Har du några tips på hur man skall tjäna in dom stora pengarna för att köpa bilar runt 200-300K ??Finns så många bilar man vill ha! Köpte nyss en Maserati Gran Turismo och tunade upp den till ca 600 hästar. Vill redan skaffa en till bil trots att den är nice! Funderar på Audi R8, Lamborghini Gallardo, nån Ferrari under 300k eller nån Merca
Maseratin kan jag använda i de race som kräver en italiensk bil så det verkar vara en bra investering hoppas jag. Lamborghini har ett specialrace med ser jag..
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 30 november 2010 - 12:48
Postad 30 november 2010 - 12:50
och ingen ny att köpa vad jag kan se ...
Är det nån som kan tipsa var jag kan få tag på en ??
Postad 30 november 2010 - 12:54
Special events, jag köpte en Ferrarri igår för 300,000 och har fortfarande över 500,000 kvar efter det. Framförallt AMGs driving school ger riktig bra med pengar.Har du några tips på hur man skall tjäna in dom stora pengarna för att köpa bilar runt 200-300K ??
De dyker upp då och då på begagnatmarknaden, men du får en truck nr du klarar I-A licensen.Vart fasen kan man få tag på en såndär truck man måste ha i ett race .... Hittar ingen beggad
och ingen ny att köpa vad jag kan se ...
Är det nån som kan tipsa var jag kan få tag på en ??
Redigerat av CBR, 30 november 2010 - 12:55.
Postad 30 november 2010 - 13:07
Postad 30 november 2010 - 13:10
facebook skitet funkar ju inte? får ingen kod eller grudge.. vad gör man för fel..
säger det samma. gör man som dom skriver får man inget. körde en bana till. den till vänster om det dom skriver om så fick jag en kod..dock var det förarklädsel..så det vart en nitlott iaf
Postad 30 november 2010 - 13:28
Har du några tips på hur man skall tjäna in dom stora pengarna för att köpa bilar runt 200-300K ??
Jag har bara kört en massa Special Events och försökt få minst silver iaf, vilket brukar gå om man krigar lite. (Är inte tillräckligt bra för att sätta många guld

Postad 30 november 2010 - 13:39
säger det samma. gör man som dom skriver får man inget. körde en bana till. den till vänster om det dom skriver om så fick jag en kod..dock var det förarklädsel..så det vart en nitlott iaf
Körde 4ggr utmande de som inte var mina vänner efter 3:e kom klädseln och efter 4:e kom bilen...
Postad 30 november 2010 - 13:44
Hmm fick inte detta till att fungera...Verka funka, jag fick ett par koder iaf, ska prova att redeema när jag sätter mig framför PS3an nästa gång..

Så får du någon kod över

Postad 30 november 2010 - 13:45
Hos mig funkar det bara på kontroller 1, tvåan envisas med att gasa/bromsa på R3.
Ettan är en DualShock, två är det inte.
Någon som har lust att verifiera detta?
Postad 30 november 2010 - 13:48
Körde 4ggr utmande de som inte var mina vänner efter 3:e kom klädseln och efter 4:e kom bilen...
jag testade o köra det där igen. tydligen så verkar det vara så att man måste göra om det ett par gånger..fick koden nu

Postad 30 november 2010 - 14:21
Postad 30 november 2010 - 14:38
För mig fungerade det med Facebook. Däremot fick jag köra det fyra gånger för att få koden.
ni som provat en gång och inte får upp sidan efter ni valt 4 stycken, gå till "huvudmenyn" (refresh) och tryck på gt5 profile och kolla till höger längst ner, där fanns koden för mig.
Postad 30 november 2010 - 14:50
Man lär sig banan och kör inte med en så effektstark bil, den banan handlar om teknik och inte effekt...
har testat med en annan bil, men det krävs ju lite under huven om man ska hänga med dom andra. alla kör ju mellan 500-600hk i de racet
måste ha en ganska hög topphastighet, annars tar dom dig på rakerna.
Racelinje på, du lär dig banan snabbare. Och spelet är mer njutbar snabbare.
nej ja vill inte ha på racelinjen . kanske man lär sig lite snabbare, men man blir mer nöjd sen när man klarar utan fusklinjen

Postad 30 november 2010 - 14:58
Postad 30 november 2010 - 15:10
Postad 30 november 2010 - 15:24
Då kommer man tillbaka till spelet ikväll efter 5 dagars uppehåll. Så nu får ni allt ta o svara på en viktig fråga. I första rally special eventet ska man köpa sej ett åk som inte får ha mer en xxx hp. Köpte mej en Suzuki Swift sport någonting o den var lika bra i rally som jag är på att åka skidor (brutna fingrar m.m) så ge mej tips på vad för bil ni använt i den challengen...
Blev en Mitsubishi evo och uppgraderade den till 340BHP, med vinter- och grus-däck.
Postad 30 november 2010 - 15:50
Då kommer man tillbaka till spelet ikväll efter 5 dagars uppehåll. Så nu får ni allt ta o svara på en viktig fråga. I första rally special eventet ska man köpa sej ett åk som inte får ha mer en xxx hp. Köpte mej en Suzuki Swift sport någonting o den var lika bra i rally som jag är på att åka skidor (brutna fingrar m.m) så ge mej tips på vad för bil ni använt i den challengen...
funkar bra med en standard c30
Blev en Mitsubishi evo och uppgraderade den till 340BHP, med vinter- och grus-däck.
det är andra du snackar om, första är max 245bhp
Postad 30 november 2010 - 15:57
funkar bra med en standard c30
det är andra du snackar om, första är max 245bhp
Oj ja det är så sant. Tänkte fel där.

Postad 30 november 2010 - 16:00
Postad 30 november 2010 - 16:07
Postad 30 november 2010 - 16:13
Nu är det såhär att jag har en Audi RS6 med 900HK, fulltrimmad motor osv, men upphängningen har jag fully customizised, någon som har några bra inställningar så bilfan inte understyr som en rullstol på snö?
Fyrhjulsdrift med 900 häst, det blir så då.
Dra handbromsen (lol) och gasa...
Postad 30 november 2010 - 16:18
OT, men du kan alltid testa strykbräda och stol så länge, det brukar funka rätt bra.Är det verkligen en vanesak att lära sig köra med ratt ? Fick min Logitech driving force GT igår och kört nån timme men tycker det är skit svårt och jävligt obekvämt att köra med den. Stämmer det att man kan få bättre tider och köra med ratt än en DS3 ? Funderar på skicka tillbaka den då det inte lär bli något wheelstand pro nu innan jul och hittar ingen billigare lösning att kunna sitta bekvämt i soffan. Visst det är bättre känsla med ratt men det är inte värt det när man får ont i ryggen samt att man blir som en fullkomlig nybörjare igen.
Redigerat av CBR, 30 november 2010 - 16:19.
Postad 30 november 2010 - 16:23
Fyrhjulsdrift med 900 häst, det blir så då.
Dra handbromsen (lol) och gasa...
Det borde ju finnas något bättre alternativ

Postad 30 november 2010 - 16:23
Är det verkligen en vanesak att lära sig köra med ratt ? Fick min Logitech driving force GT igår och kört nån timme men tycker det är skit svårt och jävligt obekvämt att köra med den. Stämmer det att man kan få bättre tider och köra med ratt än en DS3 ? Funderar på skicka tillbaka den då det inte lär bli något wheelstand pro nu innan jul och hittar ingen billigare lösning att kunna sitta bekvämt i soffan. Visst det är bättre känsla med ratt men det är inte värt det när man får ont i ryggen samt att man blir som en fullkomlig nybörjare igen.
Testa att slå på ASM och sänka feedbacken till 3, sen hur din sittställning är kan du väl inte skylla på ratten....
Postad 30 november 2010 - 16:42
Petrolfärgad Audi TT 3,2 quattro

Jag blev lite förvånad då jag hade läst fel och trodde det var 246BHP som gällde.. Glad i hågan köpte jag mig min TT (den står som 246BHP som original när man köper den), och såg precis efter köpet att det var 245 som var max.. En jäklars massa svordomar senare gick jag in o kollade om man kunde stypa den på något vis och såg då till min förvåning att om jag skulle uppgradera något så gick den från 243BHP till X (beroende på vad man satte på givetvis).. Jihoo!

Frågan kvarstår dock, är det någon som har sett detta på någon bil? Jag har inte tänkt på att kolla om man verkligen får exakt antal häst som står mer än på den bilen givetvis.
Postad 30 november 2010 - 17:06
kör en lacia delta från 84 elller nåt, hur bra som helst är den, vit med blåa fälgar

Postad 30 november 2010 - 17:47
Postad 30 november 2010 - 17:48
From twitter:
1. GT5 soundtrack coming soon, 2 cd pack
2. Someone complains about the photo mode lacking the ability to select multiple files at the time, Yamauchi says he would like that ability too
3. He answers to someone comments about the cars' great behavior even if rally mode and standard cars suck, and he says that cars behavior uses a new model in GT5. He then adds that he's starting to feel he wants a new steering device (?)
4. Someone says he plays almost only online, and would like some remuneration for online mode too (credits). The answer is it's under consideration, someday they'll add it through an update.
5. The reason for no face tracking outside arcade mode is not enough memory. He adds something about the pit stop function being excluded, but I'm not sure about this part without playing the game.
6. Someone says wouldn't it be awesome if there was a free-roaming mode in the cities where you would have to respect lights and speed limits, and you would be able to visit the stores you want. Yamauchi answers that it's one of the thing he wanted to do in GT5 but wasn't able to.
7. Boring comment about 5oul on d!splay (seriously?!!) being very popular in Europe.
8. Mechanical damage will come with the next update, early December (not necessarily December 1st).
9. Full support for G25 and G27 (with button configuration) will take a little more time, for now it's gt force pro only
10. Lounge function will be added progressively.
Sorry for the lousy translation, i did what I could.
Nice med riktig mechanical damage snart.
Postad 30 november 2010 - 18:45
hela jag skakar

kanske inte är så svårt för många men jag har hållt på i 2 dagar nu

Postad 30 november 2010 - 19:07
Är det verkligen en vanesak att lära sig köra med ratt ? Fick min Logitech driving force GT igår och kört nån timme men tycker det är skit svårt och jävligt obekvämt att köra med den. Stämmer det att man kan få bättre tider och köra med ratt än en DS3 ? Funderar på skicka tillbaka den då det inte lär bli något wheelstand pro nu innan jul och hittar ingen billigare lösning att kunna sitta bekvämt i soffan. Visst det är bättre känsla med ratt men det är inte värt det när man får ont i ryggen samt att man blir som en fullkomlig nybörjare igen.
Ett billigt alternativ är Ikea´s Laptopbord Dave 199:-, perfekt är det inte men det har funkat bra för mig.
Bättre varv tider utan tvekan, IMHO

Redigerat av driver x, 30 november 2010 - 19:35.
Postad 30 november 2010 - 19:27
Jag gillar GT 5 men soundtracket är totalt mirakulöst dåligt. I stort sett utan undantag. Men smaken är som baken är det någon här som verkligen diggar GT 5s soundtrack?
Postad 30 november 2010 - 19:50
Har inte handlat seriösa växellådor än eller dämpare som går att justera men om det går mixtra med hjul vinklarna och om det går se till att justera så mer effekt skickas till bakhjulen typ 70 % bak 30 %fram . Ett annat sätt är att släppa gasen precis innan kurvan och styra in sen ge gas. Alltså styra med gasen.Nu är det såhär att jag har en Audi RS6 med 900HK, fulltrimmad motor osv, men upphängningen har jag fully customizised, någon som har några bra inställningar så bilfan inte understyr som en rullstol på snö?
Är helt inne i spelet nu kör amg acadamy för fullt och har en lambo gallardo och kör prof ligan med också... gott ljud.
Postad 30 november 2010 - 19:58
GT5 soundtrack! Jösses springer och förbokar! NOT!
Jag gillar GT 5 men soundtracket är totalt mirakulöst dåligt. I stort sett utan undantag. Men smaken är som baken är det någon här som verkligen diggar GT 5s soundtrack?
Det är nog det värsta jag hört. Tog bort menu musiken illa kvickt. Sen så har man egna låtar när man kör.
Postad 30 november 2010 - 20:19
Finns de över huvud taget nån möjlighet att klara licenserna, eller är de bara jag som är kass.

Postad 30 november 2010 - 20:22
Här är ett sätt man kan få Jaguar XJ13. Du måste ha ett facebook konto.
GTPlanet Jaguar XJ13
Fungerar inte här... Jag får noll grudges made av någon anledning???
Postad 30 november 2010 - 20:31
Fungerar inte här... Jag får noll grudges made av någon anledning???
det räcker inte med att spela engång..gör om det flera gånger så får man kod till slut inne på Gt5 profilen
Postad 30 november 2010 - 20:50
Ett billigt alternativ är Ikea´s Laptopbord Dave 199:-, perfekt är det inte men det har funkat bra för mig.
Bättre varv tider utan tvekan, IMHODave.jpg 82,18K 0 Antal nerladdningar
Tack för tipset, såg riktigt bra ut och att dessutom går att justera både höjd och vinkel på skivan borde göra att det passar perfekt. Hur känns kvaliteten på bordet är det stabilt när man sitter och lirar ?
Postad 30 november 2010 - 20:54
Postad 30 november 2010 - 20:56
Jag har kört en 10 race och försökt skapa så många grudges som möjligt. Jag borde väl åtminstone få en grudge per race?
Har du valt en ny att challenge/grudga efter varje lopp? behöver inte vara nån man har på sin egen vänner lista.
Detta funkade för mig galant iallafall.
Du ska kolla din GT5 Profile också, det är där koderna är.
Postad 30 november 2010 - 20:56
Race? Du ska ju fota, eller det är det du gör?Jag har kört en 10 race och försökt skapa så många grudges som möjligt. Jag borde väl åtminstone få en grudge per race?
Postad 30 november 2010 - 21:01
Jag vet precis hur det är!JAAAAAAAAAAA! äntligen tog jag guld på nurburgring banan med R8:an utan racelinje.
hela jag skakar![]()
kanske inte är så svårt för många men jag har hållt på i 2 dagar nu

Jag fick förresten ihop pengar idag till en av mina drömbilar, en Laborghini Gallardo. Hon (ja, bilar benämns som hon) är upptrimmad till 800hp. Ett riktigt monster! Dock är hon riktigt folkilsk då hon gärna snurrar hejvilt i kurvorna, men lite meckande och finjusterande ska nog göra susen.
Det är ytterligare en detalj jag älskar med Gran Turismo. Man kämpar och kämpar för att få ihop cash till drömbilen, sedan får man kämpa lite till för att ha råd att trimma upp den och sist blir det en hel del finjusteringar för att tämja den.
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 30 november 2010 - 21:10.
Postad 30 november 2010 - 21:08
Mycket nytt på gång
http://www.gtplanet....e-updates-more/
Yamauchi wanted to implement a "free roam" gameplay mode in GT5, where players could drive around, respecting speed limits and obeying traffic laws, and even exit the car to walk around and explore the environment on foot.

EDIT: Bara det inte blir något GTA av det där...
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 30 november 2010 - 21:09.
Postad 30 november 2010 - 21:12
Jag vet precis hur det är!
Man kämpar och kämpar, känner hur frustrationen växer när man passerar mållinjen några millisekunder för sent eller helt tappar greppet om bilen i en kurva. Man vill bara lägga ner för man blir så arg, men trots allt kämpar man vidare och plötsligt kör man sitt livs race, får det där guldet och känner att allt slit, all frustration och alla svordomar var värt det.
Det är en aspekt jag älskar med Gran Turismo.
![]()
Jag fick förresten ihop pengar idag till en av mina drömbilar, en Laborghini Gallardo. Hon (ja, bilar benämns som hon) är upptrimmad till 800hp. Ett riktigt monster! Dock är hon riktigt folkilsk i kurvorna då hon gärna snurrar hejvilt i kurvorna, men lite meckande och finjusterande ska nog göra susen.
Det är ytterligare en detalj jag älskar med Gran Turismo. Man kämpar och kämpar för att få ihop cash till drömbilen, sedan får man kämpa lite till för att ha råd att trimma upp den och sist blir det en hel del finjusteringar för att tämja den.
jepp man kan va hur sur och grinig som helst innan, sen när allt kommer är det som bortblåst och det känns alldeles, alldeles underbart

jag har också köpt gallardon, riktigt skön bil att köra tycker jag, dock gjorde jag slut på precis alla mina pengar för att köra ETT race, men det var det värt, den hamna i favoriter med en gång.
det är ett j-vligt skönt ljud i den dessutom
Postad 30 november 2010 - 21:25
jepp man kan va hur sur och grinig som helst innan, sen när allt kommer är det som bortblåst och det känns alldeles, alldeles underbart
jag har också köpt gallardon, riktigt skön bil att köra tycker jag, dock gjorde jag slut på precis alla mina pengar för att köra ETT race, men det var det värt, den hamna i favoriter med en gång.
det är ett j-vligt skönt ljud i den dessutom
Hur är Gallardon jämfört med Murcielagon? För Murcielagon är nästan omöjlig för mig att köra, vad jag än gör så snurrar den runt. Skitsvår att köra! Så jag skulle uppskatta åsikter från en som redan köpt Gallardon så att jag inte slänger pengarna i sjön (om jag skulle vara missnöjd.)
Postad 30 november 2010 - 21:31

2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar