Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 november 2009 - 16:17

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Jaha, gott folk! Blev ni något klokare? :angry:

Egentligen inte, men det verkar ju som några av de gnälligare här i tråden försvunnit i alla fall *firar med kaffe* :(

Det konstiga är väl snacket om USB-host.. Men det positiva är ju att nu har vi nåt annat att nysta i än leveranssnack :)

Postad 13 november 2009 - 16:20

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Tycker inte om att NetOnNet skickade mig ett mail "Leveransbesked" mitt under live-chatten bara för att konstatera att de inte har den i lager ännu.. :(

Chatten var inte särskilt givande för mig iaf, hade å andra sidan inte förväntat mig några nyheter om N900 heller. USB-host uttalandet var ju lite spännande, tror dock att han misstog sig för USB-host packetet som finns för N8x0 som någon la upp för N900 och testade (har jag för mig, kan vara ute och cykla.. :)).

Postad 13 november 2009 - 16:23

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

USB-host uttalandet var ju lite spännande, tror dock att han misstog sig för USB-host packetet som finns för N8x0 som någon la upp för N900 och testade (har jag för mig, kan vara ute och cykla.. :)).

Låter het troligt att du har rätt där, och att Klas bara sett paketet men inte testat det själv... :(

Postad 13 november 2009 - 16:24

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jaha, gott folk! Blev ni något klokare? :(

Lite klokare:
USB host, jepp, konstigt att det dök upp här, när alla andra säger nej
Digital kompass, nej
Telefonen kommer snarast möjligt efter FW 1.1 är klar och eftersom de då samlat på sig stora mängder N900 bör alla få den inte långt därefer.
Betyder det vecka 49 är det helt OK för mig, innan Jul hoppas jag dock.
Troligen blir det inte i november, för då borde de ha bättre koll på exaktare datum redan nu.
Frågan är hur lång tid tar det från att uppdateringen finns till telefoneran är uppdaterade och ute hos kund.
MMS svaret var inte så positivt men inte heller helt negativt.

Redigerat av MagnusBio, 13 november 2009 - 16:28.

Postad 13 november 2009 - 16:40

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Men herregud gott folk.
Det är knappt 2 månader kvar på detta år och han säger att mobilen släpps senare i år.
Jag har också väntat på denna sen början.
Men jag tycker bara det är så löjligt med alla dessa "Nä, nu skiter jag i detta!! Jag köper en annan mobil".
För i **** ni beter som ett par fjortisar!

Har ni väntat så här länge så kan ni fan vänta 1.5 månad till!

Skärpning!

Postad 13 november 2009 - 16:51

pLcs
  • pLcs
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
"eric var är min n900!
Klas Ström jag tror Linus Brohult snodde den... ;-) Skämt åsido, se separat post om säljstart sverige. Beroende på om du beställt och var kan leveranstiden skilja sig."

Vem VAR DET SOM KASTA? Seriöst jag gråter nu!! Aja, han har sagt i ÅR i alla fall!
"N900 kommer i Sverige släppas senare i år på 1.1 mjukvaran" jag vill ha min älskling!! Jag ska göra allt med mobil jäveln, jag ska bada med den, jag ska sova med den, jag ska ha sex med den, jag ska rasta den, jag ska laga mat åt den!

Postad 13 november 2009 - 16:53

molm
  • molm
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Men herregud gott folk.
Det är knappt 2 månader kvar på detta år och han säger att mobilen släpps senare i år.
Jag har också väntat på denna sen början.
Men jag tycker bara det är så löjligt med alla dessa "Nä, nu skiter jag i detta!! Jag köper en annan mobil".
För i **** ni beter som ett par fjortisar!

Har ni väntat så här länge så kan ni fan vänta 1.5 månad till!

Skärpning!

+1

Postad 13 november 2009 - 17:01

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

+1

ja allt är ok ! hoppas den blir ännu mera försenad.... det gör väll inget.... har man väntat några månader kan man ju vänta ett år kanske två.... man ska inte vara bitter .... BRA JOBBAT NOKIA !!!

berömmer er !

Redigerat av Unregistereda9162e77, 13 november 2009 - 17:01.

Postad 13 november 2009 - 17:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
De rör sig om nåra veckor...

Så här är det ju me de flesta märken..

Förstår inte hetsen..

Sen är ju inte Nokia kända för att lansera på exakt rätt datum

Postad 13 november 2009 - 17:32

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Finns det någon bra sida för app-utvecklare o dyl ??

Postad 13 november 2009 - 17:39

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Intressantast hittills är väl uttalandet om USB-host: "Både FM radio och USB Host går att tanka ner via beta-apps katalogen."

Trodde det var klart att USB-host inte skulle fungera på grund av hårdvarubegränsningar i och med att laddningen sker genom USB-porten???

Jag reagerade också över kommentaren gällande USB host. Det där behöver vi gräva djupare i.
I övrigt var chatten precis vad jag väntade mig. Beslutet är ju taget sedan en tid tillbaka.

Jag firar personligen när de IMO vidriga personangreppen upphör. Varför är det så svårt att vara trevliga mot varandra och inse att man tycker olika? Vissa tycker att Nokia gör ett bra jobb. Andra tycker det motsatta.

Talk.maemo.org är dock det värsta jag sett hittils. Jag har inte fått ett intryck av ett inbjudande community.

Postad 13 november 2009 - 17:51

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

När släpps den i finland ?

Jag var inne på giantti idag och köpte en telefon åt morfar. Passade på samma gång att fråga vad senaste infon är när dom får in den.
Kom rätt säkert svar: 3 dec finns den i hyllan i butiken. Nätbutiken skulle ha den tidigare.

Postad 13 november 2009 - 17:52

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Titta in på http://maemosweden.org/ om ni vill snacka mer seriöst...

Hjälp till att göra sidan bäst/störst :(

Edit
ops ..to slow

Gött, lysande, men vad händer med alltommaemo? gone?

Usb host? undrar om han han vet vad han snackar om där. Jag förstår inte hur det skulle vara möjligt genom mjukvaran. hmm. Nu måste det det googlas.

Äntligen lite officella svar. Det är ju delvis det man saknat. Är det som har gjort en mest tjurig tidigare. Nu har ju nokia gjort det väldigt tydligt vad som gäller. Vilket inte varit fallet tidigare. Ingen vet vad som ska ingå i v1.1. Men v49 är bara att glömma. Tror nokia missar jul handlen oxå och att nokia tar med potrait mode i den svenska releasen.

Postad 13 november 2009 - 17:58

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Förstår inte hetsen..

fattar inte häller all hets.. :)

Ja, jag kan bara komma på "ubuntu" som enda "företag" som alltid håller leveransdatumen.
Men man kan trösta sej med att nokia inte är lika dåliga som NAD iallafall :(

USB host var ju ett nice treet, bara att vänta och se om det dyker upp.

Postad 13 november 2009 - 18:07

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

skönt...slipper ja läsa allt evigt gnällande..
köp en iphone

Håller fullständigt med... 6-8 sidor per dag med:
"Buhuuuu jag måste vänta några veckor, jag ska då minsann bojkotta hit och dit och köpa Ifån och HD2".

Men DO IT då för fan! :(

Jag bryr mig sannerligen inte vad ni alla köper, men bara ni slutar svammla i tråden, ni skräpar ner! :)

Postad 13 november 2009 - 18:13

Unregisteredbaa7fc0d
  • Unregisteredbaa7fc0d
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Klas verkar ha svårt att de något konkret datum till oss.

Klas suger.........

Postad 13 november 2009 - 18:14

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Klas suger.........

Kan man lugn säga !!!

Postad 13 november 2009 - 18:22

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Det här med USB host har det med detta att göra?
Står så här i Manualen.

"Ladda battreriet med USB-kabeln
Om du inte har tillgång till vägguttag kan du ladda enheten med en kompatibel USB-enhet.
Du kan också överföra data medan enheten laddas."

Eller?

Postad 13 november 2009 - 18:35

buan
  • buan
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Står så här i Manualen.

Om du inte har tillgång till vägguttag kan du ladda enheten med en kompatibel USB-enhet.

Eller?

Här finns lite info: http://en.wikipedia....i/USB_On-The-Go

Postad 13 november 2009 - 18:44

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Står så här i Manualen.

Eller?

Om man med " kompatibel USB-enhet" menar en tex en dator så är det datorn som är host.
Hur jag skulle kunna ladda den med en USB-sticka fattar jag inte :(

Postad 13 november 2009 - 18:45

Pooot
  • Pooot
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Visst är det lite surt att vi inte har telefonen i våra pryltokiga händer redan nästa vecka, men för min del är det rätt skönt också. Skönt därför att jag fått lite oväntade utgifter den här månaden vilket skulle leda till en väldigt tight ekonomi om den kom innan den 25e. Som det ser ut nu så kommer den väl knappast innan dess så då slipper jag oroa mig över pengar :(

Ytterligare ett plus som jag ser det är att det förmodligen kommer finnas lite fler program när vi väl får den :)

- Patrik

Postad 13 november 2009 - 18:50

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Visst är det lite surt att vi inte har telefonen i våra pryltokiga händer redan nästa vecka, men för min del är det rätt skönt också. Skönt därför att jag fått lite oväntade utgifter den här månaden vilket skulle leda till en väldigt tight ekonomi om den kom innan den 25e. Som det ser ut nu så kommer den väl knappast innan dess så då slipper jag oroa mig över pengar :(

Ytterligare ett plus som jag ser det är att det förmodligen kommer finnas lite fler program när vi väl får den :)

- Patrik

Det är ju jättebra. Jag tycker vi kan vänta till slutet av våren, kanske till april, då finns det säkert ännu fler program!
Vilken jättebra idé Patrik!

Postad 13 november 2009 - 18:53

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0

Om man med " kompatibel USB-enhet" menar en tex en dator så är det datorn som är host.
Hur jag skulle kunna ladda den med en USB-sticka fattar jag inte :)

jaja :(

Postad 13 november 2009 - 18:53

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Förstår inte hetsen..

Det rör sig inte om några veckor. Vi har väntat i månader...

EDIT: Är nu hyfsat säker på att den kommer släppas med Tre först... eller vad tror ni?

Redigerat av Unregistered6144aa51, 13 november 2009 - 18:55.

Postad 13 november 2009 - 19:02

Pooot
  • Pooot
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det är ju jättebra. Jag tycker vi kan vänta till slutet av våren, kanske till april, då finns det säkert ännu fler program!
Vilken jättebra idé Patrik!

Ja, vill du göra det så får väl det stå för dig :( Själv hade jag gärna haft telefonen redan nu, men nu går det ju tyvärr inte.
Jag väljer att se det från den ljusa sidan, och då är en av de positiva sakerna att det finns fler program ute när vi får telefonen. Trodde verkligen inte att jag skulle bli påhoppad för mitt förra inlägg, men det bevisar väl bara vilken nivå vi ligger på i den här tråden för tillfället.

- Patrik

Postad 13 november 2009 - 19:03

ricryd
  • ricryd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är detta uppdateringen som Nokia refererar till för att släppa telefonen till Sveariket??

http://nokiaexperts....mware-4211-nsu/

Eller??

Hmm väntar och väntar.. Men det är det nog värt!

Postad 13 november 2009 - 19:03

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
USB-HOST?!
Är det någon som snokat närmare i detta, det är ett sånt jädra stort påskägg så det inte är klokt om detta existerar. Då är lyckan gjord och jag kan fan vänta till januari.

Jag är fö också besviken men jobbigast tycker jag det är att jag inte kan göra något åt det då det i dagsläget inte finns någon annan telefon för mig så jag kan inte bojkotta nokia :(

Postad 13 november 2009 - 19:06

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Är detta uppdateringen som Nokia refererar till för att släppa telefonen till Sveariket??

http://nokiaexperts....mware-4211-nsu/

Eller??

Hmm väntar och väntar.. Men det är det nog värt!

Hej, nä. Den är nog inte klar förrens om ett par veckor, tyvärr. och sedan flash mobilerna och skeppa.

Postad 13 november 2009 - 19:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
alltommaemo slogs ihop med maemosweden typ...

Min egen gissning är att Tre släpper den först...

Undrar om inte snubben landat ihop usb host med att de gick att få å funka till tidigare tablets

Hoppas jag har fel

Postad 13 november 2009 - 19:27

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Varför skulle tre släppa den först? bara för dom ska vänta med släppet med den nya firmwaren?

Postad 13 november 2009 - 20:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ingen igentlig anledning...

Om inte Tre släpper den först så skulle väl Nokia lika gärna släppa den till de andra operatörerna nu och låta Tre vänta.

I andra länder skulle väl den släppas direkt fast Tre sim kort inte funkar där heller..

Nu är de ju såklart bara jag som gissar... :(

Sen vore det ju kanon för min del :)

Postad 13 november 2009 - 20:26

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Tänkte för någon dag sedan. Jäklar,nu är det nära. Slutade med att det nästan är längre till release än när vi började den här tråden. Lite komiskt. :(

Postad 13 november 2009 - 20:41

Crockett
  • Crockett
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Tänkte för någon dag sedan. Jäklar,nu är det nära. Slutade med att det nästan är längre till release än när vi började den här tråden. Lite komiskt. :(

Förstår hur du känner :)

Har själv suttit och kollat runt på andra mobiler när man varit som mest låg. Desto mer jag kollar efter andra mobiler desto mer inser jag vilken sanslös maskin vi väntar på, den är verkligen grym! :unsure:

Jag kan hålla mig ett par veckor till, ingen fara. Jag tror det är helt klart värt väntan trots att jag vill ha den nu :angry:
Något som är intressant är hur många programmerare som skaffat sig den här prylen. Det är gott tecken då appar kommer komma snabbt och i flertal hoppas jag ;)

Postad 13 november 2009 - 20:47

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Det verkar vara en del människor i denna tråd som inte äger en mobil, denna desperation förstår jag inte. Köp en billig kontantkortstelefon för ett par hundralappar och använd den tills N900 kommer. Det vore kanske bättre Nokia körde med Apples stil att smussla och smyga med allt, då är det plötsligt OK att det dröjer med release. Då sitter alla och kåtar upp sig och sen BOOOOOM en ny mobil släpps....finns att köpa direkt på utlovat datum. Jag har själv en iPhone 3G som jag tycker funkar kanon, bästa telefon jag haft dock vill jag ha en mer öppen lösning då jag kört Linux i många år tycker jag det är rätt väg att gå. När nu Nokia släpper sin N900 kommer jag att byta men vafan jag kan inte tänka mig att någon i denna tråden sitter i sjön. Så mitt råd är att försöka att bärga er och fundera på hur cool det blir med en telefon ni kan manipulera fritt, en Debian bas är ju det bästa som finns....så kom igen nu en äkta open source diggare väntar gärna ut denna luren/datorn.

Tech

Postad 13 november 2009 - 21:07

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
handlar inte om att sitta i sjön, förvissa kanske vad vet jag. Men köpte en 3Gs för någon vecka sedan. Men det handlar ju inte om det såklart, att man inte KAN vänta. Man vill inte. Halva nöjet är ju att diskutera ämnet och få testa den för att sedan tröttna på den fort. Sedan har man haft den ett tag. Ja då dyker det upp något annat spännande man måste testa. Så klart att alla kan gräva fram en gammal mobil om man vill det. Men det är klart man vill ha något nytt att testa.

Postad 13 november 2009 - 21:17

Tech
  • Tech
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

handlar inte om att sitta i sjön, förvissa kanske vad vet jag. Men köpte en 3Gs för någon vecka sedan. Men det handlar ju inte om det såklart, att man inte KAN vänta. Man vill inte. Halva nöjet är ju att diskutera ämnet och få testa den för att sedan tröttna på den fort. Sedan har man haft den ett tag. Ja då dyker det upp något annat spännande man måste testa. Så klart att alla kan gräva fram en gammal mobil om man vill det. Men det är klart man vill ha något nytt att testa.

3GS är en mycket potent lur :( den kan du ha mer än några veckor jag lovar dig. Klart att man tröttnar så är det med allt men vissa saker använder man mer än andra...och dom man använder dagligen är dom saker som var värda sitt pris.

Jag väntar också men mest för att jag vill köra open source, mac os är brilliant i en telefon men inte flexibelt.

Tyvärr har appstore ballat ur med en massa skitprogram...svårt att sålla ur guldkornen.

Tech

Redigerat av Tech, 13 november 2009 - 21:18.

Postad 13 november 2009 - 21:35

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Ytterligare ett plus som jag ser det är att det förmodligen kommer finnas lite fler program när vi väl får den :(

- Patrik

Tråkigt för oss som vill utveckla mot de funktioner som inte går att emulera vettigt i SDK't bara ;-)

Postad 13 november 2009 - 21:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

3GS är en mycket potent lur :( den kan du ha mer än några veckor jag lovar dig. Klart att man tröttnar så är det med allt men vissa saker använder man mer än andra...och dom man använder dagligen är dom saker som var värda sitt pris.

Jag väntar också men mest för att jag vill köra open source, mac os är brilliant i en telefon men inte flexibelt.

Tyvärr har appstore ballat ur med en massa skitprogram...svårt att sålla ur guldkornen.

Tech

Inga telefoner är värda sitt pris när vid release anser jag. Eftersom de alltid är ganska "dåliga" när de släpps. Istället för att betala högt pris för "ofärdiga" produkter borde man betala ett lågt pris i början, och sedan betala mer efterhand upgraderingarna kommer. Jag undrar om telefonerna når sin peak efter ca 1 år på marknaden.? Det här gäller extra mycket för N900 som är först generations mobil os.

Redigerat av theclone, 13 november 2009 - 21:53.

Postad 13 november 2009 - 22:13

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Inga telefoner är värda sitt pris när vid release anser jag. Eftersom de alltid är ganska "dåliga" när de släpps. Istället för att betala högt pris för "ofärdiga" produkter borde man betala ett lågt pris i början, och sedan betala mer efterhand upgraderingarna kommer. Jag undrar om telefonerna når sin peak efter ca 1 år på marknaden.? Det här gäller extra mycket för N900 som är först generations mobil os.

Jamen vänta ett år efter den släppts då...garanterat billigare och då har du ju "peaken"...bara att du lutar dig tillbaka...blir ju bra jul för dig 2010...:(

Postad 13 november 2009 - 22:25

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jamen vänta ett år efter den släppts då...garanterat billigare och då har du ju "peaken"...bara att du lutar dig tillbaka...blir ju bra jul för dig 2010...:(

Jag önskar jag kunde det. Men det går ju inte. D ä bara å köp, som stenmark sa :)

skön låt, skön mobil!

http://www.youtube.c...h?v=vna2bWLrWr8

Redigerat av theclone, 13 november 2009 - 22:26.

Postad 13 november 2009 - 22:54

jesperC
  • jesperC
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

USB-HOST?!
Är det någon som snokat närmare i detta, det är ett sånt jädra stort påskägg så det inte är klokt om detta existerar. Då är lyckan gjord och jag kan fan vänta till januari....

Kan inte annat än hålla med. (Om det nu stämmer. Man får komma ihåg att det var ett uttalande från en person som jobbar med försäljning/marknadsföring. Av egen erfarenhet vet jag att de brukar ju vara rätt snabba på att lova saker som HW/SW-utvecklarna sedan får slita hårt för att försöka leverera).

//j

Redigerat av jesperC, 14 november 2009 - 05:30.

Postad 13 november 2009 - 23:49

klasstrom
  • klasstrom
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som blir retad på följande twit av Klas Ström:

http://twitter.com/klasstrom

Till kollegor kan man rekommendera telefonen redan i förrgår, men inte till oss intelligensbefriade kunder i Sverige!

snälla clob... min tweet var riktad till en gammal chefs chef på nokia finland som nu slutat på företaget... iom att han slutat har han inte access längre till alla roliga icke-lanserade gadgets / protos... det var alltså ett skämt riktat till honom och inte ett hån mot dig eller någon annan.

att vissa av oss på nokia har tillgång till protos är främst inte för att reta gallfeber på dig ;-) utan snarare för att testa (ingen operatörs nät i världen är ett annat nät likt) samt att lära oss om och förstå de produkter vi ska sälja och marknadsföra. Det vore svårt för oss att chatta med er och svara på frågor om ex. N900 om vi aldrig sett eller använt en... eller hur?

och ja jag följer forum ibland när jag hinner, dock fick du mig nu att behöva registrera mig för att kunna svara (det kändes angeläget då du helt misstolkat min gliring till min gamla kollega plus att jag av någon??? Haha anledning fått väldans massa mail om en viss produkt nyligen) däremot har jag inte orkat läsa allt för det var massa sidor. kul att det verkar finnas intresse. och jag kommer inte att "banna" någon för att få en N900 som någon nämnde här innan även om jag skrattade gott åt tanken... haha

ledsen om alla inte ansåg sig få svar på allt i mobils chat idag men vi svarade så gott vi kunde.
Nu ska jag inte störa mer. Ha en trevlig helg...

Och som någon annan påpekade... Min första tweet var ren marknadsföring absolut !!!

Nej, nu ska jag leka lite med N900ans uppföljare... Den blir ännu grymmare... (skoj!!!!! Hahaha var tvungen och den får ni faktiskt bjuda på) ha det bra nu ! Jag har all förståelse att ni inte vill vänta men nu är det som det är...

Postad 13 november 2009 - 23:55

kurt4n
  • kurt4n
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

snälla clob... min tweet var riktad till en gammal chefs chef på nokia finland som nu slutat på företaget... iom att han slutat har han inte access längre till alla roliga icke-lanserade gadgets / protos... det var alltså ett skämt riktat till honom och inte ett hån mot dig eller någon annan.

att vissa av oss på nokia har tillgång till protos är främst inte för att reta gallfeber på dig ;-) utan snarare för att testa (ingen operatörs nät i världen är ett annat nät likt) samt att lära oss om och förstå de produkter vi ska sälja och marknadsföra. Det vore svårt för oss att chatta med er och svara på frågor om ex. N900 om vi aldrig sett eller använt en... eller hur?

och ja jag följer forum ibland när jag hinner, dock fick du mig nu att behöva registrera mig för att kunna svara (det kändes angeläget då du helt misstolkat min gliring till min gamla kollega plus att jag av någon??? Haha anledning fått väldans massa mail om en viss produkt nyligen) däremot har jag inte orkat läsa allt för det var massa sidor. kul att det verkar finnas intresse. och jag kommer inte att "banna" någon för att få en N900 som någon nämnde här innan även om jag skrattade gott åt tanken... haha

ledsen om alla inte ansåg sig få svar på allt i mobils chat idag men vi svarade så gott vi kunde.
Nu ska jag inte störa mer. Ha en trevlig helg...

Och som någon annan påpekade... Min första tweet var ren marknadsföring absolut !!!

Nej, nu ska jag leka lite med N900ans uppföljare... Den blir ännu grymmare... (skoj!!!!! Hahaha var tvungen och den får ni faktiskt bjuda på) ha det bra nu ! Jag har all förståelse att ni inte vill vänta men nu är det som det är...

Om det är du på riktigt Klas så.. <3

Det är en sjukt bra produkt ni på Nokia har på g. du måste själv fatta frustrationen när vi gång på gång får beskedet att den kommer... snart. Speciellt när resten av världen får den före oss... Om uppdateringen kommer kring jul, vilket jag betvivlar så är N900 inte tillgänglig på svenska marknaden förrens efter nyår. Om inte du såklart, vet mer än vi om uppdateringen som ska fixa problemet med 3's simkort.

Postad 14 november 2009 - 00:00

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Eller så inte...

Redigerat av Mozez, 14 november 2009 - 00:01.

Postad 14 november 2009 - 00:06

kurt4n
  • kurt4n
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
För de som tvivlar så uppdaterade Klas sin twitter precis och konfirmerade att det var han som skrev. Måste säga att även om jag varit ganska sur över att tvingas vänta ÄNNU längre på N900an så är det verkligen positivt att han reggar sig här och svarar.

Postad 14 november 2009 - 00:13

klasstrom
  • klasstrom
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Det är en sjukt bra produkt ni på Nokia har på g. du måste själv fatta frustrationen när vi gång på gång får beskedet att den kommer... snart. Speciellt när resten av världen får den före oss... Om uppdateringen kommer kring jul, vilket jag betvivlar så är N900 inte tillgänglig på svenska marknaden förrens efter nyår. Om inte du såklart, vet mer än vi om uppdateringen som ska fixa problemet med 3's simkort.

Hej, jo det är jag (kolla min tweet om du inte tror mig) och ja klart vi förstår er frustration över att behöva vänta. jag vet inte om hela världen kommer sälja den nu direkt som ni säger men jaja oviktigt för er leverans oavsett. vi planerar att börja säljstarta och leverera INNAN jul i sverige av de skäl vi angav i chatten. och ja, planerar sa jag... kan inte garantera något nu om något skulle hända i schemat... har dock ej hört om några problem...

nu måste jag sova. lev väl :-) och tack för feedbacken om väntetid och olika besked. vi ska ta det till oss !

//klas

Postad 14 november 2009 - 00:17

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Tack Klas för ditt uppfriskande inlägg här, det är stort av dig att regga dig bara för att dementera uppenbara missförstånd! (Visste väl att det i alla fall delvis handlade om marknadsföring :( )

Vi ser alla fram emot N900 och dess uppföljare! Själv är jag prylgalning och inne på min 4:e Touch-telefon (med N900 inräknat) bara i år, så... Hade faktiskt Nokia 5800 i våras :)

Se nu bara till att allt (uppdateringar, tester, logistik m.m.) fungerar och går i lås, så vi får en kul julklapp i år! :angry:

Postad 14 november 2009 - 00:18

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

"Resten av världen"...så du menar att Angola,, Moldavien, Afghanistan mfl skulle få den för Sverige...det var en nyhet för mig..:(

Postad 14 november 2009 - 00:21

kurt4n
  • kurt4n
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

"Resten av världen"...så du menar att Angola,, Moldavien, Afghanistan mfl skulle få den för Sverige...det var en nyhet för mig..:(

Nu behöver du inte vara dryg bara för att klockan är mycket på en fredagskväll. Det är bara Sverige som lämnat besked om att de inte kommer leverera före nästa större uppgradering iaf, det är det jag syftar på.

Postad 14 november 2009 - 01:18

Ethale
  • Ethale
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
"Just registered at minhembio forum sweden. They have a massive N900 dialouge going on there... Now... Need to hit the sack..been a long day" - Klasstrom @ twitter : (http://twitter.com/klasstrom)

Välkomen hit! :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.