Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 november 2009 - 14:22

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Förstår inte denna fascination med att göra om websidor till "program" - i N900 har du en vettig browser - varför inte bara gå in på sidan istället för att starta en "app" som gör exakt samma sak?

Postad 13 november 2009 - 14:22

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Lugnet före stormen? :(

Postad 13 november 2009 - 14:27

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Nu vart det ingen Motorola Droid för mig pga qwertz-bordet så jag väntar in min N900. Var först lite lat och tänkte skaffa mig en android-lur så jag slipper utveckla TrueCaller till Maemo men nu blir det en N900 tillslut.
Hur ser intresset ut hos er, skulle ni behöva en TrueCaller (se http://www.truecaller.com) till er framtida N900an?

Kanske börjar koda lite helgen då :(

/Btw, jag och min kompis är grundarna till TrueCaller som idagsläget finns till Symbian S60, Windows Mobile, Android samt iphone.

Redigerat av tha_neo, 13 november 2009 - 14:29.

Postad 13 november 2009 - 14:27

PPK
  • PPK
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kidsen har väl lektion.

Postad 13 november 2009 - 14:31

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Förstår inte denna fascination med att göra om websidor till "program" - i N900 har du en vettig browser - varför inte bara gå in på sidan istället för att starta en "app" som gör exakt samma sak?

Jag ser en klar mening med att se namnet på den som ringer direkt innan jag svarar, även om personen inte finns i adressboken.
Känns lite jobbigt att webbläsaren och mata in numret där.

Postad 13 november 2009 - 14:31

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Nu vart det ingen Motorola Droid för mig pga qwertz-bordet så jag väntar in min N900. Var först lite lat och tänkte skaffa mig en android-lur så jag slipper utveckla TrueCaller till Maemo men nu blir det en N900 tillslut.
Hur ser intresset ut hos er, skulle ni behöva en TrueCaller (se http://www.truecaller.com) till er framtida N900an?

Så det var qwertz-bord då, som jag trodde... Tur jag nämnde det va? :(

Klart vi vill ha TC till N900/Maemo. Har ni fått fason på den till Android nu då? Dessvärre fick jag bara hängningar och problem när de tidigare versionerna av TC var igång på min Magic, men men.. Ni får en chans till med Maemo :)

Postad 13 november 2009 - 14:36

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

...
Var först lite lat och tänkte skaffa mig en android-lur så jag slipper utveckla TrueCaller till Maemo men nu blir det en N900 tillslut.
...

Bra att du ändrade dig :(

Postad 13 november 2009 - 14:44

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Otydligt av mig, tänkte på prisjakt exemplet - TrueCaller är ett alldeles lysande program :(

Postad 13 november 2009 - 14:52

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Inga nya pressreleaser på http://press.nokia.se

Postad 13 november 2009 - 14:52

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Så det var qwertz-bord då, som jag trodde... Tur jag nämnde det va? :(

Klart vi vill ha TC till N900/Maemo. Har ni fått fason på den till Android nu då? Dessvärre fick jag bara hängningar och problem när de tidigare versionerna av TC var igång på min Magic, men men.. Ni får en chans till med Maemo :)

Absolut, det var i början den var lite buggig. nu är den klockren:) vi hamnade i finalen i Tre´s androidtävling. Vann dock inte men prisjakts applikation är riktigt bra och förtjänade priset!

Postad 13 november 2009 - 14:59

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Innan blixten slog ned från klar himmel (Klas Ströms uttalande på mobil.se om Sverigespecifika extraförseningen) hade jag satt i gång med SDK'n och utveckla en nyhets-widget mha PyMaemon. Men direkt när man kom till klarsikt med det tråkiga beslutet tappade man lusten totalt!

Sluta inte med det!! PLZ!! Sånt behöver vi verkligen!! Grymt desto fler app det finns redan innan vi ens har luren i handen! Vi måste lätt posta våra apps här sen och typ hur vi byggt upp våra screens :(

Hur bygger man apps till Maemo 5 ??? En liten punkt lista kanske??

Postad 13 november 2009 - 15:02

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Chatten på mobil.se har börjat!

Postad 13 november 2009 - 15:03

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
"@LenaKlingvik... Nja inte direkt... Nu telco sen chat med mobils läsare..."

från klasstrom på twitter... :-)

Postad 13 november 2009 - 15:04

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0

Men har du sett att den säljs någonstans? Jag har kollat i Finland där är det ingen som har den i lager.
//Mobilproffs

Jag skrev "verkar" för jag mena (kanske dumt formulerat) att man har inte hört någonstans annat än sverige som skulle vänta till v49. Varför göra så stor grej av det att "Now n900 shipping" i måndags?????????? Totalt ointressant såfall.

Postad 13 november 2009 - 15:18

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
De svarar bara på inställsama och lättsvarade frågor på chatten!

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Jag skrev "verkar" för jag mena (kanske dumt formulerat) att man har inte hört någonstans annat än sverige som skulle vänta till v49. Varför göra så stor grej av det att "Now n900 shipping" i måndags?????????? Totalt ointressant såfall.

Kan väl hålla med, många är väldigt sugna det har ju märkts, men varken på Youtube eller Twitter finns några bevis för att någon enda person har fått en "production-unit" i sin hand än... Så än så länge har vi inget land att vara avundsjuka på.

Najk09
  • Najk09
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Peter
Kan Nokia N900 ladda upp filer på en internet-sida via "bläddra"/"browse" knappen.. ? Samt har ni satt något datum för release ?
Klas Ström
Hej, Förstår inte riktigt vad du menar men om du menar att via en websida som har en browse knapp och uppladdningsfunktion ladda upp filer så ja, det har jag själv gjort några gånger. Se separat svar för datum.

Missade jag det separata svaret på när den kommer?

Postad 13 november 2009 - 15:19

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag har bergis skickat in 10 frågor....

Postad 13 november 2009 - 15:19

Casper80
  • Casper80
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hmm, sitter och läser chatten. En snubbe frågade när N900 släpps, då svarar Klas: "Se separat svar om släpp i Sverige."

Jag ser inte det svaret någonstans, "missade" han att skriva det eller är jag blind? Han kanske tar det sist i chatten för att kunna avsluta chatten direkt efter :(

Postad 13 november 2009 - 15:21

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Hm, Klas svar på frågan om när N900 släpps är lagom flummigt
"Hej, N900 är ett bra exempel på vad vi och alla som utvecklar med öppen källkod har ådstakommit med MAEMO mjukvaran. Vi jobbar väldigt nära med utvecklare av öppen källkod och i Maemo Summit som var i oktober, lånade vi ut några icke-säljklara enheter för att få mer feedback. Den feedbacken var viktigt för oss och då vi vill ge den bästa användarupplevelsen med N900 beslutade vi att skjuta på den globala säljstarten från Oktober till November."

Och svaret på MMS support var
"Hej, Nokia N900 representerar en av de mest avancerade mobila enheterna i hela industrin. Även telefon funktionsmässigt. Beslutet att fokusera på delning av media via bärare som stödjer hög upplösning (web delningstjänster, e-mail) var drivet av ett startkt fokus på media-återanvändning och meta-data. I de flesta nät kommer man få en notifiering om inkommande MMS. Vad framtida mjukvarauppdateringar har att erbjuda vad gäller MMS får vi vänta och se. "
också lagom luddigt

Postad 13 november 2009 - 15:21

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Han svarade "planerat var i oktober, nu kommer den i november".. typ.

Postad 13 november 2009 - 15:22

Nemerick
  • Nemerick
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hehe, angående "Se separat svar för datum" så har jag också märkt det och skickat en fråga där jag "kräver" ett rakt svar :( Den lär väl inte ens komma fram xD

Visserligen så är det ju möjligt att de svarar på det sist som sagt :)

Postad 13 november 2009 - 15:23

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
han lär nog svara på den på slutet. precis efter CTRL+V så drar han.
hjaha

Postad 13 november 2009 - 15:28

Unregisteredb1c4c722
  • Unregisteredb1c4c722
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
var är min n900!
Klas Ström jag tror Linus Brohult snodde den... ;-) Skämt åsido, se separat post om säljstart sverige. Beroende på om du beställt och var kan leveranstiden skilja sig.

Torsten När släps N900 i svergie och varför hade den blivigt så försenad?
Klas Ström Hej Torsten, N900 kommer i Sverige släppas senare i år på 1.1 mjukvaran. Varför vi i Sverige inte släpper den nu på 1.0 mjukvaran har att göra med att vi vill ha mer volym tillgänglig vid säljstart samt att vi vill kunna garantera att alla som får en N900 i handen får en användarupplevelse så som det är tänkt. Med 1.0 mjukvaran stödjer inte N900 SIM ATK. Alla konsumenter vet inte om ifall de har just ett SIM kort med ATK på och vi på Nokia kan inte garantera att alla blir upplysta om det ex. ute i butik eller att alla som får en i handen kommer få den fantastiska upplevelse som N900 ska ge. I oktober hade vi utvecklarkonferenser med MAEMO, N900 och open source utvecklare. Vi fick mycket bra feedback där som vi ville ta vara på och implementera innan säljstart vilket också påverkat. Hoppas det här svarar på din fråga. Vi förstår att många som förbeställt vill ha sina N900 och vi ska jobba på för att se till att vi kan leverera dom så fort som möjligt med en garanterad bra användarupplevelse.

Postad 13 november 2009 - 15:30

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Det är ju helt ###### sjukt att KLAS inte säger när den ska lanseras....vafan är det här.... " separat post om säljstart sverige" JA VART FAN DÅ? så ###### kassa !!!
spamma chatten !!!! fan !!!!!!!!

Postad 13 november 2009 - 15:31

torsten85
  • torsten85
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Fick med min fråga :)
men ingen rakt svar på när den släpps :(

Postad 13 november 2009 - 15:32

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
USB host skall tydligen fungera med program som finns att ladda ner, trevligt.
Men inte digital kompass.

Postad 13 november 2009 - 15:34

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag tror att det var den stora hypen som fick nokia att höja kraven på en problemfri produkt vid släpp. De tidigare maemoenheterna var ju närmast nischprodukter med en ganska annorlunda användarbas mot vad antagligen n900 kommer få.
Någonstans bestämde sig nokia för att de skulle satsa fullt ut på n900. Det är vad jag tror.

Postad 13 november 2009 - 15:34

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Intressantast hittills är väl uttalandet om USB-host: "Både FM radio och USB Host går att tanka ner via beta-apps katalogen."

Trodde det var klart att USB-host inte skulle fungera på grund av hårdvarubegränsningar i och med att laddningen sker genom USB-porten???

Postad 13 november 2009 - 15:36

Unregisteredb1c4c722
  • Unregisteredb1c4c722
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Nils Rune Finns det någon sanningshalt i ryktena om en Nokia N920?
Klas Ström Vem vet.... ? Om Du däremot undrar om det kommer framtida modeller på MAEMO så är svaret, ja det kommer det.

låter som n920 kommer snart och andra trevliga leksaker=)

Postad 13 november 2009 - 15:36

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

låter som n920 kommer snart och andra trevliga leksaker=)

Haha, N900 är inte ens ute än och du vill redan ha N920 :( Drevet går vidare....

Postad 13 november 2009 - 15:37

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Han verkar tyvärr inte så välinformerad om N900n.

Att han sedan rekommenderar extras-devel till medel-Svensson går helt emot hans påstående att han vill att alla användare ska få en bra upplevelse då extras-devel (samt -testing) knappast är menat för något mindre än power-users/testers/utvecklare.

Hade varit trevligt om man hade fått en mer insatt människa att "chatta" med!

Postad 13 november 2009 - 15:39

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
DET HÄR ÄR SINNESSJUKT !

Hej Alla -> Angående N900 säljstart i Sverige <- Eftersom frågor fortsätter komma in om detta så vill vi bara förtydliga: N900 kommer i Sverige släppas senare i år på 1.1 mjukvaran. Varför vi i Sverige inte släpper den nu på 1.0 mjukvaran har att göra med att vi vill ha mer volym tillgänglig vid säljstart samt att vi vill kunna garantera att alla som får en N900 i handen får en användarupplevelse så som det är tänkt. Med 1.0 mjukvaran stödjer inte N900 SIM ATK. Alla konsumenter vet inte om ifall de har just ett SIM kort med ATK på och vi på Nokia kan inte garantera att alla blir upplysta om det ex. ute i butik eller att alla som får en i handen kommer få den fantastiska upplevelse som N900 ska ge. I oktober hade vi utvecklarkonferenser med MAEMO, N900 och open source utvecklare. Vi fick mycket bra feedback där som vi ville ta vara på och implementera innan säljstart vilket också påverkat. Vi förstår att många som förbeställt vill ha sina N900 och vi ska jobba på för att se till att vi kan leverera dom så fort som möjligt med en garanterad bra användarupplevelse.

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0

Intressantast hittills är väl uttalandet om USB-host: "Både FM radio och USB Host går att tanka ner via beta-apps katalogen."

Trodde det var klart att USB-host inte skulle fungera på grund av hårdvarubegränsningar i och med att laddningen sker genom USB-porten???

WTF :(

Vem har sagt det ?
Låter ju extremt konstigt,borde ju surras överallt på Maemotalk

Guld om de stämmer

Unregisteredb1c4c722
  • Unregisteredb1c4c722
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
nu kom svaret från klas i rött=)

Klas Ström Hej Alla -> Angående N900 säljstart i Sverige <- Eftersom frågor fortsätter komma in om detta så vill vi bara förtydliga: N900 kommer i Sverige släppas senare i år på 1.1 mjukvaran. Varför vi i Sverige inte släpper den nu på 1.0 mjukvaran har att göra med att vi vill ha mer volym tillgänglig vid säljstart samt att vi vill kunna garantera att alla som får en N900 i handen får en användarupplevelse så som det är tänkt. Med 1.0 mjukvaran stödjer inte N900 SIM ATK. Alla konsumenter vet inte om ifall de har just ett SIM kort med ATK på och vi på Nokia kan inte garantera att alla blir upplysta om det ex. ute i butik eller att alla som får en i handen kommer få den fantastiska upplevelse som N900 ska ge. I oktober hade vi utvecklarkonferenser med MAEMO, N900 och open source utvecklare. Vi fick mycket bra feedback där som vi ville ta vara på och implementera innan säljstart vilket också påverkat. Vi förstår att många som förbeställt vill ha sina N900 och vi ska jobba på för att se till att vi kan leverera dom så fort som möjligt med en garanterad bra användarupplevelse.

Postad 13 november 2009 - 15:42

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Han verkar tyvärr inte så välinformerad om N900n.

Att han sedan rekommenderar extras-devel till medel-Svensson går helt emot hans påstående att han vill att alla användare ska få en bra upplevelse då extras-devel (samt -testing) knappast är menat för något mindre än power-users/testers/utvecklare.

Hade varit trevligt om man hade fått en mer insatt människa att "chatta" med!

Jag tror bara det var ett sätt att säga att det visst finns mer en 40 apps. Det är bara att det att de ännu inte är räknas som stabila.
Dessutom tror jag det var klassik marknadsföring för att visa hur "öppna" de är. Du kan göra såhär om du vill.

Postad 13 november 2009 - 15:43

Najk09
  • Najk09
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Daniel.
Hej, Tycker att N900 är super intresant, men har lite frågor. I eran interjuv här på mobil.se nämde ni att N900 har digital kompass, har den det?(Augmented reality skulle kunna bil möjligt;) ).. FM radio fanns inte med på Specen men fanns i mobilen endå!!. En annan funktion som är intresant är USB host som N810 har. Har den fler guldkorn som inte visats än? Fråga2: Maemo Appar/program kommer att säljas i OVI Store, och kommer till stor del vara opensource. Men hur blir det med större företag som t.ex EA kommer de att sälja/utveckla spel till N900, Har läst att det är problem med DRM skydd eller gäller det bara musik? Kan vi vänta oss fler spel i samma klass som Bounce? M.a.o Kommer man att kunna köpa program/spel på OVI Store. Tack på förhand.

Klas Ström
Hej, Tidigare var det planer på magnometer men tyvärr togs det bort så den har inte en digital kompass. Dock kommer det komma bra GPS funktioner med riktningar till N900. Både FM radio och USB Host går att tanka ner via beta-apps katalogen. FM sändare ligger med default. Det finns många andra guldkorn. Nintendo Wii controller som du kan koppla till N900 och använda till sNES emulatorn, BT support för mus och tangentbord eller USB då om du vill. Massa andra funktioner och ja flera spel också. Som jag svarade innan kommer du lätt kunna se tillgängliga applikationer antingen via Ovi Store eller programhanteraren i N900.

Postad 13 november 2009 - 15:44

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
OK, Klas är konsekvent men nämner inte v 49 längre. Risk för nästa år med andra ord. Lite mer precist tycker jag att man borde kunna ange.

Postad 13 november 2009 - 15:44

diterham32
  • diterham32
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Klas verkar ha svårt att de något konkret datum till oss.

Postad 13 november 2009 - 15:46

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Då var det kört, jag varken kan, orkar eller vill vänta in 900:an nu.
Ni skall vara glada om ni får den i Februari.
Sammanfattnings är hela den här behandlingen av oss en stor fars om man nu tänker på hur man gått ut med pressreleaser och lovat leveranser, skjutit på leveranser för att till sist mörka varför Finnarna fick våra telefoner med något mambojambo om användarupplevelse!

Bra jobbat Nokia!

Tack för den här tiden, ni här på denna tråd.

Postad 13 november 2009 - 15:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Låter konstigt att den verkligen ska ha usb host...
nån som läst nå på maemo.org `?

edit
skönt...slipper ja läsa allt evigt gnällande..
köp en iphone

Redigerat av moparman, 13 november 2009 - 15:49.

Postad 13 november 2009 - 15:52

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Då var det kört, jag varken kan, orkar eller vill vänta in 900:an nu.
Ni skall vara glada om ni får den i Februari.
Sammanfattnings är hela den här behandlingen av oss en stor fars om man nu tänker på hur man gått ut med pressreleaser och lovat leveranser, skjutit på leveranser för att till sist mörka varför Finnarna fick våra telefoner med något mambojambo om användarupplevelse!

Bra jobbat Nokia!

Tack för den här tiden, ni här på denna tråd.

ja håller med.... kan inte hålla på såhär... hinner ffs dö inann den kommer ! kanske Iphone hinner komma med en mer öppen platform så man kan pyssla med !? :(

Postad 13 november 2009 - 15:53

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Några veckor hit eller dit när det gäller lanseringen. Ärligt talat har jag svårt att bry mig.
Vill man ha telefonen tidigare är det ju bara att köpa från utlandet. Vad spelar det för roll vad nokia i sverige gör?

Postad 13 november 2009 - 15:56

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Ja för det är ju roligt att ha ett Arabiskt T-bord... sånt man drömmer om.... några veckor? månader som gäller....

Postad 13 november 2009 - 15:58

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Danne Hejsan.. Jag antar att ni har fått svara på tusen frågor om varför N900 är sen..

Klas Ström Hej, Jo om det räcker med tusen ;-)

Klas känner av trycket! :(

Postad 13 november 2009 - 16:00

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Ja för det är ju roligt att ha ett Arabiskt T-bord... sånt man drömmer om.... några veckor? månader som gäller....

Finns ju åtminstone ett land till där svenskt tangentbord kommer att säljas.

Postad 13 november 2009 - 16:03

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
När släpps den i finland ?

Postad 13 november 2009 - 16:07

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Fick inte med någon fråga alls oavsett om det gällde släppet av N900 eller inte. Mycket dåligt med information.

Redigerat av lostsoul, 13 november 2009 - 16:20.

Postad 13 november 2009 - 16:10

torsten85
  • torsten85
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
han sa i alla falla att den sak komma i år.

svaret på mobilproffsfråga 5.

5. Som vi sagt i andra inlägg, senare i år. Vi kan inte garantera ett exakt datum för just din leverans eller när den finns just i den butiken du handlar men vi jobbar på att det ska bli så fort som möjligt när 1.1 mjukvaran är klar.

Edit
fast han kanske inte menade i sverge?! hmm...

Redigerat av torsten85, 13 november 2009 - 16:13.

Postad 13 november 2009 - 16:13

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Jaha, gott folk! Blev ni något klokare? :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.