Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran Turismo 5

4030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker ni? (244 medlem(mar) har röstat)

Fint som snus eller liknar kattskit?

1. Kattskit (10 röster [4.10%])

Procent av omröstning: 4.10%

2. Kattpiss (10 röster [4.10%])

Procent av omröstning: 4.10%

3. Lagom (27 röster [11.07%])

Procent av omröstning: 11.07%

4. Bra (61 röster [25.00%])

Procent av omröstning: 25.00%

5. Riktigt jefvla bra! (136 röster [55.74%])

Procent av omröstning: 55.74%

Rösta Gäster kan inte rösta
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 2 9,2 (44) Inga priser
Gran Turismo 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,55 (46) Inga priser
Sony PlayStation Eye (PS3) (Övriga speltillbehör) 2 7,23 (12) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel (PC/PS3) (Rattar & pedaler) 2 (0) Inga priser
Fanatec Speedster Wireless Gamepad (PC/PS3) (Handkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Driving Force GT (PS3) (Rattar & pedaler) 6 8,36 (27) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Carrera Wheel (PS3/PC) (Rattar & pedaler) 1 7 (1) Inga priser
Logitech G27 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 5 9,34 (34) Inga priser
Gran Turismo 5 - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 6,6 (4) Inga priser
Gran Turismo 5 - Signature Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,2 (4) Inga priser
Thrustmaster T500 RS (PC/PS3/PS4) (Rattar & pedaler) 5 7,25 (3) Inga priser
21 relaterade trådar
Nästa generations Logitech G27 ? (28 inlägg) 9 år sedan
Playseat challenge (21 inlägg) 9 år sedan
Ratt till Gran Turismo 5? (154 inlägg) 13 år sedan
Gran Turismo 5: Prologue (1052 inlägg) 14 år sedan
Logitech G27 racing wheel (31 inlägg) 14 år sedan
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg) 14 år sedan
Playstation eye (13 inlägg) 14 år sedan
Logitech Driving Force Pro Wheel PS3 eller någon annan? (28 inlägg) 15 år sedan
Rattställ Logitech G25 (11 inlägg) 15 år sedan
Logitech G25 och PS3 (87 inlägg) 15 år sedan
Driving Force GT (11 inlägg) 15 år sedan
G25 pedaler (5 inlägg) 16 år sedan
Ny g25? (0 inlägg) 16 år sedan
Bra Ratt till PS3 (7 inlägg) 16 år sedan
Sony Eye (16 inlägg) 16 år sedan
Sony Playstation Eye Camera (6 inlägg) 16 år sedan
Eye toy till ps3 (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med Logitech G25 "Racingwheel" (2 inlägg) 16 år sedan
Frågor om playstation eye (3 inlägg) 17 år sedan
Playstation Eye Spel - nått att ha? (1 inlägg) 17 år sedan
Playstation Eye (8 inlägg) 17 år sedan

Postad 30 november 2010 - 21:40

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0
Hur får man tag i bugattin?

Redigerat av Hampuz, 30 november 2010 - 21:41.

Postad 30 november 2010 - 21:42

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0

I Used Cars eftersom Bugattin är en standardbil.

Postad 30 november 2010 - 21:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Hur är Gallardon jämfört med Murcielagon? För Murcielagon är nästan omöjlig för mig att köra, vad jag än gör så snurrar den runt. Skitsvår att köra! Så jag skulle uppskatta åsikter från en som redan köpt Gallardon så att jag inte slänger pengarna i sjön (om jag skulle vara missnöjd.)

ingen aning då jag inte har murcielagon, men jag gillar verkligen gallardon, väldigt lättkörd tycker jag, gäller att ställa ner bromsarna ganska mycket (speciellt bak) så bakänden inte vrider sig när man bromsar.

Postad 30 november 2010 - 21:48

driver x
  • driver x
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tack för tipset, såg riktigt bra ut och att dessutom går att justera både höjd och vinkel på skivan borde göra att det passar perfekt. Hur känns kvaliteten på bordet är det stabilt när man sitter och lirar ?

Bordet flexar lite & bordsbenet kan störa om man inte satt pedalerna precis i mitten, men det är inget man märker av när man bränner gummi runt det gröna ****t :)

Postad 30 november 2010 - 21:48

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0

Har du valt en ny att challenge/grudga efter varje lopp? behöver inte vara nån man har på sin egen vänner lista.

Detta funkade för mig galant iallafall.

Du ska kolla din GT5 Profile också, det är där koderna är.

Japp ny varje gång men ingenting registreras... Frustrerande är bara förnamnet då sidan är så f-benat slö också. Blir på det igen med firefox.

Och ja jag är inne och fotar och följer instruktionerna till punkt och pricka men någonting ######s :)

Postad 30 november 2010 - 21:56

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Har för mig att jag fick min när jag hade klarat av professional series på a-spec.

Postad 30 november 2010 - 22:14

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Är det verkligen en vanesak att lära sig köra med ratt ? Fick min Logitech driving force GT igår och kört nån timme men tycker det är skit svårt och jävligt obekvämt att köra med den. Stämmer det att man kan få bättre tider och köra med ratt än en DS3 ? Funderar på skicka tillbaka den då det inte lär bli något wheelstand pro nu innan jul och hittar ingen billigare lösning att kunna sitta bekvämt i soffan. Visst det är bättre känsla med ratt men det är inte värt det när man får ont i ryggen samt att man blir som en fullkomlig nybörjare igen.

Klart du ska köra med ratt :)

Jag tycker känslan är viktigare än tiderna...

Postad 30 november 2010 - 22:22

speffy
  • speffy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Okej, men för 199:- så är det helt klart värt att testa och ge ratten en chans till.

Klart du ska köra med ratt :)

Haha jo tiderna är väl inte hela världen men tålamodet är desto värre när man snurrar runt och åker av banan.

Postad 30 november 2010 - 22:22

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1 011 inlägg
  • 0

Har för mig att jag fick min när jag hade klarat av professional series på a-spec.

Man får den då man klarar "Gran Turismo World Championship" i Pro ligan, eller det var då iaf då jag fick min, har nämligen inte kört Ferrari racet än, då jag inväntat och hoppats att man skulle vinna en Ferrari i något :)

Postad 30 november 2010 - 22:24

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Man får den då man klarar "Gran Turismo World Championship" i Pro ligan, eller det var då iaf då jag fick min, har nämligen inte kört Ferrari racet än, då jag inväntat och hoppats att man skulle vinna en Ferrari i något :lol:

Det stämmer bra det. Hade rätt att det var i proligan iaf. :)

Redigerat av threnode81, 30 november 2010 - 22:25.

Postad 30 november 2010 - 22:47

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0

Klart du ska köra med ratt :lol:

Givetvis tar det ett tag att vänja om sig vid nya kontroller. Men kör du helt utan hjälpmedel så misstänker jag att 95 av 100 är snabbare med ratt. Jag är positivt överraskad över hur pass bra rattstödet är då ffb var direkt usel i demona. Nu hjälper inte force feedbacken i det här liret dig att känna greppet i framdäcken så värst bra men bra känsla ger den :).

Jag lyckades efter många om och men låsa upp XJ13. Fick tipset att köra golden run testet istället. Ingen aning om det gör någon skillnad men efter att ha kört det här blev den upplåst i alla fall.

hur gör man för att exportera bilar mellan olika användare? Fixade ford make IV bilen också. Testade gå in på garage och ge bort bil men du får bara det här spinnande hjulet ikonen på friendslistan? Har lagt till min huvudanvändare innan så den borde ju dyka upp åtminstone?

Postad 01 december 2010 - 00:25

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Alltså snäääälllla. Kan dom fixa en hood view. Pallar inte att sitta på taket och åka längre. Ser ju ut som om man svävar någon meter ovanför alla andra bilar. Som någon sa "flygandemattaview"

Postad 01 december 2010 - 03:40

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Kan man ha flera GT5 konton? Jag tänkte köra med en polare imorgon, men jag håller på att spara pengar. Polaren vill säkert köpa en massa andra bilar?

Kan man göra ett separat konto till polaren?

Postad 01 december 2010 - 05:00

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Jag har några grejer jag funderar på. Hoppas att någon kan svara på dessa:

1. När man uppgraderar motorn så gör man det i tre steg. Man börjar med ettan och sen bygger man på. Men hur är det med turbon. Där kan man välja tredje steget direkt. Är det då onödigt att köpa steg ett och två då?

2. Sen undrar jag över den s.k. b-licensföraren. Vid hans symbol när man ska välja förare så finns det en pil. Den brukar vara grön och peka snett uppåt. Nu är den orange och pekar snett nedan. Vad betyder den? Min förare har vunnit alla lopp så det verkar inte vara resultatbaserat.

Sen undrar jag om någon kan hjälpa mig lite med inställningar med min Audi RS6:a. Jag har köpt alla trim som går till den. Problemet är att den är sjukt understyrd. Dom ändringar jag gjort på den är att jag har 60% av bromsverkan fram och 40% bak. Sedan har jag ändrat så att den driver 70% på hjulen och 30% fram. Men sen finns det massor med andra inställningar. Vore tacksam om någon kunde berätta vilka värden jag ska ha på övriga inställningar för att det inte ska vara understyrd.

Postad 01 december 2010 - 06:17

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1 166 inlägg
  • 0

Då kommer man tillbaka till spelet ikväll efter 5 dagars uppehåll. Så nu får ni allt ta o svara på en viktig fråga. I första rally special eventet ska man köpa sej ett åk som inte får ha mer en xxx hp. Köpte mej en Suzuki Swift sport någonting o den var lika bra i rally som jag är på att åka skidor (brutna fingrar m.m) så ge mej tips på vad för bil ni använt i den challengen...

Har för mig att jag köpte en Renault Megane och trimmade den till ganska exakt det man fick ha och hade inga större problem att vinna.

Postad 01 december 2010 - 06:44

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Hej

Finns de över huvud taget nån möjlighet att klara licenserna, eller är de bara jag som är kass. :lol:

hehe jodå det går men det tar lite tid, själv så kör jag varje utmaning tills jag får guld, har guld på dom två första licenserna och 9 st på international C, håller på med den sista på den (IC-10) och har hamnat på andra plats i det racet, men snart så :)

Postad 01 december 2010 - 07:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0

Alltså snäääälllla. Kan dom fixa en hood view. Pallar inte att sitta på taket och åka längre. Ser ju ut som om man svävar någon meter ovanför alla andra bilar. Som någon sa "flygandemattaview"

+1

hood vyn är lite bättre i premium bilarna men där har man ju bra cockpits... Köpte någon grandtouring modell där man inte ser ett skit om man svänger höger så där kände man sig smått tvingad köra med hood vy.

Känns billigt sitta vid stötfångaren så hoodvy är en bra kompromiss i avsaknad av cockpit. Jag skulle hellre ha en generisk hood vy än att ha 800 bilar som är okörbara med den :)

Postad 01 december 2010 - 07:49

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

hehe jodå det går men det tar lite tid, själv så kör jag varje utmaning tills jag får guld, har guld på dom två första licenserna och 9 st på international C, håller på med den sista på den (IC-10) och har hamnat på andra plats i det racet, men snart så :)

Har du ratt då förstår jag .... Men kör du med handkontroll då är du riktigt duktig
och . . . . . . . envis :lol:

Postad 01 december 2010 - 07:53

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Mycket nytt på gång
http://www.gtplanet....e-updates-more/

Yamauchi och "gänget" verkar inte ligga på latsidan direkt . . .
Två tummar upp för det !

Postad 01 december 2010 - 08:03

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Har en Honda Civic type R 4 dörrars, har nästan trimmat den max men den svänger som en finlandsfärja
riktigt seg i kurvorna, någon som kan tipsa om inställningar vore toppen.

Postad 01 december 2010 - 08:47

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Någon som köpt och kört Ferrari 458 Italia? Berätta hur den kändes! Är sjukt sugen på denna läckra best. Ska lira lite special events nu och förhoppningsvis snart få råd :)

Jag köpte den och gillar den visserligen, inte alls svårkörd utan tvärtom ,men jag skulle inte köpt den om jag skulle börjat om igen. Utan att trimma den har den ganska svårt att mäta sig mot andra Ferraris vad gäller acceleration och toppfart, vilket blir särskilt tydligt i Ferrariracet på Monza.

Redigerat av CBR, 01 december 2010 - 08:48.

Postad 01 december 2010 - 10:25

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Är det verkligen en vanesak att lära sig köra med ratt ? Fick min Logitech driving force GT igår och kört nån timme men tycker det är skit svårt och jävligt obekvämt att köra med den. Stämmer det att man kan få bättre tider och köra med ratt än en DS3 ? Funderar på skicka tillbaka den då det inte lär bli något wheelstand pro nu innan jul och hittar ingen billigare lösning att kunna sitta bekvämt i soffan. Visst det är bättre känsla med ratt men det är inte värt det när man får ont i ryggen samt att man blir som en fullkomlig nybörjare igen.

Trist om man får ont i ryggen ja!! WSP är, enligt mig, ett lika bra köp som min g25a, sitter lutad tillbaka i soffan och lirar, helt kanon!! :)

GT5 soundtrack! Jösses springer och förbokar! NOT!

Jag gillar GT 5 men soundtracket är totalt mirakulöst dåligt. I stort sett utan undantag. Men smaken är som baken är det någon här som verkligen diggar GT 5s soundtrack?

Enligt mig finns det en helt grym låt och det är den som är i intro:t, och då menar jag inte första delen som är helt galen (!!!) där dom bygger bilar utan den när man ser film från spelet.

Postad 01 december 2010 - 10:36

Ampeninjo
  • Ampeninjo
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Någon som köpt och kört Ferrari 458 Italia? Berätta hur den kändes! Är sjukt sugen på denna läckra best. Ska lira lite special events nu och förhoppningsvis snart få råd :)

Jag köpte en 458 igår. Man får dock vara på tårna och inte gå på gasen för hårt/snabbt i kurvorna (kör utan TCS).
Jag har inte trimmat någonting (än!) då jag vill bli mer bekant med bilen.

Ingen som vill testa att ansluta två handkontroller med gas/broms på R/L2 då jag inte får detta att funka på kontroller 2?

Postad 01 december 2010 - 10:45

king.wood
  • king.wood
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Ingen som vill testa att ansluta två handkontroller med gas/broms på R/L2 då jag inte får detta att funka på kontroller 2?

I inställningsmenyn så finns det val för kontroll ett och två i separata fönster.
Tog mig ett tag att hitta det också :)

Postad 01 december 2010 - 11:01

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har en Honda Civic type R 4 dörrars, har nästan trimmat den max men den svänger som en finlandsfärja

Ta bort turbon om du har en sådan...

Sänk den max
Öka fjäderkonstanten med ungefär 3kg både fram och bak
Öka dämparhårdheten och rebounden med ca 3 klick fram och bak
ställ upp krängningshämmaren tre klick bak, låt fram stå på tre.

Camber fram ska ligga på ca 2,3. Camber bak på ungefär 2,8
0.10mm toe ut fram och neutral toe bak.

Diffbroms: Köp en ställbar diffbroms och sätt låsningen på 75%

Sorry att det inte blev exakt men jag kan kolla exakt om du vill. Hoppas det hjälper!

Postad 01 december 2010 - 11:07

Unregisterede0609452
  • Unregisterede0609452
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag har några grejer jag funderar på. Hoppas att någon kan svara på dessa:

1. När man uppgraderar motorn så gör man det i tre steg. Man börjar med ettan och sen bygger man på. Men hur är det med turbon. Där kan man välja tredje steget direkt. Är det då onödigt att köpa steg ett och två då?

2. Sen undrar jag över den s.k. b-licensföraren. Vid hans symbol när man ska välja förare så finns det en pil. Den brukar vara grön och peka snett uppåt. Nu är den orange och pekar snett nedan. Vad betyder den? Min förare har vunnit alla lopp så det verkar inte vara resultatbaserat.

Sen undrar jag om någon kan hjälpa mig lite med inställningar med min Audi RS6:a. Jag har köpt alla trim som går till den. Problemet är att den är sjukt understyrd. Dom ändringar jag gjort på den är att jag har 60% av bromsverkan fram och 40% bak. Sedan har jag ändrat så att den driver 70% på hjulen och 30% fram. Men sen finns det massor med andra inställningar. Vore tacksam om någon kunde berätta vilka värden jag ska ha på övriga inställningar för att det inte ska vara understyrd.

1. Kollar du så är turboaggregaten olika stora. Detta säger en del om körbarheten, med den största (sista) turbon får du ut mest effekt men du får effekten i det höga registret. För bäst körbarhet så köper man med fördel mittenturbon och får bättre ös i mellanregistret, bilen får inte mer effekt men kommer kännas snabbare och mer lättkörd.

2. vet ej.

3. Audi RS6 är sjuuukt tung från fabrik och det gör otroligt mycket för vägegenskaperna. Det kan bli knivigt att få den att svänga trots all lättning du kan göra men testa lätta max om inte det redan är gjort, sen får du ge dig på hjulinställningen.

enkla tips för att få mer överstyrning är:

mer camber fram
toe ut fram
mjukare krängningshämmare fram
hårdare krängningshämmare bak
hårdare dämpare bak

Postad 01 december 2010 - 11:45

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
En fråga? Om man nu vill ha en så verklig upplevelse som möjligt , varför tar man då bort saker som ABS , TCS osv... Bilarna är väl utrustade med det i verkligheten eller?

Postad 01 december 2010 - 11:51

Silverschnitzel
  • Silverschnitzel
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Vad rekommenderas för bil för Supercar Festival? Har ca 400 k

Postad 01 december 2010 - 12:01

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

mer camber fram
toe ut fram
hårdare dämpare bak

Ska det inte vara toe out i bak och möjligtvis toe in i fram?

En fråga? Om man nu vill ha en så verklig upplevelse som möjligt , varför tar man då bort saker som ABS , TCS osv... Bilarna är väl utrustade med det i verkligheten eller?

Man kanske hade valt att stänga av dessa hjälpmedel vid bankörning även i verkligheten..

Redigerat av VincentVegaSWE, 01 december 2010 - 12:03.

Postad 01 december 2010 - 12:02

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Ta bort turbon om du har en sådan...

Sänk den max
Öka fjäderkonstanten med ungefär 3kg både fram och bak
Öka dämparhårdheten och rebounden med ca 3 klick fram och bak
ställ upp krängningshämmaren tre klick bak, låt fram stå på tre.

Camber fram ska ligga på ca 2,3. Camber bak på ungefär 2,8
0.10mm toe ut fram och neutral toe bak.

Diffbroms: Köp en ställbar diffbroms och sätt låsningen på 75%

Sorry att det inte blev exakt men jag kan kolla exakt om du vill. Hoppas det hjälper!

Tack, skall prova med dom inställningarna, synd bara att man måste plocka bort turbon :)

Postad 01 december 2010 - 12:56

driver x
  • driver x
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Visst moderna bilar har massor säkerhetsanordningar för att hålla dig på vägen, och det fungerar bra i vardags körning till och från jobbet osv.

Men för att få ut max av en bil på racing bana behöver man slå av hjälpfunktioner, då dom gör bilen långsammare och bilens uppträdande kan bli rätt irrationellt när man pressar den, tex du tar en kurva i hög hastighet och får ett släpp, enkelt styr emot och släpp lite på gasen ingen större förlust i tid eller hastighet, men hade då stabiltetskontrolen gripigt in där så hade den bromsat bilen och TSC hade strypt gasen och du hade förlorat tid och hastightet.

Men det är inget som säger att hjälpmedel ska stängas av det är upp till var och en, att välja körupplevelsen, och under vissa förhållanden kanske man helt enkelt behöva TSC tex för att klara att hantera en vild bil.

Redigerat av driver x, 01 december 2010 - 12:58.

Postad 01 december 2010 - 14:03

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0

Visst moderna bilar har massor säkerhetsanordningar för att hålla dig på vägen, och det fungerar bra i vardags körning till och från jobbet osv.

Men för att få ut max av en bil på racing bana behöver man slå av hjälpfunktioner, då dom gör bilen långsammare och bilens uppträdande kan bli rätt irrationellt när man pressar den, tex du tar en kurva i hög hastighet och får ett släpp, enkelt styr emot och släpp lite på gasen ingen större förlust i tid eller hastighet, men hade då stabiltetskontrolen gripigt in där så hade den bromsat bilen och TSC hade strypt gasen och du hade förlorat tid och hastightet.

Men det är inget som säger att hjälpmedel ska stängas av det är upp till var och en, att välja körupplevelsen, och under vissa förhållanden kanske man helt enkelt behöva TSC tex för att klara att hantera en vild bil.

Ok..nu fattar jag! Tack!

Postad 01 december 2010 - 14:24

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Två till frågor. Hur gör jag för att byta däck på bilen. Tex så har jag köpt 3 sorters däck till en bil men det är bara de senaste köpta däcken som sitter på. Vill sätta på mina gamla racing slicks men vet inte hur jag sätter tillbaka dom?

Sedan så undrar jag över köp av bil. Det är ju ett begränsat antal bilar man kan köpa nya. Men det ska finns mer än 900 bilar i spelet. På begagnade marknaden ser jag nästan samma bilar som återkommer hela tiden. Var finns resten av bilarna?

1. Kollar du så är turboaggregaten olika stora. Detta säger en del om körbarheten, med den största (sista) turbon får du ut mest effekt men du får effekten i det höga registret. För bäst körbarhet så köper man med fördel mittenturbon och får bättre ös i mellanregistret, bilen får inte mer effekt men kommer kännas snabbare och mer lättkörd.

2. vet ej.

3. Audi RS6 är sjuuukt tung från fabrik och det gör otroligt mycket för vägegenskaperna. Det kan bli knivigt att få den att svänga trots all lättning du kan göra men testa lätta max om inte det redan är gjort, sen får du ge dig på hjulinställningen.

mer camber fram
toe ut fram
hårdare dämpare bak

Tack för svaret!

Man när det gäller turbon så om man köpt alla tre steg så använder man bara en åt gången eller?

När det gäller inställningarna av Audin, krängningsdämparna vart ändrar man dem? Hur mycket bör man ändra?

Postad 01 december 2010 - 14:46

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Jag köpte den och gillar den visserligen, inte alls svårkörd utan tvärtom ,men jag skulle inte köpt den om jag skulle börjat om igen. Utan att trimma den har den ganska svårt att mäta sig mot andra Ferraris vad gäller acceleration och toppfart, vilket blir särskilt tydligt i Ferrariracet på Monza.

Det måste ha med den kör tekniska biten för din del... :) otrimmad italia med racing hard var jag antingen 1 eller 2 a in i första högern på den banan igår kväll när jag körde 3 race i rad.

Jag föredrar denna framför gallardon också då den är mer lättkörd och raceig medans lambon är roligare och livligare i framtoningen.

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 01 december 2010 - 14:52.

Postad 01 december 2010 - 14:50

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

testa racing däck hard ,öka camber vinklarna till mellan 2 och 3 fram och släpp gasen i kurvorna för att styra.
camber kräver flis i plånboken för stötdämparna behöver vara full kostumised (stavning :) )

Detta gäller i princip alla bilar.

Postad 01 december 2010 - 14:51

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Det måste ha med den kör tekniska biten för din del... :) otrimmad med racing hard var jag antingen 1 eller 2 a in i första högern på den banan igår kväll när jag körde 3 race i rad.

Jag föredrar denna framför gallardon också då den är mer lättkörd och raceig medans lambon är roligare och livligare i framtoningen.

Absolut, i kurvorna är den vass men man har inte mycket att sätta emot Enzon på rakan efter första kurvan.

Postad 01 december 2010 - 14:55

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Jag kraschade första försöket och när jag körde igen så var inte den där...så den tävlade jag inte emot i något helt race.

Postad 01 december 2010 - 15:23

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1 011 inlägg
  • 0
Är det någon som bokat CE från Elgiganten som fått sin Audi R10 än? Börjar vara lite smått otålig, trodde att den skulle komma mer eller mindre samtidigt som man fick spelet iaf.

Postad 01 december 2010 - 15:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Är det någon som bokat CE från Elgiganten som fått sin Audi R10 än? Börjar vara lite smått otålig, trodde att den skulle komma mer eller mindre samtidigt som man fick spelet iaf.

Samma fråga fast MediaMarkt och annan bil. Någon?

Postad 01 december 2010 - 15:30

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Väntar fortfarande, och inget svar på mailet jag skickade förra veckan heller.

Postad 01 december 2010 - 15:32

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1 011 inlägg
  • 0
Okej, ja jag fick iaf svar att de skulle skickas hem till mig separat, men sen när det skulle komma sa de inget om.

Postad 01 december 2010 - 15:33

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Får nog ta och slå dem en signal för en vecka ska det inte behöva ta.

Postad 01 december 2010 - 15:39

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1 011 inlägg
  • 0
Jag skickade just ett till mail och frågade om det kommer komma någon voucher ö.h.t. och i så fall när man kan vänta sig att få den. Så nu hoppas jag på ett bra svar :)

Postad 01 december 2010 - 17:36

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Hur byter jag däck på bilen. Har tjackat nya däck, men vill sätta på andra som jag haft tidigare. Hur gör jag då?

Postad 01 december 2010 - 17:49

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

Jag mailade pc-city och frågade varför jag inte hade fått bilen jag hade blivit lovad (R10). Dagen därpå hade jag:
Audi R10 TDI Stealth Model
Honda NSX GT500 Stealth Model
Mercedes-Benz SLS AMG Stealth Model
:)

Postad 01 december 2010 - 18:05

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1 011 inlägg
  • 0
Oj, då hoppas jag på att Elgiganten är lika generösa, det vore ju inte helt fel med några extra Stealth Line bilar :)

Postad 01 december 2010 - 18:10

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Jag kan verkligen rekommendera buttkicker till GT5! =)

Sitter man i bilen så vibrerar det skönt på curbsen och man skakas om ordentligt när man smäller med bilen! :)
Dock så fungerar det inte så bra med radiobils-vyn eftersom ljudet inte är lika dovt.. Men vad gör det, den vyn används ju inte. =)

Postad 01 december 2010 - 18:40

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0

Jag kan verkligen rekommendera buttkicker till GT5! =)

Sitter man i bilen så vibrerar det skönt på curbsen och man skakas om ordentligt när man smäller med bilen! :lol:
Dock så fungerar det inte så bra med radiobils-vyn eftersom ljudet inte är lika dovt.. Men vad gör det, den vyn används ju inte. =)

Buttkicker är trevligt. Har inte fått till min LFE perfekt ännu dock med GT 5. Forza 3 fungerar bättre men i GT 5 får man equaliza upp basen för att få mer vägkänsla rakt fram, curbs etc men när jag då kraschar in i någon bil eller något så slår buttkickern igenom vilket är sjukt störande. Skärmen hoppar nästan ner på golvet och det smäller mer från buttkickern än från högtalarna :) Drar jag ner på volymen så får jag igen lite för dålig respons.

Ljudet i Forza är köttigare och ger bättre vibrationseffekter både från mina högtalare och buttkicker. Hoppas att via patchar man får mer valmöjligheter att styra upp ljudeffekterna. krascheffekterna måste de ju byta ut hur som helst. Låter inte som plåt som skrynklas direkt.

Postad 01 december 2010 - 18:44

Unregistered11dd1ec2
  • Unregistered11dd1ec2
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Hur byter jag däck på bilen. Har tjackat nya däck, men vill sätta på andra som jag haft tidigare. Hur gör jag då?

Precis innan racet så har du val att ändra däck om du klickar på ikonen "driving options" tror ja det är..ikonen till höger om att starta racet..

Annars kan du gå in i garage,välja din bil och där ställa in tuning varav dina däck finns under tires delen.

Redigerat av Unregistered11dd1ec2, 01 december 2010 - 18:45.

Postad 01 december 2010 - 20:03

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Annars kan du gå in i garage,välja din bil och där ställa in tuning varav dina däck finns under tires delen.

Jag har testat det men det händer ju inget om man trycker på däcken. De står ju bara info om dem, inte om man vill välja att montera dem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.