Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 9.117646 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8.333332 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6.5 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 5 280:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8.999998 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8.999998 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8.333332 (2) 789:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo 4K SE (Digitalboxar) 4 (0) 4 890:-
7 relaterade trådar

Postad 16 October 2013 - 10:07

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Här är det svart på både standard- och HD versionen av C More fotboll. Kör VU+ DUO med Pli och original kort som ska vara aktiverat fullt ut, dvs. alla kanaler.

Redigerat av AC3, 16 October 2013 - 10:07.

Postad 16 October 2013 - 10:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Det ska alltid vara bild på de båda kanalerna, om de inte sänder någon sport visar de åtminstone Cmore-loggan.
Men jo, det är allsvenskan där nu.

Postad 16 October 2013 - 10:17

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Det ska alltid vara bild på de båda kanalerna, om de inte sänder någon sport visar de åtminstone Cmore-loggan.
Men jo, det är allsvenskan där nu.

Jag ringde supporten och fick veta att mitt kort inte är aktiverat för de extra sportkanalerna, men annars så var det helt OK och om jag ville abonnera så skulle jag få bild med min VU+.

Postad 16 October 2013 - 10:29

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag ringde supporten och fick veta att mitt kort inte är aktiverat för de extra sportkanalerna, men annars så var det helt OK och om jag ville abonnera så skulle jag få bild med min VU+.

Med andra ord är CDs version av pairing en rätt meningslös pairing? Pairingen gäller bara ett antal av CDs boxar? Det hade ju funkat om det bara fanns CD-boxar.

Kanske har de inte kläm på läget i CD:s och C Mores ledningar och tror att alla CD-kunder kör CD-boxar? Kan de vara så okunnigt och snurrigt?

Lösningen är ju då lite väl enkel för skuggsidans oavtalsenliga tittare - bara att skaffa en box som inte är godkänd av CD så har de kommit undan?

Postad 16 October 2013 - 12:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Den typen av pairing har körts i många år nu så den är ingen nyhet.
Det är om/när dom aktiverar CAS7 chip pairing som det blir problem för alla icke godkända boxar.
I dagsläget är det enbart pairat till serienummer.

Redigerat av Leatherface, 16 October 2013 - 12:59.

Postad 16 October 2013 - 18:14

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Testade C More Fotboll HD nyss på min ET9000HD - det var svart. Testade med att trycka in kortet i min gamla Sagem med 250HDD där säger den att om jag abb på denna kanalen (vilket jag gör så måste jag stå på kanalplatsen för att uppdatera kortet). Är ej klar över vad CD menar med att detta skulle fungera på HD-boxen?

Postad 16 October 2013 - 19:11

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Testade C More Fotboll HD nyss på min ET9000HD - det var svart. Testade med att trycka in kortet i min gamla Sagem med 250HDD där säger den att om jag abb på denna kanalen (vilket jag gör så måste jag stå på kanalplatsen för att uppdatera kortet). Är ej klar över vad CD menar med att detta skulle fungera på HD-boxen?

Det funkar med min Sagem HD 250 gb HDD ser jag nu, men inte med min Linuxbox ET9000HD ser jag när jag flyttar över kortet - har de då aktiverat CAS7 chip pairing?

Postad 16 October 2013 - 19:30

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
C More Fotboll HD fungerar inte heller hos mig. Men kvittar för jag har ju sagt upp bekantskapen med CD fr.m 31 januari. Undra varför kundtjänst ljuger om parningen? Kanske vet de inte själva hur det fungerar?

Vanliga C-more Fotboll i SD-upplösning fungerar dock.

Redigerat av ruva, 16 October 2013 - 20:26.

Postad 16 October 2013 - 19:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Cmore är slut och om CD gör så med andra kanaler, så kan man lika bra välja viasat som har ett mycket större utbud vad gäller sport och så även film genom viaplay som man får gratis

Postad 17 October 2013 - 08:39

Humpe75
  • Humpe75
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
CD kund med den gamla Sagem HD 250 gb där boxen precis slutat fungera. Var helt inne på att köpa mig en VU+ Solo2 istället nu. Betyder det här att det är en dum ide? Och vad är isf alternativen? Viasat med en VU+? En CD "orginal" box istället?

Postad 17 October 2013 - 11:38

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
OM man absolut vill se kanalerna i HD så ser det ut att vara en dum investering. Har själv nyligen inköpt VU+DUO och VU+SOLO2. Viasats HD går sedan tidigare inte att se på något annat än deras egen HD-box och CD verkar nu också att gå över till låsning av kortet till deras egna boxar. De har startat med fotbollskanalen och säger sig forsätta med andra HD kanaler efter hand. Så jag skulle nog vänta med inköpen tills jag vet lite mer vad jag får.
Jag har sedan länge också Vias HD-box och det blir ett jäkla flyttande av kort och skall man nu också behöva ha en CD HD box så blir det ju ännu mer flyttande. F.. vad jag blir trött!

Postad 17 October 2013 - 11:43

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

CD kund med den gamla Sagem HD 250 gb där boxen precis slutat fungera. Var helt inne på att köpa mig en VU+ Solo2 istället nu. Betyder det här att det är en dum ide? Och vad är isf alternativen? Viasat med en VU+? En CD "orginal" box istället?

På annat känt forum för digital-TV så har just detta diskuterats rejält. Enligt uppgifter därifrån så är CDs pairing (det vi sett nu) av softvarunatur där box-id kopplas mot kort-id. Enligt samma uppgifter så skall det finnas möjlighet att emulera box-id i Oscam för conax om man då först har en egen pairing-box från CD. Dvs du måste ha en box godkänd box för att därefter kunna köra en icke godkänd efter meck.

Dvs samma logik som används för att få Viasats SD-kanaler att fungera, då Viasat använder sig av ett liknande upplägg för sina SD-kanaler. OBS att Viasat även har hårdvarukodning av sina HD-kanaler (vilket är långt mer komplicerat).

Så svaret på din fråga är följande:

Under förutsättning att CD går vidare och på angivet sätt pairar sina HD-kanaler fullt ut så blir det till att titta på standardkanaler med en VU+ eller liknande ej godkänd box som är Conaxförberedd. Det lär inom en snar framtid finnas info om hur man genom Oscam (softvara för dekryptering av kort) kan emulera en befintlig registrerad box. Dock är detta IT-meckigt och kräver att du har en godkänd pairbar box från CD som du får boxnummer av.

Summa summarum - om man är entusiast på själva tekniken så kommer man med denna pairing säkert att få det att funka, men om man är en normal TV-konsument som bara vill att det skall funka och inte har lust med filöverföringar av styrtabellfiler mellan dator och linuxburk med ftp-klienter så kan man skrota sina tankar på en icke-godkänd box om man vill se alla kanalerna man betalar för.

Redigerat av kenta2, 17 October 2013 - 11:45.

Postad 20 October 2013 - 06:53

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Kanal 9 har ju flyttat
jag har gjort en ny kanalsökning och hittat nya platsen
men hur får jag EPG att fungera för nya(den ligger kvar på OLD) ?

BH 2.0.5
cool tvGuide
edited:rytec Sweden epg

Sven Åke

Redigerat av storbacken29, 20 October 2013 - 07:01.

Postad 22 October 2013 - 19:51

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Min Vu+Duo startar ofta om av sig själv sedan 16 oktober. Kan det ha med Parningen av Canal+ Fotboll HD att göra eller är det en tillfällighet. Ska ta bort kanalen från favoriter och se om det blir bättre.

Postad 25 October 2013 - 20:05

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Hittar ingen guide på hur man använder IdreamX med Vu plus. Står box not found. Ska det vara lösen?

Använder mac, Vu+ Duo. Open Pli.

Redigerat av hellfog, 25 October 2013 - 20:06.

Postad 26 October 2013 - 01:49

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Jag installerade "Black Hole" var lite trött på openPLi, men jag får ingen bild, gjort kanalsökning på Thor 5/6 och fått in alla kanaler, men det är helt svart när jag ska välja någon kanal. Vad är har jag gjort fel?

Redigerat av hellfog, 26 October 2013 - 01:50.

Postad 26 October 2013 - 12:24

boa16
  • boa16
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan ladda ner CCcam till open source 2.1 tilll solo2?

Postad 26 October 2013 - 12:59

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
hellfog! Har du installerat och aktiverat cam (cccam,oscam etc)?

Postad 26 October 2013 - 15:18

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

hellfog! Har du installerat och aktiverat cam (cccam,oscam etc)?

Nä hade inte gjort det, visste inte om de. Såg guide här på forumet, men fick inte till att koppla Vu+ till datorn via ftp, så jag flashade om till OpenPli igen. Och nu funkar allt igen. Nu ska jag bara få till att köra med två coxa kablar inkopplade, kunna spela in flera program, ej testad än.

Har ett Canal digital huvud med fyra gångar med två kablar till min, hur ska det vara inställd på Vu+ duo?

Redigerat av hellfog, 26 October 2013 - 15:23.

Postad 26 October 2013 - 16:37

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
När vi ändå är inne på Blackhole image så kommer här en enkel guide.

- hämta Blackhole image från VUPLUS-COMMUNITY.NET. Zippa upp och lägg den på en USB sticka. Stäng av boxen, sätt i stickan och starta om boxen. Nerladdningenär klar när den räknat ner från 9 (obs om man inte stänger ned då så börjar en ny nedladdning) stäng då av boxen igen och starta seda så skall du ha Blackhole image.

- gå till ex linuxsat-support och hämta en cccam, oscam eller vad du önskar.
- ta hem en FTP-klient, ex FILEZILLA
- låt filen vara som den är (zippa inte filen) och FTP:a filen till temp foldern. Configfilen hittar du i etc och confa denna efter vad du har för cam.
(vid FTP till boxen så ange IPadress och användarnamn root) så kommer du till boxens rotsysten/mappstruktur
- tryck därefter grön knapp och sedan gul på fjärrkontrollen och därefter installera BH mappar och install ex cccam, oscam, MGcam eller vad du lagt in.
- för aktivering av camen press blå och välj din cam och press OK så skall bild komma

Postad 02 November 2013 - 18:56

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag hoppas att jag inte förargar någon moderator eller känslig person genom att dela med mig av något som jag upmärksammat ang. pairingen som det pratas om.

Jag var hemma hos en kompis nyligen som har en Vu+ duo, han kör med kortdelning (olagligt eller avtalsbrott gissningsvis) och jan hade inte märkt av något nytt. Viasats HD kanaler fungerade som vanligt inte, men fotbollskanalen HD och alla andra kanaler från CD fungerade utan problem.

Postad 06 November 2013 - 12:46

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Jag har kopplat in en USB hdd till min Vu+ duo, dit jag flyttar över inspelade program som jag vill arkivera.
Finns det något sätt man kan dela ut hårddisken på nätverket så att jag kan sortera filerna i olika kategorier/säsonger från en windowsdator?
Jag kommer åt och kan titta på mina filer både från dator via Wif och även från min boxeebox, man kan inte hitta hdd:n på nätverket.

Postad 10 November 2013 - 20:11

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Min Vu+Duo startar ofta om av sig själv sedan 16 oktober. Kan det ha med Parningen av Canal+ Fotboll HD att göra eller är det en tillfällighet. Ska ta bort kanalen från favoriter och se om det blir bättre.

Är nog boxen som håller på att ge upp. 3 år har jag haft den så kan ju vara nöjd = 1000 kr/år. Inspelningar hackar och så dessa omstarter. Blir väll att plocka fram skit-jävlar-orginalboxen de 2,6 månader man har kvar hos Canal Digital.

Blev värre efter ett strömavbrott så säker det där kondensator-felet. Kan tänka mig att byta min box mot en 2,5 tums hårddisk. Någon som är händig och sugen?

Redigerat av ruva, 10 November 2013 - 20:13.

Postad 11 November 2013 - 07:59

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Är nog boxen som håller på att ge upp. 3 år har jag haft den så kan ju vara nöjd = 1000 kr/år. Inspelningar hackar och så dessa omstarter. Blir väll att plocka fram skit-jävlar-orginalboxen de 2,6 månader man har kvar hos Canal Digital.

Blev värre efter ett strömavbrott så säker det där kondensator-felet. Kan tänka mig att byta min box mot en 2,5 tums hårddisk. Någon som är händig och sugen?

Hur stor/vilken typ av hdd är du ute efter?

Postad 11 November 2013 - 19:18

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
300-500 GB stor vill jag ha. Har hårddisk-skal jag kan montera den i.
Uppdaterade PLI och ska se om det funkar bättre. I så fall får bytaren vänta en månad eller två.

Plugin/BackUp måste vara det konstigaste jag råkat ut för. Inget val att återställa från backup och när jag råkade trycka på manuell skrev den bara över min fina backup jag gjorde innan uppdateringen. Helt meningslös plugin.

Redigerat av ruva, 11 November 2013 - 19:20.

Postad 12 November 2013 - 21:36

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Fungerar perfekt nu så kommer byta min färdigkonfiguerade Vu+Duo senast 31 januari mot en minst 300 GB 2.5 tums hårddisk om nu någon vill. Fast känns som om Satellit är på utdöende och IPTV är på frammarsch. Särskilt då med parabol-Canal Digital och deras påbörjade parning, långa bindningstider mm. Viasat satsar mycket på webben sedan lång tid tillbaka men 5.1 ljud struntar de i även på ViaPlay genom box så inget alternativ vs nerladdning för mig.

Kommer fortsätta med C-More genom IP-TV när fibern dras in och köra med Viaplay endast då det är någon sport där som intresserar mig.

Redigerat av ruva, 12 November 2013 - 21:37.

Postad 12 November 2013 - 22:02

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Fungerar perfekt nu så kommer byta min färdigkonfiguerade Vu+Duo senast 31 januari mot en minst 300 GB 2.5 tums hårddisk om nu någon vill. Fast känns som om Satellit är på utdöende och IPTV är på frammarsch. Särskilt då med parabol-Canal Digital och deras påbörjade parning, långa bindningstider mm. Viasat satsar mycket på webben sedan lång tid tillbaka men 5.1 ljud struntar de i även på ViaPlay genom box så inget alternativ vs nerladdning för mig.

Kommer fortsätta med C-More genom IP-TV när fibern dras in och köra med Viaplay endast då det är någon sport där som intresserar mig.

Hör av dig när det är dags att byta, jag kan tänka mig att ha en som andra box i sovrummet och är i nuläget intresserad att byta mot en hdd.

Postad 17 November 2013 - 13:00

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Strömmen i boxen gav upp nu så det blir ett PM.

Edit

Bytet avklarat med Brusquini och trevligt att ha att göra med pålitliga personer.

Redigerat av ruva, 22 November 2013 - 18:10.

Postad 17 November 2013 - 15:56

cliff666
  • cliff666
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva köpa en ny mottagare i 2500:- klassen och har hittat dessa mottagare:

Vu+ Solo2

Miraclebox 9 HD

Vu+ Ultimo
MIRACLEBOX 6 HD PLUS

Någon som kan rekomendera någon av dom?

Postad 17 November 2013 - 16:50

beson
  • beson
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Jag skulle behöva köpa en ny mottagare i 2500:- klassen och har hittat dessa mottagare:

Vu+ Solo2

Miraclebox 9 HD

Vu+ Ultimo
MIRACLEBOX 6 HD PLUS

Någon som kan rekomendera någon av dom?

Vu+ solo2 alla dar i veckan, pga överlägsen prestanda hårdvarumässigt.

Här kan du kolla skillnaden på hårdvara mellan Vu boxar.
http://vuplus.com/productSolo2.html

beson

Postad 17 November 2013 - 22:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 1

Fast känns som om Satellit är på utdöende och IPTV är på frammarsch

Ett tips jag kan ge er som har haft problem med Vu+ är att installera en helt ren firmware och göra om allt från början.
Era kanaler kan ni ju spara på datorn och lägga tillbaka, men inte inställningarna
Jag har haft många problem efter alla de sista uppdateringarna som skett hos Pli och blev fri från dessa problem genom en ren installation. ( ta bort ev backup från HDD )

Vad gäller att IPTV skulle ta över, så glöm det inom de närmsta åren. Viaplay är rena katastrofen från och till och kvalitén är mycket varierande. Parabol kommer alltid att ge mest för pengarna och framför allt om man kan mer än Svenska ;)

Postad 19 November 2013 - 20:43

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

... känns som om Satellit är på utdöende och IPTV är på frammarsch. .....

Glöm det. Det tar många år innan alla har Internet via fiber och även den dan de har det kommer inte satellitoperatörerna att ge upp. Då drar de igång nån 8K HD-kanal i 3D som kräver 50Mbit/s ^_^

Postad 19 November 2013 - 21:32

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

. Då drar de igång nån 8K HD-kanal i 3D som kräver 50Mbit/s ^_^

Då blir det som på den gamla analoga tiden en kanal/transponder. Då blir det inte många kanaler på en satellit

Postad 24 November 2013 - 22:46

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Då blir det som på den gamla analoga tiden en kanal/transponder. Då blir det inte många kanaler på en satellit

Skulle man plocka bort allt skräp som visas hade man kanske varit nere på tio kanaler (sport ej inräknat) för den svenska marknaden.

Postad 28 November 2013 - 21:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Har precis beställt ännu en VU+ och tänkte i samband med detta fråga er andra lite om vilka IMG ni använder
Jag använde Blackhole för några år sedan men sedan lyfte Pli så mycket att det inte fanns några alternativ och jag har kört Pli sedan dess.

Är det någon som kört några av de andra och Pli som har lite att berätta hur det ser ut idag ?

Postad 29 November 2013 - 11:10

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Man behöver inte vara statisk. Man kan skifta mellan olika IMG för att se vad som passar en bäst.Har man flera boxar behöver man heller inte ha samma på alla. Själv brukar jag emellanåt byta image mellan OPENPLI, OPEN ATV, OPEN VTI, VIX och BLACKHOLE. I det stora hela är det inte så mycket som skiljer dem åt men testa de olika alternativen och se vad som passar dig. Det går ju ganska snabbt att byta och tar du sedan backup så kan du enkelt byta tillbaka. Smaken är som baken så därför säger jag inte att den ena är bättre än den andra.
OPENPLI, OPEN ATV och VTI har cams med i imagen så de är lite enklare att komma igång med för den som inte är så van, medan man i VIX och BLACHOLE får leta upp och lägga in cams själv. Dock får man konfigurera camen själv i alla.
Själv kör jag för ögonblicket VIX, på VU+SOLO2 och OPEN ATV på VU+DUO, som är helt ok för mina behov. Dock vet jag att de flesta rekomenderar OPENPLI för att den är enkel att komma igång med samt att den är stabil, men som sagt själv märker jag ingen direkt skillnad mellan de olika imagen, alla rullar på lika bra hos mig.
Jag kör med cccam som server och klient och har aldrig haft några problem oberoende vilken image jag haft.

Jag har VU+DUO, VU+SOLO2 och MiRACLEBOX i mitt nätverk.

Redigerat av Unregistered5ef354db, 02 December 2013 - 09:39.

Postad 29 November 2013 - 18:36

nilsskytte
  • nilsskytte
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
<p>Har haft min VU duo sen den kom.
har alltid kört open pli senaste version.
har Canal Digital sen massa år tillbaka,men blir lite orolig när man läser om pairing på box och kort.
men om jag tecknar ett nytt abonnemang och köper med deras godkända Cam(säger att jag har en tv som är godkänd av Canal Digital).
då måste det väl funka att köra camen i VU duon och allt rullar på som tidigare.
för då är ju kort och cam ihop parade,så då borde ju alla HD kanaler funka!!

Redigerat av nilsskytte, 29 November 2013 - 18:46.

Postad 30 November 2013 - 08:23

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Jag har ingen erfarenhet av CanalDigitals cam men rent generellt så fungerar ci/cams i mina Vu+ boxar. Jag slänger ibland in en Diablo eller Dragon cam då jag vill kunna se en del utländska kodade kanaler (som t.ex ORF) och detta fungerar utan problem. Dock är ju inte dessa kanaler pairade vad jag vet.

Här verkar inte vara någon med den kombinationen du efterfrågar så ställ frågan i ComHit forum där det finns många medlemmar med VU+ boxar.

Postad 01 December 2013 - 10:32

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Köpte mig en vu+ duo2 för ett par dagar sedan. Mycket trevlig maskin :) testat black hole samt pli på den och båda funkar bra. Håller kvar vid pli för tillfället då jag känner mig mest hemma i den världen.

Postad 02 December 2013 - 16:00

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 2

Köpte mig en vu+ duo2 för ett par dagar sedan. Mycket trevlig maskin :) testat black hole samt pli på den och båda funkar bra. Håller kvar vid pli för tillfället då jag känner mig mest hemma i den världen.

Om du blir uttråkad kan du prova VIX image. Den är grym! Känns betydligt mer komplett och genomtänkt än många andra.

http://www.world-of-satellite.com/

Postad 03 December 2013 - 01:17

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Skall testa VIX
Har fått upp intresset igen för satbox och satellit tv sedan köpet av Solo2
Otroligt skillnad på Solo2 och mina gamla Dremboxar och Vu+ Duo

Roligast av allt är att jag äntligen fått tummarna loss och ställt in parabolen mot Freesat och alla fria BBC, ITV kanaler mm

Redigerat av MalcomX, 03 December 2013 - 01:19.

Postad 03 December 2013 - 01:22

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Någon som testat Pli 4 ?
Jag har växlat lite mellan Pli 3 och 4 och det har jag gjort för att både cam och bild fryser ibland med Pli 4

Vad är egentligen skillnaden mellan dessa ?

Postad 03 December 2013 - 09:19

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
jag kör Pli 4. har inte fördjupat mig i skillnaderna mot 3:an. Kör själv med mgcamd och där fick jag ändra sista raden i config filen från 0 till 6 för att den skulle fungera utan frysningar.

Tack för tipset Karl-Johan, Ska testa den vid tillfälle.

Postad 03 December 2013 - 10:00

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan pli 3 och pli 4 ligger i "byggmiljön". Avsikten är att snabba upp byggandet i imagemiljön.

Några frysningar har jag inte upplevt med OPENPLI 4 varken i DUO eller SOLO 2. Gisar att problemet ligger i din cam.
Jag kör cccam och detta fungerar helt perfekt. När jag hade oscam fanns däremot problem till och från.

Postad 03 December 2013 - 16:28

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Jag har alltid kört Cccam och tyvärr är det inget nytt att den kan frysa och det händer mer eller mindre med olika IMG. Förr var jag tvungen att köra ett script för att hålla den igång. Men sista åren har det inte varit några problem förrän nu.

Vad gäller Pli så är det då ingen brådska att uppgradera till 4 om det bara är för "byggarnas" skull.
Bättre köra med en mer stabil Pli 3 i sådana fall.

Testade VIX men såg ganska snabbt att den inte var något för mig som har familj. Mycket rörig IMG
Jag gillar den avskalade Pli som är enkel men som trots det inte har några begränsningar för den som har kunskapen

Redigerat av MalcomX, 03 December 2013 - 16:31.

Postad 09 December 2013 - 22:31

johan81
  • johan81
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej finns det någon bra guide till hur man kan styra en vu+duo med en samsung tab3?
Jag har för mig att jag läste något om det för länge sedan.
Sen ett tips om en bra epg till boxen så skulle jag bli glad.
Mvh Johan

Postad 09 December 2013 - 23:46

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej finns det någon bra guide till hur man kan styra en vu+duo med en samsung tab3?
Mvh Johan

Du kan ju börja med att ladda ner en app ;)
Vilka det är för android vet jag inte, men det finns flera att välja på till IOS

EPG är enklast med EPGRefresh och sedan väljer du VH1 som kanal för CD

Glöm inte att ställa in Svenska som språk för EPG
inställningar/system//automatiska språk och ljudval ( längst ner på listan )

Redigerat av MalcomX, 09 December 2013 - 23:49.

Postad 10 December 2013 - 15:34

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Mvh Johan

En app som jag tycker fungerar bra är vu+ egen:
https://play.google....lusplayer&hl=sv

Postad 10 December 2013 - 20:20

johan81
  • johan81
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ja jag tänkte inte så stabilt igårkväll ;)
Jag laddade ner vu+ egna app och fick det att fungera.
Men jag skulle vara duktig och uppdatera boxen och kanalerna med tänkte jag och.
men sen blev det ingen bild på kanalerna,
någon som har tips på vad det kan vara?

Postad 10 December 2013 - 21:26

johan81
  • johan81
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Det ända jag får bild på är bbc news ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.