Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017

5776 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V (TV) 8 9.537036 (53) Inga priser
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V (TV) 9 8.53846 (38) Inga priser
LG C7 55" OLED (TV) 8 9.166666 (29) Inga priser
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V (TV) 8 8.681818 (21) Inga priser
LG E7 55" OLED (TV) 9 (0) Inga priser
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V (TV) 7 7.4 (4) Inga priser
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V (TV) 9 (0) Inga priser
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V (TV) 9 (0) Inga priser
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V (TV) 5 7.666666 (2) Inga priser
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V (TV) 7 (0) Inga priser
LG 55" Full HD - 55EG9A7V (TV) 4 (0) Inga priser
56 relaterade trådar
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud (2 inlägg) 1 år sedan
OLED-tv (4912 inlägg) 2 år sedan
75"+ (1660 inlägg) 3 år sedan
TV vs projektor (16 inlägg) 5 år sedan
Kanalkartan har ändrats (1 inlägg) 5 år sedan
Märkligt problem med LG OLED 65B7 (25 inlägg) 6 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 6 år sedan
LG oled 55B7V Smart TV eller inte (3 inlägg) 6 år sedan
Lång tid att växla till/från TV-Guide på LG OLED (1 inlägg) 6 år sedan
LG OLED 65C7V defekt bild (7 inlägg) 7 år sedan
55" för max 15 000 kr? (8 inlägg) 7 år sedan
OLED 65", QLED 75" eller LED 85"? (17 inlägg) 7 år sedan
rådgiving av ev köpa av tv oled (5 inlägg) 7 år sedan
TV-Köp - 55-65" - Budget - max ~25k. (16 inlägg) 7 år sedan
Vilken LG enbart för att spela på? (2 inlägg) 7 år sedan
Hjälp, vilken TV av dessa skulle ni köpa? (11 inlägg) 7 år sedan
65" Sony/LG/Samsung LCD eller Oled? (6 inlägg) 7 år sedan
Liknande LG OLED 55” (10 inlägg) 7 år sedan
Lite frågor kring ny tv. (4 inlägg) 7 år sedan
Ny 55:a- samsung Q6F eller NU7455 (10 inlägg) 7 år sedan
Kan man acceptera denna grad av banding OLED? (32 inlägg) 7 år sedan
Problem LG OLED55B7V (13 inlägg) 7 år sedan
LG OLED55B7V hittar bara analoga kanaler (12 inlägg) 8 år sedan
OLED55B7V tappar bild vid HDR (3 inlägg) 8 år sedan
Ojämn ljusstyrka på pixlar - OLED65C7V (6 inlägg) 8 år sedan
Hjälp mig att välja 65 tums. Oled vs LCD LG OLED65C7V vs Sony 65XE9305 (7 inlägg) 8 år sedan
LG 65SK8500 vs Samsung QE65Q7F (5 inlägg) 8 år sedan
Sony KD-65ZD9 eller LG OLED65C7V (7 inlägg) 8 år sedan
LG OLED55B7V eller Sony KD-65XE9005 (30 inlägg) 8 år sedan
Ny tv... LG OLED? Eller LCD? (9 inlägg) 8 år sedan
LG B7,C7,E7 inställningar och bildkalibrering (71 inlägg) 8 år sedan
Samsung QE55Q7F vs. LG OLED55B7V (2 inlägg) 8 år sedan
OLED65B7V, 65XE9305 el. 65DX900E. Vilken skall jag köpa? (41 inlägg) 8 år sedan
Dags att slå till? (23 inlägg) 8 år sedan
Köpråd Receiver? - 4K från dator till TV (1 inlägg) 8 år sedan
LG Oled 55 c7v slocknar när man släcker ljus i huset (7 inlägg) 8 år sedan
Bästa 65" LED max 20K (2 inlägg) 8 år sedan
LG OLED55B7V och Plex via iPhone? (7 inlägg) 8 år sedan
Pristråd OLED (288 inlägg) 8 år sedan
sony 75xe 9405 vs sony kd65 A1 (17 inlägg) 8 år sedan
Tjejkompis behöver ny TV (5 inlägg) 8 år sedan
Köpråd på high-end TV - LG OLED 65" eller Sony LCD 75" (3 inlägg) 8 år sedan
LG 55EG9A7V eller LG 55B7V? (18 inlägg) 8 år sedan
Vilken 65" tv under black friday? (33 inlägg) 8 år sedan
Sony A1 55" eller LG C7V 65" (1 inlägg) 8 år sedan
LG 65E6V eller LG 55B7V (11 inlägg) 8 år sedan
Sony A1 el LGB7 - Black friday och Singles Day (14 inlägg) 8 år sedan
LG OLED55B7V eller Philips 55POS9002 (20 inlägg) 8 år sedan
Lurigt problem med satellitmottagning med LG OLED65C7V smart TV (6 inlägg) 8 år sedan
LG OLED C7V - Sony Bravia A1 (8 inlägg) 8 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 8 år sedan
LG OLED55B7 / 65B7 (72 inlägg) 8 år sedan
1080p LG oled vs 4k LG oled (10 inlägg) 8 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 8 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 8 år sedan
köpa 2017 års OLED ... (2 inlägg) 9 år sedan

Postad 02 December 2017 - 00:16

nooz
  • nooz
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

I detta fall gissar jag dock att problemet är 30 hz isf 50/60 hz.

Okej, vad innebär det för mig, är det någon inställning i datorn jag kan ändra?

Btw, på den här hemsidan, https://www.rtings.c...7-oled/settings så visar dem att det går att göra inställningar för respektiva HDMI port, "HDMI ULTRA HD" under "General". Hittar inte dessa inställningar under general, så antingen är jag blind eller är det så att det kommer med senaste programvaruuppdateringen?

Edit: hittade den nu, "greyed out"

Redigerat av nooz, 02 December 2017 - 10:30.

Postad 02 December 2017 - 00:41

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Att se på national geographic hd med C7V tar varje fall naturprogrammen till nya höjder. Även om säkerligen LG oled har sina brister också så har jag svårt att se dem hittills, helt klart nöjd. Det här att man ska kunna uppleva vissa brister när man ser på sport (tex fotboll/hockey) oroar dock men hoppas inte det ska störa en sportnörd som mig. Såg någon period av en NHL match i hd och inget som störde mig då varje fall.

Kanske hjälper i sammanhanget att jag inte varit någon tv eller hd nörd tidigare för vanligt tv tittande, klart detta är ett enormt lyft med både modern tv + tv kanaler i hd, en dubbel effekt.

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 02 December 2017 - 00:43.

Postad 02 December 2017 - 01:56

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Att se på national geographic hd med C7V tar varje fall naturprogrammen till nya höjder. Även om säkerligen LG oled har sina brister också så har jag svårt att se dem hittills, helt klart nöjd. Det här att man ska kunna uppleva vissa brister när man ser på sport (tex fotboll/hockey) oroar dock men hoppas inte det ska störa en sportnörd som mig. Såg någon period av en NHL match i hd och inget som störde mig då varje fall.

Kanske hjälper i sammanhanget att jag inte varit någon tv eller hd nörd tidigare för vanligt tv tittande, klart detta är ett enormt lyft med både modern tv + tv kanaler i hd, en dubbel effekt.

Lär vara fel på källan/inställningarna om du får problem med att visa sport. Det gäller nog iof för fler TV-apparater än OLED.

Postad 02 December 2017 - 08:02

Tucker88
  • Tucker88
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Fick min LG OLED C7 65" i onsdags från Elgiganten (super bra leverans, allt gick toppen, killen bar till och med upp tvn själv på tredje våningen haha)  och nu i fredags i samband när jag kollar på Netflix så stängs den av bara... så jag tänkte, alright men jag sätter igång den igen bara... men då visas bara ränder i olika färger på vänstra sidan ett litet tag och så dör den igen. Testat dra ut strömsladden ett tag men de hjälpte inte heller. Någon annan som haft samma problem ? Har nu felanmält till LG så får vi se vad som händer, jäkligt surt iaf :P 

Postad 02 December 2017 - 08:41

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 1

Fick min LG OLED C7 65" i onsdags från Elgiganten (super bra leverans, allt gick toppen, killen bar till och med upp tvn själv på tredje våningen haha) och nu i fredags i samband när jag kollar på Netflix så stängs den av bara... så jag tänkte, alright men jag sätter igång den igen bara... men då visas bara ränder i olika färger på vänstra sidan ett litet tag och så dör den igen. Testat dra ut strömsladden ett tag men de hjälpte inte heller. Någon annan som haft samma problem ? Har nu felanmält till LG så får vi se vad som händer, jäkligt surt iaf :P

Lämna tillbaka till ELG istället så får dom fixa en ny åt dig.

Redigerat av little_mac, 02 December 2017 - 08:41.

Postad 02 December 2017 - 09:13

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Fick min LG OLED C7 65" i onsdags från Elgiganten (super bra leverans, allt gick toppen, killen bar till och med upp tvn själv på tredje våningen haha)  och nu i fredags i samband när jag kollar på Netflix så stängs den av bara... så jag tänkte, alright men jag sätter igång den igen bara... men då visas bara ränder i olika färger på vänstra sidan ett litet tag och så dör den igen. Testat dra ut strömsladden ett tag men de hjälpte inte heller. Någon annan som haft samma problem ? Har nu felanmält till LG så får vi se vad som händer, jäkligt surt iaf :P

¨

Får min nästa vecka

Får hoppas man själv inte drabbas av något liknande

Redigerat av Ironse, 02 December 2017 - 09:14.

Postad 02 December 2017 - 09:42

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Hej

Har fått upp min 65C7 på väggen nu men har en fråga om ljudet från tv'n.Använder ett titan väggfäste som bygger endast 4,5mm vilket gjorde att jag fick skippa optiska ljudkabeln.tänkte köra hdmi nu men då måste jag ha 2 hdmi från tv'n till förstärkaren. (Yamaha RX A2020) Har en hdmi nu till hdmi out 1 på förstärkaren men måste ha ytterligare en från hdmi 2 ARC till AV3 där jag hade tv ljudet förut på B6?

Bifogad fil(er)

Postad 02 December 2017 - 09:48

Unregistered864bbb5e
  • Unregistered864bbb5e
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Fick min LG OLED C7 65" i onsdags från Elgiganten (super bra leverans, allt gick toppen, killen bar till och med upp tvn själv på tredje våningen haha) och nu i fredags i samband när jag kollar på Netflix så stängs den av bara... så jag tänkte, alright men jag sätter igång den igen bara... men då visas bara ränder i olika färger på vänstra sidan ett litet tag och så dör den igen. Testat dra ut strömsladden ett tag men de hjälpte inte heller. Någon annan som haft samma problem ? Har nu felanmält till LG så får vi se vad som händer, jäkligt surt iaf :P

Ingen överraskningen om han bär den själv till tredje våningen...😂 (ok lite skoj)

Postad 02 December 2017 - 10:17

Vintervilan
  • Vintervilan
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Hej

Har fått upp min 65C7 på väggen nu men har en fråga om ljudet från tv'n.Använder ett titan väggfäste som bygger endast 4,5mm vilket gjorde att jag fick skippa optiska ljudkabeln.tänkte köra hdmi nu men då måste jag ha 2 hdmi från tv'n till förstärkaren. (Yamaha RX A2020) Har en hdmi nu till hdmi out 1 på förstärkaren men måste ha ytterligare en från hdmi 2 ARC till AV3 där jag hade tv ljudet förut på B6?

Nyfiken, är det högtalare du byggt in i väggen runt tv'n? Riktigt rent och snyggt :)

Postad 02 December 2017 - 10:20

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Hej

Räcker med koppla från TVn HDMI ARC in till A2020 HDMI 1 Out.  HDMI ARC skickar ljud åt både håll. 

Postad 02 December 2017 - 10:42

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Räcker med koppla från TVn HDMI ARC in till A2020 HDMI 1 Out.  HDMI ARC skickar ljud åt både håll. 

Precis så har jag nu men är fan knäpptyst.kan det va kabeln som är för gammal eller nån inställning man missat.satt 2 timmar igår så tycker jag testat allt på förstärkaren för på tv är det väl bara att välja ljud ut hdmi arc/optisk?

Vad skall man ha för input på förstärkaren då.Har ju digitalbox på AV2 datorn på AV4 playstation på AV5..har haft tv ljud på AV3..men nu har man ju bara tv´n i hdmi out 1..

Redigerat av Unregisteredd81dcd3d, 02 December 2017 - 10:44.

Postad 02 December 2017 - 10:46

Unregisteredd81dcd3d
  • Unregisteredd81dcd3d
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Nyfiken, är det högtalare du byggt in i väggen runt tv'n? Riktigt rent och snyggt :)

Yes..det är in-wall högtalare...sitter ytterligare 6st i taket  :)  Tyvärr har ramarna runt högtalarna gulnat av solljus så det borde jag måla nångång

Postad 02 December 2017 - 11:55

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Precis så har jag nu men är fan knäpptyst.kan det va kabeln som är för gammal eller nån inställning man missat.satt 2 timmar igår så tycker jag testat allt på förstärkaren för på tv är det väl bara att välja ljud ut hdmi arc/optisk?

Vad skall man ha för input på förstärkaren då.Har ju digitalbox på AV2 datorn på AV4 playstation på AV5..har haft tv ljud på AV3..men nu har man ju bara tv´n i hdmi out 1..

Läs sidan 122, står olika alternativ. https://europe.yamah...A2020_om_En.pdf

Sen får du välja på TVn ljud via HDMI ARC också.

Postad 02 December 2017 - 13:33

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

OLED funkar superbra för sport, inga som helst problem .. kollar på hockey, fotboll, formel 1 osv ... 

Postad 02 December 2017 - 14:42

danielohman
  • danielohman
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Köpte som många andra denna TV under fredagen, och har en fråga angående anslutningar:

Har en soundbar HK 26 SB, vars är ansluten till HDMI2 (ARC) på TV:n, och i soundbaren har jag Telia's digitalbox + Apple TV ansluten.

Problemet är att om jag kör igång t.ex. Netflix direkt via TV:n så fortsätter ljudet från digitalboxen.

Jag har satt ljud ut på Optical/HDMI ARC, PCM, Simplink på.

Förslag?

Postad 02 December 2017 - 16:50

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Hej

Har en Yamaha 2070 och 65c7 och fick aldrig Arc till att funka, höll på i många timmar. Gjorde precis som i instruktionerna och även alla andra möjliga sätt men icke. Googlade lite och verkar som det är många som har problem med detta som har Yamaha. Så vet inte om det är LG-Yamaha som är problemet men det fick bli optiskt för mig tillslut trots att det är tight och det funkade direkt.

Hittar du någon lösning så berätta gärna hur du gjorde. 

Postad 02 December 2017 - 17:51

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Äntligen har man fått hem sin LG 65 C7
Vilken bild, svärtan är enorm, allt funkar som det ska,
Ingen bandning, har även fått igång Netflix till recievern ,
En sak funkar inte, Dolby Digital på netflix genom tv:n,
Någon mera som haft detta problem,

Postad 02 December 2017 - 17:57

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Har en Yamaha 2070 och 65c7 och fick aldrig Arc till att funka, höll på i många timmar. Gjorde precis som i instruktionerna och även alla andra möjliga sätt men icke. Googlade lite och verkar som det är många som har problem med detta som har Yamaha. Så vet inte om det är LG-Yamaha som är problemet men det fick bli optiskt för mig tillslut trots att det är tight och det funkade direkt.

Jag har en Yamaha 2030 och jag hade också problem när jag kopplade in den igår. Först så fick jag inget ljud. Bytte HDMI-kabel då fick jag med men det klippte hela tiden. Idag var jag och köpte en ny kabel och vips funkade det helt perfekt. Jag köpte Biltemas bästa kabel. Var faktiskt imponerad av kvaliteten på kabeln.

Postad 02 December 2017 - 18:02

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nu har även jag fått min 65C7V. Wow vilken fantastisk bild! Har inte hunnit göra några ändringar än men kör på expert ljus och det funkar bra för tillfället. Till och med min fru tycker att det är bättre bild än vår 37" plasma. Panelen är från oktober 2017 om det är någon som undrar.

På måndag blir det att kontakta supporten för att få tillhåll till Netflix erbjudandet.

Postad 02 December 2017 - 18:06

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Köpte som många andra denna TV under fredagen, och har en fråga angående anslutningar:

Har en soundbar HK 26 SB, vars är ansluten till HDMI2 (ARC) på TV:n, och i soundbaren har jag Telia's digitalbox + Apple TV ansluten.

Problemet är att om jag kör igång t.ex. Netflix direkt via TV:n så fortsätter ljudet från digitalboxen.

Jag har satt ljud ut på Optical/HDMI ARC, PCM, Simplink på.

Förslag?

Valt på TVn Auido Out External speakers?

Dessa steg kanske ger lite ljus när jag konfiguerade HDMI ARC mellan min Yamaha A1040 och ES8005.

TV:
1) Slå på ARC på din TV (se till att du har HDMI i ARC-porten)
2) Slå på Simplink på  TV.
3) På din TV se till att högtalarna är valda som externa högtalare och inte TV-högtalare.

Förstärkare:
1) Slå på ARC
2) Slå på HDMI-kontrollen
3) När HDMI Controller är på så sänds ljud ut från Audio Out 1 som är default. Kan manuellt ändras mellan Audio Out 1-4. Inga andra enheter få kopplas in i Audio Out 1 om den används, samma för andra Audio Out beroende hur man valt.

Läs på manualen hur etablera HDMI länk när HDMI Controller är på. Vissa steg skall göras i tur ordning för skapa HDMI länk mellan enheter. Går alltid resettas om gör felsteg och börja om. Står väl nånstans i manualen gällande HDMI Cotroller setup.

Nu har jag inte samma reciever och TV som ni. Men på min Yamaha A1040 och ES8005, så tog det också  tid för fatta hur få igång HDMI ARC/CEC.

Postad 02 December 2017 - 18:58

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Har en A870 och B7 och det fungerar fint för mig. Hade lite klipp i ljudet på min första kabel men köpte nya och efter det fungerar det finfint.

Postad 02 December 2017 - 19:12

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att döpa om HDMI ingångarna på denna TV? Inte hittat det någonstans.

Ja om du går till menyn med alla ingångar kan du byta både namn och ikon.

Är det någon som kör en C7 med Sonos Playbar och får det att lira smärtfritt? Jag har problem när jag byter mellan olika HDMI-ingångar och kör digitalt ljud ut via optisk kabel. Ljudet försvinner och kommer inte tillbaka om man inte gör tvn strömlös. Jag har en Arris digitalbox, en mediaenhet samt PS4.

Kör B7 och playbar, inga större problem.
Det enda som händer ibland är att tv’n slutar koda om pcm/dts till DD och det löser man med en reboot.

Redigerat av da.king, 02 December 2017 - 19:21.

Postad 02 December 2017 - 19:14

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Precis, annars är det nog risk att du får vänta några veckor på reparation. Sen är frågan hur det blir med priset då iofs.

Postad 02 December 2017 - 19:35

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Eftersom priset höjts så fungerar det inte bra med återköp och att köpa en ny - dessutom verkar det jobbigt att utföra returen.

Bättre att utnyttja garantin där det ganska säkert är någon som besöker dig på plats (du själv slipper skicka eller köra iväg med nån TV) - vet inte om LG har egna på plats tekniker eller om de använder några lokala firmor.

Postad 02 December 2017 - 20:01

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

OLED funkar superbra för sport, inga som helst problem .. kollar på hockey, fotboll, formel 1 osv ...

Perfekt :-) kan ha varit något inlägg eller två jag missförstått.

Postad 02 December 2017 - 20:05

Unregisteredb187ace3
  • Unregisteredb187ace3
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Om jag förstår det rätt är det HD jag nu får från vissa av kanalerna på mitt nya Com Hem guld abonnemang, för övrigt mycket nöjd med kvalitén, vissa av kanalerna kan dock vara strået vassare än andra.

Men hur är det, många av er andra här snackar om UHD, vilka kanaler är detta och hur får ni in dessa? Eller syftar ni på blueray eller filmer ni har laddat ner på datorn eller nas (dvs ej vanliga tv kanaler)?

Att man kan få tex Netflix med UHD kvalité vet jag, har själv abonnemanget med HD kvalité just nu men ska testa UHD.

Redigerat av Unregisteredb187ace3, 02 December 2017 - 20:07.

Postad 02 December 2017 - 20:56

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

enda UHD-kanalen är väll viasats UltraHD Premium, så utbudet där är väldigt klent än så länge .. annars är det UHD Blu-Ray och Netflix/Amazon/Apple TV som gäller.

Postad 02 December 2017 - 21:00

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0

Arc funkar har hdmi 2.0, bara att någon del (oppon, onkyon eller OLEDen) ändrar ingången hela tiden till TV. Så går inte skicka oppo signalen till TVn alls.

Min gamla TV bytte också på det sättet, men den bytte bara en gång. Med LG:n så byter den tillbaka till TV varje gång jag försöker byta till Oppo 203:an

Fast det där låter ju som glappkontakt. Har du testat med en sprillans ny kabel?

Postad 02 December 2017 - 21:08

RogerL65
  • RogerL65
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Fast det där låter ju som glappkontakt. Har du testat med en sprillans ny kabel?

Är nya kablar, och ARC funkar, jag kan spela ljud tillbaka till receivern från TVn. Bara när jag ska spela Bluray så vill den bara spela arc (som jag ju inte vill ha då) jag byter till min oppo på min onkyo receiver, och TV och receiver tycker det var dumt så den växlar tillbaka till TV/arc signal. Så jag inte kan höra bluray.

Men nu kör jag hdmi sec och arc igen. Och om jag inte ger upp, utan växlar till bluray 3-10 ggr så till slut så får jag ljudet från min bluray. Jädra irriterande bara. Utan hdmi sec funkar det bra så klart, men då får jag inte arc och får köra optisk ut från TV.

Postad 02 December 2017 - 21:15

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Arc funkar har hdmi 2.0, bara att någon del (oppon, onkyon eller OLEDen) ändrar ingången hela tiden till TV. Så går inte skicka oppo signalen till TVn alls.

Min gamla TV bytte också på det sättet, men den bytte bara en gång. Med LG:n så byter den tillbaka till TV varje gång jag försöker byta till Oppo 203:an

Låter som samma problem som nämns på AVS forum (http://www.avsforum....t-hdmi-cec.html). Se första inlägget i den tråden som beskriver exakt samma problem som du har. Verkar bero på att när ARC aktiveras på LG så aktiveras även HDMI CEC (simplink).

Postad 02 December 2017 - 21:22

RogerL65
  • RogerL65
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Låter som samma problem som nämns på AVS forum (http://www.avsforum....t-hdmi-cec.html). Se första inlägget i den tråden som beskriver exakt samma problem som du har. Verkar bero på att när ARC aktiveras på LG så aktiveras även HDMI CEC (simplink).

Ja det stämmer ju precis, och låter ju som nåt LG borde kunna fixa. Men får köra med envishet ett tag. Funkar ju bara jag inte ger upp :) Annars får jag gå tillbaka till optiskt, men har lite lust skaffa ett par atmos högtalare och då måste jag ju använda arc.

Postad 02 December 2017 - 21:32

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Jo, det är ett dilemma det där, särskilt om man tänkt köra, som du säger, atmos från de inbyggda apparna (netflix etc).  Kommer själv sitta i samma sits om ett par veckor när jag fått hem min 65C7, då den kommer kopplas till min marantz sr7011 och 5.1.2 högtalarsystem.   Själv hade jag tänkt lösa det utan ARC och köra netflix (efter aktivering av de där 6 månaderna) via panasonic ub900 (4k spelaren), men lite osäker om netflix appen däri stöder atmos.

Postad 02 December 2017 - 21:36

RogerL65
  • RogerL65
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Känns som om det skulle vara att Onkyon växlar lite för långsamt bara, så om bara LG:n hade kunnat vänta 1 sekund mer innan den skicka signal att byta så skulle det funka. Så beror nog väldigt mycket på vilken receiver du har. Kanske funkar bra för dig.

Eftersom det funkar om man jag envisas.

Redigerat av RogerL65, 02 December 2017 - 21:36.

Postad 03 December 2017 - 00:04

dalstorp
  • dalstorp
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

känns mer som att du har haft väldigt felaktiga inställningar på din gamla LCD TV  ;)

här har du inställningar som ger den bild som är närmast korrekt bild du kan komma utan att också kalibrera den. 

http://www.rtings.co...7-oled/settings

ang de blåaktiga är det säkerligen att du kör en kall färginställning .. warm2 är närmast 6500k och ger den mest naturliga bilden. ISF dark / bright har det mesta rätt inställt från start.

Tack för tiset, Jag följde inställningarna och bilden vart mycket bättre, skall testa lite till innan jag bestämmer mig. Det som retade mig mest var hur pass mörk och blå bilden var från börja, till och med svårt att se ansikten i mörka partier, på min gamla är dessa tydliga.

Är du inte nöjd eller tvekar ska du så klart lämna tillbaka om det går, det är ju trots allt en rejäl investering. Bara för att ca 99 av 100 tycker om den så behöver ju inte du göra det?

Möjligt också att det kan bli ojämna resultat om man köper den utan att den kalibrerats. Förutom att det med moderna skärmar/monitorer verkar kunna skilja lite från ex till ex också.

Du har uppdaterat till senaste firmware?

Får se hur jag gör, bilden vart bra efter kalibrering. Ljudet är fortfarande lite ur sync med bilden. Den är uppdaterad till senaste version.

Postad 03 December 2017 - 03:26

Unregisteredea8824e3
  • Unregisteredea8824e3
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Nu har även jag fått min 65C7V. Wow vilken fantastisk bild! Har inte hunnit göra några ändringar än men kör på expert ljus och det funkar bra för tillfället. Till och med min fru tycker att det är bättre bild än vår 37" plasma. Panelen är från oktober 2017 om det är någon som undrar.

På måndag blir det att kontakta supporten för att få tillhåll till Netflix erbjudandet.

Det är mycket prat om Netflix här i tråden. Är det t o m så att t ex Billions, Ray Donovan och Chicago PD finns att tillgå i 4K via appen i TV:n?

Det är ingen vänlig själ som skulle vilja kolla upp åtminstone någon av dessa? :blush:

Postad 03 December 2017 - 07:15

RogerL65
  • RogerL65
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Det är mycket prat om Netflix här i tråden. Är det t o m så att t ex Billions, Ray Donovan och Chicago PD finns att tillgå i 4K via appen i TV:n?

Det är ingen vänlig själ som skulle vilja kolla upp åtminstone någon av dessa? :blush:

Billions och Ray Donovan är showtime serier i alla fall.Och HBO nordic har samarbete med showtime för deras rättigheter. Man kan ju alltid hoppas HBO gör en LG app och 4k. Men de är väldigt långsamma på att bygga ut sitt stöd, så är nog ingen större chans.

Postad 03 December 2017 - 09:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Vilka recievers ska man titta på som fungerar bra med 55" B7?

från 5-10 000

Postad 03 December 2017 - 10:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 3

Vilka recievers ska man titta på som fungerar bra med 55" B7?
från 5-10 000

Hoppa till förstärkar-forumet utan att passera Gå.
https://www.minhembi...hp?showforum=33

Postad 03 December 2017 - 10:05

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Jag får Dolby Digital ur Netflix appen på tv:n men bara i HD kvalite,
Växkar jag till en film i uhd eller DV , så blir det bara stereo ur recievern, någon som stött på samma problem?
Bästa är väl att invesera i en Apple tv4k
Växkar jag till en film i uhd eller DV , så blir det bara stereo ur recievern, någon som stött på samma problem?

Postad 03 December 2017 - 12:54

rojo_98
  • rojo_98
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 1

Vad har du för receiver? Hur skickar du ljudet? Själv så får jag Dolby Digital + från Netflix från de serier som stöder det.

Postad 03 December 2017 - 13:03

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Jag har en Pioneer LX 58, och jag får ju Netflix genom uhd spelaren Panasonic ub700,
Men fråk tv:n kör jag optisk kabel , tv till revievern,
Funka klockrent med min förra tv Sony 8509,
Konstiga är att jag får flerkanalsljud ned bara nerflix HD,
Men inte med Uhd och DV, från LG :ns netflix app

Postad 03 December 2017 - 13:18

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att HDMI input 2 tappar bilden när det är HDR-material som ska visas? Är det inget HDR så tappar jag inte bilden. Har hänt på både Ps4 Pro och Xbox. Lite färre gånger på Xbox One X men det händer fortfarande. Får antingen starta om tvn eller starta om HDR i inställningarna. Minns jag rätt stödjer HDMI 2 även ARC. Har läst att vissa tappar ljud så det kanske kan vara ett samband här..  

Funderar på att fabriksåterställa men det händer 1-2 gånger i veckan så inget jättestörande..ännu.

Trodde först det var fel på HDMI-sladden men jag har bytt och har samma fel på båda. Använder originalkablarna till ps4 pro och Xbox one x.

Redigerat av Foxxy, 03 December 2017 - 15:34.

Postad 03 December 2017 - 15:24

Unregistered20dbf236
  • Unregistered20dbf236
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hur gör man för att spara sin bildinställningar? Sitter med en 55C7

Och hur får man HDR Game Mode? Jag får enbart spelläge, behöver jag uppdatera firmware?

Redigerat av Unregistered20dbf236, 03 December 2017 - 15:24.

Postad 03 December 2017 - 15:38

supercrw
  • supercrw
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Ja om du går till menyn med alla ingångar kan du byta både namn och ikon.
Kör B7 och playbar, inga större problem.
Det enda som händer ibland är att tv’n slutar koda om pcm/dts till DD och det löser man med en reboot.

Ja det är just det som är problemet att tvn slutar decoda till DD...Vill inte behöva gå in i digitalboxen och stänga av digitalt ljud varje gång jag ska spela spel på PS4 och vise versa. Det verkar som att den senaste enhet som kör digitalt ljud blockerar de andra ingångarna att sända ut DD. 

Postad 03 December 2017 - 17:09

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Skumt det här, har haft problem med Netflix appen i tv:n med att få dolby digital via optisk kabel, helt plötsligt ramla det in bara,
Skumt det här, har haft problem med Netflix appen i tv:n med att få dolby digital via optisk kabel, helt plötsligt ramla det in bara,

Postad 03 December 2017 - 17:35

Templo
  • Templo
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Jag slog till på BF och köpte B7 på Netonnet.
Intryck efter ca. 10 dagar.

Måste betona att min familj tittar mycket på just TV sändningar via parabol och olika play tjänster
dvs. ingen BR/UHD spelare. Först nu ser jag på riktig hur mycket det fuskas med signalerna :angry:
(tänk er HD med bitrate mellan 3 och 5 :blink:).
OLED är så  brutalt avslöjande men naturligtvis att övergång från Full HD 50" till UHD 55" gör sitt också.
Avundas de som kollar bara på film via extern spelare, en kalibrering och sen soffan och njutning.
Här måste det kompromissas väldigt mycket, har inte haft så mycket tid att leka med inställningar men ska göra det
och mina kommer inte gå efter Dark / Bright utan Dålig SD (under Technicolor), Dålig HD (under ISF Bright romm) och HD (Dark room) :D :D :D.

Själva TV då, många klagar på bandning, märker inte mycket av det, nån gång på lågupplåst material annars inte.
Tycker själv att House of Cards intro är bra test för både posterisering och vertikal bandning.
Uniformitet också är väldigt bra, kanske en liten, liten aning rosa på höger sidan i webläsaren (som jag tänker inte använda)
men inget vid vanlig tittande. Den är tillräckligt ljusstark så att den klarar mitt ljusa (under dagen) vardagsrum.

Det som jag inte gillar är att detaljer i nära svart försvinner, hoppas att framtida uppdateringar samt kalibrering från MM fixar det.

Det andra är att bilden är blir orolig/hackig vid panoreringar vilket jag väntade mig men hoppades på att det var inte så farligt (kanske vänjer man sig).
True motion (User) hjälper och kan till och med gå vägen med väldigt högupplåst material men jag gillar inte TM.
Och här pratar jag inte om 24p material utan märker det även i Planet Earth II 2160p UHD (kan väl vara källa också).

Det tredje är mikro hack, som om vissa rörelse fastnar (någon rör ett hand, rörelse fastnar väldigt, väldigt kort stund och sen kommer i läge).
Det dyker upp i både SD, "HD" och HD material. Bidrar säkert gör min satbox och källmaterial men jag har det konstant

och oftast i live situationer (sport, nyheter på t.ex. tv4). och detta är största problemet för mig.

Annars gillar jag svärta, kontrast, färger och bilden känns "djup" och levande.

Redigerat av Templo, 03 December 2017 - 17:52.

Postad 03 December 2017 - 17:40

Alex73
  • Alex73
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej.

Försvinner/förbättras en liten färgskiftning om jag kör en comp cycle? Har en liten rödaktig färgnyans i vänstra kanten på min bild som bara kan urskiljas vid vit och gulröd bakgrund. Har en 65C7V

//Alexander.

Redigerat av Alex73, 03 December 2017 - 18:04.

Postad 03 December 2017 - 17:47

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Fick tyvärr ingen feedback på Julas lilla väggfäste tillsammans med 65C7 och har nu gjort ett försök och kan bara rapportera att det går INTE. TV lutar ut nästan 1,5 cm i överkant jämfört nederkant.

Det påstås vara ett 9mm fäate men består av 6mm tjocka skenor som fästes på TVn. Upptill skapas en distans mot väggen med hjälp av bricka och skruvhuvud medan upptill så kommer den ut tack vare väggskenan
Problemet är nedtill blir detta bara 7mm totalt och upptill så blir det 10mm p.g.a. att skenan inte orkar hålla TVn tyngd utan faktiskt böjer sig. Och 3mm skillnad på den lilla biten längst ner bli en hel del totalt.
Visst skulle man kunna lägga någon extra bricka nedtill, men känns inte alls säkert att hänga på en sån klen skena. Har även julas stora väggfäste ouppackat som säkert skulle fungera bättre, men känns ändå onödigt klen.

Så tyvärr 4 stora hål i väggen och tvn tillbaka på foten :(

Så nåt annat tips på ett ordentligt och ändå tunnt fäste?
Har ett gammalt Sanusfäste (till en annan tv) som jag är nöjd med men verkar inte fimnas kvar.
Nån som provat detta?
https://www.elgigant...-med-vattenpass

Eller kanske

https://new.webhalle...75kg-Vattenpass

(kanske lika rangligt)

Eller http://www.mediamark...|#specifikation[/url]

EDIT

Hänger inte med på skillnaden på Vogels 305 eller 505, men blir nog det här

https://www.elgigant...vaggfaste-svart

10 gånger dyrare än Julas och 6mm tjockare, men känns som det kommer bli stadigare

Redigerat av e3henri, 03 December 2017 - 18:37.

Postad 03 December 2017 - 18:35

Unregisteredea8824e3
  • Unregisteredea8824e3
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Jag slog till på BF och köpte B7 på Netonnet.
Intryck efter ca. 10 dagar.

Måste betona att min familj tittar mycket på just TV sändningar via parabol och olika play tjänster
dvs. ingen BR/UHD spelare. Först nu ser jag på riktig hur mycket det fuskas med signalerna :angry:
(tänk er HD med bitrate mellan 3 och 5 :blink:).
OLED är så  brutalt avslöjande men naturligtvis att övergång från Full HD 50" till UHD 55" gör sitt också.
Avundas de som kollar bara på film via extern spelare, en kalibrering och sen soffan och njutning.
Här måste det kompromissas väldigt mycket, har inte haft så mycket tid att leka med inställningar men ska göra det
och mina kommer inte gå efter Dark / Bright utan Dålig SD (under Technicolor), Dålig HD (under ISF Bright romm) och HD (Dark room) :D :D :D.

Själva TV då, många klagar på bandning, märker inte mycket av det, nån gång på lågupplåst material annars inte.
Tycker själv att House of Cards intro är bra test för både posterisering och vertikal bandning.
Uniformitet också är väldigt bra, kanske en liten, liten aning rosa på höger sidan i webläsaren (som jag tänker inte använda)
men inget vid vanlig tittande. Den är tillräckligt ljusstark så att den klarar mitt ljusa (under dagen) vardagsrum.

Det som jag inte gillar är att detaljer i nära svart försvinner, hoppas att framtida uppdateringar samt kalibrering från MM fixar det.

Det andra är att bilden är blir orolig/hackig vid panoreringar vilket jag väntade mig men hoppades på att det var inte så farligt (kanske vänjer man sig).
True motion (User) hjälper och kan till och med gå vägen med väldigt högupplåst material men jag gillar inte TM.
Och här pratar jag inte om 24p material utan märker det även i Planet Earth II 2160p UHD (kan väl vara källa också).

Det tredje är mikro hack, som om vissa rörelse fastnar (någon rör ett hand, rörelse fastnar väldigt, väldigt kort stund och sen kommer i läge).
Det dyker upp i både SD, "HD" och HD material. Bidrar säkert gör min satbox och källmaterial men jag har det konstant

och oftast i live situationer (sport, nyheter på t.ex. tv4). och detta är största problemet för mig.

Annars gillar jag svärta, kontrast, färger och bilden känns "djup" och levande.

Det är jag så jag är rädd att mitt 720p material ska se ut med mitt gamla GT740 kort, men då skrattas det åt mig på detta forum. Akta dig för att uttrycka dig sådär här. :ph34r:

Postad 03 December 2017 - 18:41

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det är jag så jag är rädd att mitt 720p material ska se ut med mitt gamla GT740 kort, men då skrattas det åt mig på detta forum. Akta dig för att uttrycka dig sådär här. :ph34r:

Haha som alltid när man går upp i både bildstorlek och bättre panel så finns alla oro att dåligt material ser sämre ut än ens gamla suddiga 46 tummare :)

Men jag blev faktiskt positivt överraskad av 720p TV sändningar ser såpass bra ut på 65 tum  på min C7 65a

Redigerat av e3henri, 03 December 2017 - 18:53.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.