* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34748 svar till detta ämne
Postad 03 maj 2016 - 12:18
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Jag måste fråga igen. Är det bara jag som har problem med programguiden för kanal 6?
På miniEPG:n visas det sista programmet som ska gå på kvällen. Alla program finns
dock där men man måste i så fall scrolla. På stora EPG:n, gul knapp, visas inga program
alls för kanal 6. Bara ett svart fält. Så har det varit länge nu.
Det är som så att det är problem med detta på 1910 boxar. Felet är alltså att ett fåtal kanaler blir det problem med EPG ibland om man har 1910 box. Lite oklart om hur vi ska åtgärda detta då det inte var planerat att släppa ny version av Image som behövs för att lösa detta. I grund och botten beror det på ram minnesbrist i 1910 boxarna.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 03 maj 2016 - 15:16
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Tack för svar. Finns det, eller går det att göra någon bra deal på Arris 2853 nu Markus?
Redigerat av Iwarsson, 03 maj 2016 - 15:17.
Postad 03 maj 2016 - 15:22
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Tack för svar. Finns det, eller går det att göra någon bra deal på Arris 2853 nu Markus?
99 kr per månad i 12 månader hittar jag på telia.se. Något bättre pris känner jag inte till...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 03 maj 2016 - 15:34
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Enligt det jag skrev i inlägg #24718 så ingår och såvitt jag kan se ingår de även rent tekniskt för de kunder som har det kanalpaketet.
Detta är alltså ett av felen som står på hemsidan. Ett annat fel jag känner till är att det är fel på Viasat sport paketet (TV4 HD ingår inte för tillfället) och det är felanmält till dem för flera dagar sen men någon rättning har inte skett ännu.
Rörande TV4 HD så gäller för övrigt det jag sa tidigare och jag hoppas den kommer före midsommar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 03 maj 2016 - 15:55.
Postad 03 maj 2016 - 15:39
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Är det några paket, som visar rätt ang. vilka HD-kanaler som ingår? Tror inte de fått ordning på det sedan HD-kanalerna integrerades i de vanliga paketen.
Äh, Markus hann före...
Redigerat av Bopper, 03 maj 2016 - 15:40.
Postad 03 maj 2016 - 15:43
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Detta är alltså ett av felen som står på hemsidan. Ett annat fel jag känner till är att det är fel på Viasat sport paketet (TV4 HD ingår inte för tillfället) och det är felanmält till dem för flera dagar sen men någon rättning har inte skett ännu.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Sportpaketet visar dessutom bara Motor och Fotboll som HD-kanal, men Sport och Ishockey ingår som HD-version också.
Postad 03 maj 2016 - 17:32
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Eftersom det förmodligen bara kommer att bli fler och fler problem för 1910-ägare
och nya GUI kan vi se oss i stjärnorna efter har jag två alternativa förslag till Telia.
1. Alla 1910-boxar byts ut kostnadsfritt för kunden.
2. De som har 1910-boxar kan köpa VIP1113-boxar till rabatterat pris, tex med 50% rabatt.
Och egentligen, eftersom Telia tydligen inte kan förmedla samma tjänst tilll 1910-ägare och dessa ändå
betalat lika mycket som de med nyare boxar, så är alternativ 1 inte orimligt! Det är ju ett fel som
bör åtgärdas. Ska var och en i stället ringa och deala med kundtjänst? Verkar det rimligt?
Postad 03 maj 2016 - 17:58
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Eftersom det förmodligen bara kommer att bli fler och fler problem för 1910-ägare
och nya GUI kan vi se oss i stjärnorna efter har jag två alternativa förslag till Telia.
1. Alla 1910-boxar byts ut kostnadsfritt för kunden.
2. De som har 1910-boxar kan köpa VIP1113-boxar till rabatterat pris, tex med 50% rabatt.
Och egentligen, eftersom Telia tydligen inte kan förmedla samma tjänst tilll 1910-ägare och dessa ändå
betalat lika mycket som de med nyare boxar, så är alternativ 1 inte orimligt! Det är ju ett fel som
bör åtgärdas. Ska var och en i stället ringa och deala med kundtjänst? Verkar det rimligt?
Jag har alltid fått mina vip1113 utan kostnad. Har precis under dagarna hivat två på tippen då jag inte hade behov av dem längre.
Så det är nog inga bekymmer att du kontaktar kundtjänst o ber om en box. Men nu skickar de la bara ut arris boxarna.
Redigerat av Mushunt, 03 maj 2016 - 17:59.
Postad 03 maj 2016 - 18:48
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Vad i min text är det du inte uppfattar? Kundtjänst sa att de kommer ändra priserna men de visste inte när!
Förhoppningsvis pratade jag med en som inte hade så mycket information. Men tyvärr så skulle jag heller inte bli förvånad om det stämde.
Skitsamma, jag får helt enkelt hålla koll på fakturorna framöver.
Detta är en abonnemangs fråga och de har jag oftast ingen aning om men jag kan bara förutsätta att den informationen i pdf filen på telia.se är korrekt och inget annat.
Som jag tolkar det står det tvilling 1 på stor kostar 89 kr/månad och tvilling 2-4 kostar 0 kr/månad i den filen..
Markus Johansson
Telia Kundservice
Där ser du Mushunt. Och ditt snack om "halva priset" för stor på tvillingabonnemang 2 förstår jag inte heller var du fick ifrån...
Postad 03 maj 2016 - 19:01
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Där ser du Mushunt. Och ditt snack om "halva priset" för stor på tvillingabonnemang 2 förstår jag inte heller var du fick ifrån...
Vad är det jag ska se? Att Markus förutsätter att listan stämmer? Det gör la vem somhelst som läser.. men återigen verkar det inte gå fram till dig i min text att de sa på kundtjänst att priserna KOMMER ändras.. alltså de har INTE ändrats för tillfället.. utan skulle komma ändras. Men det visste inte när.
Har ingen aning vad stor kostar då jag själv inte har det paketet. Förmedlade bara vad min vän fick för information.
Men har nu under kvällen återigen ställt frågan till kundtjänst då Markus själv skrev att det är en abonnemangsfråga.
Hon svarade mig att i nuläget är det nuvarande prislista som gäller men att det inte var helt omöjligt att de kunde ändras framöver.
Kortfattat, ungefär samma sak som sades första gången. Bortsett från att hon ej visste till 100% om det skulle ske eller ej.
Postad 03 maj 2016 - 19:46
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
...har nu under kvällen återigen ställt frågan till kundtjänst då Markus själv skrev att det är en abonnemangsfråga. Hon svarade mig att i nuläget är det nuvarande prislista som gäller...
Där ser du Mushunt. Trots att du påstod att nya kunder redan nu skulle drabbas av din fiktiva prishöjning.
Postad 03 maj 2016 - 20:18
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Där ser du Mushunt. Trots att du påstod att nya kunder redan nu skulle drabbas av din fiktiva prishöjning.
Men alla vet nog redan att alla på Telias kundtjänst säger "exakt" samma information, och att det aldrig förekommit olika.
Så min vän måste ju helt enkelt hört helt fel!
Kan ju aldrig varit så att en person på kundtjänst suttit på fel information...
Redigerat av Mushunt, 03 maj 2016 - 20:26.
Postad 03 maj 2016 - 21:13
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Denna prislistan har gällt ja, men enligt kundtjänst som de sa så kommer detta ändras nu efter 19.e april. När visste de inte exakt..
Därav min fråga om detta verkligen stämmer.
Du missförstår nog lite. När villkoren förändras för existerande kunder så får man veta det innan med alternativet att säga upp abonnemanget utan bindningstid. Så vart det vid senaste höjningen och så lär det väl bli om även detta blir aktuellt. Telia har inte lovat dig samma pris för evigt om det är det du menar med "existerande avtal".
Om detta blir verklighet så är det dock ytterligare en chockhöjning. Två st lagom-abonnemang (som kanske är rimligt i ett normal hus) har då på kort tid stigit från 179+89=268 till 279+139 = 418. Hur är det möjligt?
Postad 03 maj 2016 - 22:32
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Såg nu Viasat ska sända copa america på TV3 HD SPORT
Kul man ska bestraffas valt fel program bolag pga dåligt upplägg
Redigerat av Ironse, 03 maj 2016 - 22:32.
Postad 04 maj 2016 - 20:26
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Hur gick det med Kunskapskanalen HD och SVT24/Barnkanalen HD kan man undra.
Postad 05 maj 2016 - 22:39
henkson
-
henkson
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hej!
Jag har en Motorola-box (VIP 1003),
Efter senaste mjukvaruuppdateringen känns den seg, även fjärrkontrollen är på väg att ge upp! (Fjädern som håller batterierna på plats lossnar snart)
Har snart haft boxen i 4 år, rimligt att den börjar bli seg!
Kan man få en ny av Telia?
Finns det några "bättre" boxar ute på marknaden man kan köpa?
Postad 06 maj 2016 - 06:41
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hur gick det med Kunskapskanalen HD och SVT24/Barnkanalen HD kan man undra.
Ja, det som gäller är att SVT distribuerar dessa kanaler till alla operatörer, förutom marknätet, sedan 11/4. Sen är det upp till respektive operatör att ta in i sitt utbud. Därefter är det en marknads/sälj-fråga mer än en teknisk fråga.
Postad 06 maj 2016 - 08:15
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Ja, det som gäller är att SVT distribuerar dessa kanaler till alla operatörer, förutom marknätet, sedan 11/4. Sen är det upp till respektive operatör att ta in i sitt utbud. Därefter är det en marknads/sälj-fråga mer än en teknisk fråga.
Väl medveten om det. Telia har även bekräftat att dom kommer, min fråga rörde sig mer gällande när.
Postad 06 maj 2016 - 08:35
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Väl medveten om det. Telia har även bekräftat att dom kommer, min fråga rörde sig mer gällande när.
Till hösten kanske
Postad 06 maj 2016 - 09:24
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Vad har du för modell på din TV apparat? Spelar det någon roll vilken kanal du tittar på? Spelar det roll om du ändrar mellan Analogt och Digitalt ljud? Markus Johansson Telia Kundservice
Har bara märkt det på TV4. Ingen annan kanal. Ljudet har jag som jag alltid haft, via tvn. Dvs, boxen är kopplad direkt till tvn
Redigerat av HaDo, 06 maj 2016 - 09:25.
Postad 06 maj 2016 - 12:24
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Hej!
Jag har en Motorola-box (VIP 1003),
Efter senaste mjukvaruuppdateringen känns den seg, även fjärrkontrollen är på väg att ge upp! (Fjädern som håller batterierna på plats lossnar snart)
Har snart haft boxen i 4 år, rimligt att den börjar bli seg!
Kan man få en ny av Telia?
Finns det några "bättre" boxar ute på marknaden man kan köpa?
De enda du kan använda köps från Telia och de har 2 modeller just nu:
http://www.telia.se/...ukter-tillbehor
Där finns även fjärrkontroll, om du vill byta ut den.
Postad 07 maj 2016 - 21:21
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
För dem som inte märkt det kan jag berätta att TG799vac nu fått en ny mjukvaruversion som heter 15.2. Den nya mjukvaruversionen verkar ha rått bot på mitt problem med Zappa-appen (se inlägg från augusti ovan).
Jag vet inte om det bara är "tur" att buggen nu är borta i den nya mjukvaruversionen eller om Telia medvetet angripit problematiken men vill under alla förhållanden säga TACK!!!
Och nu har mjukvaruversion 15.3 tydligen kommit och som ett brev på posten nya problem med Zappa. Suck.
Vid flera boxar kopplade till olika lan-portar + trådlös anslutning via extern accesspunkt ansluten till en lan-port istället för användning av gatewayens egen wi-fi så ser inte Zappa alla tv-boxar i nätverket längre.
Markus - ligger Zappa-appen eller mjukvara till TG799vac inom ramen för ditt kompetensområde? Den officiella supporten är ointresserad av att titta närmare på problemet eftersom även annan hårdvara än bara Telias är med i ekvationen.
Postad 07 maj 2016 - 22:18
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Gillar funktionen i Play att man kan titta på en box och sedan via funktionen fortsätt titta kolla på en annan box eller platta.
Ett steg framåt telia. Bra jobbat.
Postad 08 maj 2016 - 06:38
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Gillar funktionen i Play att man kan titta på en box och sedan via funktionen fortsätt titta kolla på en annan box eller platta.
Ett steg framåt telia. Bra jobbat.
Håller med, men även här finns utrymme för personliga inställningar anser jag. När man har flera tv-boxar används ofta var och en av boxarna av en viss användare. Det kan då vara störande att få sin personliga "spellista" invaderad av program som andra har börjat titta på med en annan box.
Postad 08 maj 2016 - 09:18
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Håller med, men även här finns utrymme för personliga inställningar anser jag. När man har flera tv-boxar används ofta var och en av boxarna av en viss användare. Det kan då vara störande att få sin personliga "spellista" invaderad av program som andra har börjat titta på med en annan box.
Tänkte precis samma sak igår! Blir lite krångligt när de läggs på samma lista.
Gillar även funktionen att nästkommande avsnitt/program kommer automatiskt. Konceptet känns väldigt likt Netflix.
Kanske skulle vara något liknande även här, att man får välja en profil när man går in på Play.
Postad 08 maj 2016 - 11:56
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Och nu har mjukvaruversion 15.3 tydligen kommit och som ett brev på posten nya problem med Zappa. Suck.
Vid flera boxar kopplade till olika lan-portar + trådlös anslutning via extern accesspunkt ansluten till en lan-port istället för användning av gatewayens egen wi-fi så ser inte Zappa alla tv-boxar i nätverket längre.
Markus - ligger Zappa-appen eller mjukvara till TG799vac inom ramen för ditt kompetensområde? Den officiella supporten är ointresserad av att titta närmare på problemet eftersom även annan hårdvara än bara Telias är med i ekvationen.
Zappa använde multicast för att kommunicera med boxen så du måste ha stöd för detta för att det ska fungera. Det har alla technicolor/thomsson modem som Telia lånar ut till kunderna. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 08 maj 2016 - 20:35
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Zappa använde multicast för att kommunicera med boxen så du måste ha stöd för detta för att det ska fungera. Det har alla technicolor/thomsson modem som Telia lånar ut till kunderna.Markus JohanssonTelia Kundservice
Eftersom problemet inte fanns med mjukvaruversion 15.2 i TG799vac men finns med version 15.3 drog jag slutsatsen att det måste vara mjukvarurelaterat - men det kanske är en förhastad slutsats? Ska förtydliga att vissa boxar fortfarande syns med även med den nya mjukvaran, 2 av 5 närmare bestämt. Vilka de två boxarna är varierar när jag startar om gatewayen.
Detta problem fanns aldrig med TG799v2 trots att jag använde samma upplägg med den.
Redigerat av pallepaf, 08 maj 2016 - 20:36.
Postad 08 maj 2016 - 20:44
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Det har väl varit uppe några gånger tidigare i tråden att vissa switchar inte fungerar så bra med multicast. Sök nån månad tillbaka
Postad 10 maj 2016 - 06:29
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jag har nu fått igång Telias TV-kanaler via fiber. Jag har fortfarande Comhem via ett coaxnät kvar månaden ut så jag satt och växlade och jämförde lite snabbt mellan leverantörerna igår. Var det nån skillnad då bildmässigt? Nej, inget som jag märkte av.
Postad 10 maj 2016 - 13:56
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Enligt det jag skrev i inlägg #24718 så ingår och såvitt jag kan se ingår de även rent tekniskt för de kunder som har det kanalpaketet.
Rörande TV4 HD så gäller för övrigt det jag sa tidigare och jag hoppas den kommer före midsommar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vilka paket får TV4 HD? Har inte sett någon information om det..
Postad 10 maj 2016 - 18:04
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Vilka paket får TV4 HD? Har inte sett någon information om det..
Tror tanken var/är att den ska ingå i alla paket.
Postad 10 maj 2016 - 18:26
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Jag har nu fått igång Telias TV-kanaler via fiber. Jag har fortfarande Comhem via ett coaxnät kvar månaden ut så jag satt och växlade och jämförde lite snabbt mellan leverantörerna igår. Var det nån skillnad då bildmässigt? Nej, inget som jag märkte av.
Vad har du för storlek på din tv?
Postad 10 maj 2016 - 22:10
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Vad har du för storlek på din tv?
48 tum. Jag har jämfört Comhems digitala sändning mot Telias digitala. Ser lika ut.
Redigerat av Buddypresley, 11 maj 2016 - 08:27.
Postad 11 maj 2016 - 10:07
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Kanske av intresse för andra ägare av VIP 1910:
Eftersom 1910-boxen inte längre uppdateras och dessutom lider av minnesbrist kontaktade jag Telia med förhoppningen att få den utbytt.
Men tyvärr gick inte det eftersom den är äldre än två år och därmed garantitiden passerats. Däremot fick jag en Arris1113 för halva priset.
Misstänker dock att Telia på sikt kommer att få byta ut alla VIP 1910 kostnadsfritt...
Postad 11 maj 2016 - 18:47
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
48 tum. Jag har jämfört Comhems digitala sändning mot Telias digitala. Ser lika ut.
48 tum är nog för litet för att blotta eventuella skillnader.
Postad 11 maj 2016 - 19:27
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Tur för mig då...
Postad 12 maj 2016 - 08:42
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Jaså? Så det är bara storleken som har betydelse, inte tittavstånd eller kvalitet på panelen..? 
Postad 12 maj 2016 - 10:36
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jaså? Så det är bara storleken som har betydelse, inte tittavstånd eller kvalitet på panelen..? 
Fast jag tror att han satt i samma soffa och på samma avstånd när han växlade mellan Comhem och Telia...
Postad 12 maj 2016 - 11:11
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Fast jag tror att han satt i samma soffa och på samma avstånd när han växlade mellan Comhem och Telia...
Jo, visst satt jag i samma soffa. Jag jämförde flera HD-kanaler och SD-kanaler mot varandra. Den enda som skiljde var undertexterna på Animal planet. Det var olika typsnitt och storlek men det får man leva med.
Postad 12 maj 2016 - 11:18
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Play funktionen verkar ha spårat ut
Om man tar 1 timma program kommer slutet på förra programmet med och slutet på det program man vill se saknas
Sett detta på flera kanaler
Postad 12 maj 2016 - 15:00
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Du missade poängen helt. Som var: Givetvis räcker 48" för att se skillnader i kvalitet på källan, förutsatt att TV:n i sig är bra och man sitter hyfsat nära.
Postad 12 maj 2016 - 17:45
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Nej, på en decimeters storlek kan man säkert se skillnad på en surfplatteskärm till och med. Men jag utgick från att iakttagelserna gjorts från ett normalt tittavstånd (möbleringen i ett genomsnittshem) och då är 48 tum inte särskilt stort när man är ute efter att hitta detaljskillnader.
Postad 12 maj 2016 - 20:55
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Play funktionen verkar ha spårat ut Om man tar 1 timma program kommer slutet på förra programmet med och slutet på det program man vill se saknas Sett detta på flera kanaler
Detta beror på att kanalen ifråga inte följer EPG till 100% men inspelningen sker på tid, samt att det de är en marginal för att kompenserar för att de inte följer EPG. P.S. Jag är borta ett tag framöver så inget svar innan jag är åter i slutet av maj. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 13 maj 2016 - 07:51
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Du missade poängen helt. Som var: Givetvis räcker 48" för att se skillnader i kvalitet på källan, förutsatt att TV:n i sig är bra och man sitter hyfsat nära.
Ja, vad var din poäng?
Postad 14 maj 2016 - 11:22
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Kan man köra Viaplay på Arris-boxarna?
Postad 14 maj 2016 - 16:49
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Kan man köra Viaplay på Arris-boxarna?
Nu har jag en 1003-box, men mjukvaran är väl i stort sett identisk, så det har jag svårt att tro.
Postad 14 maj 2016 - 20:31
maxwall
-
maxwall
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej är det bara jag som tycker telia ip-tv ljud är plat och dåligt under melodifestivalen. Känns som den saknar bas. Har 5.2 utrustning och har i mycket bra ljud i andra fall. Är detta pga att man kör live?
Postad 14 maj 2016 - 20:54
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hej är det bara jag som tycker telia ip-tv ljud är plat och dåligt under melodifestivalen. Känns som den saknar bas. Har 5.2 utrustning och har i mycket bra ljud i andra fall. Är detta pga att man kör live?
Om du brukar ha bra ljud i andra fall så tyder la det mesta på utsändningen isåfall.
Postad 15 maj 2016 - 20:17
greencube
-
greencube
-
Rookie
-
1 inlägg
Har läst tidigare i tråden om att byta hårddisk i Arris 2853.
Har någon mer info om vilka partitioner och filsystem m.m som behövs på disken för att den ska fungera?
Har provat med ext2, jfs och fat32 men får ingen bild i boxen efter boot om hårddisken sitter i. Visas en svart skärm med blå ciruklär progress i mitten en stund och sedan bara svart bild. Plockar jag ur hårddisken bootar den upp och fungerar som vanligt.
Postad 15 maj 2016 - 21:09
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har läst tidigare i tråden om att byta hårddisk i Arris 2853.
Har någon mer info om vilka partitioner och filsystem m.m som behövs på disken för att den ska fungera?
Har provat med ext2, jfs och fat32 men får ingen bild i boxen efter boot om hårddisken sitter i. Visas en svart skärm med blå ciruklär progress i mitten en stund och sedan bara svart bild. Plockar jag ur hårddisken bootar den upp och fungerar som vanligt.
Tror inte nån här lyckats byta hårddisk i dessa, förutom de som Telia säljer, som det tydligen är nåt speciellt med...
Edit: Säljer Telia lösa hårddiskar förresten eller får man köpa en ny box då?
Redigerat av Bopper, 15 maj 2016 - 21:11.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|