Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 06 November 2013 - 20:51
Postad 06 November 2013 - 20:58
Postad 06 November 2013 - 21:04
Undrar vad nya element kostar.
Postad 06 November 2013 - 21:09
Usch vad tråkigt!Testat båda nu. Den ena skramlar, river låter illa. Den andra låter men utan någon större subb effekt, bara bas.
Undrar vad nya element kostar.
Tror det är sådana här element..? http://www.hifikit.s.../xxls-835017-12
Edit: Sitter det inget högpass i dom lådorna? Eller är det kanske inte ett så kraftigt?
Själv fegar jag med 48db/oct högpass runt 23hz om jag inte minns fel..
Redigerat av doglas2009, 06 November 2013 - 21:11.
Postad 06 November 2013 - 21:13
Ooosh. Inte såååå blodigt. Men en j*vla tråkigt utgiftUsch vad tråkigt!
Tror det är sådana här element..? http://www.hifikit.s.../xxls-835017-12
Får se om XTZ har någon snäll lösning, annars är det bara att handla in nya. Om steget är pajj så blir jag galen haha.
Postad 06 November 2013 - 21:14
Redigerat av Unregistered757ca215, 06 November 2013 - 21:14.
Postad 06 November 2013 - 21:15
För att kunna sänka högpasset till gissningsvis runt 16hz.Douglas: Om du har ett sådant högpass så undrar jag varför du vill prova en lägre avstämning?
Postad 06 November 2013 - 21:25
Kan inte riktigt smälta de här...
Redigerat av RobNB, 06 November 2013 - 21:25.
Postad 06 November 2013 - 21:40
Ja, dock inte med ena porten pluggad. Avstämningen utan någon port pluggad är 24hz +- någon hz.Mätte du upp avstämningen på de lådor du byggde?
Redigerat av doglas2009, 06 November 2013 - 21:45.
Postad 06 November 2013 - 21:57
hahahäää. Men den va faktiskt braHade du inte redan smält dem?
*fniss*
Sorry...
Frugan skrattar nu och frågade vad detta innebär och när nya element ska inhandlas, förstående fru jag har haha.
Det sjuka är att jag lägger undan pengar för att köpa mig ett par piPs. Har försökt det ett tag nu men det är alltid något som dyker upp. Har nu börjat säga piiiip för varje gång vi spenderar större summa på något. Nu sa min fru det när jag sa att subbarna är paj. Livet är kul ibland
Postad 06 November 2013 - 22:14
Postad 06 November 2013 - 22:16
Lite billigare än i32 som jag näääästan köpte efter semestern
Postad 06 November 2013 - 22:23
Postad 06 November 2013 - 23:06
Får upp code 13 då jag försöker
Postad 06 November 2013 - 23:33
Postad 07 November 2013 - 00:07
Det var en redig utökning på akustikmaterial på hifikit kanske är intressant för en del här... inte så mycket för basknarkarna kanske
Hej Mattias,
Jag tänkte höra med dig eftersom jag fått veta att du har väldigt bra koll på DIY basbyggen, lådor etc.
Om det är okej?
Jag ska bygga 4st slutna lådor med ett LMS 18" Ultra i varje, och även använda mig utav TC:s passiva "VMP-element".
Hur ska jag få kläm på vilken storlek på lådan jag bör ha, samtidigt som jag ska ha ett passivt element inräknat?
Jag använder just nu programmet ProBox2000, men får inte riktigt kläm på hur jag ska göra.
Det är första gången för mig som jag ska bygga ett seriöst bassystem och allting in i minsta detalj måste bli perfekt, då jag är noggran som person.
Just nu vet jag inte ens vilken storlek på det passiva elementet jag borde köra på ihop med LMS 18"?
Det är lixom biten med lådan som förbryllar mig..
Tacksam om du har några inputs i ärendet
Mvh
Postad 07 November 2013 - 03:06
Postad 07 November 2013 - 05:59
Dom här är billigare http://www.scan-spea...30w4558t00.htmlOoosh. Inte såååå blodigt. Men en j*vla tråkigt utgift
Får se om XTZ har någon snäll lösning, annars är det bara att handla in nya. Om steget är pajj så blir jag galen haha.
Postad 07 November 2013 - 06:06
Bakermans recept verkar ha fungerat bra.
Postad 07 November 2013 - 07:45
Ääässssh. De e bara att fläska på och njuta med en rökig Whisky i handenTack Komorok .... Ja jag ska vara försiktig med listan
![]()
hmmm är det samma?Dom här är billigare http://www.scan-spea...30w4558t00.html
Postad 07 November 2013 - 08:17
Vad jag har förstått så ska det inte vara nån större skillnad på dom.Ääässssh. De e bara att fläska på och njuta med en rökig Whisky i handen
hmmm är det samma?
Jag beställde XXLS en gång, och butiken svarade med att dom var slut och att ScaNsPeak var näst intill identisk förutom priset.
Postad 07 November 2013 - 08:22
Detta kan i så fall vara ett alternativ om inte XTZ kommer med ett bra förslag.Vad jag har förstått så ska det inte vara nån större skillnad på dom.
Jag beställde XXLS en gång, och butiken svarade med att dom var slut och att ScaNsPeak var näst intill identisk förutom priset.
Redigerat av RobNB, 07 November 2013 - 08:22.
Postad 07 November 2013 - 09:37
Men måste man inte använda Foobar för uppspelning med det programmet som du visade? Jag kan ha fel, har hänt förrDet verkar finnas lite olika modeller, såg "mitt" på hififorum och det lär ju minska behovet för minidsp och anitmode för dom flesta som kör med uppspelning via datorn.
Den jag länkade till påverkat allt ljud i datorn, så det spelar ingen roll vilket programm du använder för uppspelning.
Redigerat av pjotor, 07 November 2013 - 09:38.
Postad 07 November 2013 - 11:46
Det skulle kunna bli ännu bättre med slav. Om man har pengarna. Det blir ju extra kostnad.
Tur att CynisktLjud inte kommer få hjälp av någon. Inte här eller på faktiskt i alla fall.
Det finns bara en medlem jag vägrar att hjälpa och det är EtageMedia. Alla andra hjälper jag gärna när jag har tid och ork. Så om inte EtageMedia har reggat en ny användare igen så får han hjälp av mig.
Postad 07 November 2013 - 12:56
Postad 07 November 2013 - 13:05
Det finns bara en medlem jag vägrar att hjälpa och det är EtageMedia. Alla andra hjälper jag gärna när jag har tid och ork. Så om inte EtageMedia har reggat en ny användare igen så får han hjälp av mig.
Om ingen vill hjälpa till så är det absolut inga problem (men trodde inte ni var på en 14årings nivå
Hehe så bara får att jag tyckte om och försvarade Sunfire mot er, så är jag nu den värsta mannen ni vet om ?? ok
Jag och en god vän ska iaf bygga subbar, modell värsting, vi har människor med kunskap runt oss, men varför inte disskuttera på forumet oxå?
Jag vill testa att använda deras passiva VMP-element, vad kan detta göra i praktiken gentemot en sluten låda?
Postad 07 November 2013 - 13:09
Postad 07 November 2013 - 13:13
Nej, inte för att du argumenterar för Sunfire, Velodyne och annat. Det spelar inte mig någon roll. Du får gilla vad du vill. Men för att det du skriver är riktigt otrevligt och du gör personangrepp. Du har ju redan börjat.
Ok, då vet man vad ni går för, tack
Tycker att Bakerman beter sig som en 14 åring, är det det du menar att jag nu gör ett personangrepp?
Han skrev även att dom raderat hans inlägg, då kan man ju bara tänka sig på vilken nivå och personangrepp han uttryckt sig på.
Och allt detta för att en person står imot honom och hävdar att Sunfire är helt ok, snacka om konstigt uppförande.
Redigerat av CynisktLjud, 07 November 2013 - 13:22.
Postad 07 November 2013 - 13:42
Hur kan man lättast räkna ut lådans storlek om man ska använda sig utav en slavbas?
Och vilka saker bör man tänka på vid användning utav en låda med slavbas?
Postad 07 November 2013 - 13:58
Starta en DIY tråd istället? Där kommer du ha en större mix av personer än här tror jag.Ställer iaf frågan till övriga personer som har kunskap inom DIY m.m.
Hur kan man lättast räkna ut lådans storlek om man ska använda sig utav en slavbas?
Och vilka saker bör man tänka på vid användning utav en låda med slavbas?
Postad 07 November 2013 - 14:11
Starta en DIY tråd istället? Där kommer du ha en större mix av personer än här tror jag.
Tack för tipset
Jag gjorde detta nu, är det ngt jag glömt att skriva i det första inlägget så säg till mig så ordnar jag det.
Mvh
Postad 07 November 2013 - 14:24
Hur som.
Eftersom man fortfarande är sjukskriven så gick man ner till grottan och genomförde en NY kalibrering :(utan subbar:(
Testade några scener från den senaste Läderlappen (filmen matar på fint)
Ja det var tårar som kom mooäääää.
Saknar mina subbar...
Ska in till Fyndbörsen där jag köpte dom, killarna ska hjälpa till med någon lösning. Fins fortfarande bra folk på denna planet
faktiskt.se är bra plats att skriva på om byggen.Starta en DIY tråd istället? Där kommer du ha en större mix av personer än här tror jag.
Postad 07 November 2013 - 14:41
Dom hade eventuellt någon begagnad för 999kr.
Känns jävligt surt då det blev efter en lampa gick sönder och proppen gick, ingen säkring hade gått på slutsteget heller!
Postad 07 November 2013 - 14:50
Tråkigt när sådant händer.
I mitt fall så va jag vårdslös/oförsiktig fast ovetande...
Jag kallar det för Ondska
Måste skaffa bättre rigg haha
Postad 07 November 2013 - 16:03
Hade ju hellre spelat jävel i flertalet timmar för att slutsteget ska gå sönder än att en 40w lampa går sönder och proppen går...Då börjar man undra vad säkringarna e till?
Tråkigt när sådant händer.
I mitt fall så va jag vårdslös/oförsiktig fast ovetande...
Jag kallar det för Ondska
Måste skaffa bättre rigg haha
Postad 07 November 2013 - 16:16
Postad 07 November 2013 - 17:22
Postad 07 November 2013 - 19:16
Postad 07 November 2013 - 22:03
Blev nya element från butiket
Stegen klarade sig fint *pust*
Dom tål mycket tydligen och håller bra kvalitet.
Trodde inte att jag skulle fixa de så snabbt.
Tur, vet inte hur jag skulle klara mig utan mina subbar till film.
Imorgon blir det att skruva ihop och kalibrera på nytt.
Testet utförs men beprövade låtar (ingen ONDSKA i dom inte)
Provlysnade båda Divine i butiken när jag ändå var där mmmmmm låter trevligt och ser minst lika trevligt ut.
Postad 07 November 2013 - 22:07
Är du säker på att du inte ska spela lite Xerrox copy ändå?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
424 bilder
209 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?