j*vla jidder om judder! Kör stillbilder å var glada
HAHA! Stillbilds-TV! ![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
38 relaterade trådar
Postad 01 December 2016 - 08:22
HAHA! Stillbilds-TV! Postad 01 December 2016 - 08:36
Har snackats ganska mycket om flyt och rörelsehantering, särskilt från mig på den här tråden. Förstår att du finner detta viktigt, kanske en av de viktigaste aspekterna. Jag är själv känslig för hur en TV presenterar rörelser, dock inte lika känslig som jag är för clouding, buzzing och dålig svärta t ex. Tack o lov lider inte OLED av något sådant. Däremot är mångas upplevelse att LG inte legat i framkant när det gäller rörelsehantering. Min erfarenhet av t ex Panasonic, Sony och Philips är bättre på den här punkten. Sedan, vilket andra redan påpekat, är integrerade Netflix appen i LG inte helt hundra.
Tidigare hade jag ganska stora problem med övertydligt judder, samt ryckighet med TruMotion applicerat. Nu efter mjukvaruuppdatering och fabriksåterställning har läget förbättrats på min panel och jag kan äntligen avnjuta de flesta Blu-ray skivor utan TruMotion eftersom judder inte längre är lika påträngande. Såg inte kul ut på mitt exemplar tidigare. Nu motsvarar det ungefär vad jag förväntar mig. Bilden blir dessutom lite klarare och "renare" utan interpolering, vilket är positivt.
Hur använder du TruMotion? User-läge De-judder 3 / De-blur 10 brukar funka ok på det mesta materialet, specifikt efter senaste tidens mjukvaruuppdateringar. Inte helt problemfritt dock. 'Perfekt' flyt utan artefakter respektive judder kommer du tyvärr inte få med förutsättningarna i dagens läge. Redigerat av RickyDeg, 01 December 2016 - 08:58. Postad 01 December 2016 - 09:17
Tror inte det. Har själv inte uppdaterat men nya firmwaren ska åtgärda ett problem med nya PS4 Pro. Postad 01 December 2016 - 09:22
Släpptes idag till C6/E6/G6. Antar att B6 kommer få det tids nog. http://www.hdtvtest....01612014385.htm Postad 01 December 2016 - 09:23
Verkar som det släpps firmware för HDR game mode.
Men inte för B serien. http://www.hdtvtest....01612014385.htm Postad 01 December 2016 - 09:24 I den inbyggda Netflix-appen får jag inte möjlighet att välja 5.1-ljud som "språk" på filmerna, det blir bara någon stereo-variant. Har någon annan märkt det? Är det en inställning, eller är det ytterligare något appen inte stöder? I alla andra Netflix-klienter jag har går det att välja Dolby, Dolby+ osv. Postad 01 December 2016 - 09:26 jag får alltid 5.1 ut från netflixappen, kan inte minnas att jag ställt in nåt speciellt Postad 01 December 2016 - 09:35
Hmm, vad gör jag för fel? Tar du ut ljudet till förstärkare? Optiskt, eller via hdmi i så fall? Postad 01 December 2016 - 09:38
Men måste la komma för B-serien med? Postad 01 December 2016 - 09:38 någon som kör chromecast ultra och jämnfört netflix apparna? bättre flyt? kan inte testa förens jag flyttar in i nya lägenheten 19 dec.. Postad 01 December 2016 - 09:50
Har skillnaden att göra med de olika chipen för bildbehandling som sitter i apparaterna? Har C samma LG-chipset som E och, antar jag, G? B har väl något Realtek chipset om jag inte minns helt fel. Postad 01 December 2016 - 09:56
vad händer om du kör utan hdr? blir det mindre input lag då? Postad 01 December 2016 - 09:56 B6 (som är storsäljaren i 2016-års OLED sortiment) får vänta på .65 uppdateringen, enligt LG Support. Inom nån vecka spådde de. Postad 01 December 2016 - 09:59
Ja, vad jag läst om tidigare uppdateringarna brukar det dröja en vecka eller två till innan det kommer till B6. Sen brukar det ta en stund innan varje uppdatering kommer ut i alla länder. Redigerat av JBRipley, 01 December 2016 - 10:01. Postad 01 December 2016 - 10:00
Min B6 hojtade till om uppdatering imorse så jag körde in den (.65). Postad 01 December 2016 - 10:02
Den (.65) fanns redo för uppdatering när jag slog på min 65B6V i morse. Kan det vara ytterligare en uppdatering på gång? I USA fick G-serien .70 igår.. Postad 01 December 2016 - 10:04
Hur får du ut ljudet till din receiver?
Det här problemet har jag haft med under den senaste månaden. Jag tror det har med senaste mjukvara uppgradering att göra (Version 04.30.50) men inte säkert. Var i kontakt med Netflix om detta men fick inga hjälp därifrån heller. Men till sist visade sig att inställningar för att ta ut ljud då och då ändrar. Det som man måste göra är att gå till: Sound => Sound out => Audio out (optical/HDMI ARC) => Digital Sound out <Auto> Simplink (HDMI-CEC) <on>
starta om tv så får du tillbaka 5.1 Notera att du måste kolla den varje gång din 5.1 försvinner. Hoppas det hjälper dig oxå. Redigerat av Enator, 01 December 2016 - 10:14. Postad 01 December 2016 - 10:11
Kanon, tack! Ska testa det när jag kommer hem. Ljud är viktigt för mig, var rädd att jag skulle bli tvungen att välja mellan 4k och surroundljud Postad 01 December 2016 - 10:12
Nu kom denna uppdatering på min tv.
Region Sverige Postad 01 December 2016 - 10:18
kör till en förstärkare via ARC på HDMI-2, kolla i ljudinställningarna på TVn om det finns någon inställning där? Jag kan kolla när jag kommer hem Postad 01 December 2016 - 10:51
Yes, den löser HDCP 2.2 problemet. Men pratas om på andra forum att HDR game läge även kommit i en uppdatering. Så är förmodligen en nyare än .65 ändå? Postad 01 December 2016 - 11:03
Bra! Gick snabbare än jag trodde!
Dags att uppdatera (och fabriksåterställa igen) när man kommer hem från jobbet då... Postad 01 December 2016 - 11:18 Har någon uppgraderat via USB? Är det risky business eller känns det ok? Postad 01 December 2016 - 12:19
Jag beställde en 55B6 från Elgigantens på Black Friday när beräknad webblagerleverans var 2016-11-30. Första datum för hemleverans med inbärning var först 7:e december.
Nån som beställt med hemleverans från Elgiganten som vet om det brukar vara så lång tid mellan webblager och leverans eller brukar det dyka upp tidigare? Postad 01 December 2016 - 13:04
Tydligen är B6 utelämnad på HDR Game mode pga tv använder ett annat system chip.
http://www.hdtvtest....01612014385.htm
"LG’s [HDR Game] firmware update is available to download and install for US owners of the C6, E6 and G6, but not currently the LG B6 which uses a different SoC (system-on-chip). A similar update should be rolled out in other markets including the UK and Europe in a few weeks’ time." Postad 01 December 2016 - 13:10
Dom har väl typ 900% mer att göra nu efter Black Friday än i vanliga fall. Postad 01 December 2016 - 13:58 Är det någon som har läst om det kommer att komma ett "HDR Game Mode" till B6? Jag tycker det verkar osäkert om det ens gör det.
Från flatpanelshd.com:
Postad 01 December 2016 - 14:05
Får se om de fixar en update till B6 med Game mode HDR annars får man väl lämna tillbaka o vänts på nösta black friday:😄😬
Postad 01 December 2016 - 14:35
Inte överhuvudtaget? Inte för film heller? Eller bara för spel? Vilken panel? Postad 01 December 2016 - 14:41 Lugn bara....klart det kommer en uppdate till B6an....om inte so what,,,,,jag tycker det funkar utmärkt att spela på den!!
LG pissar verkligen sina kunder i ansiktet om de inte gör något "HDR game" läge på B6an också,
/D Redigerat av Unregistered94f9f4c4, 01 December 2016 - 14:42. Postad 01 December 2016 - 14:52 Har ett Nvidia gtx 670 som jag försöker skicka ljud och bild från datorn till tv:n. Kan spela upp filmerna som finns på datorn, men får inget ljud. Några tips? Postad 01 December 2016 - 14:57 ändra till nvidia hdmi output som ljudenhet i windows så ska det funka Postad 01 December 2016 - 15:00 Hej! Är det någon som vet hur 55" B6 presterar som panel att spela Xbox One eller PS4 PRO på? Är den en snabb nog panel att spela på även om den inte har ett "snabbt" spel läge som Samsungs 8000 och 9000 serie har. Mvh Johan Postad 01 December 2016 - 15:01 Daka83: Men kan någon bekräfta det eller är det bara rent spekulativt?
psygnoziz: Jag testade just och HDR fungerar fortfarande för på min TV (OLED65B6V) efter uppdateringen. Testade att spela upp ett HDR-klipp via inbyggd media spelare (DLNA) samt spelade i ett HDR-spel på min XBOX One S (via HDMI). Vad är det som inte fungerar för dig? Redigerat av tronix, 01 December 2016 - 15:05. Postad 01 December 2016 - 15:12 psygnoziz: Jag testade just och HDR fungerar fortfarande för på min TV (OLED65B6V) efter uppdateringen. Testade att spela upp ett HDR-klipp via inbyggd media spelare (DLNA) samt spelade i ett HDR-spel på min XBOX One S (via HDMI). Vad är det som inte fungerar för dig?
Hdr genom ps4 pro det står att min tv inte stödjer HDR. modell b6 Postad 01 December 2016 - 15:15
Bara för att vara säker, du är 100% säker på att du har aktiverat "HDMI ULTRA HD Deep Colour" på den HDMI-porten som du har PS4:an ansluten till?
Se här: http://www.lg.com/uk...28590776-others Postad 01 December 2016 - 15:31
Jag har provat HDR via åtminstone HDMI 1 och HDMI 2, men det går att aktivera "HDMI ULTRA HD Deep Colour" på alla fyra HDMI-portar. Postad 01 December 2016 - 15:33
ALla har fullt HDR stöd..
Slå bort hdcp i settings på ps4 pro´n., sen ska 4k och hdr funka.
/D
Läs tråden....
Men ja, för mig och mina ögon funkar den utmärkt att spela ps4 pro och HDR spel i 4K!
/D Postad 01 December 2016 - 15:35
Tack hade glömt det helt efter jag återställde tven Postad 01 December 2016 - 16:51
Löste ljudproblemet dock så flimmrar bilden av och på immellanåt. Kan de ha att göra med grafikkortet, hdmikabeln, högre upplösning på tvn än datorskärmen? Redigerat av Unregistered3261912c, 01 December 2016 - 17:21. Postad 01 December 2016 - 16:53 Någon som har bra exempel på HDR vs Ej HDR? Börjar tro jag har fel på ögonen då jag inte ser några större skillnader på filmer eller spel med eller utan HDR.....
Har tittat på LG´s Journey demo och det är ju underbart men hur mycket är HDR?
TV´n skalar ju upp något fantastiskt bra och blurays utan HDR blir fantastiska.
Någon som kan tipsa om något demo eller kanske tidsangivelser i någon av dessa filmerna:
Deadpool
Star Trek Beyond
Independence Day :Resurgence
X-Men Apocalypse
Spiderman 2
Hancock
Postad 01 December 2016 - 17:00
Hej alla.
Då har jag efter nästan en veckas förvaring i kartong äntligen monterat min 55" B6. Måste säga att det är verkligen en vacker pjäs. Nu har jag bara precis kopplat in Viasat boxen via min receiver för att se så allt funkar och det gör det. Detta är min första smart eller avancerade TV som jag köpt. Bara haft billigare varianter innan med knappt några finesser. Men med alla dessa olika inställningar blir jag rent nollställd i huvudet och vet fan inte var jag skall börja. Har så många funderingar och frågor så jag vet inte var jag skall börja. Vill helst inte att alla skall se mina dumma frågor så därför undrar jag om någon här på denna sida som har stor erfarenhet av just denna TV kanske skulle vilja hjälpa mig? Denna/ dessa personer tar jag helst frågorna via PM. Så personen skall helst ha lite tålamod med mig. Tacksam för hjälpen. Postad 01 December 2016 - 18:15
Inga frågor är dumma. Du har fått ett meddelande Redigerat av RickyDeg, 01 December 2016 - 18:16. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |