Är inte det ett spel?Prövade pacific rift i ungefär 10 min nu, fyttifan vad det smaskar på i den rullen!
Det får bli att ta ner den där 30Hz med PEQ det tar över hela rummet annars.
Blir seriöst orolig för dator och nasen, det kan aldrig vara nyttigt att skakas om såhär, tv och projektorn med iofs men är väl kanske inte riktigt lika illa som med hårddiskar.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 08 October 2013 - 15:25
Postad 08 October 2013 - 19:02
...tv och projektorn med iofs men är väl kanske inte riktigt lika illa som med hårddiskar.
Det beror väl på hur man har skruvat upp sin projje.
Postad 08 October 2013 - 19:12
Inget smart att plugga i tretexskiva!
Nu står den säkert på V5:an, tvn wobblar däremot otäckt på väggen :s
Postad 09 October 2013 - 21:36
Man glömmer av att andas stundtals och sitter med hjärtat i halsgropen, kramar sin kärestas hand och håller på att skita på sig vid ett flertal tillfällen.
" Vi skall inte titta på såna här filmer något mer "
" Du får ställa in subbarna imorgon, jag är rädd att huset tar skada det låter som väggen där borta är påväg att gå sönder"
Postad 10 October 2013 - 01:00
Tack för input om filmen....den skall spelas när tjejen kommer till helgen
Redigerat av robert293, 10 October 2013 - 01:03.
Postad 10 October 2013 - 04:51
Postad 10 October 2013 - 07:22
Mama
The Possession
Dead Silence
Drag me to hell
Mina tips på rysare som är lite nyare och som sätter skräck i själen ett par timmar
Redigerat av hifimarcus, 10 October 2013 - 07:23.
Postad 10 October 2013 - 09:16
Hahaha inte dax att uppgradera till 4st snart då niklas
Tack för input om filmen....den skall spelas när tjejen kommer till helgen
Låter faktiskt inte ens bra, efter flytten på soffan så tog jag bort peq´n på subbarna för att börja om ifrån scratch.
Precis när jag skulle börja så kom resten av familjen hem, så just nu sitter jag med närmare 30dB peak vid 30Hz, man kan väl lugnt säga att det är lite väl mycket.
Postad 10 October 2013 - 09:27
Det kan aldrig bli för mycket bas....man kan väl lugnt säga att det är lite väl mycket.
Bara för lite av allt annat.
Postad 10 October 2013 - 09:54
fasvändning.jpg 112.5K
1 Antal nerladdningarDen där lilla peaken innan dippen fick jag bort innan jag avslutade.
Redigerat av Evil Homer, 10 October 2013 - 10:17.
Postad 10 October 2013 - 10:51
slutfix + första mätning.jpg 116.94K
4 Antal nerladdningar
Postad 10 October 2013 - 11:35
Postad 10 October 2013 - 11:41
Hade nog varit värt pengarna att köpa mätutrustning och mätt åt dig. Skulle vara kul och komma hem till dig och uppleva riggen du har där hemmaShit vilken basknarkare du är. Och när jag funderar på det så har jag nog knappt sett någon här som inte visat upp kraftigt basboostade mätkurvor. Jag börjar nästan undra hur min egen ser ut. Här har det inte mätts sedan.... tja, jag kommer fan inte ens ihåg. Våren 2012 kanske om jag skulle gissa. Om någon skulle orka hjälpa mig att mäta lite med xtz eller liknande så vore den välkommen. Mat och öl utlovas som tack för den hjälpen.
Synd att det blir för långt att åka.
Edit: Stavar som kattskit.
Redigerat av pjotor, 10 October 2013 - 11:41.
Postad 10 October 2013 - 11:46
Shit vilken basknarkare du är. Och när jag funderar på det så har jag nog knappt sett någon här som inte visat upp kraftigt basboostade mätkurvor. Jag börjar nästan undra hur min egen ser ut. Här har det inte mätts sedan.... tja, jag kommer fan inte ens ihåg. Våren 2012 kanske om jag skulle gissa. Om någon skulle orka hjälpa mig att mäta lite med xtz eller liknande så vore den välkommen. Mat och öl utlovas som tack för den hjälpen.
Brusar jag så ligger jag inte mer än 4dB "hot" på subbarna, bara kört lite Ulf Lundell nu efter pilleriet och han brukar ju inte vara så bastung men det låter helt ok nu igen.
Du vill bara åt min blötfeta kropp, du vet vad du skall locka med öl och mat är ju min svagaste sida
Postad 10 October 2013 - 14:09
Jag kan ta med min ståfräs vid lämpligt tillfälle!
Palle...lille lille palle...
Postad 10 October 2013 - 14:13
Palle...lille lille palle...
Så liten var han ju inte klagade du sist. Hur var det nu? Du kunde inte gå normalt på två eller fyra dagar?
Postad 10 October 2013 - 14:19
Postad 10 October 2013 - 16:44
FredagsfilmenDra åt ****s.... eh... ja... varför i hela världen tittar man på filmer som denna?!
Man glömmer av att andas stundtals och sitter med hjärtat i halsgropen, kramar sin kärestas hand och håller på att skita på sig vid ett flertal tillfällen.
" Vi skall inte titta på såna här filmer något mer "
" Du får ställa in subbarna imorgon, jag är rädd att huset tar skada det låter som väggen där borta är påväg att gå sönder"
Postad 10 October 2013 - 21:14
Denna film var lite jobbig att titta på.
Postad 11 October 2013 - 05:59
Riktigt bra film tycker jag!Såg nyss The Impossible från förra året.
Denna film var lite jobbig att titta på.
Postad 11 October 2013 - 08:20
Flytoverall *check*
Spöväska *check*
Öl *check*
Whisky *check*
Rom *check*
Skål tjackisar!!!
Postad 11 October 2013 - 14:14
Fantastiskt! Laddie16 var fan det godaste jag druckit tror jag. Var försiktig med motstånden bara.
Postad 11 October 2013 - 14:32
Postad 11 October 2013 - 18:13
Aja jag njuter utav utsikten så får vi se om han hittar fram snart.
Postad 11 October 2013 - 18:18
Postad 11 October 2013 - 21:07
Nejjjjj säg inte såJag gillar Sci-fi filmer men pacific rim var faktiskt rätt kass.
Den va inte igår, har nästan inga minnen utav den rullen. Får bli en repris, U571 blir man oxå sugen på...Kollar på Jakten på Röd Oktober. Där har vi en bra film.
KON TIKI.
Såg den nyss och tyckte om den. Kan nog rekommendera
Redigerat av RobNB, 11 October 2013 - 21:08.
Postad 11 October 2013 - 23:29
Jag gillar Sci-fi filmer men pacific rim var faktiskt rätt kass.
Jätterobotar mot jättealiens.. Det bara MÅSTE ju vara svinbra!!
Eller...?
Hade sett fram emot den.
Vilken JÄVLA skit. 1,5/5.
Hade det inte varit lite go bas i den hade den fått 1/5.
Postad 12 October 2013 - 02:28
Med tanke på att Niklas var rädd för att hans hårddiskar skulle ge mig sig utav den här rullen så trodde jag du skulle ge skiten minst 4 totalpoäng i ren baskvalité. Men inte ens basen var särskilt imponerande alltså?Jätterobotar mot jättealiens.. Det bara MÅSTE ju vara svinbra!!
Eller...?
Hade sett fram emot den.
Vilken j*vla skit. 1,5/5.
Hade det inte varit lite go bas i den hade den fått 1/5.
Postad 12 October 2013 - 08:27
Annars var det inte alls något extra.
Postad 12 October 2013 - 16:18
Fin höstdag var det idag iaf.
/Fredrik
Postad 12 October 2013 - 19:29

Mongot fick ju självklart en, tror ni jag lyckades då?
Chips är gott!!Chipsen SKA med vart vi än går
Fin höstdag var det idag iaf.
/Fredrik
Postad 12 October 2013 - 19:39
Postad 12 October 2013 - 19:47
Jag gissar på att han fick lika mycket fisk som han har dB över 10kHz.
Postad 12 October 2013 - 20:11
Tack för tipset, den var länge sen. Ska jag nog ta nu när gästerna snart ska ge sig å. Så nu blir det film och mer vin kvar till ossKollar på Jakten på Röd Oktober. Där har vi en bra film.
Postad 12 October 2013 - 20:47
Shit vilken basknarkare du är. Och när jag funderar på det så har jag nog knappt sett någon här som inte visat upp kraftigt basboostade mätkurvor. Jag börjar nästan undra hur min egen ser ut. Här har det inte mätts sedan.... tja, jag kommer fan inte ens ihåg. Våren 2012 kanske om jag skulle gissa. Om någon skulle orka hjälpa mig att mäta lite med xtz eller liknande så vore den välkommen. Mat och öl utlovas som tack för den hjälpen.
när jag hörde ditt system var det inte färdig ställt på långa vägar men någon bas narkoman är du inte, kan gissa att du har en ganska spik-rak kurva ner till 10hz, hade jag haft ditt system hade jag boostat minst 12 db runt 20-30 hz med stigande kurva
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
60 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?