Är det likadant på en orginal adapter?
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(410)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg)
|
14 år sedan |
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 19 November 2011 - 21:50
Postad 19 November 2011 - 23:01
När jag laddar min Galaxy II så kommer det ett, säkert välment, men irriterande pip när den har laddat klart.
Någon som vet något knep för att slippa det?
Jag har silent boot så det hjälper tyvärr inte. Hittar inget i inställningarna heller.
Hilfe?
Redigerat av Grumme, 19 November 2011 - 23:02.
Postad 20 November 2011 - 11:55
Postad 20 November 2011 - 20:21
Okej, nu blir jag lite konfundersam angående batteriet. Ska även tilläggas att jag har precis fått luren, och att jag är helt grön när det gäller Android. Har haft iPhone tidigare sedan 2007.
Nu till mitt problem. Jag laddade luren full under natten, och den var full laddad när jag åkte till jobbet vi kl 8:00. Vid frukosten på jobbet ungefär kl 8:30 så upptäckte jag att batteriet hade sjunkit ner till ca. 80%, det enda jag hade gjort här emellan var att jag installerade en "Battery Widget" från Android Market, kollade nått mail, och skrev ett sms.
Sen senare fram mot kl 10 hade batteriet sjunkit ner till 50%. Hade skrivit 1 eller 2 sms, läst nått mail under denna tid, resten har den legat orörd i fickan i standby. Vid 12 tiden så var den nere vid 20% och då hade jag inte använt den något alls. Batteriet dör sedan vid 15 tiden.
Inte ska väl batteriet vara så HÄR dåligt? Har ju hört att den har "lite" bättre batteri än iPhone 4, som jag brukar ha ca 30-50% kvar efter ha jobbat i ca 10 tim.
Ska tillägga att när den var nere vid 40% så slog jag av det mesta man kunde slå av. Wifi, GPS, drog ner ljusstyrkan, stängde av Push på Mail, till att kolla var 15e min. Slå på alla energisparfunktioner som gick att slå på. Men ändå så fortsatte batteriet att dräneras på kraft, även fast luren bara låg i fickan i standby.
Är det något som jag har missat? För så här dåligt batteri har jag aldrig upplevt!!
Batteriet ska helst laddas ur och laddas 10 gånger innan den når full kapacitet sägs det!
Pröva stänga av Auto-Sync och såna grejer, och se till så att inte massa grejer är igång, och minska på skärmstyrkan. Om batteriet fortsätter vara lika dåligt efter 10 laddningar så kan du ju återställa mobilen så kanske buggen försvinner!
Nägon som provat en USB adapter (så att man kan koppa in USB minnen och annat). Jag har köpt två olika adaptrar från eBay, men båda glappar så myckat att kommunikationen avbryts om man inte håller kontakten i ett visst läge.
Jag köpte ett par från Dealextreme... Kontakten sitter FÖR VÄL så man måste trycka in rätt hårt (var riktigt rätt i början att det skulle gå sönder)... Hur som helst, det FUNKAR iaf... Men tror inte att det är alltför hälsosamt om man måste använda den varje dag och behöva rycka sådär mycket!
Postad 20 November 2011 - 22:26
Batteriet ska helst laddas ur och laddas 10 gånger innan den når full kapacitet sägs det!
Men ja, förstår att du är orolig! Kolla på Inställningar > Om Telefonen > Batterianvändning så kan vi lättare hjälpa dig!
Pröva stänga av Auto-Sync och såna grejer, och se till så att inte massa grejer är igång, och minska på skärmstyrkan. Om batteriet fortsätter vara lika dåligt efter 10 laddningar så kan du ju återställa mobilen så kanske buggen försvinner!Hör av dig när du har lite mer info! ^^
Jag avinstallerade Battery Widget, efter det håller batteriet som det ska. Drar alla appar som ger en procentvisare uppe vid statusfältet så där mycket batteri?
Postad 21 November 2011 - 18:00
Jag avinstallerade Battery Widget, efter det håller batteriet som det ska. Drar alla appar som ger en procentvisare uppe vid statusfältet så där mycket batteri?
Alla såna där batteri-grejer brukar förkorta batteritiden!
Postad 21 November 2011 - 20:19
800mhz funkar perfekt till de allra mesta
Postad 21 November 2011 - 21:04
Redigerat av Electrified, 21 November 2011 - 21:04.
Postad 21 November 2011 - 23:33
Okej, tack för alla svar. Sen har jag en liten fråga gällande statusfältet även den. Det gäller själva 3G ikonen. 3G vet jag ju vad det står för, ibland står det E och det är ju Edge antar jag. Men sen kan det även stå G, H eller H+. Vad betyder dessa? Är H och H+, HSPA och HSPA+?
Korrekt, där H+ är det snabbaste av dessa!
Postad 24 November 2011 - 10:19
Har en fundering kring hur jag styr var saker ska lagra sig i telefonen och varför den segar sig ibland.
Har idag SYstemlagring 261mb av 1.97gb.
USBlagring 1.09gb av 11.5gb
SD-kort 1.67gb av 1.87gb
Ramstatus 472/833mb när jag kört telefonen ett tag och 370/833mb efter att jag rensat minnet.
1. Hur styr jag var fotografier, nerladdningar osv hamnar....Och var BÖR dom hamna?
2. Upplever att telefonen inte reagerar på knapptryckningar. Speciellt när man avslutar samtal och vill gå tbx med "bakåtknappen" längst ner i högra hörnet. Det kan ta ett par sekunder innan den hoppar bakåt. Svårt att säga exakt när detta sker men upplever det som att den rätt ofta segar sig i olika situationer. Att gå in i "Galleri" för att kolla på foton så kan den ibland visa mapparna sekundsnabbt medans vissa gånger så kommer bara namnen på mapparna upp och sedan kan det ta 10 sekunder innan bilderna visas. Vissa gånger funkar det inte alls utan då måste jag gå genom kamaren för att komma åt bilderna.
Tack på förhand!
Redigerat av Unregistered7f437206, 24 November 2011 - 10:20.
Postad 27 November 2011 - 03:34
Tycker du Skullcandy har bra ljud har är du verkligen ingen audiofil.Priskvark
Hörlurar köper man ju i 10-packLåter ju sjukt att det funkar med hörlurar från äldre modeller men inte med adaptern. Mina scullcandy funkar också utmärkt i sgs2
Inte jag heller, men till o med jag tycker de är lika bra som creatives för 89.- på teknikmagasinet.
Prova runt lite innan du bestämmer dig
Postad 27 November 2011 - 12:19
Tycker du Skullcandy har bra ljud har är du verkligen ingen audiofil.
Inte jag heller, men till o med jag tycker de är lika bra som creatives för 89.- på teknikmagasinet.
Prova runt lite innan du bestämmer dig
Enda negativa jag märkt med scullcandy är att de har har lång inspelningstid, de låter ganska vasst de första dagarna, sen mjuknar de rejält. Det är inte de absolut bästa lurarna, men de bästa jag hittat till rimligt pris med mikrofon och av ineartyp. Creative-lurar fick jag med till min mp3-spelare de varken lät något vidare eller var särskilt hållbara, så jag fick lite avsmak för dem.
Postad 27 November 2011 - 16:30
Ibland så låter telefonen med jämna mellanrum och den påstår att den blir laddad, alltså, den beter sig exakt som om man skulle ha satt den på laddning trots att man kan ha den löst i fickan utomhus. Ibland så beter Galaxyn sig som att man kopplar USB till datorn, den gör alltså en mediesökning utan vidare!
Detta är väldigt irriterande och man får ha den på ljudlöst när den beter sig så för annars vibrerar eller låter den ständigt på grund av att den får för sig att den blir laddad eller att den blir ihopkopplad med en dator....
Vet någon hur man löser detta? Någon med liknande problem? Jag vet bara en vän som har exakt samma problem.
Postad 27 November 2011 - 21:36
Jag har stängt av alla automatisk uppdateringar,,föredrar att göra det manuellt, inbillar mig att den drar minrde på batteriet då
Postad 28 November 2011 - 21:59
Redigerat av Unregistered1232, 28 November 2011 - 22:01.
Postad 03 December 2011 - 12:30
Hej!
När jag laddar min Galaxy II så kommer det ett, säkert välment, men irriterande pip när den har laddat klart.
Någon som vet något knep för att slippa det?
Jag har silent boot så det hjälper tyvärr inte. Hittar inget i inställningarna heller.
Hilfe?
Har inte haft samma problem som ni andra angående det så jag kolla på min telefon nyss och såg att jag hade sänkt volymen till noll på System och Notifiering. Jag vet inte om det är det fast ni kan prova, Inställning -> Ljud -> Volym. Prova och se om det hjälper.
Postad 04 December 2011 - 11:40
Skall utomlands. Kan man då aktivera "flygplans-läge" för att slippa en skyhög räkning på samtal/sms/mms/datatrafik?
Med "flygplans-läge" i kommer man åt wifi hotspots då?!
Postad 04 December 2011 - 11:46
Hej
Skall utomlands. Kan man då aktivera "flygplans-läge" för att slippa en skyhög räkning på samtal/sms/mms/datatrafik?
Prova innan du åker vet ja;)
Postad 04 December 2011 - 23:07
Hej
Yes! Vet du inte hur man gör så håller du in knappen som att du skulle stänga av mobilen och väljer "Flygläge på"... Men om du stänger av "dataroaming" under Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila Nätverk > Dataroaming (klicka bort)...
Vad jag vet så ska det inte kunna dras några pengar då när du är utomlands, men det kanske är nånting som kan dra ändå? Så om någon kunnig vill säga emot så, feel free!
Postad 05 December 2011 - 23:12
Ja, men du måste aktivera / sätta på wifi manuellt och varje gång du startar om telefonen då flygplansläget stänger av all radio.
Postad 05 December 2011 - 23:17
Har ett jobbigt problem och vet även en vän som har likadant problem med sin Galaxy S II.
Ibland så låter telefonen med jämna mellanrum och den påstår att den blir laddad, alltså, den beter sig exakt som om man skulle ha satt den på laddning trots att man kan ha den löst i fickan utomhus. Ibland så beter Galaxyn sig som att man kopplar USB till datorn, den gör alltså en mediesökning utan vidare!
Detta är väldigt irriterande och man får ha den på ljudlöst när den beter sig så för annars vibrerar eller låter den ständigt på grund av att den får för sig att den blir laddad eller att den blir ihopkopplad med en dator....
Vet någon hur man löser detta? Någon med liknande problem? Jag vet bara en vän som har exakt samma problem.
Prova att göra rent usb-kontakten på telefonen med en ren tandborste eller likn. Flera har haft div problem med usb-kontakten på telefonen.
Postad 05 December 2011 - 23:30
Men om du stänger av "dataroaming" under Inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila Nätverk > Dataroaming (klicka bort)...
Vad jag vet så ska det inte kunna dras några pengar då när du är utomlands, men det kanske är nånting som kan dra ändå? Så om någon kunnig vill säga emot så, feel free!
Avaktiverar man dataroaming använder telefonen ingen data så länge man inte befinner sig i sitt "hemmanät" (din telefonoperatör). Samtal och SMS fungerar och kan bli dyrt, även att ta emot samtal blir dyrt då du betalar för roamingen, dvs samtal från sverige till var du nu befinner dig. Den som ringer dig betalar normal svensk samtalstaxa, oavsett var i världen du befinner dig,.
Postad 06 December 2011 - 00:53
Postad 06 December 2011 - 19:05
Kan vara någon app som spökar, hade också det problemet ett tag, tog bort eniro och då försvann problemet.Min Samsung fungerar bra. Förutom något mystiskt som händer helt random känns det som. Det har nog förekommit sedan jag köpte den tror jag, händer kanske någon gång i veckan och det hände precis. Ligger i sängen och telefonen ligger på skrivbordet bredvid mig, ser att skärmen går igång, tar upp telefonen och den begär pinkod. Slår in koden och telefonen fungerar som vanligt. är det här något operatörsfel? Någon annan som känner igen detta?
Postad 06 December 2011 - 21:26
Min Samsung fungerar bra. Förutom något mystiskt som händer helt random känns det som. Det har nog förekommit sedan jag köpte den tror jag, händer kanske någon gång i veckan och det hände precis. Ligger i sängen och telefonen ligger på skrivbordet bredvid mig, ser att skärmen går igång, tar upp telefonen och den begär pinkod. Slår in koden och telefonen fungerar som vanligt. Är det här något operatörsfel? Någon annan som känner igen detta?
Om du har energisparläget aktiverat så testa att stänga av det, ökänt för omstarter på S2.
Postad 06 December 2011 - 23:48
En app som orsakar det hela alltså? Vilken kan det vara då.....hmmm.
Den starta om sig själv precis just nu förresten.
Postad 13 December 2011 - 13:30
Dock saknar jag att det inte finns videochatt i "Talk". Finns det om man uppdaterar till senaste firmware i Kies??
Mvh... /AudioSmurf
Postad 14 December 2011 - 09:28
Tänkte bara fråga om Samsung Galaxy S II fortfarande är bästa smartphonen på marknaden eller om iphone 4 S är bättre, eller kanske nån HTC.
- Och visst, det kanske är en smaksak också.
Enligt en av mina starkaste källor är Samsung Galaxy S II bäst iallafall. Men de har kanske inte hunnit uppdatera.
http://www.bast-i-te...smartphone.html
Redigerat av Unregistered1659, 14 December 2011 - 09:34.
Postad 14 December 2011 - 09:41
Du ska nog snarare tänka på vilket operativsystem du vill köra med. Rent hårdvarumässigt så kommer du inte bli besviken oavsett vilken du väljer.
Postad 14 December 2011 - 09:53
För att komma med ett seriöst svar så tycker jag det är en smaksak. Föredrar du Android där du kan "tweaka"/ställa in allt i en oändlighet eller föredrar du iOS som kanske är enklare och snyggare (enligt vissa)?
Du ska nog snarare tänka på vilket operativsystem du vill köra med. Rent hårdvarumässigt så kommer du inte bli besviken oavsett vilken du väljer.
Har ingen erfarenhet av smartphone. Blir min första i sådana fall.
(Har dock erfarenhet av ipod).
- Så jag vet inte vad jag skulle föredra.
Men en av flera viktiga faktorer för mig är sar-värdet. Samsung Galaxy S II, trygga 0,34 W/kg.
- Långt under maxvärdet på 0.8 som TCO rekommenderar.
Iphone däremot ligger på oroande 1,17 W/kg(!)
Sen har jag hört att batteriet är kasst på iphone och att den pajar i kylan(?)
Okej, men dåså, lätt val. Tack så mycket. Får se om det blir julklapp till mig själv.
Redigerat av Unregistered1659, 14 December 2011 - 10:37.
Postad 14 December 2011 - 14:48
Det är inte bara batteriet jag har problem med, mottagningen är också kass och jag jobbar centralt i sthlm, du måste stänga av pinkoden för att mottagningen ska bli bättre osv. Det är dessutom ingen som helst skillnad mellan iPhone 4 och 4S förutom Siri som är värdelös i Sverige, jag har inte märkt att 4S ska vara snabbare än 4 heller. iPhone lär gå i graven tillsammans med Steve Jobs om några år.
Sorry för OT
Postad 14 December 2011 - 15:18
Sorry för OT
Lite smutskastning är aldrig OT
Nej men ärligt talat... Bästa mobilen just nu är väl Samsung Galaxy S2 om jag skulle vara ärlig... Om nu inte Galaxy Note är bättre, men har hört att där finns det en del lagg på grund av den stora upplösningen (som möjligtvis försvinner iom Android 4.0) men den är DYRARE också!
Postad 15 December 2011 - 18:41
Hur syncar man spellistor på bästa sätt för att behålla spellistorna i mobilen? Går att synca men det blir inte spellistor, bara lösa låtar.
Tacksam som f*n för svar.
Postad 16 December 2011 - 12:52
Postad 16 December 2011 - 13:10
Har googlat sönder mig men inte hittat något vettigt svar.
Hur syncar man spellistor på bästa sätt för att behålla spellistorna i mobilen? Går att synca men det blir inte spellistor, bara lösa låtar.
Synka spellistor i vad?
Postad 17 December 2011 - 02:06
Har googlat sönder mig men inte hittat något vettigt svar.
Google music är mitt tips.
Gratis men lite meck för att få det att funka nu.
Där kan du göra spellistor vid datorn och du kommer åt allt på telefonen .
Postad 19 December 2011 - 23:14
Det jag klurar på nu är att jag läste om en SII LTE, med 4G, lite större skärm och något snabbare processor.
Är det någon som vet hur stor pris-skillnad det kommer att vara mellan den klassiska och LTE:n?
4G - behöver man verkligen det i en mobil? Till vad i så fall?
Jag är lite skeptisk till om det är värt att vänta och kanske är värd de extra slantarna, men om den kommer i januari och om prisskillnaden är några hundra så...
Eller bör jag vänta?
Postad 20 December 2011 - 03:42
Byter man telefon 1ggr/år så är det ju inte lika farligt att köpa nu.
4G behövs ju om man vill ha snabbare internet.
Kolla upp om din operatör har det där du bör först eller om de kommer att aktivera det närmaste tiden
Postad 20 December 2011 - 09:23
Jo, jag vet att 4G är på väg hit till Västerås om det inte redan finns här. Men det lär ju bli dyrare än 3G också.
Detta blir min första smartphone så jag är inte riktigt inne i smartphone-tänket, men laddar man verkligen ner stora filer och så med en mobil?
Kanske kan man göra ett riktigt kap på den gamla, om den nya är på väg in?
Det priset jag har hört är 6000kr och det är ju ungefär 1500 som skiljer mot den gamla och för det gapet i pris är jag inte övertygad. Fast å¨andra sidan är jag inte säker på att den kommer att kosta 6000 i praktiken heller...
Postad 20 December 2011 - 15:19
Använder man den till allt så drar de iväg.
Jag streamar video.
Drar ner torrenter till mobilen när ja sitter på jobbet.
Alltid prisjakt,sweclockers,swedroid igång och uppdaterar.
Streamar musik.
Kollar mail.
Skulle jag ha snabbare lina skulle jag lätt använda mobilen ännu mer
Postad 20 December 2011 - 17:28
Hej!
Här kommer info om kommande uppgraderingar till Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Med start under första kvartalet nästa år kommer följande modeller att få denna uppgradering:
Galaxy S II, Galaxy S II LTE, Galaxy R, Galaxy Z, Galaxy Note, Galaxy Tab 10.1, Galaxy Tab 8.9, Galaxy Tab 7.7.
Vi återkommer snart med mer information, så håll ut!
Postad 21 December 2011 - 13:59
Min förhoppning är att jag ska "få" ICS mycket tidigare än så.
Haha mjo, jag orkar inte hålla på med sånt nå mer!
Postad 22 December 2011 - 20:27
Är nu inne på 100e omstarten och börjar tröttna rejält (lagt ifrån mobilen och skjuta upp problemet)... Någon som har något tips på vad man kan göra? Blir väl att ominstallera hela mobilen annars (om det nu går, med tanke på att jag inte får starta upp mobilen ens innan den stängs av igen)... Så ja, har någon något tips?!
Postad 22 December 2011 - 21:26
Finns ju hur mycket plats som helst i sgs2.
Är ju ingen Desire du har
Har du cwm är de ju enkelt fixat.
Stäng av telefonen.
Håll i power+volym upp+hem tills den startar.
Gör där factory reset+wipe cache+wipe dalvik.
Kan hända att det räcker med bara factory reset .
Kan hända att det går fast du inte har cwm.
Håll i knappkombon å se vars du hamnar
Postad 23 December 2011 - 03:58
Hmm..Varför i hela världen skulle du vilja flytta program/spel ?
Finns ju hur mycket plats som helst i sgs2.
Är ju ingen Desire du har
Har du cwm är de ju enkelt fixat.
Stäng av telefonen.
Håll i power+volym upp+hem tills den startar.
Gör där factory reset+wipe cache+wipe dalvik.
Kan hända att det räcker med bara factory reset .
Kan hända att det går fast du inte har cwm.
Håll i knappkombon å se vars du hamnar
Glömde säga att jag gjorde som du sa, gick in på CWM och wipade hela (kom inte på fråga att göra factory reset på vanliga sättet, fick bara felmeddelanden där med)...
Och jo, jag hade fyllt mina 2GB, det finns ju vissa spel som man laddar ner 500mb extra filer för att kunna spela, typ Asphalt 6 och såna grejer! Så jag tänkte flytta över en del program till minneskortet, och då bröt ****t loss...
Nu har jag wipat hela skiten, och är irriterad på att market inte har någon funktion för att återställa alla appar som är gratis (man kan ju bara se de appar man har köpt efter att man kört reset)... Hursomhelst så hade jag sparat ner alla appar som .apk på datorn innan, men för att inte riskera massa problem sitter jag och installerar en och en från market, och dem som jag inte hittar där får jag installera från mina .apk-filer...
Det är absolut någonting Google borde förbättra, återställning av appar, någon slags historik eller sådant... Någon som är bästa vän med Google-chefen och vill framföra min önskan?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
2 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?