Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 25 September 2009 - 09:48

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Nej, man kan inte svepa för att ta bort enstaka SMS, men går du in i en konversation och trycker på "Edit" så kan du sätta "checkmarks" för enstaka meddelanden och sedan trycka på Delete.

Ja, det är korrekt. Jag ska ärligt säga att jag missade det då de märkligt nog har placerat Ändra-knappen på andra sidan mot var den viss utanför det aktuella SMS'et, det hade jag ju glömt.

Postad 25 September 2009 - 11:15

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Det stämmer inte heller, jag kan iaf inte ta bort enskilda SMS utan endast enskilda konversationer genom att trycka på "Ändra" innan man går in i ett SMS. Väl inne i ett SMS så kan jag inte ta bort något alls.

Shit, jag har blandat ihop det. Men det går att ta bort enskilda ändå om man i en konversation trycket på Edit och markerar de man vill ta bort.

EDIT:Ooops, ni hade visst redan kommit så långt i diskussionen :angry:

Redigerat av shapic, 25 September 2009 - 11:16.

Postad 25 September 2009 - 11:28

vreeswijk
  • vreeswijk
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Sitter äntligen med min iphone i handen. Nu till min fråga, när jag köper saker via istore dras det direkt från kontot eller blir detngt skumt kreditköp?

Postad 25 September 2009 - 11:33

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Sitter äntligen med min iphone i handen. Nu till min fråga, när jag köper saker via istore dras det direkt från kontot eller blir detngt skumt kreditköp?

Dras direkt ifrån kontot

Redigerat av 10cent, 25 September 2009 - 11:33.

Postad 25 September 2009 - 11:39

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Köpte ett Rebel Scholar Black Stealth ifrån http://rebelscholar....xtItemId=SC-01K

Har aldrig kört med skydd tidigare på mina iPhones så jag var tvungen o testa på min nya iPhone 3GS . Kan dock inte vänja mig med att ha skydd på så istället för att den ska ligga skräpa så tänkte jag att det kanske var någon härinne som var sugen på den .

Använd enbart några timmar då jag fick den levererad igår (23-sep-09).

Jag fick betala 282 kr inkl frakt.

Mitt pris är: 200 kr inkl frakt (ej rekommenderat), skyddet kan självklart hämtas på plats också (Mjölby,Östergötland)

Skicka ett pm vid intresse!

Postad 25 September 2009 - 12:13

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Hur ska jag ladda batteriet dom första gångerna för att få optimal prestanda ur batteriet? Ska jag ladda den i 24 timmar typ 1-5 gånger eller ska jag bara ladda den en gång fullt sen använda tills den nästan är slut och sen ladda fullt igen. Det var längesen jag hade ny mobil så tänkte bara fråga. :angry:

M.V.H Magnus

Postad 25 September 2009 - 12:26

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Hur ska jag ladda batteriet dom första gångerna för att få optimal prestanda ur batteriet? Ska jag ladda den i 24 timmar typ 1-5 gånger eller ska jag bara ladda den en gång fullt sen använda tills den nästan är slut och sen ladda fullt igen. Det var längesen jag hade ny mobil så tänkte bara fråga. :angry:

M.V.H Magnus

Ladda den tills batteriet är fullt, det var på 90talet folk laddade mobiler i 24tim :)

Edit: Det märker du när det står fulladdat i din mobil. Kvittar om du fortsätter ladda den mer eftersom laddaren stänger av sig automatiskt.

Redigerat av Lias08, 25 September 2009 - 12:29.

Postad 25 September 2009 - 12:37

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Tackar:) Sätter mig på cykeln in till malmö nu :angry:

Postad 25 September 2009 - 14:36

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Fileaid finns i AppStore. Konvertering gör jag på pc. Kör ett litet script för att automatisera konverteringen. Jag använder ffmpeg för att konvertera ljudet och mp4box för att sätta samman ljud och video till mp4.
Ffmpeg -i xxx.avi (parametrar) -o xxx.aac
mp4box -add xxx.avi -add xxx.aac -new xxx.mp4

Förlåt om jag missförstått något. Men vad använder du egentligen Fileaid till? För att spela upp filerna i iphonen? Som jag förstår det så gör du ju en vanlig konvertering i ffmpeg och mp4box och iom att du i slutändan sitter med en mp4 fil så antar jag att bilden måste ha konverterats från div-x till h.264. Det är väl omöjligt att ha div-x kodning i en mp4 fil såvitt jag vet.

Ska tillägas att jag är väldigt intresserad i ämnet då jag letat och terroriserat folk angående eventuella avi spelare och genvägar kring dena j*vla konvertering man behöver gå igenom för att kunna använda sina kära avi filer.

Postad 25 September 2009 - 17:25

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Vilken är det bästa konverterings verktyget förutom videorera som inte funkar på min dator??

Postad 25 September 2009 - 17:42

blastas
  • blastas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Vilken är det bästa konverterings verktyget förutom videorera som inte funkar på min dator??

Handbrake ska vara rätt bra, vad jag har hört.

Postad 25 September 2009 - 18:42

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Du spelar upp filmerna i fileaid så du kan kringgå iTunes specen bara att trycka på filen. Xvid är en form av mpeg4-asp,h264 är ju avc vilka båda stöds av iPhone. Det sker ingen konvertering utan xvid(mpeg4-asp) videon från avi filen läggs i mp4 kontainern.

Postad 25 September 2009 - 18:47

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Du spelar upp filmerna i fileaid så du kan kringgå iTunes specen bara att trycka på filen. Xvid är en form av mpeg4-asp,h264 är ju avc vilka båda stöds av iPhone. Det sker ingen konvertering utan xvid(mpeg4-asp) videon från avi filen läggs i mp4 kontainern.

Oj då dubbelpost.

Ffmpeg använder jag bara för att koda om ljudet.
Ffmpeg -i xxx.avi -acodec libfaac -ac 2 -ab 128kb xxx.aac
Vill du lägga in srt undertext så går det också bra
mp4box -add xxx.avi -add xxx.aac -add xxx.srt -new xxx.mp4
dock krävs det lite meck med en hex-editor för att ändra en inställning i mp4filen så det passar Apples spec. Tar 5 sekunder när du väl vet hur du gör. Sen har du möjlighet att stänga av eller sätta på undertext i iPhone.

Redigerat av Rodoga, 25 September 2009 - 22:48.

Postad 26 September 2009 - 00:45

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Dras direkt ifrån kontot

Nja, det beror ju på vad kortet du använder är för slags kort? Är det ett rent kreditkort, ja då dras det ju såklart på krediten. Men är det ett betalkort så dras det direkt från kontot det är kopplat till. Men om det är ett sådant där "bland"-kort, som både är ett kreditkort och ett betalkort så vet jag faktiskt inte.

Angående något helt annat: Är det någon som överhuvudtaget fattar någonting av någonting av Tre's fakturor? Jag ska egentligen inte klaga, då jag har fått en för liten räkning, men ändå, jag fattar tamigfan inget av deras fakturor.

Redigerat av shapic, 26 September 2009 - 00:47.

Postad 26 September 2009 - 09:27

Farret
  • Farret
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
tjena boys

jag har en fråga som ja hoppas på få svar på..

om ja köper en iphone 3gs idag ,och sedan jailbrekar den,går de och upptatera den via itunes om de skulle komma en ny version ypptatering till iphonen? och fungerar det ladda ner apps från itunes eller apples hemsida ? upptatera via apples hemsida allt osv om den e jailbreakad? tack

Postad 26 September 2009 - 09:44

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

om ja köper en iphone 3gs idag ,och sedan jailbrekar den,går de och upptatera den via itunes om de skulle komma en ny version ypptatering till iphonen? och fungerar det ladda ner apps från itunes eller apples hemsida ? upptatera via apples hemsida allt osv om den e jailbreakad? tack

Nej du kan inte uppdatera via itunes en jailbreakad iphone, då blir den spärrad, det hände mig för några år sen :)
Hitta en bra artikel som du kan läsa HÄR.

Redigerat av Lias08, 26 September 2009 - 09:51.

Postad 26 September 2009 - 13:07

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Testade lägga in fler xvid filer via iTunes istället för fileaid. Visade sig att de flesta går bra, nästan bara den fösta filen jag testade som inte gick.

Postad 26 September 2009 - 17:17

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Nu har jag kollat runt lite vad folk i tråden har för erfarenhet av olika skyddsfilmer till telefonen men jag har inte blivit mycket klokare. För min del, då jag precis har uppgraderat från 3G till 3GS, så är jag inte lite intresserad av en skyddsfilm för baksidan endast. Ni som har sådana skyddsfilmer, vad säger ni?

Vilka skyddsfilmer är tunna? Vilka är billiga och bra? Vilka rekommenderar ni och varifrån bör man köpa dem?

Postad 26 September 2009 - 18:19

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Nu har jag kollat runt lite vad folk i tråden har för erfarenhet av olika skyddsfilmer till telefonen men jag har inte blivit mycket klokare. För min del, då jag precis har uppgraderat från 3G till 3GS, så är jag inte lite intresserad av en skyddsfilm för baksidan endast. Ni som har sådana skyddsfilmer, vad säger ni?

Vilka skyddsfilmer är tunna? Vilka är billiga och bra? Vilka rekommenderar ni och varifrån bör man köpa dem?

Tyvärr så när det gäller skyddsfilmer för baksidan så blir det rätt så mycket problem. Det finns ju invisible shield och bodyguardz som är de alternativen jag känner till när det kommer till sådant skydd. Av dessa två har jag hört att bodyguardz är den bästa då det ska vara lite enklare att få på och när man köper baksideskydd så får man 2 stycken plastfilmer istället för 1 som man får med invisible shield. Så gå på bodyguardz och dessa kan du beställa på deras hemsida kostar drygt 15dollar för settet.

Postad 26 September 2009 - 19:03

Rodoga
  • Rodoga
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tyvärr så när det gäller skyddsfilmer för baksidan så blir det rätt så mycket problem. Det finns ju invisible shield och bodyguardz som är de alternativen jag känner till när det kommer till sådant skydd. Av dessa två har jag hört att bodyguardz är den bästa då det ska vara lite enklare att få på och när man köper baksideskydd så får man 2 stycken plastfilmer istället för 1 som man får med invisible shield. Så gå på bodyguardz och dessa kan du beställa på deras hemsida kostar drygt 15dollar för settet.

Jag använder bodyguardz blir mycket fint skyddar även metallkanterna. Många säger att det är bättre känsla i den än i invisible shield jag kan inte bedöma detta då jag aldrig känt på invisible shield. Jag tyckte det var svårt att sätta på baksideskyddet mycket pill. Finns dock instruktionsvideo på youtube om hur man skall gå till väga.

Postad 28 September 2009 - 08:39

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Oj då dubbelpost.

Ffmpeg använder jag bara för att koda om ljudet.
Ffmpeg -i xxx.avi -acodec libfaac -ac 2 -ab 128kb xxx.aac
Vill du lägga in srt undertext så går det också bra
mp4box -add xxx.avi -add xxx.aac -add xxx.srt -new xxx.mp4
dock krävs det lite meck med en hex-editor för att ändra en inställning i mp4filen så det passar Apples spec. Tar 5 sekunder när du väl vet hur du gör. Sen har du möjlighet att stänga av eller sätta på undertext i iPhone.

Låter ju fantastiskt! Vad skulle du uppskatta en sådan här konvertering tar i tidsmängd? Att koda om till renodlad mp4 brukar ju ta sin gilla tid...

Skulle du även kunna posta en slags walkthrough på det hela? Jag är ganska bekant med ffmpeg men inte vad gäller hex inställning etc. Tror även det finns fler som skulle vara intresserade av en slags walkthrough på detta magnifika "kryphål" du hittat.

Postad 28 September 2009 - 11:51

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Tänkte höra om nån annan har haft detta problemet som nu tyvärr har blivit frekvent på min 3GS.

När jag ska starta vissa app:ar, bara de som jag själv laddat ner från appstore, så flashar bara programmet under 1 sek för att sen bara återgå till menyn. Enda lösningen på problemet (hitills) har varit att installera om appen. Jag har installerat alla genom att ladda ner direkt från appstore till telefonen, ej via Itunes.

Någon annan som har detta problemet? Grymt irriterande när man står nånstans utan att få igång programmet.

Postad 28 September 2009 - 23:08

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Enda jag kan tipsa om är återställning av telefonen... Kanske inte ens hjälper men orkar du så kan du prova.

Postad 29 September 2009 - 00:16

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Tänkte höra om nån annan har haft detta problemet som nu tyvärr har blivit frekvent på min 3GS.

När jag ska starta vissa app:ar, bara de som jag själv laddat ner från appstore, så flashar bara programmet under 1 sek för att sen bara återgå till menyn. Enda lösningen på problemet (hitills) har varit att installera om appen. Jag har installerat alla genom att ladda ner direkt från appstore till telefonen, ej via Itunes.

Någon annan som har detta problemet? Grymt irriterande när man står nånstans utan att få igång programmet.

Har du köpt spelen med samma ituneskonto som du är inloggad i itunes på datorn med? Kolla så att den är auktoriserad med ditt iTuneskonto.

Postad 29 September 2009 - 15:38

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Min jailbreakade telefon har fungerat utmärkt tills jag åkte utomlands. Satte på flygläge när flög och lyssnade på musik. Väl framme så fungerade inte Navigon GPS. Kompassen är också helt död. Har gjort reset men det hjälper inte. Vad göra? Uppgradera till 3.1? Förut när jag klickade på cydia ikonen så stod det att jag hade ECID SHSH "on file" men av någon anledning har det slutat göra det... :|

EDIT: Ännu mer underligheter. När jag gör en reset och startar kompassen direkt så funkar den i 2 sek sen fryser den. Den stänger ner när jag trycker på home knappen och när jag går tillbaka så händer inget. Står på 0 grader.

Redigerat av discomega, 29 September 2009 - 16:45.

Postad 29 September 2009 - 16:51

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Har hittat en iphone 3gs 16gb olåst via Apple för 5929:- ink frakt från Australien.
Kan betala med Paypal så han kan inte luras, va tycker ni?
Länk

Edit: beställde en, man måste gambla lite i livet!

Citera mig själv här.

Fick samtal från Fedex precis att paketet ligger på Arlanda och farbror staten vill ha en del av kakan i form av tull & moms agifter på 1611kr.
Jag betalade direkt med Visa och paketet kommer till mig KANSKE imorn el på torsdag enligt Fedex kundtjänst. Men när jag spårar paketet står "beräknad leverans 29/9 kl 6PM". Postad bild

Postad 29 September 2009 - 18:27

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tänkte köpa något bra paket för rengöring av telefonen. När jag var på macforum så såg jag ett helt rengöringskit med en vätska och två mikrofiberdukar men var dum nog att inte köpa det. Sen kostade det ju uppemot 300kr också, går paketet att få billigare online?

Postad 30 September 2009 - 00:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en ipouch från moshi till min iphone 3gs och undrar ifall nån vet var man kan köpa en sån billigt i svart färg?
Finns det nån butik här i Sverige som säljer detta fodralet?

Postad bild

Redigerat av Mentos, 30 September 2009 - 01:17.

Postad 30 September 2009 - 08:33

donpa
  • donpa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Citera mig själv här.

Fick samtal från Fedex precis att paketet ligger på Arlanda och farbror staten vill ha en del av kakan i form av tull & moms agifter på 1611kr.
Jag betalade direkt med Visa och paketet kommer till mig KANSKE imorn el på torsdag enligt Fedex kundtjänst. Men när jag spårar paketet står "beräknad leverans 29/9 kl 6PM". Postad bild

Du skulle bet dom att skicka paketet som "gift". Har du aldrig handlat på internet förr? :rolleyes:

Redigerat av donpa, 30 September 2009 - 08:34.

Postad 30 September 2009 - 08:53

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Du skulle bet dom att skicka paketet som "gift". Har du aldrig handlat på internet förr? :rolleyes:

Jag beställde iphonen från en storbutik. Vågade inte fråga :rolleyes:

Och jag väntar fortfarande på paketet....ALDRIG MER FEDEX!

Postad 30 September 2009 - 13:59

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
och i sverige får du en olåst 3GS 16GB hos Tre för 7000:-

Postad 30 September 2009 - 14:40

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Kan du köpa en icke operatörslåst iphone hos tre? Hur då?

Postad 30 September 2009 - 16:31

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Du ber de låsa upp den

Postad 30 September 2009 - 16:46

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Heller att köpa en Apple olåst för 7000:- utomlands än Tres för 7000:- som de måste låsa upp själva, då all garanti försvinner också.
Jag hämtade iphonen från Fedex kontor på Arlanda precis, allt fungerar perfekt. Kopplade den direkt till iTunes med Telenor sim-kort och Tele2 sim-kort utan problem.
Det var värd besväret.

Postad 30 September 2009 - 16:48

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Blir dyra garantiärenden när du tvingas skicka den till Australien :)

Postad 30 September 2009 - 17:04

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Blir dyra garantiärenden när du tvingas skicka den till Australien :)

Jag har en bra hemförsäkring också :D

Postad 30 September 2009 - 18:19

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Hehe, så du ska hantera ett garantiärende som sker gratis i sverige med din självrisk i hemförsäkringen på 1500:- för att skicka den till Australien? :)

Redigerat av Loo755, 30 September 2009 - 18:19.

Postad 30 September 2009 - 19:57

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Hehe, så du ska hantera ett garantiärende som sker gratis i sverige med din självrisk i hemförsäkringen på 1500:- för att skicka den till Australien? :)

Det handlar inte om så mycket pengar sen om den går sönder då skickar jag den på reparation själv här i Sverige. Jag ville inte vänta i 4-5 veckor för en låst telefon här hemma.

Postad 30 September 2009 - 22:32

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har haft min 3GS i lite mer än ett dygn nu, min första iPhone så jag är riktigt grön beträffande denna pryl. Jag är dock helnöjd hittills med allt man kan göra med den. Men mottog för en stund sedan ett MMS och skulle skicka en bild som svar. Men det fungerade inte. Har letat efter någon relevant inställning för MMS som kan tänkas påverka detta men finner ingen. Vad krävs för att skicka en bild i ett meddelande?

Tacksam för hjälp.

Postad 30 September 2009 - 23:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Har du tagit ner senaste firmware ?

Postad 01 October 2009 - 07:27

Erhnam
  • Erhnam
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Heller att köpa en Apple olåst för 7000:- utomlands än Tres för 7000:- som de måste låsa upp själva, då all garanti försvinner också.
Jag hämtade iphonen från Fedex kontor på Arlanda precis, allt fungerar perfekt. Kopplade den direkt till iTunes med Telenor sim-kort och Tele2 sim-kort utan problem.
Det var värd besväret.

Så du ville inte köpa från 3 och låta de låsa upp den för då försvinner garantin.
Men om iPhonen från Australien strular så skickar du den på reparation själv.
Vilket resonemang :)

Postad 01 October 2009 - 08:11

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Så du ville inte köpa från 3 och låta de låsa upp den för då försvinner garantin.
Men om iPhonen från Australien strular så skickar du den på reparation själv.
Vilket resonemang :)

Bättre med en Australiensisk garanti än ingen alls...

Postad 01 October 2009 - 09:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Bättre med en Australiensisk garanti än ingen alls...

Precis, jag har ett år garanti från Australien och det är bättre än ingenting. Och jag hörde att garantiärende utomlands är betydligt bättre än hemma i Sverige.
Jag känner många som har skickat sina iphone till Anovo men 99% av fallen bedömdes som vattenskada/vätskaskada där garantin inte täcker då får man inte ett piss plus att man måste pynta för deras test annars behåller de iphonen.

Heller att ha en bra hemförsäkring än garanti på iphone här i Sverige.

Postad 01 October 2009 - 09:39

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Har du tagit ner senaste firmware ?

En dum fråga från mig, men hur uppdaterar man till den senaste? Laddade ner iTunes (senaste version förmodar jag) i förrgår och kopplade in min telefon för synkronisering därefter.

Postad 01 October 2009 - 12:05

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
iTunes frågar om du vill uppdatera, frågar den inte behöver du inte uppdatera

Postad 01 October 2009 - 12:33

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

En dum fråga från mig, men hur uppdaterar man till den senaste? Laddade ner iTunes (senaste version förmodar jag) i förrgår och kopplade in min telefon för synkronisering därefter.

Du vill att MMS ska fungera va? När du kopplar in telefonen så så säger itunes till att det finns en operatörsuppdatering. Ladda ner den och starta om telefonen så ska MMS fungera :)

Postad 01 October 2009 - 15:34

The_net
  • The_net
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Det var värd besväret.

För det första kostar den inte 7000 kr, utan 6295. Hårklyverier kanske, men rätt ska vara rätt. + 350 kr för upplåsning. För det andra så är det inte tre som låser upp den utan det är apple! För det tredje så har man fortfarande garantier osv. Vägrar tre, vilket de inte ska kunna göra,reparera den så kan man alltid luta sig mot konsumentköplagen.

Postad 01 October 2009 - 16:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

För det första kostar den inte 7000 kr, utan 6295. Hårklyverier kanske, men rätt ska vara rätt. + 350 kr för upplåsning. För det andra så är det inte tre som låser upp den utan det är apple! För det tredje så har man fortfarande garantier osv. Vägrar tre, vilket de inte ska kunna göra,reparera den så kan man alltid luta sig mot konsumentköplagen.

Varför då garantin försvinner om det är Apple som låser upp telefonen? Ring och prata med operatörerna, du får samma standard svar "Låser du upp en iPhone, garantin försvinner".
Klaga kan man alltid göra hos konsumentverket, frågan är om det hjälper! hehe

Postad 01 October 2009 - 16:36

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Vi sammanfattar det så här :

Att köpa en iPhone i Australien blir dyrare än i Sverige och att om man ska utnyttja garantin blir det krångligare och dyrare i form av frakt tillbaka till Australien.

3GS 16GB kostar i Sverige hos Tre 6295:- + 350:- i upplåsningskostnad = 6645:-

3SG 16GB från Australien kostar 7540:- med tull och moms och därtill kommer nätadapter som måste inhandlas för att passa svenska uttag á 200:- = 7740:-

Tycker man att det är värt 1095:- att slippa vänta några veckor här i Sverige på att få en iPhone så visst...........sen verkar ju inte historien med FedEx klar än utan leveransen verkar dra ut på tiden.....

Redigerat av Loo755, 01 October 2009 - 16:37.

Postad 01 October 2009 - 17:40

Bloink
  • Bloink
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Var inne hos Telia i veckan och fick reda på att en 16gb kostar 55xx:- kontant. Visserligen måste man vänta ett år på upplåsning, men med jailbreak blir det en billig "olåst" lur.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.