Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 augusti 2008 - 14:10

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag lyssnar mycket på radion och musik via det medföljande headsetet på jobbet men jag skulle vilja ha den kopplad till datorn för laddning och synkning med outlook via activesync. Vet någon om det går att fixa på något sätt? Bordsladdare blir jag inte klok på om den har uttag för det medföljande headsetet (mini-USB) och att det isåfall går att lyssna på FM-radio genom denna? Det enda det står är att den har 3,5mm uttag för att kunna ansluta till extern ljudenhet. Visserligen kan jag plugga in några vanliga lurar i denna men frågan är om det ändå går att lyssna på radion.

Jag köpte en adapter på ebay 3-1 som fungerar kanon !!!

Du kan lyssna, synka o ladda samtidigt !!!!
Jag var inne o kollade idag o den finns fortfarande kvar ! :)

Postad 27 augusti 2008 - 14:40

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Tack Tre!

Fick just mess om att 7,2mbit (gratis) tjänsten var tillagd på mitt abb.
Ringde direkt och tog bort 3fri surf (onödigt att köra dubbelt :) )

Så gulligt av Tre att ge presenter :P

Tror inte att dom ger presenter. IMHO tror jag att dom kollar vart du bor i första hand.. och vilka möjligheter du har att köra med 3g turbo dvs 7,2 Mb. Ser dom att det finns ingen "turbo" i ditt område, då bjuder dom på det :angry:
Här kan du kolla täckningen:

http://www.tre.se/te...age.aspx?id=172

Postad 27 augusti 2008 - 16:19

mr_tempoints
  • mr_tempoints
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man kan få tag i program för fartkamror till tom tom7?

Postad 27 augusti 2008 - 16:37

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Tror inte att dom ger presenter. IMHO tror jag att dom kollar vart du bor i första hand.. och vilka möjligheter du har att köra med 3g turbo dvs 7,2 Mb. Ser dom att det finns ingen "turbo" i ditt område, då bjuder dom på det :)
Här kan du kolla täckningen:

http://www.tre.se/te...age.aspx?id=172

Ja inte är det världens bästa täckning inte men den finns med på kartan (Örebro).
Så jag tolkar det som goodwill med tanke på hur de just nu säljer diamond på Tre: http://www.tre.se/te...amp;csref=fp_os

Mvh

Postad 27 augusti 2008 - 16:55

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man kan få tag i program för fartkamror till tom tom7?

http://www.asebro.se...mtom_080810.zip

Postad 27 augusti 2008 - 17:11

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Så jag tolkar det som goodwill med tanke på hur de just nu säljer diamond på Tre: http://www.tre.se/te...amp;csref=fp_os
Mvh

Menar du att dom är svårsålda?
The smartphone is selling well in Europe and Asia, she said, but has not yet launched in the U.S. or Japan.
HTC expects to ship over 2 million Touch Diamond handsets by the end of this year.
Det går ganska bra för dom för att vara en uppstikare.

Postad 27 augusti 2008 - 17:53

zuperzelda
  • zuperzelda
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

http://www.asebro.se...mtom_080810.zip

tja! i vilken mapp lägger jag filerna efter upppackningen ?

Postad 27 augusti 2008 - 18:40

joher099
  • joher099
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag lyssnar mycket på radion och musik via det medföljande headsetet på jobbet men jag skulle vilja ha den kopplad till datorn för laddning och synkning med outlook via activesync. Vet någon om det går att fixa på något sätt? Bordsladdare blir jag inte klok på om den har uttag för det medföljande headsetet (mini-USB) och att det isåfall går att lyssna på FM-radio genom denna? Det enda det står är att den har 3,5mm uttag för att kunna ansluta till extern ljudenhet. Visserligen kan jag plugga in några vanliga lurar i denna men frågan är om det ändå går att lyssna på radion.

Du ska ha en sån här:
http://www.dustinhom...5010131354.aspx

Postad 27 augusti 2008 - 19:21

Junipingla
  • Junipingla
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hur är det, kan man inte ladda ner den senaste Romen från HTCs webbsida till sin HTC om den är 3 brandad, eller har jag missförstått det?

Jag har 199 Bomben, kan jag uppdatera till 399 Bomben och få Turbo3G?

Redigerat av Junipingla, 27 augusti 2008 - 19:22.

Postad 27 augusti 2008 - 19:24

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Menar du att dom är svårsålda?
The smartphone is selling well in Europe and Asia, she said, but has not yet launched in the U.S. or Japan.
HTC expects to ship over 2 million Touch Diamond handsets by the end of this year.
Det går ganska bra för dom för att vara en uppstikare.

Nej nu missuppfattade du mig helt.
Tre var vänliga nog att ge samma villkor trots att jag köpte telefonen med abb ett par veckor innan nuvarande kampanj. Som jag har förstått det så är det fler än jag som fått samma fria tjänst i efterhand.
Det var det jag menade.
Yes, Diamond står förmodligen för den största volymen antal sålda enheter hittills för HTC.
Svårsålda, nej!

Postad 27 augusti 2008 - 19:27

zuperzelda
  • zuperzelda
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Denna verkar ju toppen om man använder gps'n mycket, får nog bli en sån för mig :)

http://www.dustinhom...5010154107.aspx

Postad 27 augusti 2008 - 19:36

longshanks
  • longshanks
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
nån som vet hur man kopierar kontakter från sim till minnet?

Postad 27 augusti 2008 - 20:11

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
När man ringer till min Diamond hör uppringaren låten "Its a magic number". Hur får jag bort det? Har obrandad telefon med treabonnemang

Postad 27 augusti 2008 - 20:36

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
"via datorn"
1. Gå in på tre.se
2. Logga in på "mitt tre"
3. Gå in på Friendtones (alternativet till höger med en apa) där någonstans kan man ta bort den!

Håll till godo...
/McLintoc

När man ringer till min Diamond hör uppringaren låten "Its a magic number". Hur får jag bort det? Har obrandad telefon med treabonnemang

Postad 27 augusti 2008 - 20:49

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Har suktat efter denna lur någon månad nu, och begäret blir bara större ju mer man tittar på den :)
Men hur är den som "smartphone" för en förstagångsanvändare? Har aldrig pysslat med denna typ av telefoner. Är det värt pengarna mottex. en SE P1i när man är "nybörjare" på dessa telefoner. Gillade iPhonen en del innan Telia satte sina priser, och fick ensamrätt att sälja den :angry: Inget ont mot telia, men resten av familjen kör Tele2...
Kommer troligen surfa osv via Wifi, sköta planering av läxor/prov samt lite andra gosaker :P
Vore tacksam för svar då jag aldrig lagt dessa summor på en telefon och behöver hjälp för att se om jag verkligen har nytta av en sådan "high-tech lur"

Tack på förhand!

Postad 27 augusti 2008 - 21:00

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Tack McLintoc

Postad 27 augusti 2008 - 21:05

mr_tempoints
  • mr_tempoints
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
hm.. någon som vet varför tom tom7 larmar för kameror i bägge körrikningarna?? :)

Postad 27 augusti 2008 - 21:17

trickysaer
  • trickysaer
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Har suktat efter denna lur någon månad nu, och begäret blir bara större ju mer man tittar på den :)
Men hur är den som "smartphone" för en förstagångsanvändare? Har aldrig pysslat med denna typ av telefoner. Är det värt pengarna mottex. en SE P1i när man är "nybörjare" på dessa telefoner. Gillade iPhonen en del innan Telia satte sina priser, och fick ensamrätt att sälja den ;) Inget ont mot telia, men resten av familjen kör Tele2...
Kommer troligen surfa osv via Wifi, sköta planering av läxor/prov samt lite andra gosaker :P
Vore tacksam för svar då jag aldrig lagt dessa summor på en telefon och behöver hjälp för att se om jag verkligen har nytta av en sådan "high-tech lur"

Tack på förhand!

Jag hade aldrig rört en PDA innan denna, bara sett iPhone hos en polare osv. Kan säga att det är värt varenda ###### krona! Även om det är lite ovant i början så lär man sig med tiden och uppskattar det till fullo. I början vet man och kan man inte så mycket, men om man är lite som mig så börjar man utforska mer och mer och läsa lite på nätet osv. Kan säga att det här forumet gjort mycket med alla hängivna och hjälpsamma fans också :angry:

Postad 27 augusti 2008 - 21:23

mr_tempoints
  • mr_tempoints
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
På en enfilig väg kan TomTom-enheten inte avgöra på vilken sida kameran är placerad. Därför anses en fartkamera vara placerad längs rutten även om den befinner sig på den andra sidan av vägen.

Om du kör på en tvåfilig väg med skilda körbanor eller på en motorväg, behandlas den andra körriktningen som en separat väg och därmed är kameran inte placerad längs rutten.

Postad 27 augusti 2008 - 21:32

mr_tempoints
  • mr_tempoints
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

tja! i vilken mapp lägger jag filerna efter upppackningen ?

i skandinavien mappen

i skandinavien mappen

gå in på den här sidan istället så lägger du in dom enkelt

http://hem.bredband.net/speedcam/

Postad 27 augusti 2008 - 21:56

mr_tempoints
  • mr_tempoints
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
skärmen blir svart direkt när man ringer.. någon som vet hur man ändrar iställ? något irreterande när man typ ska knappa in en kod eller ska in på nån meny

Postad 28 augusti 2008 - 06:29

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Kul att showa med, Diamond Beer application som använder G-sensorn:
http://mylostblog.al...ista.org/?p=660
Inte lika snygg som iPhonevarianten (eller var den fejk :-)

Redigerat av philipsguy, 28 augusti 2008 - 06:30.

Postad 28 augusti 2008 - 07:36

Junipingla
  • Junipingla
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ingen som vet om det tillstöter problem att installera nya romen från HTC's sida om man har en 3 brandad HTC?
Tacksam för svar!

Postad 28 augusti 2008 - 07:37

phonogen
  • phonogen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har följt denna tråd ett tag nu och den börjar bli ganska stor ;)

Är själv intreserad av en ny telefon och Diamond är ju helt klart intresant ifrån min SEk800i.

Men lite saker jag funderar på om jag nu ska köpa en "smartphone" 'är.

Kan man använda Diamond telefonen som 3g surfmodem (flaterate) till sin laptop så man slipper skaffa ett 3gsurf abonemang med usb dongel också då man reser.

Läste något om att det ska komma en nyare version med bättre batteri men minns inte vart. Stämmer det? för som jag fattar det nu är batteriet kattastrofalt dåligt. Hur dåligt är det jämnfört med andra smartphones?

MÅste man pilla som en galning med all mjukvara för att få den att fungera bra?. Eller är den okej "out of the box"? Jag tycker om att kunna modifiera och ändra saker jag vill. Men samtidigt ska det inte behöva vara ett jobb för att få den att utföra dom enklaste saker som att ringa eller skicka sms ;)

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

skärmen blir svart direkt när man ringer.. någon som vet hur man ändrar iställ? något irreterande när man typ ska knappa in en kod eller ska in på nån meny

Håller med det är direkt irriterande tycker jag .. Hoppas det finns bot för det ..

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Ingen som vet om det tillstöter problem att installera nya romen från HTC's sida om man har en 3 brandad HTC?
Tacksam för svar!

Du måste ange ditt serienummer innan du kan ladda ner, och de har koll på om det är en brandad modell och du kan då välja den ROM som innehåller texten H3G

Redigerat av philipsguy, 28 augusti 2008 - 07:38.

Postad 28 augusti 2008 - 07:42

Junipingla
  • Junipingla
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
TACK för snabbt svar!

Du måste ange ditt serienummer innan du kan ladda ner, och de har koll på om det är en brandad modell och du kan då välja den ROM som innehåller texten H3G

Postad 28 augusti 2008 - 09:54

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

Denna verkar ju toppen om man använder gps'n mycket, får nog bli en sån för mig ;)

http://www.dustinhom...5010154107.aspx

Du måste köpa en monteringssats till så det blir ganska dyrt.

Postad 28 augusti 2008 - 10:12

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Ingen som har hört något om stegräknare/pedometer till Touch Diamond & Pro?
Lite förvånad att en sådan applikation inte utvecklats - finns väl både till iPhone och N95?

Postad 28 augusti 2008 - 10:28

Unregisteredbdb603fb
  • Unregisteredbdb603fb
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Lite förvånad att en sådan applikation inte utvecklats - finns väl både till iPhone och N95?

Det finns en meterräknare och hastighet. RunGPS heter det helt suveränt träningsprogram som använder GPS

Postad 28 augusti 2008 - 10:52

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Lägger man in t.ex. Duttys v 1.8 som jag har nu så släcks inte skärmen direkt, det är istället väldigt irriterande då man kan starta program med örat. Har startat TomTom flera gånger, så jag tycker helt klart det är bättre att skärmen släcks direkt. Man kan ju starta den igen med ett enkelt tryck på en knapp.

Tror det ska finnas något program som fixar så den inte släcks direkt, men jag är inte säker, det får någon som vet svara på.

// Anders

Postad 28 augusti 2008 - 11:12

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

http://forum.xda-dev...855#post2549855

Postad 28 augusti 2008 - 12:09

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Syftet är väl att inte örat/håret ska börja knappa runt i telefonen ;) men visst du har en poäng...
Läste i M3 om en annan Smartphone som man höll bak o fram för att undvika detta ;)

Postad 28 augusti 2008 - 13:10

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Tjena.

Ja uppdatera direkt, 1.37 ROMen är riktigt otrevlig, du kommer märka en grym skillnad med nya 1.93...
Intressant med din telefon, att du lyckas få en obrandad från 3 är ju ytterst konstigt.

gå in på följande sida:

http://www.htc.com/e.......t=2&dl_id=2

Fyll i ditt serienr o ladda hem filen.

Synka telefonen med datorn via Active Sync.
Dubbelklicka på den nerladdade filen o följ instruktioner.

PS. Intressant o se vilken fil du får möjlighet att ladda hem, eftersom din telefon helt klart verkar vara obrandad får vi hoppas att du får tillgång till och kan installera HTCs standard ROM. ;)

Lycka till !

// Liddan

Satt uppe halva natten till idag och fnulade med telefonen och kunde konstatera att serienummret var låst till 3 så jag fick nöja mig med deras uppdatering. Visserligen gör det inget då telefonen enbart blev bättre. Brandingen nu måste sägas vara minimal och består endast av 3-logga vid uppstart och några enstaka 3-länkar.

Suverätn trots allt! ;)

Postad 28 augusti 2008 - 13:48

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag hade aldrig rört en PDA innan denna, bara sett iPhone hos en polare osv. Kan säga att det är värt varenda ###### krona! Även om det är lite ovant i början så lär man sig med tiden och uppskattar det till fullo. I början vet man och kan man inte så mycket, men om man är lite som mig så börjar man utforska mer och mer och läsa lite på nätet osv. Kan säga att det här forumet gjort mycket med alla hängivna och hjälpsamma fans också ;)

Tack för ditt svar! Skulle du vilja nämna något som du börjat använda speciellt nu när du har Diamonden? knappa 5000 kr känns ändå lite mycket för en telefon jag inte kan garantera att använda nästan fullt ut :/ Har försökt läst och läst reviews men där tar de oftast bara upp hur allt fungerar prestandamässigt, inte vad vi som användare kan utnyttja direkt.
Tack för all hjälp!

Postad 28 augusti 2008 - 15:03

claxx
  • claxx
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Angående problemet med för lite minne, jag har aldrig använt en WM mobil tidigare. Hur mycket ungefär tar programmen som man kan tänkas installera?

Postad 28 augusti 2008 - 15:06

slimelectric
  • slimelectric
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar! Skulle du vilja nämna något som du börjat använda speciellt nu när du har Diamonden? knappa 5000 kr känns ändå lite mycket för en telefon jag inte kan garantera att använda nästan fullt ut :/ Har försökt läst och läst reviews men där tar de oftast bara upp hur allt fungerar prestandamässigt, inte vad vi som användare kan utnyttja direkt.
Tack för all hjälp!

Jag hade inte betalt 5000kr för den, men det är en smaksak. Det jag främst använder en telefon till är: ringa och skicka sms. Med sin touchskärm och windowsgränssnitt så kommer den inte i närheten av prestanda eller enkelhet än på en vanlig knapptelefon. Att skriva på en touchskärm är säkert en vanesak men jag brukade kunna sms:a utan att titta på telefonen och det är omöjligt att göra nu. Även om man tittar så blir det fel då det lätt blir ett tryck för mkt eller för lite. Men det vänjer man sig kanske vid, dock kommer det nog aldrig bli lika smidigt som med fysiska knappar. Även att öppna upp sms:en tar sin lilla tid. Ja kanske inte extremt lång tid men om man är van att de kommer direkt när man trycker på en knapp så är det stor skillnad att behöva vänta sekunder.
Kort sagt, om du går från en vanlig enkel knappmobil till den här så kommer du tycka den är seg, vilket kan vara nog så frustrerande.

Kameran är ganska kass eftersom de inte direkt ödslat pengar på optiken, så du behöver ha mkt ljus när du tar bilder samt att det är ganska lång fördröjning... istället för, åter igen, min gamla mobil där jag tog bort linsskyddet och tryckte på en knapp för att ta en bild, så måste du nu gå in i "Bilder och kamera", klicka på kameraikonen, vänta några sekunder tills kameran kommer igång, klicka för att ta en bild och vänta ganska länge innan den tar bilden. Vill du ändra inställningar så är den seg, vill du zooma.. ja gud vilken tid det tar, så det gör jag inte om.

Däremot får du till GPS (funkar grymt bra), wlan och lite sånt. Jättebra om du inte har en dator hemma, men har du det så garanterar jag att du hellre sitter vid den och surfar.

Ett stort plus är också att den är så liten och smidig och plugga in den med usbkabel i datorn och du har ett USB-minne med dig alltid, smidigt, smidigt..

Ett STORT minus är att den slukar batterier då den kör ett förhållandevis tungt operativsystem i botten till skillnad mot enkla knappmobiler.

Finns även en hel del småsaker som jag stör mig på.
* Som när du har sms:at med en och samma person ett par gånger så har konversationslistan gått ner i botten så då finns det bara ett litet område kvar att skriva nytt sms på, dvs det är svårt att se vad man själv har skrivit om det mer än en rad.
* Hade alla mina nummer på sim-kortet, när jag stoppade in det i HTC:n skapades det kontakter av dessa dessutom, vilket gör att du har 2 uppsättningar av alla nummer när du bläddrar i kontaktlistan. Så jag tog bort alla nyskapade kontakter men då kunde jag inte längre se vilka personer det var som ringde, det stod bara deras nr typ "0704123456 ringer.." istället för "Pelle ringer.."
* Gjorde inställningarna för live messenger, funkade klockrent. Där fanns det en fråga om man ville synka det med kontaktlistan vilket jag gjorde. Det ska man inte göra, för då får du alla dina messenger-kontakter i din kontaktbok och om du tar bort dem därifrån - då tas de bort i messenger också permanent!
* Om du skrivit ett sms kan du inte enkelt bläddra efter namnen i kontaktboken vem du vill skicka till, du måste skriva början av namnet först.
* Etc..

Om jag ångrar att jag skaffade en? Nej faktiskt inte, jag fick med den i mitt abonnemang. Och jag var sugen
på någonting nytt. Skulle nog bara rekomendera telefonen till folk som uppföljer följande kriterier:

- gillar att pyssla med datorer
- kan pyssla med datorer
- vill använda mobilen till annat än ringa, sms:a och fota
- förstår att man får en handdator först och främst, med lite windowsprogram inkluderat för att ringa och sms:a.
- kan, och vill, leta i forum för hur man fixar och tricksar (som tex att konfigurera så att man stänger ner applikationer istället för att gömma dem, annars segar din telefon så mkt att den hänger sig efter ett tag etc)

Skulle tex aldrig rekomendera den till min syster eller föräldrar, men däremot till en datorintresserad som gärna tar tid att läsa i forum etc.

/S - en högst personlig erfarenhet än så länge

Postad 28 augusti 2008 - 16:41

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag hade inte betalt 5000kr för den, men det är en smaksak. Det jag främst använder en telefon till är: ringa och skicka sms...

......

Om jag ångrar att jag skaffade en? Nej faktiskt inte, jag fick med den i mitt abonnemang. Och jag var sugen
på någonting nytt. Skulle nog bara rekomendera telefonen till folk som uppföljer följande kriterier:

- gillar att pyssla med datorer
- kan pyssla med datorer
- vill använda mobilen till annat än ringa, sms:a och fota
- förstår att man får en handdator först och främst, med lite windowsprogram inkluderat för att ringa och sms:a.
- kan, och vill, leta i forum för hur man fixar och tricksar (som tex att konfigurera så att man stänger ner applikationer istället för att gömma dem, annars segar din telefon så mkt att den hänger sig efter ett tag etc)

Skulle tex aldrig rekomendera den till min syster eller föräldrar, men däremot till en datorintresserad som gärna tar tid att läsa i forum etc.

/S - en högst personlig erfarenhet än så länge

Stort tack för ditt svar slimelectric !
Visst finns intresset för datorer och jag älskar att läsa och kika runt på olika forum, men nu har jag insett att jag inte är i behovet av en PDA ännu, inte på gymnasienivå med halvkass ekonomi ;) Som sagt, 5000 kr är en hel del och förstår att du passade på att ta den telefonen om det ändå "ingick" i ditt abonnemang ;)
Återigen, stort tack till ditt väldigt utförliga svar!

Postad 28 augusti 2008 - 17:47

phonogen
  • phonogen
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
grymt bra post slimelectric

Jag är lite inne på denna bana att jag faktiskt vill ha en telefon mest för att ringa sms och fota. Som det verkar lutar det åt kommande SEc905. Men vore jue kul att testa något nytt också som typ en diamond. Men får för mig att det är aldeles för mycket pillande och trixande innan man får till telefonen som man vill ha den. Det som är största dragningskraften för mig med denna mobil är just GPSen. Jag tör mig på alla andra mobiler som kör med googlemaps eller wayfinder där kartorna streamas/laddas. Jag vill ha en GPS i telefonen som är som en "GPS" med egna kartor i där man kan vara utan mobil täckning osv. Samt utomlands där man faktiskt har mest nytta av en gps i stora städer. Men med stremade kartor där kommer det ju bli tok dyrt. pga data kostnad.

Så det man har att välja på är en Handdatortelefon med bra GPS samt massa strulande med appar, eller en klassisk SE/Nokia telefon med inget nyskapande alls i men som man vet fungerar till 100%.

jobbigt med val. det var bättre förr ;)

Postad 28 augusti 2008 - 18:34

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

* Gjorde inställningarna för live messenger, funkade klockrent. Där fanns det en fråga om man ville synka det med kontaktlistan vilket jag gjorde. Det ska man inte göra, för då får du alla dina messenger-kontakter i din kontaktbok och om du tar bort dem därifrån - då tas de bort i messenger också permanent!
* Om du skrivit ett sms kan du inte enkelt bläddra efter namnen i kontaktboken vem du vill skicka till, du måste skriva början av namnet först.

1. synka med kontaktlistan... Missade du att det betydde lägg in messenger kontakterna i kontakt listan? haha, kan det bli tydligare?
2. Om du trycker på ordet "till" där du skriver in namnet på den du ska skicka till får du upp kontakt listan och kan välja namn.

/W

Postad 28 augusti 2008 - 18:37

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Jag postar en gammal fråga igen.

Varför kan inte Coreplayer spela upp AC-3 ljud?
Alltså kovertera AC-3 till stereo in time? Det kan ju alla mediaspelare?

/W

Postad 28 augusti 2008 - 19:35

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag postar en gammal fråga igen.

Varför kan inte Coreplayer spela upp AC-3 ljud?
Alltså kovertera AC-3 till stereo in time? Det kan ju alla mediaspelare?

/W

Tror du behöver en codec...

Postad 28 augusti 2008 - 19:42

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

1. synka med kontaktlistan... Missade du att det betydde lägg in messenger kontakterna i kontakt listan? haha, kan det bli tydligare?
2. Om du trycker på ordet "till" där du skriver in namnet på den du ska skicka till får du upp kontakt listan och kan välja namn.

/W

Jag gjorde samma misstag tycker det är lite dumt utformat lätt att missa det ..

Postad 28 augusti 2008 - 20:44

slimelectric
  • slimelectric
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

/W

1. Nej jag förstod frågan, tyckte det kunde kanske vara bra. Men det framgick inte att de inte bara importeras till kontaktboken, utan att de faktiskt ÄR dina messngerkontakter och tar du bort dem i telefonboken så tas de bort i messenger.

2. Tack, ska testa.

/s

Postad 28 augusti 2008 - 21:40

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
ligger ert cpu >50% när ni inte har några program uppe? kan man minska den? Jag vill använda touchflo3d..

Postad 28 augusti 2008 - 21:44

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

ligger ert cpu >50% när ni inte har några program uppe? kan man minska den? Jag vill använda touchflo3d..

Om du säger vart kan man kolla på det, du kanske får ett svar ;)

Postad 28 augusti 2008 - 21:50

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
För det första så ställer jag mig helt och hållet bakom allt som Slimelectric säger angående mobilen. Jag tillhör den kategorin som faktiskt betalade 5000 spänn för mobilen helt utan abbonemang och jag var igår kväll RIKTIGT negativt inställd till telefonen. Likförbannat när jag vaknade i morse och tog upp den ifrån skrivbordet var det "kärlek" på en gång igen. Den är ju så fruktansvärt skön att hålla i pga tyngden i telefonen. Jag håller fortfarande på att kasta mobilen i backen varje gång jag ska skriva ett SMS längre än 5 ord men det börjar ta sig lite grann.

Något dom skulle ha gjort bättre är det digitala styrkorset som är "gömt" runt touchringen. Detta eftersom telefonen faktiskt går att använda med hjälp av den (läs: folk som inte alls pillat på en touchbaserad telefon). Nu saknas någon som helst definition vart knapparna faktiskt sitter och man får trycka rätt hårt.

Jag var ändå fullt medveten om potentialen i telefonen sen jag lekte med farsans Ipaq handdator för några år sen. Jag gillar datorer, jag pillar gärna i menyer osv osv för att få det att funka som jag vill så detta är rena drömmen för mig. TouchFlo3D är faktiskt rätt tunnt och skulle behöva byggas ut betydligt mer än som det är just nu. Det är därför jag har installerat och testat SPB Mobile Shell som jag gillar betydligt bättre än TF3D. Visserligen kanske inte lika flashigt men BETYDLIGT mer funktionellt och lättanvänt. Jag tror faktiskt min tjejpolare på jobbet skulle kunna navigera i SPB med lätthet till skillnad ifrån TF3D som hon avfärdade på en gång. I grund och botten hade det varit en skitbra telefon rent ut sagt om man haft tillgång till åtminstone en vanlig nummerknappsats att skriva på. Som det är nu är det inte bara pilligt att skriva SMS utan även det faktum att tangentbordet täcker runt 80% av skärmen kanske...

När jag tänker efter så kan jag faktiskt inte riktigt förstå vad HTC vill med den här telefonen. Den är helt enkelt för avancerad för den stora massan men ändå designad för den stora massan.

Något som är RIKTIGT störande är hur telefonen hanterar kontakter. Jag har nu 3st kopior av en del kontakter eftersom en låg på simkortet, en ifrån MSN och en som jag skapat själv i telefonen. Just MSN grejen hajade inte jag heller utan har nu en massa MSN kontakter som jag inte alls vill ha där.

Postad 28 augusti 2008 - 22:14

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Om du säger vart kan man kolla på det, du kanske får ett svar ;)

Tror han menar ledig RAM... Som kommer upp uppe i högra hörnet...

Postad 28 augusti 2008 - 22:25

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Tror han menar ledig RAM... Som kommer upp uppe i högra hörnet...

Hmm misstänkte att han hade sett nåt annat... började bläddra igen för att hitta den.
Jag måste säga att jag älskar denna telefon.Kom efter 5 månader användning av LG viwety- touch screen 5 Mpix cam, ganska okay telefon, men jag har aldrig haft en WM tidigare.. och måste säga att jag har fastnat för WM. Pilade lite på iFån men den tilltalade mig icke.. inte för 5 öre.. och nu när man läser på deras forum om vad dom har för bekymmer... ;) .
Då jag skickar SMS använder jag mig av "tangentbord" + stilus samt ändrade inställningen/knappar/upp-nedkontroll och valde ganska kort "fördröjning före första upprepningen. Måste säga att jämfört med vanlig mobil /knapp.. skriver SMS minst 3-4 ggr fortare.
;) HTC

Redigerat av x-rat3d, 28 augusti 2008 - 23:28.

Postad 28 augusti 2008 - 22:34

slimelectric
  • slimelectric
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

---

Något dom skulle ha gjort bättre är det digitala styrkorset som är "gömt" runt touchringen. Detta eftersom telefonen faktiskt går att använda med hjälp av den (läs: folk som inte alls pillat på en touchbaserad telefon). Nu saknas någon som helst definition vart knapparna faktiskt sitter och man får trycka rätt hårt.

---

När jag tänker efter så kan jag faktiskt inte riktigt förstå vad HTC vill med den här telefonen. Den är helt enkelt för avancerad för den stora massan men ändå designad för den stora massan.

Något som är RIKTIGT störande är hur telefonen hanterar kontakter. Jag har nu 3st kopior av en del kontakter eftersom en låg på simkortet, en ifrån MSN och en som jag skapat själv i telefonen. Just MSN grejen hajade inte jag heller utan har nu en massa MSN kontakter som jag inte alls vill ha där.

Jag tycker kontakthanteringen är hemsk, dock kan man inte belasta HTC för det utan det är väl windows mobile som borde bättra på detta till nästa version.

Styrkorset - instämmer till fullo, ibland försöker jag gå ner i en lista med styrkorset och då råkar man ofta trycka på själva mittenknappen då det krävs en den tryck som du säger.

En annan sak, såg i ett tidigare inlägg att du störde dig på den stora klockan, har du testat att dra uppåt på touchskärmen? Det har du säkert vid det här laget, men iaf: då försvinner klockan och blir till en liten digital variant.

/s

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.