Vad spelar du just nu?
2679 svar till detta ämne
Postad 26 August 2025 - 19:57
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Men det ser ut som att Prey 2017 är lite grand en sprituell uppföljare til System Shock som är ett av mina absulta toppspel så detta måste jag också testa!!
Fick även lite Half Life känsla på vissa ställen.
Prey var sjukt bra även om jag också först trodde det var en uppföljare till prey.
Ja, dom flesta hade nog hoppats på det.
En annan bra sak med att börja spela det nu, är det är mindre buggigt, då det fanns några gamebreaking bugs på nåt ställe, som jag inte minns vad det var, just nu.
Spelet har krashat ett par ggr, men har kört mycket quick saves, så har inte tappat så mycket, när det hänt.
Redigerat av Svante Skoog, 26 August 2025 - 19:58.
Postad 27 August 2025 - 14:40
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38137 inlägg
Jag körde det 2017 och tyckte det var rätt bra. Men jag körde på konsol och "Den största bristen utan tvekan är laddningstiderna. Det gick så långt att jag hämtade 3DS:en och satte mig och spelade Fire Emblem medan det laddade. För dåligt!"
Märkligt att giffarna i recensionen fortfarande funkar 8 år senare.
Även om det var bra hade jag hellre sett en uppföljare eller remake av det riktiga Prey. Men ja, det är tur att man inte har spelat allt gammalt som finns än.
Postad 05 September 2025 - 21:51
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Skaffade "Cronos: New Dawn".
Kört 3-4 timmar, och det är en schysst mix av Dead Space, Resident Evil, med lite Silent Hill liknande mindfucks emellanåt, i en miljö som påminner om Metro 
Inte speciellt originellt, men ett mysigt spel att köra igenom nu under höstkvällarna.
Postad 05 September 2025 - 23:00
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Skaffade "Cronos: New Dawn".
Kört 3-4 timmar, och det är en schysst mix av Dead Space, Resident Evil, med lite Silent Hill liknande mindfucks emellanåt, i en miljö som påminner om Metro 
Inte speciellt originellt, men ett mysigt spel att köra igenom nu under höstkvällarna.
Vr stöd?
Postad 09 September 2025 - 19:58
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Testade dra igång AC Shadows igen men det känns rätt menlöst hålla på. Tidiga AC hade en del story som höll intresse men det verkar kapa mer och mer. Valhalla hade iaf en del story men i Shadows finns det inga event jag minns alls och uppdragen känns närmast AI genererade för det mesta.
Nytt DLC till kingdom come deliverance 2 så blir dra igång med det igen. Kom till Exodus innan jag la av förra svängen.
Postad 09 September 2025 - 22:03
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Nej, men finns säkert nån mod för det.
Postad 15 September 2025 - 15:42
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Ska testa star wars outlaws. Sågs det är betydligt bättre nu än vid lansering.
Postad 16 September 2025 - 19:22
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Hittade jedi survivor på gamepass. Men man fick gå lite omvägar för att få igång det. Helt otroligt hur ms gör triljarder på mjukvara men de kan inte koda?
Skön inledning. Tror jag vet vad jag får outlaws inledning innehåller ingen gameplay.
Fortsatt fascinerande att de fortsätter med filmbrus. Det ser hemskt ut på film och ännu värre i spel. Jag begriper det inte. Att någon kan vilja ha depth of field och motion blur. Udda men det går ju iaf förstå varför 
Men filmbrus vem vill ha sand i ögat?
Hade städat klart i assassins creed shadows så köpte ajawi expansionen. Riktigt läckert dockteaterintro.
Tror inte exp. kommer va så värst engagerande dock.
Sen har man kvar legacy of the forge i kcd 2. Men börjar kännas man stampar i gamla fotspår där med. Var roligare bygga by i ettan.
Postad 18 September 2025 - 02:25
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Hittade jedi survivor på gamepass. Men man fick gå lite omvägar för att få igång det. Helt otroligt hur ms gör triljarder på mjukvara men de kan inte koda?
Skön inledning. Tror jag vet vad jag får outlaws inledning innehåller ingen gameplay.
Fortsatt fascinerande att de fortsätter med filmbrus. Det ser hemskt ut på film och ännu värre i spel. Jag begriper det inte. Att någon kan vilja ha depth of field och motion blur. Udda men det går ju iaf förstå varför 
Men filmbrus vem vill ha sand i ögat?
Hade städat klart i assassins creed shadows så köpte ajawi expansionen. Riktigt läckert dockteaterintro.
Tror inte exp. kommer va så värst engagerande dock.
Sen har man kvar legacy of the forge i kcd 2. Men börjar kännas man stampar i gamla fotspår där med. Var roligare bygga by i ettan.
Har kört det jag med, jag skulle säga att det är ett rätt bra DLC ändå. Men som en "comment" jag läste på tuben i någon KCD-video så sade en snubbe att han ville tappa minnet och ha dlc:et när han spelade från start första gången. Förstår vad han menar, hade haft mer nytta av saker lite tidigare. 
Så för dom som inte har börjat med KCD2 vänta inte tills ni klarat av spelet helt innan ni ger er på och startar de två dlc:erna som släppts. Då det är saker man kan få som man kan ha nytta av tidigare eller saker man kan göra lite personlig touch på. Fast ja man måste väl närtan komma så långt att man låst upp andra kartan för att kunna komma åt det. Så känn ej att det är försent om ni redan börjat spela.
Brunswick add on:et rekommenderar jag med som var med om man förbokade, tror det går att köpa löst. Ett extra quest man kan starta rätt omgående när man är klar med introt, där man kan hitta olika delar till en komplett rustning som inte bara ser rätt sjysst ut, utan har rätt bra stats som man klarar sig med spelet ut.
Har någon missat KCD 1 och 2 helt så kan man väl nästan kalla det ett medeltida häst-gta som är klart spelvärt. Dock något mer historiskt korrekt. Alla städer/byar i spelet finns på riktigt i Tjeckien och man kan snappa upp rätt mycket medeltidshistoria när man träffat på olika saker/ställen/lorder i spelet. Det kommer upp som överskrifter i en info-del i en särskild flik i menysystemet. Rätt omfattande historisk info man kan läsa om det nu intresserar någon.
Redigerat av HenkeEdge, 18 September 2025 - 02:53.
Postad 30 September 2025 - 17:17
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Just nu börjar jag närma mig slutet på "Silent Hill f".
Riktigt bra fanimej.
Grannen lär ha hört mig skrika som en liten flicka emellanåt
Postad 30 September 2025 - 21:18
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Borderlands 4.
Klassiskt borderlands gameplay. Modernt optimerat i och med att de absolut kräver att du kör dlss eller motsvarande. Men jag kör ju i 4k. Dlss Performance och textures på high istället för very high och jag kan få hyggligt flyt även med er på high.
Fick krascher när jag försökte köra med framegen. Misstänker minnet räcker inte till.
Det udda är att det finns ingenting att lägga pengarna på. Och hordar du tappar du mer där de dör.
Belöningarna för att loota får du väldigt fort naturligt och hittills får jag inte slut på ammo.
openworld upplägget med collectibles och fog of war gör det lite mindre lockande testa andra vault hunters även om man börjar på nivå 30
Postad 06 October 2025 - 13:42
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Har kört det jag med, jag skulle säga att det är ett rätt bra DLC ändå. Men som en "comment" jag läste på tuben i någon KCD-video så sade en snubbe att han ville tappa minnet och ha dlc:et när han spelade från start första gången. Förstår vad han menar, hade haft mer nytta av saker lite tidigare. 
Så för dom som inte har börjat med KCD2 vänta inte tills ni klarat av spelet helt innan ni ger er på och startar de två dlc:erna som släppts. Då det är saker man kan få som man kan ha nytta av tidigare eller saker man kan göra lite personlig touch på. Fast ja man måste väl närtan komma så långt att man låst upp andra kartan för att kunna komma åt det. Så känn ej att det är försent om ni redan börjat spela.
Brunswick add on:et rekommenderar jag med som var med om man förbokade, tror det går att köpa löst. Ett extra quest man kan starta rätt omgående när man är klar med introt, där man kan hitta olika delar till en komplett rustning som inte bara ser rätt sjysst ut, utan har rätt bra stats som man klarar sig med spelet ut.
Har någon missat KCD 1 och 2 helt så kan man väl nästan kalla det ett medeltida häst-gta som är klart spelvärt. Dock något mer historiskt korrekt. Alla städer/byar i spelet finns på riktigt i Tjeckien och man kan snappa upp rätt mycket medeltidshistoria när man träffat på olika saker/ställen/lorder i spelet. Det kommer upp som överskrifter i en info-del i en särskild flik i menysystemet. Rätt omfattande historisk info man kan läsa om det nu intresserar någon.
Hade missat KCD1 men plockade upp på rea och ger det chansen när jag väl tagit mig igenom Cyberpunk. Verkar dock ta en del tid med tanke på att alla sidouppdrag och att DLC fortfarande är riktigt kul och jag därför drar ut på det inför det sista uppdraget.
Postad 07 October 2025 - 12:09
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Hade missat KCD1 men plockade upp på rea och ger det chansen när jag väl tagit mig igenom Cyberpunk. Verkar dock ta en del tid med tanke på att alla sidouppdrag och att DLC fortfarande är riktigt kul och jag därför drar ut på det inför det sista uppdraget.
Ja gillar man ett spel så är det ju bara att köra på. Ja "ettan" brukar ju gå att hitta billigt.
KCD 1 och 2 är ju spel du säkerligen också kan plöja ner hundratals timmar om man inte bara gör storyn så snabbt man kan. Tvåan är ju lite mer "putsad" tex inventory-systemet i ettan fick man manuellt byta utrustning om man ville ha rustning på sig eller "tysta/mörka" kläder för stealth medans det finns tre olika slots för det i tvåan. Kika någon youtube-tips innan du ger dig på det så slipper eventuell inlärningskurva vara lika brant.
Vissa saker kan kännas helt omöjliga innan man levlat upp och svärdfightingen är väl lite annorlunda mot andra spel. Så gäller inte att ge upp. =)
Postad 17 October 2025 - 10:58
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1249 inlägg
Hades 2 på Switch 2:an.
Otroligt roligt och beroendeframkallande!
Postad 23 October 2025 - 15:32
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Kör Ninja Gaiden 4 nu.
Riktigt gött old-school hack n slash. Får PS3/360 känsla av det.
Fast känns (inte helt oväntat) mer som ett Platinum spel, än ett Team Ninja spel.
Antar att Platinum fick helt fria händer.
Kan bli lite rörigt med åtta (eller fler) fiender på skärmen samtidigt, och även om man lär sig nya skills, så är dom så j*vla svåra att komma ihåg, att man mest kör button mashing med de moves man vant sig vid. 
Dom första 2-3 kapitlen, var kanske inte så imponerande, men sen blir det lite roligare.
Postad 25 October 2025 - 20:23
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Dammade av KCD II. Inte bra göra pauser från lir det är svårt ta upp tråden igen. Streamlinar liret lite eftersom. Nu har jag en kista jag kan dumpa allting i och så säljs det automatiskt. Man får förvisso inte fullt pris men jag har levlat speech för länge sedan så haggling slipper man gärna. Bra med en moneypitt för att göra en fattig igen kanske. Men har fortfarande 40k i banken plus en massa i kistan då det verkar säljas bra långsamt...
Reste till Troskiy och hittade brushes of death dlcn jag helt glömt bort existerade. Men är tillbaks i Kuttenberg nu och ska försöka levla upp forge ännu lite mer. Är bara på nivå 12 just nu.
Misslyckades med ett uppdrag av någon anledning där man ska lämna tillbaks tre saker. Jag fick aldrig upp quest ikonen för att lämna tillbaks dem efter att jag hittat alla tre och när jag väl hittade honom med alla saker i inventoriet så hade jag bara alternativet att ge upp sökandet. Men fick uppdraget ur världen iaf.
Vet inte om det är en sån himla bra idé med radiant quests. Visst du kan ignorera men då tar det ju en evig tid att få upp nivån på smedjan. Men jag vet inte hur intressant jag tycker det är att banka stål även om jag i regel får henry kvalitet på grejerna iaf.
Snart kommer tredje DLC:t https://www.youtube....h?v=oRdzdd8rX-8
Lite otippat verkar va samma plats som i KCD 1? Just monasteriet var ju inte allas favorit direkt.
Postad 25 October 2025 - 22:08
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Dammade av KCD II. Inte bra göra pauser från lir det är svårt ta upp tråden igen. Streamlinar liret lite eftersom. Nu har jag en kista jag kan dumpa allting i och så säljs det automatiskt. Man får förvisso inte fullt pris men jag har levlat speech för länge sedan så haggling slipper man gärna. Bra med en moneypitt för att göra en fattig igen kanske. Men har fortfarande 40k i banken plus en massa i kistan då det verkar säljas bra långsamt...
Reste till Troskiy och hittade brushes of death dlcn jag helt glömt bort existerade. Men är tillbaks i Kuttenberg nu och ska försöka levla upp forge ännu lite mer. Är bara på nivå 12 just nu.
Misslyckades med ett uppdrag av någon anledning där man ska lämna tillbaks tre saker. Jag fick aldrig upp quest ikonen för att lämna tillbaks dem efter att jag hittat alla tre och när jag väl hittade honom med alla saker i inventoriet så hade jag bara alternativet att ge upp sökandet. Men fick uppdraget ur världen iaf.
Vet inte om det är en sån himla bra idé med radiant quests. Visst du kan ignorera men då tar det ju en evig tid att få upp nivån på smedjan. Men jag vet inte hur intressant jag tycker det är att banka stål även om jag i regel får henry kvalitet på grejerna iaf.
Snart kommer tredje DLC:t https://www.youtube....h?v=oRdzdd8rX-8
Lite otippat verkar va samma plats som i KCD 1? Just monasteriet var ju inte allas favorit direkt.
Skall inte vara samma plats som i ettan, det var Sasau. Detta kommer att utspela sig i Sedletz, den längst till höger stängda del med ett stort kloster på "Kuttenberg-kartan". Men vet nog vad du syftade på, det såg likt ut i trailern.
Sen kan man ju fundera på om det kommer bli något med den fortfarande låsta delen i centrala Kuttenberg bredvid smedjan? Eller om vi får dra Capon till hans bröllop eller om det blir en senare dlc-grej eller om det spars till ett KCD3.
Alla olika sorters quest har som en liten storyline iaf, så även om man tex tycker pilbågsskytte är tråkigt så måste man uthärda det ändå annars får man inte tag på alla "Blueprints". Men kan vara att du måste lämna in en "blueprint" först för att klara uppdraget om man nu bryr sig om det failar. Men gör man det så kommer dessa igen som loot om man fortsätter göra sådana uppdrag. Lika med vissa crafting-material som är svåra att fåtag på, är bara att fortsätta "investigation-uppdrag" så kommer det som random loot. Men kanske bara var ett riktigt ovanligt, de flesta "nya" går att köpa av sina nya kompanioner i smedjan.
Redigerat av HenkeEdge, 25 October 2025 - 22:11.
Postad 30 October 2025 - 16:15
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Hittade civ 7 på bibblan. Hade hoppats på dearh standing 2eller ghost of yotai men gick bet
Postad 08 November 2025 - 19:28
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
KCD II. Klar med legacy of forge questserien nu tror jag iaf. Klockan klämtar. Inte så hypad över att gå i kloster ärligt talat. Har en del kvar av red devil delen men det känns lite som jobb att hålla på. Ingenting kvar att upptäcka på kartan och länge sen man slutade bry sig om rustning och stridstekniker. Men det är det sämsta med open world end game suger i regel något oerhört. I rent linjära äventyr så lockas man ju aldrig fortsätta för länge om man inte är en kompletionist och ska ha 100 % på alla collector items.
Var sugen på expedition 33 sett det på gamepass. Nu såg jag att outer world 2 var där också. Ettan var rätt så ljummen men gratis är nog gott. Är dålig på att få in vanan med gamepass hänt mer än en gång man köpt lir som funnits på gamepass. Begriper inte hur MS får det att gå runt men de har ju en oändlig buffert att ta ifrån förvisso.
Postad 09 November 2025 - 13:24
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Testade Outer Worlds 2, några timmar innan min GP prenumeration tog slut.
Verkar va bättre än ettan.
Men samtidigt så börjar dom här action rollspelen, flyta ihop för mig.
Får deja vu känslor 😂
Fast va samma sak, när man spelade JRPG på SNES, som alla istortsett hade samma story, där hjälten vaknar upp i en stad, med rensat minne. Iofs så är det samma i dagens JRPG:s 🤣
Redigerat av Svante Skoog, 09 November 2025 - 13:27.
Postad 28 November 2025 - 21:20
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Death standing 2.
Verkar va en rak uppföljare inte mycket nytt under solen. Storymässigt fungerar det ändå bra att fortsätta porter grinden på nya världsdelar. Undrar om de bakar ihop det med spelvärlden man skapat i originalet. Hade vart mäktigt.
Kommer till pc men kvalitetsläget räcker gott.
Postad 27 December 2025 - 19:21
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Klar med storyn i DS 2. Stabil uppföljare men de har gjort den för gästvänlig. Designat så man ska kunna trucka exakt överallt om man vill. Man behöver inte ens bygga ziplines längre. Spelvärlden känns otroligt liten då det är så lätt ta sig exakt överallt.
Köpte ubisoft+ blir att testa from ashes expansionen för frontiers of pandora och anno 117
Postad 29 December 2025 - 19:55
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
From ashes är riktigt trevligt. De har trimmat ner craftingen, hacking är bara dra kniven och fokuserar på actionbiten vilket fungerar rätt bra.
Riktigt läcker vertikal spelvärld. Snyggt är det men det känns avigt att de måste ha laddningssekvenser efter varje uppdrag
Postad 31 December 2025 - 16:42
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Bedövar min väntan på Resident Evil 9, genom att ha kört igenom, både RE2 och RE3 remakes, samt DLC på RE8, som jag totalt hade missat att spela. Nu ska jag nog klara mig tills februari 
Gött nytt år allihop!!
Redigerat av Svante Skoog, 31 December 2025 - 16:43.
Postad 31 December 2025 - 21:20
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Gott nytt!
Snart avklarat huvudstoryn i rise of ashes sen är det basrensningar som står på tapeten. Riktigt skönt DLC och galet snyggt. Betydligt snyggare än AC shadows. Rätt skönt med något som inte tar 200h att dra igenom. Tror jag iaf. Kartan är inte gigantisk iaf och det finns begränsat med installationer.
Har DLC kvar för frontiers of pandora men det verkar inte va så många timmar vad jag förstått.
Sen blir det nog att testa Star Wars outlaws.
Postad 03 January 2026 - 00:21
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Verkar va en del speltid ändå. Skybreaker körs nu och det är sån kvalitet på allt.
Man hade kanske kört new game+ men det går inte spela dlc:erna då!
Svårt begripa det ljumma mottagande detta spel fått. Ex rankas det lägre än dragon age veilguard? men det är väl för att det förknippas med Ubisoft och avatar licensen som är för tuggummivänligt?
Postad 18 January 2026 - 07:01
Andreas3200
-
Andreas3200
-
Veteran
-
-
1749 inlägg
Postad 18 January 2026 - 10:01
BioMartin
-
BioMartin
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har precis börjat med Routine.
Postad 22 January 2026 - 13:27
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Börjat köra Tainted Grail.
Skönt old-school, utan (iaf hittills) "modern audience" trams.
https://www.youtube....h?v=Tg4U6wMIZR8
Redigerat av Svante Skoog, 22 January 2026 - 15:52.
Postad 22 January 2026 - 15:03
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1308 inlägg
Kör Icewind Dale. Rätt kul liknande BG1 fast linjärt och gillar inte när man själv måste göra gubbarna.
Postad 22 January 2026 - 15:14
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5046 inlägg
Startade med nya Metroid Prime men så kom Core Keeper på PS+ och jag sitter som ett barn och kan inte sluta spela kl. 04 på morgonen med arbetsdag dagen efter flera gånger efter varandra, detta spel som enklast kan beskrivas som snarlikt Teraria var huvet på spiken för mig, sjukt kul spel med bossar och byggande och idiotiskt många items med tillhörande inventory-management stress nu har jag lugnat ned mig lite och kommit såpass långt att jag är förbi den svåraste uppförsbacken vilket gör mig lite mindre intresserad men det är fortfarande spännande med en del bossar kvar.
Vet inte om jag rekommenderar spelet eller inte men kul är det.
GF och jag sparkade igång Minecraft Dungeons, 2-player och med ett krav att alltid spela på den svåraste nivån man kan, vilket gör spelet ganska så svårt faktiskt. Måste ta det riktigt piano ibland (bara pull några mobs i taget) och bygga kompleterande karaktärer.
Postad 31 January 2026 - 11:48
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1249 inlägg
Avatar och resident evil village.
Båda bra spel!
Kör mest RE nu. Överraskande bra och ej så skrämmande att det funkar…
Mycket pussel också vilket är roligt!
Postad 31 January 2026 - 16:16
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Avatar är underskattat. Iaf om man inte utvecklat allergi mot open world har det märkligt låga medelbetyg.
Mina fläktar gör hål i skallen så nu väntar man på nytt chassi och bättre vattenkylning innan man fortsätter med secrets of the spire. Har gjort det mesta i övriga DLC.
Grindar pga tour 2k25 säsong 5 för tillfället. Riktigt kass säsong ärligt talat och 2k blir bara mer och mer giriga gällande ekonomin. Har aldrig lirat ett spel med sämre ekonomi men detta är mitt första 2k lir...
Dock rätt trevlig avkoppling riktigt kul få kalkylera och sen försöka få till en vettig sving och sen se resultatet. Lite slår känslan av första hio i ett nytt golflir nu efter 700h blir det mer blasé tyvärr även om det är sällsynt med dylika konster. Fixade iaf en albatross igår
Postad 11 February 2026 - 19:18
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Vart hänger folk nuförtiden? Är det bara Facebook dyngan som gäller nu, eller har ni funnit nåt annat forum?
Tråkigt. Saknar tiden när det var fullt med folk här, som snackade spel och hårdvara, varje dag...
Hoppas inte forumet stängs ner frampå, då det är rätt så nostalgiskt, att gå tillbaka i tiden och läsa om hypen och rykten, inför PS3 och Wii generationen m.m. 
Postad 12 February 2026 - 11:42
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5046 inlägg
Innför PS5 var också kul 
Postad 12 February 2026 - 12:04
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12516 inlägg
Inför PS4 med.
Det var väl EA som snackade om att den var ”years ahead of PC”. Sen kom den… Ett av de första spelen jag köpte var Mad Max. En halvtimme in i spelet sjönk frameraten till runt 15 fps. Helt ospelbart. Köpte det till PC istället och där flöt det på i 60fps med mitt då gamla GTX 780.
Sen kom Just Cause 3 haha… och Until Dawn där dipparna inte påverkade gameplay direkt, men ändå, diabilder ibland.
Köpte den egentligen för GTA V, och det blev ju också kass fps ibland, men spelbart för det mesta iaf. Horizon Zero Dawn låg stabilt på 30fps med (senare då…).
TLoU remasterered låg på 60 för det mesta.
Köpte sen PS4 Pro till RDR2. Installationen från skiva tog över 3 timmar, och när det väl var klart skulle såklart både konsolen och spelet uppdateras i snigelhastighet. Spelade en stund, och kom till först byn (Valentine). 15-20 fps och suddig bild…
Gjorde en kort video då hah…
https://youtu.be/FmU...ipexH-k81xdl1YW
Postad 12 February 2026 - 20:56
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Ja fy fan. Det va så usel checkerboarding uppskalning, att jag ställde maskinen i 1080p istället, för då syntes inte artefakterna.
Detta blev väl aldrig patchat? Usel HDR åsså.
En av mina favvotrådar, är den till Stadia.
Redigerat av Svante Skoog, 12 February 2026 - 20:57.
Postad 12 February 2026 - 21:56
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3404 inlägg
Doom dark ages. Riktigt jäkla bra. Det jag reagerade på rätt snabbt är att man måste lagt lite extra mycket omtanke på ljudet.
Flytet är som vanligt när det är ID som gjort spelet, vansinnigt bra.
Det enda jag kan ha lite kritik mot är att det är lite väl mycket combos och vapen-uppgraderingar för min smak. Ett FPS i denna genren ska man inte behöva fundera på något annat än att springa, strejfa, och skjuta. Men de har gjort det så snyggt att man knappt tänker på det.
Postad 12 February 2026 - 22:13
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Vart hänger folk nuförtiden? Är det bara Facebook dyngan som gäller nu, eller har ni funnit nåt annat forum?
Tråkigt. Saknar tiden när det var fullt med folk här, som snackade spel och hårdvara, varje dag...
Hoppas inte forumet stängs ner frampå, då det är rätt så nostalgiskt, att gå tillbaka i tiden och läsa om hypen och rykten, inför PS3 och Wii generationen m.m. 
Lite ironiskt men verkar som sociala medier gör folk asociala.
Köpte bethesda packet för Pinball M. Har det redan för fx 3 så fick legacy rabatt. Vet inte om det är mer rated men får lite mer missions iaf
Postad 13 February 2026 - 07:46
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag och några vänner drog igång Arc Raiders för några veckor sen. Riktigt kul! Jag är inte helt såld på PVP-delen och matchmaking lider av samma problem som många andra spel. Som ny möter man direkt spelare med massor med timmar i spelet. Som tur är så är de första vapnen (gråa) förvånansvärt bra. Men i övrigt riktigt bra spel, snyggt och ljudet är ruskigt bra. Finns hela tiden något att göra och nya utmaningar.
Sen tänkte vi prova Burglin' Gnomes i helgen. Det är gratis demo på Steam just nu.
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 13 February 2026 - 08:19.
Postad 13 February 2026 - 13:18
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Flytet är som vanligt när det är ID som gjort spelet, vansinnigt bra.
Ja, jag önskar att alla spelmotorer hade så här bra optimering.
Väntar ivrigt på kommande DLC, som tydligen ska utspela sig mellan Dark Ages och 2016 spelet.
Lite ironiskt men verkar som sociala medier gör folk asociala.
Ja, tyvärr är det så. Borde döpas om till "anti-social" media istället.
Postad 13 February 2026 - 14:40
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Just nu har jag börjat spela Reanimal, från teamet bakom Little Nightmares 1 och 2.
Finns demo ute, ifall ni vill testa först.
Riktigt mysigt spel 
https://www.youtube....h?v=ACZL7VziLS8
Postad 13 February 2026 - 15:30
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1308 inlägg
Hänger väl ingenstans egentligen. Kollar mest nyhetssidor. Spelar inte så mycket nya spel längre. Nu kör jag Icewind Dale-expansionen, ett av de första CRPG i sitt slag men det funkar.
Postad 22 February 2026 - 19:09
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Pure pool pro
Riktigt snyggt strömlinjeformat biljardlir.
Inte många spellägen 8ball 9ball ackumulator och killer.
Kamera begränsad du har en vy men inga repriser och rätt snäv fov så svårt få överblick.
Ai är ai kommer alltid va kass men lagom tuggmotstånd på amatör och focused.
Postad 23 February 2026 - 08:50
MusicAnn
-
MusicAnn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Just nu är det Diablo II Resurrected, då det var gratis på GamePass. Lite nostalgi sådär.
Postad 23 February 2026 - 22:03
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Way of the Hunter 2 demo släppt. Känns väl inte som ett jättekliv från originalet direkt. Bättre ljussättning men flyter inte på helt med 5089 så kompromisser krävs
Spontan köpte Forbidden West Complete Edition på steamrea för pc. Varför nu Complete liret fick väl inget dlc?
Postad 25 February 2026 - 11:31
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Skaffade Vanquish på Steam.
Första gången jag spelar det på allvar, efter att bara ha testat ett par missions på PS3 versionen, för en massa år sen.
Vilket j*vla drag det är i spelet. Lite lättare att spela och sikta nu, när det inte är ostabilt 30fps.
Hoppas Nintendo får tummen ur, å ger Astral Chain, en Switch 2 patch snart.
Borde nästan va olagligt med Platinum spel i 30fps
Bara två dagar kvar till Resident Evil Requiem.

Postad 28 February 2026 - 22:22
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4160 inlägg
Gumman fortsätter med Hogwarts, jag fortsätter med.bubbel. Fint spel, eventuellt något smalt i fajterna.
Postad 01 March 2026 - 00:25
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10596 inlägg
Hogwarts var mysigt även för en med noll koll på harry potter.
Kommit igång lite lätt med horizon forbidden west. Riktigt bra port med fascinerande laddningstider under 0.5 sekunder. Har dock en bugg där trots att jag valt engelska ibland laddas det med svensköversättning och jag vet inte varför men namnen blir så galet fel med de här översättningarna. Sen så är ju själva namnen på engelska i sig rätt fåniga men det är lättare att svälja av någon anledning.
Postad 01 March 2026 - 15:27
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6914 inlägg
Spelar RE Requiem just nu. Misstänker att jag är på sista kapitlet nu.
Förbannat bra. Jämfört med 7:an och Village, så är detta mer som del 2 och 4.
Kör även third person med Grace, då det blir lite mindre nervigt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|