Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 November 2011 - 22:47

Hoppetossan
  • Hoppetossan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu har jag fått ytterligare problem med min s2... När jag skriver mejl och det blir fel och jag behöver radera sista ordet jag skrivit så lägger den istället till ordet igen och igen och igen. Ibland vill den vara extra rolig och då hoppar den in i det långa ordet den bildat och lägger till ordet i mitten. Så ordet kan bli tex allaallaallallaallla istället för att raderas. Har kommit på att om jag skriver ett nytt ord och sen tar bort mellanslaget så kan jag gå in i ordet och radera det. men jag som skött så gott som all mejl kontrakt vi telefonen HATAR nu att mejla från telefonen. Det tar fruktansvärd tid.

Den har även börjat hitta på att sd kortet kopplats bort när telefonen ligger helt stilla på en bänk.

Behöver jag säga att min personliga recension av telefonen är: en himla skit telefon?

Postad 03 November 2011 - 23:11

Hoppetossan
  • Hoppetossan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Sitter i valet och kvalet med en ny mobil, sitter just nu med en iphone 3gs men har kikat på samsung galaxy s2.
Finns det någon recension som är bra och visar denna telefons egenskaper och är relativt opartisk?

Jag gjorde det katastrofala bytet från 3ha till s2an. Hade det inte varit för kameran i s2an hade jag bytt till baka. Ångrar grymt att jag inte köpte logiken istället.... Det blev en dyrköpt läxa.... 499 i 24 månader....

Postad 03 November 2011 - 23:48

MatteVTR
  • MatteVTR
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Nu har jag fått ytterligare problem med min s2... När jag skriver mejl och det blir fel och jag behöver radera sista ordet jag skrivit så lägger den istället till ordet igen och igen och igen. Ibland vill den vara extra rolig och då hoppar den in i det långa ordet den bildat och lägger till ordet i mitten. Så ordet kan bli tex allaallaallallaallla istället för att raderas. Har kommit på att om jag skriver ett nytt ord och sen tar bort mellanslaget så kan jag gå in i ordet och radera det. men jag som skött så gott som all mejl kontrakt vi telefonen HATAR nu att mejla från telefonen. Det tar fruktansvärd tid.

Den har även börjat hitta på att sd kortet kopplats bort när telefonen ligger helt stilla på en bänk.

Behöver jag säga att min personliga recension av telefonen är: en himla skit telefon?

Låter ju som det är nåt uppenbart fel på den, utnyttja garantin!

Postad 04 November 2011 - 06:42

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Har du bytt till ett annat tangentbord? Själv kör jag med SwiftKey x och där fanns det problemet i mailappen men det funkade med standard tangentbordet, verkar som att SwiftKey fixat problemet nu.

Postad 04 November 2011 - 08:10

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Låter ju som det är nåt uppenbart fel på den, utnyttja garantin!

Exakt, om SD-kortet kopplas bort är det ett uppenbart fel på telefonen. Reklamera.

Postad 05 November 2011 - 08:30

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Nu är jag bra less på mitt problem jag har, frågan är bara hur jag löser det, jag misstänker att det kan vara antingen en inställning jag inte hittat vilket är mindre troligt men det förhoppningsvis finns lösningen just bland inställningarna.

Jag tror mer på mitt andra alternativ, ett program / app som ställer till det, men vilket ?

Problemet är följande: mina appar hoppar runt och byter plats slumpmässigt, om jag t.ex. har 7 fyllda sidor med appar så kan det nästa gång vara 10 sidor med appar där ingen sida är fylld eller med de appar jag valt, väldigt frustrerande.

Jag har googlat på alla möjliga ord men har inte hittat någonting, rimligen borde någon mer ha samma problem.

Är det ingen som vet vad som kan vara fel, eller ännu hellre, hur löser jag det ?

Mvh J

Postad 05 November 2011 - 08:36

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Nu är jag bra less på mitt problem jag har, frågan är bara hur jag löser det, jag misstänker att det kan vara antingen en inställning jag inte hittat vilket är mindre troligt men det förhoppningsvis finns lösningen just bland inställningarna.

Jag tror mer på mitt andra alternativ, ett program / app som ställer till det, men vilket ?

Problemet är följande: mina appar hoppar runt och byter plats slumpmässigt, om jag t.ex. har 7 fyllda sidor med appar så kan det nästa gång vara 10 sidor med appar där ingen sida är fylld eller med de appar jag valt, väldigt frustrerande.

Jag har googlat på alla möjliga ord men har inte hittat någonting, rimligen borde någon mer ha samma problem.

är det ingen som vet vad som kan vara fel, eller ännu hellre, hur löser jag det ?

Mvh J

Har tyvärr samma problem utan att hittat någon lösning. Mycket irriterande. Har du frågat supporten? Känns som en bugg.

Postad 05 November 2011 - 10:23

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0

Låta batteriet svalna?

Däremot är det konstigt att du får upp det meddelandet, har jag aldrig fått.
Vad hade du varit/gjort med telefonen innan? Är telefonen rootad?

Trots allt är det ju en bra funktion.

Men batteriet var inte varmt.
Jag har inte rootat den och det enda jag har gjort var att jag installerade 2-3 spel.

Nu är åtminstone batteriet laddad. Jag fick stänga av telefonen och ladda den så en stund och sen sätta på den. Men detta fick jag göra ett antal gånger innan telefonen accepterade detta.

Postad 05 November 2011 - 11:21

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Har tyvärr samma problem utan att hittat någon lösning. Mycket irriterande. Har du frågat supporten? Känns som en bugg.

Nä, jag tänkte maila de men då måste man veta 6 bokstäver i modellnamnet och det vete tusan hur man ska hitta de, inte där samsung själva säger att de ska finnas, under batteriet, skulle kolla det och sedan var det kört igen med skillnaden attt jag nu har 12 sidor med appar istället, vad är det för fel ?!?

Postad 06 November 2011 - 08:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Testat göra en fabriksåterställning ?
Sen tar du det lugnt och installerar ett program åt gången .

Postad 06 November 2011 - 21:06

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Nä, jag tänkte maila de men då måste man veta 6 bokstäver i modellnamnet och det vete tusan hur man ska hitta de, inte där samsung själva säger att de ska finnas, under batteriet, skulle kolla det och sedan var det kört igen med skillnaden attt jag nu har 12 sidor med appar istället, vad är det för fel ?!?

Chansade och körde "Rensa data" i Tw launchern. Efter det mappade jag upp apparna från sex sidor till två. Startade om telefonen och det var fortfarande två sidor! Men jag svär inte på att det funkar, värt ett försök dock. Men kom ihåg hur du hade konfat din launcher eftersom den blir som när luren var ny.

Postad 06 November 2011 - 22:27

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hello boys n girls. Undrar om det nån som lyckats få push mail (eg. gmail) att funka som det ska - dvs. utan att behöva slå på Background data / Autosync. ?

En annan sak - Om man stänger av wi-fi slås ju HSPA automatiskt på. Ligger den o nallar på nätet konstant - eller måste man manuellt stänga av alla datafunktioner ( via power knappen) ?

Alla funktioner är ju kalas men mobilen drar ju soppa som det inte fanns nån morgondag...

Postad 07 November 2011 - 02:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hello boys n girls. Undrar om det nån som lyckats få push mail (eg. gmail) att funka som det ska - dvs. utan att behöva slå på Background data / Autosync. ?

En annan sak - Om man stänger av wi-fi slås ju HSPA automatiskt på. Ligger den o nallar på nätet konstant - eller måste man manuellt stänga av alla datafunktioner ( via power knappen) ?

Alla funktioner är ju kalas men mobilen drar ju soppa som det inte fanns nån morgondag...

Du kan ju inte få push om du inte har tjänsten igång, stänger du av sync så ingen pushmail. Likadant med nätet, du får slå av data om du inte vill att den ska koppla upp mot mobilnätet, sen slå igång den om du vill kolla mail. Dock brukar inte synk dra särskilt mycket data, nån mb om dagen om du inte surfar eller gör något annat. Har du inget data abb i ditt telefon abb?

Postad 07 November 2011 - 14:10

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Du kan ju inte få push om du inte har tjänsten igång, stänger du av sync så ingen pushmail.

Jag förstår kopplingen. Men är inte intresserad av massa andra saker ska hända. Vill bara ha mailen - när den skickas.

Likadant med nätet, du får slå av data om du inte vill att den ska koppla upp mot mobilnätet, sen slå igång den om du vill kolla mail. Dock brukar inte synk dra särskilt mycket data, nån mb om dagen om du inte surfar eller gör något annat. Har du inget data abb i ditt telefon abb?

Jag har abb. med 2 Gig som jag knappast fyller. Det är inte problemet. Problemet är batteriet, vill maxa den och vill bara att data ska funka när jag behöver det inte när mobilen 'sover'. Antingen är det jäkligt dumt gjort att den *alltid* ska behöva vara uppkopplad konstant eller så är det själva definitionen för dessa 'smartphones' på bekostnad av jäkligt osmart batt.tid.

Kommer från en Nokia E52 som jag laddade högst en gång i veckan med daglig telefoni, sms, web, mail etc. Ringer c.6 timmar i månaden.
Klart man blir lite bortskämd med Galaxyns fina skärm och flyt men att ladda dagligen känns ganska dassigt.

Postad 07 November 2011 - 14:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag förstår kopplingen. Men är inte intresserad av massa andra saker ska hända. Vill bara ha mailen - när den skickas.

Jag har abb. med 2 Gig som jag knappast fyller. Det är inte problemet. Problemet är batteriet, vill maxa den och vill bara att data ska funka när jag behöver det inte när mobilen 'sover'. Antingen är det jäkligt dumt gjort att den *alltid* ska behöva vara uppkopplad konstant eller så är det själva definitionen för dessa 'smartphones' på bekostnad av jäkligt osmart batt.tid.

Kommer från en Nokia E52 som jag laddade högst en gång i veckan med daglig telefoni, sms, web, mail etc. Ringer c.6 timmar i månaden.
Klart man blir lite bortskämd med Galaxyns fina skärm och flyt men att ladda dagligen känns ganska dassigt.

Enskilda appar som tex facebook får du ställa in för sig. Men tex ditt googlekonto bör du kuna gå in i menu/inställningar/konton och synkroniseringar klicka sen på ditt googlekonto och bocka ur allt utom mailen om mailen är det enda du vill ha push på, slår du av bakgrundsdata så synkar ingen app så länge du inte har appen öppen. Men gå igenom alla appar du använder på nätet som fb, g+ twitterappar mm och se så de inte har egna inställningar inne i appen. I tex sense så såg man iaf förut tex fb i konton och synkroniseringar, men det gällde bara htc egen version av appen, använde man androids egen eller nån man hittat på market så var det inställningar hos dem man fick kolla

Postad 07 November 2011 - 15:11

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Äntligen har jag lyckats uppdatera till 2.3.5 via OTA!

Postad 07 November 2011 - 15:33

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Enskilda appar som tex facebook får du ställa in för sig. Men tex ditt googlekonto bör du kuna gå in i menu/inställningar/konton och synkroniseringar klicka sen på ditt googlekonto och bocka ur allt utom mailen om mailen är det enda du vill ha push på, slår du av bakgrundsdata så synkar ingen app så länge du inte har appen öppen. Men gå igenom alla appar du använder på nätet som fb, g+ twitterappar mm och se så de inte har egna inställningar inne i appen. I tex sense så såg man iaf förut tex fb i konton och synkroniseringar, men det gällde bara htc egen version av appen, använde man androids egen eller nån man hittat på market så var det inställningar hos dem man fick kolla

OK. Tack . Däremot verkar facebook appen ligga kvar i minnet även om man stänger den snyggt. Enda sättet att döda den själv i task manager.

Har bara haft luren i 3 dar men tycker man borde kunna optimera såna här grejer långt mer än vad man hittills gjort, framförallt då batteritid är ett issue för alla tillverkare och inte minst användare. Har oxo förstått att Android är ganska slösaktigt OS jfr med IOS för att inte nämna Symbian. Det och fragmenteringen är väl priset man fått betala för den snabba utvecklingen med OSet.

Postad 07 November 2011 - 15:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

OK. Tack . Däremot verkar facebook appen ligga kvar i minnet även om man stänger den snyggt. Enda sättet att döda den själv i task manager.

Har bara haft luren i 3 dar men tycker man borde kunna optimera såna här grejer långt mer än vad man hittills gjort, framförallt då batteritid är ett issue för alla tillverkare och inte minst användare. Har oxo förstått att Android är ganska slösaktigt OS jfr med IOS för att inte nämna Symbian. Det och fragmenteringen är väl priset man fått betala för den snabba utvecklingen med OSet.

Att den ligger i minnet spelar ingen roll, den cachas för snabbare åtkomst, minnet i sig drar lika mycket batteri om det är tomt eller används. Det bästa är att låta telefonen själv få sköta apphanteringen, det drar mer batteri att hela tiden starta upp appar från scrach än att låta dem ligga i minnet. Dessutom ökar stabiliteten i telefonen om android får fungera som det är tänkt.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 07 November 2011 - 15:45.

Postad 07 November 2011 - 21:34

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
fick S2an igår och är sjukt nöjd än så länge men mycket vill ha mer

är det nån som testat den nya camera.apk filen som ska ge dubbel bitrate och högre kvalitet på ljudet vid filmning?

är sugen på att testa den men då måste man ju roota och hålla på och jävlas eller ;)?
nån kanske har en tillförlitlig noob guid på hur man rootar S2an?

Postad 08 November 2011 - 15:08

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Nån här med samma problem som denna ? http://www.swedroid....s2-skarmar.html

Postad 08 November 2011 - 16:23

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

är det nån som testat den nya camera.apk filen som ska ge dubbel bitrate och högre kvalitet på ljudet vid filmning?

Hehe låter galet med tanke på begränsningarna av linsen. Det enda jag skulle vilja ha är 'zero shutter lag' på stillbilder som på N9an, mer bitrate behövs knappast. Går knappt att se skillnad på 720 vs 1080..

Att den ligger i minnet spelar ingen roll, den cachas för snabbare åtkomst, minnet i sig drar lika mycket batteri om det är tomt eller används. Det bästa är att låta telefonen själv få sköta apphanteringen, det drar mer batteri att hela tiden starta upp appar från scrach än att låta dem ligga i minnet. Dessutom ökar stabiliteten i telefonen om android får fungera som det är tänkt.

Tack för svaren Goldstar. Har hört samma från andra forum. Men du tycker själv inte systemet är lite konstigt? Nu har d gått några dar så jag har lugnat ner mig ang. batteritiden. Fast ett nyupptäckt irritationsmomnet är mail. Om man lägger till konto via 'Sync menyn' (Samsung hub) så dyker dessa mailboxar inte upp under vanliga mailen, utan Gmail får sin egen etc. Mkt märkligt. Finns någon smidig lösning på detta?

Redigerat av yamagucci, 08 November 2011 - 16:23.

Postad 08 November 2011 - 20:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hehe låter galet med tanke på begränsningarna av linsen. Det enda jag skulle vilja ha är 'zero shutter lag' på stillbilder som på N9an, mer bitrate behövs knappast. Går knappt att se skillnad på 720 vs 1080..

Tack för svaren Goldstar. Har hört samma från andra forum. Men du tycker själv inte systemet är lite konstigt? Nu har d gått några dar så jag har lugnat ner mig ang. batteritiden. Fast ett nyupptäckt irritationsmomnet är mail. Om man lägger till konto via 'Sync menyn' (Samsung hub) så dyker dessa mailboxar inte upp under vanliga mailen, utan Gmail får sin egen etc. Mkt märkligt. Finns någon smidig lösning på detta?

Tycker inte att det är det minsta konstigt att minne alltid drar lika mycket ström eftersom att man inte kan slå av delar av minnesbankar.

Ang gmail så hanterar android den lite annorlunda iom att det finns ett huvudkonto som är kopplat i princip till allt du gör, dvs telefonbok, kalender market osv. Andra hanteras i det ordinarie mailprogrammet såvitt jag vet.

Postad 09 November 2011 - 06:11

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Om man lägger till konto via 'Sync menyn' (Samsung hub) så dyker dessa mailboxar inte upp under vanliga mailen, utan Gmail får sin egen etc. Mkt märkligt. Finns någon smidig lösning på detta?

Jag använder inte Social Hub iofs och inte heller min Gmail, mmen jag har löst det på så vis att Gmail hämtar mina mail och på så vis har jag push på mina andra mail, t.ex. Hotmail, dessa inställningar gjorde jag på datorn i Gmail, kanske inte var rätt svar på din fråga, men så har jag gjort och det funkar bra.

Postad 10 November 2011 - 08:20

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

fick S2an igår och är sjukt nöjd än så länge men mycket vill ha mer

är sugen på att testa den men då måste man ju roota och hålla på och jävlas eller ;)?
nån kanske har en tillförlitlig noob guid på hur man rootar S2an?

Noob guide

Postad 10 November 2011 - 16:28

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej, jag har varit runt i ett par butiker och tittat på s2:an för ett eventuellt köp.
Alla ex. jag sett har får en grön färgning/tint när man vinklar bort telefon lite (alltså tittar från sidan). Det syns allra tydligast om man har en vitbakgrund eller webbsida. Ser man det rakt (90 grader) så är det vitt, men så fort man börjar vinkla så så blir det vita mer grönaktigt. (liknande en lcd skärm som bleknar när man tittar snett på den, men på s2 blir det grönfärgat)

Är det ett fenomen ni alla har på era telefoner? Och därmed ett amoledegenskap, eller är de jag sett dåliga ex?

Redigerat av huxfluxverkstan, 10 November 2011 - 16:29.

Postad 10 November 2011 - 16:59

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Sen när tittar du på en skärm vinklad? Lite onödigt. Jag förstår om det är en tv som man inte kan rotera. men en telefonen? Ärligt talat så har jag inte märkt det först nu när du sa det. men då vinklade jag telefonen så mycket att jag nästa inte alls såg skärmen :-) och det är ju inte tanken.

Postad 10 November 2011 - 17:21

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
De jag tittat på så såg man färgskiftningen ganska tydligt med inte alls stor vinkel, ganska normala rörelser när man håller på med telefonen. Men det var med vit bakgrund, vid färgad bakgrund/hemskärmar så var det inte alls lika påtagligt. Men riktigt irriterande om man försökte läsa en text på en vit sida och rörde på telefonen.

Men det var ju bra att du inte har det problemet, då finns det ju hopp :)

Hoppas fler ser detta och kan kommentera det hela

Postad 10 November 2011 - 17:25

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Letar man fel, så hittar man ofta fel :ph34r:

Postad 10 November 2011 - 17:55

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Letar man fel, så hittar man ofta fel :ph34r:

Jag letar inte fel, jag bara reagerade på det när jag var och tittade på den, eftersom skärmen är så "prisad". Och ville ställa en fråga här om fler upplevde det och/eller om det är en amoledegenskap man får leva med, på samma sätt som lcd har en del egenskaper...

Men tack för att du tog dig tid att svara... ;)

Redigerat av huxfluxverkstan, 10 November 2011 - 17:57.

Postad 10 November 2011 - 20:07

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

De jag tittat på så såg man färgskiftningen ganska tydligt med inte alls stor vinkel, ganska normala rörelser när man håller på med telefonen. Men det var med vit bakgrund, vid färgad bakgrund/hemskärmar så var det inte alls lika påtagligt. Men riktigt irriterande om man försökte läsa en text på en vit sida och rörde på telefonen.

Men det var ju bra att du inte har det problemet, då finns det ju hopp :)

Hoppas fler ser detta och kan kommentera det hela

huxflux - Jag vet exakt vad du pratar om. Min erfarenhet är att detta varierar kraftigt mellan olika ex.

Det är faktiskt anledningen till att jag lämnade tillbaka min Nokia N9. Så pass mkt 'green shift' att jag mådde illa..

Svårt att veta innan man köper. Kan bara spekulera i att tidiga batchar kan vara värre än senare..

Köp med öppet köp alt. be att få kolla mobilen innan (vem som nu går med på det..)

Postad 10 November 2011 - 20:11

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag använder inte Social Hub iofs och inte heller min Gmail, mmen jag har löst det på så vis att Gmail hämtar mina mail och på så vis har jag push på mina andra mail, t.ex. Hotmail, dessa inställningar gjorde jag på datorn i Gmail, kanske inte var rätt svar på din fråga, men så har jag gjort och det funkar bra.

OK. Känns onödigt att gå till såna extremer, men har man ett antal mailboxar är detta ett stor problem. Min andra issue nu är att en helt 'vanlig' IMAP mailbox ej verkar gå att pusha. Får bara fram hur ofta den ska polla mailbox.

Sätter mitt hopp på att ICS ska lösa det här på ett snyggt sätt tillsammans med integrationen av sociala medier / twitter etc. Annars byter jag tillbaks till N9..

Postad 14 November 2011 - 08:05

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med min (orootade) Galaxy S2 förutom att GPS:en suger!!! Vilket skit alltså. Tar en evighet att fixera position (även med "GPS fix" appen).

Nu på morgonen när jag cyklade mina 6 km till jobbet på 19 min så visade den att jag hade cyklat från Nigera till Norra Norge (på 19 min). Det är 684 mil!
Några ideer om hur man kan fixa till GPS:en?

Hade´

Postad 14 November 2011 - 11:21

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Jag är nöjd med min (orootade) Galaxy S2 förutom att GPS:en suger!!! Vilket skit alltså. Tar en evighet att fixera position (även med "GPS fix" appen).

Nu på morgonen när jag cyklade mina 6 km till jobbet på 19 min så visade den att jag hade cyklat från Nigera till Norra Norge (på 19 min). Det är 684 mil!
Några ideer om hur man kan fixa till GPS:en?

Hade´

Har aldrig haft några problem med gps:en på min, känns som att det är fel på din. Ominstallera telefonen eller lämna in kanske?

Postad 14 November 2011 - 11:38

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Samma här Min GPS fungerar fint. Förutom att man måste vänta länge för att hitta position.

Postad 14 November 2011 - 14:08

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Kör samsung trådlösa uppdateringar?

Postad 15 November 2011 - 08:28

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
ICS till GSII: http://samsunggalaxy...-for-galaxy-s2/

Postad 15 November 2011 - 19:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

ICS till GSII: http://samsunggalaxy...-for-galaxy-s2/

Nice! :)

Postad 16 November 2011 - 07:42

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag har samma problem, har tydligen med 2.3.5 och Swype att göra http://forum.swype.c...th-Samsung-mail
Har du hittat någon lösning? Jag funderar på att återställa luren, men det tar så lång tid att få igång allt igen så jag gör det inte gärna.

Postad 16 November 2011 - 13:01

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Grabbar. Ni kan byta ut standard keyboard med bättre alternativ - som även har bättre word prediction. Testa Smart Keyboard eller Gingerbread Keyboard- utan den hade jag nog sålt iväg luren - default keyboard är katastrof

Redigerat av yamagucci, 16 November 2011 - 13:30.

Postad 16 November 2011 - 13:29

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tänkte faktiskt fråga vilka apps folk här har bytt ut och inte kan vara utan. Inte alla standardgrejer som funkar som de ska tyvärr.

Mail är mer eller mindre katastrof enligt mig. Likaså det inbyggda twitter kontot (social hub)

Har efter mkt testande fastnat för dessa :

Gingerbread Keyboard - min åsikt är att det är den mest lättskrivna keyboarden till android. Går att anpassa lite som man vill men framförallt större utrymme för knapparna då den trollar bort allt onödigt (som man ej behöver 99% av tiden)

Opera - min favvo web browser. Snabb, snygg och stödjer (typ) fullscreen. (inte sett nån som stödjer *riktig* fullscreen)

Kaiten Mail - stödjer IDLE push. ser propert ut med många inställningar för utseende. Framförallt stödjer alla system och inställningar utan gnäll.

mVideoPlayer - trodde inte videouppspelaren kunde bli bättre, men jag hade fel. Denna stödjer inte minst subtitles och en drös andra funktioner. Inte minst att stoppa en film - och resuma från samma punkt långt senare.

TuneIn Radio - Överlägset bästa radio appen. Har testat så många kassa varianter på androidmarket att jag gav upp hoppet. Tills jag hitta denna. Stödjer i princip alla protokoll, enkel att hantera men samtidigt fett med funktioner (inkl. inspelning från kanalen) och inte minst är den riktigt snyggt gjord.

powerAMP - Funkar bra. Skillnaden är väl mest utseendemässigt jfr mot inbyggda musikspelaren.

gReader - RSS feeds. Inget speciellt o inga överaskningar. Snabb och funkar som den ska.

official twitter / tweetdeck - bägge funkar bättre än samsung social f-kk.

Postad 16 November 2011 - 13:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Skriver överlägset fortast med swype som jag fortfarande använder, tunein är grym som du säger.

Postad 16 November 2011 - 21:57

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Snälla hjälp mig. Har googlat om och om igen, men hittar inget sätt som funkar.
Det är så här att jag nu har köpt en Galaxy S2, och innan hade jag en iPhone 4.
Jag vill föra över mina kontakter som jag har på min iPhone till min nya Galaxy S2.
Det jag har försökt med är att bocka för i iTunes "Synkronisera kontakter med: Google Contacts",
skriver då i mitt google konto, synkar iphonen. Anger i Galaxyn att mobilen ska synka kontakter
med mitt Google konto. Men det står bara "Inga kontakter" när jag kolla i telefonen. Vad gör jag fel?
Nån som kan något enkelt sätt till att föra över mina kontakter? Blir galen. Är helt färsk när det gäller Android :unsure:

Postad 16 November 2011 - 22:16

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Snälla hjälp mig. Har googlat om och om igen, men hittar inget sätt som funkar.
Det är så här att jag nu har köpt en Galaxy S2, och innan hade jag en iPhone 4.
Jag vill föra över mina kontakter som jag har på min iPhone till min nya Galaxy S2.
Det jag har försökt med är att bocka för i iTunes "Synkronisera kontakter med: Google Contacts",
skriver då i mitt google konto, synkar iphonen. Anger i Galaxyn att mobilen ska synka kontakter
med mitt Google konto. Men det står bara "Inga kontakter" när jag kolla i telefonen. Vad gör jag fel?
Nån som kan något enkelt sätt till att föra över mina kontakter? Blir galen. Är helt färsk när det gäller Android :unsure:

Det felet du har gjort var att skaffa en Iphone! ;) Skämt åsido så vet jag inte... Gå in på ditt Gmail konto och gå in på "Contacts"... Se om du har några kontakter där??

Tänkte faktiskt fråga vilka apps folk här har bytt ut och inte kan vara utan. Inte alla standardgrejer som funkar som de ska tyvärr.

Mail är mer eller mindre katastrof enligt mig. Likaså det inbyggda twitter kontot (social hub)

Bytt ut:

Webbläsaren: Opera såklart! ;)
Musikspelare: PowerAmp
E-mail: Hotmail (en app jag nyss hittade, har snygg widget och verkar funka än så länge... Ej hunnit testa allt för mycket)
Launcher: Launcher Pro
Keyboard/Tangentbord: Smart Keyboard Pro
SMS-klient: Go Sms pro (klart bästa jag har prövat - tyvärr så funkar det inte att ta emot MMS om man har frusit standard Sms-appen! Man kanske måste skriva in en massa inställningar, vet inte, ska kolla upp det någon gång!)
Galleri: Galleri-appen är utbytt till Quickpic
Kalkylator:Scientific Calcylator (Tech Calc)(Bra att ha när man glömt miniräknaren hemma, behövs nog dock inte om man inte studerar ;))

Redigerat av Arbu11, 16 November 2011 - 22:17.

Postad 17 November 2011 - 14:26

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Som sagt - verifiera först att du får över kontakterna t ditt google konto . Sen är det bara en fråga att skriva in samma konto på 'Accounts and Sync'.

Jag har motsatta problemet. Mobilj'vel har synkat upp allt möjligt från olika mailkonton, facebook och jag vet inte vad... Omöjligt att hitta de man verkligen vill ringa .

Fattar inte hur man får bort dessa då 'Contacts' uppenbarligen inte hänger ihop med ' Phone/keypad ' listan... Nån som vet ?

Postad 17 November 2011 - 16:06

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Som sagt - verifiera först att du får över kontakterna t ditt google konto . Sen är det bara en fråga att skriva in samma konto på 'Accounts and Sync'.

Jag har motsatta problemet. Mobilj'vel har synkat upp allt möjligt från olika mailkonton, facebook och jag vet inte vad... Omöjligt att hitta de man verkligen vill ringa .

Fattar inte hur man får bort dessa då 'Contacts' uppenbarligen inte hänger ihop med ' Phone/keypad ' listan... Nån som vet ?

Fyfan jag hade samma problem...

Jag satte så att Mobiltelefonen skulle visa ALLA kontakter (så att man verkligen såg varenda en som fanns på mobilen)...

Sen satt jag och plockade bort en och från Gmail och syncade igen... Sen får man gå in på alla appar och stänga av att de ska synka och massa såna grejer... Nu är det bara Google Plus som någon gång då och då lägger in kontakter, men nu har det gått ett tag utan att massa kontakter har kommit tillbaka på mobilen!

Om du vill ha mer hjälp kan du ju skicka ett PM till mig så kan vi ta en diskussion där, eller MSN/Facebook, då det känns lite enklare! Så hör av dig om det blir några problem! ;)

Postad 18 November 2011 - 07:32

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Går det få så att den även visar batteriprocenten högst upp?

Postad 18 November 2011 - 08:13

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Ladda ner smart battery fån market. Det funkar bra.

Postad 18 November 2011 - 19:39

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Okej, nu blir jag lite konfundersam angående batteriet. Ska även tilläggas att jag har precis fått luren, och att jag är helt grön när det gäller Android. Har haft iPhone tidigare sedan 2007.
Nu till mitt problem. Jag laddade luren full under natten, och den var full laddad när jag åkte till jobbet vi kl 8:00. Vid frukosten på jobbet ungefär kl 8:30 så upptäckte jag att batteriet hade sjunkit ner till ca. 80%, det enda jag hade gjort här emellan var att jag installerade en "Battery Widget" från Android Market, kollade nått mail, och skrev ett sms.
Sen senare fram mot kl 10 hade batteriet sjunkit ner till 50%. Hade skrivit 1 eller 2 sms, läst nått mail under denna tid, resten har den legat orörd i fickan i standby. Vid 12 tiden så var den nere vid 20% och då hade jag inte använt den något alls. Batteriet dör sedan vid 15 tiden.
Inte ska väl batteriet vara så HÄR dåligt? Har ju hört att den har "lite" bättre batteri än iPhone 4, som jag brukar ha ca 30-50% kvar efter ha jobbat i ca 10 tim.
Ska tillägga att när den var nere vid 40% så slog jag av det mesta man kunde slå av. Wifi, GPS, drog ner ljusstyrkan, stängde av Push på Mail, till att kolla var 15e min. Slå på alla energisparfunktioner som gick att slå på. Men ändå så fortsatte batteriet att dräneras på kraft, även fast luren bara låg i fickan i standby.
Är det något som jag har missat? För så här dåligt batteri har jag aldrig upplevt!! :(

Postad 18 November 2011 - 19:55

Bimme
  • Bimme
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Grabbar. Ni kan byta ut standard keyboard med bättre alternativ - som även har bättre word prediction. Testa Smart Keyboard eller Gingerbread Keyboard- utan den hade jag nog sålt iväg luren - default keyboard är katastrof

Swype är inte "orginal" t-bord, även om det följer med telefonen, man måste aktivera det och inse hur det ska användas. Har du provat det och följt guiden på hur man använder det? Mycket snabbt att använda, och det blir rätt för det mesta. (Men tyvärr funkar det som sagt inte för tillfället i min lur).

Postad 18 November 2011 - 21:52

yamagucci
  • yamagucci
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Swype är inte "orginal" t-bord, även om det följer med telefonen, man måste aktivera det och inse hur det ska användas. Har du provat det och följt guiden på hur man använder det? Mycket snabbt att använda, och det blir rätt för det mesta. (Men tyvärr funkar det som sagt inte för tillfället i min lur).

Ingetdera duger till enhands skrivande. Swype har sin fördel absolut. Men jag upptäckte oxo att Gingerbread KB har en bättre wordprediction än default, så för mig går det klart snabbare. Sen ogillar jag starkt hur SV keyboard med Swype har placerat ÅÄÖ mf.l - klar nödlösning för 'övriga' språk (stoppa allt i hörnet)

Fyfan jag hade samma problem...

Jag satte så att Mobiltelefonen skulle visa ALLA kontakter (så att man verkligen såg varenda en som fanns på mobilen)...

Sen satt jag och plockade bort en och från Gmail och syncade igen... Sen får man gå in på alla appar och stänga av att de ska synka och massa såna grejer... Nu är det bara Google Plus som någon gång då och då lägger in kontakter, men nu har det gått ett tag utan att massa kontakter har kommit tillbaka på mobilen!

Om du vill ha mer hjälp kan du ju skicka ett PM till mig så kan vi ta en diskussion där, eller MSN/Facebook, då det känns lite enklare! Så hör av dig om det blir några problem! ;)

Tack grabben, det är lugnt. Vi kan ta det här oxo :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.