Nu sitter jag och skriver på den stationära utan att ha någon kabel ansluten !!
Tyvärr måste jag koppla isär allting och ställa tillbaks det där det ska stå...
Jag återkommer..............kanske.......
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 13 September 2010 - 12:54
WOHOO !!
Nu sitter jag och skriver på den stationära utan att ha någon kabel ansluten !! Tyvärr måste jag koppla isär allting och ställa tillbaks det där det ska stå... Jag återkommer..............kanske....... Postad 13 September 2010 - 13:00
Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort jäfvla jättekliv för Bakerman...
Postad 13 September 2010 - 13:04
WOHOO !!
Nu sitter jag vid laptopen, den hoppade igång direkt ! Får se om jag kan fortsätta vid den stationära också då... Hold on.... WOHOO !! Det funkar fortfarande på den stationära !! Men vilken JÄVVVVVLA dålig bild det var på den här skärmen !!? Postad 13 September 2010 - 16:03 Och vilken raket forskare hjälpte dig. Postad 13 September 2010 - 16:33
Pff, erkänn att "raketforskaren" hjälpte dig. Men förresten, varför var du inte på Arken i helgen? Jag tror att du skulle ha gillat Lindell, dom klarade av att spela sådär "lagom" högt Postad 13 September 2010 - 19:30
Tänkte åka först, men sen orkade jag inte.. Det är ju 25 mil enkel resa... Postad 13 September 2010 - 19:32
Äh, latmask. För mig var det över 80 mil enkel resa, men ändå värt det Postad 13 September 2010 - 19:46
Ja.. Men då åkte ju du tåg, och satt och drack läsk, käkade smågodis, och läste Bamse... Postad 13 September 2010 - 19:49
Det första stämmer, dock inte resten. Hade bara SJ-vatten att dricka på hela resan. ca 1½dl vart det totalt... Smågodis fanns inte med på varken dit eller hemresan. Den enda läsning jag hade var det senaste numret av Bild och Ljud Hemma och ingen Bamse, slutade med det för ungefär 6-7 år sedan. Tyvärr Postad 14 September 2010 - 11:17
Kollade lite här hemma nyss med lite utav Bass test mappen jag har, vill inte gärna höja mycket till när det ligger på 110Db på lyssningsposition. Då är frontarna med, det är dom som ger upp
Fick på någon 35Hz ton @ 110db läget på radioshacken och den drog iväg till slutet på skalan. Så 116db@lyssnings postition skall se om jag skall kompensera för något nu då. 31.5Hz add 3dB 40Hz add 2.5dB Så jag plussar väl på 2.5db då ? Jaaaaaag leder!!! 118.5Db @ lyssningsposition! Tänkte att vi börjar att mäta middbasen så går vi neråt i frekvenserna senare.
bass_test___035hz.mp3 115.43K
6 Antal nerladdningar
Redigerat av Evil Homer, 14 September 2010 - 11:23. Postad 14 September 2010 - 12:47
Båda subborna plus frontar ? EDIT: Jag spelade 196 db. Sen ska jag kompensera lite... +32db... JAAAAAAAAAAAAA !! Jag leder !! 228 db !! Som du förstår krävs det bildbevis om det ska vara tävling... Redigerat av Bakerman, 14 September 2010 - 12:49. Postad 14 September 2010 - 13:26
Körde 110db med allt, sen 118.5 med frontar och subbar. Vågade inte höja mer då med tanke på frontarna, men kan koppla bort dom nu så kör jag bara subbarna. Videobevis efterfrågar jag. Jag fixar detta nu då, gör du samma sak? https://www.minhembio.com/Niklas%20F The Race is on Redigerat av Evil Homer, 14 September 2010 - 13:52. Postad 14 September 2010 - 16:07
Bakerman ... Har du fått ditt XTZ paket ??
( Vilken ##### frakt förresten 190 kr ) Lyfter på hatten och tackar för lånet ! Redigerat av SunfireTHX, 14 September 2010 - 16:09. Postad 14 September 2010 - 16:17
Fin matta där nere i hörnet... Och fin soffa
Lite stökigt i köket (eller vad det är) också Postad 14 September 2010 - 16:26
Så jag leder med någon ynka db över SDX iaf, skall du dundra igång muskelburkarna nu
Postad 14 September 2010 - 16:28 Om du Skall hålla på med inredning så håll dig till något bögforum. sen är matt jävlen en äkta handknuten ingen ###### ikea soffan täcker jag ned en filt för att inte skita ner den nix fick skall värk . Postad 14 September 2010 - 16:29
HAHAHA Jag sa aldrig något om mattans kvalitet. Den är säkert av kanonkvalitet och ser mycket finare ut i verkligheten än på bild Vad gör du som kan skita ner soffan? Postad 14 September 2010 - 16:32
Hämtade det precis nyss. TACK SOM FAN !! Hade ju inte den !! Men den karamellen ska jag nog suga lite på.. Känns inget vidare att prova med ett par Genexxa... Förhoppningsvis ligger inte en beställning allt för långt bort... Klart som FAN det blir dyrt mär du skickar med DHL ??! Med posten hade det räckt med under halva pengen... Postad 14 September 2010 - 16:34
Han har kanske hittat "The Brown Note" Nu skall ni vara snälla och sluta tjöta om SDX mattor, knappast första gången han har fått den piken. Han gillar dom nog därför han har dom eller hur, smaken är som baken eller hur. Är nog en aningen tröttande att höra samma kommentarer om och om igen. Postad 14 September 2010 - 16:36
Hur långt lyssningsavstånd har du ? Skulle vara kul att lyckas spela högre med bara två av rören, men det blir nog tufft...
Hur många fynda ?
Tycker det ser hemtrevligt ut. Är du skogshuggare ? Postad 14 September 2010 - 16:39 4st japp och brudarna gillar svettig skogshuggar b????. Postad 14 September 2010 - 16:41
Skogshuggare, isåfall förstår jag. Dom har ju lite konstig smak om man säger så (tänker på min käre far och farfar)... Men det är ju jäkligt praktiskt, det håller jag med om Postad 14 September 2010 - 16:48
Okej. Jag har drygt 4 meter, så då räknas det ju knappast som fusk om jag testar med bara Kappa... Postad 14 September 2010 - 16:50
Ingen mer som ska vara med ? Bara vi tre ?
Jag har lite problem med hur jag ska filma.... Har ju en HD-videokamera, det blir alldeles för stora filer t.o.m på lägsta upplösningen... Har en vanlig digitalkamera som jag kan filma med, men av någon konstig anledning ser datorn dom filmade snuttarna som virus och stänger ner ??! Har ju mobiltelefonen jag kan filma med, men den har jag ingen datakabel till... Hur gör jag...? Redigerat av Bakerman, 14 September 2010 - 16:53. Postad 14 September 2010 - 16:55
Fusk?? hur kan det bli fusk menar du, du kör med precis vad du vill. Bara du skriver ut vad du spelar med. Hade jag haft 2st pb13u till så hade jag ju kört med dom med. Bör ju finnas ett par inoiter som vill vara med och elda på lite tycker jag, dom kommer nog snart och vill vara med och leka lite. Postad 14 September 2010 - 16:58
Oj vad det vart fel att läsa dom inläggen snabbt inpå varandra! Postad 14 September 2010 - 17:15 Vi ska se om vi inte kan få bukt med det Funkar det lika illa på bägge datorerna? Vad kör du för antivirusprogram? Vad har du för mobiltelefon? (Har en drös datasladdar liggandes som jag inte använder) I höst skall det byggas pK Postad 14 September 2010 - 17:20
Ok, så vem blir förvånad nästa gång bakerman22 skriver ett inlägg och det står
" Vafan, jag måste ha kraftigare saker. Nu har jag eldat upp mina kappa subbar" Postad 14 September 2010 - 18:54
Har i och för sej inte testat att hooka upp den till den stationära...På den borde det nog funka, för på den har jag inget virusskydd alls, för när jag installerade telias säker surf på den stationära igår, så försvann det på laptopen.. Man får bara använda en installation av säker surf per hushåll.. Vilket skit... Jag har en Nokia 5500...
Nej.. Dom tänker jag inte pressa. Dom ska ju säljas. Har inte pressat dom någon gång, och tänker inte börja nu... Postad 14 September 2010 - 19:05
INGEN NOKIA !!? Det är väl det enda finnarna är bra på !!? Och supa då förstås... Redigerat av Bakerman, 14 September 2010 - 19:06. Postad 14 September 2010 - 19:05
Det finns helt gratis antivirus, inte någon crackad hackad variant utan helt gratis utan krussiduller.
http://www.avast.com/en-eu/index Postad 14 September 2010 - 19:07
Funkar det då...? Postad 14 September 2010 - 19:11 Nej förfan, finnarna kan ju även köra rally och bada sauna! Annars är mitt tips på antivirus AVG, drar inte alls lika mycket processorkraft som Avast. Postad 14 September 2010 - 19:14
Finnarna kan datorer också. Linux är ju finskt... Jag kör på Avast och märker inte att det drar någon CPU-kraft. Dock så har jag kanske bättre CPU än medelsvensson... Postad 14 September 2010 - 19:17
Kör med avast på våra 3 datorer och har inte fått virus på någon av dom under ett gäng år, så jag kommer fortsätta med det.
Postad 14 September 2010 - 19:19 Ja ha en sån skit telefon då förstår jag. avast drar något för jävligt ur datorn har väl testat dom flesta gratis program och inget är bra kör lite vpn med några andvändare och en riktig brandvägg då fallerar dom . Postad 14 September 2010 - 19:21
Det är bara dom hårdaste killarna i hela världen som har en sån... Eller hur... Postad 14 September 2010 - 19:30
Det du spelar in från HD-kamerna är helt okomprimerat, därav storleken. Tänk ett album som man laddar ned i Flac kontra Mp3 t ex. För att få ned storleken måste du komprimera klippet med något codec, typ WMV, Xvid, Divx, H264 osv. Detta kan du göra med Windows Movie Maker eller om du vill ha ett mer avancerat alternativ Sony Video Vegas eller Adobe Premiere. Postad 14 September 2010 - 20:00 den håller inte för en skogsmaskin. Postad 14 September 2010 - 20:18
Det märks att du inte känner mej... Postad 14 September 2010 - 20:21
Nu finns det ett litet klipp i min galleria.
Så får ni höra min fagra röst också. Just det. Alla fyra rör. Kappa vill jag inte pressa. Testade upp till 110 db, och det gick bra, men vill inte pressa dom längre. Redigerat av Bakerman, 14 September 2010 - 20:22. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |