Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(33)
|
50:- | |
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Battlefield: Bad Company 2 - Ultimate Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Battlefield Bad Company 2 - PSN-ID-tråden -SPELA NU (323 inlägg)
|
14 år sedan |
BF: BC2 - VS - MAG!? (27 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 22 April 2010 - 09:13
Postad 22 April 2010 - 09:52
I min bok får de hellre fixa de viktiga sakerna som att ja kan ha mer än mina 1000 uniqe dog tags som är glitchat till max nu
Postad 22 April 2010 - 11:58
Hoppas de dröjer längre då detta påverkar några av mina favoritvapen negativt
Kör du med M60 eller hagelbössorna
Postad 22 April 2010 - 17:02
360 får tydligen skins-download imorgon och ps3 o pc senare Källa
Edit: imorgon var det ju inte... artikeln är skriven den 20 så tomorrow är ju 21. alltså igår
Redigerat av D-J, 22 April 2010 - 17:06.
Postad 23 April 2010 - 06:53
Eller det kanske var mig de var fel på. Hamnade i fel lag flera ggr om och spelet flöt inte för 5 öre när jag skulle squada med er.
Så jag fick helt enkelt spela på egen hand igår, känndes inte alls kul
Tråkigt med fredag idag, haha.
Vi hörs till helgen, game on.
Postad 23 April 2010 - 07:38
NÄ servers var inte speciellt roliga igår, droppen var sista gamet igår (Voldoo och free hörde!Vi gjorde ett tappert försök igår Andi & Mad, men något stod inte rätt till med servrarna igår..
Eller det kanske var mig de var fel på. Hamnade i fel lag flera ggr om och spelet flöt inte för 5 öre när jag skulle squada med er.
Så jag fick helt enkelt spela på egen hand igår, känndes inte alls kul![]()
Postad 23 April 2010 - 07:48
Hade i förrgår 1411 total dogtags efter att ha klippt phille några gånger..
Sen efter sista matchen sjönk det ner till 1405 :S
Igår sprang ja runt o kniva lite på slutet och innan ja stängde av kolla ja läget.
Då hade ja 1403 total dogtags. Fan de kanske ska ta o fixa buggen så ja inte kan ha mer än 1000 uniqe tags nu
Postad 23 April 2010 - 08:07
Är det nån mer som har problem med mortar när man tex sitter i en buske eller nått, brukar få den rakt över mig och få epic fail. Det händer mig rätt ofta... trots att man har klart sikte i kikaren på målet.
Sen måste jag fråga om det finns nån svensk server eller nått liknande, är alltid lika kul när det dyker upp svenskar man kan lira med:D
Postad 23 April 2010 - 08:16
Fredagkväll: Game on. Ladda handkontrollen. BF:BC2 spelet som gör dig osocial.
Det som känns lagom skoj är ju att mina total dogtags minskar dag för dag nu..
Hade i förrgår 1411 total dogtags efter att ha klippt phille några gånger..
Sen efter sista matchen sjönk det ner till 1405 :S
Igår sprang ja runt o kniva lite på slutet och innan ja stängde av kolla ja läget.
Då hade ja 1403 total dogtags. Fan de kanske ska ta o fixa buggen så ja inte kan ha mer än 1000 uniqe tags nu
Det som känns riktigt bra med det här är att du slutar jaga mig med kniven!
Tja!
Är det nån mer som har problem med mortar när man tex sitter i en buske eller nått, brukar få den rakt över mig och få epic fail. Det händer mig rätt ofta... trots att man har klart sikte i kikaren på målet.
Sen måste jag fråga om det finns nån svensk server eller nått liknande, är alltid lika kul när det dyker upp svenskar man kan lira med:D
Man måste akta sig med mortarn, minsta lilla ivägen och du sätter den där du sitter. Men hör ju förvisso när den kommer så man sätter ju igång och springa om man misstänker att man satt den i fel buske så att säga.
Postad 23 April 2010 - 08:56
Ibland tjuter det när man har satt ut den, nästan som när man får en målsökande mot sig när man sitter i en tank, fast annorlunda. Vad betyder det ljudet? Det händer mycket sporadiskt och har hänt både när jag har satt den långt borta och när man sätter den i busken man sitter i.
Någon som vet?
Postad 23 April 2010 - 09:01
Postad 23 April 2010 - 09:12
Thomasson: Fast dig har ja ju högt upp på min lista så ja räknar kallt med att de bara skulle fyllas på om ja tog dig lite mer
Ja du är allt en riktig kompis! Nu har jag börjat köra med m16a2 igen, vapnet är alldeles för roligt för att låta bli.
angående mortarn:
Ibland tjuter det när man har satt ut den, nästan som när man får en målsökande mot sig när man sitter i en tank, fast annorlunda. Vad betyder det ljudet? Det händer mycket sporadiskt och har hänt både när jag har satt den långt borta och när man sätter den i busken man sitter i.
Någon som vet?
Jag tror det har att göra med att den talar om för dig att nu kan du släppa knappen, när du kör hardcore så ser du inte den där lilla stapeln utan då talar ljudet om när du satt den.
Detta behöver naturligtvis inte stämma, men jag har uppfattat det som så i af.
Postad 23 April 2010 - 09:19
Fast vi spelar ju peppar peppar 97% av tiden på samma server i samma squad iaf
Postad 23 April 2010 - 09:46
hehe visst är ja
Fast vi spelar ju peppar peppar 97% av tiden på samma server i samma squad iaf
Medvetet val från min sida, orkar inte passa ryggen från fantomer som kan smyga obemärkt förbi 11st för att sätta kniven i killen längst bak för att sedan vända på klacken och kniva resten av laget för den sköna stämningens skull.
Postad 23 April 2010 - 10:20
Medvetet val från min sida, orkar inte passa ryggen från fantomer som kan smyga obemärkt förbi 11st för att sätta kniven i killen längst bak för att sedan vända på klacken och kniva resten av laget för den sköna stämningens skull.
Skönt att höra att det inte bara är jag som är rädd för Andi
Förhoppningsvis har jag inte samma problem nu till helgen som jag hade igår när jag skulle squada med er.
Om så är fallet flyger nog handkontrollen ut från balkongen
Postad 23 April 2010 - 10:43
min HK joinar din ut genom rutan med om det blir samma som igår kväll! ska vi kasta ihopa?Skönt att höra att det inte bara är jag som är rädd för Andi
Förhoppningsvis har jag inte samma problem nu till helgen som jag hade igår när jag skulle squada med er.
Om så är fallet flyger nog handkontrollen ut från balkongen
Postad 23 April 2010 - 12:27
min HK joinar din ut genom rutan med om det blir samma som igår kväll! ska vi kasta ihopa?
Ju fler vi är desto roligare blir det
Med lite tur kanske vi kan träffa min elaka granne
Anyway, helgen ska tillägnas åt att få demolition trophyn också. Den går så seeegt.
Postad 23 April 2010 - 12:56
Nej kom igen nu... man plattar ett vapen sen tar man nästa. Är väll ingen sport i att springa runt med samma vapen hela tiden. Hur går det med SMG:erna förrestenJa du är allt en riktig kompis! Nu har jag börjat köra med m16a2 igen, vapnet är alldeles för roligt för att låta bli.
Sjukt störda servrar igår förresten, blev så trött det där sista gången när jag försökte joina med andi & co men det var ju lögn i h*vette. Så jag drog och lirade med dom andra istället
Postad 23 April 2010 - 13:13
Nej kom igen nu... man plattar ett vapen sen tar man nästa. Är väll ingen sport i att springa runt med samma vapen hela tiden. Hur går det med SMG:erna förresten
Sjukt störda servrar igår förresten, blev så trött det där sista gången när jag försökte joina med andi & co men det var ju lögn i h*vette. Så jag drog och lirade med dom andra istället
SMG = Nemesis
Äh jag kan bli så trött ibland att jag måste köra, såg att jag tog över 300kills under de rundor igår jag använde M16A2.
Men jag håller på att platta Saigan, M24an och M60in.
Lite roligt är ju att man har platinum på vapnen när man är i själva spelet, men går man på den officiella sidan så har jag inte det på några utav de vapnen som jag har plattat.
Lite väl mkt sådana små egenheter, jag har t ex 3st olika totaler på antal knivningar. En total i spelet, en på officiella statssidan och en på den inofficiella.
Postad 23 April 2010 - 13:50
Har också ibland funderat på om man skulle plocka fram M60 och äga skiten ur allt och alla, men det känns som det är mer respekt all ha plattat alla vapen. Och det finns fortfarande gott om vapen som är roliga att spela med så M60 får ligga på hyllan ett tag till.SMG = Nemesis
Äh jag kan bli så trött ibland att jag måste köra, såg att jag tog över 300kills under de rundor igår jag använde M16A2.
Men jag håller på att platta Saigan, M24an och M60in.
Lite roligt är ju att man har platinum på vapnen när man är i själva spelet, men går man på den officiella sidan så har jag inte det på några utav de vapnen som jag har plattat.
Lite väl mkt sådana små egenheter, jag har t ex 3st olika totaler på antal knivningar. En total i spelet, en på officiella statssidan och en på den inofficiella.
Borde förresten börja snippra lite mera har ju inte plattat någon sniper bössa än. Är ju dock lite jobbigt då min spelstil bygger på "fullt ös medvetslös", så har inte tålamod att sitta och trycka i en buske på andra sidan banan
och den officiella stats sidan är helstörd dom listar tex en 100 kills/guld stjärna på pistol istället för 50 som det ska vara. Där om någon stans borde ju stjärnor osv vara matchade mot spelet tycker man.
Postad 23 April 2010 - 13:55
Har också ibland funderat på om man skulle plocka fram M60 och äga skiten ur allt och alla, men det känns som det är mer respekt all ha plattat alla vapen. Och det finns fortfarande gott om vapen som är roliga att spela med så M60 får ligga på hyllan ett tag till.
Borde förresten börja snippra lite mera har ju inte plattat någon sniper bössa än. Är ju dock lite jobbigt då min spelstil bygger på "fullt ös medvetslös", så har inte tålamod att sitta och trycka i en buske på andra sidan banan![]()
och den officiella stats sidan är helstörd dom listar tex en 100 kills/guld stjärna på pistol istället för 50 som det ska vara. Där om någon stans borde ju stjärnor osv vara matchade mot spelet tycker man.
Alltså man plockar ju inte flest kills på långt avstånd som jag brukar skjuta på, men mest poäng brukar det bli. Lätt när varje kill ger mellan 300 och 500 poäng varje gång. Relativt nära med 12x och m24 så går det ju väldigt fort att plocka många offer.
Din spelstil är ju allt annat än lugnt måste jag ju säga, men när vi lirar ihop så blir det en bra kompromiss. Vi brukar ju ligga rätt lika till när rundan är över.
Fast jag har fortfarande inte tvättat bort min recon stämpel trots att den ligger rätt i lä när man jämför med assault.
Postad 23 April 2010 - 14:13
Är ju för att man blir så vansinnig när du väl plockar fram den och sätter dig två mil ifrån där allt händer. På den där banan med ön tex häromdan när jag hoppar ner längst bak med min pp2000 och fullständigt rensar hela ön flera gånger om. När vi sedan går vidare till nästa bas kollar jag poängen men lik förbannat är man ju några hundra efter men dock tre ggr så mycket som den som ligger treaFast jag har fortfarande inte tvättat bort min recon stämpel trots att den ligger rätt i lä när man jämför med assault.
Så jag har kommit fram till att det är dice (och deras sjukliga marksmansystems) fel att du blir mobbad
Postad 23 April 2010 - 14:26
Är ju för att man blir så vansinnig när du väl plockar fram den och sätter dig två mil ifrån där allt händer. På den där banan med ön tex häromdan när jag hoppar ner längst bak med min pp2000 och fullständigt rensar hela ön flera gånger om. När vi sedan går vidare till nästa bas kollar jag poängen men lik förbannat är man ju några hundra efter men dock tre ggr så mycket som den som ligger trea
![]()
Så jag har kommit fram till att det är dice (och deras sjukliga marksmansystems) fel att du blir mobbad
Igår var jag ju irriterad på laget vi mötte, speciellt på killen som lyckades plocka nemesis på mig på mina 13deaths och 52kills på Nelson bay. Tog tillbaka den 2 gånger på ö-banan.
Men jag håller med om att jag drar fram recon på vissa banor, men oftast bara när man ska köra lite counter-snipe. Av någon anledning gillar jag inte när jag blir skjuten av en wookie.
Men vi lär väl mötas ikväll, helst i samma squad då jag har någon jag kan lita på som håller rent runt mig
Postad 23 April 2010 - 15:00
vilken dynga, är väll ingen som spelar squad rush eller squad deathmatch. Men är väll troligen skit som redan ligger på skivan. Undrar när dom tänker slänga upp ett riktigt map pack med spellägen som folk faktiskt spelar. Ett best of pack hade varit grymt med de bästa banorna från tidigare bf spel
Postad 25 April 2010 - 08:52
Rush på Panama canal kan nog också vara fräckt!
Postad 25 April 2010 - 08:58
Frågan är om de utökar Panama Canal då eftersom den känns ganska liten för rush. Finns ju en del kringliggande byggnader som kanske går att använda.Conquest på Port Valdez bör väl komma, ´den finns ju med på deras promotion sida!
Rush på Panama canal kan nog också vara fräckt!
Helt klart är att det går att konvertera en bana från conquest till rush åtminstone, Laguna Presa var grym som conquest och är minst lika grym som rush, och då gillar jag conquest mer än rush.
Conquest på Arica var jag starkt emot i början men har helt ändrat uppfattning, skitskoj. Dock känns den fortfarande aningen för liten.
Nelson Bay vill jag se som conquest, vore ganska annorlunda. Min hatbana som rush annars, hoppar oftast ut från servern när den kommer.
Postad 25 April 2010 - 23:58
h0gb3rg1 är mitt PSN
Spelar ju för övrigt MW2 men mer och mer BFBC2.
Cheers
Postad 26 April 2010 - 06:37
Det var inte så roligt att hamna i fel lag igår.
Enda nöjet var min första guld Bling
Laketown
Postad 26 April 2010 - 08:50
Är ju bara att byta lagjag skickade en invite igår
Det var inte så roligt att hamna i fel lag igår.
Enda nöjet var min första guld Bling
Laketown
Redigerat av vvv, 26 April 2010 - 11:18.
Postad 26 April 2010 - 09:32
Kan man inte bara byta lag då?
jag försökte, men hamnade i samma
men som sagt, det gav guld utdelning
Postad 26 April 2010 - 09:52
jag försökte, men hamnade i samma
men som sagt, det gav guld utdelning
Tjena! Vems guldtag tog du? Jag la förövrigt till dig när jag såg din förfrågan.
Väl mött på slagfältet.
Postad 26 April 2010 - 10:42
Tjena! Vems guldtag tog du? Jag la förövrigt till dig när jag såg din förfrågan.
Väl mött på slagfältet.
jag vill minnas att det stod ditt namn på den
Postad 26 April 2010 - 11:27
Och vad gäller tagsen så är det level 45 som gäller för guldtags, så thomasson kan det nog inte varit
Postad 26 April 2010 - 11:38
Är det inte lvl 0-20 brons, 21-40 silver, 41-50 guld?!
Postad 26 April 2010 - 11:49
är i så fall ytterligare skumma saker för jag har tagit folk 41-44 utan att fått guld, men detta spelet är ju ganska magiskt så det mesta kan ju händaJag tog också min första guldtag igår. Vill minnas att det var lvl 41 på gossen/tösen som blidde av med halsbandet...
Är det inte lvl 0-20 brons, 21-40 silver, 41-50 guld?!
Postad 26 April 2010 - 12:23
Postad 26 April 2010 - 12:23
är i så fall ytterligare skumma saker för jag har tagit folk 41-44 utan att fått guld, men detta spelet är ju ganska magiskt så det mesta kan ju hända
Det finns en hel del som behöver åtgärdas
Men förhoppningvis blir det bättre och bättre med tiden.
Postad 26 April 2010 - 12:50
Jag vill minnas att det går att ta join session på folk även om squaden skulle vara full så man i alla fall hamnar i samma lag. Funkar ju så med inviten och har för mig att jag tagit join session också.
Och vad gäller tagsen så är det level 45 som gäller för guldtags, så thomasson kan det nog inte varit
Jo det går, ibland.
Har flera gånger hamnat i motståndarlaget när jag testat, ibland så kommer man inte in i spelet överhuvudtaget.
Det var guld och jag är 99% säker att det var thomasson.
Postad 26 April 2010 - 13:01
Postad 26 April 2010 - 13:13
Jahopp de är väl bäst o kolla upp de ikväll genom sätta kniven i min kära vapendragare..
Jag går fasen inte online ikväll om det är så.
För övrigt så var det en riktigt klantigt av mig att åka på en knivning där också, längst bak i baracken på lighthouse (val paraiso) hade matat mig igenom hela vägen runt och säkert sprungit över minst 8-9st så jag var ju direkt inte förvånad att man var jagad. Men jag stog och sköt på en kille som höll på att disarma B
Men det var en snygg knivning laketown.
Jag skulle fasen vilja ha svart på vitt någonstans där allt står, skulle även vilja veta vad skill level egentligen är till för och exakt hur den fungerar. Än så länge är ju allt spekulation.
Min sjönk förövrigt igår från 200 till 199, då dog jag väldigt lite igår, hade flera xx-0 rundor och resterande var mellan 4.5 och 6 i kd där merparten låg i den övre regionen.
Har jobbat mig från 1.8 till 1.96 nu i k/d och då har jag ändå en bra bit över 10000 kills, så det har varit riktigt hett nu de sista 20timmarna.
Postad 26 April 2010 - 13:18
En av de snyggaste hittills
Jag var en av de du sprang över på vägen, hade ingen squad heller, så jag spawnade snett bakom baracken, blev förvånad över att du var kvar där, och ännu mer att jag lyckades smyga in från sidan
Postad 26 April 2010 - 15:17
Tycker mig känna igen det. Brukar ofta hamna i motståndalaget när man joinar och varaJo det går, ibland.
Har flera gånger hamnat i motståndarlaget när jag testat, ibland så kommer man inte in i spelet överhuvudtaget.
Det var guld och jag är 99% säker att det var thomasson.
ensam MHB:are i andra laget är så där roligt....
Har nog även hamnat i motståndarlaget när man har svarat på invites, vilket känns lite småintressant....
Postad 26 April 2010 - 16:43
Vi får väll ta och gömma oss på någon random server, eller får vi helt enkelt bara skjuta ihjäl alla nötter som springer som galningar efter oss.Jag går fasen inte online ikväll om det är så.
För övrigt så var det en riktigt klantigt av mig att åka på en knivning där också, längst bak i baracken på lighthouse (val paraiso) hade matat mig igenom hela vägen runt och säkert sprungit över minst 8-9st så jag var ju direkt inte förvånad att man var jagad. Men jag stog och sköt på en kille som höll på att disarma B. Spelade även utan squad så jag förstår inte varför jag stod kvar och sköt egentligen, borde ha sprungit vidare.
Jag skulle fasen vilja ha svart på vitt någonstans där allt står, skulle även vilja veta vad skill level egentligen är till för och exakt hur den fungerar. Än så länge är ju allt spekulation.
Min sjönk förövrigt igår från 200 till 199, då dog jag väldigt lite igår, hade flera xx-0 rundor och resterande var mellan 4.5 och 6 i kd där merparten låg i den övre regionen.
Har jobbat mig från 1.8 till 1.96 nu i k/d och då har jag ändå en bra bit över 10000 kills, så det har varit riktigt hett nu de sista 20timmarna.
Har ju talat om flera ggr hur skill level funkar i stora drag men vill du sätta dig in i systemet så kolla här (man dör av tristess efter några minuter
Men jag tycker det blir inga poäng av den där k/d
Postad 26 April 2010 - 19:23
Vi får väll ta och gömma oss på någon random server, eller får vi helt enkelt bara skjuta ihjäl alla nötter som springer som galningar efter oss.
Har ju talat om flera ggr hur skill level funkar i stora drag men vill du sätta dig in i systemet så kolla här (man dör av tristess efter några minuter)
Men jag tycker det blir inga poäng av den där k/d
Japp, det blir ns2000 så det tar tvärstopp direkt tror jag. Sedan har jag förstått det du säger och jag tycker det verkar vettigt. Vad jag tycker är konstigt är att det inte står något på de officiella sidorna om hur det är tänkt att fungera.
Tex varför finns skill level när man uppenbart inte vinner något på det, förutom att det ser bra ut?
Postad 26 April 2010 - 20:07
Postad 26 April 2010 - 21:02
Postad 26 April 2010 - 23:35
Jäkligt stressit och komplicerat att gå över plattformsmässigt men fan, knivningarna drog igång dirr! Mkt enklare på PC än PS3, så här efteråt.. Om jag säger så här, kniven träffar personen i fråga och personen i fråga DÖR!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Battlefield Bad Company 2 - PSN-ID-tråden -SPELA NU
36 filmer
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?