Postad 18 augusti 2012 - 14:49
Postad 20 augusti 2012 - 06:42
Ramones - Leave Home (skitigt ex. men helt OK efter lite tvätt)
Roxy Music - Country Life
Inga toppex. men utmärkta bruksskivor
Postad 20 augusti 2012 - 14:43
Kan säga mitt ex från cdon var precis likadant. Undra om det är en dålig leverans de säljer ut.
Det här är ju roligt! Jag hade precis mailat CDONs kundtjänst innan jag gick in i denna tråden. Var för en timme sen och hämtade ut Mumford & Sons skivan från posten. Tyckte det var lite märkligt att den inte var inplastad när den kom i emballaget, men tänkte inte mer på det tills... Jag la på skivan, och det lät knastrigt och helt värdelöst. Trodde pickupen hade gett upp. Men då fick jag en härlig glimt av skivan i solsken, och jag har då aldrig sett en så sönderrepad skiva som denna. Ser ut som att någon har fingrat över hela skivan samt slipat med sandpapper och andra härligheter.
Vad gör man? Är det värt att reklamera?
Postad 20 augusti 2012 - 15:52
Det här är ju roligt! Jag hade precis mailat CDONs kundtjänst innan jag gick in i denna tråden. Var för en timme sen och hämtade ut Mumford & Sons skivan från posten. Tyckte det var lite märkligt att den inte var inplastad när den kom i emballaget, men tänkte inte mer på det tills... Jag la på skivan, och det lät knastrigt och helt värdelöst. Trodde pickupen hade gett upp. Men då fick jag en härlig glimt av skivan i solsken, och jag har då aldrig sett en så sönderrepad skiva som denna. Ser ut som att någon har fingrat över hela skivan samt slipat med sandpapper och andra härligheter.
Vad gör man? Är det värt att reklamera?
Det skulle vara intressant att veta om hela batchen är defekt, isf känns det ju knappast lönt att reklamera. Dock borde ju skivorna inte gå ut till försäljning isf, så det skadar ju inte att höra av sig till CDON och berätta läget.
Postad 20 augusti 2012 - 16:00
Får väl se hur mitt ersättningsex ser ut. Returen bör ha landat hos Ginza idag.Det skulle vara intressant att veta om hela batchen är defekt, isf känns det ju knappast lönt att reklamera. Dock borde ju skivorna inte gå ut till försäljning isf, så det skadar ju inte att höra av sig till CDON och berätta läget.
Postad 20 augusti 2012 - 20:25
Vad bra, kommer du ihåg om du gav fullpris eller det nedsatta priset som de kör nu? (79-99kr)Mitt ex av skivan är felfritt dock köpt för ett bra tag sen.
Postad 20 augusti 2012 - 22:44
Postad 21 augusti 2012 - 21:58
//Mike
Bifogad fil(er)
Postad 22 augusti 2012 - 12:57
Fy f-n säger jag. Hämtade ersättningsskivan idag. Denna kom inplastad men var lika ful ändå vilket får mig att undra om de plastat in den själva. Full med skrapmärken och fingeravtryck!Får väl se hur mitt ersättningsex ser ut. Returen bör ha landat hos Ginza idag.
Nu ger jag upp den här skivan och begär pengarna tillbaka. Aldrig att jag betalar för en helt ny skiva som ser ut på detta viset.
Redigerat av tomano58, 22 augusti 2012 - 18:37.
Postad 22 augusti 2012 - 17:57
Postad 22 augusti 2012 - 20:15

(inte min bild...)
Redigerat av Unregisteredc8b702f4, 22 augusti 2012 - 20:15.
Postad 22 augusti 2012 - 20:19
Postad 22 augusti 2012 - 23:42
New Model Army - Thunder and Consolation
The Mission - Children
Två av mina favvo band när jag var tonåring
//Mike
Postad 23 augusti 2012 - 16:36
Är det förresten någon som har tips om skivbutiker i New York? (eller annat musikrelaterat värt att besöka också för den delen)
Besök det här stället http://www.youtube.c...feature=related
Postad 23 augusti 2012 - 16:52
Fy f-n säger jag. Hämtade ersättningsskivan idag. Denna kom inplastad men var lika ful ändå vilket får mig att undra om de plastat in den själva. Full med skrapmärken och fingeravtryck!
Nu ger jag upp den här skivan och begär pengarna tillbaka. Aldrig att jag betalar för en helt ny skiva som ser ut på detta viset.
Kontaktade CDON och lagret där bekräftade att det fanns ett antal M&S som var repiga. Detta verkar alltså vara en dålig leverans?
Dock så erbjöd de sig att byta ut min skiva vilket jag nappade på. Förhoppningsvis så får man ett bra ex.
Postad 23 augusti 2012 - 16:58
Hoppas du får en fräsch. Det gäller ju att de kollar den de skickar. Det gjorde uppenbarligen inte Ginza...Kontaktade CDON och lagret där bekräftade att det fanns ett antal M&S som var repiga. Detta verkar alltså vara en dålig leverans?
Dock så erbjöd de sig att byta ut min skiva vilket jag nappade på. Förhoppningsvis så får man ett bra ex.
Postad 24 augusti 2012 - 06:45

Nåväl allt är inte nattsvart, Har köpt in en bil till samlingen man kan ju inte bara samla skivor!

Inte min men en sån här http://www.jag-lover...ers/coupes.html
Postad 24 augusti 2012 - 08:45
Ja, den har ju vinyltak, så helt OT var ju inte det härNåväl allt är inte nattsvart, Har köpt in en bil till samlingen man kan ju inte bara samla skivor!

Postad 24 augusti 2012 - 08:58
Ja, den har ju vinyltak, så helt OT var ju inte det här
Just det! Vinröd med vinyltak. Som den här
http://www.google.se...1t:429,r:4,s:15
Oj då, Tillbaka till den vanliga vinylen

Postad 24 augusti 2012 - 11:33
Iofs, men å andra sidan känns det som att en inplastad skiva borgar för att den är orörd från fabrik. Sen om kvalitetskontrollen innan inplastning inte funkar är ju en annan sak...Kan inte förstå att skivor måste vara inplastade, Samma om man handlar i butik kan man ju heller inte slänga en blick på vinylen..
Nåväl allt är inte nattsvart, Har köpt in en bil till samlingen man kan ju inte bara samla skivor!
Grattis till katten, en fin klassiker! Hur mycket bilar har du egentligen? Kan du inte lägga lite bilder i galleriet

Postad 24 augusti 2012 - 20:47
Så jag hittade dessa plattor till bra pris:
Westside Connection - Terroris Threats
Ice Cube - Bootlegs & B-Sides
EPMD - Unfinished Business
Digital Underground - Sons of the P
Naughty by Nature - Poverty's Paradise
Kommer med Bilder :-)
//Mike
Postad 25 augusti 2012 - 13:10
på inköpen framöver.
Igår handla jag ivartfall en platta nypressen av Donald Fagens klassiska verk Nightfly, har den sen tidl i en us-press. Denna plattan har ett erkänt mycket bra ljud, så var spent på vad de fått till med denna nypress
läst litt på nätet att de gjort ett bra jobb med den org mastern som grundlag här.
Och det stämmer absolut

inspelning.
Mellantonen har fått mer kropp/fyllighet detaljer kommer mer fram samt att basen fått mer tyngde/konturer
Löp å Köp!!!
så här såg org ut i DR
http://www.dr.loudne...ils.php?id=1878

Postad 26 augusti 2012 - 11:00
Jag ska också dit snart, tänkte köpa massor med skivor, vet inte heller någon bra butik.Är det förresten någon som har tips om skivbutiker i New York? (eller annat musikrelaterat värt att besöka också för den delen)
Postad 26 augusti 2012 - 13:02
Postad 26 augusti 2012 - 14:31
Postad 26 augusti 2012 - 15:00
Jag har helt och hållet slutat köpa från dom, senaste 5 beställningar jag gjort har tagit mellan 1-5 veckor, inte ens en blu ray film klarar dom att skicka längre, tar minst 1 vecka innan den kommer.CDON har blivit sämre på snabba leveranser. Min erfarenhet är att CDON:ns angivna leveranstider numera inte är att lita på. Det har hänt flera gånger när jag beställt därifrån under det senaste halvåret att "3-5 arbetsdagar" visat sig vara 3-5 veckor. Jag har börjat se mig om efter något annat onlineställe att handla på. Trist dock, de har ju rätt bra priser och ett ok utbud. Tar det 3-5 veckor kan man lika gärna handla på Amazon, där det ofta blir billigare.
Jag kommer att säga upp mitt konto så fort dom sista beställningarna kommer, frågan är bara när dom kommer.
Postad 26 augusti 2012 - 17:39
//Mike
En kompis till mig har också tröttnat på CDON, han har väntat 4 veckor på ett par skivor nu
//Mike
Postad 26 augusti 2012 - 21:15
Postad 27 augusti 2012 - 16:00

Bifogad fil(er)
Postad 27 augusti 2012 - 16:36
Har handlat lite sköna nyutgåvor idag. Har bara lyssnat på Robert Johnson än så länge, den brusar dock som fan så jag vet inte vad jag ska tro. Antingen handlar det om en exceptionellt dålig press eller så sitter det fortfarande kvar skit från produktionen. Om det inte ordnar sig får jag väl byta den.
aaah Deltron 3030 härlig hip-hop concept platta :-) vart köpte du den?
//Mike
Postad 28 augusti 2012 - 07:49
Det är monoinspelningar från 1936-37, ursprungligen utgivna på stenkakor så, ja, det sitter kvar skit från produktionenHar handlat lite sköna nyutgåvor idag. Har bara lyssnat på Robert Johnson än så länge, den brusar dock som fan så jag vet inte vad jag ska tro. Antingen handlar det om en exceptionellt dålig press eller så sitter det fortfarande kvar skit från produktionen. Om det inte ordnar sig får jag väl byta den.

Postad 28 augusti 2012 - 08:46
Det är monoinspelningar från 1936-37, ursprungligen utgivna på stenkakor så, ja, det sitter kvar skit från produktionen
Jo, jag insåg det när jag kikade närmare. Det är ju lite lurigt eftersom skivan i sig är utgiven 61. Har bara hört den på Spotify tidigare men om man lyssnar riktigt noga kan man höra samma missljud där, bara i betydligt mindre utsträckning. Nåja, den analoga charmen

Postad 28 augusti 2012 - 09:17
Jag antar att utgivningarna från 1961 och framåt är mastrade från stenkakor. Det är väl tveksamt hur mycket brusreduktion och annan tvätt man skall applicera utan att förstöra inspelningen. Bästa ljudet skall vara på CD-samlingenJo, jag insåg det när jag kikade närmare. Det är ju lite lurigt eftersom skivan i sig är utgiven 61. Har bara hört den på Spotify tidigare men om man lyssnar riktigt noga kan man höra samma missljud där, bara i betydligt mindre utsträckning. Nåja, den analoga charmen
som kom 2011, med allt känt material.
Det diskuteras visst även om hastigheten är korrekt. Man tror att de har speedats upp när de mastrade stenkakorna.
Postad 28 augusti 2012 - 16:43
Hoppas du får en fräsch. Det gäller ju att de kollar den de skickar. Det gjorde uppenbarligen inte Ginza...
Fick idag min ersättningsskiva. Denna var nästintill i ännu sämre skick än min första. Trots jag bad dem kontrollera den innan utskick...
Blir att reklamera igen.
Postad 28 augusti 2012 - 17:31
Jag fick pengarna tillbaka. Så j-a dåligt av leverantören att distribuera så undermåliga skivor.Fick idag min ersättningsskiva. Denna var nästintill i ännu sämre skick än min första. Trots jag bad dem kontrollera den innan utskick...
Blir att reklamera igen.
Postad 28 augusti 2012 - 23:00
np: De stijl - Yeahvolution
Postad 29 augusti 2012 - 08:03
website som kontollerar releaser
http://better-records.com/
Kul sajt! De är rätt duktiga på att ta betalt. Med infon om bolag och sku-nummer kan man kanske hitta skivorna på andra ställen. Enligt Wikipedia är "sku" "stock-keeping unit". Är det skivbolagets nummer eller sajtens?
Postad 29 augusti 2012 - 09:11
har jag märkt mkt väl. Men man kan lika gärna själv köpa beganade av sin favvoskiva tills man hittar ett bra ex.
Men väldigt trevligt att läsa deras kommentarer om dom enskilda heta exemplaren, vad man bör
lyssna efter och jämförelser med MoFi pressar av plattan mm mm...

Redigerat av Bongo_Mongo, 29 augusti 2012 - 12:33.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar