Postad 06 March 2013 - 07:50
Goa, jag ska kika om det var din eller min glugg jag använde. Tror dock det var min.
Ok, då det fanns en till sida här... snyggt Ronny! Bra inramning.
Redigerat av overhard, 06 March 2013 - 07:52.
Postad 06 March 2013 - 14:19
Jag själv är inte helt 100 över bilden, har ni någon bra idé för att förbättra den?
Postad 06 March 2013 - 16:37
Lägger upp en till produktbild på min andra analoga kamera.
Jag själv är inte helt 100 över bilden, har ni någon bra idé för att förbättra den?
Inga åsikter om bilden men gillar kameran
Jag fotar med en Rolleiflex Tessar 75/3,5.
Testade färg i sommar, framkallade med c41 och det va inte svårare än s/v.
Lite bökigare att hålla graderna bara.
En bild från den.
img176.jpg 244.92K
9 Antal nerladdningar
Postad 06 March 2013 - 18:46
Fint fångat Simon
Tusen tack. Tror det är en ormvråk. Fågeln till höger är en korp. Innan jag kollade i kameran trodde jag det var 2 likadana fåglar men det var det tydligen inte. Gissar att den ville jaga bort den från sitt område
Postad 06 March 2013 - 18:54
ser ut som en ormvråk ja. hur lyckades du hitta en sådan? satt du på pass och väntade eller hur gjorde du?
jag var ute och jagade fågel förut men jag varken hörde eller såg nån.. jag vet inte hur man gör
Redigerat av andreassofus, 06 March 2013 - 18:54.
Postad 06 March 2013 - 19:00
Jag var ute idag och skulle fota en kompis hund som börjar bli lite till åren så de ville ha bilder på henne innan chansen inte fanns längre. Såg rovfåglar 3 gånger idag. Varav den första förmodligen var samma havsörn som ligger i Djurtråden. Den flög precis framför bilen och vi var rätt nära att träffa den. Helt enorm fågel.
Sen på hemvägen var jag beredd och satt i passagerarsätet med nedfälld ruta och lyckades se örnen mot himlen rätt långt upp men fågeln var så sjukt stor att den ändå blev "stor" på bild. Dessa 2 såg vi när vi körde en bit längre fram och då fick jag veva ner innan jag kunde fota så fick bara 2-3 sekunder att fota på.
Så är det när det gäller vilt. Det bara kommer utan att man är med på det
Postad 06 March 2013 - 19:09
ska man lämpligast va vid nån sjö eller vatten eller?
Postad 06 March 2013 - 19:35
häftigt. jag ser typ aldrig några djur. en rovfågel hade ju varit kul att se..
ska man lämpligast va vid nån sjö eller vatten eller?
Beror nog på fågel. Dessa hade ju som sagt perfekt biotop med höga döda "stolpar" av gamla träd och sen åker/kalhygge på det. Massor med sork och möss gissar jag och grym översikt för rovfåglar som dessa och ugglor osv.
När det gäller havsörn är det ju rätt vanligt att föreningar har åtlar vid stora sjöar osv. Problemet är väl bara att åtlarna är gjorda med hänsyn till kikarfolk och för att ta bra bilder av fåglar behöver man vara nära. Extremt nära jämfört med kikaravstånd.
Postad 06 March 2013 - 20:34
20130305_2080_fornfoto-Edit - 1-400 sec at f - 4,0 ISO 200 - 130 mm.jpg 331.64K
8 Antal nerladdningar
Postad 06 March 2013 - 20:50
Inga åsikter om bilden men gillar kameran
Jag fotar med en Rolleiflex Tessar 75/3,5.
Testade färg i sommar, framkallade med c41 och det va inte svårare än s/v.
Lite bökigare att hålla graderna bara.
En bild från den.img176.jpg 244.92K 9 Antal nerladdningar
haha skön bild, hiphop-hälsning vid Café Petter
menar du att det är samma tillvägagångssätt för framkallning av färg som för svartvitt? jag har aldrig varken läst på eller testat..
Kul att det är fler som kör på mellanformat
Bra jobbat Simon, synd bara med den gula tonen kan jag tycka.
Postad 06 March 2013 - 20:55
Mycket bra fotat Simon! Gillar bilden, men inte det gula
Trevlig bild johan
Postad 06 March 2013 - 20:59
Redigerat av andreassofus, 06 March 2013 - 21:00.
Postad 06 March 2013 - 21:04
Din bild känns för HDR-ig för mig. För mättad och sådär oljemålnings-hdr-ig som jag personligen inte gillar. Att det är personer med i bilden gör det ännu värre, aldrig hdr till porträtt om det inte görs väldigt försiktigt.
Tack Micke!
Postad 06 March 2013 - 21:05
är det något fel på min bild? i så fall vill jag gärna veta det.. annars är det meningslöst att fortsätta att lägga upp här för min del. jag gör det mycket för att få konstruktiv kritik så att man kan bli bättre. det är mitt mål i alla fall
Nej det tycker jag inte
Jag tycker bilden fungerar men för mig är den lite väl överarbetad. Jag är ju rent generellt rätt så positivt inställd till hård redigering men jag tycker den blir för mkt. Det syns mkt i himlen i form av brus och på människorna. Hade det bara varit byggnaden och inte himlen hade jag tyckt den fungerat bättre. Gillar proportionerna och hur du beskurit den
Tycker inte du ska ta så hårt om du inte alltid får kommentarer Andreas
Postad 06 March 2013 - 21:08
Cool kamera det där!!!Jag gillar konceptet, men jag tror jag vill vända på hela bildenLägger upp en till produktbild på min andra analoga kamera.
Bra komponering Andreas, gillar bilden, men inte redigeringen.Hörnet
IMG_1705-Redigera by andreassofus, on Flickr
Nästan bättre om man tar i ännu mer av den effekten för att få den som en tavla. Eller inte alls då folk ser konstiga ut
Postad 06 March 2013 - 21:17
Haha, Ante.
Din bild känns för HDR-ig för mig. För mättad och sådär oljemålnings-hdr-ig som jag personligen inte gillar. Att det är personer med i bilden gör det ännu värre, aldrig hdr till porträtt om det inte görs väldigt försiktigt.
Tack Micke!
Det är mer tänkt som en tavelliknande redigering hellre än HDR då jag tyckte motivet passade till det,, speciellt byggnaden.
sen att säga att ALDRIG inom konst tycker jag är väldigt fel,, konst är just konst och det är bara skaparen själv som vet hur bilden ska vara, sen är det upp till betraktaren att bestämma om just han tycker om den eller inte.
jag tar det faktiskt inte så hårt även om det kanske lät så,, ser nu att det lätt kunde tolkas så,, jag är bara väldigt inne just nu i att utvecklas och få ett bättre bildsinne, så därför lägger jag upp bilder enbart för att få veta hur ni upplever bilderna.Nej det tycker jag inte
Jag tycker bilden fungerar men för mig är den lite väl överarbetad. Jag är ju rent generellt rätt så positivt inställd till hård redigering men jag tycker den blir för mkt. Det syns mkt i himlen i form av brus och på människorna. Hade det bara varit byggnaden och inte himlen hade jag tyckt den fungerat bättre. Gillar proportionerna och hur du beskurit den
Tycker inte du ska ta så hårt om du inte alltid får kommentarer AndreasTror det händer oss alla. I varje fall mig
Ofta. Samtidigt vet jag med mig att jag inte alltid orkar kommentera allas bilder. Ork, brist på något vettigt att skriva osv
men som du säger så blir ju inte alla bilder kommenterade och vissa kommenterar aldrig bilder utan bara lägger upp själv,, då försvinner vitsen med denna forumsdel tycker jag.
Ahh, missade ju bilder!!!
Cool kamera det där!!!Jag gillar konceptet, men jag tror jag vill vända på hela bilden
Bra komponering Andreas, gillar bilden, men inte redigeringen.
Nästan bättre om man tar i ännu mer av den effekten för att få den som en tavla. Eller inte alls då folk ser konstiga ut
mjo kanske jag skulle gå tillbaka till en mer neutral bild istället då redigeringen inte blev så lyckad kanske,, dock gillar jag verkligen alla detaljer som kom fram på huset.
Postad 06 March 2013 - 21:31
Fan vad fräck, Simon! Grattis
Fin bild, Johan!
Postad 06 March 2013 - 21:47
Det är mer tänkt som en tavelliknande redigering hellre än HDR då jag tyckte motivet passade till det,, speciellt byggnaden.
sen att säga att ALDRIG inom konst tycker jag är väldigt fel,, konst är just konst och det är bara skaparen själv som vet hur bilden ska vara, sen är det upp till betraktaren att bestämma om just han tycker om den eller inte.
jag tar det faktiskt inte så hårt även om det kanske lät så,, ser nu att det lätt kunde tolkas så,, jag är bara väldigt inne just nu i att utvecklas och få ett bättre bildsinne, så därför lägger jag upp bilder enbart för att få veta hur ni upplever bilderna.
men som du säger så blir ju inte alla bilder kommenterade och vissa kommenterar aldrig bilder utan bara lägger upp själv,, då försvinner vitsen med denna forumsdel tycker jag.
mjo kanske jag skulle gå tillbaka till en mer neutral bild istället då redigeringen inte blev så lyckad kanske,, dock gillar jag verkligen alla detaljer som kom fram på huset.
Förstår vad du menar men samtidigt har vi ju en kritiktråd som nästan aldrig används
; )
Postad 06 March 2013 - 21:52
Jo den används men inte på rätt sätt kanske. Ja ska börja använda denFörstår vad du menar men samtidigt har vi ju en kritiktråd som nästan aldrig används
![]()
; )
Postad 07 March 2013 - 05:11
haha skön bild, hiphop-hälsning vid Café Petter
menar du att det är samma tillvägagångssätt för framkallning av färg som för svartvitt? jag har aldrig varken läst på eller testat..
Kul att det är fler som kör på mellanformat
Bra jobbat Simon, synd bara med den gula tonen kan jag tycka.
I stort sett är det samma tillvägagångssätt.
Det bökiga är att kemin ska vara 38 grader, det löste jag med lite slang, en hink och rinnande vatten i duschen.
Fotade 10 rullar Kodak Ektar 100 i sommras och 9 av dom blev bra
Använde det översta kittet i länken.
http://www.photax.se...argkemi.htm#c41
Postad 07 March 2013 - 07:24
Den hunden får verkligen motion
Han måste vara en riktigt lycklig hund....kanonfin bild igen Ronny !
Postad 07 March 2013 - 08:04
Ante: Jag menade inte att man aldrig ska använda HDR till människor. Jag menade att det är min personliga åsikt att det aldrig blir bra när man gör det, om man inte är väldigt försiktig.
Ronny och Morgan, riktigt fina bilder från er nu på slutet.
Postad 07 March 2013 - 08:21
Fin bild själv....ska man gå höger eller ska man gå vänster ...he he
Postad 07 March 2013 - 09:18
20130305_2024_fornfoto - 1-125 sec at f - 6,3 ISO 200 - 48 mm.jpg 317.03K 10 Antal nerladdningar
Lite osäker på motljuset till vänster där men jag gillar att det finns mkt rörelse i bilden som stannat. Människorna, fågeln, tåget osv.
Riktigt bra Simon.
20130305_2080_fornfoto-Edit - 1-400 sec at f - 4,0 ISO 200 - 130 mm.jpg 331.64K 8 Antal nerladdningar
Jäkligt läckra färger. Vacker husvägg
Postad 07 March 2013 - 10:28
Postad 07 March 2013 - 10:34
Ahh, missade ju bilder!!!
Cool kamera det där!!!Jag gillar konceptet, men jag tror jag vill vända på hela bilden
Bra komponering Andreas, gillar bilden, men inte redigeringen.
Bra poäng där! Vid något tillfälle tänkte jag på det men av någon anledning testade jag aldrig, hmm. gör om gör rätt.
I stort sett är det samma tillvägagångssätt.
Det bökiga är att kemin ska vara 38 grader, det löste jag med lite slang, en hink och rinnande vatten i duschen.
Fotade 10 rullar Kodak Ektar 100 i sommras och 9 av dom blev bra
Använde det översta kittet i länken.
http://www.photax.se...argkemi.htm#c41
Intressant, ska se om jag vågar mig på något sådant. alla mina 120 filmer är precis slut så ska köpa lite nytt, kanske blir någon färg då.
Postad 07 March 2013 - 12:35
Fint ljus och himmel där Morgan, sånt där golden hour eller vad heterKlickaklicka
Mycket bra Ronny, sjukt skön känsla i dina senaste hund bilderNIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s by Ronny Olsson, on Flickr
Cool exponering Johan
Postad 07 March 2013 - 12:49
Jag har en annan bild där det är golden hour känslan, fast den får jag posta i morgon pga 1 bild / dag regeln
Redigerat av mstoltz, 07 March 2013 - 12:49.
Postad 07 March 2013 - 14:30
Postad 07 March 2013 - 18:37
Jag hade nog minskat ner färgmättnaden och ökat på kontrasten. Tycker också det blev lite mkt gult.Det gula i redigeringen är medveten men jag håller med om att det ser lite corny ut
...
1+Haha, Ante.
...
Bättre att se det som ett komplement till att visa bilder för vänner och bekanta. Borde då bli en mer ärlig respons här eftersom nära bekanta i större utsräckning är mer vänligt inställsamma och därmed mindre kritiska i sin bedömning.Det är mer tänkt som en tavelliknande redigering hellre än HDR då jag tyckte motivet passade till det,, speciellt byggnaden.
jag tar det faktiskt inte så hårt även om det kanske lät så,, ser nu att det lätt kunde tolkas så,, jag är bara väldigt inne just nu i att utvecklas och få ett bättre bildsinne, så därför lägger jag upp bilder enbart för att få veta hur ni upplever bilderna.
...
Fint! Bilden känns inte statisk trots att motivet nästan är i mitten, dvs kompositionen funkar här.Fint igen Morgan
NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s by Ronny Olsson, on Flickr
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Google (1)
Sökningen pågår
Avancerad sökning

46 filmer
19 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?