Netflix!
3898 svar till detta ämne
Postad 25 February 2014 - 14:16
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2008 inlägg
Ok. verkar ha fått unlocator att fungera, men undrar om jag kan logga in med mitt betalda Svenska konto, eller behöver jag betala (visa) en gång till? alltså ha dubbla konton!?
oavsett svaret på frågan ovan så verkar det inte fungera ändå!
Ändrat dns i ps3:an
ändrat dns i routern
skapat us användare
skapat ny användare i ps3:an/loggat in
Hämtat us netflix
men när jag ska starta netfilx så säger det FEL.... kod: nw-4-7 (massivt med svar på google, men I dont get it;))
nu fick jag UI-113 gjorde detta: https://help.netflix.com/en/node/9813
Fick det till att fungera.. loggade in med mitt svenska konto, hur vet jag om jag har US utbudet?
Redigerat av Mikolino, 25 February 2014 - 14:36.
Postad 25 February 2014 - 14:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Ok. verkar ha fått unlocator att fungera, men undrar om jag kan logga in med mitt betalda Svenska konto, eller behöver jag betala (visa) en gång till? alltså ha dubbla konton!?
Du betalar för ett abonnemang på Netflix, inte en viss region. Alltså funkar ditt konto var i världen du än befinner dig.
Postad 25 February 2014 - 14:36
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
oavsett svaret på frågan ovan så verkar det inte fungera ändå!
Ändrat dns i ps3:an ändrat dns i routern skapat us användare skapat ny användare i ps3:an/loggat in Hämtat us netflix
men när jag ska starta netfilx så säger det FEL.... kod: nw-4-7 (massivt med svar på google, men I dont get it;))
Detta betyder att du har inte lyckats  Hade samma problem och till sist blev ja tvungen att installera dd-wrt i min router. Sök på dd-wrt och i deras databas kan du se om din router anpassat för att installera den eller måste du köpa en ny? Notera att jag inte använder ps3 utan Chromecast
Redigerat av Enator, 25 February 2014 - 14:56.
Postad 25 February 2014 - 14:59
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2008 inlägg
Du betalar för ett abonnemang på Netflix, inte en viss region. Alltså funkar ditt konto var i världen du än befinner dig. 
Japp verkar vara så  Detta betyder att du har inte lyckats  Hade samma problem och till sist blev ja tvungen att installera dd-wrt i min router. Sök på dd-wrt och i deras databas kan du se om din router anpassat för att installera den eller måste du köpa en ny? Notera att jag inte använder ps3 utan Chromecast
plötsligt i vinslöv så fungerade det! ser ut som jag har us utbudet för det finns en 3D kategori, kan inte minnas jag sett den innan!
Postad 25 February 2014 - 15:44
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Det är bara att starta en film så ser du på textningen om du har US, inget svenska
Postad 27 February 2014 - 22:40
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Argentina och Colombia finns nu att välja som land om man använder unblock-us. Såg bland annat att The Butler finns tillgänglig snabba ryck då den förra vackan hade BD release.
Postad 28 February 2014 - 11:59
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Argentina och Colombia finns nu att välja som land om man använder unblock-us. Såg bland annat att The Butler finns tillgänglig snabba ryck då den förra vackan hade BD release.
På tal om regioner så är Mexico tillbaka på unlocator nu när de lämnar Beta och har bytt dns till de permanenta. Nu är det därtill snabbare och man behöver inte starta om något vid byte av region.
Postad 01 March 2014 - 18:53
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Ändrade från gul till vit på netflix konto, men fortfarande gul, provade att starta om. Använder WD TV Live.
Postad 01 March 2014 - 19:02
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
How I Met Your Mother säsong 7 finns nu på svenska NetFlix.
Postad 01 March 2014 - 22:34
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
...och tre säsonger Vänner.
Postad 01 March 2014 - 22:53
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Inga kommentarer om House of Cards S2, kan förstå det. Ett rätt stort nerköp från första säsongen, bara första avsnittet som höll klass.
Postad 01 March 2014 - 23:12
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Inte sett mer än halva 2a året än.
Tycker den är riktigt bra men jag saknar nånting.
Känns lite som att 2a året saknar mål.
Än så länge sämre än år 1.
Postad 01 March 2014 - 23:14
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Precis tittat färdigt på S2 av HoC, själv gillade jag andra säsongen mer än första.
Postad 01 March 2014 - 23:33
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Precis tittat färdigt på S2 av HoC, själv gillade jag andra säsongen mer än första.
Samma här. Och då tyckte jag ändå att säsong ett var grym!
Postad 02 March 2014 - 11:16
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Någon med kort från Handelsbanken som lyckats att registera sig? Jag har försökt ett tag men netflix vägrar acceptera mitt kort trots att det fungerar överallt annars. Har läst att fler verkar ha problem med just shb och netflix. Känns lite surt att inte kunna skaffa ett konto.
Jag betalar framgångsrikt med SHB-kort. Hade problem första gången dock då jag inte hade aktiverat utlandsbetalningar för kortet. Blev samma problem nu när jag fick ett nytt kort eftersom utlandsbetalningar är avaktiverade default.
Postad 03 March 2014 - 12:37
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
På tal om regioner så är Mexico tillbaka på unlocator nu när de lämnar Beta och har bytt dns till de permanenta. Nu är det därtill snabbare och man behöver inte starta om något vid byte av region.
Ja, såg det också. Sen kommer det en betalversion av Unlocator också som man kan välja att uppgradera till, dock lite osäker på exakt vad som kommer att skilja på betal och gratis (beta) versionen? "Once we leave the BETA, all users will have their BETA account transformed into a free 7-day trial. From then on, you can upgrade to the paid version, which will be $4.95/month. However, we are going to run a special offer for the first week of the live service. More about that in a later mail.Please note that you will not be charged anything unless you choose to upgrade – the Unlocator BETA is still free and no credit card info is needed to create a trial account"
Postad 03 March 2014 - 14:07
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Hej, tänkte kolla ifall det är någon som har lyckats att få dd5.1 ljud på filmer som har stödet via xbox 360. Jag har pillar och pulat men får bara 2.0. slänger jag in en dvd eller ett spel med 5.1 så talar förstärkaren direkt om att det, men i netflix fall så är det bara 2.0. kan det vara så att de inte har 5.1 via xbox appen?
Jo, det finns. Har inga problem med det. Kan det vara instälningarna i 360:n som inte är riktigt rätt?
Postad 03 March 2014 - 14:15
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Inga kommentarer om House of Cards S2, kan förstå det. Ett rätt stort nerköp från första säsongen, bara första avsnittet som höll klass.
Kan jag inte hålla med om. Den blev kanske lite mer komplicerad, men bara ännu bättre. Gäller nog att man har hängt med lite hur det går till inom politiken och framför allt i USA för att man skall hänga med och uppskatta det.
Postad 03 March 2014 - 20:26
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Ja, såg det också. Sen kommer det en betalversion av Unlocator också som man kan välja att uppgradera till, dock lite osäker på exakt vad som kommer att skilja på betal och gratis (beta) versionen?
"Once we leave the BETA, all users will have their BETA account transformed into a free 7-day trial. From then on, you can upgrade to the paid version, which will be $4.95/month. However, we are going to run a special offer for the first week of the live service. More about that in a later mail. Please note that you will not be charged anything unless you choose to upgrade – the Unlocator BETA is still free and no credit card info is needed to create a trial account"
Beta försvinner
Postad 04 March 2014 - 08:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Ändrade från gul till vit på netflix konto, men fortfarande gul, provade att starta om. Använder WD TV Live.
Det gäller bara i webläsaren.
Postad 04 March 2014 - 09:22
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Det går bra att ändra färg i Chromecast.
Postad 04 March 2014 - 17:31
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Postad 04 March 2014 - 20:18
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
...och Samsungs Smart-TV app.
Postad 05 March 2014 - 01:08
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Detta betyder att du har inte lyckats  Hade samma problem och till sist blev ja tvungen att installera dd-wrt i min router. Sök på dd-wrt och i deras databas kan du se om din router anpassat för att installera den eller måste du köpa en ny? Notera att jag inte använder ps3 utan Chromecast
Kan det vara att du byter DNS på både router och ps3 som strular,du måste väl abbonnera på en vpn- tunnel åxå? Själv kollar jag svenska netflix genom apparna och det amerikanska via googl chrome med mediahinttilläget,kopplat igenom hemanläggningen,lite avkall får man nog göra på bild och ljud via datorn (win7). Men fullt godkänt för mig i alla fall de ggr jag ser på USA-netflix
Postad 05 March 2014 - 07:31
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Nej problemet är med min router som fungerade bara en dag när jag bara ändrade i DNS. Sedan blev problem. Jag ville inte köpa en ny router innan alla alternativ var uttömda. Därför försökte jag med dd-wrt som löste två problem. (obs jag har Chromecast inte ps3)
1. Olika regioner fungera utan problem.
2. Innan installation av dd-wrt borde jag starta om routern (reseta) en gång per dag pga. eftersom den trådlösa kommunikationen gick ned hela tiden. I och med installation av dd-wrt har jag aldrig startat om min router.
Postad 05 March 2014 - 12:55
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Nej problemet är med min router som fungerade bara en dag när jag bara ändrade i DNS. Sedan blev problem. Jag ville inte köpa en ny router innan alla alternativ var uttömda. Därför försökte jag med dd-wrt som löste två problem. (obs jag har Chromecast inte ps3) 1. Olika regioner fungera utan problem. 2. Innan installation av dd-wrt borde jag starta om routern (reseta) en gång per dag pga. eftersom den trådlösa kommunikationen gick ned hela tiden. I och med installation av dd-wrt har jag aldrig startat om min router.
Har inte riktigt hängt med i diskussionen men varför inte bara ändra DNS på enheten som ska spela upp NetFlix och sen använda någon av UnblockUs eller liknande? Att installera ny programvara i sin router känns rätt avancerat
Postad 05 March 2014 - 13:52
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Svårt att ändra i DNS på en ChromeCast. Den har hårdlött IP till Googles nameservers. Då får man ställa en hackad router emellan.
Postad 05 March 2014 - 14:59
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
Svårt att ändra i DNS på en ChromeCast. Den har hårdlött IP till Googles nameservers. Då får man ställa en hackad router emellan.
Verkar finnas lösningar på det också, om än med lite meckande: Alternatively you can get root access to your Chromecast so you can force the Chromecast to use our DNS servers. We are not responsible for any damage done to your Chromecast nor do we provide support for the process. This method was developer by the awesome users over at XDADevelopers:https://support.unlocator.com/customer/portal/articles/1284813-how-to-setup-chromecast (Inget jag provat själv ska sägas)
Postad 05 March 2014 - 15:35
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Jag har sett detta alternativ oxå men att bara installera dd-wrt är mycket, mycket och igen mycket enklare. Lada ned programmet och installera den i routern och sedan fixa enligt detta: https://support.unlo...to-setup-dd-wrt och allt fungerar utan problem
Postad 06 March 2014 - 10:29
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Har fått problem med Netflix och betalning och tänkte höra om någon annan har varit med om samma sak. Plötsligt får jag meddelande om "att det är något fel med mitt kort". Har Visa. Kollat kortet via banken (Handelsbanken) och kortet är öppet för köp, även handlat via internetbutik och funkade finfint.
Är det någon som varit med om liknande och hittat en lösning?
// Sat
Postad 06 March 2014 - 14:31
kentarne
-
kentarne
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har fått problem med Netflix och betalning och tänkte höra om någon annan har varit med om samma sak. Plötsligt får jag meddelande om "att det är något fel med mitt kort". Har Visa. Kollat kortet via banken (Handelsbanken) och kortet är öppet för köp, även handlat via internetbutik och funkade finfint.
// Sat
Måste vara öppet för utlandsköp. / Kent
Postad 06 March 2014 - 15:24
CBR
-
CBR
-
Användare
-
-
237 inlägg
// Sat
Jag hade samma problem ett bra tag men helt plötsligt började det fungera.
Postad 09 March 2014 - 10:55
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Måste vara öppet för utlandsköp.
/ Kent
Tackar, prövade igen att stänga och öppna allt och plötsligt funka det. =) // Sat
Postad 11 March 2014 - 19:18
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Är det fortfarande så att enbart vissa isp stödjer super hd eller har netflix slopat det nu? Ser inte loggan på varken xbox one, eller min pc, någon som vet?
Postad 11 March 2014 - 19:47
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Postad 12 March 2014 - 03:53
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Någon som fått sitt Netflixkonto "kapat" eller hört att någon annan har fått det?
Man märker det inte om man inte går in under konto/streamingaktiviteter eller om det plötsligt kommer upp filmer och serier under "nyligen sedda" som man inte själva har sett.
Netflix nekar till att det är möjligt att komma över andras konton, men det är tydligen inte helt ovanligt
Postad 12 March 2014 - 08:04
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
MalcomXDet är väl lätt att lösa om du misstänker det. 1: Byt lösenord. 2: Gå in på inställningarna för kontot och logga ut alla andra enheter.
Postad 12 March 2014 - 08:43
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Är det fortfarande så att enbart vissa isp stödjer super hd eller har netflix slopat det nu? Ser inte loggan på varken xbox one, eller min pc, någon som vet?
PC har inte Super HD.
Postad 12 March 2014 - 09:19
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
PC har inte Super HD.
Har för mig att jag läste att windows 8 (appen) stödjs med superHD?
Redigerat av maccswe, 12 March 2014 - 10:07.
Postad 12 March 2014 - 09:51
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3696 inlägg
PC har inte Super HD.
Fel. Men däremot tror jag inte webbversionen stödjer Super HD, iaf gjorde den inte det senaste gången jag kollade.
Postad 12 March 2014 - 10:34
bitcomplex
-
bitcomplex
-
01100001001
-
-
387 inlägg
Har för mig att jag läste att windows 8 (appen) stödjs med superHD?
Kör Win8-appen (gillas skarpt) och HD är det i alla fall. Ser ingen uppenbar skillnad på en bra Netflix-film och BD på min 55":are. Mer än så kan jag itne säga. En annan sak gällande appen (eller troligtvis min HTPC) är att det ibland blir strul - bilden hänger sig och förstärkaren hoppar mellan 5.1 och ingenting fram och tillbaka. Tänker att det är något handshake-problem? Är näst intill omöjligt att avbryta mha Ctrl+Alt+Del och avsluta Netflix i aktivitetshanteraren. Brukar lämna HTPC några minuter och sen komma tillbaka så har det fixat sig själv. Något som känns igen? Kör bild via HDMI direkt till tv och ljud via optisk kabel från HTPC till förstärkare...
Postad 12 March 2014 - 10:42
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Kör Win8-appen (gillas skarpt) och HD är det i alla fall. Ser ingen uppenbar skillnad på en bra Netflix-film och BD på min 55":are. Mer än så kan jag itne säga.
Intressant, är själv inte så imponerad av Netflix sk. Super HD. Tycker skillnaden är stor om man jämför med en bluray film med bra bild. Speciellt inte om man jämför Netflix Super HD med kvalitén på iTunes hyr/köper i HD. Men kan du inte ge ett exempel på en "bra Netflix-film" så ska jag kolla igen på min 60 tums tv. Tack på förhand. /Fredrik
Postad 12 March 2014 - 11:12
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
MalcomX Det är väl lätt att lösa om du misstänker det. 1: Byt lösenord. 2: Gå in på inställningarna för kontot och logga ut alla andra enheter.
Jo det vet jag väl, men tack i alla fall Nej, jag undrar om någon har råkat ut för det eller vet någon annan som gjort det Jag misstänker inte något, jag vet att så sker, men Netflix nekar och påstår att deras system är helt vattentätt och det vill jag slå hål på
Redigerat av MalcomX, 12 March 2014 - 11:13.
Postad 12 March 2014 - 11:14
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Du har väl gett ut ditt lösenord, hur ska du bevisa nåt annat?
Postad 12 March 2014 - 11:16
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Läs innan du svarar  "Nej, jag undrar om någon har råkat ut för det eller vet någon annan som gjort det"
Jag behöver ingen hjälp med Netflix och jag behöver inga tips vad gäller detta. Jag har bara denna frågan som jag ställt ovan om man är intresserad av att se över säkerheten på denna och andra liknande nättjänster
Redigerat av MalcomX, 12 March 2014 - 11:24.
Postad 12 March 2014 - 23:13
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Har det inte tillkommit "bockar" framför avsnitten man sett?
/Fredrik
Ja men HUR ändrar man ett osedd avsnitt till sett på en ATV?
Postad 12 March 2014 - 23:59
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Ja men HUR ändrar man ett osedd avsnitt till sett på en ATV?
Vad? För att ändra ett osett avsnitt till ett avsnitt man sett måste du ju förstås se hela avsnittet. Då blir det en bock framför. Har du bara sett halva avsnittet så finns ingen bock framför utan då visas istället en "tidslinje" som visar hur mycket av avsnittet du sett. Men måste missförstå dig, det kan inte vara detta du menar väl? /Fredrik
Postad 13 March 2014 - 08:15
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Fel. Men däremot tror jag inte webbversionen stödjer Super HD, iaf gjorde den inte det senaste gången jag kollade.
Det var web, dvs via Silverlight jag syftade på. PC är inte appen i win8 per automatik, så skriv det i så fall.
Postad 13 March 2014 - 08:15
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Vad?
För att ändra ett osett avsnitt till ett avsnitt man sett måste du ju förstås se hela avsnittet. Då blir det en bock framför. Har du bara sett halva avsnittet så finns ingen bock framför utan då visas istället en "tidslinje" som visar hur mycket av avsnittet du sett.
Men måste missförstå dig, det kan inte vara detta du menar väl?
/Fredrik
Nej jag menar hur jag manuellt ändra från osett till sett avsnitt. Denna guide fungerar inte. http://www.ilounge.c...-from-apple-tv/
Postad 13 March 2014 - 08:18
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Intressant, är själv inte så imponerad av Netflix sk. Super HD. Tycker skillnaden är stor om man jämför med en bluray film med bra bild. Speciellt inte om man jämför Netflix Super HD med kvalitén på iTunes hyr/köper i HD.
Men kan du inte ge ett exempel på en "bra Netflix-film" så ska jag kolla igen på min 60 tums tv.
Tack på förhand.
/Fredrik
Jo, det är ju rätt stor skillnad på 7 Mbit/s och 30-35 Mbit/s. Snarare är det att jämför med HD-sändningar på TV. Nej jag menar hur jag manuellt ändra från osett till sett avsnitt. Denna guide fungerar inte. http://www.ilounge.c...-from-apple-tv/
Exemplet visar iTunes och inte Netflix-appen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|