Skillnaden är ju inte bara frekvensen utan framförallt signalstyrkan. Satellitsignalen är ju mycket svagare än marksignalen och blir ju sämre även med en "riktig" koax-kabel om den är för lång (>25 m). För varje övergång blir ju också signalen försämrad. Om du installerar någon form av signalförstärkare så skulle ju dock ditt "projekt" kunna funka.jag trodde(hoppades) cat6 skulle funka för "parabolsignaler" eftersom de tydligen ska funka för vanliga tv-signaler.
Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
Sagemcom HD PVR 101-ST 250GB
(Digitalboxar)
|
0
|
(124)
|
Inga priser |
Canal Digital HD Box Smart 1TB från Kaon (255 inlägg)
|
5 år sedan |
Canal Digitals HDTV-box med HDD (146 inlägg)
|
12 år sedan |
Canal Digital HD-PVR box surr (3 inlägg)
|
14 år sedan |
Ny box till Canal Digital? (26 inlägg)
|
15 år sedan |
Alternativ till Canal Digitals inspelningsbara HD-box (25 inlägg)
|
15 år sedan |
Bugglista för CD HD HDD box för satellit från Sagem (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Bugglista Canal Digital HDPVR box Satellit (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Canal Digital HDPVR, sat- omröstning/poll (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Canal Digital HDPVR Satellitbox (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Begagnad SAGEM HD PVR 101-ST (7 inlägg)
|
16 år sedan |
Problem med bildaspekt Sony Bravia KDL-52EX1 (5 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 20 May 2008 - 09:38
Postad 20 May 2008 - 11:55
... Om du installerar någon form av signalförstärkare så skulle ju dock ditt "projekt" kunna funka.
Är det en vanlig konventionell antennförstärkare ni pratar om?
Nån som har en uppfattning om hur lång kabeldragning man får för sin "installationscheck" à 1350kr (och hur snygg den blir)? Vad är en rimlig merkostnad för två extra kablar till annat rum? Kan man ta bort gamla koaxkablar i rören och dra nya i samma rör?
Postad 20 May 2008 - 12:01
Min installatör använde en befintlig koax (antenn) för att skicka ner den andra satellitsignalen (mha. något käckt filter) har samma signalstyrka på den som på den gamla. Har inte fått fakturan ännu så jag vet inte vad det kostade.Kan man ta bort gamla koaxkablar i rören och dra nya i samma rör?
Postad 20 May 2008 - 22:53
Finns det någon annan utrustning man kan skaffa? Starkare mottagare eller dylikt? Jag har nämligen sagt upp ComHem och tanken var att slippa dem och se på EM i HD. Inte till vilket pris som helst. Men nästan.
Postad 21 May 2008 - 03:17
det är endast SCART med RGB som man inte kan ha aktiv samtidigt som man kör HDMI
Det är inte så lite det ! ScaRT utan RGB är kass ...
Är det rapporterat som en bug ? Så klart skall alla utgångar vara öppna ..
Ex. Man har hdmi kopplad via receiver till tv och scart direkt till tv.
Detta för att barnen skall kunna sätta på tvn utan att ha hembion igång.
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 21 May 2008 - 03:17.
Postad 21 May 2008 - 05:15
Det är förstås för att CD inte VILL att man ska kunna ha 2 TV kopplade till 1 abonnemang.Det är inte så lite det ! ScaRT utan RGB är kass ...
Maveric
RGB2 (med svideo) ut är till för att koppla en recorder och inte en andra TV.
Inte skumt alls för det måste vara fri sikt mot himlen oavset hur långt bort du tittar. Det räcker ju med ett åskmoln fler km bort för att bilden ska försvinna.Jäkla skumt, för träden som han hävdar är i vägen är 30-40 meter bort och jag bor på tredje våningen. Riktar man inte parabolen högre alltså? Är det min taskigt geografiska plats (Östersund) som är boven till detta?
Postad 21 May 2008 - 06:35
Min installatör ville inte ens hänga upp parabolen då han inte trodde på att det skulle bli tillräckligt bra signal (vilket också hans mätningar visade). Jäkla skumt, för träden som han hävdar är i vägen är 30-40 meter bort och jag bor på tredje våningen. Riktar man inte parabolen högre alltså? Är det min taskigt geografiska plats (Östersund) som är boven till detta?
Finns det någon annan utrustning man kan skaffa? Starkare mottagare eller dylikt? Jag har nämligen sagt upp ComHem och tanken var att slippa dem och se på EM i HD. Inte till vilket pris som helst. Men nästan.
Jag tycker det låter konstigt, eller så är det väldigt stora träd. Om du bor på 3:e våningen så lär ju parabolen ska sitta åtminstone 7-8 m ovanför marken. Har inga grader för parabolen i huvudet, men spontant känns det som att träd som står 30 m bort ska vara bra höga för att kunna störa, iaf om de står på samma nivå som ditt hus.
Har ingen av dina närmaste grannar parabol?
Men om det är träden som är problemet så har du ju lite alternativ. Är det kommunens mark kanske de tar ner träden om du frågar, alt. att du får tillåtelse göra det själv.
Jag bor iofs i en lite mindre kommun, men jag har fått tillåtelse att ta ner lite träd på kommunens mark närmast min tomt bara jag inte "gör kalhygge".
Annars finns ju alternativet rånarluva och motorsåg!
I värsta fall har du ju O´learys i Östersund.
Postad 21 May 2008 - 07:40
Det är inte så lite det ! ScaRT utan RGB är kass ...
Maveric
Nja...
Nu är det väl inte hdmi som är problemet.
När man aktiverar hdmi-ut så aktiveras även analog hd-signal ut från boxen (=komponentutgången).
Komponent och scart RGB kan inte vara aktiverade samtidigt enligt manualen.
Om man sen skall kunna välja om man vill ha RGB eller komponent ut när man har hdmi aktiverat kan man ju fundera på. Personligen har jag inget behov av RGB sedan jag bytte tv (innan hade jag inget behov av hdmi
Det kan dock vara så att det hela är begränsat i hårdvaran. En hd-signal leveras till utgångarna och eftersom RGB inte är definierat för hd så skickas den analoga versionen ut som komponent. Gissar även att RGB och komponent delar på en hel del elektronik under skalet och dessa kan då inte vara aktiva samtidigt.
Angående montering av parabol:
Ju längre norr man befinner sig desto närmare horisonten finns satelliten på himlen eftersom den befinner sig rakt över ekvatorn. Alla satelliter i GEO-synkron bana ligger på samma höjd men på olika platser i öst-västlig riktning.
Kort sagt är man tillräckligt långt norrut så måste man rikta parabolen nästan parallellt med marken. Vet inte hur "illa" det är i Östersund dock, men det låter som Dryden bor på en taskig geografisk plats i Östersund.
Postad 21 May 2008 - 07:45
Någon som har matten färskt i huvudet
Postad 21 May 2008 - 07:50
Kolla http://sv.wikipedia.org/wiki/Tangens då kan man räkna ut att på 30 meter så blir höjdskillnaden lite drygt 9 meter så det innebär att om du har hinder som står 30 meter bort som är högre än 16 meter så blir det problem.17 graders vinkel, 7m upp med parbolen. Hinder 30m bort. Hur högt får då hindret vara?
Någon som har matten färskt i huvudet
Postad 21 May 2008 - 19:30
Är det nån som vet vad för kabel jag ska ha för att få hemmabioljud när dom fixat den buggen
Har Canal Digital boxen med hårdisk och en Yamaha Rx-V595RDs hemmabio förstärkare.
Den har några år på nacken nu så jag vet inte om det funkar...Vad jag läst mig till så har den Coaxial och Optical ingångar. Vilken skulle kunna funka? Och vilken kabel blir bäst.
Tacksam för hjälp..
Mvh Peter
Postad 21 May 2008 - 20:43
Det ska vara en coaxial-kabel från boxen till receivern.Hej..
Är det nån som vet vad för kabel jag ska ha för att få hemmabioljud när dom fixat den buggen
Har Canal Digital boxen med hårdisk och en Yamaha Rx-V595RDs hemmabio förstärkare.
Den har några år på nacken nu så jag vet inte om det funkar...Vad jag läst mig till så har den Coaxial och Optical ingångar. Vilken skulle kunna funka? Och vilken kabel blir bäst.
Tacksam för hjälp..
Mvh Peter
Postad 21 May 2008 - 21:43
Det är ingen bugg för DD-ljud via coax, det fungerar nu. Det är DD-ljud via HDMI som inte fungerarHej..
Tacksam för hjälp..
Mvh Peter
Postad 21 May 2008 - 23:29
Kör HDMI genom en Onkyo-reciever och det har fungerat perfekt.
Postad 22 May 2008 - 08:52
Postad 22 May 2008 - 09:31
Postad 22 May 2008 - 09:41
Postad 22 May 2008 - 09:56
Jag uppdaterade punkt 29 i bugglistan med denna textIgår tillkom ju 3 nya HD-kanaler och som vanligt så blev de marksända kanalerna i favoritlistan utbytta. Det är då helt klart att favoritlistan går på kanalplats i orginallistan och bryr sig inte alls om vilken kanal som det faktiskt är. Detta bord ändras så att favoritlistan pekar på kanalen och inte på platsen.
Kan inte svar på din fråga, men du behöver inte göra någon ny kanalsökning. Nya kanaler kommer automatiskt. Kanallistan uppdateras varje gång som man sätter på boxen, därför "init" tar lite tid. Men du får gå tillbaka till A listan = alla kanaler för att hämta över nya kanaler till favoritlistanJag har inte gjort ngn ny kanalsökning sedan jag installerade boxen i mars. Man får ju ett val mellan DVB-S och DVB-S2 tror jag det var. Vilket är det man ska välja?
Postad 22 May 2008 - 10:47
Aha där ser man! Tack que!Kan inte svar på din fråga, men du behöver inte göra någon ny kanalsökning. Nya kanaler kommer automatiskt. Kanallistan uppdateras varje gång som man sätter på boxen, därför "init" tar lite tid. Men du får gå tillbaka till A listan = alla kanaler för att hämta över nya kanaler till favoritlistan
Postad 22 May 2008 - 11:36
Har 2st frågor angående hdtv boxen med hårddisk från CD.
1. När man kör hdmi till lcd tv så funkar ej text-tv funktionen på tvn. (bara den på boxen och sen är ju segare än seg...!!!) Skickar den ej med text-tv signalen via hdmi?!
2. Vad har ni för signalstyrka på boxen vanligtvis?! Jag har ca205.
mvh lekan
Postad 22 May 2008 - 12:06
Text-tv skickas inte via HDMI (står någonstans i manualen...), jag kan verkligen hålla med om att text-tv funktionen är seg, den funkar ju mycket bättre på Sagem boxarna för det marksända nätet. Jag brukar ha runt 200 i signalstyrka.1. När man kör hdmi till lcd tv så funkar ej text-tv funktionen på tvn. (bara den på boxen och sen är ju segare än seg...!!!) Skickar den ej med text-tv signalen via hdmi?!
2. Vad har ni för signalstyrka på boxen vanligtvis?! Jag har ca205.
Postad 22 May 2008 - 12:15
205 är väldigt högt. Du måste ha rätt korta kablar till antenen? Jag har ca 25 m och kommer då bara upp i ca 160 i signal. Det blir rätt väderkänsligt då.2. Vad har ni för signalstyrka på boxen vanligtvis?! Jag har ca205.
mvh lekan
Postad 22 May 2008 - 14:44
Är det någon som vet om man kan ansluta första TV:n vid HDMI och ta ut från vanlig RF-utgång till andra TV:n samtidigt. Detta utan att behöva koppla om eller ställa om i någon meny ?
Postad 22 May 2008 - 14:56
/lekan
Postad 22 May 2008 - 15:21
Tyvärr fick jag ingen bild direkt utan det stod att jag inte hade någon behörighet att se kanalen. Kan stå så upp till en timma har jag förstått.
Men 162, är det för dåligt? SAT2 har så mkt.
Postad 22 May 2008 - 15:35
205 är väldigt högt. Du måste ha rätt korta kablar till antenen? Jag har ca 25 m och kommer då bara upp i ca 160 i signal. Det blir rätt väderkänsligt då.
Ett förslag är att ni monterar en signalförstärkare för att få upp signalstyrkan ( särskilt viktigt vid längre kabeldragningar ). Skickar med en länk där ni kan se vad det är. Säljs på Kjell & Co, Claes Ohlsson och alla satellitbutiker.Så nu har jag äntligen fått tummen ur o installerat denna box med Selfsat-skivan. 195 resp 162 har jag i signalstyrka. Är inte 162 lite för dåligt?
Tyvärr fick jag ingen bild direkt utan det stod att jag inte hade någon behörighet att se kanalen. Kan stå så upp till en timma har jag förstått.
Men 162, är det för dåligt? SAT2 har så mkt.
Signalförstärkare för satellit
Postad 22 May 2008 - 15:54
I HDMI standarden finns INGEN support för TextTV. Ingen alls, nada. Kommer aldrig att finnas heller kan jag nog utlova utan att egentligen veta något.dåligt att inte text-tv signalen är med i hdmi utgången, måste väl gå och fixa med i en mjukvaru updatering eller?!
/lekan
Vill du se TextTV får du ansluta boxen via SCART (eller fungerar TextTV via komponent?)
/T
Postad 22 May 2008 - 17:15
Jag har inget problem att använda boxens text-tv med den ansluten till TV:n via HDMI.dåligt att inte text-tv signalen är med i hdmi utgången, måste väl gå och fixa med i en mjukvaru updatering eller?!
/lekan
Postad 22 May 2008 - 18:35
Jag har inget problem att använda boxens text-tv med den ansluten till TV:n via HDMI.
Nej den funkar. Men du kan inte använda dig av tv:ns text-tv funktion.
Signalen går ej igenom HDMI.
Canal DIgitals HD-boxars text-tv är ren skit. 1 sidas minne typ.
Postad 22 May 2008 - 18:55
Så jag tänkte att jag testar byta plats på antennkablarna för då borde det ju funka!? nä det gjorde det inte, samma fel ändå.
Någon som vet om det är nått annat fel än att jag ska behöva klättra ut till parabolen?
Postad 22 May 2008 - 19:19
Står nämligen lite i valet och kvalet och man vill ju inte binda sig 24 månader på något man inte bli nöjd med.
Postad 22 May 2008 - 19:31
Ja, en riktigt kul "bugg"..sökte som f-n efter TV6 bland favoriterna men den var borta....Nä, nu spökar det ! tänkte jag, men men, fick snällt plocka tillbaks den in...Nån som dragit fram radiokanalslistan och sedan tryckt "OK"? Kanske en gammal bugg men min stänger av sig då! Nån anna som erfarit detta också? Jag antar att de tre "nya" kanalerna är Eurosport HD samt TV4´s två fotbollskanaler, eller?Igår tillkom ju 3 nya HD-kanaler och som vanligt så blev de marksända kanalerna i favoritlistan utbytta. Det är då helt klart att favoritlistan går på kanalplats i orginallistan och bryr sig inte alls om vilken kanal som det faktiskt är. Detta bord ändras så att favoritlistan pekar på kanalen och inte på platsen.
Postad 22 May 2008 - 20:20
JaJa, en riktigt kul "bugg"..sökte som f-n efter TV6 bland favoriterna men den var borta....Nä, nu spökar det ! tänkte jag, men men, fick snällt plocka tillbaks den in...Nån som dragit fram radiokanalslistan och sedan tryckt "OK"? Kanske en gammal bugg men min stänger av sig då! Nån anna som erfarit detta också? Jag antar att de tre "nya" kanalerna är Eurosport HD samt TV4´s två fotbollskanaler, eller?
Sedan ni som tittar på signalstyrkan, ett sätt att se samma kanal på både LNB1 och LNB2 är att göra enligt nedan:
Titta på en kanal, gå in och läs av signalstyrka för denna kanal på LNB1, se till att det är den aktuella kanalen. Gå sedan och växla till en annan kanal och starta en inspelning med Rec. Gå sedan tillbaka till den kanal som ni tittade på först och gå in och läs av signalstyrkan för LNB2, kolla att det är samma kanal. Dessa värden bör var ganska lika annars är det troligen något i kabelanslutningarna.
Gå sedan med samma LNB1 och titta på några olika kanaler, det kan vara att de som ligger på en annan transponder kan ha lägre signalstyrka, kanske kan man få något bättre genom att vrida huvudet eller justera parabolen något i höjdled
Redigerat av Unregistered124686ac, 22 May 2008 - 20:29.
Postad 22 May 2008 - 20:28
Jag fick min box idag men jag lyckas inte få boxen att tala med tv eller hemmabion via hdmi. Enligt de specifikationer jag lyckats hitta här så skall såväl min TV, Samsung PS50Q96HD, mitt hemmabio-system, Samsung HT-X30 och CD-boxen ha HDMI version 1.2. Det enda som funkar är att köra scart till TV:n vilket resulterar i en bedrövlig bild och det var ju inte det jag tänkt mig då det var HD-kanalerna som jag var ute efter.
Känner någon mer till detta problem?
För övrigt tycker jag det är lite märkligt att CD slår sig för bröstet och erbjuder fri "tittning" på alla kanaler de första veckorna när man inte kan se HD-kanalerna de första fjorton dagarna!
/Thominator
Postad 22 May 2008 - 20:32
Tänk först programutbud samt pris kontra vad du vill se.Hur ställer ni canal digitals HD PVR (101-st) mot VIASAT TDS850NV???
Står nämligen lite i valet och kvalet och man vill ju inte binda sig 24 månader på något man inte bli nöjd med.
Själva programmen blir inte mycket bättre i HD, i alla fall inte någon längre tid.
Postad 22 May 2008 - 21:22
Postad 22 May 2008 - 21:54
Jag ber om ursäkt om jag ställer en fråga som kanske redan är avhandlad här men jag orkar/hinner inte läsa igenom 85 sidor...
Jag fick min box idag men jag lyckas inte få boxen att tala med tv eller hemmabion via hdmi. Enligt de specifikationer jag lyckats hitta här så skall såväl min TV, Samsung PS50Q96HD, mitt hemmabio-system, Samsung HT-X30 och CD-boxen ha HDMI version 1.2. Det enda som funkar är att köra scart till TV:n vilket resulterar i en bedrövlig bild och det var ju inte det jag tänkt mig då det var HD-kanalerna som jag var ute efter.
För övrigt tycker jag det är lite märkligt att CD slår sig för bröstet och erbjuder fri "tittning" på alla kanaler de första veckorna när man inte kan se HD-kanalerna de första fjorton dagarna!
/Thominator
Har du aktiverat hdmi-utgången (Mottagarinställningar -> Bildinställningar -> HD-utsignal=Ja)?
RGB ut på scart måste aktiveras om man vill ha det istället och jag tycker personligen det ger kanonbild. Slår dock inte hdmi ut förstås
Annars blir det kompositvideo, vilket är ganska... kass.
RGB och hdmi kan inte vara aktiverade samtidigt (komponentutgången är aktiveras parallellt med hdmi istället).
Postad 22 May 2008 - 21:58
Har du aktiverat hdmi-utgången (Mottagarinställningar -> Bildinställningar -> HD-utsignal=Ja)?
RGB ut på scart måste aktiveras om man vill ha det istället och jag tycker personligen det ger kanonbild. Slår dock inte hdmi ut förstås![]()
RGB och hdmi kan inte vara aktiverade samtidigt (komponentutgången är aktiveras parallellt med hdmi istället).
Jo, den är aktiverad. Men varför skulle inte HDMI:n funka? Jag kan inte så mycket om sådant här men kan det vara så att två "apparater" av någon anledning bara inte kan prata med varandra, det måste väl finnas någon lösning... Tacksam för all hjälp jag kan få!
Postad 22 May 2008 - 23:33
Ja, en riktigt kul "bugg"..sökte som f-n efter TV6 bland favoriterna men den var borta....Nä, nu spökar det ! tänkte jag, men men, fick snällt plocka tillbaks den in...Nån som dragit fram radiokanalslistan och sedan tryckt "OK"? Kanske en gammal bugg men min stänger av sig då! Nån anna som erfarit detta också? Jag antar att de tre "nya" kanalerna är Eurosport HD samt TV4´s två fotbollskanaler, eller?
Följdfelet jag har fått nu för ANDRA gången kopplat till denna bugg är att när jag byter ut tex i detta fallet Kunskapskanalen tillbaka till TV6 så försvinner kanalposition 1 på favoritlistan. Mao alla kanaler förskjuts en position och det finns inga möjligheter att återskapa detta. (SVT1 på pos 2 SVT2 Pos 3 osv)
Jag tror att det inträffar om man står på kanalpostion 6, går in i favvomenyn och där deleter kunskapskanalen och infogar TV6. När man går ut igen så står mottagaren kvar på position 6, visar kunskapkanalen. Så fort man byter kanal så ersätts kunskapskanalen med TV6 men samtidigt så förskjuts hela listan.
Trycker man på kanal 1 så hoppar den till position 2 mao SVT1 men trycker jag på 2:an blir det naturligtvis åxå SVT1.
Det blir återigen att skapa en helt ny favoritlista...puhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh då den gamla är helt korrupt.
BUG BUG BUG!!!!
Postad 22 May 2008 - 23:59
Viasat+ HD PVR box saknar favoritlistor vilket gör att jag personligen aldrig skulle köpa denna box.Hur ställer ni canal digitals HD PVR (101-st) mot VIASAT TDS850NV???
Postad 23 May 2008 - 07:17
Lägger in det i bugg 29Följdfelet jag har fått nu för ANDRA gången kopplat till denna bugg är att när jag byter ut tex i detta fallet Kunskapskanalen tillbaka till TV6 så försvinner kanalposition 1 på favoritlistan. Mao alla kanaler förskjuts en position och det finns inga möjligheter att återskapa detta. (SVT1 på pos 2 SVT2 Pos 3 osv)
Jag tror att det inträffar om man står på kanalpostion 6, går in i favvomenyn och där deleter kunskapskanalen och infogar TV6. När man går ut igen så står mottagaren kvar på position 6, visar kunskapkanalen. Så fort man byter kanal så ersätts kunskapskanalen med TV6 men samtidigt så förskjuts hela listan.
Trycker man på kanal 1 så hoppar den till position 2 mao SVT1 men trycker jag på 2:an blir det naturligtvis åxå SVT1.
Det blir återigen att skapa en helt ny favoritlista...puhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh då den gamla är helt korrupt.
BUG BUG BUG!!!!
Postad 23 May 2008 - 09:26
Annars så tycker jag boxen är helt ok. Riktigt bra bild även på SD-kanalerna. Det var väl det som överraskade mig mest.
Postad 23 May 2008 - 13:19
Nackdelen med den duktiga uppskalningen av SD-kanaler (av bra sådana som SVT) är att "skumögda" personer inte begriper poängen med HD-kanaler eftersom de tycker att SD ser likadant ut.Nu har jag kört med min box i 24 timmar cirkus och jag är nöjd, MEN jag har lyckats få en väldigt högljudd box. Det surrar nåt sorts högfrekvent ljud som klart hörs över TV-ljudet vid normalt TV-tittande. Blä...ringde kundtjänst o de skickar en ny till mig. Det verkar som om detta problemet finns i den nya batchen oxå.
Annars så tycker jag boxen är helt ok. Riktigt bra bild även på SD-kanalerna. Det var väl det som överraskade mig mest.
Min hustru, tex, ser ingen skillnad på SVT och SVT HD när samma program visas på båda och jag växlar mellan. Lite större skillnad blir det dock om jag växlar till TVn's inbyggda mottagare.
Själv ser jag dock en avservärd skillnad och det är framförallt i skärpan, inte så mycket i detaljer i bilden (däremot på text). Kamerans och fokuseringens brister kommer ju fram väldigt tydligt på ett HD-program.
Titta på Eurovision igår och det var lite störande att mellan-reportagen som var inspelade i förväg tydligt ej var i HD medan själva live-sändningen var det.
Postad 23 May 2008 - 17:41
Tänkte nämna att HDTV PVR boxen från CD fortsatt funkar fint ihop med Cardsplittersystem med tre separata boxar. Inga komplikationer alls kring detta hittills.
Jag har dragit två separata kablar till boxen från quad-huvudet utan switchar emellan och nu funkar alla kanaler fint.
Postad 23 May 2008 - 23:19
Jag har hört fler med liknade problem som du har.
Verkar vara tvn som inte klara av boxen på något vis.
Och det verkar vara Samsung apparater som är drabbade.
Är det möjligtvis någon här inne som sitter på en Samsung 46F8, som har fått det att fungera felfritt med denna box?
Postad 24 May 2008 - 09:19
som används?
Postad 24 May 2008 - 10:36
Tror att du menar Samsung med HDMI 1.3, det ska visst finnas en fix för detta från Samsung. Men om jag förstod det rätt så hade Thjaska 1.2 i sitt interface till TV. Tycker du ska prova din TV med annan HDMI utrustning, om du har möjligthet så ta din box till annan TV. Du kör TV direkt med HDMI från boxen, inte via förstärkare?Thjaska//
Är det möjligtvis någon här inne som sitter på en Samsung 46F8, som har fått det att fungera felfritt med denna box?
Postad 24 May 2008 - 11:29
Jag ber om ursäkt om jag ställer en fråga som kanske redan är avhandlad här men jag orkar/hinner inte läsa igenom 85 sidor...
/Thominator
RGB ut på scart måste aktiveras om man vill ha det istället och jag tycker personligen det ger kanonbild. Slår dock inte hdmi ut förstås![]()
Thjaska//
Tror att du menar Samsung med HDMI 1.3, det ska visst finnas en fix för detta från Samsung. Men om jag förstod det rätt så hade Thjaska 1.2 i sitt interface till TV. Tycker du ska prova din TV med annan HDMI utrustning, om du har möjligthet så ta din box till annan TV. Du kör TV direkt med HDMI från boxen, inte via förstärkare?
Efter att i princip givit upp igår så funkar allt numera klockrent, har absolut ingen aning vad som hänt...?
Postad 24 May 2008 - 15:58
du kan ju alltid testa om det spelar roll i vilken ordning du startar box och TV och när du kopplar över till HDMI-ingången, vissa TV är känsliga för att detta ska ske i "rätt ordning"
Postad 24 May 2008 - 18:14
Ingen som helst.Spelar det nån roll vilkna av dom 4 anslutningarna på huvudet
som används?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Canal Digital HD Box Smart 1TB från Kaon
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna