Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 January 2012 - 19:03

cocobahia
  • cocobahia
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Den kommer att smaka så mycket bättre än lager :)

Postad 20 January 2012 - 20:06

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Nögne Ö Porter dricks just nu. God som fan! Och lite senare väntar en IS från samma brygger. Bästa fredagn på länge!

Postad 20 January 2012 - 20:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Så länge du är öppensinnad har du all chans i världen att gilla den. Det är en helt ok IPA. Skulle du gilla den har du massor med liknande öl på systemet att se fram emot att smaka. Bara du innan du dricker inser att den inte kommer att smaka lager.

så länge det är kolsyra i så ska det gå ganska bra hoppas jag, inte som dom där andra kolsvarta skitölen som inte finns det i.

Postad 20 January 2012 - 20:18

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Mycket kolsyra och kyla är ju bara till för att dölja smaken i usla öl!

Postad 20 January 2012 - 21:01

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Håller med. Överkarbonering är en styggelse. Och överkyld öl också.

Postad 20 January 2012 - 21:23

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

• 586 inlägg
  • 0
Här blir det en Fuller´s ESB....

Postad 20 January 2012 - 22:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

smaken är som baken..
visst börjar det bli ett ganska tröttsamt uttryck?

öppnade precis min punköl och har tagit första klunken, mycket oväntad smak.
jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den, den har en väldigt skarp smak till att börja med sedan blir det nån syrligare fruktig eftersmak som är ganska god måste jag säga.
jag antar att detta inte är en öl man dricker flaska efter flaska av utan det känns som att det räcker med en.

men det bästa med den var att det faktiskt var ganska mycket kolsyra plus att jag har haft den i mitt alldeles för kalla kylskåp.
så den är ju drickandes trots allt.
är IPA en öltyp precis som lager eller?
är alla ljusa och lika denna? finns det någon som inte är riktigt så här besk? :)

Postad 20 January 2012 - 23:58

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

smaken är som baken..

Inte alls, det är ju så det fungerar. Ingen skulle dricka en enkel lager utan den mängden kolsyra de stoppar i. Låt den stå ett tag och smaka sen, ja du vet hur den smakar... Lika väl som jag gör.

Prova exempelvis en ESB på cask, hur god som helst, helt utan kolsyra.

Prova en belgisk öl, kanske en Rochefort 6:a, söt och smarrig är den. IPA är den beskaste ölsorten du kommer till så gillar du inte beska är du fel ute.
Barley Wine är söta, men väldigt alkoholstarka.

Tycker du ska ta och prova ESB på flaska, det är nog en av ölen som fick mig att gå över till finöl. Den är rimligt kolsyrad och har väldigt bra smak. London Porter ska du prova om du vill försöka dig mot liiite mörkare öl. Den smakar inte alls "mörkt" så att säga.

Sen ska du inte dricka öl för kall. Ingen öl är god vid 4C. Runt 10-14C beroende på typ är lagom.

Vill du ha en god lager som ändå smakar öl tycker jag DAB är riktigt god. Sen är Pilsner Urquell riktigt fin den med. Eller en härlig Kozel.

Redigerat av maximm, 21 January 2012 - 00:03.

Postad 21 January 2012 - 00:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
som sagt så gillar jag när det är mycket kolsyra, när det är lite eller ingen alls så känns den avslagen tycker jag.
har testat lite andra sorter som inte hade kolsyra, dom hällde jag ut väldigt fort :)

har även testat olika porter och stout och liknande men gillar absolut inte den söta slibbiga smaken.
vanlig "fulöl" som ni kallar det passar ju helt klart bäst om dom är kalla (enligt mig)

hur som helst så har jag druckit upp min punk-öl nu och jag måste säga att den växte mer och mer och blev riktigt god.
gillade verkligen den fruktiga smaken samt att det beska var ganska behagligt efter en stund.
blev till och med sugen på en till :)

ska testa lite andra ipa sorter snästa gång jag är på bolaget.

Postad 21 January 2012 - 08:36

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

smaken är som baken..
visst börjar det bli ett ganska tröttsamt uttryck?

öppnade precis min punköl och har tagit första klunken, mycket oväntad smak.
jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den, den har en väldigt skarp smak till att börja med sedan blir det nån syrligare fruktig eftersmak som är ganska god måste jag säga.
jag antar att detta inte är en öl man dricker flaska efter flaska av utan det känns som att det räcker med en.

men det bästa med den var att det faktiskt var ganska mycket kolsyra plus att jag har haft den i mitt alldeles för kalla kylskåp.
så den är ju drickandes trots allt.
är IPA en öltyp precis som lager eller?
är alla ljusa och lika denna? finns det någon som inte är riktigt så här besk? :)

Hur mkt man dricker av en öl beror ju mkt på hur komfortabel man är att dricka något. Anledningen till att "normalt" folk kan hinka lager är ju för att man inte riktigt undertiden stannar upp och frågar sig vad det smakar :)

Jag tycker du fångar smakintrycket rätt bra. Persiko/grapefruktsyrlighet och beska är väl vad som kännetecknar Punk mest.

Alla IPor är inte ljusa, men sen är jag personligen av åsikten att färgen på ölet har lite med smaken att göra. Här på hembioforumet är ju "Blindtest" ett vanligt förekommande ord ;) Vid ett blindtest med ett gäng mkt gula/ljusa IPOr och ett gäng lite mer bärnsten till och med ekfärgade IPOr hade inte någon känt vilken färg den har.

Ang beska, som Maxim säger är det precis det som kännetecknar en IPA.

Om du vill komma ifrån beskan lite men ändå dricka en öl som har mkt mer smak än lagers så skulle jag nog testa mig fram bland vanliga Ales. Problemet med vanliga ales är att det inte finns särskilt många vanliga ales :P De flesta är olika former av ales. Även IPA. Du får då dessutom räkna med att färgen på ölen som oftast är aningen mörkare. Men som sagt, det har inte mkt med smaken att göra.

Anchor Liberty ale är ju en rätt snäll Ale.

Redigerat av Sgart, 21 January 2012 - 08:38.

Postad 21 January 2012 - 09:38

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Anchor är god. Men han verkar ju gilla fruktigheten i öl, och då borde han definitivt titta på nåt belgiskt eller kanske en Amber Ale. Mörka Rip Tide är den också väldigt fruktig.

Köp en Rochefort 6:a (måste beställas, går styckvis), eller plocka upp något Chimay-aktigt som brukar finns på de flesta bolag.

Postad 21 January 2012 - 11:23

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jasså kan man beställa 6an styckvis nu, grymt!

Hade öldrickning med bror min igår, han ligger utslagen fortfarande :D
Mikkeller Spontancassis, Ingrid, Drakens DIPA, Stone IPA, Arrogant Bastard, Abstrakt 07, Shipyard XXXX, och en massa annat skoj.
En bra ölkväll!

Postad 21 January 2012 - 14:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tack för tipsen, ni har säkert rätt att färgen spelar mindre roll, jag har bara fått för mig att mörka öl är söta och slibbiga (i alla fall dom jag har smakat) och det gillar jag inte.

en sak till som jag glömde skriva igår det var att ölen blev godare efter en stund i glaset, kanske jag har lite för kallt ändå i kylskåpet till sånna här öl :)

Postad 21 January 2012 - 15:39

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

tack för tipsen, ni har säkert rätt att färgen spelar mindre roll, jag har bara fått för mig att mörka öl är söta och slibbiga (i alla fall dom jag har smakat) och det gillar jag inte.

en sak till som jag glömde skriva igår det var att ölen blev godare efter en stund i glaset, kanske jag har lite för kallt ändå i kylskåpet till sånna här öl :)

Det är garanterat för att ölen blivit varmare och kolsyran lugnare. Varm öl bringar fram mkt mer smaker.

När jag öppnar öl här hemma ställer jag antingen bara in dom en kort stund i kylen. Eller, om de varit i kylen länge så ställer jag fram dom för att värmas upp lite innan jag öppnar.

Postad 21 January 2012 - 15:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
fast ställer man fram ölen en stund innan så kommer den bli FÖR varm innan jag har druckit upp. får kanske dricka fortare istället :)

Postad 21 January 2012 - 15:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

fast ställer man fram ölen en stund innan så kommer den bli FÖR varm innan jag har druckit upp. får kanske dricka fortare istället :)

Allt är ju relativt. Beror ju på hur snabbt du dricker, hur länge ölen står framme osv. Jag själv avskyr att förstöra en upplevelse med att börja dricka för kallt. Det är sällan jag tycker en öl är för varm.

Går man på ölfestivaler osv är ofta ölen rumstempererad.

Postad 21 January 2012 - 15:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
är ölen för varm så vänder det sig i halsen och jag håller på att spy :)
men skit samma , huvudsaken är att man dricker det man själv tycker är gott.

Postad 21 January 2012 - 16:45

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Jasså kan man beställa 6an styckvis nu, grymt!

Jadå, jag har beställt 8an och 10an styckevis ett tag nu. Goda som attans!

Såg nu att 6:an bara går att köpa i kolli, kanske hade fel om den.

Redigerat av maximm, 21 January 2012 - 16:45.

Postad 21 January 2012 - 19:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
hittade dom här två på coop förut när jag handlade. var tvungen och köpa och testa.
dricker ena nu och den är god, väligt fruktig den också men inte lika besk,, kansme beror på att det bara är 3,4%?

Bifogad fil(er)

Postad 22 January 2012 - 18:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Favorit i repris :)

Bifogad fil(er)

Postad 23 January 2012 - 08:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Blev lite i helgen, jag söp storebror under bordet :D

Brewdog Abstrakt AB 07
Brewdog Hops Kill Nazis
Brewdog Hardcore IPA
Brewdog Punk IPA
Brewdog Hello my name is Ingrid
Brewdog/Mikkeller I hardcore you
Mikkeller Spontancassis
Mikkeller Wet Hop Kellerbier
Thornbridge Kill Your Darlings
Thornbridge Jaipur India Pale Ale
Old Peculier The Legend
Oppigårds Drakens DIPA
Sierra Nevada Pale Ale
Sierra Nevada Torpedo Extra IPA
Dogfish Head 90 min IPA
Stone Arrogant Bastard
Stone IPA
Jacobsen Saaz Blonde

Sen säkert något mer jag inte kommer ihåg :)

Postad 23 January 2012 - 08:54

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.c...ed/_apb7EcsWgc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Postad 23 January 2012 - 08:59

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

Blev lite i helgen, jag söp storebror under bordet :D

Brewdog Abstrakt AB 07
Brewdog Hops Kill Nazis
Brewdog Hardcore IPA
Brewdog Punk IPA
Brewdog Hello my name is Ingrid
Brewdog/Mikkeller I hardcore you
Mikkeller Spontancassis
Mikkeller Wet Hop Kellerbier
Thornbridge Kill Your Darlings
Thornbridge Jaipur India Pale Ale
Old Peculier The Legend
Oppigårds Drakens DIPA
Sierra Nevada Pale Ale
Sierra Nevada Torpedo Extra IPA
Dogfish Head 90 min IPA
Stone Arrogant Bastard
Stone IPA
Jacobsen Saaz Blonde

Sen säkert något mer jag inte kommer ihåg :)

Kände ni någon smak alls på de sista? :D

Postad 23 January 2012 - 09:04

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

:lol: :lol:

Favorit i repris :)

Är den lika god som den ser ut?

Postad 23 January 2012 - 10:19

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

:lol: :lol:

Är den lika god som den ser ut?

Godare!

Man vet att man dricker kvalitetsöl när glaset (när det är tomt) knappt går att se i genom för att det är så mkt "skräp" kvar på insidan glaset :)
Jag kom tyvärr på för sent igår att jag inte hade skrivit om den på bloggen, utan endast blandölen med Hr Fredriksen http://valhumlat.blo...ksens-vsel.html
Men jag lär få tag på den igen och då ska jag skriva lite om den. Jag har dock skrivit rätt mkt om Weasel-delen på det inlägget ovan.

Hur som helst, det är en riktigt kompetent öl. En sån man smilar igenom hela flaskan (och det håller ett tag eftersom det inte är en liten flaska).
Klart världsklass.

Postad bild
Denna hade jag kunnat tänka mig. Släpps i Mars i begränsad upplaga.

Redigerat av Sgart, 23 January 2012 - 10:32.

Postad 23 January 2012 - 10:36

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Tyvärr så.... Jacobsen Saaz Blonde var sist, och den var verkligen inte god!! :D

Postad 23 January 2012 - 11:43

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Tyvärr så.... Jacobsen Saaz Blonde var sist, och den var verkligen inte god!! :D

Instämmer, inget från Jacobsen är bra. Men om jag inte minns fel så är det Carlsbergs försök att bryta sig in på kvalitetsmarknaden. Lite som Spendrups gör med Wisby-serien.

Postad 23 January 2012 - 15:52

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Instämmer, inget från Jacobsen är bra. Men om jag inte minns fel så är det Carlsbergs försök att bryta sig in på kvalitetsmarknaden. Lite som Spendrups gör med Wisby-serien.

Tänkte exakt samma sak när jag läste squeeze inlägg, sedan såg jag att du redan summerat :)

Tror inte jag druckit en hal flaska av någon Jacobsen, de har fått åka i vasken.

Postad 23 January 2012 - 15:55

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Tror inte ens jag sett nått från dom :/ :P

Förresten, det är ingen av er som besöker denna tråden med jämna mellanrum som bor i Växjö eller omnejd?

Postad 23 January 2012 - 16:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nu ska här provsmakas, en varje dag den här veckan efter jobbet :)
har bara druckit punk:en av dessa. är dom andra drickandes eller?

Bifogad fil(er)

Postad 23 January 2012 - 16:26

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Pale ale är helt ok
India Ale är sådär tycker jag
Zeit Geist tycker jag är en mkt god lager
Bostol Ale har jag inte druckit.

En öl du kan hålla utkik efter är Sierra Nevada Torpedo. Ser nästan likadan ut som Pale Ale

Postad 23 January 2012 - 16:37

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

nu ska här provsmakas, en varje dag den här veckan efter jobbet :)

De är goda alla fyra! Bra köpt

Redigerat av maximm, 23 January 2012 - 16:37.

Postad 23 January 2012 - 16:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Pale ale är helt ok
India Ale är sådär tycker jag
Zeit Geist tycker jag är en mkt god lager
Bostol Ale har jag inte druckit.

En öl du kan hålla utkik efter är Sierra Nevada Torpedo. Ser nästan likadan ut som Pale Ale

sierra nevada torpedo såg jag , minns jag rätt var den på 7,5% eller nåt. är det enda skillnaden?

De är goda alla fyra! Bra köpt

härligt.. har inte bestämt vilken jag ska prova ikväll.
och för eran skull så ska jagta ut den från kylskåpet en stund innan jag ska dricka den :)

Postad 23 January 2012 - 16:55

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

sierra nevada torpedo såg jag , minns jag rätt var den på 7,5% eller nåt. är det enda skillnaden?

Torpedon är en IPA. Den du köpt är en Pale Ale.

Postad 23 January 2012 - 17:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
trodde ipa betydde indiana pale ale, en typ av pale ale alltså.
rörigt det här

Postad 23 January 2012 - 17:07

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
India pale ale, Inte Indiana :)

En IPA har generellt mer humle och är lite starkare... Generellt alltså.

Postad 23 January 2012 - 17:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
aha india alttså :)
men nils oscar ölen heter ju india ale men inte pale i mitten, är det ingen pale ale då?
finns det ale som inte är pale?
vad betyder pale? :P

Postad 23 January 2012 - 17:24

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
pale = blek
Det finns massor av ales som inte är bleka ;)

http://shbf.se/wiki/index.php/Pale_ale

Postad 23 January 2012 - 17:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
aha då är jag med,

Postad 23 January 2012 - 18:02

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

aha india alttså :)
men nils oscar ölen heter ju india ale men inte pale i mitten, är det ingen pale ale då?
finns det ale som inte är pale?
vad betyder pale? :P

Nils Oscar-ölen är en IPA. Av nån konstig anledning har de bara valt att inte skriva ett av orden :rolleyes:

Ang Torpedo så är det en IPA som Klämmästarn säger, men det är faktiskt på gränsen till DIPA. (Dubbel IPA) Med detta menas att den är som en IPA fast mer. Mer Humle, Mer alkohol osv. Torpedon må vara en snäll sådan men jag skulle nog ändå säga att det är en DIPA.

Anledningen till att IPA är så välhumlade är pga engelsmännens långa resor till indien under kollonialtiden då man överhumlade ölen för att det skulle hålla hela vägen fram (humle är konserverande)

När man gjorde detta upptäckte man dock att om man drack denna ölen hemma utan att resa till indien så smakade den mkt välhumlat och annorlunda. Så skapades ipan.

Om man "åker till indien" med en IPA smakar den inte likadant då lagringen tar bort en hel del av humlesmaken. Därför ska IPOr drickas så färska som möjligt.

Postad 23 January 2012 - 18:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok, nu vet jag inte riktigt vad det är i ölen som smakar humle,, jag vet bara att vissa öl jag har smakat har en konstig eftersmak som jag inte gillar, typ lite brödigt eller nåt.
har för mig att sofiero och nån billig spendrups har den eftersmaken, kan verkligen inte med den

Postad 23 January 2012 - 18:41

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Billig skräpmalt och typ ingen humle... om vi pratar Spendrups och sofiero.

Postad 23 January 2012 - 18:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok kan hålla med om att bägge dom verkligen är skräpöl :)
antar att det finns finöl som också smakar malt fast godare då kanske?

Postad 23 January 2012 - 19:06

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

ok kan hålla med om att bägge dom verkligen är skräpöl :)
antar att det finns finöl som också smakar malt fast godare då kanske?

Malt är ett sädesslag (mältat korn) och består mer eller mindre bara av kolhydrater. Därför får du smaker av det i öl. Det kan smaka mkt olika beroende på hur det rostas och så, men generellt får du en brödig, sockrig, matig, rostad, smak av dom. Hur den smakar beror helt på vad man gör med malten. Humle ger också olika smak beroende på hur mkt man har och vilken humle man använder. Mkt av humlen ger fruktig smak och beska. Citrus, Grapefrukt osv. Men det finns också humle som kan ge mer läder, ekkänsla osv. Alltså en beska som inte är lika fruktig.

En IPA smakar generellt inte mkt malt utan mestadels humle.

Redigerat av Sgart, 23 January 2012 - 19:06.

Postad 23 January 2012 - 19:09

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Industrilagers smakar i min mening metalliskt, bittert och utspäd pale malt. Med för mkt kolsyra som tar bort den lilla smak som finns.

Lager kan dock som all annan öl smaka både bra och dåligt. Den Zeitgeist du har plockat på dig är ju en mörk lager. Den smakar allt annat än Mariestad om man säger så.

Postad 23 January 2012 - 20:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
du kan din öl sgart :)
sitter just nu och dricker sierra nevada och den är riktigt god. det är med andra ord humlesmaken som är min grej för jag gillar både fruktigheten och beskan riktigt mycket.
brewdog punk var likadan fast snäppet bättre än denna,, den hade liksom lite mer av det goda enligt mig :)

Postad 23 January 2012 - 20:07

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

du kan din öl sgart :)
sitter just nu och dricker sierra nevada och den är riktigt god. det är med andra ord humlesmaken som är min grej för jag gillar både fruktigheten och beskan riktigt mycket.
brewdog punk var likadan fast snäppet bättre än denna,, den hade liksom lite mer av det goda enligt mig :)

Well man har ju nördat in sig rätt rejält.
Jag misstänkte du skulle gilla nevadan. Om du tyckte Punken var bättre så bör du gå på Dipor och mer humlad öl. Jag föreslår att du köper Torpedo nästa gång du handlar (om den finns) enda nackdelen med dom är att jag upplever att de torpedos som är ute nu har tappat humle, jag tror de är "gamla" men de är fortfarande bra och det är bara teori från min sida.

Postad 23 January 2012 - 20:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
såg ingenting på bolaget dom hette dipa i den lilla hyllan med "specialöl" på lilla bolaget här, men på fredag ska jag till ett större bolag och då ska jag kolla efter det.har du några tips på bra dipor?
ska även köpa torpedo och se hur den är.
synd bara att flaskorna är så dyra. när jag gick okring och kolade förut fick jag syn på en ölsort som kostade 6,90kr/burken. det var nån ljus lager av nåt slag :)

Postad 23 January 2012 - 20:34

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

såg ingenting på bolaget dom hette dipa i den lilla hyllan med "specialöl" på lilla bolaget här, men på fredag ska jag till ett större bolag och då ska jag kolla efter det.har du några tips på bra dipor?
ska även köpa torpedo och se hur den är.
synd bara att flaskorna är så dyra. när jag gick okring och kolade förut fick jag syn på en ölsort som kostade 6,90kr/burken. det var nån ljus lager av nåt slag :)

Kvalitet kostar, så är det med det mesta :)

Bolaget har inte så mkt dipor. Det brukar komma lite ibland på särskilda släpp osv. Torpedo är en som de brukar ha i sortimentet hela tiden. Vilket är "ditt" systembolag?

Postad 23 January 2012 - 20:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok men man kan beställa antar jag?
men när det är 7,5% smakar det inte mycket spritsmak då som typ arboga 10,2? :)

mitt systembolag är systembolaget i årjäng som ligger i värmland :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.