* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 26 augusti 2008 - 14:55
Relativity
-
Relativity
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag hade en SonyEricsson k800i innan och den kameran var klart bättre än denna. Där emot att spela in video med telefonen blev jag glatt överraskad av kvalitén, den var markant bättre än k800i. Men eftersom den saknar blixt blir det väldigt korniga och dåliga bilder när det inte finns bra belysning att tillgå som i ett mörkt rum t ex.
Som mp3-spelare kan jag inte ge någon direkt feedback eftersom jag inte testat denna funktion ännu då mitt blåtandsheadset för tillfället är trasigt, men jag ställer mig tveksam till att använda telefonen som mp3-spelare då batteritiden med befintligt batteri är ganska dåligt även vid uppdatering av roms och dylikt.
Är du primärt intresserad av en telefon med bra kamerafunktion och som mp3-spelare tror jag inte HTC Touch Diamond är den telefonen som skulle passa dig bäst. Senare i höst, oktober tror jag det är så kommer ett batteri med mer sås i och det kan vara läga att avvakta tills dess i så fall. Men HTCn är inte en kamera- eller musiktelefon direkt, åtminstone inte kamera.
Är det istället en snygg telefon med många bra funktioner samt bra och roliga applikationer du vill ha är HTCn ett givet val.
Tack för det snabba svaret! Jag har väl primärt tänkt använda den till att ringa och pyssla med olika program. Surfa lite på nätet. Men jag vill även kunna ta bilder som ser snyggt ut på format som 800x600 på forum, som ser bra ut på mobilen och som inte är tokdåliga. Jag har en nokia n73 just nu och är den minst lika bra som den så blir jag nöjd. Den har visserligen blixt så den fungerar bättre i mörka miljöer, men inte lika bra som min digitalkamera. Man vill ta lite snabba bilder på roliga saker och sen skicka dom via e-post. Sen att lägga in program och sånt är riktigt kul på min n73(symbian s60). Jag kommer garanterat att köpa ett bättre batteri också. Men jag har faktiskt redan bestämt mig, åker och köper en nu!
Postad 26 augusti 2008 - 15:00
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tack för det snabba svaret! Jag har väl primärt tänkt använda den till att ringa och pyssla med olika program. Surfa lite på nätet. Men jag vill även kunna ta bilder som ser snyggt ut på format som 800x600 på forum, som ser bra ut på mobilen och som inte är tokdåliga. Jag har en nokia n73 just nu och är den minst lika bra som den så blir jag nöjd. Den har visserligen blixt så den fungerar bättre i mörka miljöer, men inte lika bra som min digitalkamera. Man vill ta lite snabba bilder på roliga saker och sen skicka dom via e-post. Sen att lägga in program och sånt är riktigt kul på min n73(symbian s60).
Jag kommer garanterat att köpa ett bättre batteri också. Men jag har faktiskt redan bestämt mig, åker och köper en nu!
I dagsljus blir det bra bilder det kan jag lova dig och om du ska ha den till att pyssla med program och surfa så får du nog leta efter en bättre mobil. Tillsammans med 3's erbjudande känns det löjligt bra faktiskt. Grattis till ett snart bra köp.... om den inte är slut
Postad 26 augusti 2008 - 17:05
kebabslyna
-
kebabslyna
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tänkte fråga om det är någon som känner till om det finns någon applikation som vattenpass till telefonen eftersom den har gyrosensor? Vad är ert rekord i Teeter för övrigt? 
ja det finns ett program som funkar som ett sådant.. finns på den där freewaresidan som ligger länkad ett gäng sidor tillbaka.
Postad 26 augusti 2008 - 17:09
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
ETT STORT + TILL TRE
Vet nu inte om detta gäller alla! eller om de nu bara var snälla imot mig, Jag tecknade abonemanget bomben 399kr/mån för ca 3-4 veckor sedan. Till min HTC Daimond.
Sen efter att ha vart inne i min tre butik här i stan förra veckan så fick jag reda på att de som tecknade bomben får fri surf...då blir man ju lite sur över detta..det är dock ca 1200kr om året.
aja..det slutar med att jag ringer tre och försöker snicka till mig fri surf..men de är stenhårda,
jag ber om att få tala med nån chef där men finns ingen på platts, ring i morrgon sa tjejen.
Dagen där på så ringer jag kundtjänst igen..men killen är lika hård som tjejen dagen innan..förklarar för de att det är dålig stil, här har man vart kund sedan flera år tillbaka mm mm.. men jag lägger ner och tackar för mig.
Det är ju inte de som sitter på kundtjänst som bestämmer... =)
men så idag ca en vecka senare på väg hem ifrån jobbet så får jag ett sms " Hej! 3bb 7,2Mbit/s 0kr-HTC Daimond är nu aktiverat på ditt 3 abonemang enligt önskemål.
hmm.. skumt som fan tyckte jag..är säkert nån fri månad eller nån skit de packat på mig för jag är så gnällig, ringde kundtjänst när jag kom hem och frågade vad det var för sms, om det nu är så att jag har fri surt för alltid på detta abonemang?
Japp sa killen, det ligger fri surf i abonemanget..tack tack sa jag, sen frågade jag inte mer,
Vet inte om jag fått det för att jag vart gnällig eller om alla som har tre och tänknade bomben innan får det nu i efterhand =)
Jag är glad o nöjd iaf =)
Postad 26 augusti 2008 - 17:13
allaharfel
-
allaharfel
-
Rookie
-
3 inlägg
jag undrar om det finns någon mediaspelare till HTC Diamond som behåller minnet i en spellista vid t.ex. en omstart av telefonen. Så vitt jag förstår så nollas det och windows mediaplayer vet inte var den var i den senaste spellistan om man riktigt stänger av windows mediaplayer eller startar om telefonen. Inget kul när man lyssnar mycket på talböcker :-(
Vore tacksam för ett svar om någon vet en bra mediaspelare som behåller minne efter en omstart eller om det går att få windows mediaplayer att komma ihåg!
Drar windows mediaplayer extra batteri om man bara kryssar ner den och inte väljer att stänga av den?
TACK på förhand!
Postad 26 augusti 2008 - 17:16
Unregisteredbdb603fb
-
Unregisteredbdb603fb
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hejsan
Tänkte bara om HTC roamar automatiskt från andra nät som kostar när det inte finns 3:s nät tillgängligt när man exempel surfar i mobilen.
Om så är fallet var kan man stänga av det isf.
Redigerat av Unregisteredbdb603fb, 26 augusti 2008 - 17:18.
Postad 26 augusti 2008 - 17:57
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1 560 inlägg
Problemet med "missfärgad" skärm som det skrivits om tidigare, vart dyker det upp & med vilken bakgrund ser man det bäst på?
Jag står i kast att köpa en begagnad HTC & vill granska den ordentligt innan köp, tips på vad jag bör syna?
Postad 26 augusti 2008 - 18:14
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
nån som köpt en extra laddare alt bara usb kabeln så man kan ladda via datan? om så vart?
skulle vara nice att ha en på jobbet.
Postad 26 augusti 2008 - 18:21
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Ahh, men det är inga andra tjänster som ligger och suger datatrafik?
Jag kör tele2 abb. och har märkt att vid inställning WCDMA samt AUTO band så ligger telefonen å små suger små små data paket på cirkus 5kb varje timme, enligt SPRB GPRS monitor. Detta blir kanske inga pengar då flertalet har större surf abonnemang men många bäckar små... Jag undrar om någon vet vad detta är rent tekniskt?En övrig fråga är om någon vet varför Coreplayer inte spelar upp AC-3 ljud? Varför kan inte spelaren konvertera detta själv till stereo som alla andra spelare? Kör version 1.2.5. Har jag en gammal version? Tacksam för svar /W
Postad 26 augusti 2008 - 18:22
Junipingla
-
Junipingla
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
En fråga som jag hoppas ni kan svara på.
Om jag tecknar abb hos 3 och får HTC + fri surf, kan jag då även använda simkortet i en 3 dongel och surfa med dongeln? (jag vet att jag kan anv HTCn också som modem)
Postad 26 augusti 2008 - 18:44
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
nån som köpt en extra laddare alt bara usb kabeln så man kan ladda via datan? om så vart? skulle vara nice att ha en på jobbet.
Går med vilken USB kabel som helst som har mini usb i ena ändan
Postad 26 augusti 2008 - 19:09
swedishpro
-
swedishpro
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Snälla hjälp mig har ett stort problem.
Jag kan inte ha mer än 25 sms i min inkorg, fler sms syns inte och när det kommer nya så försvinner de gamla.
Kan inte heller ha mer än 50 mail i min inkorg till Hotmail och den uppdaterar inte mailen per automatik heller.
Mycket tacksam för all hjälp!
Vänligen
Oskar
Postad 26 augusti 2008 - 19:21
trissen
-
trissen
-
Rookie
-
4 inlägg
tror ni att man kan förhandla till sig fri 7.2mbit om man tecknar Flatrate?
Någon som testat?
Postad 26 augusti 2008 - 19:25
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Fick prata med en riktigt dryg tjej, hon sa att det var som om man köpt en tröja och sen blev det rea dagen efter, att man inte bara kunde lämna tillbaka det då.
Henne snackade jag oxå med!! drog samma visa med tröjan =) Men tur att man fick fri surf sen iaf =) Går med vilken USB kabel som helst som har mini usb i ena ändan
aha..så det är vanlig mini usb, gott! då behöver man inte vara orolig för batteriet på jobbet om man lyssnar på radio mm.. =)
Postad 26 augusti 2008 - 20:07
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Just nu: LIGHTSABER
SJUKT kul för en riktigt SW-nörd som mig 
LIGHTSABER
Ok hade det för mig jag med tyckte det var lite mysko mitt i stockholm typ . Får se vad man får i räkning nästa gång . Är det dyrt att ladda ner väder prognosen ???Någon som vet har tele2 kompis abonemang.
Postad 26 augusti 2008 - 20:24
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Henne snackade jag oxå med!! drog samma visa med tröjan =) Men tur att man fick fri surf sen iaf =)
aha..så det är vanlig mini usb, gott! då behöver man inte vara orolig för batteriet på jobbet om man lyssnar på radio mm.. =)
Jag tycker dom har varit riktigt otrevliga på tre. Dom gångerna jag har pratat med någon vettig så har dom kopplat över mig till någon tråkig fan.
Postad 26 augusti 2008 - 20:31
kebabslyna
-
kebabslyna
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Snälla hjälp mig har ett stort problem.
Jag kan inte ha mer än 25 sms i min inkorg, fler sms syns inte och när det kommer nya så försvinner de gamla.
Kan inte heller ha mer än 50 mail i min inkorg till Hotmail och den uppdaterar inte mailen per automatik heller.
Mycket tacksam för all hjälp!
Vänligen Oskar
jo det kan du...det är bara i TF3D som det syns 25 st.. men går du in i inkorgen via starmenyn/messages/sms/inkorg så märker du att du har alla...eftersom det sparas på telefonminnet kan du ha några tusen i guess
Postad 26 augusti 2008 - 21:06
swedishpro
-
swedishpro
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
jo det kan du...det är bara i TF3D som det syns 25 st.. men går du in i inkorgen via starmenyn/messages/sms/inkorg så märker du att du har alla...eftersom det sparas på telefonminnet kan du ha några tusen i guess
Hur ska man då gå in? Jag ser fortfarande bara de 25 sms:en när jag går in på meddelande sen inkorgen. Däremot när jag väljer skickade så ser jag många fler som jag har skickat. Bör tilläggas att jag har lagt till dem där fixen som ska göra enheten snabbare? Kan jag ha tryckt i något fel där? Vänligen Oskar
Postad 26 augusti 2008 - 21:21
Fabregas
-
Fabregas
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hur ska man då gå in? Jag ser fortfarande bara de 25 sms:en när jag går in på meddelande sen inkorgen. Däremot när jag väljer skickade så ser jag många fler som jag har skickat.
Bör tilläggas att jag har lagt till dem där fixen som ska göra enheten snabbare? Kan jag ha tryckt i något fel där?
Vänligen Oskar
I TF3D när du har smsen uppe trycker du på knappen mer, då får jag upp alla medelanden
Postad 26 augusti 2008 - 21:25
Mungoose
-
Mungoose
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hur ska man då gå in? Jag ser fortfarande bara de 25 sms:en när jag går in på meddelande sen inkorgen. Däremot när jag väljer skickade så ser jag många fler som jag har skickat.
Bör tilläggas att jag har lagt till dem där fixen som ska göra enheten snabbare? Kan jag ha tryckt i något fel där?
Vänligen Oskar
Om du går till meddelanden i tf3d så har du en knapp som heter "mer" eller nåt liknande nere till vänster...klicka där så får du upp alla dina meddelanden, i trådform...funkar hur smidigt som helst...
Postad 26 augusti 2008 - 21:30
swedishpro
-
swedishpro
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
I TF3D när du har smsen uppe trycker du på knappen mer, då får jag upp alla medelanden
Är det så att den sparar allt bara att den gör det i form av träd med grenar, ungefär som msn? Är van vid att om en person skickar 10 sms så ser det ut som 10 meddelanden i inkorgen. Tror jag har förstått nu. Hemskt mycket tack för all hjälp! Vänligen Oskar
Postad 26 augusti 2008 - 22:27
perka666
-
perka666
-
Rookie
-
3 inlägg
Ni som har fått ert wifi att fungera, vilken router använder ni?
Min telefon kopplar upp sig mot min d-link DI-524, får ip-nummer, men det går inte att komma ut på nätet.
Har läst på något forum att diamanten är känslig för vilken router man använder, så om jag ska köpa en ny så vill jag gärna veta vilka som fungerar.
/Perka
Postad 27 augusti 2008 - 00:38
soderlund
-
soderlund
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Är helt ny med hela wm-konceptet och har därför en hel del frågor som jag hoppas kan bli besvarade, iaf några utav dom.
Hur kopplar upp sig på wifi?
Jag har märkt att telefonen ofta är uppkopplad på 3G wap, kostar det någonting om jag inte är ute på internetsidor?
Kan man fixa plugins till touch flow, så att t.ex. messenger finns på startskärmen?
Vad tas bort om jag installerar en ny rom? Kontakter, bilder, musik osv.
Jag har ingen aktivitetshandlare eller vad det heter längst uppe i högra hörnet, hur fixar jag det?
Mvh
Postad 27 augusti 2008 - 01:32
Unregisteredcb422a85
-
Unregisteredcb422a85
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tänkte fråga om det är någon som känner till om det finns någon applikation som vattenpass till telefonen eftersom den har gyrosensor? Vad är ert rekord i Teeter för övrigt? 
Inte så bra... Men 15:14 iaf
Postad 27 augusti 2008 - 05:37
Unregistered2916f86d
-
Unregistered2916f86d
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Min telefon kopplar upp sig mot min d-link DI-524, får ip-nummer, men det går inte att komma ut på nätet. Har läst på något forum att diamanten är känslig för vilken router man använder, så om jag ska köpa en ny så vill jag gärna veta vilka som fungerar.
/Perka
Jag har en Dlink DIR-655 och har inga problem med wifi på Diamonden.
Postad 27 augusti 2008 - 05:52
pepz
-
pepz
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Min telefon kopplar upp sig mot min d-link DI-524, får ip-nummer, men det går inte att komma ut på nätet. Har läst på något forum att diamanten är känslig för vilken router man använder, så om jag ska köpa en ny så vill jag gärna veta vilka som fungerar.
/Perka
Hej! Kör med Zyxel och de funkar kanon bra! Mvh Pepz
Postad 27 augusti 2008 - 06:32
arcticblue
-
arcticblue
-
Användare
-
-
115 inlägg
http://thepiratebay....torrent/4329640 för er som vill låsa upp eran 3 telefon utan att pröjsa en massa  (Kräver flashning av SPL...)
Om man har en TRE-låst Diamond, och vill låsa upp denna... behöver man då ha ett TRE-SIM? Dvs måste man ha ett TRE-SIM för att kunna låsa upp Dimond:en? Måste man ha ett SIM-kort överhuvudtaget för att _endast_ göra upplåsningen?
Postad 27 augusti 2008 - 08:22
longshanks
-
longshanks
-
Rookie
-
6 inlägg
Verkar som om min lur inte går att ringa med längre det är nå konstiga tecken upptill sms funkar inte heller.. nån som har nån ide´om vad som kan ha hänt? jag har inte pillat nått med sånna inställningar vad jag vet iaf
Postad 27 augusti 2008 - 08:26
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
... Hur bra är mp3spelaren? Vad jag har hört så är handsfreen ganska dålig på att spela upp musik(dåligt kvalitélurar). Vet att det finns någon Jay-z adapter att köpa som man kan använda med sina hörlurar. Anledningen att jag frågar är för att jag kommer troligen börja använda den som mp3 då min mp3spelare (iriver u10) börjar lägga av. ...
Jag kör med HTCs adapter/fjärrkontroll RC E100 (från dustinhome) tillsammans med ett par DENON AH-C551 (från hifiklubben), och det ger ett grymt bra ljud! Inget behov av att köra någon form av "bass boost", och dessutom rent och klart ljud... Det är bra mycket bättre ljud i HTCn än i min gamla SE W910. (Nåja använder man de sunkiga lurarna som följde med W910:an så hör man ingen skillnad, men då hör man ju också bara mellanregistret och en svag dov bas...)
Postad 27 augusti 2008 - 08:29
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Duttys v 1.8 verkar ha släppts igår  Nån som hunnit testa än? http://forum.xda-dev...ad.php?t=411707
Postad 27 augusti 2008 - 08:49
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Om man har en TRE-låst Diamond, och vill låsa upp denna... behöver man då ha ett TRE-SIM? Dvs måste man ha ett TRE-SIM för att kunna låsa upp Dimond:en? Måste man ha ett SIM-kort överhuvudtaget för att _endast_ göra upplåsningen?
Har inge svar på din fråga men såg att man kunde få ett gratis kontantkort utav tre så det är väl en lösning om du behöver ett simkort.
Postad 27 augusti 2008 - 08:56
Hampan90
-
Hampan90
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Vad kan vara dåligt om man låser upp sin telefon från tre med tpb torrenten? Förlorar man "garantin" av tre eller hur ligger det till?
Postad 27 augusti 2008 - 09:02
longshanks
-
longshanks
-
Rookie
-
6 inlägg
Duttys v 1.8 verkar ha släppts igår Nån som hunnit testa än?
http://forum.xda-dev...ad.php?t=411707
Lite frågor 1.Har inte så stor koll på det här med ROMs finns det två olika "lite" och vanlig? 2. Måste man köra backup på sin lur innan eller är det bara om man är rädd för att torska alla sina bilder etc. 3. "Before Flashing Please ensure You have UN_Signed HARDSPL install on device this will ensure your device wont get bricked." vad menas med det? 4. Är det nått annat man bör veta om man ska installera en ny ROM?
Redigerat av longshanks, 27 augusti 2008 - 09:09.
Postad 27 augusti 2008 - 09:24
arcticblue
-
arcticblue
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har inge svar på din fråga men såg att man kunde få ett gratis kontantkort utav tre så det är väl en lösning om du behöver ett simkort.
Borde ju funka... bra tips!
Postad 27 augusti 2008 - 09:28
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Lite frågor
1.Har inte så stor koll på det här med ROMs finns det två olika "lite" och vanlig?
2. Måste man köra backup på sin lur innan eller är det bara om man är rädd för att torska alla sina bilder etc.
3. "Before Flashing Please ensure You have UN_Signed HARDSPL install on device this will ensure your device wont get bricked." vad menas med det?
4. Är det nått annat man bör veta om man ska installera en ny ROM?
Jag råder dig starkt att läsa http://forum.xda-dev...ad.php?t=416211 innan du funderar vidare. Att bricka telefonen syftar till Brick, dvs tegelsten vilket är vad din telefon kommer ha samma funktioner som om du misslyckas/gör fel när du flashar din telefon. Med HardSPL så ligger chansen på att misslyckas på i princip 0%. Att installera hemkokade ROMs innebär alltid en risk, är du osäker eller har dålig koll på varför man egentligen ska slänga in en sådan så skulle jag avråda dig. Dessutom försvinner garantin från din återförsäljare. Säkraste och bästa sättet innan man vet vad man gör är att köra in någon av de nya oficiella ROM-uppdateringarna från HTC. Då riskerar du inte att bricka telefonen och behåller garantin
Postad 27 augusti 2008 - 10:00
zuperzelda
-
zuperzelda
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Nån som ska köpa Pro varianten när den kommer? är sugen som fan på den..vore nice med tangentbordet när man messat och är ute och surfar runt
Redigerat av zuperzelda, 27 augusti 2008 - 10:01.
Postad 27 augusti 2008 - 10:14
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
/Perka
Tjena. Jag kör med samma som dig och det fungerar. Dock hade jag liknande problem som dig i början, fick IP o de gick bra ett tag, sen slutatde allt o fungera, dvs jag kunde inte surfa ngt. det löste jag genom att slå av strömsparfunktionen för trådlösa nätverket på diamanten. nu fungerar det perfekt. Inställningar för strömspar hittar du här: Start / Inställningar / Anslutningar / Trådlöst nätverk / Energiläge. Efter att jag ställde in min på bäst prestanda så fungerar allt bra. // Liddan
Postad 27 augusti 2008 - 10:26
Frostbitaren
-
Frostbitaren
-
Lärjunge
-
-
427 inlägg
Lite noob-frågor från en som är nybliven ägare.
Jag köpte telefonen igår i samband med att jag la om mitt tre-abonnemang och ser nu fram emot att utnyttja dess fulla potential.
Hur ser man om telefonen är brandad? Jag är nämligen mycket förvånad över att jag inte fann ett spår av tre i luren när jag drog igång den. Kan jag ha turen att ha fått en obrandad telefon?
Är det några uppdateringar jag bör börja med och hur går jag då tillväga?
Jag har abonnemang med obegränsad turbo3G, men jag tycker ändå att sidor laddar förvånansvärt långsamt i luren. Kan det vara någon inställning som inte är optimerad?
Tacksam för lite goda råd och hjälp!
// Mathias
Postad 27 augusti 2008 - 10:49
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Lite noob-frågor från en som är nybliven ägare.
Jag köpte telefonen igår i samband med att jag la om mitt tre-abonnemang och ser nu fram emot att utnyttja dess fulla potential.
Hur ser man om telefonen är brandad? Jag är nämligen mycket förvånad över att jag inte fann ett spår av tre i luren när jag drog igång den. Kan jag ha turen att ha fått en obrandad telefon?
Är det några uppdateringar jag bör börja med och hur går jag då tillväga?
Jag har abonnemang med obegränsad turbo3G, men jag tycker ändå att sidor laddar förvånansvärt långsamt i luren. Kan det vara någon inställning som inte är optimerad?
Tacksam för lite goda råd och hjälp!
// Mathias
Tjena. Pja, de första tecknet borde väl vara att du får en tre logga när du slår på telefonen, för jag antar att Tre ersatt HTC loggan/animeringen med en egen variant så på de flesta (Alla) andra telefoner som dom brandar. Sen borde du väl ha lite planet-tre länkar i telefonen. Har själv ingen tre telefon så jag vet inte exakt vad dom gjort med diamond. Du bör kolla så du har senaste ROMen. Om inte så uppgradera ! Kolla under start / Inställningar / System / Enhetsinformation Där under ROM-Version ska du ha 1.93 XXXXXXXXX (1.93.413.3 SVE heter HTC Standard ROM, vet inte om Tre:s egna heter nåt annat, men de ska iallafall börja på 1.93, då är det den senaste.) Turbo 3G o allt prat om 7.2 Mbit ska man ju ta med en rejäl nypa salt, vet inte var du bor men hastigheten du får beror ju på hur pass utbyggt 3G nätet är där du befinner dig o hur bra täckning du får. // Liddan
Postad 27 augusti 2008 - 11:02
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tjena.
Pja, de första tecknet borde väl vara att du får en tre logga när du slår på telefonen, för jag antar att Tre ersatt HTC loggan/animeringen med en egen variant så på de flesta (Alla) andra telefoner som dom brandar. Sen borde du väl ha lite planet-tre länkar i telefonen. Har själv ingen tre telefon så jag vet inte exakt vad dom gjort med diamond.
Du bör kolla så du har senaste ROMen. Om inte så uppgradera ! Kolla under
start / Inställningar / System / Enhetsinformation
Där under ROM-Version ska du ha 1.93 XXXXXXXXX (1.93.413.3 SVE heter HTC Standard ROM, vet inte om Tre:s egna heter nåt annat, men de ska iallafall börja på 1.93, då är det den senaste.)
Turbo 3G o allt prat om 7.2 Mbit ska man ju ta med en rejäl nypa salt, vet inte var du bor men hastigheten du får beror ju på hur pass utbyggt 3G nätet är där du befinner dig o hur bra täckning du får.
// Liddan
Det stämmer, jag antar att han av någon anledning inte fått en brandad telefon eller inte slagit på den för annars går inte att undvika att det är en 3-lur. Man slipper ju dock en påklistrad logga på själva telefonen vilket är ett stort plus. Angående Turbo3G så upplever även jag att det går ganska segt att surfa, även om jag befinner mig mitt inne i stan. Men det kan ju vara så att det faktiskt krävs mer kraft av själva telefonen för att det ska bli snabbare surfning. 100mbit på en gammal trödd p3:a brukar inte ge speciellt snabb surfning på kraftfulla sidor
Postad 27 augusti 2008 - 11:45
Hampan90
-
Hampan90
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Vad kan vara dåligt om man låser upp sin telefon från tre med tpb torrenten? Förlorar man "garantin" av tre eller hur ligger det till?
Är det någon som kan svara på denna fråga? Vad händer om man debrandar telefonen från 3?
Postad 27 augusti 2008 - 11:47
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Är det någon som kan svara på denna fråga? Vad händer om man debrandar telefonen från 3?
Antagligen så förlorar du din garanti på telefonen, det är väl ganska logiskt. Du kan ju alltid ringa 3 annars och fråga.
Postad 27 augusti 2008 - 12:07
Texan
-
Texan
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Är det någon som har köpt Diamanten tillsammans med ett Telenor abonnemang? En arbetskollega skulle vilja köpa via Telenor med en förlängning på 18månader på ett abonnemang som har idag. Det jag undrar är om Telenor "brandar" sina telefoner precis som 3 gör eller om man kan avända de officiella HTC Rom uppdateringarna som lanseras på HTC's medlemssida? Blir telefonen operatörslåst till Telenor? Isåfall, hur svårt är det att ta bort låset?
Postad 27 augusti 2008 - 12:12
Frostbitaren
-
Frostbitaren
-
Lärjunge
-
-
427 inlägg
Tjena.
Pja, de första tecknet borde väl vara att du får en tre logga när du slår på telefonen, för jag antar att Tre ersatt HTC loggan/animeringen med en egen variant så på de flesta (Alla) andra telefoner som dom brandar. Sen borde du väl ha lite planet-tre länkar i telefonen. Har själv ingen tre telefon så jag vet inte exakt vad dom gjort med diamond.
Du bör kolla så du har senaste ROMen. Om inte så uppgradera ! Kolla under
start / Inställningar / System / Enhetsinformation
Där under ROM-Version ska du ha 1.93 XXXXXXXXX (1.93.413.3 SVE heter HTC Standard ROM, vet inte om Tre:s egna heter nåt annat, men de ska iallafall börja på 1.93, då är det den senaste.)
Turbo 3G o allt prat om 7.2 Mbit ska man ju ta med en rejäl nypa salt, vet inte var du bor men hastigheten du får beror ju på hur pass utbyggt 3G nätet är där du befinner dig o hur bra täckning du får.
// Liddan
Tack för svaret liddan! Det är bara att konstatera att min lur inte är trebrandad. Har ingen trelogga vid uppstart, bara HTC, och inga inlagda tre-länkar. Ang. hastighet så undrar just för att jag har en dongel från tre med turbo3g och med den går det riktigt fort att surfa på laptopen. Ska vid något tillfälle prova att använda htc:n som modem istället och se om det gör skillnad. Såg just att min rom är ver. 1.37 från 20/6 så det blir till att uppdatera. Gör man det lämpligast via dator med nedladdad fil från htc:s hemsida eller kan man hämta ner uppdateringen direkt i telefonen?
Postad 27 augusti 2008 - 12:12
slimelectric
-
slimelectric
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Angående Turbo3G så upplever även jag att det går ganska segt att surfa, även om jag befinner mig mitt inne i stan. Men det kan ju vara så att det faktiskt krävs mer kraft av själva telefonen för att det ska bli snabbare surfning. 100mbit på en gammal trödd p3:a brukar inte ge speciellt snabb surfning på kraftfulla sidor 
Jag bor i Malmö och är snarare förvånad över att det går så passt snabbt som det gör. Å andra sidan är 3's turbo 3G-nät väldigt bra här nere (så pass bra att de har stängt ner sitt gsm-nät, vilket tyvärr gör att jag har ruskigt dålig mottagning i min egen lägenhet då jag har kraftiga stenväggar, hade hellre sett att köra gsm hemma). Antar att det krävs att man har ganska bra mottagning. Hemma hos mig går det långsamt (läs ovan), men utomhus eller hos min flickvän går det väldigt snabbt. /s
Postad 27 augusti 2008 - 12:17
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Är det någon som har köpt Diamanten tillsammans med ett Telenor abonnemang? En arbetskollega skulle vilja köpa via Telenor med en förlängning på 18månader på ett abonnemang som har idag. Det jag undrar är om Telenor "brandar" sina telefoner precis som 3 gör eller om man kan avända de officiella HTC Rom uppdateringarna som lanseras på HTC's medlemssida? Blir telefonen operatörslåst till Telenor? Isåfall, hur svårt är det att ta bort låset?
Tjena. Telenor brandar INTE och du kan uppdatera med HTCs vanliga uppdatering. Telefonen är INTE låst till Telenor. Den är precis som om du har köpt den cash från Dustin eller liknande. // Liddan
Postad 27 augusti 2008 - 12:24
liddan
-
liddan
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Tack för svaret liddan! Det är bara att konstatera att min lur inte är trebrandad. Har ingen trelogga vid uppstart, bara HTC, och inga inlagda tre-länkar.
Ang. hastighet så undrar just för att jag har en dongel från tre med turbo3g och med den går det riktigt fort att surfa på laptopen. Ska vid något tillfälle prova att använda htc:n som modem istället och se om det gör skillnad.
Såg just att min rom är ver. 1.37 från 20/6 så det blir till att uppdatera. Gör man det lämpligast via dator med nedladdad fil från htc:s hemsida eller kan man hämta ner uppdateringen direkt i telefonen?
Tjena. Ja uppdatera direkt, 1.37 ROMen är riktigt otrevlig, du kommer märka en grym skillnad med nya 1.93... Intressant med din telefon, att du lyckas få en obrandad från 3 är ju ytterst konstigt. gå in på följande sida: http://www.htc.com/e.......t=2&dl_id=2Fyll i ditt serienr o ladda hem filen. Synka telefonen med datorn via Active Sync. Dubbelklicka på den nerladdade filen o följ instruktioner. PS. Intressant o se vilken fil du får möjlighet att ladda hem, eftersom din telefon helt klart verkar vara obrandad får vi hoppas att du får tillgång till och kan installera HTCs standard ROM.  Lycka till ! // Liddan
Postad 27 augusti 2008 - 12:42
leafgren
-
leafgren
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tack Tre!
Fick just mess om att 7,2mbit (gratis) tjänsten var tillagd på mitt abb.
Ringde direkt och tog bort 3fri surf (onödigt att köra dubbelt  )
Så gulligt av Tre att ge presenter
Postad 27 augusti 2008 - 12:46
Texan
-
Texan
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag lyssnar mycket på radion och musik via det medföljande headsetet på jobbet men jag skulle vilja ha den kopplad till datorn för laddning och synkning med outlook via activesync. Vet någon om det går att fixa på något sätt? Bordsladdare blir jag inte klok på om den har uttag för det medföljande headsetet (mini-USB) och att det isåfall går att lyssna på FM-radio genom denna? Det enda det står är att den har 3,5mm uttag för att kunna ansluta till extern ljudenhet. Visserligen kan jag plugga in några vanliga lurar i denna men frågan är om det ändå går att lyssna på radion.
Postad 27 augusti 2008 - 12:51
trickysaer
-
trickysaer
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag lyssnar mycket på radion och musik via det medföljande headsetet på jobbet men jag skulle vilja ha den kopplad till datorn för laddning och synkning med outlook via activesync. Vet någon om det går att fixa på något sätt? Bordsladdare blir jag inte klok på om den har uttag för det medföljande headsetet (mini-USB) och att det isåfall går att lyssna på FM-radio genom denna? Det enda det står är att den har 3,5mm uttag för att kunna ansluta till extern ljudenhet. Visserligen kan jag plugga in några vanliga lurar i denna men frågan är om det ändå går att lyssna på radion.
No offense, men hur stora öron har du? Jag har något mindre hörselgångar än genomsnittet skulle jag gissa för jag har aldrig fått hörlurar i "vanligt" format att passa mina öron och det som följde med telefonen var ju abnormt stora tyckte jag. Dessutom så är ju sådana typer av hörlurar dels väldigt obekväma och ger ifrån sig ganska dåligt ljud om man jämför med gudafrälsningen in-ear headphones  Tyvärr har jag ingen aning om det du efterfrågar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|