* Officiell tråd - Nokia N95 *
2779 svar till detta ämne
Postad 07 december 2007 - 22:03
ottohans
-
ottohans
-
Amatör
-
-
70 inlägg
någon mer än jag som haft problem med att n95 med senaste firmwaren startar om sig ? Tidigare versioner jag kört v11 o v12 har varit helt stabila. Kan ju vara något av mina prog som inte lirar som det ska med nya versionen ...
som sagt,, fler än jag som fått oplanerade omstarter ???
/Otto
jag har tagit bort CorePlayer som jag hade installerad, har inte haft npgon hängning i dag. Jag hoppas att det var den som spökade ...
Postad 08 december 2007 - 16:27
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
jag har coreplayer installerat och inga problem alls här.
Postad 08 december 2007 - 19:58
nokia_n95
-
nokia_n95
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tjena!
Har en simpel fråga. Hur ser man hur mycket % det är kvar av batteriet?
Eller måste man ha ett speciellt program för det?
Postad 08 december 2007 - 19:59
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
Postad 08 december 2007 - 20:05
nokia_n95
-
nokia_n95
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tackar
Postad 08 december 2007 - 21:59
paperclip
-
paperclip
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Vill använda min N95 som webkamera vilket tydligen ska fungera, hur gör man då? V
ilka program ska man använda?
Går det att köra via wlan?
Postad 08 december 2007 - 22:02
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
Postad 08 december 2007 - 23:05
nokia_n95
-
nokia_n95
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tjena igen!
Har en ny fråga.
Det är så att jag tycker att det är lite irriterande med att det inte står hur många % det är kvar tills mobilen är fullladdad när jag laddar den.
Så finns det något program som gör så att man kan se hur mycket kvar tills fullladdat?
Och en kanske dum fråga här : Det är väl inte farligt att ha kvar mobilen laddad när den redan är fullladdad? Dvs batteriet blir väl inte överladdad när den är fullladdad?
Postad 08 december 2007 - 23:19
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
nej det är ingen fara. och du ska helst ladda den innan batteriet är helt urladdat. det tar 1-2 timmar innan det är färdig laddat om det har nått botten. jag vet inte om det finns något sånt program. nsysinfo säger hur mycket batteri du har. alltså kolla bara i det programmet när det står 100 eller 99.
Postad 09 december 2007 - 00:37
nokia_n95
-
nokia_n95
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
ok, men jag var dessvärre tvungen att ladda ned phonetinfo, det andra alternativet du gav mig. Nsysinfo var visst inte certifierat eller något sådant. Kunde därför inte installera det då. Eller man kanske ska göra något speciellt för att få det funka?
Hur som helst, du säger att jag helst ladda den innan batteriet är helt urladdat. Var det inte så att man ska ladda den när det är HELT urladdat? Eller är jag helt ute och seglar nu?
Postad 09 december 2007 - 00:41
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
du är ute och seglar utan segel. det var på dom gamla batterierna nicam eller vad dom hette. nya lihm eller vad fan dom nu heter. dom behöver man inte ladda ut eller ens ladda i 24 timmar innan.
ja, man kan signera sis filer. eller så behöver du bara ställa om datumet till 2006 installera nsysinfo ställa tillbaka till 2007
Postad 09 december 2007 - 01:30
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag har nu köpt denna telefon och allt är frid och fröjd...nästan 
Alltså, jag har använt Nokias egna program "Nokia video manager" och 3tg converter men har svårt att få filmer att funka :X
Har ni något annat program som spelar upp filmerna i telefonen? Kan ni ge tips på ett program som converterar AVI/Mpg till uppspelbara filmer i telefonen?
BTW, jag uppdaterade till nyaste firmwearen och den funkar prima för övrigt.
Sen en sak till... inga teaman finns att ladda ner från nokias hemsida  och HUR får man en bakgrundsbild att täcka hela displayen? Det funkar ju med orginaltemat, men inte med en egen bild där bara en liten bit visas.
Vore taksam för svar
PS, GPSen funkar ju hur bra som helst  (det var denna jag var mest orolig för, rälknade med strul..men ikke)
Redigerat av King Cobra, 09 december 2007 - 01:32.
Postad 09 december 2007 - 01:43
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
Jag har nu köpt denna telefon och allt är frid och fröjd...nästan  Alltså, jag har använt Nokias egna program "Nokia video manager" och 3tg converter men har svårt att få filmer att funka :X Har ni något annat program som spelar upp filmerna i telefonen? Kan ni ge tips på ett program som converterar AVI/Mpg till uppspelbara filmer i telefonen?
BTW, jag uppdaterade till nyaste firmwearen och den funkar prima för övrigt.
Sen en sak till... inga teaman finns att ladda ner från nokias hemsida och HUR får man en bakgrundsbild att täcka hela displayen? Det funkar ju med orginaltemat, men inte med en egen bild där bara en liten bit visas.
Vore taksam för svar 
PS, GPSen funkar ju hur bra som helst (det var denna jag var mest orolig för, rälknade med strul..men ikke)
vad för filer har du försökt att konvertera? för jag har lyckats. och den frågan ger jag inget svar på. sök på forumet och läs trådar. jo det finns program som gör det. antingen carbide.ui (googla) eller zensis theme diy (något sådant heter det)
Postad 09 december 2007 - 02:24
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Filerna jag försökt convertera? mestadels bossfighter i WoW, WoW intro 1-2 osv (HELT lagligt). Dessa frappas och görs i AVI för det mesta. Jag har lyckats att convertera WoW intro 2 (burning crusade) för ett tag sen, men nu lyckas jag inte alls få det att funka
Postad 09 december 2007 - 02:27
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
använd super eller något annat converteringsprogram. eller läs trådar här på minhembio. finns utförliga beskrivningar om hur du gör.
Postad 09 december 2007 - 15:06
ottohans
-
ottohans
-
Amatör
-
-
70 inlägg
jag har coreplayer installerat och inga problem alls här.
Anledningen till att jag hoppades att den hade med sakan att göra var att om det ringer när jag kollar på en film via coreplayern så hänger sig min telefon, det gjorde den inte med v12. Har du möjlighet att testa med din ? alltså splela en film med coreplayern o ringa till telefon
Postad 09 december 2007 - 17:56
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Med risk att vara jobbig...men jag hittar faktiskt ingen tråd om SUPER eller Convertera film. SUPER verkar vara ett riktigt bra program därimot, fast formatet på filmen blir inte helt lyckat tycker jag.
Går det att få filmen att täcka hela skärmen i tiltat läge( har svarta sogekanter runt)? Vilket format converterar ni till? Jag valde första 3gp för Nokia telefoner, men man kanske skall välja något annat för att få bättre bild/ljud/storlek på bild?
Tack för hjälpen så här långt.
PS! VAr kan man få tag på en bra bordsladdare till N95? Nokia verkar inte ha någon alls...
Redigerat av King Cobra, 09 december 2007 - 18:33.
Postad 09 december 2007 - 19:31
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
PS! VAr kan man få tag på en bra bordsladdare till N95? Nokia verkar inte ha någon alls...
19068.jpg 14K
1 Antal nerladdningarhttp://www.mobiltec24.de/indexs.phpData och laddning. Från Tyskland
Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 09 december 2007 - 19:34.
Postad 10 december 2007 - 00:45
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Har nu gjort detta, men den överför inga kontakter från datorn till mobilen  tror alla mina kontakter är borta med vinden. Men tack slaski! 
Kolla i C:\Documents and Settings\Ägaren\Phone Browser eller: C:\Documents and Settings\Ägaren\Application Data\Nokia Eller: C:\Documents and Settings\Ägaren\Application Data\PC Suite
Åhh, C:\Documents and Settings\Ägaren\Phone Browser fanns. Det finns en mapp där i som heter "mina kontakter". I den mappen finns en fil som heter "folder.xml". Är det rätt då eller ska det finnas något mer?
Postad 10 december 2007 - 14:47
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
testa att koppla din telefon med datorn via bt, ir eller usb. starta pc suite och gå till kontakter. finns det några där? om nej, då har du inte synkat kontakter med datorn. om ja. kopiera dom till telefonen!
då menar jag det äldre pcsuite. inte nseries pcsuite.
Redigerat av slaski, 10 december 2007 - 14:48.
Postad 10 december 2007 - 16:32
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
Ska iväg och "köpa" en beg N95 sent i kväll som är ca 4 mån gammal, olåst med kvitto och alla tillbehör.
Undrar om man ska titta efter något särskilt som brukar krångla på dom.
Tacksam för snabbt svar.
Postad 10 december 2007 - 16:37
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
det ända är väl om den glappar mycket. vissa klagar på det men jag har inte upplevt något problem. repor på skärmen. kommer inte på något speciellt då jag inte har haft några stora problem med den.
Postad 11 december 2007 - 02:44
SouljaBoy
-
SouljaBoy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Undrar om det finns några torrenter till filmer till N95. Och går det att spela dom i tidigare nämnda Coreplayer?
Postad 11 december 2007 - 02:52
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
jo det finns sidor med färdig konverterade filmer. kommer inte ihåg dom sidorna. men det finns även på vanliga trackers. tyvärr är detta piratgöra alltså får jag inte diskutera med om detta. men det finns även lagligt material. men gör en sökning på .mp4 och du kan hitta ett och annat.
Postad 11 december 2007 - 11:49
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
det ända är väl om den glappar mycket. vissa klagar på det men jag har inte upplevt något problem. repor på skärmen. kommer inte på något speciellt då jag inte har haft några stora problem med den.
Allt gick bra med affären tack vare lite letande efter info här i forumet. En liten fråga bara som säkert står här någonstans i denna långa tråd. Ang GPS i vilken ordning ska man göra alla saker för att få ordning på den direkt utan strul med tex tanka kartor, installera program, stänga av någon gprs funktion så det inte kostar pengar för hämtning av div grejor mm, vilket gps program ska man använda som funkar bra. Finns det någon guide eller så ? Tacksam för svar Pm gärna om någon vill det.
Postad 11 december 2007 - 12:24
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
Nokia Maps: Uppdatera Nokia Maps länkStarta det och stäng av det igen, detta för att Nokia Map Loader ska hitta den. Ladda ner Nokia Map Loader på engelska. Koppla in med usb-kabeln (jag förutser att drivrutiner och pc-suite är installerat redan!) och ladda ner kartor till din telefon via Nokia Map Loader. Andra: Route66 Mobile 7 eller Garmin Mobile XT 4.10.xx. www.66.com eller www.garmin.com
Postad 11 december 2007 - 20:22
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Nokia Maps: Uppdatera Nokia Maps länk Starta det och stäng av det igen, detta för att Nokia Map Loader ska hitta den. Ladda ner Nokia Map Loaderpå engelska. Koppla in med usb-kabeln (jag förutser att drivrutiner och pc-suite är installerat redan!) och ladda ner kartor till din telefon via Nokia Map Loader.
Andra: Route66 Mobile 7 eller Garmin Mobile XT 4.10.xx. www.66.com eller www.garmin.com
Har du fått iordning på Route66 Mobile 7 ihop med Nokias interna GPS?
Postad 11 december 2007 - 21:22
nokia_n95
-
nokia_n95
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tjena !
Det är så att jag skulle vilja ha almanacksikonen i listan vid uppstarten om ni förstår vad jag menar. Listan där 6 ikoner syns. Så jag skulle alltså vilja flytta dit min almenacksikon dit. Hur?
Postad 11 december 2007 - 22:11
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
japp, det har jag fått. det funkar alldeles utmärkt med min n95-1a.
tools->settings->general->personalisation->standby mode->active standby apps.
Postad 11 december 2007 - 22:46
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
japp, det har jag fått. det funkar alldeles utmärkt med min n95-1a.
Ok. Har precis installerat, men det kommer upp " no GPS!" Men det kanske beror på att jag sitter inomhus just nu. Känner du igen "No GPS!" ? (jag har laddat in scandinavian maps, och kartorna funkar bra..)
Postad 11 december 2007 - 23:03
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
no gps, beror precis på det som du sa. du har ingen signal. sätt dig vid fönstret eller gå ut en stund.
Postad 12 december 2007 - 01:46
SouljaBoy
-
SouljaBoy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Om du kollar på bilden så är det dom två skruvarna jag har problem med. jag köpte verktyg sådan 6-kantig och det funkar på vissa skruvar men på två st så försötrde den "skruv-spåren", så den är helt rund, om du förstår mig. Nu undrar jag om det finns något knep att får loss dom skruvarna coh sen gå och köpa nya skruvar och kanske bättre verktyg så man slipper det i framtiden. Är helt förbannad att dom skruvarna är helt slät runda nu. (Det är inte exakt dom telefonerna som är på bilden)
Postad 12 december 2007 - 01:50
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
fråga en service butik eller typ www.mumien.se
Postad 12 december 2007 - 09:23
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
no gps, beror precis på det som du sa. du har ingen signal. sätt dig vid fönstret eller gå ut en stund.
Japp det funkar! Kanon. Då har man en GPS med röststyrning då. Gratis. Perfekt. Tack för tipset med Route66.
Postad 12 december 2007 - 09:42
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1 069 inlägg
Hmmmm, installerade senaste firmware igår kväll och nu när jag för skärmen nedåt för att komma åt mediafunktionerna så startar inte dessa funktioner upp som tidigare?! Den tiltar skärmen men alla ikonerna som brukar komma fram finns inte där.....Har jag missat nån inställning eller är det fel på min telefon/firmware?
Hmm igen! Har inte hängt med i firmwaredjungeln på sista tiden, den funktionen jag nu saknar är borttagen tror jag. Kollade på en 8gb och där hände heller ingenting när man switchade till landscape. Verkar mao var okej
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 12 december 2007 - 11:15.
Postad 12 december 2007 - 13:19
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
den funktionen togs bort för den var ogillad.
Postad 12 december 2007 - 13:37
paperclip
-
paperclip
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Japp det funkar! Kanon. Då har man en GPS med röststyrning då. Gratis. Perfekt. Tack för tipset med Route66.
Har du lust att hjälpa mig med att få detta att fungera? Du kan lägga till mig på msn om du nu använder detta. Edit: msn adress borttagen
Redigerat av paperclip, 13 december 2007 - 21:43.
Postad 12 december 2007 - 15:14
Unregisterede23ca3dc
-
Unregisterede23ca3dc
-
Användare
-
-
140 inlägg
Är det någon som har en TRE-Brandad N95:a som uppdaterat Firmwaren till V20?
I så fall, fungerar mobil-tv och messenger då???
Postad 12 december 2007 - 17:10
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
hej jag undrar om någon vet när den senste v20 kommer att komam till oss som har en brandad mobil av Tre?
Postad 12 december 2007 - 18:09
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
ingen aning, du kan fråga 3. men dom kan vara typ 1 kvartal efter. dom har vart det andra gåner.
Postad 12 december 2007 - 19:48
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Har du lust att hjälpa mig med att få detta att fungera? Du kan lägga till mig på msn om du nu använder detta.
[email protected]
hm.. ja eller fråga här, så kan ju andra som har samma problem få hjälp också..? =) Dessutom så får du nog svar snabbare om du inte bara frågar mig. Men, vad exakt är det du vill ha hjälp med?
Redigerat av daydreamer, 12 december 2007 - 19:48.
Postad 12 december 2007 - 19:49
nokia_n95
-
nokia_n95
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tjena !
Det är så att jag skulle vilja ha almanacksikonen i listan vid uppstarten om ni förstår vad jag menar. Listan där 6 ikoner syns. Så jag skulle alltså vilja flytta dit min almenacksikon dit. Hur? 
Ingen som vet? Skulle vara evigt tacksam för svar!
Postad 12 december 2007 - 19:51
daydreamer
-
daydreamer
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Tjena !
Du hittar dem under "display" inställningar.. där väljer du vilka ikoner du vill ha på skrivbordet.
Postad 12 december 2007 - 19:54
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
Tjena !
japp, det har jag fått. det funkar alldeles utmärkt med min n95-1a. tools->settings->general->personalisation->standby mode->active standby apps. skrev ju det tidigare.
Postad 13 december 2007 - 00:19
paperclip
-
paperclip
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Sisodärja, då har även jag gps med röstvägledning, gratis.
Redigerat av paperclip, 13 december 2007 - 00:29.
Postad 13 december 2007 - 10:03
plq
-
plq
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Någon mer än jag som har problem med Map Loader i Vista?
nerladdning av karta fungerar, men vid "verifying storage medium" avbryts allt.
Jag fick använda min laptop med XP i stället. Då går allt utan problem
Postad 13 december 2007 - 11:26
intesåbrapådehär
-
intesåbrapådehär
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena..är ny här och även nybliven N95 förälder.Jag skulle vara evigt tacksam om nån kunde hjälpa en trögskalle som jag med att få in en fungerande route66:a i min lur.Det här med signing å gejer fattar jag inte ett skit av..Ja jag har läst nån instruktion men känner mig rätt borta ändå..Maila mig gärna på [email protected].
Är f.ö jävligt nöjd med telefonen såhär långt.,tjingtjong
Postad 13 december 2007 - 11:32
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
Tjena..är ny här och även nybliven N95 förälder.Jag skulle vara evigt tacksam om nån kunde hjälpa en trögskalle som jag med att få in en fungerande route66:a i min lur.Det här med signing å gejer fattar jag inte ett skit av..Ja jag har läst nån instruktion men känner mig rätt borta ändå..Maila mig gärna på [email protected]. Är f.ö jävligt nöjd med telefonen såhär långt.,tjingtjong
jag har skickat ett mail till dig
Postad 13 december 2007 - 12:00
intesåbrapådehär
-
intesåbrapådehär
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjena..är ny här och även nybliven N95 förälder.Jag skulle vara evigt tacksam om nån kunde hjälpa en trögskalle som jag med att få in en fungerande route66:a i min lur.Det här med signing å gejer fattar jag inte ett skit av..Ja jag har läst nån instruktion men känner mig rätt borta ändå..Maila mig gärna på [email protected]. Är f.ö jävligt nöjd med telefonen såhär långt.,tjingtjong
jag har skickat ett mail till dig
Schyrre
Postad 13 december 2007 - 13:26
slaski
-
slaski
-
Användare
-
-
244 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|