Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 June 2013 - 18:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Gör sony samma sak blir jag extremt missnöjd. Vafan, det går ju inte att undvika den megamassiva kritik ms fått. Man kan dra in pengar på annat sätt. Troligtvis så förlorar ms och ev sony pengar på drm-biten iaf. Hur? Om det leder till färre sålda spel så torskar ms och sony, det är ju där dom får in pengar i kedjan, inte i andrahandsförsäljning som spelproducenterna drar kovsn på.

Postad 09 June 2013 - 18:13

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1

Kan inte minnas något sånt vid Win 7 släppet och inget vid Win 8 släppet.

Samtidigt kommer Xbone vara betydligt mindre i släpp då aktiveringeb är begränsad till 1 hårdvara och därmed lätt att kontrollera.

Xbox anser jag vara ett etablerat varumärke och en stor aktör i sitt segment.

Så att jämföra med ett projekt som Zune känns sådär.

Ja allt är möjligt, så även att jorden går under vilket gör att dina PS4 spel troligen slutar fungera.

Men jag konsumerar för stunden, inte i hoppet om att spela något om 10-20 år.

Om du vill förvänta dig att all din digitala konsumption ska vara för evigt så kommer du nog ha e bister motgång i framtiden.

Men som sagt, att Microsoft skulle släcka ner DRM systemet inom en överskådlig framtid ser jag som högst osannolikt.

Men jag är också den mannen som lägger 300-400kr månaden på olika tjänster som Spotify/Netflix med mera så jag är rätt van vid att min kosumtion är för nuet.

Gillar du inte Microsofts modell på grund av att den är lite obeprövad så kör PS4, det kommer jag till en början iaf.

Sarksams pryder inte en moderators inlägg särskilt snyggt. Låter som du dissar mig som någon fläktpojke för Sony när om du läst mina tidigare inlägg borde veta att det är det minsta jag är, snarare lutar jag mer åt Microsofthållet.

Både Vista och Windows 7 hade problem med att aktiveringar tog lång tid men framförallt att uppdateringar tog väldigt lång tid. Nu finns det betydligt fler datorer med Windows i världen än det finns både Sony och Microsoft-konsoler så det lär nog inte vara ett lika stort problem. Men ja, jag tror att man skall vara försiktig när man diskuterar internet och aktivering av saker och ting, gång på gång lyckas spelbolagen skapa problem. Jag kom ihåg att försöka spela Halo 3 online första dagen.

Jag jämförde inte med Zune i det att jag drog paralleller att Xbox One skulle råka ut för samma öde. Jag ställde en hypotetisk fråga, vad gör Microsoft om konsolen fallerar totalt? Om ditt svar inte är men genomtänkt än ett spydigt jorden går under så har jag svårt att se vart det leder i debatten?

Nej jag förväntar mig inte att all digital konsumtion skall vara för evigt, kan faktiskt inte påminna mig att jag skrivit något alls om det. Snarare tvärtom. Kan inte påminna mig att jag skrivit något om att jag vill spela på min Xbox One om 20 år heller. Känns som du bakar in en 5-6 personer i tråden i ditt svar.

Postad 09 June 2013 - 18:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

det är jättebra tjänster som jag själv betalar för

men problemet med xbox one är att du betalar för en produkt men endast får en tjänst där du är beroende av andra för att kunna använda din "produkt". Fungerar saker inte hos de andra så fungerar inte din produkt, om andra bestämmer sig för att du inte längre ska få spela din produkt så fungerar inte din produkt. etc. etc.

Jupp men så är det som sagt i övriga delarna också.

Har Netflix strul så kan du ej titta. Har Spotify strul så kan du ej lyssna. Har Microsoft strul kan du ej spela.

Kort sagt, i det allt mer uppkopplade samhället så är det något du får vänja dig vid.

Men eftersom du bör vara medveten om det innan du köper vilket du nu är så har du full frihet att inte köpa.

Postad 09 June 2013 - 18:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sarksams pryder inte en moderators inlägg särskilt snyggt. Låter som du dissar mig som någon fläktpojke för Sony när om du läst mina tidigare inlägg borde veta att det är det minsta jag är, snarare lutar jag mer åt Microsofthållet.

Både Vista och Windows 7 hade problem med att aktiveringar tog lång tid men framförallt att uppdateringar tog väldigt lång tid. Nu finns det betydligt fler datorer med Windows i världen än det finns både Sony och Microsoft-konsoler så det lär nog inte vara ett lika stort problem. Men ja, jag tror att man skall vara försiktig när man diskuterar internet och aktivering av saker och ting, gång på gång lyckas spelbolagen skapa problem. Jag kom ihåg att försöka spela Halo 3 online första dagen.

Jag jämförde inte med Zune i det att jag drog paralleller att Xbox One skulle råka ut för samma öde. Jag ställde en hypotetisk fråga, vad gör Microsoft om konsolen fallerar totalt? Om ditt svar inte är men genomtänkt än ett spydigt jorden går under så har jag svårt att se vart det leder i debatten?

Nej jag förväntar mig inte att all digital konsumtion skall vara för evigt, kan faktiskt inte påminna mig att jag skrivit något alls om det. Snarare tvärtom. Kan inte påminna mig att jag skrivit något om att jag vill spela på min Xbox One om 20 år heller. Känns som du bakar in en 5-6 personer i tråden i ditt svar.

Men varför jämför du med Zune som en problemställning och sen säger att du inte tycker det är ett problem att Microsoft kanske stänger ner sina servers.

Så vad är då problemet med DRM-lösningen?

Redigerat av PalmiNio, 09 June 2013 - 18:59.

Postad 09 June 2013 - 19:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nej nej, tycker själva grunkritiken är ok. Så nej vill inte måla upp dig som någon "fläktpojke".

Är mer skeptiskt att allt ska tolkas utifrån "worst-case".

Alltså Xbox One ska synas utifrån att allt dåligt som tekniskt kan hända kommer hända.

Så därför anser jag själva frågeställningen om vad som händer om det blir en Zune som ganska orimlig och även om de stänger sina servers om 10 år så är det iget problem.

Tycker en tjänst som Steam visar att kunderna är redo för en uppkopplad värld och att det till 99,99% kommer fungera.

Postad 09 June 2013 - 19:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag har inga problem med att MS stänger sina servers efter x antal år, om det nu är 8,10,15 eller vad siffran blir. Det vore trevligt om det kommer en patch så man kan spela sina spel efter den tiden men om Sony inte kör samma variant kommer jag nog köpa merparten av spelen på PS4. Eller vänta tills de är riktigt billiga så kostnaden inte blir stor.

Problemet blir väl om Xbox One tankar a'la Zune och Microsoft bestämmer sig efter en väldigt kort tid att gå vidare säg 3-4 år. Vad händer då? Kommer de pull the plug tidigt eller inte? Hur länge kommer MS att härda ut om spelarna vänder konsolen ryggen? Det är en intressant fråga att diskutera oavsett vad man tycker om resten.

Steam fungerar kanon. Dock har Steam offline vilket gör att jag kan spela ganska många spel där oavsett om jag är hemma eller släpa med mig datorn till landet.

Postad 09 June 2013 - 19:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Utom i Nintendoforumen :P

Postad bild

Postad 09 June 2013 - 19:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Problemet blir väl om Xbox One tankar a'la Zune och Microsoft bestämmer sig efter en väldigt kort tid att gå vidare säg 3-4 år. Vad händer då? Kommer de pull the plug tidigt eller inte? Hur länge kommer MS att härda ut om spelarna vänder konsolen ryggen? Det är en intressant fråga att diskutera oavsett vad man tycker om resten.

Dock känns det som en DRM server som arbetar några miljoner kontroller per dag inte lär vara ett problem.

Tror dock att Live försvinner först i så fall.

Sen som sagt, frågan bli svår då Microsoft aldrig skulle berätta om eventuella exit-plans innan situationen kommer på tal.

Postad 09 June 2013 - 19:34

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis har de en deadman-switch som Steam har.

Men som jag sa en gång för flera månader sen; den som vinner next-gen är nog den som irriterar sina användare minst. Just nu är det Sony men det är långt kvar till launch.

Postad 09 June 2013 - 21:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Alltså, som sonysmygfläkt som jag säkert är så vill jag säga såhär om xbones uppkoppling och servrar och skit i framtiden.

SLUTA OROA ER! INNAN SERVRARNA LÄGGS NER SÅ KOMMER MS ATT TA BORT ONLINEKRAVET.

Så, kan alla sluta tjata på att det är ett orosmoment? Det är det verkligen inte. Att servrarna går offline då och då är ett myyyycket större problem.

Postad 09 June 2013 - 21:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

Alltså, som sonysmygfläkt som jag säkert är så vill jag säga såhär om xbones uppkoppling och servrar och skit i framtiden.

SLUTA OROA ER! INNAN SERVRARNA LÄGGS NER SÅ KOMMER MS ATT TA BORT ONLINEKRAVET.

Så, kan alla sluta tjata på att det är ett orosmoment? Det är det verkligen inte. Att servrarna går offline då och då är ett myyyycket större problem.

Think happy thoughts. Hakuna Matata.

Postad 09 June 2013 - 21:57

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 3

Har Netflix strul så kan du ej titta. Har Spotify strul så kan du ej lyssna. Har Microsoft strul kan du ej spela.

Jämförelsen där vacklar rätt rejält. :o
Netflix och Spotify är ju rena onlinetjänster för film respektive musik, inget annat.
Du behöver inte köpa en "enhet" för 4000-5000:- för att använda Netflix eller Spotify, rent krasst.

I fallet med X1 nu så kan man ju bli sittandes med en konsol för flera tusen utan att kunna spela på den.

Faller Netflix eller Spotify, har man åtminstone inte lagt ner tusenlappar för att kunna använda enkom de tjänsterna.

Postad 09 June 2013 - 22:44

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Jämförelsen där vacklar rätt rejält. :o[/size]
Netflix och Spotify är ju rena onlinetjänster för film respektive musik, inget annat.
Du behöver inte köpa en "enhet" för 4000-5000:- för att använda Netflix eller Spotify, rent krasst.

I fallet med X1 nu så kan man ju bli sittandes med en konsol för flera tusen utan att kunna spela på den.

Faller Netflix eller Spotify, har man åtminstone inte lagt ner tusenlappar för att kunna använda enkom de tjänsterna.

Hmm, hur tänkte du nu? Vi pratar avbrott va? Det är snarare din jämförelse som vacklar. När Netflix får ett avbrott så har du ingenting. När Xbox har ett avbrott så kan du åtminstone spela 24h till. Dessutom så vad har priset för Xboxen för betydelse? Det är ju inte som att den blir obrukbar för all framtid bara för att servrarna ligger nere en stund.

Eller tänker du långt i in i framtiden när MS eventuellt stänger ner sina servrar för gott?

Redigerat av SejLax, 09 June 2013 - 22:46.

Postad 09 June 2013 - 23:05

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Hmm, hur tänkte du nu? Vi pratar avbrott va? Det är snarare din jämförelse som vacklar. När Netflix får ett avbrott så har du ingenting. När Xbox har ett avbrott så kan du åtminstone spela 24h till. Dessutom så vad har priset för Xboxen för betydelse? Det är ju inte som att den blir obrukbar för all framtid bara för att servrarna ligger nere en stund.

Eller tänker du långt i in i framtiden när MS eventuellt stänger ner sina servrar för gott?

Att jämföra Netflix/Spotify med Xbox och deras 24-timmars / molntjänster är fel. Sen får du tycka precis vad du vill. Det är en jäkla skillnad. Givetvis spelar priset in. Fungerar inte Spotify har jag betalat 99:-.

Fungerar inte tjänsterna till Xbox som det ska, så sitter jag där med en konsol för flera tusen.

Dessutom hoppas och tror jag att den här karusellen med 24 timmar, begagnat osv är ett stort jävla skämt, en PR-grej.
Jag hoppas verkligen det för Microsoft skull, så här jävla sopdumma kan man bara inte bli.

EDIT: OBS! vad jag faktiskt citerade också SejLax! Har Microsoft strul kan du ej spela.

Redigerat av Falcy, 09 June 2013 - 23:08.

Postad 09 June 2013 - 23:18

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Är också inne på linjen att jag ogillar online-drm för konsoler. Visst kan man väl jämföra med Spotify och Netflix, men missar då poängen att där betalar du för tillgång under en viss period till ett företags hela bibliotek av film eller musik. När du köper ett spel så har du tillgång till just det spelet "permanent". Och då är det ju just definitionen av "permanent" som blir lite lurig med drm. Nu blir det istället "på obestämd tid, så länge säljaren känner att den vill leva upp till sin del i avtalet". Jag kan inte finna några paralleller till detta system nån annanstans i konsumtionssamhället. Köparen och säljaren byter vara mot pengar, men säljaren förbehåller sig rätten att ångra sig och säga upp avtalet, utan att ge pengarna tillbaka.

Så jag tycker det är rätt att det gnälls. Man kan ju hoppas att fler satsar på drm-fritt i framtiden och såna tjänster stödjer jag mer än gärna. All skit till MS och även om de förmodligen undviker alla såna diskussioner nu på E3 så ska det bli ytterst intressant att följa just denna diskussion på vägen fram till release.

Redigerat av jayreso, 09 June 2013 - 23:20.

Postad 10 June 2013 - 06:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Saken är den att om servrarna går ner så blir enheten obrukbar. Har man inte spelat på två sagar och sätter igång när servrarna är nere så går det ej att spela. Men jag tror faktiskt att ms kommer ha en backupserver plus att autentiseringen är så snabb så att det bara tar ett par kb.

Det man bör fråga sig (säger en som är efterbliven på datorer) är om enheter som hela tiden är uppkopplade också hela tiden är uppkopplade mot autentiseringsservern. Om enheterna som är på och har en sladd inne hela tiden matar information till servern så kn det kanske bli problem med överbeöastning (15 miljoner enheter samtidigt). Även om man delar upp servrarna på jättemånga så blir det säkert ett problem.

Om enheterna söker sig till servern en gång i timmen är det bättre, mindre belastning.
Någon som vill gissa hur det ser ut?

Postad 10 June 2013 - 07:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Verkar som Lucid Games kanske presenterar något på eller i samband med Xbox-eventet. Undrar vad det kan vara...

Inge speciellt, de skulle bara säga att humming hade stenkoll. :) ;)

Redigerat av pacman, 10 June 2013 - 08:11.

Postad 10 June 2013 - 07:50

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

När du köper ett spel så har du tillgång till just det spelet "permanent". Och då är det ju just definitionen av "permanent" som blir lite lurig med drm. Nu blir det istället "på obestämd tid, så länge säljaren känner att den vill leva upp till sin del i avtalet".

Detta håller jag helt med om. Känns inte bra.

Men man får väl ändå anta att MS kommer göra sitt bästa för att förhindra avbrott och i praktiken så kommer det ju att innebära att jämförelsen mellan Netflix och Xbox Live är korrekt. Och jag kan, i ärlighetens namn, fortfarande inte se hur priset på hårdvaran spelar in i jämförelsen.
Det går ju att dra allting till sin spets om man vill. "What if..."

Alltså, jag tycker inte om det här jag heller. Men jag tycker inte det är en katastrof. Jag litar på att det kommer fungera jättebra i praktiken. Men visst luktar det illa och det är bra att folk säger ifrån.

Redigerat av SejLax, 10 June 2013 - 07:52.

Postad 10 June 2013 - 07:52

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Saken är den att om servrarna går ner så blir enheten obrukbar. Har man inte spelat på två sagar och sätter igång när servrarna är nere så går det ej att spela. Men jag tror faktiskt att ms kommer ha en backupserver plus att autentiseringen är så snabb så att det bara tar ett par kb.

Det man bör fråga sig (säger en som är efterbliven på datorer) är om enheter som hela tiden är uppkopplade också hela tiden är uppkopplade mot autentiseringsservern. Om enheterna som är på och har en sladd inne hela tiden matar information till servern så kn det kanske bli problem med överbeöastning (15 miljoner enheter samtidigt). Även om man delar upp servrarna på jättemånga så blir det säkert ett problem.

Om enheterna söker sig till servern en gång i timmen är det bättre, mindre belastning.
Någon som vill gissa hur det ser ut?

Bandbredd kostar en hel del pengar och jag tror inte Microsoft vill betala extra så de kommer minemera datat som skickas. Den delen kommer nog inte vara ett problem. Självklart kan tekniken strula i alla fall men efterson kollen bara behövs var 24e timme bör ju ett kortare avbrott inte bli ett problem för de flesta.

Värre är det ju med spel som lägger ut beräkningar på molnet.

Postad 10 June 2013 - 08:10

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0
Hoppas på att det räcker att koppla upp sig varje gång man stoppar in ett spel som xboxen inte känner igen. Spela med skiva offline och utan skiva online. Men det går väl att kringå DRM då så det får vi väl inte se.

Postad 10 June 2013 - 08:36

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
http://www.neogaf.co...ad.php?t=581089

1. Confirmed Microsoft is actively attempting to get developers to not mention PS4 versions. If they don't say "OUR GAME IS EXCLUSIVE FOR XBONE" expect a PS4 version. #truthfact

2. More DRM messaging at Gamescom. There is no rental strategy. Try to sweep it under the rug and hope people don't remember.

3. Cloud power was designed as DRM. Period. DRM was Microsoft's idea. EA and Ubisoft are supporters, Activision slightly less so.

4. DRM plans are actually worse than what they've stated.

5. Mirror's Edge 2 at MS conference.

6. Prince of Persia (reboot?) at MS conference.

7. Secret Phil Spencer game = World of Tanks

8. Live paywall still there.

9. Dead Rising 3, and exclusive DLC for another Capcom game at MS conference.

10. No online paywall for PS4. Unconfirmed.

11. No DRM info for PS4.

Redigerat av Christopher_A, 10 June 2013 - 08:38.

Postad 10 June 2013 - 09:20

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
http://www.neogaf.co...&postcount=1687

Quote:
1. Confirmed Microsoft is actively attempting to get developers to not mention PS4 versions. If they don't say "OUR GAME IS EXCLUSIVE FOR XBONE" expect a PS4 version. #truthfact

Shocking revelation. Like every E3 PC ever before.

Quote:
2. More DRM messaging at Gamescom. There is no rental strategy. Try to sweep it under the rug and hope people don't remember.

There is a rental strategy but it involves mandatory demos. No game renting as we
know it now but that shouldn't be surprising either.

Quote:
3. Cloud power was designed as DRM. Period. DRM was Microsoft's idea. EA and Ubisoft are supporters, Activision slightly less so.

#nonfact Can't be proven, can't be disproven. Wow.

Quote:
4. DRM plans are actually worse than what they've stated.

#nonfact2 So you know they are worse? But after telling everything else you cannot tell this one? LOL!!! Spill the beans or don't. Mysterious stuff like this just shows that you really might just have an agenda against Microsoft.

Quote:
5. Mirror's Edge 2 at MS conference.

As if we didn't know already.

Quote:
6. Prince of Persia (reboot?) at MS conference.

Wasn't it cancelled a couple of months ago? I think you lurk on Youtube and
fell for a fake from two days ago (Prince of Persia E3 leak).

Quote:
7. Secret Phil Spencer game = World of Tanks

And if they don't show it it's gonna be at Gamescom, right?

Quote:
8. Live paywall still there.

What a surprise. As if anybody expected Microsoft to give up 1 billion a year in revenue.

Quote:
9. Dead Rising 3, and exclusive DLC for another Capcom game at MS conference.

Known for quite some time as well. A rumour on top of a rumour is ridiculous.

Quote:
10. No online paywall for PS4. Unconfirmed.

Again, how convenient.

Quote:
11. No DRM info for PS4.

#convenientliefact

So let me get this straight: You seem to imply you know about Microsofts PC, yet you have no clue about all those new IPs that they're gonna present? It just doesn't add up. I think you'll need a new account in a couple of hours but let's see. If you turn out legit I'm gonna eat some crow but so far it seems like you're just an annoying troll.

Postad 10 June 2013 - 09:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

http://www.neogaf.co...ad.php?t=581089

NeoGAF = den nya källan.

Postad 10 June 2013 - 09:43

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

http://www.neogaf.co...&postcount=1687

uppenbarligen vet den killen inte så mycket om cboat

Redigerat av Christopher_A, 10 June 2013 - 09:53.

Postad 10 June 2013 - 09:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
* Edit, ute och cyklar

Redigerat av PalmiNio, 10 June 2013 - 10:06.

Postad 10 June 2013 - 09:59

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Han har väl varit rätt välkänd för att posta rätt uppenbara saker utan någon direkt information. Aka säga att nya uppföljare är på G eller att bekräfta saker som redan är ryktade.

T ex att säga att Dead Rising 3 ska komma är som att jag nu kan avslöja att det kommer en uppföljare till GTA V (You know where you read it first!)

Han var ju rätt spot on på:
Xenon facts from the big hi roller game meets last week

-- ALL TITLES must be live aware
-- movie playback? WM9-based
-- built in mp3/wma player
-- 7gigbyte dvd with dual layers
-- xbox 2 hd is gonna be optional {uh oh}

this post is sponnsored by my buttocks n

Typ inte många rätt där. 3 första är liksom "common sense" och de andra 2 var helt tagna i luften.

du vet att Xenon var 360?
360 fungerar på TVs som inte är HD
många spel på 360 (och PS3) är inte HD utan uppskalade till 720p
360 har en DVD-läsare

Postad 10 June 2013 - 10:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

du vet att Xenon var 360?
360 fungerar på TVs som inte är HD
många spel på 360 (och PS3) är inte HD utan uppskalade till 720p
360 har en DVD-läsare

Hehe my fucking bad. Då var han mer Spot on facts. Såg fan inte datumet.

Aja ingen "ny" fakta på bordet ändå.

Postad 10 June 2013 - 10:11

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det här var bara positivt känns det som.
-Digitalsläpp samtidigt som skiva, check
-Spela utan skiva, check
-Sälja/byta in spel på skiva, check

Familjekonto är en riktigt bjudning, upp till 10 pers som kan spela alla spel, helt gratis, var som helst.

Håller med var ju i princip bara bra nyheter där.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 10 June 2013 - 10:12.

Postad 10 June 2013 - 10:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Håller med var ju i princip bara bra nyheter där.

Frågan är dock om dessa 10 pers som delar på 1 konto kan spela samma spel samtidigt.

Om ja, då är det dags att ragga 10 pers som man kan dela med. Om nej, då blir det svårt.

Postad 10 June 2013 - 10:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Inge speciellt, de skulle bara säga att humming hade stenkoll. :) ;)

Attans. Skulle inte gloatat i E3 tråden utan bara låtit denna kommentaren ligga. ;)

Postad 10 June 2013 - 10:51

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Frågan är dock om dessa 10 pers som delar på 1 konto kan spela samma spel samtidigt.

Om ja, då är det dags att ragga 10 pers som man kan dela med. Om nej, då blir det svårt.

Absolut.
Ser det också som positivt att jag kan logga på hemma hos mig med polarens konto och spela hans spel och tvärtom om man har lust (oavsett om man kan dela 10 spel).
När polaren är på semester, jobbar etc så är det bara låna kontot och vips har man tillgång till massa mer spel.
Kan man dela på 10 spel ja då har MS mer el mindre dödat piratmarknaden direkt då det inte längre finns ngn ursäkt att ladda hem spel.

Postad 10 June 2013 - 10:54

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

1 person kan spela åt gången.

Edit: Är helt säker på att jag såg den informationen tidigare men lyckas inte hitta den så jag kan ha fel.

Redigerat av Unregisteredb3599d3b, 10 June 2013 - 11:08.

Postad 10 June 2013 - 11:08

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

1 person kan spela åt gången.

Även om det är så så är det ju kanon, alla singleplayer spel kommer man iaf jag ju köpa med polarna och sen spela när det går.

Postad 10 June 2013 - 11:22

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Nu kommer jag inte ihåg vart jag läste det men skulle inte MS lansera en begagnad marknad på live en tid efter att X1 lanserats eller är detta något jag endast fantiserat ihop ? :mellow:

Postad 10 June 2013 - 11:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nu kommer jag inte ihåg vart jag läste det men skulle inte MS lansera en begagnad marknad på live en tid efter att X1 lanserats eller är detta något jag endast fantiserat ihop ? :mellow:

Det skulle nog vara en lösning men inget som är presenterat från Microsoft själva.

Nu ser det ut typ som följande:

1. Sälja till butik (typ Game)
- Kedjan måste vara godkänd
- Utgivaren av spelet kan ta ut avgifter

2. Sälja privat
- Måste säljas till en "vän" på Live som varit där 30 dagar
- Kan endast återsäljas 1 gång.

Postad 10 June 2013 - 12:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
De pratade om något liknande. Kallade de inte det 'auction house' eller liknande? Detta var dock långt innan de presenterade namnet så det kanske ändrades till den nuvarande modellen?

Postad 10 June 2013 - 13:00

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
rm auction house ala d3 där MS tar % och delar ut till spelutvecklarna? :P

Postad 10 June 2013 - 13:27

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Det skulle nog vara en lösning men inget som är presenterat från Microsoft själva.

Nu ser det ut typ som följande:

1. Sälja till butik (typ Game)
- Kedjan måste vara godkänd
- Utgivaren av spelet kan ta ut avgifter

2. Sälja privat
- Måste säljas till en "vän" på Live som varit där 30 dagar
- Kan endast återsäljas 1 gång.

3. bara om utgivaren tillåter det

Även om det är så så är det ju kanon, alla singleplayer spel kommer man iaf jag ju köpa med polarna och sen spela när det går.

de skriver familj så jag gissar på att de har någon slags begränsning så att det inte går. exempelvis att det bara går på underkonton till familjekonto och alla konton måste skapas på samma maskin eller nåt sånt

Redigerat av Christopher_A, 10 June 2013 - 13:27.

Postad 10 June 2013 - 13:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

de skriver familj så jag gissar på att de har någon slags begränsning så att det inte går. exempelvis att det bara går på underkonton till familjekonto och alla konton måste skapas på samma maskin eller nåt sånt

De nämner andra maskiner så ska troligen funka om man har mer än 1 Xbone i hushållet.

Med tanke på att det är hela 10 stycken så måste där finnas inbyggda begränsningar.

Postad 10 June 2013 - 13:57

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Intressant och se hur dom ska kunna veta vilka som är min familj och inte.
Oavsett vilket så borde jag bara kunna skapa ett extra konto hemma (om det är ngt som måste göras på min konsoll initialt) sen ge det kontot till en polare.
Det innebär visserligen att han får signa ut och in på mitt "extra" konto när han vill lira mina spel men det är ju överkomligt om det är SP spel.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 10 June 2013 - 13:58.

Postad 10 June 2013 - 14:02

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 1
Skönt att dagen är här.. :)

Tycker Microsoft haft live PR fiasko, Sony har vart lite smartare, hoppas de inte släpper bomber ikväll.. :D

Postad 10 June 2013 - 15:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Jag är nog minoritet här med tanke på att jag gärna skrotar andrahandsmarknaden mot att jag slipper gå fram till boxen för att byta skiva. Förstår faktiskt inte hur det kan uppröra så.

Postad 10 June 2013 - 15:26

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Det bästa hade förstås varit om de haft en kod där du kan välja att knyta den till boxen och därefter inte behöva skivan någonsin igen alt inte knyta den och då behöva skivan i vid varje spelning. Alla nöjda.

Redigerat av letmefly, 10 June 2013 - 15:26.

Postad 10 June 2013 - 15:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Jag är nog minoritet här med tanke på att jag gärna skrotar andrahandsmarknaden mot att jag slipper gå fram till boxen för att byta skiva. Förstår faktiskt inte hur det kan uppröra så.

Sure men samtidigt så behöver det ena inte utesluta det andra egentligen. Det är inte fråga om tekniska utmaningar utan vilket "makt" som utgivaren vill ha över produkten även efter att du har köpt den.

Kort sagt, en öppen begagnat marknad hade kunna fungera samtidigt som man kan köra spel direkt från skivan.

En grym lösning hade varit:
- Du köper ett spel på skiva
- Om du vill installera och köra från hårddisken utan skiva så måste du koppla upp dig och "låsa" spelet till ditt konto
- Skivan kan ligga där och samla smuts samtidigt som du kör direkt från hårddisken
- Skiten fungera även om du är Offline, om du har skivan i.
- Vill du sen sälja vidare spelet så går du in på en inställning och väljer att avinstallera spelet samtidigt som din maskin kopplar upp dig och säger till Microsoft att du nu har tagit bort spelet från din Xbox One
- Nu kan du installera spelet, från skiva, på en helt annan konsol.

Väljer du att inte installera så kommer Xbox One kräva att du har skivan i varje gång du spelar.

Väljer du att installera det kommer du inte kunna stoppa in det i en annan maskin under tiden.

Loop-hålet är såklart att 1 maskin kan vara online och spela det från hårddisken medan 1 maskin till kan vara offline och köra det från skivan.

Skulle du tappa uppkopplingen mer än 24h så pausas spelet snällt och ber dig sätta in skivan för att verifiera att du inte "missbrukar" systemet.

Där har du en modell som jag tror skulle fungera utmärkt! Men så är inte fallet.....tyvärr.

Postad 10 June 2013 - 15:42

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Hehe - samma som jag skrev i mitt inlägg efteråt men absolut.

Postad 10 June 2013 - 16:31

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Postad bild

:lol: (jag skrattar gärna åt Nintendo som bekant)

Postad 10 June 2013 - 16:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1
Hoppas Microsoft backar nu om en timme så kan det här bli bra. Annars är det det sörsta misstaget sen Bill Gates uppkallade företaget efter sitt könsorgan.

Postad 10 June 2013 - 16:49

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Zune, rrod, Windows 8, vista, bing och ballmer är ju några andra exempel.

Postad 10 June 2013 - 16:50

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Hoppas Microsoft backar nu om en timme så kan det här bli bra. Annars är det det sörsta misstaget sen Bill Gates uppkallade företaget efter sitt könsorgan.

Backar på vadå? Jag har inte hängt med... Namnet eller? lol va fan "One" liksom :lol:

Postad 10 June 2013 - 16:55

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Som angry Joe sa, hoppas att ms säger på e3...vi drev med er..era idioter! :D

Ms kommer att stå fast för alla punkter förutom kinect, den behöver INTE vara uppkopplad hela tiden..YAY! Jag ser mest framemot va PS4 har att erbjuda kl 03:00...ladda med kaffe och redbull =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.