Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
Postad 08 December 2021 - 11:51
Fasen vad kul. Vad blev det Tama, Yamaha, Ludwig eller klev du rakt in i fintrummornas mecka DW?+ äntligen köpt trumset!
+ Bra med jobb
- Okontrollerat mycket jobb som ramlar in.
Redigerat av PML73, 08 December 2021 - 11:52.
Postad 08 December 2021 - 13:34
Fasen vad kul. Vad blev det Tama, Yamaha, Ludwig eller klev du rakt in i fintrummornas mecka DW?
+ Bra med jobb
- Okontrollerat mycket jobb som ramlar in.
Budget-variant på digitalset, men är grymt nöjd.
mps850.png 248.52K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av MrSpokk, 09 December 2021 - 08:07.
Postad 08 December 2021 - 17:36
Budget budget budget-variant på digitalset, men är grymt nöjd.
+++ För de digitala trummornas utveckling de senaste 15åren.
- Alldeles för lite tid för att lära sig alla möjliga instrument.
Postad 11 December 2021 - 20:40
+ Kul julfirande med beklädnad av gran.
- Önskar alla som missar detta kunna delta. punkt. Det skulle bli så bra...
Vänligen
Postad 13 December 2021 - 20:12
Ta vara på varje sekund ni har på denna jord.
Postad 14 December 2021 - 15:45
- Vår kära hund fick somna in idag
+ Snart går vi mot ljusare tider, om en vecka vänder skiten.
Postad 14 December 2021 - 16:40
Hu, lider med dig. Saknar fortfarande vår (att vi har en kvar hjälper föga. de är individer och träffar hjärtat olika hårt).- Vår kära hund fick somna in idag
Postad 15 December 2021 - 09:27
beklagar förlusten.
Postad 17 December 2021 - 17:36
Det positiva är att kärleken, så mycket den gör saknaden outhärdlig, även är det som läker hjärtat. Jag saknar våra hundar fruktansvärt mycket men känner mig fortfarande överväldigad av kärlek när jag tänker på dem och allt jag har att tacka dem för.
- Var tvungen att åka tunnelbana i tisdags och idag för att fixa respektive hämta nytt ID-kort och det är bara en liten, liten del av nollåttorna som bär munskydd. En av tjugo kanske. Svensken är så bortskämd med att få göra som han vill.
+ Det fåtal som bär munskydd och andningsmask. Förståndiga människor utan anspråk på Darwinpriset. Ja, det skaver. Ja, glasögonen om man har det immar igen. Ja, det är påfrestande. Men vi befinner oss i en pandemi.
+ De etablissemang som kräver vaccinpass. Vill man få låtsas att allt är normalt får man finna sig i det.
Postad 17 December 2021 - 18:56
beklagar jag saknar fortfarande vår Zonda.- Vår kära hund fick somna in idag
Postad 19 December 2021 - 10:12
- Tid är alltid en faktor som avsevärt påverkar möjligheterna till utökad kunskap.
Postad 20 December 2021 - 19:13
Efter veckor av ovisshet och försök till att väcka ur koman så vakna han.
Tog ytterligare några veckor av rullator innan han återfått nått sånär funktion att kunna gå själv.
- Kunde dött av Lassepåhörnet "vaccinet".
+ Det är på bättringsvägen.
Postad 20 December 2021 - 19:35
Men ja, tillfälligheterna har ju sina begränsningar också. SSIH…
+ Snart två veckors ledighet och hinner med deadline med precis lagom marginal (kan släppa jobbet helt).
- Ventilationen i lägenheten bullrar så till den grad att det låter som att nån borrar i väggen. Måste prata med hyresvärden.
Postad 20 December 2021 - 22:02
Pip, om man får så pass svåra biverkningar av vaccinet är nog risken stor att man skulle bli dödligt sjuk i covid-19 utan vaccination. En del av det du skriver låter inte heller som att det orsakades direkt av vaccinet utan av någon känd eller okänd komorbiditet och komplikationer i behandlingen och nedsövdheten; lunginflammationen exempelvis.
Vaccinen är ju framtagna för att vara så säkra de kan utifrån den tid man har haft på sig att utveckla och testa dem, vilket i ett katastrofläge som den här pandemin innebär en del ovissheter. Vi blir tvungna att välja den mindre av två ondskor och det dröjde inte länge innan det stod klart att covid-19 är en av de värsta farsoterna sedan pesten samt att vaccinen är avsevärt mycket säkrare. Vi behöver vaccinera oss för att få kontroll över läget.
Med det sagt hoppas jag att din pappa fortsätter att återhämta sig. Det är minst sagt ingen rolig upplevelse han har gått igenom.
Postad 21 December 2021 - 12:10
- Farsan vaccinskadad av coronasprutorna (dos 2). Fullt frisk man fick epelepsi, blodproppar, höga infektionsvärden i hela kroppen. Hölls nedsövd i 2 veckor men fick kraftig lunginflammation i båda lungorna.
Efter veckor av ovisshet och försök till att väcka ur koman så vakna han.
Tog ytterligare några veckor av rullator innan han återfått nått sånär funktion att kunna gå själv.
- Kunde dött av Lassepåhörnet "vaccinet".
+ Det är på bättringsvägen.
Bekräftat orsakat av vaccinet eller spekulationer?
Postad 21 December 2021 - 13:37
Bekräftat orsakat av vaccinet eller spekulationer?
Jag skulle tro det sistnämnda. Jag är ingen sakkunnig men så vitt jag vet drar man inga sådana slutsatser i enskilda fall. Skulle detta nu hänt i nära anslutning till vaccinationen så för man in det som en möjlig biverkning. Det är inte innan man har fått tillräckligt många sådana fall som det går att dra slutsatsen att det kan ha med vaccinet att göra. Så jag tror att Pip spekulerar här.
+ Covidvaccinen är nog några av de bäst testade läkemedel vi har idag. Nästan 9 miljarder doser har getts med mycket få allvarliga biverkningar. De har räddat massor med liv.
- Att vissa gör sitt bästa för att "gå mot strömmen" och att det i vissa fall riskerar hälsan på både dem själva och på de som går på deras desinformation. Håll er till plattjordsteorin eller månlandningen för bövelen ![]()
Postad 21 December 2021 - 13:43
Men om det kommer från "Lasse på hörnet" kanske det inte är så värst testat. Det brukar inte vara vaccin sådana langare säljer direkt ![]()
+ Kikar efter ny bil.
- Konstant ambivalens om vad jag vill ha då det förmodligen blir en nöjesbil.
Postad 21 December 2021 - 17:44
- folk som verkligen inte fattar något och förstör denna tråden också.
+snart vår så jag kan plocka ut sommarbilen ![]()
- jul
+julen snabbt överstökad
Postad 21 December 2021 - 18:47
- "Snillen" som spekulerar kring Covid vaccinets nytta...
+ Jobbat sista dagen för året, ledig till den 3/1. Var länge sedan jag var ledig mer än en helg nu så ska bli otroligt skönt.
Postad 21 December 2021 - 19:56
- Blir nog inte mer än max ett par centimer snö i Linköping
Postad 21 December 2021 - 20:37
+snart vår så jag kan plocka ut sommarbilen
Grymt! Du har väl en Ford Mustang? Får hoppas på en kort vinter så du kan köra som Bullitt. ![]()
Jag har kört mycket BMW, Volvo, Mini, Toyota och Audi men är väldigt intresserad av att prova Mercedes. Hade förstås aldrig gått i de banorna om jag inte blivit av med S80n men jag får se detta som en tillfällighet att prova något nytt. Cab vore också riktigt trevligt när man åker ut till sommarstugan.
Postad 21 December 2021 - 21:12
Blir bara ett minus idag. Pugh har drabbats av obotlig neuroligisk sjukdom och lägger ner för gott
Fången i hemnet. Stackars karl. Min största idol då det begav sig.
Postad 21 December 2021 - 21:38
- min dotter är fortfarande krasslig, 39 grader feber idag och väldigt hängig och slemhostig
+ antigentest för dottern imorgon, är dock 100 på att det inte är covid eftersom hon har samma symtom som alla hennes klasskamrat mer som testat negativt
+ julen närmar sig
+ mer eller mindre jobbat ikapp allt som måste vara kört imorgon när jag går på långledigt
+/- blir nog ingen jul som vi planerat med släkt och så utan vi blir förmodligen själva hemma, bara vi i familjen och det är inte alls så illa ändå!
Postad 22 December 2021 - 10:56
+ Har hunnit ladda rejält för stor släktträff. ![]()
+++ Stora träffen uteblir, och ärligt talat. Skönare så... ![]()
- Märkligt att det krävs en pandemi för att verkligen uppskatta stillheten. ![]()
--- Nu verkar flygplanen ha börjat passera igen. Fåglarna tystnar. Det var riktigt skönt med vilt fågelliv senaste året. ![]()
Postad 22 December 2021 - 18:14
- ryggskott.. Slarv vid marklyft. Trist när träningen är i en bra fas.
+ drömmen om ett nytt rum för bio är inom räckhåll. Bygglov inskickat och deal med jobbet om ledighet nära i hamn. Kan bli ett mkt spännande 2022!
Postad 24 December 2021 - 09:09
- Energitjuvar typ "det går aldrig, glöm det där, du kommer inte att lyckas osv..."
Postad 25 December 2021 - 11:31
Säljer en fyrhjuling på Facebook och har all info samt bilder på mil, timmar, registrering osv men har ändå fått ca 30 meddelanden med frågan om mil, timmar och hur den är registrerad
Postad 28 December 2021 - 10:28
- - - Min konstnärliga mentor och stora förebild, farmor. Har idag somnat in vid en aktad ålder av 96. Hon var den som enträget visade hur litteratur, film, musik och teater allesammans tillhörde samma skrå och hur lika allt egentligen var i sina renaste former av att vilja förmedla känslor. Allt från Eddan till Satansverserna, från amatörteater till högsta pris i Monaco, från spelemän till symfoniker. En ofattbar saknad.
![]()
+ Att jag fick chansen att umgås med en så unikt genomgod människa som alltid kunde se möjligheterna i varje situation... ![]()
Postad 28 December 2021 - 10:37
- - - Min konstnärliga mentor och stora förebild, farmor. Har idag somnat in vid en aktad ålder av 96. Hon var den som enträget visade hur litteratur, film, musik och teater allesammans tillhörde samma skrå och hur lika allt egentligen var i sina renaste former av att vilja förmedla känslor. Allt från Eddan till Satansverserna, från amatörteater till högsta pris i Monaco, från spelemän till symfoniker. En ofattbar saknad.
+ Att jag fick chansen att umgås med en så unikt genomgod människa som alltid kunde se möjligheterna i varje situation...
Beklagar förlusten. Alltid lika jobbigt ![]()
Postad 01 January 2022 - 19:38
+ förbannat trevligt nyår!
+ nyårslöfte 2022: minska eller till och med ta bort sociala medier (Facebook/Instagram).
Postad 01 January 2022 - 20:37
+Blir ett ”spar” år då jag köpte ny TV och Series X ifjol.
+Känner inget köp begär.
Postad 01 January 2022 - 21:12
+ Jag klarade 2021 års nyårslöfte som var inget snacks eller godis under året.
- Hela familjen har varit sjuk under hela jul och nyår.
Postad 02 January 2022 - 06:59
+ Trumsetet man beställt är påväg och enligt UPS i Danmark.
- Trumsetet man beställt är fortfarande i Danmark.
![]()
Såg att det var fler "Batterister" i tråden. Dock inget gigande för mig, tänkte bara trumma lite i hemmiljö igen efter att ha varit utan trumset i ja en massa år. Blir ett Pearl Masters Maple Complete man kommer att rocka. Sen Paiste 2002 14" medium hihat, 17" och 19" Crash och 22" Ride.
Redigerat av HenkeEdge, 02 January 2022 - 12:13.
Postad 02 January 2022 - 07:29
+ Trumsetet man beställt är påväg och enligt UPS i Danmark.
Kul, ja få ämnen är så givande som att syssla med musik. ![]()
+ Idag säljer jag av några riktiga pärlor till mikrofoner. Fått dem gratis i en förrådsrensning. ![]()
- Bjuder välgörare på tårta och minikoncert imorgon. ![]()
Postad 04 January 2022 - 14:57
Kul, ja få ämnen är så givande som att syssla med musik.
+ Idag säljer jag av några riktiga pärlor till mikrofoner. Fått dem gratis i en förrådsrensning.
- Bjuder välgörare på tårta och minikoncert imorgon.
Jo förstår vad du menar men en liten hobby för mig bara och inte "så" seriöst ändå.
+ Trumsetet är hemma.
- Cymbalerna har inte dykt upp ännu och nu skall allt roddas upp. (Men det är ju ändå lite roligt "extrajobb").
Postad 10 January 2022 - 22:24
- Föreställningen Fira demokratin 100 år på SVT1 som bara var en flummig, idiotisk, meningslös och knarkig soppa av interpretiv dans med en handfull sångnummer insprängda. Så pretentiöst och innehållslöst att det är skandal.
+ Mördaren Robert Durst har dött en plågsam död. Det finns positiva nyheter ibland också. ![]()
Postad 12 January 2022 - 05:55
- Ytterligare en släkting som dött i Covid.
- Tydligen var han ovaccinerad och struntade helt i restriktionerna. Han hade t.o.m. fortsatt gå till jobbet efter att han smittats.
- Så j*vla trött på den här pandemin av dumhet som så många drabbas av. Jag hoppas verkligen att han inte skadade någon annan med sitt oansvariga beteende.
Postad 13 January 2022 - 22:58
- Tid, tid, tid...
Bifogad fil(er)
Postad 14 January 2022 - 00:31
+ Fick ihop pedalbordet, testade i studion.
- Tid, tid, tid...
Nice.
Strymon är trevliga pedaler. Men du saknar en Flint där väl?
..eller ja Big Sky är ju för reverb. Är det tremolo i den med?
Brukar köra en Soul Food overdrive och en "Flint" till min Les Paul.
Redigerat av HenkeEdge, 14 January 2022 - 00:35.
Postad 14 January 2022 - 04:01
Ja Flint är skön, men det finns tremolo i Big Sky. Skulle jag byta ut något så vore det att peta in en Volante istället för Capistan.
Strymon kostar, men levererar också närmast studiokvalitet. T o m bättre än LR Baggs för akkegura. Jag har en handbyggd Windy Trail med trippel X bracing och tre kolfiberstavar i halsen. Styv som få. ;-)
Postad 14 January 2022 - 10:44
Jag har en handbyggd Windy Trail med trippel X bracing och tre kolfiberstavar i halsen. Styv som få. ;-)
Ja, med den säljande/målande beskrivningen är nog annat lika styvt ...
Redigerat av frollic, 14 January 2022 - 10:45.
Postad 14 January 2022 - 12:15
Hehe. Varför välja den enkla vägen, när det är så mycket roligare att forcera genom hårdnackade prövningar.Ja, med den säljande/målande beskrivningen är nog annat lika styvt ...
Postad 14 January 2022 - 21:51
Julafton för mig idag.
Bebisen 22" lång och väger 3206g 😆
IMG_20220114_181435.jpg 126.75K
0 Antal nerladdningar
IMG_20220114_193925.jpg 135.33K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av HenkeEdge, 14 January 2022 - 22:54.
Postad 14 January 2022 - 22:17
Skönt att se.
+++ Ska låta grabben testspela in video på morgondagens spelning. Ska bli kul.
- Lite trött i huvudet ikväll.
Postad 15 January 2022 - 00:51
+ norrsken ute, syntes för blotta ögat och jag bor mitt i Småland
- huvudvärk imorgon pga rödtjutet
Postad 15 January 2022 - 08:31
+Sista pusselbiten för att starta bygge av nytt rum är på plats. Jobbet har beviljat ledighet. Kommunen gett ok till bygglov. Så nu är det bara att sätta fart. Kommer bli ett mkt spännande år
-oj vad jobb det kommer bli IOM att huset måste byggas ut först innan det riktigt roliga med bion börjar
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?