Postad 12 November 2010 - 12:47
Postad 12 November 2010 - 12:57
Hassesolo: Ja, Weaver var grym. Hon är möjligtvis den enda kvinnliga actionbrud som känns trovärdig. Hon är cool rätt igenom.
Beror nog på att hon inte säger coola one-liners, plutar på läppar, tuttar och röv samt är totalt orädd.
Det är ju ofta så Hollywood framställer kvinnliga actionhjältar.
Postad 12 November 2010 - 15:10
Postad 12 November 2010 - 15:22
Jag tycker styrkan är att hon lyckas vara rädd, modig och tuff och osäker på en gång. Det känns som en människa och inte en karikatyr.
Väl talat
Postad 12 November 2010 - 20:33
Jag tycker styrkan är att hon lyckas vara rädd, modig och tuff och osäker på en gång. Det känns som en människa och inte en karikatyr.
Precis det jag menar, bra talat
Postad 12 November 2010 - 23:50
Tycker den var bra även om det blev lite väl mycket upprepningar mot slutet. Skådespeleriet var bra och visuellt var den mycket vacker. En bra beskrivning om hur en traumatisk händelse kan förändra en människa. Den som förväntar sig ett högt tempo kommer dock bli väldigt besviken. Bilden var bra, en ganska tillbakalutad färgsättning men mycket fin detaljrikedom.
Filmen 3,5/5
Bilden 4/5
Ljudet 3/5
Postad 13 November 2010 - 12:20
Postad 14 November 2010 - 22:12
Bra bild och ljud. Filmen är fantastisk. Man ser hur stilbildande den varit och hur många som försökt kopiera stämmningen och den chockerande intrigen.
9/10
Postad 15 November 2010 - 09:55
En svensk b-rulle som jämförs med Predator?! Inte coolt. Inte sevärd.
Betyg: 1/10 granar
Knight and Day http://www.imdb.com/title/tt1013743/
En underhållande action/komedi med Diaz och Cruise i spetsen.
Betyg 8/10 agenter
Postad 15 November 2010 - 15:05
9/10
Helt underbar rulle
A-Team BD
7,5/10
Murdoch gör ju hela filmen, jisses va den snubben är rolig
Postad 15 November 2010 - 16:45
Postad 15 November 2010 - 17:39
Däremot känns filmen föråldrad med sina idiotiska skurkar som inte klarar av att göra någonting rätt
Postad 15 November 2010 - 17:45
Postad 16 November 2010 - 12:26
Postad 16 November 2010 - 22:05
Kevin Costner regisserar och han gör en mycket enkel film. Han tar 1/3 Lonesome Dove, 1/3 Wyatt Earp och 1/3 Unforgiven och lyckas få ihop en inte särskilt nyskapande men ändå väldigt bra film.
Bilden är inte optimal med tanke på att filmen ändå är från -03. Den är lite kantförstärkt och ser ut som om den är 27 år i stället för 7.
Ljudet är vida omtalat och med all rätt. Eldstriden är riktigt dynamisk och fin. Det finns även trevligt ambiensljud. Den här filmen skall ses på hög volym.
8/10
Redigerat av hassesolo, 17 November 2010 - 16:52.
Postad 16 November 2010 - 22:20
Den började väldigt bra, de första 45 min var faktiskt riktigt bra, Men tyvärr lyckades de inte knyta ihop historian på slutet.
Filmen 2/5
Bilden 4/5
Ljudet 3/5
Postad 17 November 2010 - 03:59
Ville absolut se den här eftersom den inleds i Sverige (det står Dalarna, men den är inspelad i Östersund). Min intryck från filmen är att den är ett väldigt ambitilöst försök att göra en lite "djupare" thriller med väldigt många långsamma scener, få dialoger och mycket bildspråk. Den är relativt neutralt fotad, vilket jag gillar, då hollywoodproduktioner ofta "filtrerar sönder" (ursäkta det valhänta begreppet, kommer inte på ngt bättre) mycket av bilden. Filmen känns lite halvt om halvt producerad med flertalet scener som hänger ihop dåligt och framför allt en story som lämnar mkt att önska. Bland annat finns ingen referens någonstans i filmen om vad Clooney hade i Sverige att göra. Ännu värre är
Hade stora förväntningar som inte infriades, filmen är långsam och som sagt lite sådär producerad. Ändå gillar jag storyn och Clooneys insats så jag ger den 3 Walter PPK av 5 möjliga.
Bond
EDIT: spoiler
Redigerat av Unregisteredcc128e50, 17 November 2010 - 04:00.
Postad 17 November 2010 - 08:47
Betyg: 4/10 misslyckade mohawks
Postad 17 November 2010 - 08:59
7/10
Postad 17 November 2010 - 17:13
Filmen är otroligt seg och många scener extremt långdragna och det som jag störde mig mest på att det i princip inte händer något. Visst, den är rätt snygg och stämningsfull, men filmen har ingen riktigt payoff. Förväntar man sig sci-fi, någon form av action eller fantasy blir man väldigt besviken, för detta ska det tydligen vara i boken som den är baserad på.
Vill man se ryskt, segt och tråkigt - se denna. Vill man istället se ryskt, segt och bra - se Kin-Dza-Dza eller Solyaris istället.
Betyg: 3/10 muttrar
Redigerat av DevilGod, 17 November 2010 - 17:15.
Postad 18 November 2010 - 01:47
Kul film, men man har redan sett allt. Men klart sevärd.
6/10
Postad 18 November 2010 - 07:22
Död snö på BD.
Kul film, men man har redan sett allt. Men klart sevärd.
6/10
Den e ju kunglig
Postad 18 November 2010 - 09:35
Den e ju kunglig
Se den med en nypa salt
Det gjorde jag, men tycker ändå allt redan är gjort.
Zombie/Splatter/Komedi är ju alltid bra, men sällan nyskapande.
Men sexscenen är ju grymt rolig, fan vad jag skrattade
Postad 18 November 2010 - 13:37
Sorgligt och gripande romantiskt drama med komiska inslag. Massor med bra musik i hela filmen. Fler nyskapande berättertekniska grepp. En film man måste se om tror jag.
Postad 18 November 2010 - 22:03
Betyg: 7/10 mjölkmustascher
The Twilight Saga: Eclipse - ja vad ska man säga... Endast för fjortistjejer? Trots alla fina vinklar och dramatiska händelseförlopp är det riktigt lökigt, men så är jag inte heller fjortistjej...
Betyg: GAAAAAAAAAAAAAY
Postad 18 November 2010 - 22:11
The Twilight Saga: Eclipse - ja vad ska man säga... Endast för fjortistjejer? Trots alla fina vinklar och dramatiska händelseförlopp är det riktigt lökigt, men så är jag inte heller fjortistjej...
Betyg: GAAAAAAAAAAAAAY
*HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA*
Redigerat av Unregistered36883, 18 November 2010 - 22:12.
Postad 18 November 2010 - 22:45
Postad 19 November 2010 - 16:33
Efter att ha läst här på forumet om hur bra denna är så slog jag till att köpa och se denna. Och jag kan inte mer än att hålla med. Mästerlig film med lysande insatser av både Pitt och Freeman. Ljud och bild var också mycket, mycket bra. Bildmässigt kändes det som att filmen var nygjord.
Film: 10/10
Bild: 10/10
Ljud: 9/10
Postad 19 November 2010 - 22:33
Betyg: 6/10 skruvstäd
Red Road - en rejält seg och rätt tung skotsk rulle. Det betyder inte att den är dålig, den bara aldrig riktigt tar sig rejält eller får nån direkt fart. Den är ändå rätt intressant och man vet inte riktigt vart den är på väg.
Betyg: 6/10 övervakningskameror
Postad 20 November 2010 - 23:51
Postad 21 November 2010 - 00:51
Nu menar jag inte att jag är korkad eller så, men den här var rätt på gränsen till dumdristighet för vad man orkar med i en vanlig spelfilm. South Park och andra humor-instanser driver med rätta med filmen och gör det på ett rätt bra sätt. Den är rejält pretentiös och förtjänar sig en känga
Betyg: 6/10 drömnivåer
Postad 21 November 2010 - 12:08
Postad 21 November 2010 - 12:17
Postad 22 November 2010 - 00:12
Filmen är svår att bedöma. Storslagen men oengagerande. Kommer på mig med att strunta i hur det går för alla karaktärer utom Kong. 5/10 blir betyget
Bra bild, ljudet var ok men lite basfattigt och tunna effekter.
Postad 22 November 2010 - 01:13
Så den är inget jag rekommenderar till någon .
Postad 22 November 2010 - 07:21
King Kong på BD.
Filmen är svår att bedöma. Storslagen men oengagerande. Kommer på mig med att strunta i hur det går för alla karaktärer utom Kong. 5/10 blir betyget
Bra bild, ljudet var ok men lite basfattigt och tunna effekter.
Det måste varit en av de gamla King Kong du såg. Den nya King Kong (Peter Jackson) är verkligen inte basfattig. Nu har jag den i och för sig på HD DVD, men jag har svårt att tro att de missat ljudet på BD:n.
Den Fantastiska Räven, BD
Annorlunda och sevärd dockfilm(?). Särskilt första halvan är bra. På slutet blev jag lite less.
Postad 22 November 2010 - 08:05
Såg den också rätt nyligt. Jag tycker att den var ganska dålig och framför allt rörig. Lite Matrix-inspirerad också minus karatesparkarna.Inception - efter att ha läst och hört om hur enormt bra filmen är så hade man ju såklart skruvat upp förväntningarna rätt rejält, vilket iofs inte är så himla smart, för det brukar generera att man inte alls upplever filmen så fantastiskt som andra anser. Så är fallet här. Jag förstår inte alls varför den är såå fantastiskt eller extremt bra - den är mer snurrig och komplex än rak och bra.
Nu menar jag inte att jag är korkad eller så, men den här var rätt på gränsen till dumdristighet för vad man orkar med i en vanlig spelfilm. South Park och andra humor-instanser driver med rätta med filmen och gör det på ett rätt bra sätt. Den är rejält pretentiös och förtjänar sig en kängaDen går lite väl långt överstyr.
Betyg: 6/10 drömnivåer
Postad 22 November 2010 - 11:20
Det måste varit en av de gamla King Kong du såg. Den nya King Kong (Peter Jackson) är verkligen inte basfattig. Nu har jag den i och för sig på HD DVD, men jag har svårt att tro att de missat ljudet på BD:n.
Den Fantastiska Räven, BD
Annorlunda och sevärd dockfilm(?). Särskilt första halvan är bra. På slutet blev jag lite less.
Jo, det var Peter Jacksons version.
Visst fanns det bas ibland, men överlag kändes den tunn
Postad 22 November 2010 - 12:29
Jo, det var Peter Jacksons version.
Visst fanns det bas ibland, men överlag kändes den tunn
Märkligt. Jag demar med den ibland och det är rena jordbävningen med hjärtmassage. LFE-bugg?
Postad 22 November 2010 - 17:51
Märkligt. Jag demar med den ibland och det är rena jordbävningen med hjärtmassage. LFE-bugg?
Konstigt, viss tyngd fanns ibland. Men det är knappast demomaterial annat än möjligtvis någon viss sekvens.
Ska kolla igen någon dag på högre volym.
Postad 22 November 2010 - 21:51
Konstigt, viss tyngd fanns ibland. Men det är knappast demomaterial annat än möjligtvis någon viss sekvens.
Ska kolla igen någon dag på högre volym.
Jag kan också hålla med om att King Kong på HD DVD lät helt stört bra. Och Blu-ray ska vara ännu bättre, enligt HighDefDigest:
"Universal has greatly improved 'King Kong's audio on Blu-ray, giving us a DTS-HD Lossless Master Audio 5.1 Surround track (48kHz/24-bit) versus the Dolby Digital-Plus track on the HD DVD. The improvement is clear, and 'King Kong' roars even louder.
The majority of 'King Kong' sounds demo-worthy. The many bombastic fight scenes and Kong rampages are sonic nirvana. The Kong vs. Dinos scene remains my highlight, as is the extended climax on top of the Empire State Building. The 360-degree soundfield that is created is simply flawless and incredibly immersive as the bi-planes whiz around Kong's head. It's clear the sound designers outdid themselves in having fun with the mix -- transparency, pans and the sense of detail and realism to the discrete effects is second-to-none ('King Kong' didn't win the Oscar for Best Sound for nothing). Dynamics are also incredibly powerful, with low bass some of the best I've heard in recent months."
Postad 22 November 2010 - 22:10
BD:n lär vara lätt DNR:ad.
Postad 23 November 2010 - 07:29
Betyg: 7/10 högerkrokar
The Back-up Plan - rom-kom med J-Lo som lever upp till schablons-bilden av genren: smetig, förutsägbar och lama skämt. Endast för de som älskar genren och inte törs se andra mer intressanta filmer.
Betyg: 3/10 prislappar
Postad 23 November 2010 - 09:00
http://www.imdb.com/title/tt1350498/
megaskark2.jpg 50.71K
0 Antal nerladdningarEn av de sämsta filmerna jag har sett, men ändå var den rolig. Specialeffekterna varierar mellan dåliga och riktigt usla. De få sekunder man verkligen ser hajen och bläckfisken så är de antingen extremt suddiga, eller så ser de ut att komma från ett 10 år gammalt TV-spel. De sämsta scenerna, där hajen ser lika skrämmande ut som en sill upprepas dessutom gång på gång.
Skådespeleriet är ungefär lika dåligt som kulisserna (en av U-båtarna ser mer ut som ett garage med en massa klockor på väggarna).
"Holy shit!"
"We're dealing with a menace!"
Betyg om man ser till (den medvetna?) humorn: 5/10
Postad 23 November 2010 - 19:54
En helt ok actionkomedi att kolla in en söndag,om jag kommer köpa den vet jag inte.
Postad 24 November 2010 - 17:15
Postad 24 November 2010 - 18:44
Såg RED på bio igår.
En helt ok actionkomedi att kolla in en söndag,om jag kommer köpa den vet jag inte.
Med tanke på Willis som väl är med i RED, så såg jag "Cop Out" häromdagen.
Det var det sämsta jag sett honom göra någonsin. Så j-la dålig den var ..
Just nu "ser jag"
Tyvärr finns den inte ännu .. på Blu-Ray
Maveric
Postad 24 November 2010 - 22:08
Betyg: 8/10 rakblad
How to Train Your Dragon - överraskande bra och snygg animerad film. Hade förväntat mig något riktigt fånigt och barnsligt, men det är ju det där med förväntningar och sånt - brukar ju bli tvärtom ofta
Betyg: 7/10 skäggtofsar
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
400 filmer
86 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?