denna inte skjuts upp något mer pga av detta och att båda kommer i slutet på året.
Clearance Sale on Emotiva Favorites!
We’re offering deep discounts on many of our popular products in order to make room for new models and inventory. Looking ahead, we have nearly two-dozen new products in the release pipeline and we simply do not have room for them. So, here’s your chance to buy popular Emotiva models at truly unheard of prices!
UMC-1 7.1 Channel Preamplifier/Processor: Now $499* (Save: $200)
We are officially confirming that a new 3D enabled UMC-1 processor will be in production by the end of the year. To make room, we are offering the current UMC-1 model at the new low price of $499. It also comes with an upgrade certificate to use towards the purchase of our next generation processor (cannot be used towards the 3D
enabled UMC-1).
XDA-1 Differential Reference™ Digital-to-Analog Converter/Digital Preamplifier: Now $299* (Save: $100)
UPA-2 Two Channel Audio Power Amplifier: Now $299* (Save: $90)
ERD-1 Surround Speakers (pair): Now $249* (Save: $150)
ERM 6.2 LCR Monitor: Now $199* (Save: $100)
ERM 6.3 LCR Monitor: Now $399* (Save: $200)
ERT 8.3 Reference Towers (pair): Now $1199* (Save: $399)
*Our standard 30-day in-home trial period is unavailable for clearance products. All sales are final.
Quantities are limited; and when we’re out of stock – we’re out of stock, really.
Postad 23 August 2011 - 19:29
Dom ska kopplas till XTZ 99.36or som drivs av XPA-2
Postad 31 August 2011 - 14:41
http://emotiva.com/xref_sub10.shtm
http://emotiva.com/xref_sub12.shtm
Postad 01 September 2011 - 19:48
Postad 02 September 2011 - 09:41
http://emotiva.com/usp1.shtm
http://emotiva.com/m...USP1_manual.pdf
Försteget ska kopplas efter din receiver och låter signalen från receivern kontrollera slutsteget när du trycker in HT knappen.
Postad 02 September 2011 - 12:16
Rea hos Emotiva och att dom släpper en 3D klar UMC-1 till slutet av året då också XMC-1 är planerat så får hoppas
att denna inte skjuts upp något mer pga av detta och att båda kommer i slutet på året.
Clearance Sale on Emotiva Favorites!
We’re offering deep discounts on many of our popular products in order to make room for new models and inventory. Looking ahead, we have nearly two-dozen new products in the release pipeline and we simply do not have room for them. So, here’s your chance to buy popular Emotiva models at truly unheard of prices!
UMC-1 7.1 Channel Preamplifier/Processor: Now $499* (Save: $200)
We are officially confirming that a new 3D enabled UMC-1 processor will be in production by the end of the year. To make room, we are offering the current UMC-1 model at the new low price of $499. It also comes with an upgrade certificate to use towards the purchase of our next generation processor (cannot be used towards the 3D
enabled UMC-1).
XDA-1 Differential Reference™ Digital-to-Analog Converter/Digital Preamplifier: Now $299* (Save: $100)
UPA-2 Two Channel Audio Power Amplifier: Now $299* (Save: $90)
ERD-1 Surround Speakers (pair): Now $249* (Save: $150)
ERM 6.2 LCR Monitor: Now $199* (Save: $100)
ERM 6.3 LCR Monitor: Now $399* (Save: $200)
ERT 8.3 Reference Towers (pair): Now $1199* (Save: $399)
*Our standard 30-day in-home trial period is unavailable for clearance products. All sales are final.
Quantities are limited; and when we’re out of stock – we’re out of stock, really.
XMC-1 lär ju knappast komma så länge uppgraderingen av UMC-1 säljs.
Postad 03 September 2011 - 23:07
melanderhenrik, blev du nöjd? Vilka högtalare är det du driver?
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 03 September 2011 - 23:09.
Postad 05 September 2011 - 14:05
Postad 05 September 2011 - 19:11
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 06 September 2011 - 15:12.
Postad 05 September 2011 - 19:20
Läste på hemsidan. Längst ner under produktbeskrivningen finns manualen via länk.
http://emotiva.com/usp1.shtm
http://emotiva.com/m...USP1_manual.pdf
Försteget ska kopplas efter din receiver och låter signalen från receivern kontrollera slutsteget när du trycker in HT knappen.
Ok tackar för hjälpen! Beställning lagd och betald blev ca 3800kr för ett emotiva usp-1 med frakt och allt kanke till kommer tull/moms det vet jag ej? ska bli kul att höra detta ihop med mitt xtz:ap100
Postad 05 September 2011 - 19:32
Du kommer inte ångra köpet.
Postad 07 September 2011 - 17:20
Macaronis, blev det något XPA-2?
melanderhenrik, blev du nöjd? Vilka högtalare är det du driver?
Jag är jättenöjd, ett riktigt lyft ifrån min tidigare förstärkare. Jag driver ett par System Audio Ranger, de är ganska tungdrivna vad jag har förstått (87db), vet dock inte hur de ligger till i resistans.
Postad 07 September 2011 - 17:28
Postad 09 September 2011 - 21:16
Planen är att byta ut min nuvarande XPA-3 som används för center och surrounder mot UPA-1+UPA-2-kombon (för att spara 2.5cm bakom tv-bänken..
Postad 11 September 2011 - 19:42
Någon som vet om man kan justera bas/diskant på usp-1? Verkar inte finnas enligt bilderna
(Jag har försteget) Den har i stället inställningar med full range eller valbart delningsläge för sub.
Postad 11 September 2011 - 19:47
Jag är jättenöjd, ett riktigt lyft ifrån min tidigare förstärkare. Jag driver ett par System Audio Ranger, de är ganska tungdrivna vad jag har förstått (87db), vet dock inte hur de ligger till i resistans.
Kul att höra!
Postad 14 September 2011 - 11:55
Har tidigare haft Hegel H200 och Krell Kav 400xi. Första tanken är att den är j*vla mycket starkare än både hegeln och krellen, återkommer lite senare med bättre jämförelse när jag fått lyssna in mig.
Postad 14 September 2011 - 22:20
Postad 16 September 2011 - 11:24
Har fått ett tips om Emotiva och tänkte därför höra mig för lite bättre.
Tänkte eventuellt införskaffa B&W 683, men behöver ju ta reda på vad som orkar driva dem. Tycker att emotiva kommer till ett rimligt pris. Det tipset jag fick för att driva högtalarna är UMC-1 + XPA-5. Tänken är även att köpa en B&W center i samma serie. Jag har ett par duttiga sateliter samt en budgetsub från Onkyo förtillfället och tänkte köra på dessa tills jag får ekonomi att köpa resten. Hade inte tänkt mig B&W som sateliter, sub vet jag inte. Vad tror ni om uppsättningens förutsättnignar att driva detta system?
Jag har ju inte möjlighet att lyssna på högtalarna och emotiva tillsammans (om det inte finns någon i örebrotrakten som har just detta?) så därför täntke jag fråga hur ni tror att dessa låter tillsammans? Kan säga att jag verkar vara extremt känslig mot vass diskant, det skär sönder mina öron direkt (lyssnade på olika dalihögtalare och nästan alla dessa skar hål på mina öron).
Om det underlättar, systemet kommer användas som 2-kanal vid musiklyssning (främst via spotify) och till hemmabio, främst blu-ray. Vore mycket tacksam för åsikter!
Postad 16 September 2011 - 12:05
683 är inte vassa så det blir bra.
Den stora centern är ngt bumlig hos mig, och det finns fler som tycker det samma om den, så htm2 hade jag valt idag före storebror.
Satelit och sub kan du ta ngt mer prisvärt och behöver inte klangmatchas på samma sätt.
Postad 16 September 2011 - 13:43
Det är mest högtalarens karaktär som avgör, viss påverkan på stärkare, men det är inte så mycket.
683 är inte vassa så det blir bra.
Den stora centern är ngt bumlig hos mig, och det finns fler som tycker det samma om den, så htm2 hade jag valt idag före storebror.
Satelit och sub kan du ta ngt mer prisvärt och behöver inte klangmatchas på samma sätt.
Nej, jag gillar värmen hos 683. Det finns alltså ingen risk att det lilla paket jag blivit föreslagen skulle göra högtalarna för vassa (ffa vid musikspelning)?
Menar du att centern är bumlig i ljudet eller mer designm'ässigt?
Postad 16 September 2011 - 14:12
Redigerat av VBRunner, 16 September 2011 - 14:14.
Postad 16 September 2011 - 14:15
Du kommer bli mycket nöjd med XPA-5. UMC-1 är bra om man inte har krav på automatiserade inställningar och inte ska använda alltför speciell utrustning. Till blu-ray och digital ljudöverföring från dator kommer den passa utmärkt. Ljudkvaliteten är strålande
Det jag blir lite orolig för när jag suttit och googlat lite är att emotiva gör ljudet något mer ljust, att det tar bort lite utav den värme som finns i högtalarna. Lyssnade på 683 på en Denon och där tyckte jag det lät fantatiskt. Funderar därför på kombon denon och ett XPA-5 slutsteg.
Postad 16 September 2011 - 14:36
Gillar du vad du har hört så är det ju dock ingen dålig idé att köra på det. Med Denon är det antagligen minimal risk för krångel med inställningar etc. Ett Emotiva-steg på det kommer låta högtalarna sjunga ut ännu bättre än i butiken. Dock kan det i så fall vara overkill med ett XPA-5. Det borde räcka med ett XPA-3 till frontar och center, så kan receivern få driva surround-högtalarna som inte behöver speciellt mycket kräm.
Vill du ändå gå på UMC-1 så kanske du bör vänta tills den uppgraderade versionen med 3D-stöd kommer senare i höst/vinter. Den nuvarande modellen som inte har stöd för 3D håller på att fasas ut. Är 3D ointressant för dig är det däremot ett ypperligt tillfälle att köpa just nu då den reas ut för $499.
Postad 17 September 2011 - 21:55
Det lutar åt ett XPA-3-steg och en Denon eller Marantz.
Den Denon jag främst kikat på är den lite billigare 1912an, med tanke på att den endast ska driva sateliterna.
Marantzen jag kikat på är SR6005, kostar ett par tusenlappar mer men frågan är om det är värt det?
Vågar nog inte köpa UMC-1 utan att få spela det med högtalarna.
En fråga till er som köpt Emotiva, hur mycket tull och frakt blir det? Ett XPA-3-steg går ju lös på 4400:- utan detta och 5500:- med moms (antar jag?).
Postad 18 September 2011 - 00:23
Tack för era åsikter.
Den Denon jag främst kikat på är den lite billigare 1912an, med tanke på att den endast ska driva sateliterna.
Marantzen jag kikat på är SR6005, kostar ett par tusenlappar mer men frågan är om det är värt det?
En fråga till er som köpt Emotiva, hur mycket tull och frakt blir det? Ett XPA-3-steg går ju lös på 4400:- utan detta och 5500:- med moms (antar jag?).
Jag hade gissat på omkring 300 dollar i frakt, men be dem om en quote först. Sedan tar du och gångar det totala värdet (inklusive frakt) med 1.27 så får du med moms samt tullen på 2 procent.
Det bästa finns vore ju om någon som bor i närheten äger ett UMC-1. Bor i Halmstad själv.
Gillar du Denon så är det bara att köra på det!
Jag har äger inte själv processorn men har XDA-1, USP-1 och UPA-1 monoblocken. Kan säga att ljudet inte blir ljusare utan möjligtvis att diskanten är klarare och upplöst än man är van vid (kanske får det att upplevas ljusare just där?) och hela ljudbilden annars verkar väldigt neutral och naturlig. Har kört det ihop med ATC högtalare som är kända för sin neutrala återgivning, mina Compact och Emotivas egna golvare.
Enligt min erfarenhet så förändrar högtalarna och rummet ljudbilden mer än Emotivas elektronik.
Postad 18 September 2011 - 06:55
Tack för era åsikter.
Hej har köpt ganska mycket från emotiva fraktat och klart hem är priset c:a 9.50 per dollar
Mvh Tony
Postad 18 September 2011 - 10:11
Jag hade gissat på omkring 300 dollar i frakt, men be dem om en quote först. Sedan tar du och gångar det totala värdet (inklusive frakt) med 1.27 så får du med moms samt tullen på 2 procent.
Det bästa finns vore ju om någon som bor i närheten äger ett UMC-1. Bor i Halmstad själv.
Gillar du Denon så är det bara att köra på det!
Jag har äger inte själv processorn men har XDA-1, USP-1 och UPA-1 monoblocken. Kan säga att ljudet inte blir ljusare utan möjligtvis att diskanten är klarare och upplöst än man är van vid (kanske får det att upplevas ljusare just där?) och hela ljudbilden annars verkar väldigt neutral och naturlig. Har kört det ihop med ATC högtalare som är kända för sin neutrala återgivning, mina Compact och Emotivas egna golvare.
Enligt min erfarenhet så förändrar högtalarna och rummet ljudbilden mer än Emotivas elektronik.
Skickade en qoute till dem igår kväll så får vi se om vi får svar, men det bör ju landa på omkring 9000:-, vilket jag antar får ses som billigt för det man får. Läste även att ifall det skulle bli något fel på produkten är det man själv som får betala returfrakt både till och från staterna, vilket skulle innebära $600 för att få den reparerad (om vi använder din uppskattning av frakten), vilket nästan är mer än vad själv steget kostar.
Jag kan tycka banal när det kommer till priser, men vi har ändå en rätt så stram budget och så blir jag naturligt nervös när man ska göra ett stort inköp, ffa från ett annat icke-eu-land. Å andra sidan blir det ofantligt mycket billigare och säkerligen mer prisvärt!
Postad 18 September 2011 - 12:36
(Jag har försteget) Den har i stället inställningar med full range eller valbart delningsläge för sub.
Ok såg det på bilderna också. Hur tycker du det låter ? ska hämta försteget på tisdag
det visade sig att fedex hade utlämning nära där jag bor så det ska bli kul att hämta ut det och koppla in
Postad 18 September 2011 - 12:46
Dina Airmotiv 5, har du någon spec på dom?Sådär, då var min andra Emotiva-beställning någonsin betald och klar. 2 X-Ref 10, Airmotiv 5, en UPA-2 och lite kablar blev det. Skulle haft en UPA-1 också men den var slut för tillfället. Kommer in igen om några veckor.
Planen är att byta ut min nuvarande XPA-3 som används för center och surrounder mot UPA-1+UPA-2-kombon (för att spara 2.5cm bakom tv-bänken..). Jag kommer därför sälja min XPA-3 inom kort.
Postad 18 September 2011 - 12:54
Skickade en qoute till dem igår kväll så får vi se om vi får svar, men det bör ju landa på omkring 9000:-, vilket jag antar får ses som billigt för det man får. Läste även att ifall det skulle bli något fel på produkten är det man själv som får betala returfrakt både till och från staterna, vilket skulle innebära $600 för att få den reparerad (om vi använder din uppskattning av frakten), vilket nästan är mer än vad själv steget kostar.
Jag kan tycka banal när det kommer till priser, men vi har ändå en rätt så stram budget och så blir jag naturligt nervös när man ska göra ett stort inköp, ffa från ett annat icke-eu-land. Å andra sidan blir det ofantligt mycket billigare och säkerligen mer prisvärt!
Om du läser igenom tråden så finner du att flera har fått eventuella problem lösta genom att reservdelar skickas samt eventuella elscheman. Går även att använda avancerade sökfunktionen så får du träffen visade med cachad.
Det är väldigt sällan någon får en defekt produkt. De kollar alltid i förväg innan de skickar.
Antingen byter man själv delen eller om man varken själv eller någon kompis klarar detta så går det alltid be en verkstad installera den nya delen.
Citat från hemsidan: "Should you chose to have the servicing done locally, we would offer any needed technical support by email or phone, as well as send any necessary parts."
Inget behöver alltså skickas till Emotiva.
"nejjagärintetillbaka" hade problem men detta blev fixat snabbt.
Postad 18 September 2011 - 13:04
Dina Airmotiv 5, har du någon spec på dom?
Ursäkta, kunde inte låta att skicka de här länkarna:
http://www.emotivapr...s/airmotiv5.php
http://www.emotivapr...s/airmotiv6.php
Priser:
http://shop.emotivapro.com/
Bifogad fil(er)
Postad 18 September 2011 - 14:03
Ok såg det på bilderna också. Hur tycker du det låter ? ska hämta försteget på tisdaggud va snabbt det kom dom ringde mig tidigt i veckan men då befann jag mig i spanien på semester tog mindre en 1 vecka att få det hemskickat till dörren från staterna +++
det visade sig att fedex hade utlämning nära där jag bor så det ska bli kul att hämta ut det och koppla in
Låter mycket bra. Har du en sub så kör delat vid 80 hz (reglagen nästa vid mitten på) - högtalarna kommer spela på ett helt annat sätt!
Postad 18 September 2011 - 14:13
Låter mycket bra. Har du en sub så kör delat vid 80 hz (reglagen nästa vid mitten på) - högtalarna kommer spela på ett helt annat sätt!
japp har sub ska testa detta. såg att det fans xlr utgång till subben har funderat på om det gör skillnad mot rca har behöver ca 5 meter kabel
Postad 18 September 2011 - 14:32
japp har sub ska testa detta. såg att det fans xlr utgång till subben har funderat på om det gör skillnad mot rca har behöver ca 5 meter kabel
Upplever själv att signalen blir starkare genom ökad ljudvolym genom XLR. Ska tydligen vara bra mot störningar vid längre kabeldragningar.
Postad 18 September 2011 - 15:17
Om du läser igenom tråden så finner du att flera har fått eventuella problem lösta genom att reservdelar skickas samt eventuella elscheman. Går även att använda avancerade sökfunktionen så får du träffen visade med cachad.
Det är väldigt sällan någon får en defekt produkt. De kollar alltid i förväg innan de skickar.
Antingen byter man själv delen eller om man varken själv eller någon kompis klarar detta så går det alltid be en verkstad installera den nya delen.
Citat från hemsidan: "Should you chose to have the servicing done locally, we would offer any needed technical support by email or phone, as well as send any necessary parts."
Inget behöver alltså skickas till Emotiva.
"nejjagärintetillbaka" hade problem men detta blev fixat snabbt.
Har varit inne på sidan och läst, men blev väl inte helt införstådd med innebörden. Tack för klargörandet.
Min kära sambo har blivit villrådig, men efter ditt inlägg känner jag mig personligen lugnare och mycket tyder nu på att det får bli ett emotiva XPA-3, är dock fortfarande osäker på processorn.
Postad 18 September 2011 - 15:33
Postad 20 September 2011 - 19:55
det bara sååå bra och man känner kraften i steget
Postad 21 September 2011 - 18:47
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 21 September 2011 - 18:47.
Postad 23 September 2011 - 17:33
**** också, har just bestämt mig för att dra hem två X-Ref 10 för att försöka få en bättre och jämnare basåtergivning, och så upptäcker jag att dessa babies är släppta: Emotiva Pro Airmotiv aktiva studiomonitorer. Måste slänga med ett par såna i beställningen också
Har du fått hem dem än? Grymt sugen på dina intryck! Gärna bilder också!
Postad 23 September 2011 - 18:46
Efter att ha följt tråden ett tag och kollat lite har jag blivit intresserad av 2st UPA-1. Nu har det slumpat sig så att jag skall till staterna på tjänsteresa om en månad. Nu undrar jag om jag är helt dum i huvet som ens överväger att ta hem dem där ifrån? Dessa sakerna är, vad jag förstår, rätt biffiga pjäser (sen vill jag dessutom ha 2) så handbagage kan jag glömma så dessa måste checkas in. Det är väl det som mest talar emot en sådan operation. Så dels är frågan lite om storleken och sedan om de ens klarar hanteringen på flygplatserna. Vad tror ni som har dessa produkter?
Postad 23 September 2011 - 19:14
Postad 23 September 2011 - 20:08
Inom ett dygnHur lång tid tog det innan ni fick en qoute? Har väntat i över en vecka och börjar misstänka att någon gått fel.
Postad 23 September 2011 - 20:55
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 23 September 2011 - 20:56.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
CD spelare modell mellan eller bättre
4 bilder

1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?