ja just de! jo som sagt hade det inte varit för mushuset och boaormen som höll ett järngrepp om strömtillförsel hade inget utav det magiska släppet kommit fram
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 10 November 2013 - 18:45
ja just de! jo som sagt hade det inte varit för mushuset och boaormen som höll ett järngrepp om strömtillförsel hade inget utav det magiska släppet kommit fram
Postad 10 November 2013 - 18:52
Robert vad hette dom vi spelade sist inatt? och vad hette den låten Morgan hade med mycket dynamik?
Kommer inte ihåg vad vi spelade det sista
Postad 10 November 2013 - 19:42
Postad 10 November 2013 - 19:58
Postad 10 November 2013 - 21:21
Såg detta nyss. Haha kul. Hon som ville vara Ali var bäst hahaSåg denna igår, och dra åt ****s vad det var svårt att hålla sig för skratt då man var på jobbet
http://www.svt.se/sv...?autostart=true
6.30 in och släng på och njut!
Postad 10 November 2013 - 21:38
Nu blir ju en annan lite nyfiken också.Ahh blues skivan... vi kan ju bränna av den till dig.
Kan det möjligen ha varit "Michael Landau, Live!"?
Postad 10 November 2013 - 22:19
Provade receptet igår men blev tyvärr lite besviken. När vi skulle lyfta upp köttet ur grytan var det så mört att det nästan föll isär, provsmakade de första bitarna jag drog isär och det var hur saftigt och gott som helst. MEN! När jag väl dragit isär allt kött och vi skulle börja förse oss så hade bitarna torkat och börjat bli sega (ca 5 minuter efter vi tagit det ur ugnen.)Här är ett recept.
"Pulled pork
Minnen från en rodeo en fullmånekväll i nordvästra USA. Två gubbar i cowboyhatt öste ”pulled pork” på bröd och sålde för en dollar. Namnet på rätten syftar på att man”drar isär” köttet med en gaffel när det är klart för det är så mört. Den ultimata bjudrätten. Fem timmar i ugnen ger dig massor med tid att förbereda för festen. Recept från boken Junk food - hemlagat på riktigt."
"Antal portioner: 8-10
Ingredienser
Pulled pork2kgfläskkarré med ben
2mskflingsalt
1tsknymald svartpeppar
1mskrökt paprikapulver
2stgula lökar
1stvitlök
500grökig barbequesås
2dlstark köttbuljong
Till serveringPortionsbröd eller mjuka tortillabröd
Grillad majs
Cole slaw"
"Gör så här
1. Sätt ugnen på 125 grader.
2. Skölj och torka köttet.
3. Blanda de torra ingredienserna och gnid in köttet med det.
4. Häll lite olja i en stor ugnssäker gryta av järn.
5. Lägg i köttet.
6. Skala och klyfta löken och skala vitlöksklyftorna och lägg runtom.
7. Häll på barbequesås och buljong över köttet.
8. Sätt på locket och låt köttet stå i nedre delen av ugnen 5 timmar.
9. När det är färdigt ska det bara vara att dra med en gaffel i köttet så det faller isär.
10. Dela bröden och låt var och en fylla sitt bröd med kött och servera med tillbehören."
Hur brukar ni göra för att behålla saftigheten?
Postad 10 November 2013 - 23:14
Övertrött och man inte skall skratta åt när hon drar hela ghetto ali, det var inte helt lättSåg detta nyss. Haha kul. Hon som ville vara Ali var bäst haha
Postad 11 November 2013 - 08:46
Så det framför mig, stackars j*väl haha snacka om att känna sig kränkt och utnyttjad.Övertrött och man inte skall skratta åt när hon drar hela ghetto ali, det var inte helt lätt
Bra humor de där programmet.
Postad 11 November 2013 - 15:37
Provade receptet igår men blev tyvärr lite besviken. När vi skulle lyfta upp köttet ur grytan var det så mört att det nästan föll isär, provsmakade de första bitarna jag drog isär och det var hur saftigt och gott som helst. MEN! När jag väl dragit isär allt kött och vi skulle börja förse oss så hade bitarna torkat och börjat bli sega (ca 5 minuter efter vi tagit det ur ugnen.)
Hur brukar ni göra för att behålla saftigheten?
Det brukar vara läge att tillsätta mer BBQ-sås i samband med sönderdragningen tycker jag.
Postad 11 November 2013 - 19:57
Postad 11 November 2013 - 20:06
Trevlig whisky... Och fortfarande ganska prisvärd. Och kul eftersom den kommer från en eftersatt region.
Redigerat av Nattlorden, 11 November 2013 - 20:08.
Postad 11 November 2013 - 20:09
geri och "och" utalas inte eller?
Odrickbart
Njaaa
Ok
Gott!
Fan detta var ju bra
Damn, nu knullas det i min mun.
Ungefär där har du mina betyg
Postad 11 November 2013 - 20:17
Postad 11 November 2013 - 20:50
Riktigt trevligt beskrivning.Inte alls whiskynördig egentligen
geri och "och" utalas inte eller?
Odrickbart
Njaaa
Ok
Gott!
Fan detta var ju bra
Damn, nu knullas det i min mun.
Ungefär där har du mina betyg![]()
+1
Postad 11 November 2013 - 20:57
Ja, så kan man ju definitivt förklara det.
För en engelsman hade jag transkriberat det Glen Geary.
Då var jag inte så fel ute trots allt, tror jag sett något när jag googlat annars skulle jag ju inte veta sånt jox heller
Riktigt trevligt beskrivning.
+1
Ungefär så lät det när bagaren hällde upp wirre här hemma och skulle sätta mig på pottkanten, satte dom som tur var.
Eller satte och satte, njeee, helt ok, skitbra var väl betygen och det stämde visst med flaskorna sen.
Värre är det med öl och blindtest
Redigerat av Evil Homer, 11 November 2013 - 20:57.
Postad 11 November 2013 - 21:02
Har även upptäckt att man kan köpa prover
Redigerat av RobNB, 11 November 2013 - 21:02.
Postad 11 November 2013 - 21:05
Postad 11 November 2013 - 21:16
Postad 11 November 2013 - 21:18
Mortlach 15y G&M, Aberlour A'bunadh, Aberlouren, Glenmorangie Finealta och Glenfiddich 21y.
Dessa väntar jag på
Bad om söta och fruktiga, får se vad dom går för.
Postad 11 November 2013 - 21:28
Vilken Glen är det du dricker? Köpte en 12 årig på taxfreen som var skapligt bra, är en amatör men i min gom smakade den bra iaf
Sitter så gött i soffan här uppe och lyssnar på Chimaira - The age of hell och sippar lite så orkar inte gå ner och kika just nu, men är ganska övertygad om att det just är 12åringen som jag med har, brukar inte vattna om jag inte får rekommenderat det, och denna behöver det enligt min gom iaf, har du inte testat så slå på en skvätt!
Dom andra har jag inte testat vad jag kan komma ihåg, men har för mig att den fetade är en av broders favoriter, nästan så det inte blir wirre när dom blir sådär fruktiga och softa.Många som gillar Ardbeg , har ej provat ännu.
Mortlach 15y G&M, Aberlour A'bunadh, Aberlouren, Glenmorangie Finealta och Glenfiddich 21y.
Dessa väntar jag på
Bad om söta och fruktiga, får se vad dom går för.
Men men vafan det är väl gött att inte alla tycker om samma saker
Postad 11 November 2013 - 21:31
Postad 11 November 2013 - 21:36
Vet inte vad jag tycker om ännu hahaDom andra har jag inte testat vad jag kan komma ihåg, men har för mig att den fetade är en av broders favoriter, nästan så det inte blir wirre när dom blir sådär fruktiga och softa.
Men men vafan det är väl gött att inte alla tycker om samma saker
Men det är kul och testa sig fram.
En sak är säker, blir en skvätt när mina nya fronta landar här hemma
Postad 11 November 2013 - 21:39
Grants däremot är väl ingen höjdare precis, bara smakat deras "vanliga" och har ju inte kännt något sug efter att köpa några andra därefter.
Postad 11 November 2013 - 21:40
Var sååååå nääära att ta med en 18 årig Yamazaki och funderade en del kring Belvenie.Whiskey hör till något utav det goda här i livet, dessa är några av mina favoriter
Hört så mycket fina ord om just 18 årig Yamazaki men man kan inte köpa allt
Postad 11 November 2013 - 21:42
Mina favoriter i något sånär vettig prisklass är Longmorn 16, HP 18 och Laddie 16.
Bara för sakens skulle så köpte jag en sån här på bolaget i lördags.
stgob.non11.jpg 16.71K
0 Antal nerladdningarVi får det andra släppet på vår whiskyklubb nu den 7e december. Vi var första klubb i världen att köpa loss ett fat av dom ihop med en tysk whiskyklubb.
Det känns ju att whiskyn är ung, men var ändå helt okej.
The Balvenie är fin,men iofs bara testat deras tripple wood.
Grants däremot är väl ingen höjdare precis, bara smakat deras "vanliga" och har ju inte kännt något sug efter att köpa några andra därefter.
12 doublewood menar du. Det är den bästa av dom tycker jag. Har smakat ett flertal sorter av Balvenie, och just 12 doublewood tycker jag är den bästa.
Kul att vi hade samma tankar om Grants.
Postad 11 November 2013 - 21:48
Har väl stått och dregglat över den antar jag
Grants och Lauders är väl något man börjar med och sen går ifrån, så mycket Lauders man druckit och tyckt det har vart ok och nu klarar man inte ens av att sippa på det, ändå är man ju ingen finsmakare precis.
Postad 11 November 2013 - 22:12
Den vanliga häller man ut och använder sedan flaskan i fiskebåten, perfekt att avsluta en gös eller gammgädda med
Men framförallt Ale Cask är faktiskt riktigt god, en riktig överraskning.
Louders däremot är ju bara hallonsaft som man bäljade i sig i sin ungdom för att bli full och "cool"
Postad 11 November 2013 - 22:30
Postad 11 November 2013 - 22:33
Tror för visso inte att du har en Louders nu va
Postad 11 November 2013 - 22:38
Så är det inte..
Jag spetsar ofta min glögg med whisky. Ju godare whisky, desto godare blir glöggen, givetvis.
Det är likadant med irish coffee. Det måste ju vara en god whisky för att den ska bli god. Det är kanske så med cola också, men bara mongon blandar en bra whisky med cola.
Redigerat av Bakerman, 11 November 2013 - 22:39.
Postad 11 November 2013 - 22:41
Men de skulle vara kul å se om de blir gott, vet ju inte förrän man provar.
Konstigare saker har hänt
Trött nu.
Z
Z
Z
Z
Nattis på er...
Postad 12 November 2013 - 00:08
Hädiskt nästan, kan iuf lugna ner mig när min absolute favorit finns på bild nämligen Ardbeg.
Fick en flaska Highland Park "ambassadeurs choice" (stavar förmodligen fel) av min sambo. Riktigt bra imo. Vattnar den något dock.
Postad 12 November 2013 - 09:06
Vi är aktieägare och fatägare (tillsammans med några till) hos Box destilleri i Ådalen och har även ett fat hos Mackmyra!
Mackmyra är riktigt god, har även smakat en sipp från det första fatet som Mackmyra gjorde då en bekant hade en liten andel där!
Tycker det är kul att ha ett "eget" fat som man sitter och väntar på. Farsan hade 2 meter vinranka i Frankrike förut, han fick nån flaska vin från sin "egen" vinplanta då
Postad 12 November 2013 - 09:23
Oj, hade totalt missat det! Man kanske får se vad farsgubben säger!Då får ni ha några flaskor Hven också!
Postad 12 November 2013 - 15:21
Bara mina nya frontar som saknas nu.
Bifogad fil(er)
Postad 12 November 2013 - 17:33
Glöm inte Grythyttan hellerDå får ni ha några flaskor Hven också!
http://www.grythytta...ythyttanwhisky/
Var förbi där för 2 år sedan, jättetrevligt gäng. Hade inte frugan varit med så hade jag köpt in mig på ett fat men hon tyckte det var onödigt
Postad 12 November 2013 - 17:42
För dessa gav jag 195kr ink porto. Det är 3cl/flaska och priset varjerar mellan 30kr - 45kr. I priset ingår flaskan och priset varjerar så klart eftersom olika sorter är olika billiga haha.Vad kostar prover och hur mycket är det i var flaska?
Köpte det utav en medlem här på Whiskytråden https://www.minhembi...0
Han rekommenderar whiskyforum.se där det handlas en del
Kul
Redigerat av RobNB, 12 November 2013 - 23:03.
Postad 14 November 2013 - 00:17
Auchentoshan-12.png 137.99K
0 Antal nerladdningar
glenfiddish.jpg 54.07K
0 Antal nerladdningarGrants var en stor överraskning!!? Har iofs bara druckit den vanliga, och den är ju i princip odrickbar.
Då ska du prova Statesman. Finns på Aldi i Tyskland. Kostar 6 euro och smakar därefter
Redigerat av Ageve, 14 November 2013 - 00:22.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
503 bilder
209 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?