Och ingen öl? Jag dricker öl istället. Är inne på min andra 3,5% denna kväll... ska upp och träna imorrn istället
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 08 November 2013 - 22:06
Och ingen öl? Jag dricker öl istället. Är inne på min andra 3,5% denna kväll... ska upp och träna imorrn istället
Postad 08 November 2013 - 22:14
I vanliga fall är det kostymtvång. Nästa gång är det fracktvång.
Postad 08 November 2013 - 22:34
Vad blir det härnäst?... Äh, jag vill nog inte veta.
Nä.. Frack är slutstation.
Själv taggar man för gruvvandring i Borlänge imorgon!
Spännande!!
Postad 08 November 2013 - 23:31
Edit.
Läste i mail korgen nu...
Redigerat av RobNB, 08 November 2013 - 23:38.
Postad 09 November 2013 - 01:07
Det fanns en del infra i den, men du bör nog se den av en annan anledning Micke...
Postad 09 November 2013 - 02:52
Redigerat av robert293, 09 November 2013 - 02:53.
Postad 09 November 2013 - 02:59
Postad 09 November 2013 - 06:56
Den förra Wolverine tyckte jag var skitbra. Den nya var riktigt j*vla usel..
Det fanns en del infra i den, men du bör nog se den av en annan anledning Micke...
Hugh Jackman är ju en av de snyggaste männen på jorden. Det ÄR en bra anledning
Postad 09 November 2013 - 08:45
Prrrrr. Tänk och få bli kliad på ryggen av han.Hugh Jackman är ju en av de snyggaste männen på jorden. Det ÄR en bra anledning
.
Postad 09 November 2013 - 09:04
Hyssna, låter som Skåne/Småland? Kan ingen med lite vettigt intresse bo lite mer vettigt rent geografiskt? Dvs Norrland.
Mellan Gbg och Borås typ så fortfarande helt åt **** för dig. Hade varit roligt att komma men är fullbokad.
Postad 09 November 2013 - 09:57
Hyssna, låter som Skåne/Småland? Kan ingen med lite vettigt intresse bo lite mer vettigt rent geografiskt?
Rent logiskt innebär det att det är du som borde flytta på dig.
Postad 09 November 2013 - 10:05
Hugh Jackman är ju en av de snyggaste männen på jorden. Det ÄR en bra anledning
.
Sen ligger det ju lite i tiden att gubbarna har en skål steroider på soffbordet istället för godis.
NmMMO0q.jpg 72.54K
0 Antal nerladdningar
stallone-gets-ripped-for-the-expendables.jpg 57.05K
0 Antal nerladdningar
56cb13b23231957ef4c8be6e1f7e91f3.jpeg 274.42K
1 Antal nerladdningarNu är ju visserligen Jackman bara 45, men ändå..
Postad 09 November 2013 - 10:26
Äh, ska du säga som förmodligen bor närmare Köpenhamn än Tokholm.Rent logiskt innebär det att det är du som borde flytta på dig.
Postad 09 November 2013 - 11:48
Redigerat av jdaniels, 09 November 2013 - 11:52.
Postad 09 November 2013 - 13:26
När dom kom? Dom är fortf coooooolastDom filmerna var såååå coola när dom kom
Postad 09 November 2013 - 23:00
Tyckte den var rätt underhållande ändå, slutet hörde dock inte till filmens starkare sida...Den förra Wolverine tyckte jag var skitbra. Den nya var riktigt jävla usel..
Nja, inte "dom". Första är riktigt bra, de andra suger getpung.När dom kom? Dom är fortf coooooolast
Postad 09 November 2013 - 23:44
1. Tyckte den var rätt underhållande ändå, slutet hörde dock inte till filmens starkare sida...
2. Nja, inte "dom". Första är riktigt bra, de andra suger getpung.
1. Det var ju mer som en vanlig action. Vad hände med X-men liksom?
2. Om dom suger getpung så suger jag gärna getpung varje dag.
Jämfört med senaste Wolverine så är ju Rambo 2,3,4 mästerverk. Fyran kan ju vara den bästa av dom alla.
Postad 09 November 2013 - 23:56
Det får nog bli nästa rulle på full patte!
Skål gubbs, nu är man äntligen hemma igen och jag är fanimig förtjänt av en go wirrepinne!
Postad 09 November 2013 - 23:59
Vad gäller Rambo hade jag förträngt 4'an, tror jag bara sett den en gång. Men getpung och getost... Ska nog inte spinna vidare på vad den osten kan vara.
Ska nog sluta dricka nu
Skål på er!
Postad 10 November 2013 - 04:29
Fysatan va trött jag är men vilken dag det har varit tyvärr lite tekniskt strul med nätverkshårdiskar och nån kabel som hoppade ur under kopplingsstunderna men vilket sjukt tryck 2st 12" kan leverera.
God mat, öl, sprit, gott sällskap, mycket bas! nu är det godnatt!
Postad 10 November 2013 - 08:32
Hemkommen från Robert293. Tur att man hade chaufför så här dags
Fysatan va trött jag är men vilken dag det har varit tyvärr lite tekniskt strul med nätverkshårdiskar och nån kabel som hoppade ur under kopplingsstunderna men vilket sjukt tryck 2st 12" kan leverera.
God mat, öl, sprit, gott sällskap, mycket bas! nu är det godnatt!
Det där lät som en lyckad kväll
Jag hade besök igår av Dan Norman och några av hans kompisar. Vi brände av en del skojig musik också. Det är kul att se en grupp vuxna karlar sitta och fnittra som småflickor i soffan efter att man har spelat lite skön Xerrox Copy 11 för dem
Postad 10 November 2013 - 09:13
När vi får visa att vi är gubbs då plockar vi fram det kvinnliga i oss:-) , bra betyg komorok. Att likasinnade blir lyriska är väl det bästa sättet att få bekräftelse på att man lyckats.Det där lät som en lyckad kväll
. Och jag håller helt med dig om att två tolvor i basreflexlådor kan leverera sjuka tryck. Perspektivet blir lite skevt i den här tråden, men när man väl sitter där med ett system med två tolvor så inser man att det är få som behöver mer än så.
Jag hade besök igår av Dan Norman och några av hans kompisar. Vi brände av en del skojig musik också. Det är kul att se en grupp vuxna karlar sitta och fnittra som småflickor i soffan efter att man har spelat lite skön Xerrox Copy 11 för dem!
Postad 10 November 2013 - 09:33
När vi får visa att vi är gubbs då plockar vi fram det kvinnliga i oss:-) , bra betyg komorok. Att likasinnade blir lyriska är väl det bästa sättet att få bekräftelse på att man lyckats.
Ja, helt klart är det väldigt kul att andra uppskattar det man har åstadkommit. Fast att man själv blir nöjd med det man gjort är ju viktigast
Det var skitkul.
Junipergul, en faktisktmedlem, kom över också för att låna mina piPs och stativ. Vi satt och kollade på lite skojiga filmklipp från Ironman 2 och Tron Legacy. Jag har inte kollat på dem sedan jag fick igång Megabörje och justerat basen. Djävlars vad det var tryck i de kända basscenerna från de filmerna! Man kanske ska få klart den där filmduken nu då... mer film, mer film...
Postad 10 November 2013 - 11:35
Lyckan när man äntligen tagit sig upp idag och finner i halv påse ostbollar man inte hade räknat med
Fanns några kvällens bästa men det roligaste var nog en i sällskapet som hade problem med att hålla sig vaken i på småtimmarna. Dom snarkningarna var något vi aldrig hört tidigare vi kunde inte sluta skratta när vi kom fram till att han faktiskt tillförde en hel del nere på ensiffriga infraområdet. I takt med höjd volym så rycktes han med i musiken halvt sovandes.
Redigerat av MattiasBGD, 10 November 2013 - 11:36.
Postad 10 November 2013 - 12:48
Bjuder på några bilder:
036.JPG 4.48MB
11 Antal nerladdningar
hyssna hifi 007.JPG 3.59MB
11 Antal nerladdningar
Redigerat av robert293, 10 November 2013 - 13:00.
Postad 10 November 2013 - 13:53
Ja, du kan ju kolla i hans album?Robert, Är det hemmabyggda basar?
Ja de snarkningarna var inte att leka med
![]()
![]()
Bjuder på några bilder:036.JPG 4.48MB 11 Antal nerladdningar
hyssna hifi 007.JPG 3.59MB 11 Antal nerladdningar
Vackert!
Postad 10 November 2013 - 15:13
Robert, Är det hemmabyggda basar?
Jepp alla lådorna har mattiasBDG snickrat ihop även mina lms....de har dock ej fått färg än men de skall bli svarta precis som lab12.
Redigerat av robert293, 10 November 2013 - 15:27.
Postad 10 November 2013 - 15:24
Vilken modell låter bäst? Svarta modellen är riktigt snygg
Svårt att säga då vi aldrig fick till optimala placeringar (tekniska problem hade vi me) men jag tror vi var rätt överens om att lms spelar lite i en klass för sig.
Jag gillade dock de svarta med lab12:orna, billiga och jäkligt bra
En riktig kanon kväll blev det....lärorikt och skitkul verkligen....vi lyckade även med konststycket att bottna lms.....+12db boost i 10hz och 1500w men jäklar vad det tryckte på
Redigerat av robert293, 10 November 2013 - 15:26.
Postad 10 November 2013 - 15:30
038.JPG 3.88MB
12 Antal nerladdningar
Postad 10 November 2013 - 16:08
De vita med sdx 12" var riktigt snygga i verkligheten,bättre finish än köpe grejer.
038.JPG 3.88MB 12 Antal nerladdningar
De är väldigt snygga på bild också. Vackert hantverk.
Postad 10 November 2013 - 16:19
Sjukt att en tolva i basreflex tål så mycket pisk där ner vid 10hzSvårt att säga då vi aldrig fick till optimala placeringar (tekniska problem hade vi me) men jag tror vi var rätt överens om att lms spelar lite i en klass för sig.
Jag gillade dock de svarta med lab12:orna, billiga och jäkligt bra
En riktig kanon kväll blev det....lärorikt och skitkul verkligen....vi lyckade även med konststycket att bottna lms.....+12db boost i 10hz och 1500w men jäklar vad det tryckte på![]()
![]()
Postad 10 November 2013 - 16:24
Gjorde det igår, så jääääääääkla gött!Här är ett recept.
"Pulled pork
Minnen från en rodeo en fullmånekväll i nordvästra USA. Två gubbar i cowboyhatt öste ”pulled pork” på bröd och sålde för en dollar. Namnet på rätten syftar på att man”drar isär” köttet med en gaffel när det är klart för det är så mört. Den ultimata bjudrätten. Fem timmar i ugnen ger dig massor med tid att förbereda för festen. Recept från boken Junk food - hemlagat på riktigt."
Postad 10 November 2013 - 16:30
Hur mycket kostade dem per/st att göra ??
Materialmässigt går det cirka 1 mdf skiva per låda, lite skruv till portplattorna, anslutningarna bak (dom vita lådorna har lite dyrare anslutningar typ 170kr/per låda dom svarta 45kr/per låda).
Elementen i dom svarta är Eminence Lab12 kostar normalt sett runt 2000kr men det finns för nästan halva pengen på ebay.
SDX12orna i dom vita lådorna kostar 3600kr/st i Sverige går att få hem lite billigare från Staterna.
Bara färgen är väl iaf 500kr per låda + arbetskostnad. (Har inte stenkoll på färgkostnader då jag inte jobbar där)
Rör till portarna 4st 45graders böjar till Lab12 lådorna plus några bitar med raka längder.
Rör till SDX12orna är 6st 45graders böjar. Böjar kostar väl runt 30-40kr/st
Aluinläggen i lådorna är väl inte svindyrt materialmässigt (ett par hundralappar beroende på storlek och mängd) men det är lite pill att rita upp, lägga in i fräsen, montering, lim osv..
Gick väl åt typ 1 ark acoustic ludd till varje låda om jag inte räknat fel.
Det kanske inte svarar helt på din fråga men när man bygger till sig själv så räknar man ju inte på arbetskostnaden och kompisen jag byggt ihop med har ju turen att ha tillgång till all utrustning på sitt jobb.
Tack Komorok!
Sjukt att en tolva i basreflex tål så mycket pisk där ner vid 10hz
Hehe ja fyfan jag satt på golvet med datorn inkopplad i inuken precis jämte subben och märkte hur mycket han höjde volymen jäklar va det käkade slaglängd började bli orolig och plötsligt hördes ett lätt knackande mekaniskt ljud.
Redigerat av MattiasBGD, 10 November 2013 - 16:27.
Postad 10 November 2013 - 16:33
Postad 10 November 2013 - 16:36
Lab12orna imponerad. SDX12orna pumpade på men verkade fruktansvärt tungdrivna blev inte riktigt kompis med dom eller placeringen vi hade men jag vill inte nojja för mycket innan jag testat dom här hemma + att inspelningen kanske är av stor tyngd med dom elementen. Ska kika lite på filterinställningarna när jag kör dom hemma också blev bara lite snabba inställningar igår med filter som förmodligen skar bort för mycket vid portarnas arbetsområde... nackdelen med inuken att det bara går att lägga ner till 20Hz men jag får testa med en bred boost vid 20hz ihop med ett aningen brant filter.
Postad 10 November 2013 - 16:43
Om vi säger såhär dom bottnade inte utan vidare och absolut inte under normal förhållande sjukt tryck ur dom små rackarna.
Postad 10 November 2013 - 17:25
Gjorde det igår, så jääääääääkla gött!
Nu påminde du mig om att jag skall göra den själv och inte bara köpa en färdig, körde du på det receptet med eller blev det någon annan modell?
Såg denna igår, och dra åt ****s vad det var svårt att hålla sig för skratt då man var på jobbet
http://www.svt.se/sv...?autostart=true
6.30 in och släng på och njut!
Redigerat av Evil Homer, 10 November 2013 - 17:23.
Postad 10 November 2013 - 18:02
Sallad, rödlök, kött och bbq-sås inrullat i ett tortillabröd.
Postad 10 November 2013 - 18:32
Körde ni LMS som slutna när ni EQade upp dem som mest vid 10Hz? Jag har svårt att förstå poängen annars att EQa upp basreflexlådor under avstämningen. Det är ju som att målmedvetet gå ut för att förstöra dem.
Det gick hur fint som helst.... spelade på jäv...r utan att det att det bottnade....det var först när inuken släppte loss allt den hade som det började låta lite konstigt
Dock var det förhållandevis ett ganska lätt metalliskt ljud så grejerna klarade sig.
Jag kör normalt med +12 här hemma men det är med annat förstärkeri och det har aldrig bottnat tidigare men å andra sidan kör jag på sådana volymer normalt som vi hade då.
Redigerat av robert293, 10 November 2013 - 18:34.
Postad 10 November 2013 - 18:39
Lab12orna imponerad. SDX12orna pumpade på men verkade fruktansvärt tungdrivna blev inte riktigt kompis med dom eller placeringen vi hade men jag vill inte nojja för mycket innan jag testat dom här hemma + att inspelningen kanske är av stor tyngd med dom elementen. Ska kika lite på filterinställningarna när jag kör dom hemma också blev bara lite snabba inställningar igår med filter som förmodligen skar bort för mycket vid portarnas arbetsområde... nackdelen med inuken att det bara går att lägga ner till 20Hz men jag får testa med en bred boost vid 20hz ihop med ett aningen brant filter.
SDX tryckte på fint och lät snyggt..men fen vad effekt de ville ha..
Postad 10 November 2013 - 18:41
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?