Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 November 2013 - 18:30

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Så där ja. Nu börjar jag få ljud ur det. Hmmm var är infrabasinstrumenten?

Postad 17 November 2013 - 18:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hur kan 2kw per högtalare inte räcka? Komorok, har du koll på hur högt du spelar då egentligen? Smärtgränsen ligger väl mellan 120-125 någonstans?

Postad 17 November 2013 - 18:59

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Hur kan 2kw per högtalare inte räcka? Komorok, har du koll på hur högt du spelar då egentligen? Smärtgränsen ligger väl mellan 120-125 någonstans?

Det beror på hur frekvensspektrumet är, hur dynamiskt låten är och på vilket avstånd man lyssnar. Så det är nog inga problem.

Postad 17 November 2013 - 20:00

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Sitter man några meter från talaren, spelar ganska grundstarkt, och lyssnar på högdynamiskt material så går det snabbt åt mängder med effekt.
Det är det vi försökt förklara för dej när du påstår att du använder 0,25 watt när du lyssnar på musik...

Postad 17 November 2013 - 20:10

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Sitter man några meter från talaren, spelar ganska grundstarkt, och lyssnar på högdynamiskt material så går det snabbt åt mängder med effekt.
Det är det vi försökt förklara för dej när du påstår att du använder 0,25 watt när du lyssnar på musik...

Kör man mp3 så går det väl inte åt så mycket effekt. :D

Postad 17 November 2013 - 20:14

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Mp3 kan vara högdynamiskt trots att det är snålkodat.

Postad 17 November 2013 - 20:16

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Har skickat ett mess till Morello på fejjan för att se om han har kvar några av bryggkorten till Rotel rb1090. Ca 1600 watt får nog räcka tills vidare.

Postad 17 November 2013 - 20:31

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Jag vet inte. Jag installerade en demo, men jag fattar fan inget. Svårt... Man behöver nog lite hjälp av någon som kan detta för att komma igång ordentligt.

Jag vet. Det är nu ca 12 år sedan jag lekte med den. Köpte bla Cubase, Reason och andra produkter men jag hade ingen som kunde visa hur allt fungerade. Fick till lite skojigheter men jag kunde så lite om programvaran att man tappade suget. Tråkigt att det blev så för man kan göra väldigt roliga saker med det.

Postad 17 November 2013 - 21:24

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag installerade en sequencer på min telefon. Enkel nog för mig. En simpel start :) .

Postad 18 November 2013 - 00:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

samtidigt så sitter jag gärna med typ 70db avrage, eller lite lägre. 68 på mobilappen senast. det tar inte mycket effekt från högtalare med normal känslighet. Vi är hemskt olikam jag klarar inte högre volym länge pga min tinnitusskada jag fick i ungdomen. huvudvärk följer om jag har 80db avr i lyssningsposition

Postad 18 November 2013 - 07:23

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 1

samtidigt så sitter jag gärna med typ 70db avrage, eller lite lägre. 68 på mobilappen senast. det tar inte mycket effekt från högtalare med normal känslighet. Vi är hemskt olikam jag klarar inte högre volym länge pga min tinnitusskada jag fick i ungdomen. huvudvärk följer om jag har 80db avr i lyssningsposition

Jag lyssnar ganska svagt för det mesta. Tror inte jag vrider upp mer än någon annan i mitt vardagslyssnande. Men ibland så vrider jag på så starkt som musiken tillåter. Och det varierar oerhört mycket. Men det finns ett fåtal spår som går att spela så starkt att rs2000 klipper utan att det gör ont i öronen. 1812 och Mission to find noise är de två jag kommer på nu. Men sådan musik är ovanlig hur som helst.

Postad 18 November 2013 - 21:53

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Nåja.... Jag fixar 1812 på vad jag upplever som full orkesternivå är hemma med två NAD 218 och ett 208 med väldigt mycket mindre kapacitet än du har, så nog f*n spelar du S*T*A*R*K*T när det händer. ;)

Redigerat av Nattlorden, 18 November 2013 - 21:53.

Postad 18 November 2013 - 23:09

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Frågan är hur starkt..

Starkt, (eller jag vill att folk ska tro att jag kan spela starkast i universum starkt) :P

Tips på ett ljudmässigt bra och effektstarkt monoblock:
http://www.hembiocon...tatement-M1.htm

Vilken musik smak du har hehe.

Postad 19 November 2013 - 00:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Frågan är hur starkt..

Starkt, (eller jag vill att folk ska tro att jag kan spela starkast i universum starkt) :P

Tips på ett ljudmässigt bra och effektstarkt monoblock:
http://www.hembiocon...tatement-M1.htm

Vilken musik smak du har hehe.

Det där steget var bland det dummaste jag någonsin sett..
Vilken människa vid sina sinnes fulla bruk köper ett digitalt "PA-steg" med halvtaskigt med effekt för dom pengarna!!? :o
Det måste vara dom som tror att det blir "high-end" bara för att det är ett flashigt "high-end-företag" som tillverkar dom.

Hört talas om Behringer iNuke...? Ungefär samma skit, fast lämnar tre gånger så mycket effekt för en tiondel av priset.
Duger dock utmärkt till basdrift.

Postad 19 November 2013 - 03:45

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 1

Det där steget var bland det dummaste jag någonsin sett..
Vilken människa vid sina sinnes fulla bruk köper ett digitalt "PA-steg" med halvtaskigt med effekt för dom pengarna!!? :o
Det måste vara dom som tror att det blir "high-end" bara för att det är ett flashigt "high-end-företag" som tillverkar dom.

Hört talas om Behringer iNuke...? Ungefär samma skit, fast lämnar tre gånger så mycket effekt för en tiondel av priset.
Duger dock utmärkt till basdrift.

Vad menar du nu?, ett "digitalt PA steg", nedu detta är ett renodlat hifisteg för hifi/hembio bruk, som man använder för att driva "toppar" med, Jag såg inte att ni diskuterade "bassteg".
Till just basar skulle jag inte heller använda mig utav detta Anthem steg.

Kan du visa ett annat hifisteg (ej PA då) med lika eller mer effekt som är avsevärt mkt billigare så hade det varit intressant att få se, effekt kostar ju en hel del.
Vad som anses vara high-end är upp till individen skulle jag vilja säga, anser du att Behringer är high-end så visst :)

Så hur mkt kostar RS2000 då? :)

Redigerat av ReverseForward, 19 November 2013 - 03:51.

Postad 19 November 2013 - 05:55

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Vad menar du nu?, ett "digitalt PA steg", nedu detta är ett renodlat hifisteg för hifi/hembio bruk, som man använder för att driva "toppar" med, Jag såg inte att ni diskuterade "bassteg".

Kan du visa ett annat hifisteg (ej PA då) med lika eller mer effekt som är avsevärt mkt billigare så hade det varit intressant att få se, effekt kostar ju en hel del.
Vad som anses vara high-end är upp till individen skulle jag vilja säga, anser du att Behringer är high-end så visst :)

70.000 men det mäter mycket bättre = mycket låg dist .

Postad 19 November 2013 - 10:33

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

70.000 men det mäter mycket bättre = mycket låg dist .

"Mycket bättre"? "Mycket låg dist"?

Klipper in lite specar:

Output power:
Stereo mode:
550 W into 8 ohms
1 000 W into 4 ohms
1 800 W into 2 ohms

Mono (i.e. bridged mode):
2 000 W into 8 ohms
3 600 W into 4 ohms

Frequency response:
0,1 Hz ~ 250 kHz (-3dB)

Voltage gain:
+29dB (x28,3)

Input sensitivity for 500 W RMS into 8 ohms:
2,25V RMS

Output impedance:
0,001 ohms at 1 kHz

Input impedance:
RCA input: 10 kohms
XLR input: 20 kohms Slewrate:
100 V/µs

Distortion:
Harmonic distortion (THD):
<0,01% at 400 W into 8 ohms, 0,1 Hz ~20 kHz

Intermodulation distortion (TIM):
<0,01% at 400 W into 8 ohms, 19kHz + 20 kHz

Mains voltage:
230 VAC or 115 VAC, 50 ~ 60 Hz (voltage factory set by internal jumpers)

Connections:
Line level inputs: XLR and RCA
Speaker output: Two pairs of binding posts per channel
Mains inlet: IEC type

Weight and dimensions:
428 mm x 250 mm x 600 mm (WxHxL)
48 kg

M1 Technical Specificaions
Power Output continuous, 20Hzto20kHz,<0.1% THD+N
8 Ω . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1000 W
4 Ω . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2000 W
3 Ω . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2400 W
2 Ω . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .>2000 W depending on line voltage regulation
With 120V AC supply the amplifier’s maximum output into impedances 4 Ω and lower, as well as its
maximum duration, vary depending on line voltage regulation.
Frequency Response20 Hz to 20 kHz
Open circuit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .+/- 0.1 dB
8 Ω . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .+/- 0.1 dB
4 Ω . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .+/- 0.1 dB
2 Ω . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .+/- 0.2 dB
Power Bandwidth1000 W at 8 Ω . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5 Hz to 45 kHz
THD+Nat 1 kHz, 8 Ω
1 W . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .0.01 %
10 W . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .0.01 %
100 W . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .<0.03 %
1000 W . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .<0.06 %
IMD19 kHz + 20 kHz, CCIF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..0.003%
S/N Raioref. 1000 W, IEC-A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .113 dB
VoltageGain . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29 dB
Input Sensiivity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .100 mV for 1 W output, 3.2 V for 1000 W output (8 Ω)
Input Impedance . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10 kΩ (RCA), 20 kΩ (XLR)
Damping Factor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .800 to 1400 depending on frequency
XLR Configuraion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Pin 1: Ground, Pin 2: Positive, Pin 3: Negative

POWER REQUIREMENTS
Consumpionin a typical music/theater installation
standby mode, 120V mains . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .<1 W
standby mode, 240V mains . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .<2 W
operate mode, idle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33 W
typical operation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .300 W
Where mains voltage is 120V, one dedicated 15A circuit per amplifier is recommended depending on
speaker. A 20A circuit is adequate for two amplifiers playing music where speaker impedance is 8 Ω.
This product operates from a single phase AC power source that supplies between 108V and 264V at
a frequency of 50 or 60 Hz.
DIMENSIONS
Height with feet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 1/4 inches (5.7 cm)
without feet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1 rack unit
Width standard handles . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19 1/4 inches (49 cm)
rackmount handles . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19 inches (48.3 cm)
Depth . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18 3/4 inches (47.6 cm)
Weight(unpacked) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 lb (9 kg)

Tolka på :)

Redigerat av ReverseForward, 19 November 2013 - 10:37.

Postad 19 November 2013 - 10:36

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Anthem M1 ger klass D ett dåligt rykte med sina urusla mätningar.

Se:

http://www.stereophi...er-measurements

Postad 19 November 2013 - 10:52

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Anthem M1 ger klass D ett dåligt rykte med sina urusla mätningar.

Se:

http://www.stereophi...er-measurements

Så illa är det väl ändå inte, skulle vara kul att få se samma person "bänka" ett RS2000.

Jag undrar hur det resultatet skulle se ut?

När man bryggar ett steg så ökar väl vanligtvis THD?

Redigerat av ReverseForward, 19 November 2013 - 10:53.

Postad 19 November 2013 - 11:03

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Om inte det här är _sjukt_ dåligt mätmässigt, så vet jag inte vad din definition är av det. Jämför du rörförstärkare då eller?

Postad bild

Fig.7 Anthem Statement M1, THD+N (%) vs frequency (with AP low-pass filter) at 20V into: 16 ohms (green), 8 ohms (blue), 4 ohms (magenta), 2 ohms (red).

Postad 19 November 2013 - 11:23

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Om inte det här är _sjukt_ dåligt mätmässigt, så vet jag inte vad din definition är av det. Jämför du rörförstärkare då eller?

Postad bild

Fig.7 Anthem Statement M1, THD+N (%) vs frequency (with AP low-pass filter) at 20V into: 16 ohms (green), 8 ohms (blue), 4 ohms (magenta), 2 ohms (red).

Nej jag förstår inte vad som är extremt dåligt med denna bilden ?

Postad 19 November 2013 - 11:55

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Nej jag förstår inte vad som är extremt dåligt med denna bilden ?

Distorsionen stiger kraftigt med ökande frekvens. Otrevligt nog är den oroväckande högt redan vid 2-3khz där örat är som mest känslig. Här är en mätning på Devialets klass D-teknik för jämförelse:

Postad bild
Fig.6 Devialet D-Premier, THD+N (%) vs frequency at 20V into: 8 ohms (left channel blue, right red), 4 ohms (left cyan, right magenta).

Postad 19 November 2013 - 12:06

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ok, jag trodde det hade med AP-lågpass filter att göra?

Hehe ser du vad Devialet D-Premier kostar :)

Postad 19 November 2013 - 12:11

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Det var bara ett exempel på en bra mätning :) Du kan ta i stort sett vilken klass AB-förstärkare som helst och de kommer inte uppvisa samma nästan exponentiella kurva i ökning av distorsion med frekvens som Anthem M1 gör :)

Postad 19 November 2013 - 12:16

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Det var bara ett exempel på en bra mätning :) Du kan ta i stort sett vilken klass AB-förstärkare som helst och de kommer inte uppvisa samma nästan exponentiella kurva i ökning av distorsion med frekvens som Anthem M1 gör :)

Mm typ världens mest kompletta klass D konstruktion, utan motstånd :)

Ja Anthem kanske ändå passar bäst till basdrivning om man ska gå på specar, för kraft har den ju.

Kul det här med slutsteg, jag letar själv just nu slutsteg som har ordentligt med effekt (som ska driva mina högtalare, inte basar) och jag tycker det är svårt att hitta prisvärda sådana.

Postad 19 November 2013 - 12:22

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0
Har för mig att Rs 2000 mäter vid 10khz 0.0006 vilket med för mycket låg dist.

Postad 19 November 2013 - 12:27

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Har för mig att Rs 2000 mäter vid 10khz 0.0006 vilket med för mycket låg dist.

Kan så vara, men du får nog ta bort ngn nolla iaf :)

Är det nån som har en liten lista på säg, typ dom fem mest strömstarka stegen med hög effekt inom rimlig prisklass, ca 5000-40000kr?

Själv funderar jag på Rotel eller Earthquake.

Postad 19 November 2013 - 13:44

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 1

"Mycket bättre"? "Mycket låg dist"?

...

Tolka på :)

Ja, frågan är hur du tolkar det?

Postad 19 November 2013 - 13:52

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ja, frågan är hur du tolkar det?

Vi har ju gått igenom ett lite mer seriöst test, det som Xavier JH länkade till, jag tolkar det som att steget inte alls är så optimalt som man hade hoppats på, dock att det har ordentligt med kraft.

Postad 19 November 2013 - 13:54

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Den lilla vetenskapen jag har om marknaden så ligger RS2000 i yttersta toppen när det gäller hur de mätar, plus dess enorma effekt som monokopplade.

Postad 19 November 2013 - 14:24

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Den lilla vetenskapen jag har om marknaden så ligger RS2000 i yttersta toppen när det gäller hur de mätar, plus dess enorma effekt som monokopplade.

Ja dom verkar onekligen vara brutala.

Postad 19 November 2013 - 16:04

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Bredare och mera rumsinfo om jag får be ;)

Jo det är ju det jag upplever nu. Det var ju dock inte det som var frågan. ;)

Det är två ganska små element, klart det går att elda upp skiten bara man drar på och inte mesar med volumen.

Javisst, nu är det dock ingen som har eldat några element. Produktionsfel. :)

Postad 19 November 2013 - 17:56

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Brallster, vad exakt är det som har hänt med de två element som gått sönder? Har de gått sönder trots säkringar?

Eftersom han byter dom på garanti..

Postad 19 November 2013 - 18:00

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Brallster, vad exakt är det som har hänt med de två element som gått sönder? Har de gått sönder trots säkringar?

Eftersom han byter dom på garanti..

Talspolelindningen har släppt. Tydligen mycket ovanligt. Skumt att det har hänt två element från samma batch. :)

Postad 19 November 2013 - 18:03

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Ofan där ser man.

Hur uppenbarar sig ett sådant problem? Kan vara bra att veta ifall man råkar ut för det själv.

Redigerat av spuj, 19 November 2013 - 18:07.

Postad 19 November 2013 - 19:31

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det är ett Klass D.
High End är en prislapp. Inte vad grejerna presterar.

Postad 19 November 2013 - 19:54

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Kan så vara, men du får nog ta bort ngn nolla iaf :)

Är det nån som har en liten lista på säg, typ dom fem mest strömstarka stegen med hög effekt inom rimlig prisklass, ca 5000-40000kr?

Själv funderar jag på Rotel eller Earthquake.

Amp 27 den mäter vid 10kHz 0.00662.

Postad 19 November 2013 - 19:55

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 1

High End är en prislapp. Inte vad grejerna presterar.

Kul att du skrev det, funderat kring jus High End idag.
Vad är det som avgör att det är just High End?
Prislappen...
Hur hög bör/ska den vara? Då tänker jag kring HiFi.

Postad 19 November 2013 - 20:34

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 1

Amp 27 den mäter vid 10kHz 0.00662.

Vid _400W_ in i 8 ohm...

Postad 19 November 2013 - 21:11

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Vid _400W_ in i 8 ohm...

+1

Postad 19 November 2013 - 21:14

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Ja dom verkar onekligen vara brutala.

Ja, men de hade gärna fått vara ännu brutalare. Dock verkar det inte som att det finns något klass AB-steg med säg fyra kilowatt till ett överkomligt pris, så rs2000 stannar kvar trots att de inte riktigt räcker till.

Postad 19 November 2013 - 22:43

ReverseForward
  • ReverseForward
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Ja, men de hade gärna fått vara ännu brutalare. Dock verkar det inte som att det finns något klass AB-steg med säg fyra kilowatt till ett överkomligt pris, så rs2000 stannar kvar trots att de inte riktigt räcker till.

Förstår det, det är sjukt att effekt ska kosta så förbaskat mycket.

Postad 20 November 2013 - 09:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
fel..

Redigerat av mcmike, 20 November 2013 - 09:43.

Postad 20 November 2013 - 10:13

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0

Kan du inte få dem att koppla ihop utgångstrissorna från två steg på signalen från ett? B)

Postad 20 November 2013 - 12:08

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1158 inlägg
  • 2
Nu är pallen hemma :)
Bifogad fil  P1000175.JPG   1018.42K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  P1000181.JPG   4.29MB   1 Antal nerladdningar

Postad 20 November 2013 - 12:18

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0
Me like.. :) kommer bli bra det här!

Postad 20 November 2013 - 12:36

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Den där baskapaciteten torde räcka för allt du kan komma på utom rena testsignaler. Grattis!

Postad 20 November 2013 - 12:40

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Kan du inte få dem att koppla ihop utgångstrissorna från två steg på signalen från ett? B)

Jo, men tror du på allvar att det är något de inte redan tänkt på?

Postad 20 November 2013 - 12:45

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Nu är pallen hemma

Gött. Är det 15 tummaren?
Btw, du får nog ändra tidsstämpeln på kameran. ^_^

Postad 20 November 2013 - 14:17

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Nu är pallen hemma :)

Det här blir trevligt :)

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.