Postad 13 mars 2014 - 11:31
Postad 13 mars 2014 - 11:35
Om man ser ett avsnitt eller säsong på Netflix SE, men SE inte har säsong 2 (Lilyhammer tex). Då ser man säsong 2 på US men där är då alla avsnitt i säsong 1 inte markerade som sedda.Förlåt men varför vill man bocka för ett avsnitt som man inte sett på Netflix? Jag är förvirrad.
Postad 13 mars 2014 - 11:46
Förlåt men varför vill man bocka för ett avsnitt som man inte sett på Netflix? Jag är förvirrad.
Har jag skrivit att det är ett avsnitt som jag inte sett?
Jag skrev att jag vill ändra i Netflix på ATV avsnitten som indikeras som osett till sett.
Postad 13 mars 2014 - 12:12
Förlåt men varför vill man bocka för ett avsnitt som man inte sett på Netflix? Jag är förvirrad.
Man kanske har säsong 1 på BD och vill fortsätta se säsong 2 - på Netflix?
Postad 13 mars 2014 - 13:21
Det var därför jag skrev att jag var förvirradHar jag skrivit att det är ett avsnitt som jag inte sett?
Jag skrev att jag vill ändra i Netflix på ATV avsnitten som indikeras som osett till sett.

Alltså det har jag gjort massor med gånger men jag hoppar bara direkt till det avsnittet jag vill börja se och fortsätter därifrån. Jag har aldrig känt att jag måste boka i avsnitten innan som sedda, Netflix spelar upp nästa avsnitt ändå.Om man ser ett avsnitt eller säsong på Netflix SE, men SE inte har säsong 2 (Lilyhammer tex). Då ser man säsong 2 på US men där är då alla avsnitt i säsong 1 inte markerade som sedda.
Jag är som sagt var förvirrad och förstår nog inte frågan.
Postad 13 mars 2014 - 13:54
På Apple TV spelas inte nästa avsnitt upp automatiskt. Det får man hålla reda på själv. Därav poängen med bockarna.Det var därför jag skrev att jag var förvirrad
För jag förstod inte vad du menade.
Alltså det har jag gjort massor med gånger men jag hoppar bara direkt till det avsnittet jag vill börja se och fortsätter därifrån. Jag har aldrig känt att jag måste boka i avsnitten innan som sedda, Netflix spelar upp nästa avsnitt ändå.
Jag är som sagt var förvirrad och förstår nog inte frågan.
Postad 13 mars 2014 - 21:54
Någon som fått sitt Netflixkonto "kapat" eller hört att någon annan har fått det?
Man märker det inte om man inte går in under konto/streamingaktiviteter eller om det plötsligt kommer upp filmer och serier under "nyligen sedda" som man inte själva har sett.
Netflix nekar till att det är möjligt att komma över andras konton, men det är tydligen inte helt ovanligt
Jag har samma problem, misstänkt att netflix slänger in lite andra saker där för att "promota". Men kanske är så att man ska byta lösenord.
Postad 14 mars 2014 - 09:31
Då är jag inte förvirrad längre.På Apple TV spelas inte nästa avsnitt upp automatiskt. Det får man hålla reda på själv. Därav poängen med bockarna.
Postad 20 mars 2014 - 20:30
Filmer o serier från netflix med DD matas bara ut som 2 kanal pcm, sedan just i går. Någon som upplever detsamma?
Kollar som ni kanske förstår genom atv, den ger dock DD i andra appar.
Postad 07 april 2014 - 22:36
Postad 08 april 2014 - 00:10
Nån mer som har problem med UnblockUs på AppleTV? Får inte igång nån av tjänsterna inklusive Netflix efter att ha ändrat till deras primära DNS. Får bara felmeddelande att tjänsten inte är tillgänglig för tillfället och att jag ska testa senare igen. Om jag ändrar tillbaka till automatisk DNS så funkar det igen.
har du följt dessa instruktioner?
http://support.unblo...articles/291549
Postad 09 april 2014 - 17:12
Postad 09 april 2014 - 17:35
har du följt dessa instruktioner?
http://support.unblo...articles/291549
Ja, följde den guiden. Hur som helst så funkar det nu igen efter en återställning av ATVn.
Postad 13 april 2014 - 09:10
När jag läste om detta på avsforum kastade jag mig på första bästa spelare som blev en BD-F5500 men där gick jag bet, det måste vara en spelare som stöder SMART-HUB, SMART-APPS har inte denna funktion även om appen ser likadan ut! Sagt och gjort beställde jag en H6500 och jag är i Netflix-himelen =)
Troligtvis gör även Samungs SMART-TV också rätt då när jag kör det på min plasma så hoppar den automatiskt mellan 50 och 60 Hz men Samsung har ju inaktiverat alla roliga menyer för bildinställnigar så det går inte att "slå på" 24 Hz genom att slå på Cinema Smooth. Detta borde inte vara ett problem med LED-apparater då de inte behöver slå på något för att verkligen visa 24 Hz.
Postad 13 april 2014 - 18:00
Postad 13 april 2014 - 18:02
Hur blev det med den nya gränssnittet till Netflix som det pratades om? Jag har en Samsung smart tv från 2013 men det är samma meny på netflix, likaså på Apple tv.
Var har du läst att det skulle komma ett nytt gränssnitt till Apple TV?
Postad 13 april 2014 - 18:54
Hur blev det med den nya gränssnittet till Netflix som det pratades om? Jag har en Samsung smart tv från 2013 men det är samma meny på netflix, likaså på Apple tv.
Apple TV lär nog inte få något nytt gränssnitt då det är Apple som ligger bakom att alla appar ska ha enhetligt utseende. Dock har min nya Blu-Ray Samsung BD-H6500 det nya och jag gillar det starkt!
Postad 14 april 2014 - 10:44
Apple ändrar själva ibland i gränsnittet på Netflix-appen, men det har inget att göra med det nya gränssnittet som Netflix har gjort.Apple TV lär nog inte få något nytt gränssnitt då det är Apple som ligger bakom att alla appar ska ha enhetligt utseende. Dock har min nya Blu-Ray Samsung BD-H6500 det nya och jag gillar det starkt!
Postad 15 april 2014 - 16:21
Nu blir jag förvirrad, min Apple TV har alltid spelat nästa avsnitt automatiskt. Och håller alltså reda på vad man redan sett.På Apple TV spelas inte nästa avsnitt upp automatiskt. Det får man hålla reda på själv. Därav poängen med bockarna.
Postad 15 april 2014 - 16:32
Postad 16 april 2014 - 08:00
Nej, Apple TV går tillbaka till seriens avsnittslista när ett avsnitt tar slut. En bock är då satt på sedda avsnitt eller en tidsstapel om man sett en del. Under Kids så finns varken bockar eller staplar vilket är inkonsekvent förvirrande.Nu blir jag förvirrad, min Apple TV har alltid spelat nästa avsnitt automatiskt. Och håller alltså reda på vad man redan sett.
På ipad/iphone däremot så startar nästa avsnitt automatiskt. Det är inte så att du kör Airplay och därav har fått den uppfattningen?
Postad 16 april 2014 - 17:28
Nej, Apple TV går tillbaka till seriens avsnittslista när ett avsnitt tar slut. En bock är då satt på sedda avsnitt eller en tidsstapel om man sett en del. Under Kids så finns varken bockar eller staplar vilket är inkonsekvent förvirrande.
På ipad/iphone däremot så startar nästa avsnitt automatiskt. Det är inte så att du kör Airplay och därav har fått den uppfattningen?
Ok, förstår nu vad du menar, fick den uppfattningen att du menade att man själv måste bocka för de avsnitt man sett, att Apple Tv inte automatiskt gör det.
"På Apple TV spelas inte nästa avsnitt upp automatiskt. Det får man hålla reda på själv."
Det är ju ingenting man måste hålla reda på, Apple Tv är automatiskt på rätt avsnitt och det är bara att trycka på play (gäller tydligen inte Kids som jag aldrig testat).
Redigerat av Gasco, 16 april 2014 - 17:35.
Postad 16 april 2014 - 17:38
Postad 16 april 2014 - 17:54
Det är ju bara bra att man måste trycka i gång nästa avsnitt annars hamnar man 4-5 avsnitt fel om man somnar
Det är så jag vill ha det på ps3an/ps4an... hur får man det?

Postad 16 april 2014 - 18:22
Hjälper det inte att ändra på datorn då? Hjälpte för mig
Jaha... det kanske man skulle testa! Trodde det va själva appen som hade nån inställning, tack för tipset!

Postad 17 april 2014 - 06:54
Det förändrar inget på Apple TV. Påverkar bara webläsarens beteende.Hjälper det inte att ändra på datorn då? Hjälpte för mig
Postad 19 april 2014 - 09:36
Det finns ett sätt att lägga dina filmer i en lista på amerikanska.tack ska ni ha. Synd på listan. Är ju så mycket man vill se på amerikanska. Man får väl skriva en lista.
1. Starta filmen som du vill lägga på listan och efter några sekunder stoppa filmen
2. Gå till Ditt Konto > Streamingaktivitet. Filmen finns listad där.
Gör så för alla filmer som du vill lägga till i "din lista"

Postad 19 april 2014 - 10:26
Mina barn har varsin Win8-dator och varsin Androidtelefon och jag skulle vilja att de alltid kommer till sina resp profiler och inte kan se de andras.
Verkar inte finnas någon officiell sådan finess men kanske ett hack?
Postad 22 april 2014 - 08:22
Alternativt under "Nyligen sedda" på Apple TV funkar också. Samma problem har man också om man är inloggad som "Kids" som heller inte har någon "Min lista" oavsett land.Det finns ett sätt att lägga dina filmer i en lista på amerikanska.
1. Starta filmen som du vill lägga på listan och efter några sekunder stoppa filmen
2. Gå till Ditt Konto > Streamingaktivitet. Filmen finns listad där.
Gör så för alla filmer som du vill lägga till i "din lista"
Postad 22 april 2014 - 15:05
Alla andra källor skriver att det till att börja med gäller för USA, så vad som händer här i Sverige återstår att se.
Har inget problem med att betala lite mer per månad om utbudet blir bättre.
Postad 22 april 2014 - 15:27
Alla andra källor skriver att det till att börja med gäller för USA, så vad som händer här i Sverige återstår att se.
Har inget problem med att betala lite mer per månad om utbudet blir bättre.
Nej, blir utbudet bättre så är det värt det. Men så lite som jag använder Netflix nu så behövs en ganska stor uppryckning för att jag ska fortsätta oavsett pris...
Postad 22 april 2014 - 19:22
Postad 23 april 2014 - 07:13
Hade inte varit något problem för mig. TV4 Play Premium kostar 99/mån och där finns nästan ingenting i jämförelse.Vad tror ni? 99:- / månad?
Utbudet är inga problem när man har tillgång till alla regioner av Netflix. För min del innebär detta dock ca 40 kr extra i månade för unlocator.com.Nej, blir utbudet bättre så är det värt det. Men så lite som jag använder Netflix nu så behövs en ganska stor uppryckning för att jag ska fortsätta oavsett pris...
Postad 23 april 2014 - 07:52
Vad det gäller utbudet så tror jag inte det blir bättre utan snarare tvärtom framförallt i USA när bolagen inser att det finns pengar att tjäna och börjar med egna tjänster och ger Netflix tillgång till film och serier senare.
Postad 23 april 2014 - 08:02
Det är lite av poängen med att Netflix numera producerar sina egna serier och på sätt vill ta upp konkurrensen med tex HBO. Netflix som är ledande på streaming rent tekniskt och användarantalmässigt har där en enorm fördel när det nu kommer en uppsjö av kvalitetsserier. Enbart deras egna produktioner och samproduktioner (såsom Lilyhammer) ska vara värt månadsavgiften. Att de sedan tillhandahåller serier och filmer som redan visats via andra kanaler är en bonus som ingen annan tjänst kan matcha.Vad det gäller utbudet så tror jag inte det blir bättre utan snarare tvärtom framförallt i USA när bolagen inser att det finns pengar att tjäna och börjar med egna tjänster och ger Netflix tillgång till film och serier senare.
Postad 23 april 2014 - 08:05
Har jag väl börjat se något så vill jag kunna se allt, eller iaf. ha möjligthet att göra det inom en något sånär rimlig framtid.
Nu senast Farscape...
Redigerat av jaQoB, 23 april 2014 - 08:06.
Postad 23 april 2014 - 08:08
Nu är jag inte med. Finns väl bara 4 säsonger av Farscape och alla finns på Netflix SE.Betalar, och kommer att fortsätta betala även om det skulle höjas en tjuga, men stör mig mer och mer på serier inte är kompletta.
Har jag väl börjat se något så vill jag kunna se allt, eller iaf. ha möjligthet att göra det inom en något sånär rimlig framtid.
Nu senast Farscape...
Postad 23 april 2014 - 08:14
Nu är jag inte med. Finns väl bara 4 säsonger av Farscape och alla finns på Netflix SE.
Helt rätt

http://www.imdb.com/title/tt0187636/
Postad 23 april 2014 - 08:26
Nu är jag inte med. Finns väl bara 4 säsonger av Farscape och alla finns på Netflix SE.
Kanske var ett dåligt exempel, men det finns ju två filmer, som väl ska ses som en direkt uppföljning, och avslutning av säsong fyra. (De benämns ju ofta som episoder i säsong fyra). Andra exempel är Californiacation, Top Gear och Homeland...
Postad 23 april 2014 - 08:29
Kanske var ett dåligt exempel, men det finns ju två filmer, som väl ska ses som en direkt uppföljning, och avslutning av säsong fyra. (De benämns ju ofta som episoder i säsong fyra). Andra exempel är Californiacation, Top Gear och Homeland...
Men dom är inga krav att se för att förstå serien.
Postad 23 april 2014 - 09:21
Jag förstår. Du syftar på miniserien The Peacekeeper Wars som kom 2004 som en fristående fortsättning.Kanske var ett dåligt exempel, men det finns ju två filmer, som väl ska ses som en direkt uppföljning, och avslutning av säsong fyra. (De benämns ju ofta som episoder i säsong fyra). Andra exempel är Californiacation, Top Gear och Homeland...
För övrigt kan jag inte ofta nog ge rådet att skaffa en region-tjänst som gör att man kan se hela det amerikanska utbudet. Där finns oftast samtliga säsonger av de flesta TV-serier. Det är varken krångligt eller dyrt.
Postad 23 april 2014 - 11:42
Där finns oftast samtliga säsonger av de flesta TV-serier. Det är varken krångligt eller dyrt.
Har en VPN tjänst som jag använder för detta, men kan inte riktigt säga att jag är är sådär överväldigad över det amerikanska utbudet..?
Sen är det lite så att om jag ändå måste krångla och bryta mot regler och avtal så finns det enklare sätt att lösa det hela, med bättre kvalitet... Jag betalar ju för netflix för att slippa just det.
Postad 23 april 2014 - 12:35
Nu är jag inte med. Det bryter inte mot vare sig avtal eller regler att göra så att man kan komma åt andra regioners avtal. Dock är det officiella syftet att du ska kunna komma åt dit hemlands utbud om du själv är utomlands. Då får du se det som du har rätt till. Sen vet jag inte vad det skulle vara för fel med kvaliteten? Netflix 1080p i 7 Mbit/s duger lika bra som att se på tex hdtv.Har en VPN tjänst som jag använder för detta, men kan inte riktigt säga att jag är är sådär överväldigad över det amerikanska utbudet..?
Sen är det lite så att om jag ändå måste krångla och bryta mot regler och avtal så finns det enklare sätt att lösa det hela, med bättre kvalitet... Jag betalar ju för netflix för att slippa just det.
Vad saknar du i det amerikanske utbudet, utöver att HBO inte finns där? Det är TV-serier vi pratar om nu.
Redigerat av agpath, 23 april 2014 - 12:36.
Postad 23 april 2014 - 21:15
Nu är jag inte med. Det bryter inte mot vare sig avtal eller regler att göra så att man kan komma åt andra regioners avtal. Dock är det officiella syftet att du ska kunna komma åt dit hemlands utbud om du själv är utomlands. Då får du se det som du har rätt till. Sen vet jag inte vad det skulle vara för fel med kvaliteten? Netflix 1080p i 7 Mbit/s duger lika bra som att se på tex hdtv. Vad saknar du i det amerikanske utbudet, utöver att HBO inte finns där? Det är TV-serier vi pratar om nu.
Vet inte var jag ska börja? Tog en snabbtitt på serier jag titt *host* hade velat se... Tog mig någon minut att hitta dessa som saknas (en stor majoritet av det jag vill se saknas... Och att HBO saknas är ett ganska stort minus.)
- Alla Billy Connolly-serier
- Oz and James's Big Wine Adventure
- South Park
- Terminator The Sarah Connor Chronicles
- The Americans
- The newsroom
- The Big Bang Theory
- The Simpsons
- vikings
- BBC Horizon
- PBS Nova
- Andrew Marr's History of the World
- Cosmos
- Curiosity
Redigerat av jaQoB, 23 april 2014 - 21:22.
Postad 24 april 2014 - 06:07
I förlängningen bryter antagligen Netflix mot sina avtal med upphovsrättsägarna eftersom de rent tekniskt tillhandahåller materialet utanför rätt område. Det borde de rimligtvis vara ansvariga för.
I mitt fall har jag ett amerikanskt konto som jag använder för att se det amerikanska utbudet på min PS3. Så jag betalar, men frågan är om det spelar någon roll eftersom materialet ändå bara får visas i USA.
Helt klart är ju iaf att varken Netflix eller film/TV-bolagen verkar bry sig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar