Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 08 June 2013 - 12:20
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Dock ska det bli intressant att se hur de hanterar alla scriptkiddies som ska försöka DDoS:a de servrarna som 'hämnd' för att de har blivit 'bedragna' av Microsofts konsoll.
Också tänkt på detta.... Som det ser ut nu på internet så undrar man om ms kommer att ge ea en match i det där priset, är det golden poo det heter?
Postad 08 June 2013 - 12:26
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
istället för att sitta och vänta på div o-luddiga svar från MS kan väl vi skicka frågan till Danneman101 som recenserat XONE https://www.prisjakt...t.php?o=1932481 han måste ju ha svar eller?
Tur att killar som Danneman101 finns
Postad 08 June 2013 - 12:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men till sist, kommer inte Sony också att tvingas ha nån form av liknande upplägg angående begagnade spel för att inte tappa support från stora utgivare som Activision, EA, Ubisoft etc? Varför ska de stödja en konsol som inte kan blockera begagnat?
Utvecklarna skulle ju inte kapa banden med en så stor player som Sony bara för det och de skulle tappa miljontals sålda ex, mycket mer än de tappar på att tillåta begagnatmarknaden. Det är en enkel ekvation för dem. Xbox skulle dessutom sälja underlägset bland gamers med den policyn.
Postad 08 June 2013 - 12:39
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Jo, de blir ju det.
Du har rätt såklart. Men jag tror du tolkade mig lite för ordagrant. Du vet ju att jag uppskatter fin grafik trots allt. Så jag lade till två ord i mitt inlägg.
Postad 08 June 2013 - 13:06
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Jag kan inte se annat än problem med det här systemet, jag kan redan nu säga att ni som planerar att köpa den här konsolen lär få räkna med att det kommer finnas perioder då ni inte alls kan spela era spel. Hade jag varit intresserad av den hade jag väntat, ju färre som köper den de första månaderna ju mer press utsätts Microsoft av och har nog inget annat val än att ta bort de här korkade kraven. Tala med era plånböcker för det är det enda språk som utgivare förstår.
Redigerat av Jack of all trades, 08 June 2013 - 13:07.
Postad 08 June 2013 - 13:32
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Utvecklarna skulle ju inte kapa banden med en så stor player som Sony bara för det och de skulle tappa miljontals sålda ex, mycket mer än de tappar på att tillåta begagnatmarknaden. Det är en enkel ekvation för dem. Xbox skulle dessutom sälja underlägset bland gamers med den policyn.
Ja, de skulle ju behöva göra det ungefär snarast för att kunna påverka preventivt så att säga, innan konsolerna börjar säljas. Inte så troligt kanske. Hur som helst så hade det varit intressant att veta mer om Sonys planer kring drm. Men samtidigt är det nog MS-konferensen jag ser fram emot mest, för nu måste de ju kontra med några rejäla exklusiva titlar för att få upp mitt intresse iaf.
Postad 08 June 2013 - 13:56
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
- Vad händer om Kinect går sönder? Går det inte på garantin så måste man beställa en ny från MS alternativt köpa ny konsol i butik? För om Kinect kommer bundlas in så kommer det ju inte finnas nån idé med att sälja den separat.
Bra fråga, man undrar vad en sådan skulle kosta? Men till sist, kommer inte Sony också att tvingas ha nån form av liknande upplägg angående begagnade spel för att inte tappa support från stora utgivare som Activision, EA, Ubisoft etc? Varför ska de stödja en konsol som inte kan blockera begagnat?
Sony är nog under hård press just nu. Dom har nog sagt att dom ska vänta och fundera på saken och reaktionerna har nog övertygat dom att det är för tidigt. EA pressar väl på ändå och har ju statuerat exempel mot Nintendo tidigare. Sonys svar verkar vara att gulla med indiutvecklare, pressa fram egna spel och trycka ut en stor mängd konsoler till ett bra pris tidigare än Microsoft. Bra egen start och det bli nog svårt för EA och övriga att krångla. Trist för MS i så fall som för stå i skamvrån själv (måste ju tycka synd om gubbarna i slips). E3 blir jäkligt intressant ur många synvinklar. LoL, tur att moderatorerna är snabba att ta bort en del inlägg, jag hade en explosion i huvudet trots att det inte var ämnat mot mig. Hård ord och förolämpningar från Xbox-lägret ibland. Tur att det än så länge är lugnare i PS-delen och inte lika hård retorik, mindre besvikelse kanske. Man får nog ta det lugnt med läsandet och skrivandet, göra annat och se fram emot E3.
Postad 08 June 2013 - 14:28
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Kinect kommer nog inte kosta mer än 500 kr att köpa separat men jag tror inte att de kommer säljas separat utan att MS sätter upp en garantiorganisation där man får en gratis Kinect hemskickad till sig de 1-3 första åren (beroende på land). Problemet då blir att man inte kan använda sin xbxox uno överhuvudtaget tills man får ersättningskinecten och att det kommer ta 3-10 arbetsdagar.
Postad 08 June 2013 - 14:29
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Det räcker ju bara med att kolla på Windows 8 och all kritik Microsoft fått där för att se att det nog inte enbart är utgivarnas fel, Microsoft verkar inte lyssna ett skvatt på sina kunder utan fortsätter att "tvinga" på folk det de inte vill ha. Inte ens den nya uppdateringen verkar vara vad kunderna efterfrågat. Antingen så förstår inte Microsoft vad de menar eller så tror de att det kan fortsätta ignorera dessa. De har gjort många korkade beslut den senaste tiden och deras dominans på OS sidan verkar vara på väg att vändas. Linux kanske inte är ett stort hot idag men det lär vara det i framtiden om inte Microsoft utvecklar produkter som folk efterfrågar, inte produkter de själva vill se andra använda.
Redigerat av Jack of all trades, 08 June 2013 - 14:32.
Postad 08 June 2013 - 14:30
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
(måste ju tycka synd om gubbarna i slips).
Ja det är så synd om dem. Tur att det än så länge är lugnare i PS-delen och inte lika hård retorik, mindre besvikelse kanske.
Det är som när du spelar fotboll och leder med 5-0, inte konstigt alla är glada.
Postad 08 June 2013 - 14:39
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Sedan är de flesta här PS3-ägare, se bara hur lite drag det var i Xbox-forumet innan Xbox Juan. Så jag kan tänka mig att de flesta som skriver här inne just nu är generellt negativa till Microsoft och deras konsoler och då blir det hårda ord från båda sidor. Vad jag har sett hittills är det en hel del Sony-ägare som spikar upp stämningen. Det är svårt att få en rak debatt utan påhopp när det gäller tv-spel tyvärr.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 08 June 2013 - 14:39.
Postad 08 June 2013 - 14:51
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Kinect kommer nog inte kosta mer än 500 kr att köpa separat men jag tror inte att de kommer säljas separat utan att MS sätter upp en garantiorganisation där man får en gratis Kinect hemskickad till sig de 1-3 första åren (beroende på land). Problemet då blir att man inte kan använda sin xbxox uno överhuvudtaget tills man får ersättningskinecten och att det kommer ta 3-10 arbetsdagar.
Exakt. Men frågan är också vad som händer om Kinecten ex-vis skulle åka i backen och det inte skulle gå på garantin. Köpa ny box? För som sagt, om Kinect ska komma i paket med boxen så borde det ju inte finnas nån anledning att sälja den separat.
Postad 08 June 2013 - 14:54
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Ja det är så synd om dem.
Det är som när du spelar fotboll och leder med 5-0, inte konstigt alla är glada.
Dom trodde nog att det var en bra ide. Dom stackarna har väl inte tid att varken se på tv eller spela så dom har väl ingen aning om vad folk egentligen vill ha och att lyssna på andra verkar inte vara deras grej. Nej det är väl så, man ska väl inte strö salt i såren. Sedan är de flesta här PS3-ägare, se bara hur lite drag det var i Xbox-forumet innan Xbox Juan. Så jag kan tänka mig att de flesta som skriver här inne just nu är generellt negativa till Microsoft och deras konsoler och då blir det hårda ord från båda sidor. Vad jag har sett hittills är det en hel del Sony-ägare som spikar upp stämningen. Det är svårt att få en rak debatt utan påhopp när det gäller tv-spel tyvärr.
Jag har tre Xbox 360 och fyra PS3 fast jag har inte startat min Xbox på två år så jag kanske inte är neutral längre. Vi får väl se efter E3 om Sony lyckas reta upp sina kunder också.
Postad 08 June 2013 - 15:05
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Sedan är de flesta här PS3-ägare, se bara hur lite drag det var i Xbox-forumet innan Xbox Juan. Så jag kan tänka mig att de flesta som skriver här inne just nu är generellt negativa till Microsoft och deras konsoler och då blir det hårda ord från båda sidor. Vad jag har sett hittills är det en hel del Sony-ägare som spikar upp stämningen. Det är svårt att få en rak debatt utan påhopp när det gäller tv-spel tyvärr.
Jag äger båda och köpte en 360 före PS3. Innan dess var det en PS2 men ingen Xbox så för mig kvittar det vilket bolag det är, jag köper konsoler för endast en enda sak, att spela spel på. Senaste spelet jag spelade på 360 var nog Baynoetta och anledningen till att det blev till 360 och inte till PS3 beror på att jag köper det format där spelet ser ut att fungera bäst.
Redigerat av Jack of all trades, 08 June 2013 - 15:09.
Postad 08 June 2013 - 15:29
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag har ägt alla boxar men inte alla playstationar.jag anser mig även vara rätt neutral och opartisk i frågan. Men ingen kan säga att ms har gjort något bra ifrån sig sen i maj  vi inväntar sony. Slår dom in den i öppet mål kan nästa generations vinnare redan vara utsedd
Postad 08 June 2013 - 15:45
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Jag kör bara PS men gillar att surra lite överallt....
Postad 08 June 2013 - 15:56
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Jag kör med alla konsoller, på icke exclusiva spel väljer jag helst 360 för handkontrollens skull.
Postad 08 June 2013 - 17:03
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Intressanta svar. Jag kör 80% Xbox idag, trots att jag har både en PS3 och en bra PC. Det beror till stor del på två saker:
1. Handkontrollen, vilket är en vanesak. Jag spelar på både Xbox och och PC med en Xbox 360-handkontroll så det är den jag är mest van vid att hålla i handen.
2. Gamerscore. Utan tvekan en viktig anledning även om jag har svårt att erkänna det för mig själv. Det är junkien i mig som gillar quickfixen att det plingar till i rutan. Och när man byggt upp en hyfsad gamerscore (runt 75000) så är det svårt att släppa den. Ibland måste jag nästan lägga band på mig själv för jag köper spel till Xbox 360 istället för PC (Crysis 3 höll jag på att köpa till 360) bara för att jag vet att jag kan få lite mer gamerscore. Microsoft har lyckats väl. Även om jag inte är lika djupt nere i träsket idag som tidigare så påverkar det mer än jag vill erkänna.
Jag har gjort lite försökt att bryta, bland annat genom att bara ta recensionsex till PS3 ett tag men efter ett tag sitter man där igen. Så jag kommer nog att köpa en Xbox Juan bara för att, fan jag höll på ett byta till Windows 8 bara för gamerscore. Ibland får man ställa sig framför spegeln och slå sig själv i ansiktet  . Samtidigt har det förändrat hur jag spelar på ett positivt sätt. Jag är mer dedikerad som spelare idag, spelar igenom spel betydligt oftare och oftast på en högre svårighetsgrad.
Jag kan tänka mig att det finns en hel del som mig där ute. Killar, för jag tror det mest är killar som har ett sådant här beteende, som gillar att se sin gamerscore öka när de spelar även om de inte är det viktigaste. Och för oss känns det tråkigt att MS håller på att sjunka som en sten. Det är nog därför jag fortsätter vara optimist. Jag vill gärna kunna fortsätta spela på nästa generation och få lite achievements här och där.
Postad 08 June 2013 - 17:57
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Där har vi fan något som sony borde tagit rakt av. Gamerscore. Fan vad briljant det är. Seriöst! Hur lätt ät det att jämföra 4 olika trophys när man inte känner till värdet på dom?
Postad 08 June 2013 - 18:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Själv föredrar jag ingen konsol mer än någon annan. Eller jo, av en anledning vill jag hellre ha recex till 360 än PS3 och det är för att slippa den förbannade installationstiden på PS3. Kontrollerna går lika bra båda två, även om jag tycker 360-kontrollen är aningen bättre.
Jag var fast i gamerscoreträsket ett bra tag i början men sen brydde jag mig mindre och mindre. Idag är det helt ovidkommande och ingen funktion jag kommer att lägga vikt vid i nästa generation.
Postad 08 June 2013 - 18:33
Palter
-
Palter
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Det är ett mycket märkligt agerande. Så ofattbart klantigt och dåligt att jag tror att det är ett rent PR-trick och att allt kommer klarna på konferansen.
" Vi skojade bara med er "-liksom. 
Intressant tanke, skulle ju faktiskt kunna vara så. Man kan alltid hoppas om inte annat.
Postad 08 June 2013 - 18:34
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Där har vi fan något som sony borde tagit rakt av. Gamerscore. Fan vad briljant det är. Seriöst! Hur lätt ät det att jämföra 4 olika trophys när man inte känner till värdet på dom?
Öh, ser du inte skillnad på brons, silver och guld? Vill du ha en siffta på dem när det gäller att klättra i level så är det 15,30,90 och 180p för platinum. Olika poäng som krävs mellan nivåer upp till level 20, sen 8000p mellan varje level.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 June 2013 - 18:38.
Postad 08 June 2013 - 18:48
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Så det finns ett levelsystem iaf? Is good. Bra att man känner till sånt. Såhär... eh... sex år efter releasen typ?
Postad 08 June 2013 - 18:52
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
någon som vet om xbox one kommer stödja 3d filmer?
Postad 08 June 2013 - 19:04
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Major Nelson (Larry Hryb): Indeed. Xbox One supports BOTH 3-D and 4K.
Från yahoo chatten. Vet i fan om 4k kommer att stödjas i spel dock
http://majornelson.c...-an-yahoo-chat/
Postad 08 June 2013 - 19:17
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
Postad 08 June 2013 - 20:43
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Gamerscore har helt klart förändrat spelandet. Wow och steam har idag achievements, FM 2013 har över hundra prestationer (som det heter på svenska) Jag var fast i gamerscoreträsket ett bra tag i början men sen brydde jag mig mindre och mindre. Idag är det helt ovidkommande och ingen funktion jag kommer att lägga vikt vid i nästa generation.
Får jag gå i skola hos dig så jag kickar mitt beroende då.  Major Nelson (Larry Hryb): Indeed. Xbox One supports BOTH 3-D and 4K.
Från yahoo chatten. Vet i fan om 4k kommer att stödjas i spel dock
http://majornelson.c...-an-yahoo-chat/
Klarar av 4K-spel också. In an interview with Forbes, corporate vice president of marketing and strategy Yusuf Mehdi clarified the point about 4K gaming on the Xbox One. “There’s no hardware restriction there at all,” says Mehdi. So, the question isn't necessarily whether the console can support 4K gaming, but whether developers will make games at that resolution.
Postad 08 June 2013 - 20:51
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Klart att det inte är några problem med 4k i spel när man har "oändlig kraft" i molnet!
Postad 08 June 2013 - 21:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Får jag gå i skola hos dig så jag kickar mitt beroende då. 
Det är lätt, gör som jag och flytta ditt account (eller vad f-n jag gjorde) så förlorar du hälften av din GS, sen bryr du dig inte längre och inte supporten heller  Det är rätt mystiskt för jag har liksom de gamla poängen när jag kollar i listan (1 000 för King Kong etc) men de räknas inte med i scoren. Var väl 40 000 eller nåt som försvann. Längesen nu dock.
Postad 09 June 2013 - 08:35
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Jag är bara glad att jag kan spela spel utan skivan i. Tror resten kommer lösa sig. Återigen drar alla förhastade slutsatser. Ingen begagnathandel och 800 kronors spel!!! Vad vet ni om spelbranschens framtidsplaner?
Jag tycker nånting känns konstigt med allt detta. MS gör gång på gång sina gamers så j*vla förbannade. De vet ju vad reaktionerna kommer att bli men ändå väljer dom att gå ut med det samtidigt som Sony håller tyst. Jag får bara känslan av att MS har full koll på läget och att allt detta kommer kompenseras upp i slutändan eller att Sony senare kommer med samma sak.
Redigerat av SejLax, 09 June 2013 - 08:36.
Postad 09 June 2013 - 08:47
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Jag är bara glad att jag kan spela spel utan skivan i. Tror resten kommer lösa sig. Återigen drar alla förhastade slutsatser. Ingen begagnathandel och 800 kronors spel!!! Vad vet ni om spelbranschens framtidsplaner?
Jag tycker nånting känns konstigt med allt detta. MS gör gång på gång sina gamers så j*vla förbannade. De vet ju vad reaktionerna kommer att bli men ändå väljer dom att gå ut med det samtidigt som Sony håller tyst. Jag får bara känslan av att MS har full koll på läget och att allt detta kommer kompenseras upp i slutändan eller att Sony senare kommer med samma sak.
Jag tror mer på att Microsoft vill bli det nya Apple och helt gå sin egen väg och vara högfärdiga och hoppas det gör dem mer exklusiva. Windows 8 var första steget och nu med Xbox One så fortsätter de trenden. Om försäljningssiffrorna för Windows 8 är en indikation på hur framgångsrikt detta recept är så ser det väldigt dåligt ut för Xbox One. Ser man på den kommande uppdateringen Windows 8.1 så fortsätter de att gå sin egen väg utan att lyssna på användarna. Jag tror det är kört för Xbox One med Microsofts nuvarande styrelse. Skulle mot förmodan Sony gå samma väg så tror jag att denna generation kommer vara den första att minska i försäljning mot föregående. Dessutom kommer PC att växa rejält.
Redigerat av altair4, 09 June 2013 - 08:49.
Postad 09 June 2013 - 09:41
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
fascinerande...
Postad 09 June 2013 - 10:12
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Ja som det är nu så behöver ju bara Sony titta på medans MS gräver sin egna grav djupare och djupare. Sen att folk och spelpress verkar tolka allt helt fritt gör ju att det blir lite aftonbladet över det hela. Always online betydde ju tidigare att man STÄNDIGT var tvungen att vara uppkopplad, Kinecten var ju visst också tvunget att STÄNDIGT övervaka allt man gjorde...nu var det ju inte riktigt så. Ska bli intressant och höra vad MS säger för en gång skull på E3, dom har helt enkelt en hel del och förklara.
Postad 09 June 2013 - 10:43
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
" My Internet connection is fine, Microsoft. I’m worried about yours"http://penny-arcade....ied-about-yours" I cannot, in good conscience, spend my money on an Xbox One.Back in 2009, Microsoft had a major, MAJOR data outage/loss for people who were using T-mobile Sidekicks. See, the Sidekick, at the time, was a cloud-only device—it stored no information on the phone itself, and relied entirely on Microsoft's data center.Imagine if your smartphone suddenly dumped everything it had on it, and all of the information you have—phone numbers, text messages, e-mails, games, everything—just up and vanished. Yeah. It was pretty shitty.Worse, in February 2011, Microsoft announced that it would be discontinuing services for all Sidekicks within three months' time. That's right; they actually went and did the "nightmare scenario" for cloud computing: Dropping active service for a still-popular product.Now, as terrible as it is to have one's phone suddenly become a permanent, several-hundred-dollar paperweight, imagine what it would be like to have that happen to your game console: All of those $60 games you purchased, out of loyalty and support to MS and the game developers, would be gone. Poof!"
Redigerat av Jack of all trades, 09 June 2013 - 10:45.
Postad 09 June 2013 - 10:56
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Det är helt klart det stora problemet och det jag är mest rädd för. Vad händer om jag köper en Xbox Juan och det inte blir en succé och MS bestämmer sig för att cut the losses om tre år? Jaha då var alla mina spel ospelbara. Blir konsolen en succé kommer det nog inte att ske på samma sätt.
Och sedan har vi som han nämner stresstesten på systemet vid jul och stora releaser. Jag tror att även fans av konsolen och MS gör bäst att vänta och se vad som händer. Jag köper nog ingen i år, vill se vad som händer vid jul först.
Postad 09 June 2013 - 11:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det är helt klart det stora problemet och det jag är mest rädd för. Vad händer om jag köper en Xbox Juan och det inte blir en succé och MS bestämmer sig för att cut the losses om tre år? Jaha då var alla mina spel ospelbara. Blir konsolen en succé kommer det nog inte att ske på samma sätt.
Och sedan har vi som han nämner stresstesten på systemet vid jul och stora releaser. Jag tror att även fans av konsolen och MS gör bäst att vänta och se vad som händer. Jag köper nog ingen i år, vill se vad som händer vid jul först.
Så nu lugnar vi oss här. Är fullt möjligt, samt högst troligt, att DRM delen och Live delen ligger på helt olika linor. Detta dels för att störning i Live inte ska påverkar DRM men också för att göra det säkrare över lag. Microsoft har haft denna typen av DRM servers uppe ett bra tag för licenshanteringar av andra produkter. Så om Live behöver uppdateras, eller om det är överbelastat så kommer DRM servern tugga på. Antar det är några enkla pings som skickas och skulle vi antaga att de säljer 100 miljoner exemplar och alla begär en DRM kontroll samtidigt så är det fortfarande en rätt enkel uppgift. Att de skulle stänga ner någon server inom en överskådlig framtid ser jag inte som troligt. Kan nog i ärlighetens namn inte komma ihåg att jag varit utan uppkoppling i över 24h sen jag fick fast uppkoppling.
Postad 09 June 2013 - 11:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tinboy, det finns ju ett alternativ i sony också. Vänta till efter e3 så kommer vi att ha fått höra hur sony hanterat ms-gate. Kör sony på som vanligt så köp en ps4 istället.
Postad 09 June 2013 - 12:06
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Ja som det är nu så behöver ju bara Sony titta på medans MS gräver sin egna grav djupare och djupare. Sen att folk och spelpress verkar tolka allt helt fritt gör ju att det blir lite aftonbladet över det hela. Always online betydde ju tidigare att man STÄNDIGT var tvungen att vara uppkopplad, Kinecten var ju visst också tvunget att STÄNDIGT övervaka allt man gjorde...nu var det ju inte riktigt så.
Ska bli intressant och höra vad MS säger för en gång skull på E3, dom har helt enkelt en hel del och förklara.
de har redan sagt sitt och vill helst inte säga så mycket mer. Gissar på att de är rädda för att få svåra frågor som kan skada deras rykte ännu mer. "the company has backed out of its question and answer session after its press conference and many of its one-on-one interviews with the press during E3."
tycker det är lite konstigt att ni har så naivt hopp till att allt kommer ordna sig på E3 när de redan gått ut med all information kring sina policys. MS har redan sagt sitt och det är att de skiter i er som konsument.
Postad 09 June 2013 - 13:09
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Är fullt möjligt, samt högst troligt, att DRM delen och Live delen ligger på helt olika linor.
Detta dels för att störning i Live inte ska påverkar DRM men också för att göra det säkrare över lag.
Microsoft har haft denna typen av DRM servers uppe ett bra tag för licenshanteringar av andra produkter.
Så om Live behöver uppdateras, eller om det är överbelastat så kommer DRM servern tugga på. Antar det är några enkla pings som skickas och skulle vi antaga att de säljer 100 miljoner exemplar och alla begär en DRM kontroll samtidigt så är det fortfarande en rätt enkel uppgift.
Att de skulle stänga ner någon server inom en överskådlig framtid ser jag inte som troligt.
Kan nog i ärlighetens namn inte komma ihåg att jag varit utan uppkoppling i över 24h sen jag fick fast uppkoppling.
Både Vista och Windows 7 hade problem vid identifiering av mjukvara vid lansering på grund av att så många aktiverade sina licenser samtidigt så det är mer än troligt att det kommer att ske. Jag är inte heller orolig för mina spel på Xbox Juan men vad händer om maskinen tankar och inte alls säljer? Gör en Zune? Tinboy, det finns ju ett alternativ i sony också. Vänta till efter e3 så kommer vi att ha fått höra hur sony hanterat ms-gate. Kör sony på som vanligt så köp en ps4 istället.
En PS4 kommer jag att äga. Precis som jag har PS3 och Xbox 360 idag. Det vore bara synd att inte äga en Xbox Juan och kunna spela de exklusiva spel som kommer till den, jag gillar ju Gears of War och Halo.
Postad 09 June 2013 - 14:13
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10553 inlägg
Varför har folk börjat med Xbox Juan?
Postad 09 June 2013 - 14:15
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Själv skanjag erkänna att jag saknar halo och fable. Men kommer xbone med en liknande streamtjänst så att man kan spela 360-spel på xbone så kan det hända att även jag köper en. Alternativt så köper jag en 360 i ren årotest. Dom går nog ner lite till efter e3 nu och är ju i princip gratis
Postad 09 June 2013 - 14:57
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
är väl bara Tinboy som kallar den för det.
Postad 09 June 2013 - 15:03
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Kommer från Steve and Larson som kallade maskinen för det först. Jag tycker bara det är ett skönt namn att jag har fortsatt, Xbox Juan låter roligare än Xbox One. Om folk irriterar sig på det så slutar jag. Has Microsoft Already Lost E3? http://www.youtube.com/watch?v=SQpNPi1RpSg
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 09 June 2013 - 15:05.
Postad 09 June 2013 - 15:59
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Känns som killen till höger är lite utanför gänget =/. Edit: Ett par inlägg dolda. Imorgon kan det bli lite crazy här och då påminner jag återigen om att kritik ska vara konstruktiv om man inte vill bli bannad från forumet och därmed inte kunna delta i diskussionerna här under, exempelvis, Sony-konferensen. Skadeglada inlägg kommer inte att tolereras.
Redigerat av Zoiler, 09 June 2013 - 16:28.
Postad 09 June 2013 - 16:46
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Forumhysterin lär bli mer underhållande än sjäva E3.
Postad 09 June 2013 - 17:14
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Indeed. Vi har en kul vecka framför oss. Jag lär spendera många timmar här
Postad 09 June 2013 - 17:24
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Forumhysterin lär bli mer underhållande än sjäva E3. 
Ja det kommer att bli galet, jag hoppas bara att alla 3 stora spelare inte ger oss någon anledning att vara annat än hysteriskt _GLADA_. Speel speel speel vill jag se, tror alla kommer visa bra grejer. Let the games begin!
Postad 09 June 2013 - 17:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Både Vista och Windows 7 hade problem vid identifiering av mjukvara vid lansering på grund av att så många aktiverade sina licenser samtidigt så det är mer än troligt att det kommer att ske.
Jag är inte heller orolig för mina spel på Xbox Juan men vad händer om maskinen tankar och inte alls säljer?
Kan inte minnas något sånt vid Win 7 släppet och inget vid Win 8 släppet. Samtidigt kommer Xbone vara betydligt mindre i släpp då aktiveringeb är begränsad till 1 hårdvara och därmed lätt att kontrollera. Xbox anser jag vara ett etablerat varumärke och en stor aktör i sitt segment. Så att jämföra med ett projekt som Zune känns sådär. Ja allt är möjligt, så även att jorden går under vilket gör att dina PS4 spel troligen slutar fungera. Men jag konsumerar för stunden, inte i hoppet om att spela något om 10-20 år. Om du vill förvänta dig att all din digitala konsumption ska vara för evigt så kommer du nog ha e bister motgång i framtiden. Men som sagt, att Microsoft skulle släcka ner DRM systemet inom en överskådlig framtid ser jag som högst osannolikt. Men jag är också den mannen som lägger 300-400kr månaden på olika tjänster som Spotify/Netflix med mera så jag är rätt van vid att min kosumtion är för nuet. Gillar du inte Microsofts modell på grund av att den är lite obeprövad så kör PS4, det kommer jag till en början iaf.
Redigerat av PalmiNio, 09 June 2013 - 17:38.
Postad 09 June 2013 - 17:42
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Men jag är också den mannen som lägger 300-400kr månaden på olika tjänster som Spotify/Netflix med mera så jag är rätt van vid att min kosumtion är för nuet.
det är jättebra tjänster som jag själv betalar för men problemet med xbox one är att du betalar för en produkt men endast får en tjänst där du är beroende av andra för att kunna använda din "produkt". Fungerar saker inte hos de andra så fungerar inte din produkt, om andra bestämmer sig för att du inte längre ska få spela din produkt så fungerar inte din produkt. etc. etc.
Postad 09 June 2013 - 18:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja det kommer att bli galet, jag hoppas bara att alla 3 stora spelare inte ger oss någon anledning att vara annat än hysteriskt _GLADA_. Speel speel speel vill jag se, tror alla kommer visa bra grejer. Let the games begin! 
Det värsta som kan hända är att Sony går ut med att de kommer köra liknande policys, då kommer stämningen nog vara rätt tråkig överallt. Utom i Nintendoforumen  Hoppas på att de i så fall väntar så man får vara glad ett tag till. Att MS gick ut med detta innan var ju sådär smart. Party pooper nr1. I spelväg förväntar jag mig det bästa E3 sedan 2005 om inte ännu bättre
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|