Det är ju bara så att 29-minutersbuggen uppstår inte om man spelar in med boxen påslagen, man ska spela in med boxen i standby, dvs röd kontrollampa. Spelar alltid in under natten med boxen i standby bara för att utmana boxen men den har än så länge klarat av det.Efter mycket läsande i detta forum så slog jag till och köpte en box. Jag har varit nöjd med Samsungs PVR men vill ha HD-kanaler.
Bilden är bra både på HD och SD-kanaler så där tycker jag att Humax gjort ett bra jobb.
Däremot finns det några problem som förhoppningsvis fixas i kommande uppgradering. Boxen byter ganska ofta från favoritlistan till den ursprungliga kanallistan och den byter även format från original till 1080i. Har ännu så länge sluppit 29-minutersbuggen då jag lyckats komma ihåg att inte stänga av boxen när jag ska spela in.
Vill härmed tacka alla som bidragit med sina erfarenheter och därmed underlättat mitt beslut.
Micke
Humax HDPVR-1000C 320GB
(Digitalboxar)
|
3
|
(94)
|
Inga priser |
Postad 10 March 2009 - 20:55
Postad 11 March 2009 - 22:31
Pga. att Formel 1:en flyttar till Viasat Motor funderar jag nu på att hoppa på Comhems erbjudande om 3 mån med large för 99kr/mån och sen välja abb. efter ett tag. Min fråga är dock, tycker ni jag ska skaffa SD PVR:en eller HD PVR:en (som jag har förstått har en hel del buggar som jag inte kan förstå hur Humax/Comhem QA har missat)?
Tacksam för feedback!
Postad 12 March 2009 - 00:21
Tycker personligen att du ska välja HD PVR;n, men det beror lite på vad du ska se på. Har en så gott som felfri box och är mycket nöjd. Har man sett på analogt så är ju bara SD ett lyft, men HD är mycket bättre. Jag tittar själv mycket på Eurosport HD (tennis) och här är ju HD så mycket bättre än SD av någon anledning. På SVT är skillnaden mellan SD och HD inte alls så stor. När man väl har vant sig men en box med två tuners så kan man inte vara utan, det blir ett helt nytt sätt att se på TV. Ser oftast på inspelningar och inte så mycket live-TV. Allt på TV4 spelas in och när jag ser på det är det bara att hoppa över reklamen som jag är "allergisk" mot. HD lär ju vara framtiden men nu finns det ju inte så många kanaler som sänder HD men det kommer förhoppningsvis. Mycket buggar på HD-boxen? Kolla på Canal Digitals HD-box med dubbla tuners: där kan man snacka om buggar.Jag har en Panasonic PV600 42"-skärm och har kört analogt grundutbud mot den utan större irritation.
Pga. att Formel 1:en flyttar till Viasat Motor funderar jag nu på att hoppa på Comhems erbjudande om 3 mån med large för 99kr/mån och sen välja abb. efter ett tag. Min fråga är dock, tycker ni jag ska skaffa SD PVR:en eller HD PVR:en (som jag har förstått har en hel del buggar som jag inte kan förstå hur Humax/Comhem QA har missat)?
Tacksam för feedback!
Har följt serien "Lost" från början och såg den då analogt och det var "sådär", i SD var det OK, men i HD toppen. Vad gäller SD kontra analogt så är det ju problem med formatet när det är analogt men detta slipper man helt vid SD då nästan alla program är 16:9 och proportionerna blir rätt vid 16:9 och SD. Ja, det var ju en lång utläggning men hoppas det var till någon hjälp.
Postad 12 March 2009 - 08:02
Skojar du?På SVT är skillnaden mellan SD och HD inte alls så stor.
Om man tittar på ett HD producerat program som t.ex. Antikrundan i HD när de zommar in ett smycke med diamanter m.m. på så ser man ALLA detaljer men i SD är det som vanligt bara suddigt.
Har tyvärr hört många som klagat på SVT HD men de flesta verkar "missa" att det är bara ett fåtal program som ännu är producerade i HD, minst 80% är fortfarande SD format som sänds lite lite uppskalade i SVT HD kanalen.
Jämför inte SVT HD med Eurosport HD, Viasat HD eller Discovery HD som alla sänder i praktiken 100% HD producerat material.
Ju större tv man har ju större blir ju skillnaden mellan SD och HD, har själv en 47".
Redigerat av Unregistered64f891a5, 12 March 2009 - 08:03.
Postad 12 March 2009 - 08:31
Enkelt val. HD PVR med HDMI visar en helt annan bild än SD PVR. Visserligen verkar du inte vara riktigt kräsen med bilden eftersom du klarar dej på analog kabeltv men jag sticker ut hakan och påstår att det är därför att du inte provat annatJag har en Panasonic PV600 42"-skärm och har kört analogt grundutbud mot den utan större irritation.
Tacksam för feedback!
Noterbart är att ordet "uppskalning" är lite missbrukat. Jag har en vanlig PVR utan digitalbox (DVD-recorder/hårdsiskvideo) som har "uppskalning till 1080p" och även en reciever med en riktigt "bra" uppskalning sägs det, bägge dom är ett skämt jämfört med uppskalningen på HD PVR. Det är så stor skillnad att det stör mej att man får slänga in "uppskalning till 1080p" på varenda lilla apparat som har HDMI utan krav på att det ska synas skillnad på bilden.
Postad 12 March 2009 - 09:34
Vet att det sagts i detta forum förut men det tål att upprepas (tycker jag åtminstone) så att alla fattar vad som gäller:Min fråga är dock, tycker ni jag ska skaffa SD PVR:en eller HD PVR:en?
Ingen av ComHem:s SD digitalboxar (vanliga och PVR) har HDMI-utgång!
Enligt min mening så är det att "elda för kråkorna" att köpa en bra och fin platt HD-tv och koppla den mot en SD digitalbox. Då kan man lika gärna behålla sin gamla tjock-tv.
Varför?
Jo du får en digital signal från ComHem in till din SD digitalbox MEN sedan måste boxen omvandla signalen till en analog signal och skicka den via scartkabeln till tv:n. Tv:n kan bara arbeta med digitala signaler så den omvandlar den analoga signalen tillbaka till digtal signal. Snacka om att tappa alla fördelar med digital tv!
Bilden på SD kanalerna blir som du säkert förstår inte ett dugg bättre än den gamla tjock tv:n kopplad direkt mot tv-antenn uttaget och analog tv-sändning. Dock kan ju HD-tv:n förstärka upp bilden på olika sätt så att bilden upplevs något bättre på HD-tv:n.
En HD digitalbox däremot HAR en HDMI-utgång så att den kan snyggt och prydligt skicka sin digitalt mottagna signal direkt vidare till HD-tv:n. Inga omvandlingar, inga kvaltietsförluster, bara raka rör.
Så därför, har du en HD-tv välj en HD digitalbox inte bara för att du vill se HD kanaler utan för att du får MYCKET bättre bild på SD kanalerna också.
Postad 12 March 2009 - 10:09
En sista fråga: Hur är det med ljudsynk-problemen jag läst om egentligen? Kommer till att börja med köra direkt från PVR till TV och inte genom nån stärkare och är lite rädd för att jag inte kommar kunna justera synknigen.
Postad 12 March 2009 - 12:39
Tack för alla svar! Det kan nog bli en HDPVR ändå.
En sista fråga: Hur är det med ljudsynk-problemen jag läst om egentligen? Kommer till att börja med köra direkt från PVR till TV och inte genom nån stärkare och är lite rädd för att jag inte kommar kunna justera synknigen.
ljud syncen har inte alla problem med. köp boxen och vardera själv vad du lider av. du har öppet köp på den så är du inte nöjd så har du ju möjligheter själv tycker jag boxen presterar kanon
Redigerat av Duckface21, 12 March 2009 - 16:13.
Postad 12 March 2009 - 16:25
Ska flyta till hus snart och häkte höra om det går att köra Canal digital kort(parabol) i Comhems Humax HDPVR-1000c box?
och går det att få in marksända kanaler med boxen?
tack på förhand
Postad 12 March 2009 - 19:48
Hej en fråga bara =)
Ska flyta till hus snart och häkte höra om det går att köra Canal digital kort(parabol) i Comhems Humax HDPVR-1000c box?
och går det att få in marksända kanaler med boxen?
tack på förhand
Comhems box fungerar endast med Comhem eller i vart fall endast med kabel-TV, inte parabol eller marksänd/antenn. Men kort får du med om du köper en Comhem-box.
Postad 12 March 2009 - 21:19
Comhems box fungerar endast med Comhem eller i vart fall endast med kabel-TV, inte parabol eller marksänd/antenn. Men kort får du med om du köper en Comhem-box.
okej tack då vet jag mvh johan
Postad 12 March 2009 - 22:19
Skojar du?
....
Ju större tv man har ju större blir ju skillnaden mellan SD och HD, har själv en 47".
Bra skrivet ovan om HDMI-anslutningen (att det blir "raka rör digitalt"), janhol. Får jag fråga på vilket avstånd du har din 47"-skärm. Vad är det för TV (LCD eller plasma).... Är speciellt intresserad av hur SD-TV med digitalt raka rör ter sig på 2,5-3 m avstånd. Vill ha biokänsla = stor bild. Kan jag då ha en större skärm än 42" (t ex 47" som du)?
/ Ulf
Postad 12 March 2009 - 23:50
Nej, jag skojar inte och jag gör jämförelsen mellan HD-producerade program och SD, har en 46" TV (Sharp). Kanske boxen och TV;n "lirar" extra bra tillsammans på SD-sändningar och jag har haft tur med detta.Skojar du?
Om man tittar på ett HD producerat program som t.ex. Antikrundan i HD när de zommar in ett smycke med diamanter m.m. på så ser man ALLA detaljer men i SD är det som vanligt bara suddigt.
Har tyvärr hört många som klagat på SVT HD men de flesta verkar "missa" att det är bara ett fåtal program som ännu är producerade i HD, minst 80% är fortfarande SD format som sänds lite lite uppskalade i SVT HD kanalen.
Jämför inte SVT HD med Eurosport HD, Viasat HD eller Discovery HD som alla sänder i praktiken 100% HD producerat material.
Postad 13 March 2009 - 00:10
Avstånd 2.5 m.Bra skrivet ovan om HDMI-anslutningen (att det blir "raka rör digitalt"), janhol. Får jag fråga på vilket avstånd du har din 47"-skärm. Vad är det för TV (LCD eller plasma).... Är speciellt intresserad av hur SD-TV med digitalt raka rör ter sig på 2,5-3 m avstånd. Vill ha biokänsla = stor bild. Kan jag då ha en större skärm än 42" (t ex 47" som du)?
/ Ulf
Tv = Lcd (Philips 47PFL9732D)
Större skärm? Ja herregud fanns det 60-65" till vettigt pris skulle jag köpa det i går (primärt för HD bildens skull)!
Nu måste man ju ärligt säga att ju större skärmen är ju sämre blir ju SD men det är ju en rent personlig smak vad man så att säga "tål"
Redigerat av Unregistered64f891a5, 13 March 2009 - 00:15.
Postad 13 March 2009 - 00:15
OK tror dig men jag kan inte låta bli att undra... har du verkligen din tv m.m. inställd på korrekt sätt för att få så bra HD bild som möjligt????Nej, jag skojar inte och jag gör jämförelsen mellan HD-producerade program och SD, har en 46" TV (Sharp). Kanske boxen och TV;n "lirar" extra bra tillsammans på SD-sändningar och jag har haft tur med detta.
Skillnaden på min tv mellan SD och HD är stor i detaljerna precis som jag skrev om t.ex. i Antikrundan på SVT.
Har en 47" Philips (47PFL9732D).
Postad 13 March 2009 - 08:59
Tack för svar, janhol....Avstånd 2.5 m.
Tv = Lcd (Philips 47PFL9732D)
Större skärm? Ja herregud fanns det 60-65" till vettigt pris skulle jag köpa det i går (primärt för HD bildens skull)!
Nu måste man ju ärligt säga att ju större skärmen är ju sämre blir ju SD men det är ju en rent personlig smak vad man så att säga "tål"
....ja, det är just det som är frågan - vad man "tål"...(eller ska behöva tåla) Var går gränsen för storlek på skärm kontra avstånd om man har "raka rör digitalt in i skämen". Jag får kolla i butiker och hos kompisar (men alla har inte "raka rör")...
/ Ulf
Postad 13 March 2009 - 14:38
"När du utför Fabriksinställning raderas all information som antenninställning, kanallista
och användarkonfigurerad data."
Jag befarar att lagrade inspelningar på hårddisken raderas-är det så? Någon som har gjort fabriksåterställning och kan klargöra vad som händer med lagrade inspelningar?
Postad 13 March 2009 - 15:08
Jaha, då har man varit så positiv om boxen så slår den naturligtvis till och tappar ljudet på digital- och HD-kanaler men ljud finns på analoga sändningar. Har gjort boxen strömlös och kollat alla kablar men det hjälper inte. Nu till min fråga; som sista möjlighet är väl att göra en fabriksåterställning, vad händer då; enligt manualen:
"När du utför Fabriksinställning raderas all information som antenninställning, kanallista
och användarkonfigurerad data."
Jag befarar att lagrade inspelningar på hårddisken raderas-är det så? Någon som har gjort fabriksåterställning och kan klargöra vad som händer med lagrade inspelningar?
tror nog du kan göra en åter ställning utan problem med hd är dock inte säker.. söker de inte är nätet i sig som krånglar hos dig testa med en annan box om du har möjlighet
Postad 13 March 2009 - 16:01
Vadå analoga sändingar??.....tappar ljudet på digital- och HD-kanaler men ljud finns på analoga sändningar.
Boxen är en digitalbox som bara tar emot Com Hem:s digitala sändaingar!
Analloga sändningar går ju direkt från antennuttaget till tv:n (iofs via boxen om du har en antennkabel kopplad från boxen till tv:n).
Postad 13 March 2009 - 16:12
Jo, precis, ville med det bara påpeka att det inte är något fel på TV;n. Det är inte heller något fel på utsändningen då felet med ljudet även finns på inspelat material som jag vet har varit ljud på tidigare. Undrar om en fabriksåterställning är rätt sätt att komma tillrätta med problemet? Tänk om felet kvarstår efter en fabriksåterställning.!?Vadå analoga sändingar??
Boxen är en digitalbox som bara tar emot Com Hem:s digitala sändaingar!
Analloga sändningar går ju direkt från antennuttaget till tv:n (iofs via boxen om du har en antennkabel kopplad från boxen till tv:n).
Postad 13 March 2009 - 16:28
Vad har du för signalstyrka?Jaha, då har man varit så positiv om boxen så slår den naturligtvis till och tappar ljudet på digital- och HD-kanaler...
Postad 13 March 2009 - 16:31
Jo, precis, ville med det bara påpeka att det inte är något fel på TV;n. Det är inte heller något fel på utsändningen då felet med ljudet även finns på inspelat material som jag vet har varit ljud på tidigare. Undrar om en fabriksåterställning är rätt sätt att komma tillrätta med problemet? Tänk om felet kvarstår efter en fabriksåterställning.!?
Antar att du redan kollat om HDMI-kabeln halkat snett och testat om du får ljud via scart eller med rca mellan box och TV.
Postad 13 March 2009 - 19:30
Har kollat HDMI-kabeln och får ljud via scart, signalstyrka 53% och utmärkt bild (Voom-HD). Utmärkt bild på alla andra kanaler också-men inget ljud. Provar med att dra ur alla kablar och ansluta igen innan återställning görs. Ingen som har provat fabriksåterställning och vet vad som händer då?Antar att du redan kollat om HDMI-kabeln halkat snett och testat om du får ljud via scart eller med rca mellan box och TV.
Postad 13 March 2009 - 20:53
Postad 14 March 2009 - 07:08
Postad 14 March 2009 - 16:08
Postad 15 March 2009 - 16:35
Här hemma går signalstyrkan upp och ner. Häromdagen blev jag glad åt att en ny antennkabel fick upp styrkan till 40%. Sedan sjönk den till 37%. I dag gick den först ner till 25% och sedan upp igen till 31%. Kvaliteten ligger på 100% hela tiden. Utom idag då den sjönk på två kanaler. På TV4+ och TV4 Komedi sjönk styrkan till 21% och kvaliteten till 90%. Bilden blev ett digitalt myrornas krig. Sedan gick den upp igen, styrka 29% och kvalitet 100%.
Hur kommer det sig att signalstyrkan går upp och ner hela tiden? Är det så hemma hos er också?
Postad 15 March 2009 - 18:30
Det låter inte bra att signalstyrkan går upp och ner så mycket. Har gjort mätningar vid 3 olika tillfällen och då skiljer det 2-3 % upp och ner på samma kanaler. Har som lägsta värde 51 % och högsta 58 %, har aldrig hittills fått under 50 % på någon mätning av signalstyrkan. Bilden är utmärkt både på SD och HD-sändningar. Behöver väl inte tillägga att kvaliteten alltid är 100 %.Hoppas det är ok med en OT-fråga.
Här hemma går signalstyrkan upp och ner. Häromdagen blev jag glad åt att en ny antennkabel fick upp styrkan till 40%. Sedan sjönk den till 37%. I dag gick den först ner till 25% och sedan upp igen till 31%. Kvaliteten ligger på 100% hela tiden. Utom idag då den sjönk på två kanaler. På TV4+ och TV4 Komedi sjönk styrkan till 21% och kvaliteten till 90%. Bilden blev ett digitalt myrornas krig. Sedan gick den upp igen, styrka 29% och kvalitet 100%.
Hur kommer det sig att signalstyrkan går upp och ner hela tiden? Är det så hemma hos er också?
Postad 15 March 2009 - 18:58
Det låter inte bra att signalstyrkan går upp och ner så mycket. Har gjort mätningar vid 3 olika tillfällen och då skiljer det 2-3 % upp och ner på samma kanaler. Har som lägsta värde 51 % och högsta 58 %, har aldrig hittills fått under 50 % på någon mätning av signalstyrkan. Bilden är utmärkt både på SD och HD-sändningar. Behöver väl inte tillägga att kvaliteten alltid är 100 %.
Tack för den infon!
Jag får väl göra en till framstöt hos Comhem. Vilken hjälp man får beror ju så mycket på vem som svarar, det vill säga om det är någon som bara följer felsökningsschemat eller om det är någon som faktiskt kan något. Det innebär en massa merarbete för kunderna. Men, men... Jag ska ringa igen.
Postad 16 March 2009 - 17:13
Postad 16 March 2009 - 20:25
Enligt comhems support skulle "Ny information lämnas senast 2009-03-15" om ny mjukvaruuppdatering för HDPVR boxen. Någon som hittat informationen?
ingen som hört den infon här så jag tror nog du har gått på en CH skämt igen
Redigerat av Duckface21, 16 March 2009 - 23:08.
Postad 17 March 2009 - 09:02
Ja, jag undrar samma sak. Men varje gång CH har sagt "Problemet ska vara löst senast XXX" eller "Ny info kommer senast XXX" har det hänt 4-5 dagar efter XXX. Så det är bara att ändra ordet "senast" till "tidigast", då blir man inte besviken.Enligt comhems support skulle "Ny information lämnas senast 2009-03-15" om ny mjukvaruuppdatering för HDPVR boxen. Någon som hittat informationen?
Postad 17 March 2009 - 14:21
Postad 17 March 2009 - 18:40
Upptäckte då när jag sökte digitalboxar att HDPVR-1000c fanns, men fråga är om jag kommer "tjäna" något på det, då jag inte har comhem's HD-utbud, förutom SVT HD då.
Så jag undrar hur bilden blir på SD-kanalerna? Blir det någon skillnad ö.h.t?
Postad 17 March 2009 - 19:09
Kopplat boxen via HDMI till receiver (H&K AVR-347) via HDMI till TV. Har ca -40 dB på HD kanalerna och - 20 dB på SD kanalerna för att få samma ljudnivå.
Har jag missat någon inställning?
Annars positiv, som min inlägg ovan.
, FMBio
Postad 17 March 2009 - 19:32
Tänkte köpa en separat box till min W4000, då den inbyggda boxen inte fungerar helt tillfredsställande.
Upptäckte då när jag sökte digitalboxar att HDPVR-1000c fanns, men fråga är om jag kommer "tjäna" något på det, då jag inte har comhem's HD-utbud, förutom SVT HD då.
Så jag undrar hur bilden blir på SD-kanalerna? Blir det någon skillnad ö.h.t?
självklart kommer du ha nytta den skalar ju upp bilden så du får ju bättre bild
Fråga: Någon som upplever ljudnivåskillnad mellan SD och HD kanalerna?
Kopplat boxen via HDMI till receiver (H&K AVR-347) via HDMI till TV. Har ca -40 dB på HD kanalerna och - 20 dB på SD kanalerna för att få samma ljudnivå.
Har jag missat någon inställning?
Annars positiv, som min inlägg ovan.
, FMBio
samma här tror inte de har med boxen att göra hade samma med första hd boxen
Postad 17 March 2009 - 19:43
Postad 17 March 2009 - 21:54
Nej, det finns det inte.finns det någon inställning för att ta bort frågan om "Vill du göra thumbnails" varje gång man spelar upp ett program? Samma fråga ställs om och om igen, oavsett om man har svarat nej. Om man svara ja får man se delar av programmet - en riktig höjdare om det är en deckare eller en fotbollsmatch.
Postad 17 March 2009 - 22:56
Nu har jag dock stött på en annan mindre kul grej när jag försökte pair:a tillbaks min gamla HD-Box med mitt kort, det är väl ComHem som supit i vanlig ordning. Jag ringde alltså till ComHem imorse och bad dom para ihop mitt kort med min gamla box igen eftersom parningen försvann då jag lånade ut boxen till farsan och därmed parade hans kort med boxen.
Första gången jag ringde fick jag tala med en allmänt förvirrad och okunnig flicka som efter mycket om och men lyckades förstå att jag haft 2 olika HD-boxar och tillslut lyckades skicka iväg en signal till mig. Givetvis funkade det inte så efter att ha stått på ComHem-kanalen i över 1 timme utan att dom övriga kanalerna kommit igång ringde jag tillbaks och fick denna gång prata md en pojke. Jag förklarade mitt problem och historiken för honom varpå han svarade:
- Ok, det verkar vara fel på kortet så jag skickar ut ett nytt till dig.
- Men kortet fungerade med den andra boxen för 1.5 timme sen?
- Jaha då måste vi byta ut din box, den är trasig.
- Men boxen fungerade hos farsan med hans kort för 1.5 timme sen?
- Har du testat att byta antennsladd?
- Jag har en svindyr antennsladd?
- Ok jag får göra en felanmälan
Hahaha far och bada vad kompetenta dom är på det där företaget
Redigerat av ClarkOne, 17 March 2009 - 22:58.
Postad 17 March 2009 - 23:56
Jaha då har man vart och lämnat tillbaka sin 2:a HDPVR då, samma skit med SD-kanalerna på denna box, pinsamt oskarpa är vad dom är. Jag har även verifierat att det inte har med min utrustning att göra då jag plockade med boxen hem till polaren och hookade upp den till hans Samsung LCD, precis samma oskärpa där... nåväl jag får klara mig utan PVR-funktion helt enkelt!
Nu har jag dock stött på en annan mindre kul grej när jag försökte pair:a tillbaks min gamla HD-Box med mitt kort, det är väl ComHem som supit i vanlig ordning. Jag ringde alltså till ComHem imorse och bad dom para ihop mitt kort med min gamla box igen eftersom parningen försvann då jag lånade ut boxen till farsan och därmed parade hans kort med boxen.
Första gången jag ringde fick jag tala med en allmänt förvirrad och okunnig flicka som efter mycket om och men lyckades förstå att jag haft 2 olika HD-boxar och tillslut lyckades skicka iväg en signal till mig. Givetvis funkade det inte så efter att ha stått på ComHem-kanalen i över 1 timme utan att dom övriga kanalerna kommit igång ringde jag tillbaks och fick denna gång prata md en pojke. Jag förklarade mitt problem och historiken för honom varpå han svarade:
Hahaha far och bada vad kompetenta dom är på det där företaget, så nu står jag helt utan TV hemma (vägrar kolla analogt)
förstår inte att du orkar krångla bara
Postad 18 March 2009 - 00:18
Otroligt att det blir samma resultat på en annan TV. Har själv en Sharp 46XL2S och bilden är utmärkt på SD-sändningar och strålande bra på HD-sändningar. Vilken signalstyrka har du? Innan du dömer ut boxen så kunde ju ett nytt test vara på sin plats.Jaha då har man vart och lämnat tillbaka sin 2:a HDPVR då, samma skit med SD-kanalerna på denna box, pinsamt oskarpa är vad dom är. Jag har även verifierat att det inte har med min utrustning att göra då jag plockade med boxen hem till polaren och hookade upp den till hans Samsung LCD, precis samma oskärpa där... nåväl jag får klara mig utan PVR-funktion helt enkelt!
Hahaha far och bada vad kompetenta dom är på det där företaget, så nu står jag helt utan TV hemma (vägrar kolla analogt)
Att CH support är ett skämt är ju allmänt känt, så ingen är förvånad.
Postad 18 March 2009 - 07:16
Fick detta svar igår:
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi hade fått en ny mjukvara som fixade 29minuters-felet men tyvärr så medförde den mjukvaran andra fel så vi skickade aldrig ut uppgraderingen. Ny information om uppgraderingen skall komma i dagarna.
Med vänlig hälsning, Com Hem AB"
Postad 18 March 2009 - 07:40
Vad bar att de gick ut med detta info innan den 15:eNy information om uppgraderingen skall komma i dagarna.
Postad 18 March 2009 - 14:23
förstår inte att du orkar krångla bara
Gosse lilla, det känns som om DU verkligen är fel person att kläcka ur dig något sådant!
Postad 18 March 2009 - 14:26
Vilken signalstyrka har du? Innan du dömer ut boxen så kunde ju ett nytt test vara på sin plats.
Jag ligger på runt 56% i signalstyrka vilket är MER än godkänt, givetvis 100% i kvalitet.
Och med ett nytt test menar du?
Har förövrigt fått igång min gamla HD-box igen och JA det är stor skillnad på skärpan på SD-kanalerna!
Postad 18 March 2009 - 14:37
Hmmm - konstigt. Har du en bild som visar skillnaden?Jag ligger på runt 56% i signalstyrka vilket är MER än godkänt, givetvis 100% i kvalitet.
Och med ett nytt test menar du?
Har förövrigt fått igång min gamla HD-box igen och JA det är stor skillnad på skärpan på SD-kanalerna!
Postad 18 March 2009 - 14:42
Hmmm - konstigt. Har du en bild som visar skillnaden?
Nej jag har ingen bild som bevisar skillnaden i skärpa på SD-kanalerna mellan dom 2 boxarna, och nu har jag lämnat tillbaks boxen så när är bekymret ur världen. Jag litar förövrigt på mina ögon, även killen med LCD-TV:n som jag provade hos tyckte med det var riktigt dålig skärpa på SD-kanalerna så jag e inte ensam.
Redigerat av ClarkOne, 18 March 2009 - 14:42.
Postad 18 March 2009 - 22:58
Nej jag har ingen bild som bevisar skillnaden i skärpa på SD-kanalerna mellan dom 2 boxarna, och nu har jag lämnat tillbaks boxen så när är bekymret ur världen. Jag litar förövrigt på mina ögon, även killen med LCD-TV:n som jag provade hos tyckte med det var riktigt dålig skärpa på SD-kanalerna så jag e inte ensam.
helt obegripligt det du påstår om bilden.. har ju själv både gamla Humax HD boxen o HDPVR o är ju klart skarpare bild på HDPVR.. så ett råd.. sluta bråka med Com Hem plus ha nedlåtande ton om alla på forumet o andra människor... o skaffa ett par glasögon.. för känns som om ingen annan förstår ditt problem så måste det vara hos dig.. nått är då konstigt...
Postad 18 March 2009 - 23:21
helt obegripligt det du påstår om bilden.. har ju själv både gamla Humax HD boxen o HDPVR o är ju klart skarpare bild på HDPVR.. så ett råd.. sluta bråka med Com Hem plus ha nedlåtande ton om alla på forumet o andra människor... o skaffa ett par glasögon.. för känns som om ingen annan förstår ditt problem så måste det vara hos dig.. nått är då konstigt...
Men snälla nån nu får du väl ändå kamma dig och snyta till luggen?
Nedlåtande ton om alla på forumet? jag antar att du syftar du på mitt inlägg till Duckface och fr.om när blev han "alla"? Han var en av dom som klagade mest på den gamla HD-boxen därav min remark till honom.
Och problemet verkar ju inte vara hos mig siddu eftersom jag provat boxen på annan utrustning hos en polare med samma resultat. Och som jag sade det är inget fel på min syn.
Redigerat av ClarkOne, 18 March 2009 - 23:21.
Postad 19 March 2009 - 00:02
Själv är jag väldigt nöjd med bildkvaliten från boxen och upplever den inspelade bilden exakt lika bra som den man ser under direktsändning. Sen är det en annan sak att ComHem inte lever upp tilll sina egan löften att komma med nya besked gällande mjukvaruuppdatering senast 15/3. Mycket dåligt av dem! Skäms ComHem!
/ Ulf
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
ComHem - Humax HDPVR-1000C eller Samsung BD-E8900N ???
3 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?