* Officiell TrÄd - Nokia N900 *
7894 svar till detta Àmne
Postad 14 November 2009 - 01:56
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Hej, jo det Àr jag (kolla min tweet om du inte tror mig) och ja klart vi förstÄr er frustration över att behöva vÀnta. jag vet inte om hela vÀrlden kommer sÀlja den nu direkt som ni sÀger men jaja oviktigt för er leverans oavsett. vi planerar att börja sÀljstarta och leverera INNAN jul i sverige av de skÀl vi angav i chatten. och ja, planerar sa jag... kan inte garantera nÄgot nu om nÄgot skulle hÀnda i schemat... har dock ej hört om nÄgra problem...
nu mÄste jag sova. lev vÀl :-) och tack för feedbacken om vÀntetid och olika besked. vi ska ta det till oss !
//klas
VÀlkommen till forumet Klas. Kul att det finns nÄgon som bryr sig om oss telefon-intresserade för sÄ vitt jag vet har det aldrig tidigare hÀnt att nÄgon chef pÄ Nokia eller liknande företag registrerat sig pÄ ett forum för att besvara folks frÄgor eller slÀcka deras frustration. Tycker att det var ett mycket klokt gjort av dig. Vet du om man kan köpa N900 frÄn Finland? Jag vill ha den till vilket pris som helst eftersom jag sjÀlv hÄller i telefonbutik inne pÄ Entré Köpcentrum i Malmö och har extremt mÄnga kunder som har frÄgat om N900 sÄ vill jag kunna ge dem feedback och berÀtta om den innan den kommit till butikerna i Sverige, dessutom Àr jag sÄ klart sjukt sugen pÄ en sÄdan sjÀlv. //Mobilproffs
Postad 14 November 2009 - 02:45
otto zx-7r
-
otto zx-7r
-
Amatör
-
-
96 inlÀgg
tack!!!
tack klas för att du byr dig om oss
vi som tycker att prylar Àr kul fortfarande
jag har inte haft detta ha behov sen typ ps3;an
och dÄ har jag köpt det mesta
ge oss vÄran telefon snÀlla...
Postad 14 November 2009 - 03:44
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
AnvÀndare
-
-
149 inlÀgg
Nokia har i mÄnga fall haft en dÄlig kontakt med sina kunder under lanseringen av n900 men att Klas tar och registrerar sig hÀr ska han ha en stor eloge för.
Om vi nu bara kunde fÄ ett datum...
Postad 14 November 2009 - 03:58
buan
-
buan
-
AnvÀndare
-
-
102 inlÀgg
"The more elaborate our means of communication, the less we communicate."
Bristen pÄ klara besked och avsaknaden av korrekt information Àr ofta boven i situationer som denna. VÀlkommen, Klas!Jag hoppar pÄ en frÄga direkt, som mÄnga med mig undrar över. Kan Du djupdyka lite i Din uppgift frÄn chatten ang. stöd för USB host? Och hur problematiken kring den eventuella avsaknaden av ett fullt hÄrdvarustöd har kringgÄtts? Q: Hej, Tycker att N900 Àr super intresant, men har lite frÄgor. I eran interjuv hÀr pÄ mobil.se nÀmde ni att N900 har digital kompass, har den det?(Augmented reality skulle kunna bil möjligt;) ).. FM radio fanns inte med pÄ Specen men fanns i mobilen endÄ!!. En annan funktion som Àr intresant Àr USB host som N810 har. Har den fler guldkorn som inte visats Àn? FrÄga2: Maemo Appar/program kommer att sÀljas i OVI Store, och kommer till stor del vara opensource. Men hur blir det med större företag som t.ex EA kommer de att sÀlja/utveckla spel till N900, Har lÀst att det Àr problem med DRM skydd eller gÀller det bara musik? Kan vi vÀnta oss fler spel i samma klass som Bounce? M.a.o Kommer man att kunna köpa program/spel pÄ OVI Store. Tack pÄ förhand.
A: Hej, Tidigare var det planer pÄ magnometer men tyvÀrr togs det bort sÄ den har inte en digital kompass. Dock kommer det komma bra GPS funktioner med riktningar till N900. BÄde FM radio och USB Host gÄr att tanka ner via beta-apps katalogen. FM sÀndare ligger med default. Det finns mÄnga andra guldkorn. Nintendo Wii controller som du kan koppla till N900 och anvÀnda till sNES emulatorn, BT support för mus och tangentbord eller USB dÄ om du vill. Massa andra funktioner och ja flera spel ocksÄ. Som jag svarade innan kommer du lÀtt kunna se tillgÀngliga applikationer antingen via Ovi Store eller programhanteraren i N900. Edit: Glömde ju skriva namnet..
Redigerat av buan, 14 November 2009 - 04:07.
Postad 14 November 2009 - 09:31
pko
-
pko
-
AnvÀndare
-
-
212 inlÀgg
Det verkar ju inte krylla om bekrÀftad information om nÀr N900an kommer ut i butik i andra lÀnder heller, det Àr snarare sÄ att vi i Sverige fÄtt mest info.. Verkar iaf som om England och USA blir rÀtt tidigt ute (dÀr förvÀntas den komma in i lager och sedan skeppas till kunder i nÀsta vecka).
I Danmark/Norge (och Finland?) verkar leveranserna vara 2-3 veckor bort (mÄnadsskiftet nov/dec). I en del andra lÀnder gissar man pÄ januari.
Postad 14 November 2009 - 10:31
Pooot
-
Pooot
-
Wannabe
-
-
14 inlÀgg
För er som missat dessa tvÄ videos som Venomrush skrev om pÄ t.m.o: "Just found a few videos thought you guys might be interested to watch. Pushing the limits of the N900 Part 1 - http://tr.im/EVtmPart 2 - http://tr.im/EVtrCredits to archebyte" - Patrik
Postad 14 November 2009 - 11:35
Unregistered50298397
-
Unregistered50298397
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Hej allihopa, har nu plöjt igenom hela denna trÄd, vill först och frÀmst tacka för en underhÄllande trÄd, hopp, glÀdje, besvikelse, förtvivlan, hat, ja hÀr finns allt. Keep it up folks!
NÄ, ur en ingenjörsmÀssig synvinkel tycker jag att det Àr lite besynnerligt att Nokia missade det hÀr med SIM ATK stödet. Hade besparat mig otaliga (trÄkiga) sidor att plöja igenom  , och Nokia en del bekymmer.
Vi pratar ju ÀndÄ om Nokia, jag vet inte hur mÄnga mobiler de har pÄ sitt "samvete", men det Àr nog mÄnga.
Lite fakta frÄn 2008.
-nummer 1 i vÀrlden pÄ att göra mobila enheter.
-plöjde ner 6 miljarder euro i forskning och utveckling
-cirka 40 000 anstÀllda inom forskning och utveckling
SÄ det Àr inte nÄgot enmansföretag som i sina första trevande steg ska lansera sin första mobil.
SÄ mina slutsatser/spekulationer Àr att Nokia inte har satt sina "skarpaste hjÀrnor" pÄ detta projekt (de Àr nog upptagna med att smida grymma planer pÄ att ta över hela vÀrlden). "MedelmÄttiga" hjÀrnor dÄ? NÀ, de hade nog inte missat heller. Ni förstÄr nog vart jag vill komma. Jag Àr alltsÄ orolig över kvaliten pÄ detta projekt. För vad Àr det man bruka sÀga, soppan blir aldrig bÀttre Àn kocken, eller Àpplet faller inte lÄngt frÄn trÀdet. Mina spekulationer som sagt. Vad tror ni?
En annan teori Àr att Q/A avdelningen pÄ Nokia missade detta.
//hamchoi
Postad 14 November 2009 - 11:41
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlÀgg
Ja vÀlkommen klas
Men tycker dÄ att "now shipping" som kom förra mÄndagen va helt vÀrdelös information sÄfall! Typ bara att fÄ upp förhoppningar att telefonen skulle komma "snart". Lite dumt kan jag tycka för dÄ skeppades ju inga telefoner? eller som vi konsumenter tog den infon att dom va pÄ vÀg ut till butiker och snart hos kund.
Postad 14 November 2009 - 11:48
theclone
-
theclone
-
ForumrÀv
-
-
831 inlÀgg
Det verkar ju inte krylla om bekrÀftad information om nÀr N900an kommer ut i butik i andra lÀnder heller, det Àr snarare sÄ att vi i Sverige fÄtt mest info.. Verkar iaf som om England och USA blir rÀtt tidigt ute (dÀr förvÀntas den komma in i lager och sedan skeppas till kunder i nÀsta vecka).
I Danmark/Norge (och Finland?) verkar leveranserna vara 2-3 veckor bort (mÄnadsskiftet nov/dec). I en del andra lÀnder gissar man pÄ januari.
NÀ, det verkar ju dröja lite till dÀr oxÄ förvisso. Men vad som Àr intressant Àr ju sverige vs finland release(Ànnu en finnkamp)dÄ deras tangenbord Àr mer som vÄra. ska dit i början av Dec, fÄr vÀl se om de har slÀppts dÄ. Efter det kanske ni ser mig pÄ plattan med ett enormt N900-stÄnd. Ord.pris 6999:- (ingen leveranstid,ingen garanti!) Klas.pris 5999:- (eftersom han var vÀnlig nog att joina n900 trÄden)
Redigerat av theclone, 14 November 2009 - 11:50.
Postad 14 November 2009 - 11:54
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlÀgg
Nokia har i mÄnga fall haft en dÄlig kontakt med sina kunder under lanseringen av n900 men att Klas tar och registrerar sig hÀr ska han ha en stor eloge för.
DÄ har du nog missat maemo.org helt och hÄllet... ;-) Men jo, helt klart hedersvÀrt av herr Ström att registrera sig hÀr och kommentera med mera  NÄ, ur en ingenjörsmÀssig synvinkel tycker jag att det Àr lite besynnerligt att Nokia missade det hÀr med SIM ATK stödet. Hade besparat mig otaliga (trÄkiga) sidor att plöja igenom , och Nokia en del bekymmer.
Vi pratar ju ÀndÄ om Nokia, jag vet inte hur mÄnga mobiler de har pÄ sitt "samvete", men det Àr nog mÄnga.
[...] SÄ det Àr inte nÄgot enmansföretag som i sina första trevande steg ska lansera sin första mobil.
SÄ mina slutsatser/spekulationer Àr att Nokia inte har satt sina "skarpaste hjÀrnor" pÄ detta projekt (de Àr nog upptagna med att smida grymma planer pÄ att ta över hela vÀrlden). "MedelmÄttiga" hjÀrnor dÄ? NÀ, de hade nog inte missat heller. Ni förstÄr nog vart jag vill komma. Jag Àr alltsÄ orolig över kvaliten pÄ detta projekt. För vad Àr det man bruka sÀga, soppan blir aldrig bÀttre Àn kocken, eller Àpplet faller inte lÄngt frÄn trÀdet. Mina spekulationer som sagt. Vad tror ni?
Ur ingenjörsmÀssigsynvinkel ser jag det mest som att nÄgon missade detta i specifikationen och dÀrefter körde alla pÄ efter den... ;-) Uppenbarligen har QA och diverse andra avdelningar missat SIM ATK. Eftersom 3 verkar vara den enda operatören i Europa som anvÀnder sig av det (och i fyra lÀnder) sÄ kanske det inte Àr helt oförklarligt. Att du drar nÄgon sorts parallell mellan missen med ATK och kvalitén pÄ projektet... Jag vet inte vad jag ska sÀga, sorgligt kanske passar bÀst in. ;( Men tycker dÄ att "now shipping" som kom förra mÄndagen va helt vÀrdelös information sÄfall! Typ bara att fÄ upp förhoppningar att telefonen skulle komma "snart". Lite dumt kan jag tycka för dÄ skeppades ju inga telefoner? eller som vi konsumenter tog den infon att dom va pÄ vÀg ut till butiker och snart hos kund.
De som har nÄgon lÀsförstÄelse överhuvudtaget förstod att de lÀmnade *fabrikerna* och inget annat... Men att faktiskt lÀsa mer Àn rubriker kanske Àr för höga krav? ;-)
Postad 14 November 2009 - 12:24
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlÀgg
De som har nÄgon lÀsförstÄelse överhuvudtaget förstod att de lÀmnade *fabrikerna* och inget annat... Men att faktiskt lÀsa mer Àn rubriker kanske Àr för höga krav? ;-)
Och du idiotföklarar folk innan du ens verkar vara insatt i detta????? Hur vill du att jag ska tolka ett mail frÄn nokia som sÀger sÄ hÀr?????? "Nokia N900 is now available and shipping"' ????? Nötta! UrsÀkta jag Àr inte pÄ humör!
Redigerat av Gurra101, 14 November 2009 - 12:26.
Postad 14 November 2009 - 12:45
Unregistered291b33b4
-
Unregistered291b33b4
-
AnvÀndare
-
-
149 inlÀgg
DÄ har du nog missat maemo.org helt och hÄllet... ;-) Men jo, helt klart hedersvÀrt av herr Ström att registrera sig hÀr och kommentera med mera 
Nej jag vidhÄller min Äsikt Àven fast jag har hÀngt en del pÄ maemo-forumet. Dom har dÀr haft lika lite aning som alla andra om releaser och liknande (finns typ 17 trÄdar om det), sen finns det ett fÄtal utvalda dÀr som fÄtt testmobiler och dÀrmed kan rapportera om funktionerna Àr en helt annan sak. Herregud hela det forumet blev ju, liksom hÀr, helt lyriska nÀr han snubbe frÄn nokia kom pÄ besök.
Redigerat av Unregistered291b33b4, 14 November 2009 - 12:46.
Postad 14 November 2009 - 14:48
e_kjellgren
-
e_kjellgren
-
LĂ€rjunge
-
-
313 inlÀgg
Postad 14 November 2009 - 14:59
withstone
-
withstone
-
Rookie
-
5 inlÀgg
en snubbe pÄ nokiaport.de som fakeade n920 tyvÀrr.. http://www.nokiaport...p?threadid=5379
Postad 14 November 2009 - 16:57
drakedram
-
drakedram
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
Skönt för oss att Àntligen veta att mobilen kommer vecka 49! Pratade med en kille pÄ tre och han sa att det var helt klart att de skulle fÄ in den dÄ!
Postad 14 November 2009 - 17:14
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlÀgg
Skönt för oss att Àntligen veta att mobilen kommer vecka 49! Pratade med en kille pÄ tre och han sa att det var helt klart att de skulle fÄ in den dÄ!
Ja sÄ lÀnge den nya mjukvaran Àr klar dÄ vilket inte ens Nokia kan svara pÄ sÄ vilken spÄtant killen pÄ tre gÄr hos hade varit intressant! om det inte Àr sÄ att dom mörkar pÄ nokia?
Postad 14 November 2009 - 17:38
malavan
-
malavan
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
 Det Àr ingen land som har fÄtt den fÀrdiga produkten Àn.Vi fÄr se nÀr dem kommer ha den i handen,men jag hÄller med det inte mÄnga saker som har gÄtt rÀtt till med hÀr projekten.HUR BRA kommer den va?
Postad 14 November 2009 - 17:47
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
AnvÀndare
-
-
242 inlÀgg
Det var vĂ€l det jag sa, att Tre kommer fĂ„ in den först. Det Ă€r dom som ligger bakom att Sverige fĂ„r telefonen sist. KĂP INTE N900 MED TRE!
Postad 14 November 2009 - 18:59
moparman
-
moparman
-
Ăber-Guru
-
-
11727 inlÀgg
Tror att ja pratar för 99% i den hÀr trÄden nÀr jag sÀger Sluta tjata om Tre Ä skrika som en 14 Äring med stora bokstÀver
Kan du inte sticka Ä köra din propaganda nÄn annanstans?
Om det nu Àr sÄ att Tre sÀljer den först Àr de vÀl inget du behöver grina om..
Eller grinar du lika mycket nÀr Felia har förstatjing ?
Bit ihop Ă„ ta de som en man
Postad 14 November 2009 - 19:34
ojva
-
ojva
-
LĂ€rjunge
-
-
370 inlÀgg
Det var vĂ€l det jag sa, att Tre kommer fĂ„ in den först. Det Ă€r dom som ligger bakom att Sverige fĂ„r telefonen sist. KĂP INTE N900 MED TRE!
*suck* Àr du igÄng nu igen...Slappna av och sÀtt dig och kolla pÄ Teletubbies istÀllet..  För övrigt pratade jag lite med en 3 kille idag pÄ en av deras affÀrer och han visste i alla fall inte nÀr de fÄr in den. Oavsett sÄ kommer N900 nÀr den kommer, tror absolut den Àr vÀrd att vÀnta pÄ. Annars hade jag nog hoppat pÄ AjfÄn tÄget vid det hÀr laget... För oss som har, funderar pÄ att skaffa, eller vill skaffa 3 och Àr sugna pÄ N900 sÄ kollar 3 pÄ möjligheterna att förhandsboka N900...
Postad 14 November 2009 - 19:42
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
AnvÀndare
-
-
179 inlÀgg
Helt seriöst.. Ăr ni 3 Ă„r gamla ?
-snip-
Och sluta skriva ord med STORA bokstÀver...
HÄller med. Att SKRIKA fram vad man vill sÀga Àr bara jobbigt för lÀsaren. SÀr skrivningar Àr ju ocksÄ helt fel men kan vara ganska roliga. För sÀmhÀllsnyttan kommer hÀr lite mer info frÄn sprÄkpolisen (konstruktiv kritik); "vÀll" stavas "vÀl" "det Ànda" -> "det enda" "gick inte hÀller" -> "gick inte heller" "har sÀtt det" -> "har sett det" "endÄ" -> "ÀndÄ" "Ànns" -> "ens" "ennu" -> "Ànnu" "igentligen" -> "egentligen" "entligen" -> "Àntligen" "vÀckor" -> "veckor" "GSM netet" -> "GSM nÀtet" "en vad" -> "Àn vad" Jag vet hur man blir poppis... Moahaha...  Men kanske hjÀlper det nÄgon. ((1) denna post Àr inte riktad mot ev. dyslektiker, och (2) ja, jag stavar ocksÄ fel).
Postad 14 November 2009 - 19:46
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
AnvÀndare
-
-
179 inlÀgg
Gillar egentligen inte Nokia. Men nÀr en produktchef registrerar sig, lÀser och kommenterar hÀr pÄ forumet blir man imponerad! Ett plus till Nokia Sverige.
Postad 14 November 2009 - 19:47
ojva
-
ojva
-
LĂ€rjunge
-
-
370 inlÀgg
HÄller med. Att SKRIKA fram vad man vill sÀga Àr bara jobbigt för lÀsaren.
SÀr skrivningar Àr ju ocksÄ helt fel men kan vara ganska roliga.
För sÀmhÀllsnyttan kommer hÀr lite mer info frÄn sprÄkpolisen (konstruktiv kritik);
"vÀll" stavas "vÀl" "det Ànda" -> "det enda" "gick inte hÀller" -> "gick inte heller" "har sÀtt det" -> "har sett det" "endÄ" -> "ÀndÄ" "Ànns" -> "ens" "ennu" -> "Ànnu" "igentligen" -> "egentligen" "entligen" -> "Àntligen" "vÀckor" -> "veckor" "GSM netet" -> "GSM nÀtet" "en vad" -> "Àn vad"
Jag vet hur man blir poppis... Moahaha... 
Men kanske hjÀlper det nÄgon. ((1) denna post Àr inte riktad mot ev. dyslektiker, och (2) ja, jag stavar ocksÄ fel).
Ska du leka sprÄkpolis sÄ kanske svenska akademin har ett forum dÀr du kan vara.. Inte hÀr...
Postad 14 November 2009 - 20:32
Unregistered1814
-
Unregistered1814
-
Amatör
-
-
81 inlÀgg
HÄller med. Att SKRIKA fram vad man vill sÀga Àr bara jobbigt för lÀsaren.
SÀr skrivningar Àr ju ocksÄ helt fel men kan vara ganska roliga.
För sÀmhÀllsnyttan kommer hÀr lite mer info frÄn sprÄkpolisen (konstruktiv kritik);
"vÀll" stavas "vÀl" "det Ànda" -> "det enda" "gick inte hÀller" -> "gick inte heller" "har sÀtt det" -> "har sett det" "endÄ" -> "ÀndÄ" "Ànns" -> "ens" "ennu" -> "Ànnu" "igentligen" -> "egentligen" "entligen" -> "Àntligen" "vÀckor" -> "veckor" "GSM netet" -> "GSM nÀtet" "en vad" -> "Àn vad"
Jag vet hur man blir poppis... Moahaha... 
Men kanske hjÀlper det nÄgon. ((1) denna post Àr inte riktad mot ev. dyslektiker, och (2) ja, jag stavar ocksÄ fel).
sprÄk polis, gtfo
Postad 14 November 2009 - 20:43
charlieb
-
charlieb
-
Amatör
-
-
54 inlÀgg
Tycker det Ă€r skumt att Nokia aldrig kan hĂ„lla leveransplanerna... Ingen annan tillverkare skjuter upp sina releaser sĂ„ mkt som Nokia.... Ăr det sĂ„ oorginserat? Tycker majoriteten av dom lurar som jag vart sugen pĂ„ hos Nokia sĂ„ har levtiden alltid sprĂ€ckts... Man borde lĂ€ra sig tycker man? Har avbestĂ€llt min 900 och kör pĂ„ android istĂ€llet sen IgĂ„r... Tack till alla i trĂ„den som kommit med lĂ€nkar tips och rolig dialog/ lĂ€sning! C u!
Postad 14 November 2009 - 20:49
slotrat
-
slotrat
-
LĂ€rjunge
-
-
356 inlÀgg
*Suck* Precis som ni andra sÄ Àr jag trött pÄ det hÀr nu, sÄ jag anmÀlde inlÀgget. Jag kommer fortsÀtta att anmÀla dylika inlÀgg frÄn denna Patrik (och Àven frÄn andra) som upprepade gÄnger spammar ner trÄden med ovidkommande inlÀgg. Vad jag har sett pÄ nÀtet sÄ Àr det ingen hittills som fÄtt tag i nÄgon N900, annat Àn NotForResale-telefoner liknande de som delades ut pÄ konferensen. NÄgon annan som hittat bevis för leveranser i nÄgot annat land?
Postad 14 November 2009 - 20:56
Mozez
-
Mozez
-
ForumrÀv
-
-
836 inlÀgg
Ă
ÄÄÄÄÄÄh vad jag kommer köpa en med TRE!!!
Postad 14 November 2009 - 21:09
Alien08
-
Alien08
-
LĂ€rjunge
-
-
268 inlÀgg
Denna trÄden har vÀl börjat balla ur dÄ det inte finns nÄt nytt att skriva om ingen som fÄtt sin N900 osv, ÀndÄ rÀtt otroligt med 86 sidor innan tel ens kommit hehe.
Postad 14 November 2009 - 21:51
oOO
-
oOO
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Hm, kollar lite i manualen för N900: Du kan ansluta ett headset eller hörlurar till enheten. Nokia-headset med musikkontroller kan ocksÄ anvÀndas men enheten stöder inte musikkontrollerna.
det var ju lite synd...
Postad 14 November 2009 - 22:18
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
AnvÀndare
-
-
211 inlÀgg
Du kan ansluta ett headset eller hörlurar till enheten. Nokia-headset med musikkontroller kan ocksÄ anvÀndas men enheten stöder inte musikkontrollerna.
Borde inte det gÄ att ordna pÄ nÄgot vis? Programera nÄgot? AnvÀnda sig av en annan mediaspelare?
Postad 14 November 2009 - 22:46
ojva
-
ojva
-
LĂ€rjunge
-
-
370 inlÀgg
Zaffe93 har vÀl en...som han fÄtt frÄn sin morbror som jobbar pÄ Nokia eller frÄn "killen pÄ youtube" eller vart han nu fÄtt den ifrÄn......vad hÀnde Zaffe..hur Àr N900...du var ju inte helt nöjd med tangentbordet vill jag minnas frÄn nÄgot av dina tidigare inlÀgg?
Postad 14 November 2009 - 23:50
Unregistered1814
-
Unregistered1814
-
Amatör
-
-
81 inlÀgg
Zaffe93 har vÀl en...som han fÄtt frÄn sin morbror som jobbar pÄ Nokia eller frÄn "killen pÄ youtube" eller vart han nu fÄtt den ifrÄn......vad hÀnde Zaffe..hur Àr N900...du var ju inte helt nöjd med tangentbordet vill jag minnas frÄn nÄgot av dina tidigare inlÀgg? 
min farbror ? jag fick prova  tror du mig inte? xD och "killen pÄ youtube" Àr verkligen inte min farbror haha
Redigerat av Unregistered1814, 14 November 2009 - 23:51.
Postad 15 November 2009 - 00:20
ojva
-
ojva
-
LĂ€rjunge
-
-
370 inlÀgg
min farbror ? jag fick prova tror du mig inte? xD och "killen pÄ youtube" Àr verkligen inte min farbror haha
Eftersom du frÄgar sÄ...nej, jag tror inte pÄ det du sÀger, tvÀrtom. Dock inte nÄgot vi ska ta hÀr...men jag tycker du ska tÀnka lite mer pÄ vad du sÀger hÀr pÄ forumet. Ett tips i all vÀnlighet..
Postad 15 November 2009 - 00:37
tha_neo
-
tha_neo
-
LĂ€rjunge
-
-
314 inlÀgg
PÄ denna video kÀnns telefonen mycket mer responsiv Àn andra videor. kanske Àr senaste mjukvaran http://www.youtube.c...h?v=uoAryO1w8nc
Postad 15 November 2009 - 00:41
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
TÀnkte pÄ ett par frÄgor till alla er som Àr sÄ pÄ lÀsta om telefonen
1.Vet nÄgon om hur bluetooth stödet kommer att vara pÄ N900. kommer det vara precis som pÄ de tidigare Nokiorna eller kommer det att vara som Iphone och Hero som funkar sÄdÀr lite halvdant och inte stödjer det mesta?
2. Kommer N900 att ha nÄgon form av shop, alltsÄ typ som ovi store eller som app store. menar om detta kommer att finnas direkt nÀr man köper telefonen eller om man sjÀlv mÄste lÀgga in det ?
3. Ăr Navigationen kostnadsfri eller mĂ„ste man licensera som pĂ„ de andra Nokiorna?
4. Kan man gÄ in frÄn telefonens webblÀsare pÄ ett sÀtt sÄ att ingen ser att det Àr en telefon utan en dator. Jag menar kommer sidorna att anpassas som mobilsidor eller kommer den att direkt öppna datorsidor.
Hoppas nÄgon kan svara pÄ mina frÄgor 
//Mobilproffs
Postad 15 November 2009 - 00:45
Unregistered1814
-
Unregistered1814
-
Amatör
-
-
81 inlÀgg
Eftersom du frÄgar sÄ...nej, jag tror inte pÄ det du sÀger, tvÀrtom. Dock inte nÄgot vi ska ta hÀr...men jag tycker du ska tÀnka lite mer pÄ vad du sÀger hÀr pÄ forumet. Ett tips i all vÀnlighet..
ok o.0 du försöker troll'a mig? TĂ€nkte pĂ„ ett par frĂ„gor till alla er som Ă€r sĂ„ pĂ„ lĂ€sta om telefonen 1.Vet nĂ„gon om hur bluetooth stödet kommer att vara pĂ„ N900. kommer det vara precis som pĂ„ de tidigare Nokiorna eller kommer det att vara som Iphone och Hero som funkar sĂ„dĂ€r lite halvdant och inte stödjer det mesta? 2. Kommer N900 att ha nĂ„gon form av shop, alltsĂ„ typ som ovi store eller som app store. menar om detta kommer att finnas direkt nĂ€r man köper telefonen eller om man sjĂ€lv mĂ„ste lĂ€gga in det ? 3. Ăr Navigationen kostnadsfri eller mĂ„ste man licensera som pĂ„ de andra Nokiorna? 4. Kan man gĂ„ in frĂ„n telefonens webblĂ€sare pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ att ingen ser att det Ă€r en telefon utan en dator. Jag menar kommer sidorna att anpassas som mobilsidor eller kommer den att direkt öppna datorsidor.
Hoppas nÄgon kan svara pÄ mina frÄgor  //Mobilproffs
1. jag överförde en bild tagen med n900 till min k810i via blutooth, eller hur menar du "stödjer" 2. ovi store Àr som iphones app store och om du gÄr in pÄ ovi stores hemsida sÄ ser du nÄgra apps ;P 3. ja, som "datorsidor"... kolla pÄ youtube om du Àr osÀker
Redigerat av Unregistered1814, 15 November 2009 - 00:48.
Postad 15 November 2009 - 00:46
tha_neo
-
tha_neo
-
LĂ€rjunge
-
-
314 inlÀgg
TĂ€nkte pĂ„ ett par frĂ„gor till alla er som Ă€r sĂ„ pĂ„ lĂ€sta om telefonen 1.Vet nĂ„gon om hur bluetooth stödet kommer att vara pĂ„ N900. kommer det vara precis som pĂ„ de tidigare Nokiorna eller kommer det att vara som Iphone och Hero som funkar sĂ„dĂ€r lite halvdant och inte stödjer det mesta? 2. Kommer N900 att ha nĂ„gon form av shop, alltsĂ„ typ som ovi store eller som app store. menar om detta kommer att finnas direkt nĂ€r man köper telefonen eller om man sjĂ€lv mĂ„ste lĂ€gga in det ? 3. Ăr Navigationen kostnadsfri eller mĂ„ste man licensera som pĂ„ de andra Nokiorna? 4. Kan man gĂ„ in frĂ„n telefonens webblĂ€sare pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ att ingen ser att det Ă€r en telefon utan en dator. Jag menar kommer sidorna att anpassas som mobilsidor eller kommer den att direkt öppna datorsidor.
1. Vet ej 2. Ovi finns men jag har för mig att dne inte var implementerad frÄn start. DÀremot sÄ har du alla repositories som du kan lÀgga till. det finns Àven nÄgra inlagda frÄn start om jag inte minns fel. 3. Vet ej 4. Du kan nog installera en addon till firefox eller mozilla browsern som Àr inbyggd för att byta user agent. borde inte vara nÄgra problem. iaf inte till firefox.
Postad 15 November 2009 - 00:48
kurt4n
-
kurt4n
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
TĂ€nkte pĂ„ ett par frĂ„gor till alla er som Ă€r sĂ„ pĂ„ lĂ€sta om telefonen 1.Vet nĂ„gon om hur bluetooth stödet kommer att vara pĂ„ N900. kommer det vara precis som pĂ„ de tidigare Nokiorna eller kommer det att vara som Iphone och Hero som funkar sĂ„dĂ€r lite halvdant och inte stödjer det mesta? 2. Kommer N900 att ha nĂ„gon form av shop, alltsĂ„ typ som ovi store eller som app store. menar om detta kommer att finnas direkt nĂ€r man köper telefonen eller om man sjĂ€lv mĂ„ste lĂ€gga in det ? 3. Ăr Navigationen kostnadsfri eller mĂ„ste man licensera som pĂ„ de andra Nokiorna? 4. Kan man gĂ„ in frĂ„n telefonens webblĂ€sare pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ att ingen ser att det Ă€r en telefon utan en dator. Jag menar kommer sidorna att anpassas som mobilsidor eller kommer den att direkt öppna datorsidor.
1. Det verkar riktigt bra redan nu, man kan behöva in och Àndra lite pÄ BT-deamonen med hjÀlp av terminalen dock. Finns en del videos som visar hur folk spelar typ nes-spel med multipla externa kontroller pÄ N900 .. 2. Ovi store kommer vÀl ha en N900-sida snart som jag förstÄtt det. Men en hel del kommer ju frÄn open sourcehÄllet, frÄn maemo.org osv. 3. Inte sÀker.. 4. Den öppnar den vanliga verisonen, inte wap.
Postad 15 November 2009 - 03:07
Xenom
-
Xenom
-
AnvÀndare
-
-
121 inlÀgg
Vad gÀller mjukvaran borde man vÀl kunna Àndra en heeel deel!? Har massa polare som typ inte gör annat Àn att sitta och leka med linux och gör progs osv.. Jag tÀnker sÄhÀr.. Alla aplikationer som finns till windows, som ÀndÄ Àr fett överdizzat os av prog-freaks, tÀnk dÄ hur mkt progs det kommer finnas till Linus.. MOBIL hehe ovi-store i all Àra, user-> mobilproffs, kommer nog skapas ett antal mirc's bl.a och forum vÀrlden över fylda till bristningsgrÀnsen med apps. Hehe och naturligtvis en annan aspekt kan nog vara en j*vulutisk massa crackers som fuckar 'just because they can'  Se till att hooka anti-virusskydd Àr mitt rÄd! Vet med mig att jag hörde ngt om det pÄ youtube frÄn nokias hÄll oxÄ, men assÄ shit de borde verkligen skaffa en avdelning pÄ nokia lika stor som maemo kanske statlig finans kan tÀnkas för att hantera vilka möjligheter den hÀr enheten kommer skapa i form av virus, hacking och cracking :0 Inte tvunget att mina ord kommer besannas sÄklart. Laptops i all Àra, men detta formatet med den potentialen (nerklockad quad-core processor för att nÀmna en) mÄnga hÀr inne verkar se enhetens STATUS POTENTIAL som symbol i deras "sociala liv" alå iPhone, och visst detta mÄ vara. Dock har den hÀr enheten en mkt högre makt Àn sÄ och intresserar lÄngt mer intelligenta personer Àn iPhone-anvÀndare hehe "Àgare" <-snarare hehe eller touch pro 2 snarare eftersom den enheten ligger mkt nÀrmare och Àr mkt kraftigare Àn iPhone.
Jag skriver inte detta för att "nojja" nĂ„gon. Detta Ă€r oundviklig utveckling dĂ€r Palm pre nog var första riktiga steget. Ăven samsung och naturligtvis pda jĂ€tten efter palm sĂ„klart HTC.. hehe allt jag vill sĂ€ga Ă€r att för LITE progs Ă€r nog det sista man behöver oroa sig för nĂ€r det gĂ€ller Nokia n900 och kommande. NĂ„gon nĂ€mnde app-store.. Det ska nog inte jĂ€mföras! Alla som har linux eller vi sĂ€ger ubutu vet att det bara Ă€r att starta programhanteraren sĂ„ finns alla program dĂ€r. SĂ„ Ă€r det Ă€ven i nokias maemo 5 - x .. För "standard anvĂ€ndare" alltsĂ„. SĂ„g ngn youtube med nĂ„gon statusfjant JKK tror jag som satt i nĂ„n hemma studio och gjorde sig sjĂ€lv till Ă„tlöje med sin okunskap. Killen började bl.a diskutera sin oro för 'novis anvĂ€ndaren' lr som han uttryckte det otroligt förlegade noob.. lol iaf sĂ„ tror jag knappast han ska oro sig för sin ovana och shit, vad ska han med enheten till eg? Behöver vĂ€l eg bara skalet för att flasha polarna med yo.
n900 kan ni anvÀnda som dator med bluetooth tangentbord och kopplad till skÀrm (omnia har nog hdmi? sÄ kommer nog till nokia oxÄ), spelkonsol nintendo, wii, ps2 osv... hittar ni bara ett sÀtt att kyla den kan man lÀtt klocka upp till ngn gigahertz pÄ processorn .. Ah detta Àr bara första modellen det blir bÀttre  LINUX BACK!
Puss!
Postad 15 November 2009 - 03:17
Xenom
-
Xenom
-
AnvÀndare
-
-
121 inlÀgg
förresten stavas det n00b alt. n00000000000000000b för alla er 1998 nostalgiker ..
//ĂŒber
Postad 15 November 2009 - 11:28
slotrat
-
slotrat
-
LĂ€rjunge
-
-
356 inlÀgg
Vad gÀller mjukvaran borde man vÀl kunna Àndra en heeel deel!? Har massa polare som typ inte gör annat Àn att sitta och leka med linux och gör progs osv.. Jag tÀnker sÄhÀr.. Alla aplikationer som finns till windows, som ÀndÄ Àr fett överdizzat os av prog-freaks, tÀnk dÄ hur mkt progs det kommer finnas till Linus.. ----------8<---------
förresten stavas det n00b alt. n00000000000000000b för alla er 1998 nostalgiker .. //ĂŒber
Hmm Àr jag för gammal? Jag orkade inte ens lÀsa igenom det första inlÀgget, det var sprÄkligt helt omöjligt att hÀnga med i, Àr det för mycket begÀrt att man uttrycker sig pÄ ett forum sÄ att vanliga svenskar orkar/kan hÀnga med och lÀsa?? "heeel deel", "progs", "fett överdizzat os av prog-freaks" (vad menar du med det??) osv osv... Som sagt, anvÀnd svenska snÀlla sÄ kanske du kan fÄ nÄgra svar, om det nu var nÄgon frÄga i all den dÀr mumbojumbotexten...
Redigerat av slotrat, 15 November 2009 - 11:29.
Postad 15 November 2009 - 11:45
tha_neo
-
tha_neo
-
LĂ€rjunge
-
-
314 inlÀgg
Hmm Àr jag för gammal? Jag orkade inte ens lÀsa igenom det första inlÀgget, det var sprÄkligt helt omöjligt att hÀnga med i, Àr det för mycket begÀrt att man uttrycker sig pÄ ett forum sÄ att vanliga svenskar orkar/kan hÀnga med och lÀsa?? "heeel deel", "progs", "fett överdizzat os av prog-freaks" (vad menar du med det??) osv osv... Som sagt, anvÀnd svenska snÀlla sÄ kanske du kan fÄ nÄgra svar, om det nu var nÄgon frÄga i all den dÀr mumbojumbotexten...
hahahah jag mÄste hÄlla med. Fick nÀstan huvudvÀrk av att lÀsa igenom det inlÀgget. Vad hÀnder i skolan idag?? Lite radbyte skulle inte skada (ögat!).
Postad 15 November 2009 - 12:01
Unregistered1814
-
Unregistered1814
-
Amatör
-
-
81 inlÀgg
Vad gĂ€ller mjukvaran borde man vĂ€l kunna Ă€ndra en heeel deel!? Har massa polare som typ inte gör annat Ă€n att sitta och leka med linux och gör progs osv.. Jag tĂ€nker sĂ„hĂ€r.. Alla aplikationer som finns till windows, som Ă€ndĂ„ Ă€r fett överdizzat os av prog-freaks, tĂ€nk dĂ„ hur mkt progs det kommer finnas till Linus.. MOBIL hehe ovi-store i all Ă€ra, user-> mobilproffs, kommer nog skapas ett antal mirc's bl.a och forum vĂ€rlden över fylda till bristningsgrĂ€nsen med apps. Hehe och naturligtvis en annan aspekt kan nog vara en j*vulutisk massa crackers som fuckar 'just because they can' Se till att hooka anti-virusskydd Ă€r mitt rĂ„d! Vet med mig att jag hörde ngt om det pĂ„ youtube frĂ„n nokias hĂ„ll oxĂ„, men assĂ„ shit de borde verkligen skaffa en avdelning pĂ„ nokia lika stor som maemo kanske statlig finans kan tĂ€nkas för att hantera vilka möjligheter den hĂ€r enheten kommer skapa i form av virus, hacking och cracking :0 Inte tvunget att mina ord kommer besannas sĂ„klart. Laptops i all Ă€ra, men detta formatet med den potentialen (nerklockad quad-core processor för att nĂ€mna en) mĂ„nga hĂ€r inne verkar se enhetens STATUS POTENTIAL som symbol i deras "sociala liv" alĂĄ iPhone, och visst detta mĂ„ vara. Dock har den hĂ€r enheten en mkt högre makt Ă€n sĂ„ och intresserar lĂ„ngt mer intelligenta personer Ă€n iPhone-anvĂ€ndare hehe "Ă€gare" <-snarare hehe eller touch pro 2 snarare eftersom den enheten ligger mkt nĂ€rmare och Ă€r mkt kraftigare Ă€n iPhone. Jag skriver inte detta för att "nojja" nĂ„gon. Detta Ă€r oundviklig utveckling dĂ€r Palm pre nog var första riktiga steget. Ăven samsung och naturligtvis pda jĂ€tten efter palm sĂ„klart HTC.. hehe allt jag vill sĂ€ga Ă€r att för LITE progs Ă€r nog det sista man behöver oroa sig för nĂ€r det gĂ€ller Nokia n900 och kommande. NĂ„gon nĂ€mnde app-store.. Det ska nog inte jĂ€mföras! Alla som har linux eller vi sĂ€ger ubutu vet att det bara Ă€r att starta programhanteraren sĂ„ finns alla program dĂ€r. SĂ„ Ă€r det Ă€ven i nokias maemo 5 - x .. För "standard anvĂ€ndare" alltsĂ„. SĂ„g ngn youtube med nĂ„gon statusfjant JKK tror jag som satt i nĂ„n hemma studio och gjorde sig sjĂ€lv till Ă„tlöje med sin okunskap. Killen började bl.a diskutera sin oro för 'novis anvĂ€ndaren' lr som han uttryckte det otroligt förlegade noob.. lol iaf sĂ„ tror jag knappast han ska oro sig för sin ovana och shit, vad ska han med enheten till eg? Behöver vĂ€l eg bara skalet för att flasha polarna med yo.
n900 kan ni anvÀnda som dator med bluetooth tangentbord och kopplad till skÀrm (omnia har nog hdmi? sÄ kommer nog till nokia oxÄ), spelkonsol nintendo, wii, ps2 osv... hittar ni bara ett sÀtt att kyla den kan man lÀtt klocka upp till ngn gigahertz pÄ processorn .. Ah detta Àr bara första modellen det blir bÀttre LINUX BACK!
Puss!
ja undrar hur mkt skrÀp du kmr att prata om nÀr du blir gammal haha, inte min farfar snackar sÄ dÀr mkt! LOL
Postad 15 November 2009 - 15:29
Mofaza
-
Mofaza
-
Amatör
-
-
68 inlÀgg
Hej! VÀlkommen Klas! Kul att du intresserar dig för oss! Jag har lÀst trÄden sedan den först kom upp... haha vet inte varför jag skrev det... Aja till min frÄga - NÄgon som hört nÄgot mer om USB-Host?Kommer det sÄ Àr denna telefonen min! KÀnner bara hur mkt lÀttare allt kommer bli i sÄ fall!
Postad 15 November 2009 - 15:59
klasstrom
-
klasstrom
-
AnvÀndare
-
-
103 inlÀgg
Hej! VÀlkommen Klas! Kul att du intresserar dig för oss! Jag har lÀst trÄden sedan den först kom upp... haha vet inte varför jag skrev det... Aja till min frÄga - NÄgon som hört nÄgot mer om USB-Host? Kommer det sÄ Àr denna telefonen min! KÀnner bara hur mkt lÀttare allt kommer bli i sÄ fall! 
Hej. Jag hittade en app som hette usb host i beta katalogen... har nu testat att installera men det gick inte sÄ ingen aning, kanske Àr frÄn N810 och att nÄgon kollar möjligheterna att fÄ det att fungera i N900. Roligt att se sÄ mÄnga pÄlÀsta. )ag Àr ingen produktexpert dÄ det inte Àr min roll sÄ har tyvÀrr inget bÀttre svar Àn ovan. ha det bra ! //klas
Postad 15 November 2009 - 16:08
theclone
-
theclone
-
ForumrÀv
-
-
831 inlÀgg
Hej, Jag tvivlar pÄ att det gÄr. Beror ju förvisso pÄ vad ni menar med host. Dock sÄ diskuteras det mesta hÀr. Bra trÄd om ni Àr intresserade av hur det ligger till. Verkar vara begrÀnsat pÄ HW nivÄ. http://talk.maemo.or...hlight=usb host
Postad 15 November 2009 - 16:11
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
LĂ€rjunge
-
-
399 inlÀgg
@ klasstrom
Tack för den infon, hoppas dock att det Àr dina kunskaper som tryter lol, inge illa ment hahah.
Kanske kan du/ni implementera det i nÀsta modell annars?
ps. Àven jag Àr glad att det finns en rep frÄn Nokia hÀr & vill passa pÄ att hÀlsa dig vÀlkommen ds.
pps. hoppas att du Àven kommer att kika in hÀr / va tillgÀnglig Àven nÀr vi fÄtt vÄr nya leksak!!
Vi hörs / p
Postad 15 November 2009 - 17:14
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlÀgg
Nu hoppas jag bara att luren kommer innan jul iallafall? För innan sas det ju att denna skulle ju inte bli försenad som det brukar bli. Och först sa dom ju okt, sÄ komer den inte ut innan jul blir jag mÀktiga besviken:(
Postad 15 November 2009 - 18:10
oOO
-
oOO
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Borde inte det gÄ att ordna pÄ nÄgot vis? Programera nÄgot? AnvÀnda sig av en annan mediaspelare?
Mm, borde vara möjligt att fixa. Tycker inte det borde ha nÄgonting med hÄrdvaran att göra. Den har ju rÀtt antal anslutningar (i 3,5mm-porten) dÄ den klarar tv-ut. Vi fÄr hoppas att Àven det kommer i framtiden
Postad 15 November 2009 - 18:10
kulla
-
kulla
-
Wannabe
-
-
14 inlÀgg
Tror ni att det kommer finnas stöd för PTT?
2 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Titan Noir Max
Rian
2026-09-06 21:47:55
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|