Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 July 2011 - 10:12

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Hehe, sorry om jag tröttar ut dig men svaren om SPOTIFY - ITUNES etc har aldrig besvarats... och de frågorna är ju avgörande för i princip ALLA människor som funderar på köpa dyrare utrustning. Om begränsningen ligger på nätverksspelarna så är de ju ingen idé att köpa dyr receiver eller högtalare överhuvudtaget. Det var ungefär det jag undrade... Men jag skall lusläsa dina gamla svar o läsa lite själv också på internet! Tack återigen!

Postad 14 July 2011 - 10:24

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Hakuna-matata:

Svaret finns i inlägg 2498

Musik finns normalt inte i HD format, det finns undantag tex viss musik säljs via nätet i HD upplösning, se tex 2L (norskt skivbolag, finns demon att ladda ner hos dom), Linn har ett skivbolag osv...

Det innefattar Streaming av musik, lokalt o över nätet! Ska man vara nogrann så finns SACD o tidigare även DVD-Audio.

Redigerat av Kanelbulle, 14 July 2011 - 10:25.

Postad 14 July 2011 - 10:27

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Med andra ord - då jag är fast besluten att använda nätverket som musikspelare (läs. Itunes, Spotify, Youtube etc.) så kvittar det om jag köper en Squeesebox eller D-link Boxee! Ljudet blir detsamma med samma DTS dolby format 5.1 hos båda spelarna? Korrekt?

Redigerat av Unregistered1734, 14 July 2011 - 10:47.

Postad 14 July 2011 - 11:17

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du ska köpa den mediaspelare som passar dina uppspelningsbehov.
Ska du ha en spelare med musik i fokus kollar du på Squeezebox.
Vill du ha något som spelar video i första hand kollar du på Boxee, Popcorn Hour eller Dune.
Vill du ha någon som spelar allt det du efterfrågat så köper/bygger du på en htpc, laptop.
Sedan skaffar du en förstärkare så kan du själv välja om du vill ha stereo eller fylla ut alla kanaler.
Du bör oroa dig mer om mjukvaran innehåller buggar som påverkar hur ljudet matas ut än alla dina format.

Postad 14 July 2011 - 12:58

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Men ni håller tillbaka svaren om självaste KÄLLAN TILL MUSIKEN. Vad hjälper det att jag köper en Squeezebox bara för att den är en "renodlad musikspelare", när jag kommer använda spotify på den? då är det exakt samma ljudformat som D-link Boxee använder... Förstärkaren står för ljudkvaliteten så vad spelar det för roll?

Förstår ni mitt resonemang nu? jag börjar förstå att internet (spotify och itunes) inte klarar de nya HD formaten, och således kvittar det vad du köper för mediaspelare. Alla använder samma ljudformat DTS surround etc och hårdvaran som skiljer spelar ingen roll.

Postad 14 July 2011 - 13:14

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du kan inte ändra källan till musiken.
Majoriteten av alla mediaspelare kan bitstreama alla ljudformat till förstärkaren så det blir exakt samma som resultat som källan.
Det enda du behöver kocentrera dig på är att köpa en spelare som har den uppspelningsfunktionalitet som du behöver. DVS det är mjukvaran i mediaspelaren du ska titta på eftersom det är viktigare om du gillar att lyssna på musik.
Boxee har inte spotify eller itunes inbyggt. Behöver du spotify får du titta på något annat eftersom mjukvaran saknar stöd för detta.
Det finns inget mer att diskutera om detta faktiskt utan du vecklar bara in dig i ologiska resonemang.

Postad 14 July 2011 - 13:32

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Men det finns en guide att jail-breaka detta in i boxee + så är det officiellt på Gång vad jag förstått. Förhandlingar verkar vara på G, enligt en amerikansk blaska jag läste. Onkyo receivern har ju spotify inbyggt som ja länkade till.
Så spotify kommer jag ju kunna ha.

Jag tror att jag kommit på en förståelig formulering som är grunden till alla mina inlägg:

Oavsett en mediaspelares hårdvara (ljudkretsar) eller mjukvara, så kan inte ljudet förbättras på spotify eller itunes eftersom dessa musikspelare inte stödjer BRA ljudkvalitet... Således spelar det ingen roll om jag köper Squeezebox eller D-link Boxee eftersom Itunes bara har 256 kbs mp3 i DTS gammal formatet.. Är jag nu på rätt spår?

Postad 14 July 2011 - 14:27

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Du kan inte ändra källan till musiken.
Majoriteten av alla mediaspelare kan bitstreama alla ljudformat till förstärkaren så det blir exakt samma som resultat som källan.
Det enda du behöver kocentrera dig på är att köpa en spelare som har den uppspelningsfunktionalitet som du behöver. DVS det är mjukvaran i mediaspelaren du ska titta på eftersom det är viktigare om du gillar att lyssna på musik.
Boxee har inte spotify eller itunes inbyggt. Behöver du spotify får du titta på något annat eftersom mjukvaran saknar stöd för detta.
Det finns inget mer att diskutera om detta faktiskt utan du vecklar bara in dig i ologiska resonemang.

Tummen Upp

Postad 14 July 2011 - 21:36

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Men ni håller tillbaka svaren om självaste KÄLLAN TILL MUSIKEN. Vad hjälper det att jag köper en Squeezebox bara för att den är en "renodlad musikspelare", när jag kommer använda spotify på den? då är det exakt samma ljudformat som D-link Boxee använder... Förstärkaren står för ljudkvaliteten så vad spelar det för roll?

Förstår ni mitt resonemang nu? jag börjar förstå att internet (spotify och itunes) inte klarar de nya HD formaten, och således kvittar det vad du köper för mediaspelare. Alla använder samma ljudformat DTS surround etc och hårdvaran som skiljer spelar ingen roll.

Om du vill använda Spotify och Itunes så bör du lägga pengarna
på en usb dac eller ett extern ljudkort till datorn om det är en
bärbar dator. Tidningen hifi & Musik har test på olika dacar och
enligt dem så kan du få ett bättre ljud från dator, äldre cd spelare mm
Jag har ett creative usb som jag kopplat med en optisk kabel till
min förstärkare.
en media spelare är enligt mig bäst på lokal media, jag önskar
att Spotify kommer till boxen.

Postad 14 July 2011 - 21:54

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Oki, tack! Skall kika!

Postad 14 July 2011 - 23:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
För er som ev har läst mina tidigare bekymmer med min Boxee tänkte jag komma med en liten uppdatering.

För typ en vecka sen eller vad det nu var när det kom det tydligen en update (ghostlink har säkert versionsnumret i huvet :lol: ) så verkade den på nåt magiskt sätt bota alla snabbt tilltagande bekymmer jag upplevt på sista tiden.

Helt plötsligt funkar allt som klockan igen, som jag tyckt att den gjort sen dag 1 och den är kvick i responsen, buffrar i stort sett ingenting längre ens vid 1080p material trådlöst eller har hängt sig en enda gång sen dess. Helt enkelt har den börjat bete sig som jag vill och utan nån logisk förklaring till varför.

Själv är jag inte säker på vad som hänt men är lika glad för det och drar helt enkelt slutsatsen att bekymren upstod iom en patch över en natt och löste sig lika fort med en ny patch.

Nämnde jag att jag är en happy camper numer? ;)

Och tack Ghost för som vanligt snabb och påläst hjälp.

Redigerat av masse70, 15 July 2011 - 00:04.

Postad 15 July 2011 - 06:29

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Ja det var bra men underligt =)
Jag tror vi kan konstatera efter ett halvårs användning att flashningen inte fungerar något vidare på vissa enheter. Man bör nog dubbelflasha fw med en factory reset i mellan för att vara säker på att minnet rensas. Speciellt i skiftet mellan v1.0 och 1.1
Hoppas att de släpper 1.2 snart som de sagt ska komma innan 3 mån perioden.

Postad 15 July 2011 - 07:25

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ja det var bra men underligt =)
Jag tror vi kan konstatera efter ett halvårs användning att flashningen inte fungerar något vidare på vissa enheter. Man bör nog dubbelflasha fw med en factory reset i mellan för att vara säker på att minnet rensas. Speciellt i skiftet mellan v1.0 och 1.1
Hoppas att de släpper 1.2 snart som de sagt ska komma innan 3 mån perioden.

Jo 1.2 kan väl bättra på en del buggar kanske men den största och avgörande för mig o många är ju kvar...man behöver inte nämna den vid namn längre

Postad 15 July 2011 - 10:41

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Testade Boxee programmet på datorn för se om jag skulle förstå det och gilla det. Det är ganska okay i mina ögon för tillfället (läs. nybörjare) då jag inte är van vid sådana program innan. Det som drar ned mycket är att inget verkar hittas eller funkas. Vart är facebook + twitter lixom? Finns inte på "app library" eller när jag sökt efter båda... =/

Postad 15 July 2011 - 12:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Woho

New RC firmware available 1.2.0.20151(July 14)
As you guys are the forefront of the community please feel free to download the latest RC Firmware and then get posting your feedback or contact me directly at marcel{at}boxee{dot}tv.

In general the 1.2 releases has some UI and a lot of Network improvements, as well as an abundance of improved functionality and bug fixes.

If you have at anytime want to revert to the previous public version please use this link.

Installation

1. Please download this file
2. Follow the instructions here, to apply to your Box.

This version includes some minor bug fixes, but includes some deep changes to underlying code so we want to make sure we don't have any regressions with this build.

New Features / Enhancements

Networking & File Playback

Added support for Apple Filing Protocol (AFP)
Added support for Network File System (NFS)
Enhanced support for SMB/CIFS shares
Consolidated network shares under the server name

Interface

Ability to filter content providers in library
Reordered Apps library

New “Featured Apps” section
Updated App categories
Support for seek within a video on first right/left click (when OSD is still not open)
Seek forward is now 10 seconds instead of 5 seconds
“Jump to letter” sidebar in libraries now shows current letter location

Browser

Improved HTML 5 video support

Settings

Resetting display settings leaves previous setting data intact
Add support for HDMI output YUV422 and YUV444
Add support for HDMI output 30 and 36 bit color
HDMI “Black Level” setting now RGB “High and Low”

Bug fixes
Networking & File Playback

Problem with manually resolving a movie that has NFO file
Fixed adult filter for local content in manual resolve HLS Playback ends abruptly
SMB: boxee crash when selecting "No results found"
"Resume playback from [end of video time marker]" shows up on videos that have been previously played all the way to the very end.
When trying to play a movie again after it ended the play dialog offers to resume the movie from the movies last second
Soundtrack loses Dolby Digital indication every 10s, without any relation to commercials spots
SAMBA Authentication to Servers Accepting NTLMv2 Only Fails
Boxee doesn't resolve TV Shows with ID located only in the tvshow.nfo
.m2ts Thumbnails Are Gray (When Viewing In Files)
After clicking play (from paused state) the OSD should immediately disappear
TV Show files that are deleted aren't removed from the library
Video file playing across network stops playing
Video files containing "@" in the file path are not identified
Rescanning an NFS source does not update the scanning monitor final result
No access to AFP and NFS network sources to attach subtitles while playing video

Apps

Videos on Vimeo do not play and the device has to be restarted manually
Vimeo - couch mode freeze after 10-15 minutes of playback, also freeze for a long time between videos
API Command SeekTime() is not working

Libraries

SnagFilms Documentaries playback stops prior to loading 2nd commercial
Local TV shows take an extremely long time to load
Watched TV Show Trigger not working
Unable to remove a show from favorites when there is no content for the show
Button for service provider filtering is not yet activated

Browser

Default focus when getting to exit confirmation in browser should be Exit not Stay
HTML video tag causes page redraw issues... until video starts playing
http://tv.clicker.com crashes boxee browser
CNBC online video does not play
http://zattoo.com/view will not open in the browser

Localization

Localization: GERMAN Replace "Bewertung" for MPAA-Rating with "FSK"

Misc.

Various Fixes to minimize Plasma Burn in
Additional Keyboard names are not according the languages names but only in English (using the directory name)
Increase subtitle sync limit from 50 to 200
Boxee Box appears to be clipping black & white levels
The '@' key doesn't work on the on screen keyboard

Known Issues

AFP fail to read volume due to connection time out
Deleting TV shows’ all local episodes is limited to the specific user
Content filtering of providers is currently not geo blocked.

Postad 15 July 2011 - 13:07

calle.th
  • calle.th
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
hur står sig en boxee box mot en jailbreakad apple TV v2?

någon med erfarenheter av båda?

//

Postad 15 July 2011 - 15:46

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
ATV2 är en krypplad streamer med arm-xbmc som inte kan mata ut 1080p (krävs separat Broadcom decoder) eller advanced codecs för ljud.
Enda fördelen är att atv är billig, men vill du ha full funktionalitet med xbmc ska du vänta på nästa Sigma-chipset.
Boxee är en enklare helhetslösning men har sina buggar.

Postad 15 July 2011 - 16:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Senaste betan har de fixat stöd för full YUV och RGB, upp till 36bit samt EDID kan slås på/av.
Man kan även klicka i om man vill automatiskt få uppdatering för betor.
Timeslidern är ändrad till 10sek om man klickar höger/vänster och scrollningen verkar funka bättre.
NFS verkar funka.
Synkproblemen verkar vara som innan.
Dropouts är inte fixat. Yuvalt säger att felet är det är deras kod vilket stämmer antagligen eftersom GTV inte har dropouts.

Postad 16 July 2011 - 12:27

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Tyvärr har något ljushuvud på Boxee beslutat att ta bort GeoIP-valet. Dvs är du inte uppkopplad på en VPN kommer du inte se tex utländska kanaler i apps eller channels. (ungefär som om du hade bockat i hide apps i gamla firmware)
Ganska säker på att detta är ytterligare en sak folk kommer börja klaga över och de får ändra tillbaka.
Anledningen till att de tagit bort det är tydligen för att icke insatta klagar att de deras normala ip hindrar dem från att spela upp streamar som är geoip-låsta.

Redigerat av Unregistered577c6879, 16 July 2011 - 12:32.

Postad 16 July 2011 - 13:17

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Tyvärr har något ljushuvud på Boxee beslutat att ta bort GeoIP-valet. Dvs är du inte uppkopplad på en VPN kommer du inte se tex utländska kanaler i apps eller channels. (ungefär som om du hade bockat i hide apps i gamla firmware)
Ganska säker på att detta är ytterligare en sak folk kommer börja klaga över och de får ändra tillbaka.
Anledningen till att de tagit bort det är tydligen för att icke insatta klagar att de deras normala ip hindrar dem från att spela upp streamar som är geoip-låsta.

Försökte googla lite på vad EDID innbär i nya Betan men blev inte ett dugg klokare för d ... Märker inget vare sej om jag har den ibockad elr inte .... Någon som vet..?

Redigerat av Peppo73, 16 July 2011 - 13:17.

Postad 16 July 2011 - 16:22

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du behöver bara oroa dig om du har en viss typ av skärm som kräver att signalen har en signatur med all information om vilka upplösningar och färgrymd som är möjliga för displayen.

Postad 16 July 2011 - 20:56

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Du behöver bara oroa dig om du har en viss typ av skärm som kräver att signalen har en signatur med all information om vilka upplösningar och färgrymd som är möjliga för displayen.

aha oki ... tack för svaret :)

Postad 17 July 2011 - 00:19

sjobas
  • sjobas
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
upptäckte igår då jag skulle se en film att storleken på bilden inte gick ändå ut till tvns kanter vilket det gjort förr, gick då in i kontrollpanelen och det var inställt på 3% overscan, ställde jag på 0 så vart bilden för stor, så jag gick in och ändrade så det vart perfekt för min tv, men ska man behöva göra så? trodde den skulle känna igen automatiskt? det visar då 1080p fortfarande iaf när jag kollar på tvn, men tänkte om man försämrar kvaliten genom att ändra på detta sättet?
jag menar på en dator jag hade innan så pixelmappade man ju och bilden vart ju perfekt storlek då direkt, och stoppar jag in en dvd blir ju bilden perfekt storlek direkt med, varför inte samma med boxee?

Redigerat av sjobas, 17 July 2011 - 00:39.

Postad 17 July 2011 - 09:12

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

upptäckte igår då jag skulle se en film att storleken på bilden inte gick ändå ut till tvns kanter vilket det gjort förr, gick då in i kontrollpanelen och det var inställt på 3% overscan, ställde jag på 0 så vart bilden för stor, så jag gick in och ändrade så det vart perfekt för min tv, men ska man behöva göra så? trodde den skulle känna igen automatiskt? det visar då 1080p fortfarande iaf när jag kollar på tvn, men tänkte om man försämrar kvaliten genom att ändra på detta sättet?
jag menar på en dator jag hade innan så pixelmappade man ju och bilden vart ju perfekt storlek då direkt, och stoppar jag in en dvd blir ju bilden perfekt storlek direkt med, varför inte samma med boxee?

Är kuben 1.000 så ändrar du ingel pixelratio, utan du ställer bara overscan.
Vet inte vilken tv du har, men de brukar sällan själva ha exakt H/A-amp inställda utan att gå in i service menyn.

Redigerat av Unregistered577c6879, 17 July 2011 - 09:20.

Postad 17 July 2011 - 14:24

KluddKalle
  • KluddKalle
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej,

Är nybilven Boxee-användare. Har än så länge bara installerat Boxee på min laptop för utvärdering. Känns det bra om ett tag (att utvecklingen inte stannar av etc.) så kanske det blir en box.

Hur som helst, ni som använt det ett tag, vilka måste-appar och program finns det? Är främst ute efter film och play-tjänster o.s.v. men även kommunikation som Facebook, Google + med mera.

Postad 17 July 2011 - 18:07

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Har haft min boxee i ca 6 mån och har aldrig strulat med undertexter. MEN nu får jag aldrig bokstaven Å med i texten utan det blir nått streck av nått slag. Jag tankar ner mina undertexter och lägger dom i filmmappen så använder mig inte av opensubtitles. Är det någon som vet vad jag ska göra?

Postad 17 July 2011 - 18:20

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Har haft min boxee i ca 6 mån och har aldrig strulat med undertexter. MEN nu får jag aldrig bokstaven Å med i texten utan det blir nått streck av nått slag. Jag tankar ner mina undertexter och lägger dom i filmmappen så använder mig inte av opensubtitles. Är det någon som vet vad jag ska göra?

Lyckades lösa det själv, ändrade character set till western europe ;-)

Postad 17 July 2011 - 21:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Senaste betan har en del intressanta förbättringar. Tyvärr upptäkt en del grejor som inte är stabila tills de trimmat in dem. Synkproblem med dolby efter pause verkar inte vara fixade, DTS är inga problem som vanligt.
För er med displayproblem kan det vara intressant att testa betan för att ge feedback, dock med risk för factory reset som vanligt.

Postad 17 July 2011 - 21:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Hej,

Är nybilven Boxee-användare. Har än så länge bara installerat Boxee på min laptop för utvärdering. Känns det bra om ett tag (att utvecklingen inte stannar av etc.) så kanske det blir en box.

Hur som helst, ni som använt det ett tag, vilka måste-appar och program finns det? Är främst ute efter film och play-tjänster o.s.v. men även kommunikation som Facebook, Google + med mera.

PC versionen är riktigt gammal dock. De uppdaterar den först i höst.
Så det är skillnad mellan versionerna.
Finns väl ett fåtal appar som är bra, men man måste använda VPN eller DNS om man ska använda netflix, vudu som är de bättre. Men Boxen ersätter inte en htpc så förvänta dig inte en normal surfdator som klarar certifikat och spara lösenord etc.

Postad 17 July 2011 - 22:56

KluddKalle
  • KluddKalle
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jaha, hade ingen aning om att det skiljde mellan box och pc. Har testat hela kvällen och är riktigt imponerad än så länge. Men om det blir ännu bättre med boxen så kanske jag måste skaffa mig en. Berätta gärna mer om vad sim skiljer.

Har testat en LG smart tv box i en vecka och efter att den lämnades tillbaks till butiken (riktig riktigt skitprodukt) så installerade jag Boxee. Enorm skillnad på alla sätt, de är inte ens i samma liga.

Postad 18 July 2011 - 12:55

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det är ganska mycket som är ändrat speciellt med gränssnittet. Bästa tipset är att googla youtube där någon filmat efter version 1.1
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...h?v=PSsGHwxbbns

Boxee körs på linux så viaplay kommer aldrig fungera så länge de kräver Silverlight. I övrigt lär den nog spöa LGs smartbox på alla punkter.

Redigerat av Unregistered577c6879, 18 July 2011 - 12:57.

Postad 18 July 2011 - 17:07

KluddKalle
  • KluddKalle
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Med tanke på att Viaplay inte gick att använda så fanns det verkligen inget med LG skiten att sakna. Jag gillade dock storleken och att den var fullständigt knäpptyst. Har läst lite om att Boxee boxen låter en del pga fläkten. Nån som kan skatta hur mycket? Jämfört med en xbox 360?

Redigerat av KluddKalle, 18 July 2011 - 18:20.

Postad 18 July 2011 - 19:19

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Med tanke på att Viaplay inte gick att använda så fanns det verkligen inget med LG skiten att sakna. Jag gillade dock storleken och att den var fullständigt knäpptyst. Har läst lite om att Boxee boxen låter en del pga fläkten. Nån som kan skatta hur mycket? Jämfört med en xbox 360?

Jag har ingen Xbox. Ingen spelkonsoll överhuvudtaget. Lite synd om mig. Men jag har en dator och där kan jag ju spela spel. Nog om det. Det är lite olika det där med fläktljudet. Jag måste lägga örat nästan ända emot för att höra något. Min LG HR550C Blu ray låter mer. Men sen finns det dom som har fått otursexemplar. Tydligen tar fläkten i på något vis. Man kan bända lite eller pressa på den då kan det försvinna. Annars är det ju bara att byta om det låter bedrövligt eller plocka isär själv och justera så att fläkten snurrar fritt.

Postad 18 July 2011 - 20:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Jag har 3 st varav en låter väldigt mycket, en lite mellan och en knappt alls.
Det är enkelt att skruva isär och fixa. Enda är att man ska värma undersidan då plasten släpper i ett stycke om man vill ha kvar garantin. =)

Postad 18 July 2011 - 22:16

ickenham
  • ickenham
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har precis packat upp och installerat min boxee box och är lite konfunderad.
Enligt vad jag har läst skulla boxen fixa .ISO men de filer jag har gjort med imgburn vägrar den att läsa.
Jag har filerna liggande på en synology discstation på nätverkat och den fixar mkv med flera utmärkt men inga skivavbildningar.

Har jag missat något?

Postad 18 July 2011 - 22:36

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
DVD eller BD?
Det ska fungera bra, men det kanske är något inkompatibiltetsproblem med imgburn...?
Vad är det som händer, får du felmeddelande?

Du använder väl inte UPnP?
För jag tror inte Synology stödjer iso över UPnP då det inte är ett filformat.
Du ska köra SMB.

Redigerat av Unregistered577c6879, 18 July 2011 - 22:45.

Postad 19 July 2011 - 01:19

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har använt Boxee i ett par veckor och är i överlag väldigt nöjd.

95 % av allt HD-material jag har fungerar felfritt, dock så har jag upptäckt ett problem i och med att jag börjat köra lite tyngre filmer i 1080p (främst tänker jag på LOTR extended blueray). Varannan minut så måste nämligen Boxeen buffra filmen för att fortsätta spela.

Jag kör trådlöst mellan Boxeen och min router som är en D-link DIR-655. Det jag funderar över är ifall boxens hårdvara är flaskhalsen eller ifall det är wireless N som inte räcker till.

Postad 19 July 2011 - 02:17

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

95 % av allt HD-material jag har fungerar felfritt, dock så har jag upptäckt ett problem i och med att jag börjat köra lite tyngre filmer i 1080p (främst tänker jag på LOTR extended blueray). Varannan minut så måste nämligen Boxeen buffra filmen för att fortsätta spela.

Jag kör trådlöst mellan Boxeen och min router som är en D-link DIR-655. Det jag funderar över är ifall boxens hårdvara är flaskhalsen eller ifall det är wireless N som inte räcker till.

Det är nog inget problem med boxens hårdvara. Däremot att du kör trådlöst. Om du har möjlighet föreslår jag att du försöker koppla ihop prylarna med kabel. Du kan ju också ha externa hårddiskar kopplade till boxen. Dom går ju att komma åt från datorn så du kan kopiera över material. Eller om du kan fixa en Nas så kan du komma åt allting därifrån.

Postad 19 July 2011 - 05:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har kört BluRay ISO av avatar så hårdvaran är det inte fel på. Dock är det trådlösa sådär.

btw, rycktas om uppföljare. Kunde inte få fram vad som skulle vara nytt men man siktade tydligen på julhandeln. Känns som mer info skulle ha kommit då men den som lever får se.

Postad 19 July 2011 - 06:12

ickenham
  • ickenham
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

DVD eller BD?
Det ska fungera bra, men det kanske är något inkompatibiltetsproblem med imgburn...?
Vad är det som händer, får du felmeddelande?

Du använder väl inte UPnP?
För jag tror inte Synology stödjer iso över UPnP då det inte är ett filformat.
Du ska köra SMB.

Jo det var nog upnp. Fick något felmeddelande när jag skulle ansluta med samba.
Ska pröva lite till. Tack för hjälpen.

Postad 19 July 2011 - 08:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Har kört BluRay ISO av avatar så hårdvaran är det inte fel på. Dock är det trådlösa sådär.

btw, rycktas om uppföljare. Kunde inte få fram vad som skulle vara nytt men man siktade tydligen på julhandeln. Känns som mer info skulle ha kommit då men den som lever får se.

Tror inte det finns nåfon trådlös konsumentrouter som klarar att streama bluray på 2.4GHz. Throughput
är inte tillräckligt stabil.

I och med att D-Link inte betalar sina licenser har jag svårt att tro att de ska satsa på någon ny typ av hårdvara i dagsläget. Möjligen en ny fjärr.
Egentligen finns det inte värst mycket att ändra i hårdvaran annat än broadcom pci-e då man inte kommer köra sigma eller realtek.

Postad 19 July 2011 - 15:09

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Det är nog inget problem med boxens hårdvara. Däremot att du kör trådlöst. Om du har möjlighet föreslår jag att du försöker koppla ihop prylarna med kabel. Du kan ju också ha externa hårddiskar kopplade till boxen. Dom går ju att komma åt från datorn så du kan kopiera över material. Eller om du kan fixa en Nas så kan du komma åt allting därifrån.

Ok, tack. Jag har nyligen skaffat en NAS på vilken jag har allt material. Man får helt enkelt dra lite kabel så ska det nog lösa sig. Härligt :) Till 99 % funkar det att köra blueray över det trådlösa, det är endast då det kommer till filmer som är över 25gig som den ibland måste buffra, det är som sagt ingen katastrof men något som man helst skulle vilja bli av med.

En sak som jag dock inte kommit underfund med, ibland kan den inte hitta seriser även fast jag indentifierar dessa manuellt. Jag har "The Pacific" såväl som "Pride and Prejudice", ingen av dessa serier vill den lägga till även fast jag försöker välja dem manuellt. Vet någon vad detta beror på?

Postad 19 July 2011 - 15:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tror inte det finns nåfon trådlös konsumentrouter som klarar att streama bluray på 2.4GHz. Throughput
är inte tillräckligt stabil.

I och med att D-Link inte betalar sina licenser har jag svårt att tro att de ska satsa på någon ny typ av hårdvara i dagsläget. Möjligen en ny fjärr.
Egentligen finns det inte värst mycket att ändra i hårdvaran annat än broadcom pci-e då man inte kommer köra sigma eller realtek.

Alltid bra att följa upp en succé och en ny är i utveckling men frågan är bara hur den kommer se ut och om de hinner innan året är klart. De lär nog kunna få ut ett lite högre pris om de putsar upp hårdvaran lite.

En ny CPU ger mer möjlighet till mjukvara. Intel bör ha lite nya ute nu som kan passa, de fick ju den de har nu före alla andra så det kan väl komma en lite suprise nu också.

Sen kan jag tänka mig de börjar titta på mer NAS funktioner med stöd för intern hårddisk. Finns ändå lite i D-Links hjärta.

Sen kan man alltid putsa på specsen lite med GigaLAN, även om det säkert ej lär hjälpa. Till sist, varför inte lite USB3?

Finns en den att lägga till om man vill göra en uppföljare.

Själv hoppas jag att Spotify nu kommer när det är släppt i USA och diverse avtal har börjat att gå ut.

Redigerat av PalmiNio, 19 July 2011 - 15:21.

Postad 19 July 2011 - 16:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Jag vet att amerikanarna tycker att 200 dollar är alldeles för mycket för Boxee i dagsläget. Speciellt när den använder browsern för att streama majoriteten av tjänsterna. Majoriteten köper Ruku för under 80 dollar och får ut samma sak när de lämnar sina kabellinor. De som använder den som avancerad mediaspelare lämnar tillbaka den pga drop outs.
Det är D-Link som får ta ekonomiska problemen av returer. Boxee tjänar ju inget per såld enhet.
Problemen ligger inte i hårdvaran då snabbare processor skulle göra marginell skillnad och en helt ny SDK skulle innebära stora problem för Boxee igen. Boxees mjukvara är för buggig jämfört med de mer etablerade spelarna. Klart att de kan stoppa in massa ny hårdvara men med höjt pris kommer det bli svårt att sälja. Jag har köpt alla mina för 1250kr st.. hade inte betalat 2000kr som den kostade här hemma.
Antagligen därför Iomega fortfarande inte lanserat sin spelare. Boxees mjukvara är i princip identisk på båda plattformarna så den är ju klar. Hårdvaran finns ute... så vad väntar Iomega på nu snart ett halvår efter den skulle lanserats?

Postad 19 July 2011 - 20:27

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Öppet köp är bra och det finns både för och nackdelar med att
man fåf öppna kartongen etc fördelen är att du kan prova den etc
och nackdelen är att produkten du köper har kanske provats
av en eller två personer tidigare alltså du köper en "begagnad"
produkt.

Har sällan hört om att elgiganten säljer returex som nytt. De brukar reas ut på fyndmarknaden.
Jag köpte själv en TV retur med 2000:- rabatt och det var endast en påse som var bruten så den hade säkert gått att sälja som ny utan att nån mindre observant hade märkt det, men denna var alltså rabatterade OK.

Postad 19 July 2011 - 20:31

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag såg på en svensk (?) bild av Boxee menyerna att man kunde ställa in om ens receiver stödde de senaste HD formaten (DTS HD MASTER osv osv) ända upp till 7.1 om jag inte minns fel. Headweb verkar sända 1080p men det är väl allmänt DVD utgåvor som streamas från alla filmbolagsklienter? SF anytime, netflix osv?

Det verkar alltså ha 5.1 surround i HD ljud osv men bilden vad jag förstått är 1080p dvdutgåva och inte 1080p blu-ray utgåva tillgänglig... Även om man inte ser skillnaden i praktiken vore det alltid roligt teoretiskt att få ut de bästa för pengen. Hur upplever ni med Boxee hyrfilm på eran plasma/led-lcd tv i 1080p om ni jämför med blu-ray filmer ni antagligen fysiskt stoppat i er blu-ray spelare jag förmodar de flesta har?

Men herre gud vad du snurrar ihop det nu :)
Det är varken en DVD eller blu-ray stream som du får utan det är hårdare komprimering som gäller.
Köp en blu-ray skiva om du vill ha bästa möjliga bild

Postad 19 July 2011 - 20:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag vet att amerikanarna tycker att 200 dollar är alldeles för mycket för Boxee i dagsläget. Speciellt när den använder browsern för att streama majoriteten av tjänsterna. Majoriteten köper Ruku för under 80 dollar och får ut samma sak när de lämnar sina kabellinor. De som använder den som avancerad mediaspelare lämnar tillbaka den pga drop outs.
Det är D-Link som får ta ekonomiska problemen av returer. Boxee tjänar ju inget per såld enhet.
Problemen ligger inte i hårdvaran då snabbare processor skulle göra marginell skillnad och en helt ny SDK skulle innebära stora problem för Boxee igen. Boxees mjukvara är för buggig jämfört med de mer etablerade spelarna. Klart att de kan stoppa in massa ny hårdvara men med höjt pris kommer det bli svårt att sälja. Jag har köpt alla mina för 1250kr st.. hade inte betalat 2000kr som den kostade här hemma.
Antagligen därför Iomega fortfarande inte lanserat sin spelare. Boxees mjukvara är i princip identisk på båda plattformarna så den är ju klar. Hårdvaran finns ute... så vad väntar Iomega på nu snart ett halvår efter den skulle lanserats?

1. Boxee säljer väldigt bra i Sverige. Utan problem den spelare som säljer bäst (undantaget Squeezebox). Hur det står till utanför landet kan jag dock inte svara på. Skulle dessutom vilja säga att returfrekvensen i Sverige inte verkar vara större, sett till hur mycket den säljer.

2. Iomega Boxee kommer men de har, precis som alla andra tillverkar som tittat på Intel, svårt att få tillgång till tillräckligt många chip (Precis som AC Ryan Fluxx).

3. Ny box är på gång, lika så mer lokalt content.

4. Vägen för D-Link har såklart inte varit felfri, så som du säger. Men överlag är betygen väldigt positiva och man har lyckats akaffa sig ett väldigt starkt varumärke så att helt spola bort chansen till mer försäljning genom att lansera nya modeller är bara idiotiskt.

Jag kan som sagt inte tala för hur amerikanarna tänker och har inte mycket insikt där. Håller med dig att Roku troligen är mycket mer populär och prisvärd i deras ögon.

Som sagt, man har byggt en grund och en ny produkt under samma varumärke gör att de kan lära av sina misstag.

Redigerat av PalmiNio, 19 July 2011 - 20:38.

Postad 19 July 2011 - 20:44

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Nu försöker jag vara så KONCIS som möjligt och uppskattar som sagt alla rekommendationer :)

Spotify premium har 320kbs OGG låtar för användaren samt 5.1 stöd. Boxee har bara "Stereo" stöd. En receiver jag tänkt köpa har hdmi 1.4, DTS HD master blabla och 5.1 stöd. Kan jag sammanfattningsvis lyssna via spotify på boxee i 5.1 ljud med mina 5.1 högtalare??

Fråga 2 :

Jag har hört talas om FIREWIRE kablar till STUDIO-LJUDKORT till datorn etc etc. Jag har hört talas om att lyssna på musik via nätverket (läs. Itunes, Spotify, Youtube) och jag har hört talas om att lyssna via en extern hårddisk eller en IPOD kopplat till receivern. Jag har hört talas om att köpa ett EXTERNT STUDIOLJUDKORT som primär källa kopplat till boxee om de ens funkar...

VILKEN METOD GER BÄSTA LJUD??? Vad ska jag köpa för produkter :)

Vad är det du ska lyssna på egentligen? Låter som värste ljudnörden, men varför blanda in massa studioljudkort och HDMI 1.4 och grejer när det handlar om komprimerat ljud du ska ha ut (Troligtvis i stereo).
När det gäller film så vågar jag påstå att 99% av befolkningen inte hör skillnad på DTS-HDMA och DTS core 1,5Mbit.
För ljud så är även där 99% nöjd med "CD-kvalite".
Om det är det där extrema ljudet du ska ha (med tanke på att uppräkningar av tekniker och bitrater) så är det helt andra saker du ska titta på.
Satsa på en Super Audio eller DVD audio spelare och framförallt så krävs det en ljudanläggning för 20000+ för att du ska få någon fördel av det.
Du har skrivit i TV trådarna 100 gånger om ditt TV köp och begränsade studentbudget, men ska du även snöa in på boxeetråden? HUr mycket av dina frågor handlar om boxee box och varför tror du att boxee ska rädda dina extreama ljudkvalites behov?

Postad 19 July 2011 - 20:50

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Boxee är inget för just mig. Jag skall nu inköpa panasonic 50C3 plasma, Yamaha budget receiver 5.1 från år 2011, Proson reality sat 31A v.2 i 5.1 ljud och lyssna via mp3n kopplat digitalt via usb till receivern samt via FM eller DAB radio från förstärkaren, utöver filmer där jag kommer lyssna i äkta DTS HD MASTER osv osv.

Problem solved! Tack ändå!

Postad 19 July 2011 - 22:03

Watteee
  • Watteee
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Har en fråga till er boxee användare. Har köpt mig en ny tv till sovrummet, och nu vill jag kunna titta på mina filmer där med.

I mitt vardagsrum har jag en PH A-110 med en intern + en extern disk. Fungerar kanon! Kör UPnP på min A-110, så att min tv i sovrummet kan hitta den. Dock så klarar tvn inte av att spela upp .mkv.

Därför började jag fundera på att koppla in en PH A-110 i sovrummet med (Har en extra), men det verkar vara mycket strul med WiFi till den (hitta en dongel som fungerar, tappar nätverk, dålig hastighet etc).
Har tittat lite på Boxee istället. Prövade det till datorn och jag gillar det!

Dock så är den stora frågan, hur bra fungerar den över WiFi? Har ingen möjlighet till trådat nätverk i sovrummet. Min PH A-110 kommer att fungera som en samba server. Den är kopplad via kabel till min Air port/Time capsule (5gHz/2.4gHz).

Kommer jag kunna se .mkv filmer via WiFi utan att behöva buffra hela tiden? Har både 1080p och 720p filmer.
Har läst att många har haft problem med det, och sen läser man att det fungerar perfekt för andra. Man blir kluven!

Man vill ju helst inte beställa en, och sedan inse att det inte fungerar tillfredställande.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.