Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 19 July 2011 - 22:32
Pehrsons
-
Pehrsons
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Kommer jag kunna se .mkv filmer via WiFi utan att behöva buffra hela tiden? Har både 1080p och 720p filmer.
Kortfattat: Nej. Prova att ställa en laptop med inbyggd wifi-antenn där boxen skulle stått och strömma 1080p till den. Luft är ett dåligt överföringsmedium rent generellt, men speciellt när det gäller att hålla en hög lägstanivå. Antennen i Boxee box är lite liten såklart, men annars kan man inte direkt klandra den för buffringsproblemen vid wifi.
Postad 19 July 2011 - 22:51
Watteee
-
Watteee
-
Rookie
-
6 inlägg
Kortfattat: Nej.
Prova att ställa en laptop med inbyggd wifi-antenn där boxen skulle stått och strömma 1080p till den. Luft är ett dåligt överföringsmedium rent generellt, men speciellt när det gäller att hålla en hög lägstanivå. Antennen i Boxee box är lite liten såklart, men annars kan man inte direkt klandra den för buffringsproblemen vid wifi.
Okej. Har prövat lite med min laptop, och vissa 1080p behöver buffra ibland. Skulle man kunna kringå problemet med en trådlös nätverksbrygga? Eventuellt köra all streaming över 5gHz bandet, och all annan trafik över 2.4gHz bandet? Eller skulle man fortfarande få problem? Finns ju även alternativet att köra Powerline (Homeplugs) - Men frågan är om de kommer prestera bättre än ett rätt konfigurerat WiFi nätverk (Enbart gipsväggar mellan routern och mediespelaren och avståndet är ca 5 meter)
Redigerat av Watteee, 19 July 2011 - 23:37.
Postad 20 July 2011 - 09:55
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Okej. Har prövat lite med min laptop, och vissa 1080p behöver buffra ibland. Skulle man kunna kringå problemet med en trådlös nätverksbrygga? Eventuellt köra all streaming över 5gHz bandet, och all annan trafik över 2.4gHz bandet? Eller skulle man fortfarande få problem?
Finns ju även alternativet att köra Powerline (Homeplugs) - Men frågan är om de kommer prestera bättre än ett rätt konfigurerat WiFi nätverk (Enbart gipsväggar mellan routern och mediespelaren och avståndet är ca 5 meter)
Kör PowerLAN själv, funkar 100% och även med BluRay. Saken är att du får en mer konstant bandbred vilket är viktigt, sen behöver man inte har exakt 100mbit.
Postad 20 July 2011 - 11:40
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Har aldrig några problem att streama MKV via wifi, oavsett upplösning. Bluray funkar dock inte...
Boxee är den enda av de media extenders jag äger som klarar detta...
Redigerat av SweElite, 20 July 2011 - 11:41.
Postad 20 July 2011 - 12:29
tegenfeldt
-
tegenfeldt
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har en fundering på om det finns möjlighet att byta skin/tema på Boxeen? har letat runt utan framgång i tråden :7 Skulle vara schysst tycker jag då stockversionen ser rätt så trist ut..
Postad 20 July 2011 - 12:34
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Där har du fel kortfattat. Jag strömmar .mkv i 1080p upplösning via wifi alldeles utmärkt. Visst kan det väl hända nån enstaka gång att det kan buffra till nån sek men det är inte direkt ofta.
Postad 20 July 2011 - 18:40
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Prova att ställa en laptop med inbyggd wifi-antenn där boxen skulle stått och strömma 1080p till den. Luft är ett dåligt överföringsmedium rent generellt, men speciellt när det gäller att hålla en hög lägstanivå. Antennen i Boxee box är lite liten såklart, men annars kan man inte direkt klandra den för buffringsproblemen vid wifi.
Fungerar med 1080p för mig. Har dock endast ett avstånd på drygt 3,5 meter mellan Boxen och min router som även är en av de absolut vassaste på marknaden:
Har varit med om att det buffrar någon gång ibland, när jag har haft datamängder på över 30 Mbit/s (vilket är att rekommendera som höga toppar som sällan inträffar).
Redigerat av sean.wiklund, 20 July 2011 - 18:41.
Postad 20 July 2011 - 20:56
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Fungerar med 1080p för mig. Har dock endast ett avstånd på drygt 3,5 meter mellan Boxen och min router som även är en av de absolut vassaste på marknaden:
Har varit med om att det buffrar någon gång ibland, när jag har haft datamängder på över 30 Mbit/s (vilket är att rekommendera som höga toppar som sällan inträffar).
Kör du Boxee nuförtiden Sean? Trodde du var helt insnöad på TViX
Postad 20 July 2011 - 21:47
meridian
-
meridian
-
Användare
-
-
158 inlägg
Min Boxee är tvärdöd  Vägrar starta, har det hänt fler tro? Dioden på transformatorn lyser men den är helt svart... Suck. Antiklimax när man tänkt kolla film.
Edit: och nu gick den igång. Hmm, glappkontakt verkar det som. Fan, måste man väl byta ändå.
Redigerat av meridian, 20 July 2011 - 21:53.
Postad 21 July 2011 - 17:03
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Kör du Boxee nuförtiden Sean? Trodde du var helt insnöad på TViX 
Jo, jag gillar fortfarande TViX, men jag måste ju sondera marknaden lite och testa andra produkter också för att kunna jämföra dem. Tycker boxen presterar riktigt bra!
Postad 21 July 2011 - 17:24
Unregistered1425
-
Unregistered1425
-
Användare
-
-
139 inlägg
Okej. Har prövat lite med min laptop, och vissa 1080p behöver buffra ibland. Skulle man kunna kringå problemet med en trådlös nätverksbrygga? Eventuellt köra all streaming över 5gHz bandet, och all annan trafik över 2.4gHz bandet? Eller skulle man fortfarande få problem?
Låter som en bra idé. Jag kör Linksys/Cisco E4200 med datorerna på 2.4GHz-bandet och alla mediaspelare/hifi kopplad till en brygga, Linksys/Cisco WET610N, på 5GHz-bandet. Hastigheten ligger på runt 100Mbps på den mediaspelaren som ligger längst bort i huset och med tanke på att de värsta BD-skivorna ligger på 50Mbps så har jag aldrig haft något problem med överföringen. Finns ju även alternativet att köra Powerline (Homeplugs) - Men frågan är om de kommer prestera bättre än ett rätt konfigurerat WiFi nätverk (Enbart gipsväggar mellan routern och mediespelaren och avståndet är ca 5 meter)
Provade PowerLAN ett tag men med katastrofalt resultat; Det visade sig att elektrikern som dragit kablar i huset var efterbliven med resultat att PowerLAN-signalen är ute och letar i Kuala Lumpur efter sin huvudadapter. Har man en fastighet med normal kabeldragning kan jag tänka mig att det funkar finfint.
Postad 21 July 2011 - 21:38
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1169 inlägg
Jo, jag gillar fortfarande TViX, men jag måste ju sondera marknaden lite och testa andra produkter också för att kunna jämföra dem. Tycker boxen presterar riktigt bra! 
Men du har kvar ditt gamla jobb? Eller har du hittat nya jaktmarker?
Postad 22 July 2011 - 08:05
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ok, nu har jag skaffat en Boxee. Fläkten låter något. Vet inte om jag ska gå tillbaks med den då någon här hävdat att deras är knäpptyst. Eftersom jag har min i en mediamöbel så hör jag knappt fläkten.
Men nu till nåt mer irriterande. Jag lyckas inte nå mina delade mappar på datorn från Boxeen. Har upnp och samba att välja mellan och ingen av metoderna funkar. Samba frågar bara efter anv. namn och lösen hela tiden, hur jag än gör. Och jag är ingen ovan användare så lite frustrerande är det när jag inte lyckas.
Nån som har nåt tips? Har hittat lite trådar på diverse forum men tänkte kolla här först om nån har nån enkel metod eller om jag helt enkelt missat något.
Postad 22 July 2011 - 08:13
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Men nu till nåt mer irriterande. Jag lyckas inte nå mina delade mappar på datorn från Boxeen. Har upnp och samba att välja mellan och ingen av metoderna funkar. Samba frågar bara efter anv. namn och lösen hela tiden, hur jag än gör. Och jag är ingen ovan användare så lite frustrerande är det när jag inte lyckas.
Kan det vara det rätt vanliga problemet många inkl mig själv haft att du har Windows Live Essentials installerat? Isåfall bör du avinstallera det då det lägger sig i delningen i nätverket. Minns inte exakt hur just nu men jag vet att det har hjälpt många med likn problem. annars är detta en rätt bra guide: http://forums.boxee....ead.php?t=22107
Redigerat av masse70, 22 July 2011 - 08:18.
Postad 22 July 2011 - 08:33
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Skapa en användare på din dator (med lösen). Sen kommer det funka fint... Ok, nu har jag skaffat en Boxee. Fläkten låter något. Vet inte om jag ska gå tillbaks med den då någon här hävdat att deras är knäpptyst. Eftersom jag har min i en mediamöbel så hör jag knappt fläkten.
Nån som har nåt tips? Har hittat lite trådar på diverse forum men tänkte kolla här först om nån har nån enkel metod eller om jag helt enkelt missat något.
Postad 22 July 2011 - 09:53
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
En 40mm fläkt kommer aldrig bli ljudlös i stålchassi när den har variabel fläkthastighet. Om man hör starka vibrationer däremot kan det vara läge att byta ut den. Om du trycker in sidan med SD-kort läsaren och det blir markant skillnad kan man ta loss den och fixa gummit mot vissa delar av plasthöljet Finns en ny beta, men den kan ha problem med ljudet. Värt att testa för att lämna feedback, men var beredd på att factory reset som vanligt. Bug fixes
Cannot access url with different language MLB stream jitter Subtitles don't disappear until another sub should appear Thumbnail creation specified in NFO fails Error when trying to navigate into an ejected AFP source AFP credentials are not saved (reboot / switch user) and prompted when boxee is trying to access the AFP share Browse Music Apps option in Music Empty state should forward to the Music app category instead of All apps. AFP, UPnP, SMB, are sometimes slower Not all files appear when browsing AFP sources via File Browser UPnP share name appears with "%" Network access and rescan sources takes up to 40-50 seconds (intermittently) Boxee crash when ejecting a AFP source from Files>Browse The '@' key doesn't work on the on screen keyboard HLS Playback format issue - After seeking the stream will either fast forward, lag or will suffer fps degradation. In either case will be out of sync for good. No access to AFP and NFS network sources to attach subtitles while playing video Audio out of sync when resuming from pause Boxee shutdown when using keyboard arrow keys takes several minutes French translation Fixes Italian translation Fixes Hebrew translation Fixes http://forums.boxee....ead.php?t=39487
Redigerat av Unregistered577c6879, 22 July 2011 - 10:04.
Postad 22 July 2011 - 10:48
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
En 40mm fläkt kommer aldrig bli ljudlös i stålchassi när den har variabel fläkthastighet. Om man hör starka vibrationer däremot kan det vara läge att byta ut den. Om du trycker in sidan med SD-kort läsaren och det blir markant skillnad kan man ta loss den och fixa gummit mot vissa delar av plasthöljet
Finns en ny beta, men den kan ha problem med ljudet. Värt att testa för att lämna feedback, men var beredd på att factory reset som vanligt.
http://forums.boxee....ead.php?t=39487
I den föregående RC 1.2.0.20151 anges "Support for seek within a video on first right/left click (when OSD is still not open)" som en ny funktion. Menar dom att man kan klicka en gång på höger/vänster och att videon visas i n x hastigheten? Jag får inte det att funka...
Postad 22 July 2011 - 11:02
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
nej, jag tror de menar att den hoppar 10 sekunder om du klickar höger/vänster.
Personligen skulle jag gärna ha tillbaka gamla 30sek/10min hoppen tillsammas med en slider.
Postad 22 July 2011 - 11:36
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Nån som vet hur web servern funkar ?
Har aktiverat den i boxeen samt satt porten till 80 men jag kommer inte åt den ifrån min dator ?
Postad 22 July 2011 - 12:15
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej!
Jag har för mig att jag lyckades få fram ÅÄÖ på något vis när jag uppdaterade till senaste firmware. Stämmer det att det går eller minns jag fel? Nu får jag inte fram det i alla fall. Jag kan heller inte ändra bildförhållande (säger man så?) normal 16/9 14/9 mm. Jag får fram alternativen men det händer ingenting när jag trycker på dom. Någon som varit med om liknande? Har jag kanske fipplat med någonting som jag inte fattar? Vissa filmer har börjat lagga något så fruktansvärt. Direkt från extern hårddisk kopplad till boxen. Det började för två dagar sedan tror jag. Det var riktigt ordentlig åska men jag hade dragit ur allting. Boxen har alltid fungerat perfekt från första dagen jag fick den i november men nu verkar det som att det hänt något som knasar till lite allt möjligt.
Postad 22 July 2011 - 13:49
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Nån som vet hur web servern funkar ?
Har aktiverat den i boxeen samt satt porten till 80 men jag kommer inte åt den ifrån min dator ? http://boxeeipnr:80808800 eller 8081 är remote control porten Jag kan heller inte ändra bildförhållande (säger man så?) normal 16/9 14/9 mm. Jag får fram alternativen men det händer ingenting när jag trycker på dom. Någon som varit med om liknande? Har jag kanske fipplat med någonting som jag inte fattar? Vissa filmer har börjat lagga något så fruktansvärt. Direkt från extern hårddisk kopplad till boxen. Det började för två dagar sedan tror jag. Det var riktigt ordentlig åska men jag hade dragit ur allting. Boxen har alltid fungerat perfekt från första dagen jag fick den i november men nu verkar det som att det hänt något som knasar till lite allt möjligt.
Pröva ställ om bildinställningarna och se om det hjälper. Annars skulle jag factory reseta.
Redigerat av Unregistered577c6879, 22 July 2011 - 13:48.
Postad 22 July 2011 - 14:58
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
http://boxeeipnr:8080 8800 eller 8081 är remote control porten
Pröva ställ om bildinställningarna och se om det hjälper. Annars skulle jag factory reseta.
Jupp jag har gjort flera factory reset utan resultat men nu gjorde jag en till och då löste sig i alla fall problemet med bildstorleken. Men den laggar fortfarande alldeles kolosalt. Får uppdatera till senaste betan och kolla om det hjälper.
Postad 22 July 2011 - 16:08
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Hohoo! Jag är så glad att jag idag skaffade overplay vpn!
Alla F1 träningar, kval och race på BBC för 65kr/mån
Dessutom var det som att boxeen fick nytt liv, nu funkar helt plötsligt nästan alla apps!
Märkligt om allt skulle ha att göra med varifrån man ansluter, youtube funkade inte förut och den ska väl spela från Sverige?
Nya NASen gör också sitt till med snabbare filbläddring, snabbare uppstart av filmer och färre krascher.
Nu ska jag byta ut min D-Link DIR-635 mot något bättre.
Linksys 4200, Asus RT-N56U eller vänta in Netgear WNDR3800.
Redigerat av JockeJ, 22 July 2011 - 16:09.
Postad 22 July 2011 - 16:16
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Om jag drattar in http://192.168.0.197:8080/ så kommer jag till en sida som heter "Boxee Support Tool" Porten i boxen är 8800 och om jag drattar in http://192.168.0.197:8800 så hittas inte sidan. Känns inte helt rätt ? [quote name='ghostlink' date='Jul 22 2011, 14:49 ' post='3337439'] http://boxeeipnr:80808800 eller 8081 är remote control porten
Redigerat av SweElite, 22 July 2011 - 16:19.
Postad 22 July 2011 - 16:37
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Känns inte helt rätt ?
Vad är du ute efter att hitta? Det är inte mer än diagnositik och den andra är remote som bygger på xbmcs commands. Du skickar tex en string http://boxeebox:8800...d=setvolume(80)http://wiki.xbmc.org...Server_HTTP_API
Redigerat av Unregistered577c6879, 22 July 2011 - 16:43.
Postad 22 July 2011 - 16:50
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Nu ska jag byta ut min D-Link DIR-635 mot något bättre. Linksys 4200, Asus RT-N56U eller vänta in Netgear WNDR3800.
Asus ska släppa 66U snart. Netgear har segat ner sig i träsket sista åren med kassa komponenter och firmware så lite hit and miss precis som med D-Links routrar.
Postad 22 July 2011 - 17:02
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Precis de commands är jag ute efter. Tack  Vad är du ute efter att hitta? Det är inte mer än diagnositik och den andra är remote som bygger på xbmcs commands. Du skickar tex en string http://boxeebox:8800...d=setvolume(80) http://wiki.xbmc.org...Server_HTTP_API
Min 635 strulade som #¤%&/med, buffrade vid mkv uppspelning. Skiten åkte ut och in kom en Dlink 855 (eller nåt sånt) och den har fungerat sinnessjukt mkt bättre...
Postad 22 July 2011 - 18:46
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Lyckades inte med att skapa en ny användare med lösen. Hittade enbart en mapp som heter public trots att mina mappar är delade.
Ska pröva ta bort Live essentials men helst vill jag inte göra det. Så om någon har något mer handfast tips så är jag tacksam.
EDIT: Insåg att det inte är ett alternativ för mig att ta bort Live essentials. Det måste väl gå ändå?? Så här krångligt får inte nåt sånt här vara, nu börjar jag bli riktigt irriterad.
Redigerat av KluddKalle, 22 July 2011 - 18:54.
Postad 22 July 2011 - 18:49
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Annars så går det ju rätt fort att avinstallera och se om det avhjälpte problemet eller inte?
Går ju även fort att ladda ner igen.
Postad 22 July 2011 - 18:50
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Hur kan du inte lyckas skapa en användare på din dator med lösen ? Funkar även fint med live här... Vilket OS har du ? Jag kör med win 7 här utan delnings prob. Lyckades inte med att skapa en ny användare med lösen. Hittade enbart en mapp som heter public trots att mina mappar är delade.
Ska pröva ta bort Live essentials men helst vill jag inte göra det. Så om någon har något mer handfast tips så är jag tacksam.
Postad 22 July 2011 - 19:08
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jodå, jag lyckades skapa en användare med lösen
Men det hjälpte inte. Fick bara en mapp som hette public som var tom. Kör Vista.
Nu kändes det som jag kom nån vart. Jag bockade ur rutan "Lösenordsskyddad delning" i nätverksinställningarna. Då dök alla mappar upp och jag blev inte tillfrågad om användarnamn och lösen. Men när jag kom till mappen musik så var den tom. Samma med foton och videos.
Kan inte avinstallera Live E eftersom jag använder produkterna, t.ex. mailen och kan inte slänga bort allt arbete som ligger sparat i den.
Postad 22 July 2011 - 19:12
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Problemet är att du inte har ett lösenord för ditt win7 konto.
Om du sedan vill slippa logga in på din dator kan du använda dig av
start > kör > netplwiz
gå till Advanced User Account > User must enter a username and password to use this computer
Postad 22 July 2011 - 19:21
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Vet inte om du såg att jag kör Vista, men det kanske inte spelar någon roll. Hur som helst, la på lösenord till kontot. Ingen skillnad.
Är verkligen tacksam för hjälpen.
Löser jag inte det här så blir detta helt klart en deal-breaker. Ska inte behöva hålla på och tjafsa med datorn och BB i två dagar för detta. Tycker jag i alla fall...
Postad 22 July 2011 - 19:26
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det ska vara i princip liknande inställningar. Mest troliga är bara att det är någon säkerhetsinställning som ligger i vägen. http://www.youtube.c...e=player_popouthttp://forums.boxee....ead.php?t=22107Följ dessa två länkar så bör det funka.
Postad 22 July 2011 - 19:32
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det ska vara i princip liknande inställningar. Mest troliga är bara att det är någon säkerhetsinställning som ligger i vägen.
http://www.youtube.c...e=player_popout http://forums.boxee....ead.php?t=22107 Följ dessa två länkar så bör det funka.
För att förtydliga: Skapa ett lösenord för ditt huvudkonto, dvs det namn som står när du klickar upp i startmenyn. För om du får tillgång till någon publicmapp låter det som om du inte har satt upp rättigheterna för rätt användare.
Postad 23 July 2011 - 07:07
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Tack för hjälpen! Äntligen funkar det. Det sista jag behövde göra för att få det att funka vara att gå in på respektive mapp och ändra i behörigheterna för användare.
Postad 23 July 2011 - 08:23
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Vill meddela att det nu fungerar att använda lokala
undertexter till filmer man streamar från t.ex navi-x,
testade idag med game of trones och det funkade kanon :-)
Postad 23 July 2011 - 11:08
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Vill meddela att det nu fungerar att använda lokala undertexter till filmer man streamar från t.ex navi-x, testade idag med game of trones och det funkade kanon :-)
Det är inget som ändrats utan är samma som jag skrev sist. Det verkar fungera på de vissa HD-upplösningar medan andra format ger samma bugg. Pröva kontakta bartsidee...
Postad 23 July 2011 - 14:09
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Senaste betan har en del intressanta förbättringar. Tyvärr upptäkt en del grejor som inte är stabila tills de trimmat in dem. Synkproblem med dolby efter pause verkar inte vara fixade, DTS är inga problem som vanligt. För er med displayproblem kan det vara intressant att testa betan för att ge feedback, dock med risk för factory reset som vanligt.
Kan inte ändra aspekt med någon av dom senaste betorna.
Postad 23 July 2011 - 14:47
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Det är inget som ändrats utan är samma som jag skrev sist. Det verkar fungera på de vissa HD-upplösningar medan andra format ger samma bugg. Pröva kontakta bartsidee...
Jag har provat tidigare med samma film etc och då fungerade det inte att bläddra efter en undertext på hårddisken, men det gör det nu !
Postad 23 July 2011 - 16:23
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
När jag spelar upp musik från datorn via BB så hackar den till rätt så mycket. Vissa låtar går bra men i de flesta fall så blir det tyst i nån sekund. Nån som vet vad detta kan bero på? Det är mp3or jag spelar som normalt funkar fin-fint när jag streamar via t.ex. xbox 360n.
EDIT: En till fråga. Adault-spärren, tar den bara bort porr eller filteras även filmer med 18-års åldergräns bort? Jag vill ju inte missa filmer och tv-serier på grund av en spärr men samtidigt vill jag inte se något porrutbud.
Redigerat av KluddKalle, 23 July 2011 - 16:27.
Postad 23 July 2011 - 17:17
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jag har provat tidigare med samma film etc och då fungerade det inte att bläddra efter en undertext på hårddisken, men det gör det nu !
Och du är säker på att det är exakt samma länk? Du kan ju få upp hundra länkar på samma namn i och med att de tas bort och läggs upp i rask takt.
Postad 23 July 2011 - 17:28
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
När jag spelar upp musik från datorn via BB så hackar den till rätt så mycket. Vissa låtar går bra men i de flesta fall så blir det tyst i nån sekund. Nån som vet vad detta kan bero på? Det är mp3or jag spelar som normalt funkar fin-fint när jag streamar via t.ex. xbox 360n.
EDIT: En till fråga. Adault-spärren, tar den bara bort porr eller filteras även filmer med 18-års åldergräns bort? Jag vill ju inte missa filmer och tv-serier på grund av en spärr men samtidigt vill jag inte se något porrutbud.
Ja du, bra frågor =) 1. Hackar samma filer om du kopplar in usbsticka/hdd? Annars skulle det vara intressant med lite filinformation om hur de är kodade. 2. Boxee filtrar endast vuxensaker så inga andra filmer/tv-serier bör blockeras. Sök här efter <rating>adult</rating> http://app.boxee.tv/...link.dsm380/1.2
Postad 23 July 2011 - 17:51
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Och du är säker på att det är exakt samma länk? Du kan ju få upp hundra länkar på samma namn i och med att de tas bort och läggs upp i rask takt.
Jag har lagt till den i favoriter så jag utgår att det är samma, tidigare har jag inte kunnat bläddra efter texter vilket jag kan nu skall testa med lite fler avsnitt etc.
Postad 23 July 2011 - 18:19
simba08
-
simba08
-
Användare
-
-
125 inlägg
Jag har lagt till den i favoriter så jag utgår att det är samma, tidigare har jag inte kunnat bläddra efter texter vilket jag kan nu skall testa med lite fler avsnitt etc.
Har testat med ett avsnitt till och det funkade och även med en bdrip funkade också, texten var perfekt synkad jag visste inte innan vilken textversion jag skulle använda men det gick bra ändå.
Postad 23 July 2011 - 21:51
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ja du, bra frågor =) 1. Hackar samma filer om du kopplar in usbsticka/hdd? Annars skulle det vara intressant med lite filinformation om hur de är kodade. 2. Boxee filtrar endast vuxensaker så inga andra filmer/tv-serier bör blockeras. Sök här efter <rating>adult</rating> http://app.boxee.tv/...link.dsm380/1.2
Har bara hunnit testa att strömma från datorn och från en nätverkshårddisk inkopplad via usb till modemet/routern. Samma hackiga problem med båda metoderna. Ska pröva usb inom kort. Det känns helt klart, även utan hack-problemen, som att musikspelaren skulle kunna utvecklas lite mer tycker jag. Jag hoppas bara få bukt med detta. EDIT: Har testat usb nu och då hackar det inte. Vet inte vad det innebär för mig vad gäller att lösa problemet...
Redigerat av KluddKalle, 23 July 2011 - 22:04.
Postad 24 July 2011 - 11:47
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
EDIT: Har testat usb nu och då hackar det inte. Vet inte vad det innebär för mig vad gäller att lösa problemet...
Med största sannolikhet något med hur ditt nätverk är uppsatt eller trafikprioritering. Du använde väl inte Upnp när du satte upp nätverket?
Postad 24 July 2011 - 14:23
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Igår när jag skulle se film märkte jag att Boxee av någon outgrundlig anledning sträcker ut/förstör OAR och fyller ut hela TVn. Fick så för någon månad sedan men då var det för att-bildinställningarna hade nollats, vet ej varför.
Men denna gång så är inställningar så som sig bör, vad fanken kan det vara? Är det bara till att köra en 'factory reset'?
Postad 24 July 2011 - 16:33
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Är det så att du zoomat en gång i en viss film så kommer den spara inställningarna för den filmen.
Ta upp bildinställningarna under uppspelning och kolla i vilket läge den står i.
Postad 24 July 2011 - 18:50
KluddKalle
-
KluddKalle
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Med största sannolikhet något med hur ditt nätverk är uppsatt eller trafikprioritering. Du använde väl inte Upnp när du satte upp nätverket?
Video går bra, även tunga filer. Kör trådat och det funkar som sagt fint med andra apparater. Och nej, jag använde inte upnp. Jag hittade en avancerad inställning i Bb som heter Windows share. Ska den vara på?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|