Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 19 September 2009 - 18:12

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Är det inte ganska onödigt att ha en invisible shied på skärmen då skärmen är gjord av glas och är ganska svår att repa?

Har man telefonen där man har nycklar och mynt, okej då lär skärmen bli repad men inte annars... (jag skulle iof aldrig ha iPhonen där jag har något som kan repa den)

Plast bakstycket däremot är ju über lätt att repa då det är plast, där är ju invisible shield eller ett 'skal' utan tvekan en bra investering, eller har jag fel?

Metall ramen runt skärmen är väldigt lätt att repa har jag märkt, har fått små repor trots att jag varit väldigt pedantisk med telefonen.

Postad 19 September 2009 - 19:30

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen fått min iPhone från 3, väntar bara på att de ska låsa upp den åt mig ;)

Helt sjuuuuuukt vilken trevlig mackapär det är, allt funkar direkt med mail, wi-fi etc, fruktansvärt enkelt, nästan så man blir lite besviken när man inte stöter på några problem som man är van vid som gammal WindowsMobile användare.

En liten fråga, jag köpte ett invisible shield till den, men jag såg att den inte täcker hela touch ytan och då kommer man ju se kanterna vilket jag inte vill, jag vill inte att skyddsfilmen ska synas i över huvudtaget. Någon som köpt någon skyddsfilm som kanterna inte syns på och som sitter perfekt så att man inte ser några kanter vid knappen samt ljudutgången, och som går ända ut till kanten runt om?

invisible shield är inte så osynlig som man kan tänka sig kanske, så de enkla och tunna plastfilmerna av märket switcheasy och powersupport är mer osynliga. Just nu har jag satt på en skyddsfilm som heter artwizz scratchstopper och den är verkligen otroligt osynlig. Den är otroligt precisions skuren efter hålen och jag fick faktiskt granska den mot en stark lampa för att kunna verkligen se om det sitter en plastfilm på telen. Så min rekommendation är artwizz just nu. Har även hört att powersupports plastfilmer är också verkligen bra och precisions skurna men har inte hunnit testa dem ännu.

Postad 19 September 2009 - 20:10

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte min 3GS från Italien för ett par veckor sen. Den fungerar bra än så länge ;) Omedelbart köpte jag ett Case-Mate barely-there skydd. Tyvärr så tycker jag inte det är så snyggt. Istället råkade jag på SENAs slip-in skinnfodral och beställde ett från USA precis.

http://www.senacases...LTRA-SLIM-POUCH

När jag läst lite om slip-in fodral så ska detta vara det bästa kvalitetsmässigt. Detta säljs även av Apple Store för 300 kr + asdyr frakt.

Sena kostar c:a 30 dollar + 10 dollar FedEx frakt. Men det finns en kupongkod som cirklat runt på nätet som ger 20 % rabatt och den fungerade fortfarande. Man anger PCWIPNK11 i fältet "Coupon Code" som kommer fram efter att man angett sitt kreditkortsnummer. INTE i "Gift certificate". Det känns lite omvänt, men du godkänner först köpet efter att du angivit kreditkortsnummer och fått slå in kupongkoden.

Så med dollarkursen så hamnar detta på runt 230 kr.

Hoppas det hjälper någon. Återkommer gärna med intryck när det leverats om någon är nyfiken.

/ Fredson

Vilken färg valde du? Återkom gärna med foton. B)

Postad 19 September 2009 - 20:53

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Bra plastfilm som många rekommenderar och som även jag använder http://www.bodyguardz.com/
grymt bra. Svår att få på men skit snyggt.

Postad 20 September 2009 - 00:11

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Tack för tipsen på skyddsfilm, har läst runt lite och bestämt mig för "Power Supports Crystal Film" efter att ha läst igenom en recension på iLounge, dessutom säljer ju Apple den i den egna butiken så jag förmodar att den är bra. Tur att jag inte satte på invisible shield skyddet, kände på en polares iPhone och jag tyckte att det kändes lite apelsinskal över det, samt väldigt dålig passform, riktigt fult.

En annan sak, funkar gamla (ca 4 år gamla) iPod classic 80GB dockningskablar till iPhonen?

Redigerat av TheGun, 20 September 2009 - 00:41.

Postad 20 September 2009 - 15:50

jasell
  • jasell
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Fick precis en iPhone 3gs från jobbet.
Men hur får man den att göra som man vill, den verkar ju vara ett missfoster om man tittar på användarvänlighet!

-När man har album med blandade artister (compilations) så vill man ju inte att dessa artister ska lista i Artist vyn, dom flesta "produkter" verkar lyckas med detta men INTE iPhone som ska vara så himla bra. Har nån kommit på nått smart sätt att få till denna funktion?? Jag har flera andra iPods och även squeezeCenter där detta funkar, så jag vill inte tabort Artist taggen på dessa album.

-Vi har ActiveSync med Exchange, detta gör att hela adressboken ramlar in i iPhonen, inte så kul då man ska ringa att få blädra igenom hela sin kontakt databas med kunder. I Outlook kontrollerar man detta fint mha Kategorierna, men dom verkar inte iPhone fatta. Nån som löste detta? Jag såg nån som föreslog att man skulle skapa flera kontaktmappar i Outlook och använda dessa istället för kategorier, men där kan en kontakt bara vara i en folder åt gången, man vill ju kunna ha flera kategorier på en kontakt i bland.

Tacksam för svar från nån som haft liknande erfarenheter av iPhone/iTouch.

Postad 20 September 2009 - 16:32

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

-När man har album med blandade artister (compilations) så vill man ju inte att dessa artister ska lista i Artist vyn, dom flesta "produkter" verkar lyckas med detta men INTE iPhone som ska vara så himla bra. Har nån kommit på nått smart sätt att få till denna funktion?? Jag har flera andra iPods och även squeezeCenter där detta funkar, så jag vill inte tabort Artist taggen på dessa album.

Jag har för mig att man ska bocka i något i iTunes för att den ska fatta att det är ett "VA" album, tror att just den frågan har vart uppe här tidigare. :)

Edit: Hittade LÄNK

Redigerat av frX, 20 September 2009 - 16:42.

Postad 20 September 2009 - 20:47

phostis
  • phostis
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag söker efter en billaddare med lång kabel, minst 1,5 meter, gärna 2m (ej spiral). Behöver den då jag har iphonen i en hållare till vänster om ratten och cigguttag i mittkonsollen. Har letat runt lite på nätet men inte hittat.

Någon som har tips?

Postad 20 September 2009 - 21:01

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Det jag skulle kunna tänka mig att göra är att förlänga med något liknande http://www.kabelgiga...lar.asp?id=5190
Borde finnas kortare någon annanstans, inte kollat.

Postad 20 September 2009 - 21:44

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Min Iphone la ner i kväll.. ;)
Fick min 16gb svart i fredags. men i kväll la den ner. lyssande på spotify för att tömma batteriet igen för att ladda från tomt. telefonen stängde ner, stopade i laddaren och allt verka bra. lät den ligga ett tag tänkte slå på den, den plingar till, och vibrerar, men får bara upp en vit skärm. verkar dom att den funkar under så att säga. för uppfatar som jag kan stänga av knapplåset genom sidorörelsen.
men inge annat.
och nu går den inte att stänga av heller.
stopar i den i datorn, Itune gör en säkerhetsuppdatering och sitt. sedan när det är klart tänkte jag göra en fabriksinställnign men något är fel och får ett felmedelande, coh nu hittar itne längre datorn telefonen, bara en okänd usb enhet.. irriterande...
jaja telia här komemr ajg i morgon :lol: Undra hur länge man får vänta. på att få detta fixat.

Postad 20 September 2009 - 21:48

jasell
  • jasell
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Jag har för mig att man ska bocka i något i iTunes för att den ska fatta att det är ett "VA" album, tror att just den frågan har vart uppe här tidigare. ;)

Edit: Hittade LÄNK

Detta är precis det jag menar, funkar jättebra i iTunes och andra system, men det finns ingen motsvarighet i iPhone/touch vad jag vet. Finns det ev någon bättre iPod App som fixar detta? Det finns en Remote app för att fjärrstyra andra iTunes enheter, denna hanterar Compilations "rätt". Den kan inte styra iPhone dessvärre.

Postad 20 September 2009 - 21:54

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Min Iphone la ner i kväll.. :lol:
Fick min 16gb svart i fredags. men i kväll la den ner. lyssande på spotify för att tömma batteriet igen för att ladda från tomt. telefonen stängde ner, stopade i laddaren och allt verka bra. lät den ligga ett tag tänkte slå på den, den plingar till, och vibrerar, men får bara upp en vit skärm. verkar dom att den funkar under så att säga. för uppfatar som jag kan stänga av knapplåset genom sidorörelsen.
men inge annat.
och nu går den inte att stänga av heller.
stopar i den i datorn, Itune gör en säkerhetsuppdatering och sitt. sedan när det är klart tänkte jag göra en fabriksinställnign men något är fel och får ett felmedelande, coh nu hittar itne längre datorn telefonen, bara en okänd usb enhet.. irriterande...
jaja telia här komemr ajg i morgon :D Undra hur länge man får vänta. på att få detta fixat.

testa att hålla ner sleep och home-knappen till telefonen stängs av. funkar inte det så stäng av den enligt anvisning och håll sedan inne home-knappen medans du sätter i usbkabeln. iphonen borde starta i recoverymode och itunes bör säga ifrån ;) lycka till!

Postad 21 September 2009 - 09:55

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Fick min 3gs i fredags! Halebop hade strulat till det med att mitt nya telefonnummer redan blivit utdelat (!) till en annan kund (detta löstes förövrigt snabbt och jag fick ett nytt nummer och 200kr att ringa för som kompensation).

I övrigt är jag kanonnöjd. Allt funkar grymt bra och jag börjar till och med tycka att Itunes är drägligt.
Appar som facebook, blocket, motion-x mm känns helt suveräna.

Helt klart den coolaste pryl jag köpt på länge ;)

Postad 21 September 2009 - 10:27

phostis
  • phostis
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Det jag skulle kunna tänka mig att göra är att förlänga med något liknande http://www.kabelgiga...lar.asp?id=5190
Borde finnas kortare någon annanstans, inte kollat.

Tack för tipset!

Löste det genom att köpa en vanlig USB-billaddare hos min lokala appledealer. Köpte sen en USB-förlängningskabel hos classe i sjön. Funkar utmärkt.

Postad 21 September 2009 - 10:40

sikis
  • sikis
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0

testa att hålla ner sleep och home-knappen till telefonen stängs av. funkar inte det så stäng av den enligt anvisning och håll sedan inne home-knappen medans du sätter i usbkabeln. iphonen borde starta i recoverymode och itunes bör säga ifrån ;) lycka till!

Tack för tipset, emn det behövdes itne.. lät telefonen ligga under natten. och i morse probva jag att stoppa den i laddaren och ja då funka den, lät den ligga ett tag sedan gick den att slå på, har itne testat den mot itunes ännu men borde ju inte vara några som helst problem kan man ju tycka faktist :lol: måste ju haft nå med att batteriet tog helt slut och bara vart laddat en gång elelr nå, ja vad vet jag :D återstår att se om samma problem dycker upp igen sedan då bara ;) ananrs kanonnöjd med telefonen(prylen/leksake)

Postad 21 September 2009 - 18:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tjo! nu har jag supit bort min mobiltelefon, så letar efter en ny nu,, kollade då lite närmare på en iphone eftersom alla säger att den är så bra.. och efter att ha kollat runt lite på internet och youtube så kom jag fram till att den ser ju ganska trevlig ut,, och som prylbög så förstår jag inte varför jag inte ska ha en :)

men när man kollar runt så verkar den ju va slut överallt, det är ju ok för det kommer väl nya, men problemet är att jag inte förstår så mycket om dom olika abonemangen som finns att välja på,, vissa kostar 199kr/mån och andra 499kr/mån
stod nåt med internet och liknande.. måste man altså välja ett "dyrt" abonemang för att kunna surfa på internet? eller hur funkar det?

någon som kan tipsa om ett bra abonemang?

ifall det finns så betalar jag hellre en engångskostnad för att få billigare månadskostnad.

det blev mycket här,, kort och gott,, vilket abonemang ska man välja?

Postad 21 September 2009 - 18:39

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

någon som kan tipsa om ett bra abonemang?
ifall det finns så betalar jag hellre en engångskostnad för att få billigare månadskostnad.
det blev mycket här,, kort och gott,, vilket abonemang ska man välja?

Jag kör Snackis 99 kr i månaden, får ringa för hela beloppet á 19 öre minuten. Sen har jag ett datapaket för 89 kr i månden där det ingår 1 GB surf, efter 1 GB så sänker de hastighet bara, inga extra kostnader.

Köpte iPhonen online på Tre's hemsida med kontantkort, låste sedan upp den hos Tre mot en kostnad på 350 kr direkt när jag fick hem den.

Postad 21 September 2009 - 18:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jag kör Snackis 99 kr i månaden, får ringa för hela beloppet á 19 öre minuten. Sen har jag ett datapaket för 89 kr i månden där det ingår 1 GB surf, efter 1 GB så sänker de hastighet bara, inga extra kostnader.

Köpte iPhonen online på Tre's hemsida med kontantkort, låste sedan upp den hos Tre mot en kostnad på 350 kr direkt när jag fick hem den.

så du betalar endast 99kr + 89kr och inget annat i fasta avgifter? men då ingick ingen telefon eller? den betalade du fullpris för eller?

1GB hur länge räcker det då? om man bara är ute och kollar lite 4-5 ggr i veckan?

Postad 21 September 2009 - 19:20

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Nope inga andra avgifter. Fast ibland snackar jag ju såklart för lite mer än de 99 kronorna men det blir inte samma fantasisummor som Telia, Telenor och Tre tar för sina extremt dyra abonnemang. Nu kostar ju dessutom Snackis bara 19 kronor i månaden (fast tror inte man får ringa för det dock, jag tog mitt abonnemang när det kom).

Ja hur långt 1 GB räcker är ju svårt att säga, beror helt på hur mycket man surfar och om man tankar hem apps via 3G eller om man sköter det med iTunes direkt på datorn eller via Wi-Fi. Jag klarar mig i alla fall gott och väl på på 1 GB. Hade 200 MB för 29 kr månaden förut men sen jag köpte iPhonen så vill man ju kunna utnyttja allt den erbjuder och då krävs det att den får ansluta när den vill, tråkigt att behöva oroa sig för kostnader och MB-åtgång. Om du ska köra Spotify ska du nog köra ett obegränsat datapaket då det suger MB så det smäller. Börja med 1GB, räcker inte det så har de 5 GB för 159 kr månaden.

Betalade fullpris för iPhonen, 7.395 pistoler.

Redigerat av TheGun, 21 September 2009 - 19:22.

Postad 21 September 2009 - 20:04

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Nån som har testat Parrot MKi9200 blåtand i bilen tillsammans med iphone?
http://www.parrot.co...s-free-car-kits

Postad 21 September 2009 - 23:46

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Hallojs, jag väntar på att min iPhone ska bli upplåst och upptäckte precis att alla manuella inställningar under fliken "operatör" är borta, nu finns en knapp som det står "Planet3" på istället, hur får jag bort den? Jag tror att den kom i samband med att jag uppdaterade operatörsinställningarna via iTunes då jag kör med ett tomt 3 kontantkort i väntan på att den ska bli upplåst. Kommer "Planet3" försvinna när jag sätter i mitt tele2 sim-kort i luren när den är upplåst, annars blir det ju lite svårt att ställa in all uppgifter/operatörsinställningar?

Postad 22 September 2009 - 08:00

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Om jag var det minsta tveksam innan så har det helt passerat nu.
Postad bild

Postad 22 September 2009 - 09:26

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
För er som inte vet så går det att spela HD film på iphonen. Installera appen fileaid och överför din mp4,mov i hd till iphonen. Måste dock vara 2-kanals aac ljud. 1080p inte dåligt.

Postad 22 September 2009 - 16:59

vreeswijk
  • vreeswijk
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Kommer ju som många andra använda iphonen till i princip allt. Nu till min fråga som rör multitasking. Om jag kör musik när jag är ute å springer kan jag då inte använda de träningsprogram som finns till den?

Postad 22 September 2009 - 17:04

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Kommer ju som många andra använda iphonen till i princip allt. Nu till min fråga som rör multitasking. Om jag kör musik när jag är ute å springer kan jag då inte använda de träningsprogram som finns till den?

Musik är en av de saker som kan köras i bakgrunden, att köra apps + musik är alltså inga problem. Kanske kan programmet förhindra iPodfunktionen att spela upp ljud (?), men det är ju något som programtillverkaren styr över om så är fallet.

Postad 22 September 2009 - 17:58

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

För er som inte vet så går det att spela HD film på iphonen. Installera appen fileaid och överför din mp4,mov i hd till iphonen. Måste dock vara 2-kanals aac ljud. 1080p inte dåligt.

Telefonen kan inte visa högre upplösning än vad den har pixlar!
Allt över 320x480 är onödigt och det syns ingen skillnad.

Postad 22 September 2009 - 18:01

gronis_g
  • gronis_g
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fick min iphone 3GS 32 GB förra veckan och telefonen är helt underbar! Tjejen fick sin idag och vi vill gärna dela apps så vi slipper köpa TomTom två gånger. Någon som kan förklara hur man gör? Eller skicka en bra länk.

Tack på förhand!

Postad 22 September 2009 - 18:49

upnorth
  • upnorth
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag tror att tanken är att man skall kunna spela upp 1080p på en tv genom en iphone.

Postad 22 September 2009 - 19:19

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Gmail har fått Push.

http://macworld.idg....ten-till-iphone

Postad 22 September 2009 - 20:45

vreeswijk
  • vreeswijk
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Musik är en av de saker som kan köras i bakgrunden, att köra apps + musik är alltså inga problem. Kanske kan programmet förhindra iPodfunktionen att spela upp ljud (?), men det är ju något som programtillverkaren styr över om så är fallet.

Någon som vet hur det funkar med de vanligaste träningsprogramen då?
Hade varit nice att kunna få lite struktur på löpningen men vill ju inte vara utan musiken när jag springer....

Postad 22 September 2009 - 20:46

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
några betraktenlser och frågor:

Måste säga att jag är besviken över att den inte stödjer Flash, tex på SVT play, ej heller Windows Mediaplayer (inte så konstigt). Det limiterar ju en hel del.

Sen förstår jag inte varför inte qwerty bordet kan vinklas horisontellt när man skriver i såna här rutor

och hur stegar man i text? Typ om jag vill markera en specifik bokstav?

Leveranskvitto för sms är inte och tänka på?

Postad 22 September 2009 - 21:19

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Fick min iphone 3GS 32 GB förra veckan och telefonen är helt underbar! Tjejen fick sin idag och vi vill gärna dela apps så vi slipper köpa TomTom två gånger. Någon som kan förklara hur man gör? Eller skicka en bra länk.

Tack på förhand!

Jag skulle också vilja veta hur man gör för min sämre hälft väntar med på sin iphone
Men vad jag förstår så ska det gå att dela programmen via i-tunes på burken bara

Postad 22 September 2009 - 22:01

einnor
  • einnor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har funderat på att använda en iphone som mediaspelare till projektor. Hur blir bilden från en iphone på 90 tum? Tittbart? Förväntar mig ingen hd kvalité men det hade ju varit smidigt att spela upp typ serier som man inte pallar bränna ut på skiva.

Postad 22 September 2009 - 22:58

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Tack på förhand!

Jag skulle också vilja veta hur man gör för min sämre hälft väntar med på sin iphone
Men vad jag förstår så ska det gå att dela programmen via i-tunes på burken bara

det är inga problem. Varje ituneskonto kan "auktorisera" upp till 5 enheter, så upp till 5 enheter kan använda sig av samma content som är köpt med samma ituneskonto.

Hade varit nice att kunna få lite struktur på löpningen men vill ju inte vara utan musiken när jag springer....

I början, när App Store precis slagit upp portarna, var det rätt många utvecklare som missade att ordna så att man skulle kunna använda ipod-delen samtidigt som man körde deras app, men nu tror jag faktiskt inte att någon gör den missen längre. Runkeeper kan jag iaf med all säkerhet säga funkar med musik.

några betraktenlser och frågor:

Måste säga att jag är besviken över att den inte stödjer Flash, tex på SVT play, ej heller Windows Mediaplayer (inte så konstigt). Det limiterar ju en hel del.

Sen förstår jag inte varför inte qwerty bordet kan vinklas horisontellt när man skriver i såna här rutor

och hur stegar man i text? Typ om jag vill markera en specifik bokstav?

Leveranskvitto för sms är inte och tänka på?

Flash suger ju cpu kraft som bara den, förstår att de inte vill stödja det.

Tangentbordet roterar inte i safari om du har det framme (av någon anledning), men det är bara att rotera telefonen INNAN du trycker i rutan så får du det ju rättvänt.

Håll nere fingret över texten så får du fram ett förstorningsglas som gör att du kan stega i texten bokstav för bokstav.

Leveranskvitto kan man inte ställa in att få automatiskt, men vill du göra det manuellt så är det bara att skriva *kv# innan den text du ska skriva.

Postad 23 September 2009 - 00:15

jimper
  • jimper
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Får min Iphone i morgon och min stora fråga är:
Behöver man ett displayskydd till Iphone ?

Har redan skaffat ett skydd som ja ska ha runt om , men jag är väldigt orolig att tappa i användarvänlighet om jag
applicerar ett displayskydd.
Hur upplever ni det som använder ex invisible shield ?
Ni som inte använder något skydd (normal anv) blir displayen lättt repig?

Tacksam för andras erfarenheter

Postad 23 September 2009 - 01:05

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Har redan skaffat ett skydd som ja ska ha runt om , men jag är väldigt orolig att tappa i användarvänlighet om jag

Nej, displayen blir absolut inte lätt repig. Är du hyfsat försiktig med en telefon så ska det inte behövas...

... MEN displayen KAN repas. Jag har sett filmer på YouTube med folk som reptestar dsiplayen med t e x mynt, och lyckats skapa mindre repor. Detsamma med nycklar mm. Jag menar, ett tunt lager plast som man inte märker är där är helt klart värt det för mig för att slippa att det någon gång sker en liten olycka och så är allt kört.

Invisibleshields skärmskydd har jag däremot hört ska ge en viss "apelsinsskalseffekt". Själv kör jag med SwitchEasys skydd, tycker de är grymma.

Postad 23 September 2009 - 07:41

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Om du köper tex MotionX- GPS så har den inbyggd musikspelare, finns även en gratisvariant du kan testa

Postad 23 September 2009 - 08:32

lobby
  • lobby
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag kör med Steinheil Crystal film på skärmen, och den är kanon. Satte på den direkt jag fick luren i stort sett så jag hann inte bli van med känslan "utan film", men tycker inte att filmen märks. Lite sträv kanske direkt efter applicering, men nästa dag var allt som det ska igen, och det gäller säkert de flesta skydden, att det tar ett tag för dem att "sätta sig".

Utöver det beställde jag även ett skal för baksidan från samma affär. www.sgpstore.com 1 veckas leverans med $5 brevporto.

Men det var ett "ultra thin" som i sig var bra, men täcker inte metallramen runt, och det är den som är känslig för repor märkte jag. Så nu kör jag med tunnaste läderfodralet från Sena cases.

Sök på Youtube efter namnet på skärmskyddet, det finns recensioner på de flesta populära finns där.

Redigerat av lobby, 23 September 2009 - 08:34.

Postad 23 September 2009 - 08:48

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Jag kör helt utan skydd på min, blir lite repig på baksidan och på metallramen, men inget jag bryr mig om, man ska inte dölja sin iPhone.
Och på skärmen har jag inte fått en enda repa och då har jag tappat den ett par gånger på asfallt och betonggolv.

Redigerat av Unregistereda7124cf7, 23 September 2009 - 08:48.

Postad 23 September 2009 - 08:51

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
dubbel

Redigerat av zinned78, 23 September 2009 - 10:31.

Postad 23 September 2009 - 09:04

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag vill beställa en 16GB 3GS till min sambo, eftersom hon har ett abonnemang med bindningstid hos telenor så tänkte jag att köpa en 16gigare utan abonnemang från deras hemsida men nu har höjt priserna ser jag!!
6831:- för 16GB och 7800:- för 32GB, sen står på deras hemsida "utan abonnemang" men iphonen är låst till telenor ändå eller hur?
Finns det billigare ställe man kan köpa 3Gs 16GB utan abonnemang som fungerar med telenor utan att jailbreaka?

Edit: chattade precis med telenor kundtjänst (en kall, otrevlig tjej som hade säkert mens) och iphone 3gs verkar vara slut och nästa leverens om 3-4 veckor "kanske".

Redigerat av Lias08, 23 September 2009 - 10:48.

Postad 23 September 2009 - 09:25

Qramohn
  • Qramohn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag kör helt utan skydd på min, blir lite repig på baksidan och på metallramen, men inget jag bryr mig om, man ska inte dölja sin iPhone.
Och på skärmen har jag inte fått en enda repa och då har jag tappat den ett par gånger på asfallt och betonggolv.

Jepp. Varför plasta in och köpa fula fodral och förstöra både design och funktionalitet?
Om ni köper en ny bil, så plastar ni väl inte in den? :rolleyes:

Nää. Orört ska det vara så att den snygga designen inte förstörs. Man får tänka till och undvika att t.ex att ha nycklarna i samma ficka som Iphonen.

Redigerat av Qramohn, 23 September 2009 - 09:27.

Postad 23 September 2009 - 09:36

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Någon som vet någon bra ipod-docka (utan högtalare) som man kan koppla till sin förstärkare som funkar till iphone och itouch G2? Kopplar man 3,5mm->rca till stärkaren tycker jag ljudet är ganska kasst och lågt, man måste höja rätt mycket för att få ljud.
Har en Marantz 7002 och det finns en docka till denna (IS 301) som kostar ca 2500:-, lite dyrt och jag är inte intresserad av trådlöst.
Vill ha ett snyggt lite ställ/docka som jag kan ställa min iphone och tjejens itouch i som ger bättre ljud än 3,5mm ->rca direkt från iphone. Finns det bildutgång (så man tex kan se vad som spelas på ipoden/iphonen i tv'n) så är detta ett plus.

Postad 23 September 2009 - 10:05

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte min 3GS från Italien för ett par veckor sen. Den fungerar bra än så länge :rolleyes: Omedelbart köpte jag ett Case-Mate barely-there skydd. Tyvärr så tycker jag inte det är så snyggt. Istället råkade jag på SENAs slip-in skinnfodral och beställde ett från USA precis.

http://www.senacases...LTRA-SLIM-POUCH

När jag läst lite om slip-in fodral så ska detta vara det bästa kvalitetsmässigt. Detta säljs även av Apple Store för 300 kr + asdyr frakt.

Sena kostar c:a 30 dollar + 10 dollar FedEx frakt. Men det finns en kupongkod som cirklat runt på nätet som ger 20 % rabatt och den fungerade fortfarande. Man anger PCWIPNK11 i fältet "Coupon Code" som kommer fram efter att man angett sitt kreditkortsnummer. INTE i "Gift certificate". Det känns lite omvänt, men du godkänner först köpet efter att du angivit kreditkortsnummer och fått slå in kupongkoden.

Så med dollarkursen så hamnar detta på runt 230 kr.

Hoppas det hjälper någon. Återkommer gärna med intryck när det leverats om någon är nyfiken.

/ Fredson

Beställde även jag ett sådant när jag läste ditt inlägg, fick det precis levererat av FedEx.
Härligt snabb leverans, och fodralet håller hög klass!

Rekommenderas!

Postad 23 September 2009 - 10:32

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Gmail har fått Push.

http://macworld.idg....ten-till-iphone

Kanon, finally.

Dock en fråga till er som nu använder denna Push-tjänst, får ni sådana preview-bubblor (vad r det nu de kallas? banners? brickor?) när mailet pushas till luren? Dvs sådana som man får vid SMS eller push från IM-applikation...någon?

Postad 23 September 2009 - 17:45

vreeswijk
  • vreeswijk
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har möjligheten att köpa en 16gbs 3gs imorgon då butiken lagt undan en åt mig. Vill egentligen ha 32an men den verkar aldrig dyka upp. Räcker 16 gb för en normal användare??

Postad 23 September 2009 - 19:17

brumie
  • brumie
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Har möjligheten att köpa en 16gbs 3gs imorgon då butiken lagt undan en åt mig. Vill egentligen ha 32an men den verkar aldrig dyka upp. Räcker 16 gb för en normal användare??

Såvidare du inte tänker lägga in sjukt mycket musik/film så borde 16gb räcka gott och väl...

Postad 23 September 2009 - 19:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
betalar man extra för att gps:en ska fungera? eller hur fungerar den och hur bra är den? måste man ladda ner svenska kartor eller finns det redan i telefon?

Postad 23 September 2009 - 19:33

vreeswijk
  • vreeswijk
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Såvidare du inte tänker lägga in sjukt mycket musik/film så borde 16gb räcka gott och väl...

Tänker väl köra in ett 20tal album å kanske max 10 filmer. Sen resten program...... Hur mycket har ni använt av ert utrymme och vad har ni då lagt in i den?

Postad 23 September 2009 - 19:47

gronis_g
  • gronis_g
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

det är inga problem. Varje ituneskonto kan "auktorisera" upp till 5 enheter, så upp till 5 enheter kan använda sig av samma content som är köpt med samma ituneskonto.

Tack för ett bra svar! :P Men vet någon hur man ställer in detta? Kan vi köra på båda våra datorer eller måste båda vara anslutna till samma dator och Itunes-konto?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.