Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34745 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 14 april 2016 - 11:26

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Jag har två skäl till att jag fortfarande har kvar Boxer abonnemang med Humax boxen.

Möjligheten att spela in flera program samtidigt. (Väldigt sällan konflikter vid inspelningar)

Serieinspelning. Att jag kan välja att boxen automatiskt ska spela in en hel säsong av en serie.

Negativt med Humanboxen är hur den sparar inspelade program.

De sparas i ett sk. mediabibliotek.

Jag vill hellre ha ett klassiskt filsystem där jag kan skapa mappar och flytta in program i jag vill spara.

Redigerat av Unregisteredc58591b9, 14 april 2016 - 11:28.

Postad 14 april 2016 - 15:00

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 1

Vilket versionsnummer är det på senaste mjukvaran? Har inte fått nån uppdatering på sistone här hemma!

I alla fall Markus frågar efter vad vi vill ha och de mest uppenbara bristerna för oss med inspelningsbar box är följande och har så varit i flera år nu:

-Möjlighet att för oss med fiber spela in 2 program samtidigt som man ser på ett tredje

-Möjlighet att i inställningar ställa in mer än 2 timmar i time shift buffern. 2 timmar rymmer ju knappt en långfilm ens en gång

-Möjlighet att spara ner innehåll från time shift till HDD'n Den ligger ju redan på disken så varför inte möjlighet att spara ner det ifall man vet att nått finns i buffern som man vill kunna kolla på senare?

-Möjlighet att radera mer än en inspelning åt gången så lägg till ett radera flera alternativ så att man kan markera flera program åt gången som man sedan kan radera i ett stycke!

-En sak som jag alltid ogillat är att time shift buffern töms bara för att man tittar på Play innehåll eller en inspelning. Vore trevligt om time shift alltid är aktiv i bakgrunden även när man kollar på sådant!

Har inte så stora förhoppningar på mina önskemål då dessa saker har önskats i flera år redan men hoppet är det sista som lämnar en ju  :D

Medhåll på allt.

Rent fånigt att vi ännu inte kan få spela in två kanaler och titta på en tredje.

Med denna funktionalitet skulle även inspelningsmarginalerna äntligen kunna åtgärdas. Något som är EXTREMT viktigt enligt mig.

Nästan alla kanaler som jag och min sambo tittar på följer uppenbarligen inte sin tablå, så slutet på Quantico, Grays Anatomi, osv försvinner när inspelningen stoppas för att någon annan ska starta.

Med två samtida inspelningar minskar denna risk avsevärt då den första inspelningen på kanal A från 20:00 till 21:00 kan få tuffa på till 21:15 med marginal utan att krocka med inspelning 2 på kanal B som börjar 21:00-22:00. Under 15 minuter kör boxen då två samtidiga inspelningar.

Appropå marginaler så buggar fortfarande Android-Appen "Spela In". För att få time:a in inspelning A och B via appen så måste jag:

* först klicka på det sista programmet och välja att spela in det. En inspelningsaktivitet adderas för kanal B 21:00-22:15.

* nu måste jag gå till manuell schemaläggning och knåpa in kanal A från 20:00-20:45 (!!!!!) för att boxen ska addera en aktivitet för kanal A 20:00-21:00.

Totalt värdelöst! Ingen medel-svensson fattar detta, utan svär bara över att appen konstant nekar att addera deras inspelningar.

Förutom större timeshift-buffer vill jag även att om jag trycker på Rec mitt i TV-tittandet och jag väljer att spela in det program jag just nu tittar på, inte något annat, så ska innehållet i buffern först sparas ner och sedan fyllas på med resten.

När VIP1963 lägger på undertexter på filmer tar man ett skutt tillbaka till 80-talet. Gräsligt. Sedan år 2000 förväntar användarna sig ett snyggare typsnitt samt lite transparens i undertexterna, inte text-tv-text.

Buggen med att timeshift går över till play-läge när buffern blir full är kvar!

Har man pausat något vill man ju se det när man kommer tillbaka till TV:n, även om det är t.ex. 4 timmar senare.

Appropå pausläge så tycker jag att det är en självklarhet att man ska kunna klicka bort alla menyer/info med Exit-knappen så att man kan få se hela TV-bilden där bakom.

När man har varit i pause-läge i t.ex. 2 minuter anser jag att boxen ska tona ner bilden till att nästan bli helt svart. Det är bara onödigt att TVn står på med full effekt under hela middagen (eller hela dagen) bara för att barnen pausat och gått därifrån.

Den vansinniga spolnings/hopp-funktionen bör omgående bytas ut mot något som går att förstå, och än viktigare, som går att förutspå hur det kommer fungera. Nuvarande hopp med dynamisk hopplängd är sämsta möjliga lösning. Se mina tidigare inlägg om hur det borde gå till.

Det vore även smutt om CopySwede kunde kringgås så att vi kunde få en Play-funktion där allting som visas även sparas i 48 timmar på en central Telia-server, så att man alltid har ett play-bibliotek att gå tillbaka till oavsett kanal och oavsett program.

Postad 14 april 2016 - 15:19

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

jag har också olika källor inkopplat på HDMI och har lika nivåer på ljudet mellan varje komponent Blu-ray Vinylspelaren och Boxer låter lika bra. Samma volym på bakre högtalare på Blu-ray och Boxer. Men på Telias digitalbox så hörs knappt dom bakre. Så det måste ha något med utsändningen.

I just Hawaii Five-O var det rätt sparsamt med ljud där bak för mig med, men jag antar att det snarare var produktionen, dvs att de inte lagt speciellt mycket ljud där bak).

Bäst lär vara att du kollar ljudet när du tittar på en modern Hollywood-action-film där man vet att det ska komma ljudeffekter från alla håll mest hela tiden.

Vissa reklamer, på kanaler som sänder DD5.1, t.ex. Viasat Fotboll, har surroundljud där det verkligen låter mycket där bak.

Postad 14 april 2016 - 17:58

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Medhåll på allt.

Rent fånigt att vi ännu inte kan få spela in två kanaler och titta på en tredje.

Med denna funktionalitet skulle även inspelningsmarginalerna äntligen kunna åtgärdas. Något som är EXTREMT viktigt enligt mig.

Nästan alla kanaler som jag och min sambo tittar på följer uppenbarligen inte sin tablå, så slutet på Quantico, Grays Anatomi, osv försvinner när inspelningen stoppas för att någon annan ska starta.

Med två samtida inspelningar minskar denna risk avsevärt då den första inspelningen på kanal A från 20:00 till 21:00 kan få tuffa på till 21:15 med marginal utan att krocka med inspelning 2 på kanal B som börjar 21:00-22:00. Under 15 minuter kör boxen då två samtidiga inspelningar.

Varför gapa efter för mycket? I linje med Markus nya "baby-steps"-policy gör vi nog klokt i att bara hoppas på att kunna spela in det program du tittar på samtidigt som du spelar in ett annat. Detta vore uppenbarligen tekniskt möjligt då det i princip är detsamma som dagens möjlighet till timeshift-tittande samtidigt som man spelar in ett annat program. Om boxen automatiskt ändrar kanal vid två överlappande schemalagda inspelningar skulle det också råda bot på det problem du beskriver angående inspelningsmarginaler.

Den vansinniga spolnings/hopp-funktionen bör omgående bytas ut mot något som går att förstå, och än viktigare, som går att förutspå hur det kommer fungera. Nuvarande hopp med dynamisk hopplängd är sämsta möjliga lösning. Se mina tidigare inlägg om hur det borde gå till.

Jag saknar den gamla funktionen - jag hade fått in perfekt "feeling" för hur jag behövde trycka för att hamna rätt och kunde ofta precis pricka in vad som behövdes för att hoppa över reklampauserna...

Postad 15 april 2016 - 08:05

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 1

Ok, jag håller min önskelista kort :)

1) Spela in två program samtidigt (om bandbredden finns).

2) Jag förstår att dagens spolningsmekanism har sina poänger för den som skall spola långt, men om uppspelningen fortsätter där man stoppade minskar behovet av långspolning. Andra har löst långspolning genom att ett tryck på "1" går till 10% av inspelningen, "2" till 20%, osv. (Om jag kommer åt en siffertanbgen under uppspelning vill jag inte att uppspelningen skall avbrytas och att burken skall byta kanal...) Själv suktar jag efter en modell som funkar när man skall skippa reklam. Framåthopp 30 eller 60 sekunder och 15 sekunder bakåt. Vad har ni för tänka användningsfall? Att hoppa över reklam måste väl ändå vara det vanligaste fallet när folk vill snabbspola?

Postad 15 april 2016 - 08:51

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att vissa program i Play går att spola förbi reklamen och en del går inte?

Postad 15 april 2016 - 09:49

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att vissa program i Play går att spola förbi reklamen och en del går inte?

När det gäller TV4's program så går de inte att spola förbi upp till 2 timmar efter att programmet sänts därefter släpps spärren och du kan spola!

Är de det du tänker på?

Postad 15 april 2016 - 11:12

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

När det gäller TV4's program så går de inte att spola förbi upp till 2 timmar efter att programmet sänts därefter släpps spärren och du kan spola!

Är de det du tänker på?

Är det verkligen 2 timmar? Jag har aldrig sett nån tidsgräns, men det känns som att det är mindre än 2 timmar ibland. 45-60 minuter?

Postad 15 april 2016 - 12:53

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 1

Jag kollade upp min favoritlista och den innehåll kanalen TV3 HD från kanalplats 995, den innehåller ingen EPG det fanns dock en annan TV3 HD som jag la in istället. (minns inte kanalplatsen)
Lite bökigt att detta ändrar sig till och från tycker jag med kanalerna men det kanske har med nya paketeringarna att göra?

Förövrigt så har jag noterat senaste dagarna att det går att fortsätta att se serier från Play och att nästa avsnitt kommer automatiskt, mycket bra!

Ni ska ALDRIG ha kanaler från kanalplatserna 99X i era kanallistor. På dessa kanaler finns inte EPG utan kanalerna är bara till vid felsökning av viss funktionalitet och kan komma plockas bort i framtiden.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 15 april 2016 - 17:03

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Är de det du tänker på?

Är det verkligen 2 timmar? Jag har aldrig sett nån tidsgräns, men det känns som att det är mindre än 2 timmar ibland. 45-60 minuter?

Det är på sekunden 30 minuter efter att sändningen slutade (eller borde ha slutat enligt tablån) som framspolningsfunktionen blir tillgänglig. 

Det kan vara värt att tillägga att om du håller på att titta på programmet via play-funktionen när det gått en halvtimme från det att sändningen avslutades så behöver du trycka på stopp och sedan återuppta uppspelningen för att kunna spola framåt.

Redigerat av pallepaf, 15 april 2016 - 17:07.

Postad 16 april 2016 - 13:16

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 1
Önskelista

1. spela in 2 program samtidigt
2. Tona ner bilden efter en stunds inaktivitet när man tryckt på paus, alternativt en rörligt skärmbild för oss med plasma tv
3. Om man kommer på att man skulle ha spelat in ett program man ser på skulle bufferten sparas ner så att man spelar in från början.
4. Kunna sortera inspelningar, tex i mappar om man spelar in serier

Postad 16 april 2016 - 17:50

micke13
  • micke13
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 1

Min önskelista

1. Spela in flera program samtidigt.

2. Snabbspolning med olika hastigheter där ett tryck ger hastighet x2, två tryck ger x4 osv, Borde inte finnas något problem att kombinera detta med den typ av intervaller som finns nu ifall någon gillar det.

Postad 18 april 2016 - 17:44

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på om de inspelningsbara boxarna har någon (automatisk) defragmenteringsfunktion?

Postad 18 april 2016 - 21:14

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Till att börja med tackar jag för de synpunkter ni har haft, vi har noterat dem.

4) Textning av svenska program. Just nu går det bara att få textning när själva programmet sänds "live". Det vore bra om man kunde välja textning också när man ser ett program på Play eller i efterhand eller om man stoppat i programmet och sedan trycker på play igen, inte ens det fungerar idag.

Förstår jag dig rätt om du menar text-tv textning (t.ex. sidan 199) och inget annat? För Några andra problem med de andra textningsteknikerna vi använder känner jag inte till...

Att man inte skickar med text-tv sändningen i bildströmmen för för våran tjänst är bland annat för att men den teknik som en TV ska kunna klara av att visa text-tv kräver en konstant ström som tar upp en hel del av bandbredden som finns för en kanal. Den lösning som vi använder med att sidorna ligger på en server och laddas ner on demand är ju då mycket snabbare dessutom. Rent tekniskt hade man ju hoppats att alla kanaler skulle använda någon vanligt teknik för textning istället för text-tv textning på det sättet som man använder i Sverige för att texta på svenska...

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 18 april 2016 - 21:58

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Om ni inte hört något om att flera fackförbund har varslat om strejk från 18/4 klockan 12:00 på Telia och blir det strejk så kan jag säga att det kommer finnas begränsade möjligheter att kunder att kunna kontakta oss....

Kan säga att ev strejk kommer börja tidigast på torsdag om den blir av.

Således kommer det att komma en ny version av GUI/Image till er av er som tidigare har sagt till mig att ni vill ha det och några andra kunder. Ni kommer märka av lite ändringar i färger, typsnitt, logo samt ett mer transparent design. Ni får gärna testa detta och skriva något här om ni har synpunkter eller hittar något som blivit fel.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 19 april 2016 - 05:39

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Till att börja med tackar jag för de synpunkter ni har haft, vi har noterat dem.

Förstår jag dig rätt om du menar text-tv textning (t.ex. sidan 199) och inget annat? För Några andra problem med de andra textningsteknikerna vi använder känner jag inte till...

Att man inte skickar med text-tv sändningen i bildströmmen för för våran tjänst är bland annat för att men den teknik som en TV ska kunna klara av att visa text-tv kräver en konstant ström som tar upp en hel del av bandbredden som finns för en kanal. Den lösning som vi använder med att sidorna ligger på en server och laddas ner on demand är ju då mycket snabbare dessutom. Rent tekniskt hade man ju hoppats att alla kanaler skulle använda någon vanligt teknik för textning istället för text-tv textning på det sättet som man använder i Sverige för att texta på svenska...

Markus Johansson

Telia Kundservice

Det där var ett konstigt svar tycker jag.

Text-tv-textning har funnits i årtionden och är den vanligaste metoden om man inte vill bränna in den. Att Telia inte hittat ett sätt att presentera teletext-undertextning vid On Demand-tittande (pausa, titta i efterhand etc), trots att tekniken funnits så länge, ska ni väl inte skylla på andra än er själva för?

Att skylla på någon konstig formulering om bandbredd (teletext-subtitling tar ca 50 kbit i anspråk, d.v.s. ca 1% av totala bandbredden) och att kanalbolagen i Sverige borde byta teknik trots att teletext-subtitling är mycket vanligt även runt om i alla delar av världen där man inte dubbar innehållet, tycker jag tyder på okunskap från Telias sida.

Teletext-subtitling är dessutom den metod man som operatör önskar få undertextning levererad som för OTT-tittande (vilket det ju blir när man pausar) eftersom man då kan konvertera om den till ett passande format för OTT. Detta är inte lika lätt med DVB Subtitling och inbränd text blir inte heller någon höjdare vid OTT-kodning (suddig text vid låga bitrates/upplösningar).

(måste även passa på att ge beröm till Telia för att ni tar er tid att försöka hinna med och svara på frågor och synpunkter här i tråden)

Redigerat av Berkan, 19 april 2016 - 06:07.

Postad 19 april 2016 - 13:15

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0
Hörde på rykten att Telias 720p inte är riktig utan uppskalat ifrån deras 576p.
Canal Digital däremot vet jag sänder 720p

Men hur är det med Telias?

Postad 19 april 2016 - 13:18

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

CD sänder 1080i på kanalerna. SVT HD sänder dock 720p.

Postad 19 april 2016 - 14:44

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 349 inlägg
  • 0

Markus Johansson

Telia Kundservice

Ja text-tv på sidan 199. Om man nu spelat in ett program och skulle vilja ha textat (ifall många dryga och grötigt pratande skåningar är med exempelvis) så går inte det. Även om man kommer in i ett program och väljer att "starta från början" så fungerar det heller inte med att få textning, utan det är bara när programmen går live som man kan få textning. Eller om man väljer ett program från Play-biblioteket att se i efterhand så går det heller inte att få det textat.
Det borde kunna gå att ha en lösning på det år 2016. Det är inte 1986 nu.

Postad 19 april 2016 - 15:54

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

SVT har bara en playout på 720p. Så SD är ner skalat från 720p

Postad 20 april 2016 - 08:08

Unregistered63c886aa
  • Unregistered63c886aa
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Således kommer det att komma en ny version av GUI/Image till er av er som tidigare har sagt till mig att ni vill ha det och några andra kunder. Ni kommer märka av lite ändringar i färger, typsnitt, logo samt ett mer transparent design. Ni får gärna testa detta och skriva något här om ni har synpunkter eller hittar något som blivit fel.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Hej,

Tycker det nya utseendet var mycket trevligt, en liten fundering dock. Mini-EPGn (info/byta kanal) visar pågående program med lite för stor text och dessutom i enbart versaler. Det gör att det är väldigt svårt att se hela programnamnet. t.ex igår på Viasat Fotboll så gick det inte att se vilket match det var, det fick helt enkelt inte plats bakom "Premier League...."

Annars känns det kanon!

Postad 20 april 2016 - 13:26

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Nu blev man ju nyfiken, nån som kan lägga upp en bild? B)

Postad 20 april 2016 - 19:51

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Om man fortfarande får önska funktioner så skulle native upplösning på hdmi ut vara bra.
Känns väldigt konstigt att man bara kan välja en fast upplösning, jag vill ha den upplösningen som programmet sänds i och låta min tv sköta uppskalning.

Postad 20 april 2016 - 20:07

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Om man fortfarande får önska funktioner så skulle native upplösning på hdmi ut vara bra.
Känns väldigt konstigt att man bara kan välja en fast upplösning, jag vill ha den upplösningen som programmet sänds i och låta min tv sköta uppskalning.

Jag uppfattade inte Markus som att möjligheten att komma med förslag var tidsbegränsad.

Min erfarenhet är att 1963-boxen skalar upp till 1080p på ett bra sätt, lustigt nog betydligt bättre än den nyare 1113-boxen.

Postad 20 april 2016 - 20:16

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
"Telia förhandlar med Bonnier om att köpa in sig i betal-tv-bolaget C More. Målet är ett samägt bolag för Telias ip-tv och C More, uppger källor för Resumé.
Utgångspunkten för affären är enligt tidningen att C More behöver pengar till sporträttigheter, medan Telia behöver mer innehåll.
Bonnierägda C More har en stor del svensk sport, med allsvenskan i fotboll och SHL i ishockey som stora dragplåster. För att kunna vara med i kommande förhandlingar om sporträttigheter som Champions League behöver C More pengar, vilket gör att Bonnier nu ligger i förhandlingar med Telia.
En sammanslagning av Telias ip-tv och C More skulle skapa ett bolag där Telia erbjuder pengar och kunder, och C More har rättigheter och marknadsföring via moderbolaget TV4.
Tidigare i veckan kom nyheten att Bonniers satsning på en koncerngemensam onlinevideoplattform ändras radikalt. Ett 40-tal konsulter får lämna projektet, som enligt Dagens Media ska ha kostat cirka 100 miljoner kronor."

http://www.di.se/art...n-sig-i-c-more/

Postad 20 april 2016 - 20:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Telia är nu uppe i 739000 Tv-kunder

Postad 21 april 2016 - 15:28

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 349 inlägg
  • 0

Telia är nu uppe i 739000 Tv-kunder

Så många? Då är det faktiskt skandal att dom satsar så lite på tv-tjänsten som dom faktiskt gör. 

Postad 21 april 2016 - 18:56

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Nya designen var väl trevlig, även om det inte var några jätteförändringar, men det är nog bättre att ändra lite åt gången. Däremot förstår jag inte vitsen med att ha den aktuella raden i mini-EPG'n med versaler?

Något som jag påpekat tidigare, är att jag inte kan fortsätta titta på program (Play) från SVT. Om jag trycker på stop, så sparas inte programmet i listan och om jag startar det igen så börjar det från början igen. Är det bara jag som har detta problem, eller är det fler?

Redigerat av Bopper, 21 april 2016 - 18:58.

Postad 21 april 2016 - 21:48

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Något som jag påpekat tidigare, är att jag inte kan fortsätta titta på program (Play) från SVT. Om jag trycker på stop, så sparas inte programmet i listan och om jag startar det igen så börjar det från början igen. Är det bara jag som har detta problem, eller är det fler?

Tack för infon. Vi har hittat att det är ett problem med just SVTr och fortsätt titta funktionen. Felet ligger i en databas som vi använder för den funktionen och kommer som det ser ut nu att åtgärdas under maj månad.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 22 april 2016 - 08:48

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Hej.

Vi har Teliafiber in i radhuset.

Jag har en VIP1963 med ett kollektivt lagom abonnemang i föreningen.

Har tidigare haft HD paket då jag tycker kanalerna ser riktigt illa ut i SD. Har även haft viasatsport HD.

Nu tog ju telia bort HD paketet för ett par veckor sedan och alla kanaler som kan sändas i ska vara i HD enligt telias support.

Efter detta har tv3HD och TV4HD försvunnit för mig och ersatts med riktigt kass SD bild.

Har pratat med kundtjänst och support ett antal ggr men får olika svar varje gång. Någon sa att jag ej kan få dessa i HD då det ej går när vi har ett kollektivt abonnemang, någon annan sa att det har strulat med överläggningen till HD och att jag ska få TV4HD 15/5 (sa inget om 3HD).

Vad är det som gäller? Meningen var väl inte att kunderna skulle få sämre kvalitet med denna omläggning när ni höjde priset?

Viasatsport kanalerna är i HD, 1,2,5,9,12 och några till är fortfarande i HD.

Någon som har samma problem eller vet något mer?

Mvh

Micke

Postad 22 april 2016 - 09:11

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Hej.

Vi har Teliafiber in i radhuset.

Jag har en VIP1963 med ett kollektivt lagom abonnemang i föreningen.

Har tidigare haft HD paket då jag tycker kanalerna ser riktigt illa ut i SD. Har även haft viasatsport HD.

Nu tog ju telia bort HD paketet för ett par veckor sedan och alla kanaler som kan sändas i ska vara i HD enligt telias support.

Efter detta har tv3HD och TV4HD försvunnit för mig och ersatts med riktigt kass SD bild.

Har pratat med kundtjänst och support ett antal ggr men får olika svar varje gång. Någon sa att jag ej kan få dessa i HD då det ej går när vi har ett kollektivt abonnemang, någon annan sa att det har strulat med överläggningen till HD och att jag ska få TV4HD 15/5 (sa inget om 3HD).

Vad är det som gäller? Meningen var väl inte att kunderna skulle få sämre kvalitet med denna omläggning när ni höjde priset?

Någon som har samma problem eller vet något mer?

Mvh

Micke

För TV4HD tror jag att Telia inväntar att de lokala versionerna ska börja sändas i HD och den 15/5 ska "alla" ha TV4HD. För att få TV3HD, så måste du ha Viasat Guld eller Silver, om jag inte minns fel.

Tack för infon. Vi har hittat att det är ett problem med just SVTr och fortsätt titta funktionen. Felet ligger i en databas som vi använder för den funktionen och kommer som det ser ut nu att åtgärdas under maj månad.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Tack!

Postad 22 april 2016 - 12:56

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Till att börja med vi har inte Tagit bort HD paketet, vi har bara stoppat så man inte kan nybeställa det.

Vi har inte tagit bort HD paketet automatiskt på någon kund ännu. Det är dock möjligt att du och personen du pratade med på Telia har varit överens om att plocka bort det på ditt abonnemang, och det är därför du inte har kvar det.

Det som gäller är det jag skrev i inlägg nummer #24718 och utöver det är inte HD paketet eller något annat paket förändrats (ännu iaf).

För TV4HD tror jag att Telia inväntar att de lokala versionerna ska börja sändas i HD och den 15/5 ska "alla" ha TV4HD. För att få TV3HD, så måste du ha Viasat Guld eller Silver, om jag inte minns fel.

Vart ni fått 15/5 har jag ingen aning om, det som är sagt är under våren och jag skulle säga att det nog är innan midsommar. I dagsläget kan vi inte rent tekniskt få lokalkanalerna till oss från TV4 i HD. Det pågår arbete med att få till fibervägar till TV4 för att få till det, det krävs ganska mycket fiberplats för att få kanalerna i bra kvalité.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 22 april 2016 - 13:05

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Till att börja med vi har inte Tagit bort HD paketet, vi har bara stoppat så man inte kan nybeställa det.

Vi har inte tagit bort HD paketet automatiskt på någon kund ännu. Det är dock möjligt att du och personen du pratade med på Telia har varit överens om att plocka bort det på ditt abonnemang, och det är därför du inte har kvar det.

Det som gäller är det jag skrev i inlägg nummer #24718 och utöver det är inte HD paketet eller något annat paket förändrats (ännu iaf).

Vart ni fått 15/5 har jag ingen aning om, det som är sagt är under våren och jag skulle säga att det nog är innan midsommar. I dagsläget kan vi inte rent tekniskt få lokalkanalerna till oss från TV4 i HD. Det pågår arbete med att få till fibervägar till TV4 för att få till det, det krävs ganska mycket fiberplats för att få kanalerna i bra kvalité.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Hej Markus.

Jag har fått 15/5 från er kundtjänst som skickade det i ett mail till mig häromdagen efter att vi hade chattat.

Så här skrev din kollega:

TV4HD ska ingå i Viasat sport paketet men på grund av teknikeska förutsättningar ligger den under fördröjning till 15 maj.

TV3HD finns i dagsläget inte i något va våra TV-paket och det finns ingen information om när den eventuellt kommer heller.

Det är djupt olyckligt att alla på kundtjänst och teknisk support säger olika saker. Borde inte vara så svårt att gå ut med information till de anställda som jobbar ut mot kunder vad som gäller.

Ännu mer olyckligt att en annan av dina kollegor tog bort HD paketet från mig utan att förklara att jag då blir utan 3 och 4 i HD. Hade mer än gärna behållit dessa för 69 kr i månaden tills det är löst.

Är det något som går att få tillbaka?

Postad 22 april 2016 - 13:09

Stänly
  • Stänly
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hej Markus,

Jag tycker det ny utseendet är bra dock lite stort kanske, men på det stora hela ett fall framåt. Funktionen att fortsätta med nästa avsnitt om man kollar i play är ju både bra och dålig. Bra att den finns, dåligt att det är mycket lättare att bli kvar vid tv:n när man egentligen borde lagt sig. :)

Jag föredrar små förändringar ofta men det kan ju bero på att jag jobbar med mjukvara så jag ser de många fördelarna med det.

Mitt största önslemål som har varit hela tiden och det är att man skulle vilja ha en inställning som alltid skickar bilden vidare till tv'n i det formatet den kom i. Jag vill gärna se allt som går i rätt upplösning och format. Eftersom jag nästan aldrig zappar längre utan byter kanal genom mini-epg'n.

En annan sak som vore bra vore om man skulle kunna på något sätt ordna inspelningarna i mappar och kanske ha ett föräldralås på vissa mappar. Då man kanske inte vill att 4-åringen hemma skall lyckas starta skräckfilmen man spelade in igår.....

Postad 22 april 2016 - 13:45

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Markus Johansson

Telia Kundservice

Jag vet att du skrev senare i vår och jag tog för givet att det var 15/5 eftersom Mickys fått den uppgiften.

Hej Markus.

TV4HD ska ingå i Viasat sport paketet men på grund av teknikeska förutsättningar ligger den under fördröjning till 15 maj.

TV3HD finns i dagsläget inte i något va våra TV-paket och det finns ingen information om när den eventuellt kommer heller.

TV3HD ska man kunna se om man har Viasat Guld eller Silver. Dock är det lite knepigt, eftersom de inte visas på Telias hemsida. Men jag tror inte de ska vara säljstoppade, som HD-paketet är.

Postad 22 april 2016 - 18:58

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Markus Johansson

Telia Kundservice

Varför kan vi inte få den gamla versionen av TV4 HD - dvs den som fortfarande ingår i gamla HD-paketet - tills lokalvarianterna är klara?!

Postad 22 april 2016 - 19:11

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Varför kan vi inte få den gamla versionen av TV4 HD - dvs den som fortfarande ingår i gamla HD-paketet - tills lokalvarianterna är klara?!

För tv4 vill att vi ska titta på den lokala reklamen.

Postad 22 april 2016 - 23:14

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Nya designen var väl trevlig. Däremot förstår jag inte vitsen med att ha den aktuella raden i mini-EPG'n med versaler?

Nu har jag ännu inte sett den nya designen, men jag kan redan nu lägga mitt medhåll till Boppers invändning.

Alla som gått kurs i GUI-tillverkning och som vet hur människor läser text har lärt sig att man inte ska använda versal text i onödan.

Förutom att texten uppebarligen inte ens får plats på TV-skärmen så gör versal text att hjärnan måste stanna upp och läsa varje ord individuellt, istället för att bara låta ögat svepa över texten och automatiskt se orden som vanligt.

Redigerat av elofu17, 22 april 2016 - 23:50.

Postad 23 april 2016 - 06:58

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

För tv4 vill att vi ska titta på den lokala reklamen.

Ologiskt, de som ser på TV4 HD via gamla HD-paketet redan nu får ju inte heller någon lokal reklam. Dessutom skulle ju SD-versionen med lokal reklam ligga kvar parallellt.

Redigerat av pallepaf, 23 april 2016 - 06:59.

Postad 23 april 2016 - 11:09

kentrj
  • kentrj
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Jag skulle önska att programmen för någon fler kanal (säg 10-12st isf 9) fick plats på TV-Guiden och att den lilla TV-bilden fick bli lite lite större

- känns som onödiga tomrader och mellanrum och att utrymmet kunde utnyttjas bättre, en del överflödig text etc

Skall inte graden av trasparens kunna justeras efter önskemål, och är det inte fler paneler som bör få transparens?

Fortfarande irriterad över att om man exvis ser på kanal 2 och startar TV-Guiden, visas 2an överst och om jag då bläddrar uppåt bläddras 1an förbi och syns inte ... utan jag får bläddra tillbaka igen ... onödigt

Redigerat av kentrj, 24 april 2016 - 18:11.

Postad 23 april 2016 - 11:54

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Jag vet att du skrev senare i vår och jag tog för givet att det var 15/5 eftersom Mickys fått den uppgiften.

TV3HD ska man kunna se om man har Viasat Guld eller Silver. Dock är det lite knepigt, eftersom de inte visas på Telias hemsida. Men jag tror inte de ska vara säljstoppade, som HD-paketet är.

Går man in på Viasats hemsida och väljer Fiber -> Annan TV-leverantör så finns t.ex. Viasat Guld och Silver med, dessa existerar inte på Telias hemsida. Och klickar man på på paketen så stämmer inte riktigt innehållet heller mot det som står på Telias hemsida. Enligt Viasat ingår exempelvis kanalerna med "vuxenmys" i Filmpaketet och tittar man på Telias hemsida så ingår endast Playboy i Premium.

Är det Viasat eller Telia som har rätt =)

Postad 23 april 2016 - 13:08

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Går man in på Viasats hemsida och väljer Fiber -> Annan TV-leverantör så finns t.ex. Viasat Guld och Silver med, dessa existerar inte på Telias hemsida. Och klickar man på på paketen så stämmer inte riktigt innehållet heller mot det som står på Telias hemsida. Enligt Viasat ingår exempelvis kanalerna med "vuxenmys" i Filmpaketet och tittar man på Telias hemsida så ingår endast Playboy i Premium.

och TV3HD finns enbart i Viasat Guld enligt deras sida:

https://www.viasat.s...erantorer/telia

(som för övrigt har ett värdelöst sätt att visa vilka kanaler som ingår i paketen)

Postad 23 april 2016 - 16:18

Unregistered63c886aa
  • Unregistered63c886aa
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Logga in på "Mitt Telia" så finns alla paket, dock listas ej rätt innehåll där heller.

Alla HD-kanaler Viasat erbjuder förutom Viasat 16HD samt TV3 sport HD ingår. Även vuxen-tv..

Redigerat av Unregistered63c886aa, 23 april 2016 - 16:18.

Postad 23 april 2016 - 18:38

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Jag har fått 15/5 från er kundtjänst som skickade det i ett mail till mig häromdagen efter att vi hade chattat.
Så här skrev din kollega:

Kan säga att jag kan inte hitta att vi har fått den informationen internt och då jag vet det om tekniken som inte är klar så kan jag bara säga att det är inte troligt att det är klart då.

De stämmer som Bopper skriver, finns kvar om man går in på mina sidor eller ringer oss och vill beställa dem. Informationen om paketen är dock som ni säger borttagen på telia.se/tv .

Det är djupt olyckligt att alla på kundtjänst och teknisk support säger olika saker. Borde inte vara så svårt att gå ut med information till de anställda som jobbar ut mot kunder vad som gäller.

Alla på kundtjänst och supporten har tillgång till samma information som har gått ut såvitt jag vet. Det är möjligt att denna information tolkas på olika men jag har även dubbekollat att den info jag har gett er är korrekt så jag tycker det vore konstigt om det jag sagt är felaktigt.

Ännu mer olyckligt att en annan av dina kollegor tog bort HD paketet från mig utan att förklara att jag då blir utan 3 och 4 i HD. Hade mer än gärna behållit dessa för 69 kr i månaden tills det är löst.

Är det något som går att få tillbaka?

Kan bara hålla med om att det är olyckligt, rent tekniskt går det att lägga tillbaka det. Det krävs dock rätt behörighet för detta men skicka ett pm till mig med ditt personnummer/kundnummer så lägger jag ärende på det så får vi se vad de kan göra.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 23 april 2016 - 18:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0
Markus, jag kommer snart att få tillgång till Telia öppen fiber. När skall ni uppdatera er hemsida så att jag kan se vilka kanaler som ingår i era TV-paket ? Det som står där nu stämmer inte verkar det som.

Postad 24 april 2016 - 03:57

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 534 inlägg
  • 0

Markus, jag kommer snart att få tillgång till Telia öppen fiber. När skall ni uppdatera er hemsida så att jag kan se vilka kanaler som ingår i era TV-paket ? Det som står där nu stämmer inte verkar det som.

Det är endast ett fel som jag känner till och det är det som jag skrev nyss, alltså att det står att TV4 HD ingår i Viasat sport. Dessutom så kan du beställa några ytterligare paket via mitt telia när du loggar in på telia.se.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 24 april 2016 - 20:31

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Jag skulle önska att programmen för någon fler kanal (säg 10-12st isf 9) fick plats på TV-Guiden och att den lilla TV-bilden fick bli lite lite större

- känns som onödiga tomrader och mellanrum och att utrymmet kunde utnyttjas bättre, en del överflödig text etc

Skall inte graden av trasparens kunna justeras efter önskemål, och är det inte fler paneler som bör få transparens?

Fortfarande irriterad över att om man exvis ser på kanal 2 och startar TV-Guiden, visas 2an överst och om jag då bläddrar uppåt bläddras 1an förbi och syns inte ... utan jag får bläddra tillbaka igen ... onödigt

Medhåll!

Jag vill också ha fler rader med kanaler i EPG:n. Möjligtvis att man i inställningarna ska kunna välja mellan "Vanligt" läge och "Kompakt"?

Transparensinställningar, ja tack.

Ja, buggen med att kanallistan fortfarande inte wrappar runt på korrekt sätt är rent löjlig. Jag tycker att det visar rätt tydligt hur lite Telia och Telias utvecklare bryr sig om att få fram nya finesser och fixa buggar.

(PS: Jag tvingades efter några år att köpa en ny förstärkare för att slippa ljudproblemen med TV4 HD. Innan det gjorde jag ett sista försök att förmå Telia att åtgärda det, men det är same-same. De vet om det men gör inget åt det, och kräver inte att varken TV4 eller mellanhanden som distribuerar signalen till Telia kollar sina utrustningar gång på gång tills felet hittats och åtgärdats)

Postad 24 april 2016 - 20:44

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Ja, buggen med att kanallistan fortfarande inte wrappar runt på korrekt sätt är rent löjlig. Jag tycker att det visar rätt tydligt hur lite Telia och Telias utvecklare bryr sig om att få fram nya finesser och fixa buggar.

Är det den gula knappen? Använder inte den så ofta...

Men testade nu, tryckte gul knapp när jag såg på SVT2. Då visas SVT2 överst, trycker pil upp och allt hoppar ner en rad och SVT1 är överst?

Samma sak om jag ser på TV4. Då är TV4 överst, pil upp och TV3, SVT2 och SVT1 dyker upp överst.

Postad 25 april 2016 - 07:09

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

(PS: Jag tvingades efter några år att köpa en ny förstärkare för att slippa ljudproblemen med TV4 HD. Innan det gjorde jag ett sista försök att förmå Telia att åtgärda det, men det är same-same. De vet om det men gör inget åt det, och kräver inte att varken TV4 eller mellanhanden som distribuerar signalen till Telia kollar sina utrustningar gång på gång tills felet hittats och åtgärdats)

Du ser ingen möjlighet att detta problem hade löst sig i och med introduceringen av lokalversionerna av TV4 HD som kommer att ges kostnadsfritt till alla kunder inom kort?

Postad 25 april 2016 - 07:18

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 119 inlägg
  • 0

Det är endast ett fel som jag känner till och det är det som jag skrev nyss, alltså att det står att TV4 HD ingår i Viasat sport. Dessutom så kan du beställa några ytterligare paket via mitt telia när du loggar in på telia.se.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Om man tittar på kanalpaketet stor, den bilden där kanalernas loggor är samlade så finns tex SVT1 och SVT1HD men det står bara Discovery channel utan HD. Nu vet jag att Discovery HD ingår i paketet, det står så i alla fall i en lista du publicerat i tråden, men det borde ändras på hemsidan så att det blir glasklart för alla.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.