Nej, 24 kanaler är max. Tycker också att det är synd, när man kan ha en massa sidor för tex funktioner.Sitter med en nyinköpt Harmony One, har stött på en liten fråga:
Går det bara att ha fyra sidor med "favoritkanaler" = 24 kanaler?
(med logga för kanalen)
Har ju lite fler kanaler i digital-tv abonnemanget och det hade ju varit trevligt att kunna lägga upp en logga för varje kanal, men har inte lyckats lägga till ytterligare en sida med favoriter.
Någon som vet?
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 318:- |
Postad 02 juni 2009 - 10:28
Postad 02 juni 2009 - 11:42
Postad 03 juni 2009 - 13:20
Hur gör ni andra för att styra er projektor med någon av rf-fjärrarna (895, 1000 eller 1100)?
Har ni köpt till en extra Wireless RF mediaextender, kör ni med nån ir->rf pyramid (isf vilken), ett externt ir-öga som dras till mediaextendern eller har ni löst det på annat sätt?
Jag är ute efter en smidig lösning som syns så lite som möjligt, helst är billig och fungerar problemfritt.
Mvh Henke
Redigerat av henke s, 03 juni 2009 - 13:21.
Postad 03 juni 2009 - 20:53
Om det hjälper att trycka på "help" efter att aktiviteten har startat är det inte ovanligt att det är någon delay som är för kort.
Prova, bara för att se om det är som är boven, att sätta upp alla delayer till säg 1000ms, förutom start-up, öka den med 3-4 sekunder. Om det funkar då är det bara att börja trimma ner dem sen igen och se när det slutar fungera.
På det sättet löste jag mina liknande problem. Vissa av default-delayerna är generöst satta och går att minska rejält, andra är för korta som standard och måste ökas på.
Även jag har problem med att jag måste trycka på help efter att jag startat aktiviteten "titta på TV" eftersom att TV:n inte hamnar på rätt ingång (ingång1) och undrar nu vilka delayer man skall ändra, finns ju flera stycken såg jag i inställningarna för TV. Så här ser mina nuvarande delayer ut för TV:n.
1. Fördröjning vid påslagning = 8000ms
2. Knappintervall = 0ms
3. Ingångsintervall = 1000ms
4. Enhetsintervall = 500ms
Jag blir inte riktigt klok på vilken delay som ska ändras och isåfall hur?
Jag har även märkt att digitalboxen ibland inte startar och även då måste jag trycka help, ska man ändra delayerna för digitalboxen också då eller?
Så här ser delayerna ut för digitalboxen för tillfället:
1. Fördröjning vid påslagning = 1500ms
2. Knappintervall = 100ms
3. Enhetsintervall = 500ms
Skulle uppskatta om nån kunde ge lite råd kring hur man ska gå tillväga för att lösa detta problemet.
Postad 05 juni 2009 - 12:57
För din TV är det uppstartsfördröjningen som du ska öka på. Sätt den riktigt orimligt högt till en början, 30 sekunder eller något, bara för att säkerställa att det är den fördröjnignen som är problemet och minska den sen successivt och se hur långt ner du kommer i tid.
Om digitalboxen ibland inte startar kan det bero på ett par olika faktorer. Boxen kan vara känslig för att du riktar fjärrkontrollen rätt, så att du ibland har den bra riktad och ibland inte. Eller så är det en möjlighet att signalen från fjärrkontrollen inte skickar tillräckligt länge, och sådana parametrar kan du också ställa in i programmet. Även detta finns i guiden som kommer upp när du trycker "troubleshoot" på enheten.
Postad 10 juni 2009 - 12:39
Jag har en Harmony 525 och en ny digitalbox från Viasat. En Pace Pace TDS460NV\4. Är det någon som vet vad man ska skriva in för beteckning för att det ska fungera med denna i Logitech programvaran för fjärren. När jag skriver in "TDS460NV" så kan jag använda digitalboxen med fjärren men bara slå på/av, ändra kanal. Inga andra funktioner finns under boxen (devices).
Tacksam för hjälp.
Postad 18 juni 2009 - 17:28
Använd knappen "troubleshoot" på dina respektive enheter i logitechs program, så kommer den att föreslå saker som du kan ändra :-)
För din TV är det uppstartsfördröjningen som du ska öka på. Sätt den riktigt orimligt högt till en början, 30 sekunder eller något, bara för att säkerställa att det är den fördröjnignen som är problemet och minska den sen successivt och se hur långt ner du kommer i tid.
Om digitalboxen ibland inte startar kan det bero på ett par olika faktorer. Boxen kan vara känslig för att du riktar fjärrkontrollen rätt, så att du ibland har den bra riktad och ibland inte. Eller så är det en möjlighet att signalen från fjärrkontrollen inte skickar tillräckligt länge, och sådana parametrar kan du också ställa in i programmet. Även detta finns i guiden som kommer upp när du trycker "troubleshoot" på enheten.
Tack för tipset ang. "troubleshoot" knappen i programmet

Jag testade att troubleshoota både TV:n & digitalboxen för att se vad programmet rekommenderade för inställningar/ändringar och mycket riktigt var det delayerna som var felsatta. Testade då att öka lite här & där men fick ändå inte riktigt ordning på det varpå jag ringde deras telefon-support och killen jag snackade med ändrade lite delayer i programmet efterhand som jag testade lite olika saker. Därefter vara det bara att uppdatera fjärren & och nu funkar allt klockrent

Måste säga att deras telefon-support är bland dom bästa jag varit i kontakt med, väldigt hjälpsamma & kunniga

Redigerat av Mentos, 18 juni 2009 - 17:29.
Postad 20 juni 2009 - 16:00
Postad 01 juli 2009 - 15:15
Här en nybörjar fråga!
Är det möjligt att få volymen på förstärkaren att ständigt vara tillgänglig oavsett vilken enhet som för tillfället valts?
Tex när jag valt projektorn och samtidigt vill kunna ändra volymen.
Postad 01 juli 2009 - 15:18
Postad 02 juli 2009 - 15:44
Alla mina andra apparater har "Power On" fungerat utan problem, vilket gör det mycket enklare att få rätt saker att starta när man väljer aktivitet. Enligt kundservice så är det ingen garanti att funktionerna ur databasen fungerar även om de dyker upp i listan för den device man lägger till.
Kanske har någon en pronto hex kod eller dylik descrete ir kod?
Postad 03 juli 2009 - 20:01
var och köpte mig en harmony 555 häromdagen och nu efter ca en vecka märker jag att knappen nr "5" är lite mer intryckt än alla andra sifforna, min fråga är om det skall vara så? att man tex känner vilken knapp man är på i mörkret eller har jag fått ett måndags ex.
Det ska vara så..

Jag har just skaffat mig en Harmony one.
Här en nybörjar fråga!
Är det möjligt att få volymen på förstärkaren att ständigt vara tillgänglig oavsett vilken enhet som för tillfället valts?
Tex när jag valt projektorn och samtidigt vill kunna ändra volymen.
Det är möjligt.. det fixar du i "aktiviteter"
Postad 06 juli 2009 - 08:21
Jag har en Harmony 525 och försöker styra en Sanyo plv-z700 projektor, alla funktioner verkar fungera utom just "Power On". Är det någon som har den koden?
Alla mina andra apparater har "Power On" fungerat utan problem, vilket gör det mycket enklare att få rätt saker att starta när man väljer aktivitet. Enligt kundservice så är det ingen garanti att funktionerna ur databasen fungerar även om de dyker upp i listan för den device man lägger till.
Kanske har någon en pronto hex kod eller dylik descrete ir kod?
Har du provat att lära in den knappen från orginalfjärren?
Postad 06 juli 2009 - 10:37

Postad 06 juli 2009 - 12:10
Varför vänta? One är ju perfekt som den är! Åtminstone rent ergonomiskt. Skulle bara vilja ha en uppgradering av programvaran så att det går att få fler kanalikoner, men det är det enda jag saknar.Går i köptankar kring en Harmony One, undrar bara om det väntar några nya kontroller från Logitech runt hörnet? Harmony One har ju faktiskt varit med ett tag nu. Har googlat hejvillt men inte hittat något, finns kanske någon här med lite inside info.
Postad 07 juli 2009 - 08:34
Varför vänta? One är ju perfekt som den är! Åtminstone rent ergonomiskt. Skulle bara vilja ha en uppgradering av programvaran så att det går att få fler kanalikoner, men det är det enda jag saknar.
Jag slog till. Kampanjpris på HIFIklubben eftersom de ska sluta sälja One. Hämtar ut den imorgon, can't wait.

Hur många kanalloggor kan man lägga in idag?
Postad 07 juli 2009 - 10:08
Jag slog till. Kampanjpris på HIFIklubben eftersom de ska sluta sälja One. Hämtar ut den imorgon, can't wait.
24 per aktivitet (6 per sida, 4 sidor).
Redigerat av kott, 07 juli 2009 - 10:10.
Postad 07 juli 2009 - 10:09
Vore kul att veta vad du fick ge?
Var inne och kollade på deras hemsida men såg inget om någon "One".
Postad 07 juli 2009 - 10:19
Vore kul att veta vad du fick ge?
Var inne och kollade på deras hemsida men såg inget om någon "One".
1200 kr kommer den att kosta, hämtar som sagt ut den imorgon. Dealade till mig priset eftersom jag visste att Uppsalabutiken hade haft kampanjpris på de kontroller som fanns i lager. Vet dock inte vad det tidigare kampanjpriset var, men nu fick jag iaf 200 kr rabatt mot vad den vanligtvis kostade (1380 kr). Uppsalabutiken plockade hem en kontroll från en butik i Stockholm.
Redigerat av pumas, 07 juli 2009 - 10:21.
Postad 09 juli 2009 - 10:24
Postad 14 juli 2009 - 21:54
Problemet är att den vill inte ladda längre i sin docka. Kvittar hur mycket jag fuktar kontakterna så bara blippar det lite och sen ingenting. Någon som har något tips på vad man kan göra?
Riktigt irriterande då jag haft en Logitech wireless DJ innan som det blev samma fel på! Det var dock en vecka kvar på garantin så det var inga problem att skicka in den och få en Squeezebox classic istället.

Så det är riktigt irriterande att garantin gått ut.

Postad 15 juli 2009 - 10:09
Postad 17 juli 2009 - 16:30
1. Under vilken "Enhetstyp" skall jag leta för att hitta Bluray-spelare?
2. Har den stöd för BDP810, eller vet någon om den är en "klon" på någon annan Blurayspelare som stöds?
M V H Peter
P.S Jag gillar H1 men konfigurationsverktyget är en pedagogisk och handhavandemässig katastrof D.S
Redigerat av Unregistered522aea83, 17 juli 2009 - 16:30.
Postad 20 juli 2009 - 06:43
Bl.a så funkar inte inspelningsdelen på min Samsung DTB-P770V så det måste läggas till manuellt. Suck. Har varit så på flera enheter att en massa kommandon inte fungerar. Bara det mest "basic" som är för konfigurerat.
Det borde ju finnas någon annan som har haft samma problem och som har konfigurerat sin Harmony klart. Det jag undrar isåfall är om man inte kan komma över andras konfigurationer på något sätt.
Postad 20 juli 2009 - 11:03
Har nu suttit ett tag med min Harmony 885 men får det inte riktigt som jag vill. Alla mina enehter hittades hos Logitech men alla kommandon är ju inte med.
Bl.a så funkar inte inspelningsdelen på min Samsung DTB-P770V så det måste läggas till manuellt. Suck. Har varit så på flera enheter att en massa kommandon inte fungerar. Bara det mest "basic" som är för konfigurerat.
Det borde ju finnas någon annan som har haft samma problem och som har konfigurerat sin Harmony klart. Det jag undrar isåfall är om man inte kan komma över andras konfigurationer på något sätt.
Det är väl inga problem? Det är ju bara att välja kommandot i rullisten och sen tilldela vilken knapp du vill ha funktionen på. Jag hade en dtb-p770v och jag la in alla knappar så som jag ville ha dem på några minuter.
Postad 25 juli 2009 - 00:44
Det händer både när jag är nära och en bit ifrån själva rf mottagaren så det är nog inte det som är problemet.
Har provat att ändra knappfördröjningar oxå, samt att jag har provat att lära Harmonyn koderna direkt från tvixens fjärr.
Men inget löser problemet så jag undrar om någon här vet om det går att komma runt detta problem?
Postad 25 juli 2009 - 07:22
Där finns det möjlighet att välja att apparaten svarar för mycket, och göra justeringar för att lösa problemet.
Postad 30 juli 2009 - 08:05
Tänkte köpa en harmony 525. frågan är om den är kapabel att ersätta alla mina apparater? de flkesta multifjärrar klarar endast av basic funktionerna på en apparat. Men jag vill kunna till exempel gå in i menyer osv med den til min receiver osv.
ser också att det finns en som heter 555 som är billigare, men den är väl sämre än 525?
kan den "lära sig" funktioner?
Postad 30 juli 2009 - 08:12
Hej.
Tänkte köpa en harmony 525. frågan är om den är kapabel att ersätta alla mina apparater? de flkesta multifjärrar klarar endast av basic funktionerna på en apparat. Men jag vill kunna till exempel gå in i menyer osv med den til min receiver osv.
ser också att det finns en som heter 555 som är billigare, men den är väl sämre än 525?
kan den "lära sig" funktioner?
Jag kör 555 och den kan lära sig funktioner och den fixar det mesta - ja. Den jobbar bäst med sekvenser men logiken kan vara tuff att lära sig i början. Dvs vill du se DVD med hemmabioljud så slår den på TV, Förstärkare och dvs i rätt ordning och med rätt kanaler och fördröjning... Förutsatt att du fått till det på rätt sätt. Med lite trixande så ersätter den det mesta.
Redigerat av Repeat, 30 juli 2009 - 08:12.
Postad 30 juli 2009 - 08:26
Jag kör 555 och den kan lära sig funktioner och den fixar det mesta - ja. Den jobbar bäst med sekvenser men logiken kan vara tuff att lära sig i början. Dvs vill du se DVD med hemmabioljud så slår den på TV, Förstärkare och dvs i rätt ordning och med rätt kanaler och fördröjning... Förutsatt att du fått till det på rätt sätt. Med lite trixande så ersätter den det mesta.
Ok. ser nu efter lite efterforskning att det verkar som om 555an är lite "bättre" än 525" (trodde det var tvärt om för den är billigare än 525...
eller ska man låta bli o vara dumsnål o köpa en 725? är den så mycket bättre att den motiverar högre pris?
man har småbarn så man vill inte ha en alltför dyr fjärr. den riskerar att åka i golvet mer än en gång om man säger så.
Postad 30 juli 2009 - 08:45
Min 18 månaders son har "dumpat" 555:an ungefär lika ofta som min tjugoårige son och det enda som hänt hittills är att batterierna hoppat ur. Den kan låsa sig också om man är för ivrig (inte väntar in fördröjningarna i sekvenserna) - då måsta man ta ur batterierna för att den ska hoppa "rätt" igen.Ok. ser nu efter lite efterforskning att det verkar som om 555an är lite "bättre" än 525" (trodde det var tvärt om för den är billigare än 525...
eller ska man låta bli o vara dumsnål o köpa en 725? är den så mycket bättre att den motiverar högre pris?
man har småbarn så man vill inte ha en alltför dyr fjärr. den riskerar att åka i golvet mer än en gång om man säger så.
Kan rekommendera den då jag avverkat minst tio andra "billigare" som inte funkat - det den inte kan det kan den lära sig - utom då t.ex. fjärrströmbrytare som kräver rf. Det kan den också klara med speciella batterier (läs i tråden) fast med en tveksam funktion. Vill du ha den funktionen rekomenderar jag dig att se på de dyrare.
Redigerat av Repeat, 30 juli 2009 - 08:46.
Postad 30 juli 2009 - 15:46
Ok. ser nu efter lite efterforskning att det verkar som om 555an är lite "bättre" än 525" (trodde det var tvärt om för den är billigare än 525...
Oavsett vilken fjärr du väljer så är det samma programvara i dom. Det som främst skiljer åt är antalet knappar, storlek på display och möjligtvis rf-styrning som tidigare nämnts. Jag har själv en 555 och är mycket nöjd. Skulle du få problem med programmeringen så får du grym hjälp av Logitech och inte minst här på forumet.
Postad 31 juli 2009 - 20:26
Jag funderade på en 555, men så läste jag på annat ställa att knapparna är aningen "Svampiga" d.v.s mjuka och man får trycka relativt hårt för att vara säker på att det har registrerats? Stämmer detta?
Hur är det med reaktions hastigheten?
Jag har en Western Digital HDTV och den fjärkontrollen är under all kritik, där är knapparna just "svampiga" och man måste verkligen trycka för att det ska hända något. Det kan vara så att systemet är långsamt också, men i vilket fall som helst så händer inget direkt när man trycker på en knapp.
Postad 03 augusti 2009 - 21:58
Jag använde en 555 ett litet tag men lämnade tillbaka den för att LCDn gick sönder på 30 minuter och jag skulle definitivt säga att knapparna är "svampiga" (dom mjuka, inte dom hårda). Jag blev faktiskt grymt besviken på knapparna, så att man fick lämna tillbaka den var inte helt dåligtJag funderade på en 555, men så läste jag på annat ställa att knapparna är aningen "Svampiga" d.v.s mjuka och man får trycka relativt hårt för att vara säker på att det har registrerats? Stämmer detta?

Funderar just nu om man ska skaffa en till 525/555 och leva med knapparna eller bita i gräset och pröjsa för en One istället, den verkar ha andra typer av knappar? Frågan är om det är värt en tusing... Läste tidigare om knarrande knappar vilket man ju inte vill ha på en sån dyr liten leksak.
Det är tråkigt att det inte verkar finns nån med knapparna från 895 eller One och den enklare LCDn i 525/555, för ett billigare pris...
Postad 06 augusti 2009 - 08:18
Postad 06 augusti 2009 - 08:23
någon som vet vad logitech använder sig av för garanttid för Harmony 1000?
Jag tror det är två år, och att du sen har ett år till med reklamationsrätt...
Postad 06 augusti 2009 - 08:37
/HOTDOG
Postad 06 augusti 2009 - 09:47
Postad 07 augusti 2009 - 08:35
Jag tror det är två år, och att du sen har ett år till med reklamationsrätt...
har mkt svårt att få detta styrkt via logitech eftersom det verkar omöjligt att prata med deras support om man inte har en produkt med serienummer etc. Kan någon hjäpa mig med vart jag kan vända mig på tex logitech för att få svar kring detta??
Är det inte annars någon av er som har en harmony 1000 som vet vad som gäller?
Postad 08 augusti 2009 - 00:00
Tjena.Jag kör Harmony 1000 med ir till rf extendern, men när jag styr t.ex tvixen så hoppar den flera steg när man bläddrar bland filerna.
Det händer både när jag är nära och en bit ifrån själva rf mottagaren så det är nog inte det som är problemet.
Har provat att ändra knappfördröjningar oxå, samt att jag har provat att lära Harmonyn koderna direkt från tvixens fjärr.
Men inget löser problemet så jag undrar om någon här vet om det går att komma runt detta problem?
Jag har precis samma problem och jag använder också en IR-extender. Ska nog testa att köra utan ett tag och se om det blir någon skillnad. Min fjärr skickar det senaste kommandot lite då och då. Det betyder att om man "zappar" mellan kanaler och sen stannar man på en så allt från 5 min till flera timmar så byter den kanal åt det håll man senast tryckte. Om man slår av prylarna så startar den boxen lite när den vill...
Grymt störande.
Skicka gärna ett meddelande om du hittar felet...
Postad 11 augusti 2009 - 11:39
Postad 11 augusti 2009 - 12:24
Min Harmony uppdaterade precis PC-programmet. Är det någon som vet var man hittar en changelog för att se vad de har uppdaterat i senaste versionen?
Detta svar fick jag när jag ställde frågan till supporten.
"Takk for din forespørsel angående
Håper det går greit jeg svarer på Norsk. Det er flere endringer i programvaren. Noen av endringene er Windows 7 og MAC 10.6 kompatibel samt en oppgradering på java motoren i programmet for andre MAC versjoner.
Ingen av endringene denne ganen går på endret eller ny funsjonalitet i programmet eller fjernkontrollen
Hvis du vil ha mer informasjon og tips angående din fjernkontroll vennligst besøk “vanlige spørsmål” delen på din Harmony medlems side. For å komme inn på siden logg inn på din medlemsside Trykk “Ytterligere hjelp” deretter trykk “vanlige spørsmål”
Vi håper vi har vært til assistanse med å løse problemet, skulle problemet fremdeles ikke være løst med din Harmony fjernkontroll. Vennligs ta kontakt med oss igjen. Vennligst benytt linken under for åpningstidene til vår helpdesk og kontakt informasjon."
Postad 11 augusti 2009 - 15:48
Ny fjärr från Logitech ... http://www.logitech..../...74&cl=se,sv
Länken funkar inte men hittade en Harmony 900 som verkar köra radio. Kanske styr den Nexa nu då?
Postad 11 augusti 2009 - 15:57
Länken funkar inte men hittade en Harmony 900 som verkar köra radio. Kanske styr den Nexa nu då?
Länken ska fungera nu ... RF-delen på 900:an fungerar på samma sätt som för 1100/1000 ... dvs fjärren kan endast kommunicera med Harmonys RF-extender/blaster för att sedan styra respektive enhet med IR från extendern/blastern.
Den nya blastern är inte kompatibel med den gamla extendern (Logitech har valt nytt namn på den därav att namnet skiljer sig. Dvs 900 kan inte använda den gamla extendern och de gamla fjärrarna kan inte använda den nya blastern.
Det är formmässigt samma som the One förutom lite ny färgsättning och fyra nya färgknappar. Insidan har en hel del nytt godis - framförallt då RF-delen och att att den nya blastern kan uppdateras via RF och inte som den gamla att man var tvungen att koppla den via USB mot datorn för att uppdatera den varje gång man gjorde en justering i fjärren.
Redigerat av Zack, 11 augusti 2009 - 16:01.
Postad 12 augusti 2009 - 12:42
Ny fjärr från Logitech ... http://www.logitech..../...74&cl=se,sv
Även Prylportalen har nu skrivit några rader om denna nya fjärr från Logitech. Den ser helt klart intressant ut men prislappen avskräcker iallafall mig. Har själv en harmony one som funkar bra men den är ju känslig på det viset att man måste vara noga med att rikta den mot enheten när man startar/stänger ner aktiviteteter och här känns det ju som att denna nya modellen har en stor fördel med RF som gör att man inte måste ha fri väg till mottagaren.
Postad 13 augusti 2009 - 15:34
Är Harmony 900 ersättare till 895, eller kommer 895 finnas kvar till försäljning?
Mvh Henke
Postad 15 augusti 2009 - 11:14
Har även problem med att få den starta och stänga av sig.
Postad 16 augusti 2009 - 07:07
Det är inga problem att få till filmbiten men jag lyckas inte få till en aktivitet där bara recievern slås på. Harmony-programmet vill hela tiden ha med TVn i aktiviteten.
Detta borde varit uppe tidigare men jag hittade inget, eller så är jag bara riktigt trög..
Nån som har koll?
Min Setup:
Dator med
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar