Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 14 September 2010 - 20:37
Nu finns det ett litet klipp i min galleria.
Så får ni höra min fagra röst också.![]()
Just det. Alla fyra rör. Kappa vill jag inte pressa. Testade upp till 110 db, och det gick bra, men vill inte pressa dom längre.
OOohooo! HAHAHA!
Postad 14 September 2010 - 21:24
110db skriver du, men visade inte mätaren 120db?
Jo ? Läs igen. Mätningen är med fyra rör. Kappa vill jag inte pressa över 110. Det räcker så.
Postad 14 September 2010 - 21:25
Nu finns det ett litet klipp i min galleria.
Så får ni höra min fagra röst också.![]()
Just det. Alla fyra rör. Kappa vill jag inte pressa. Testade upp till 110 db, och det gick bra, men vill inte pressa dom längre.
Jag fattar inte, varför inte högre? När jag och hampe90 mätte mitt i rummet så låg mätaren på 125+dB, och då har jag en enda 12"are
dB-mätare ska väl inte visa olika?? Har inte lådan hemma nu så jag kan inte testa igen heller.. Återkommer med video när subban är färdigbyggd
Postad 14 September 2010 - 21:26
Postad 14 September 2010 - 21:27
Jaha grattis då, nu har du ledningen!
Tack tack !
Tänker inte pressa grejerna i onödan. Tänker bara spela ett par decibel högre än dom andra boysen vid varje test.
Jag behöver väl inte göra mer va...?
Redigerat av Bakerman, 14 September 2010 - 21:28.
Postad 14 September 2010 - 21:30
Nu är det din tur att börja då, 30Hz nästa eller skall vi gå än lägre direkt?
Postad 14 September 2010 - 21:32
njaa.. när jag köpt 2 till och nytt steg så ksk..
Fegis! Hur många har du?
Postad 14 September 2010 - 21:33
Nopps, jag vill inte heller elda sakerna. Så det är egentligen helt perfekt sätt att slå någon på
Nu är det din tur att börja då, 30Hz nästa eller skall vi gå än lägre direkt?
Vet inte om vi ska avvakta lite... Jag har ett wildcard på 35 hz också...
Den kommer nog förmodligen krossa vid 35 hz, men sen kommer den inte vara med i tävlingen mer...
Postad 14 September 2010 - 21:34
men får förhoppningsvis jobb snart någonstans så jag kan köpa flera
Postad 14 September 2010 - 21:42
Passa dina steg så dom inte går sönder när basen ger sig bara.
Postad 14 September 2010 - 21:42
Nejdå det räcker gott!Jag behöver väl inte göra mer va...?
Hmm undrar om det pillas frisk nu på andra sidan pölen...
Föresten, SDX kan du inte lägga upp ditt pK galleri igen?
Postad 14 September 2010 - 21:45
Postad 14 September 2010 - 21:49
Du skall bokstavligen köra så det ryker med något alltså?
Passa dina steg så dom inte går sönder när basen ger sig bara.
Har en femtontummare som jag bara ska slå ihop en liten låda till...
Vi skulle kanske ha en tävling om det också...
Hur länge basen pallar, och hur högt den spelar, med 2400 watt instoppat...
SDX har lovat sjuka siffror så när han får igång alla sina så vill jag se +130db på hans mätare*hetsar*
Det skulle vara kul. Då skulle det ju bli lite tävling.
Samlar jag dessutom ihop mina fyra och ställer dom ihop så kan jag spela ett gäng decibel till.
Redigerat av Bakerman, 14 September 2010 - 21:50.
Postad 14 September 2010 - 21:49
Har en femtontummare som jag bara ska slå ihop en liten låda till...
![]()
Vi skulle kanske ha en tävling om det också...
Hur länge basen pallar, och hur högt den spelar, med 2400 watt instoppat...
Postad 14 September 2010 - 21:54
Säjer det "plopp" då, eller får man ett FRUKTANSVÄRT tryck i typ tre sekunder...?
Postad 14 September 2010 - 21:57
Frågan är ju bara vad som händer om man maxar och trycker på play...?
Säjer det "plopp" då, eller får man ett FRUKTANSVÄRT tryck i typ tre sekunder...?
Troligtvis Plopp, så öka stegvis istället
SPL film på väg!!
Redigerat av Timpolanen, 14 September 2010 - 21:58.
Postad 14 September 2010 - 21:57
Rörde sig ens dina basar vid 110db? Låter inte rimligt med den nivån iaf.. Mätaren vi använde är snarlik din..Frågan är ju bara vad som händer om man maxar och trycker på play...?
Postad 14 September 2010 - 22:09
Rörde sig ens dina basar vid 110db? Låter inte rimligt med den nivån iaf.. Mätaren vi använde är snarlik din..
120 db spelade jag ju ?
Sen vet jag inte om det har någon betydelse att dom spelar ner i golvet...?
Det BORDE ju vara skillnad på ett element som spelar rakt mot en mätare, och bas som sprutar rakt ner i golvet i 120 db...? Jag menar, basen sitter 12 cm över golvet...? Om jag skruvar bort bottenplattorna, lägger rören ner, och riktar elementen bakåt, då tycker jag att jag borde få högre mätvärden...? Eller...?
Ville inte lirar högre pga grannarna...
![]()
https://www.minhembi...polanen/233398/
Mer kräm imorron...!
Redigerat av Bakerman, 14 September 2010 - 22:08.
Postad 14 September 2010 - 22:09
120 db spelade jag ju ?
Skulle gissa att dom slog ca 10-12 mm av 26. Kanske något mer. Svårt att se...
Jaja, 120 då
Postad 14 September 2010 - 22:15
Jaja, 120 då
Men hur sjutton kan jag få ut 125+?
Du har ju ungefär sex gånger mer konarea än mig...
Lugn och fin... Jag pressade inte... Dessutom har jag två rör fram och två bak. Bara för att jag får bäst bas i rummet så, är det ju inte säkert att det är optimalt för att spela så starkt som möjligt ?
Dessutom kan du ha ett bättre rum till att spela starkt i än mitt ? Dessutom lade jag mätaren på ryggstödet på fotöljen jag sitter i. Precis i öronhöjd. Mer sweetspot än så blir det inte. Mitt i rummet hade jag kanske haft 10db till ? Det vet jag ju inte, och det är oviktigt. På lyssningsplats, i öronhöjd, tycker jag det är som gäller..
Postad 14 September 2010 - 22:17
Ska som sagt mäta igen när jag får hem subbanLugn och fin... Jag pressade inte... Dessutom har jag två rör fram och två bak. Bara för att jag får bäst bas i rummet så, är det ju inte säkert att det är optimalt för att spela så starkt som möjligt ?
Dessutom kan du ha ett bättre rum till att spela starkt i än mitt ? Dessutom lade jag mätaren på ryggstödet på fotöljen jag sitter i. Precis i öronhöjd. Mer sweetspot än så blir det inte. Mitt i rummet hade jag kanske haft 10db till ? Det vet jag ju inte, och det är oviktigt. På lyssningsplats, i öronhöjd, tycker jag det är som gäller..
Jag trodde de var meningen att spela så starkt som möjligt när ni mäter och lägger upp film osv.. Vad är de för mening att åka 50kmh på streetrace tex?
Postad 14 September 2010 - 22:20
Jaja, 120 då
Men hur sjutton kan jag få ut 125+?
Du har ju ungefär sex gånger mer konarea än mig...
Vad har du för roliga saker?
Postad 14 September 2010 - 22:21
Det märks att du inte känner mej...
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte hur jag ska tolka det, men med tanke på klippet du fick upp så har jag mina aningar
I klippet såg man ju allt som behövdes så spelar roll
EDIT : Fett tryck förresten, fet setup!
Redigerat av Kniff, 14 September 2010 - 22:23.
Postad 14 September 2010 - 22:22
En liten sketen Exodus Shiva X-12 i cirkus 100L portat, avstämd runt 25-28hzVad har du för roliga saker?
Inget som gräver ner i frekvenser direkt, men jag är rätt så nöjd med det..
Postad 14 September 2010 - 22:23
![]()
![]()
HA HA HA HA HA !!! FY FAN VAD GULLIGT !!! HA HA HA HA HA !!!!
![]()
![]()
Pikade faktiskt 100db @ 35Hz
Postad 14 September 2010 - 22:29
En liten sketen Exodus Shiva X-12 i cirkus 100L portat, avstämd runt 25-28hz
![]()
Inget som gräver ner i frekvenser direkt, men jag är rätt så nöjd med det..
EN bas som lirar +125db@35Hz i lyssningsposition??
SHIT, men du kanske har lagt krutet däromkring istället för längre ner i registret?
Hur stort är ditt rum?
Postad 14 September 2010 - 22:36
Ska som sagt mäta igen när jag får hem subban
Jag trodde de var meningen att spela så starkt som möjligt när ni mäter och lägger upp film osv.. Vad är de för mening att åka 50kmh på streetrace tex?
Nej... Tävlingen är vem som spelar starkast.. Jag gjorde ju det...?
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte hur jag ska tolka det, men med tanke på klippet du fick upp så har jag mina aningar
![]()
I klippet såg man ju allt som behövdes så spelar roll
EDIT : Fett tryck förresten, fet setup!
Jag och datorer är inte kompisar...
Jo.. Setupen duger..Dög heter det kanske.. Ska börja uppgradera lite nu.
Postad 14 September 2010 - 22:38
Jo jag har byggt för att inte få den att gå lägre, om jag vill gå lägre så får jag i framtiden skaffa flera element, jag tycker den får slå allt för långt för att klara under 20hz ensam..EN bas som lirar +125db@35Hz i lyssningsposition??
SHIT, men du kanske har lagt krutet däromkring istället för längre ner i registret?
Hur stort är ditt rum?
Rummet är kanske 25kvm, hela lägenheten är på 45kvm och det finns ingen dörr som stänger in ljudet i rummet heller, så det sprids i hela lägenheten. Kolla galleriet för att få en uppfattning om hur stort det är
Postad 14 September 2010 - 22:44
Jo jag har byggt för att inte få den att gå lägre, om jag vill gå lägre så får jag i framtiden skaffa flera element, jag tycker den får slå allt för långt för att klara under 20hz ensam..
Rummet är kanske 25kvm, hela lägenheten är på 45kvm och det finns ingen dörr som stänger in ljudet i rummet heller, så det sprids i hela lägenheten. Kolla galleriet för att få en uppfattning om hur stort det är
Men då är det väl inte så konstigt...? Niklas kan ju styra lite själv genom att plugga portar, men mina är ju avstämda till 15 hz ? Ska vi tävla där också eller...? 420 liter avstämt till 15 hz lär ju ha svårt att hänga på mindre lådor med högre avstämning, oavsett...?
Däremot tror jag inte mina har fallit av några mängder vid 15 hz...
Postad 14 September 2010 - 22:55
Näe, där kan vi inte tävla, men ska dom vara så fruktansvärt mkt klenare vid 35hz för det? :SMen då är det väl inte så konstigt...? Niklas kan ju styra lite själv genom att plugga portar, men mina är ju avstämda till 15 hz ? Ska vi tävla där också eller...? 420 liter avstämt till 15 hz lär ju ha svårt att hänga på mindre lådor med högre avstämning, oavsett...?
Däremot tror jag inte mina har fallit av några mängder vid 15 hz...
Jag menar, ditt bygge anses vara brutalt, och det tvivlar jag faktiskt inte heller på! Men med de där saker ska du ju kunna spela örona av de flesta, låter helt orimligt att de ska spela svagara än mig oavsett hz..
Postad 14 September 2010 - 22:59
Näe, där kan vi inte tävla, men ska dom vara så fruktansvärt mkt klenare vid 35hz för det? :S
Jag menar, ditt bygge anses vara brutalt, och det tvivlar jag faktiskt inte heller på! Men med de där saker ska du ju kunna spela örona av de flesta, låter helt orimligt att de ska spela svagara än mig oavsett hz..
Som sagt.. Två fram, och två bak, mätt vid lyssningsposition, utan att pressa..
Jag är helt övertygad om att jag spelar 125+db gott och väl om jag skulle försöka, men det behöver jag inte..
Jag vann vid 35 hz..
Bagarn 1.
Sdx 0.
Snålkuken 0.
Postad 15 September 2010 - 04:35
Va fan körde ni med en frekvens jag körde musik.SDX har lovat sjuka siffror så när han får igång alla sina så vill jag se +130db på hans mätare*hetsar*
Postad 15 September 2010 - 07:39
Ibland så börjar man faktiskt tvivla på att ni är vuxna människor
Postad 15 September 2010 - 08:10
Va fan körde ni med en frekvens jag körde musik.
Slå på en 35 hz sinus och vrid upp då ?
Postad 15 September 2010 - 08:29
Som sagt.. Två fram, och två bak, mätt vid lyssningsposition, utan att pressa..
Jag är helt övertygad om att jag spelar 125+db gott och väl om jag skulle försöka, men det behöver jag inte..![]()
Jag vann vid 35 hz..![]()
Bagarn 1.
Sdx 0.
Snålkuken 0.
Det där är ungefär lika tröttande för mig som när ni tjötar om sdx mattor, inget leende längre utan bara ett " orka"
Sådär tillbaka till lekstugan
jag skulle nog kunna pressa upp till 120 men med vetskapen om att du klarar mycket mer så ser jag ingen mening med det.
Skall bli riktigt skoj den dagen man hittar ett bra rum, har ju tyvärr Inte möjlighet att placera dom på något annat sätt än vad jag har dom nu. Tror jag har hela 5mm mellan mina saker i fronten, självklart är detta optimalt
Saknar någon i tråden. Gör inte ni andra det?
Postad 15 September 2010 - 09:33
Föresten ni basnördar, finns det något baselement som funkar i en liten låda? (typ 20-25l)
Postad 15 September 2010 - 11:09
Kan vara roligt att få in lite ny musik i öronen ibland.
Postad 15 September 2010 - 15:43
vad heter din mamma.Underhållande tråd säger jag bara
Ibland så börjar man faktiskt tvivla på att ni är vuxna människor
tänkte mera att se var rummet pikar och sedan vrida upp men jag vet att vid 40hz så skallrar plåttaket ganska ordentligt.Slå på en 35 hz sinus och vrid upp då ?
Postad 15 September 2010 - 16:09
Vi har startat på 35Hz och så går vi vidare nedåt när alla har kört som vill vara med och leka med oss
Postad 15 September 2010 - 16:12
Det där är ungefär lika tröttande för mig som när ni tjötar om sdx mattor, inget leende längre utan bara ett " orka"
HA HA HA HA HA HA !!! Jag tycker fortfarande att det är lika kul !!
Kolla vad jag fick av Kjelle som tack för lånet ! Sprillans ny inplastad.
Jodå visst fan suger det att David inte är här
Tycker att han överreagerade lite faktiskt...
Däremot undrar jag var FAN Bensnake har tagit vägen !!?
Bifogad fil(er)
Postad 15 September 2010 - 16:18
Vad tror du om min basfråga då, går det att få till nåt vettigt i så små lådor?
Redigerat av -Palle-, 15 September 2010 - 16:19.
Postad 15 September 2010 - 16:29
Jo han kanske överreagerade lite, men det förändrar inte faktum att det är tråkigt att han inte är här längre.
Vad tror du om min basfråga då, går det att få till nåt vettigt i så små lådor?
"Funkar" till vad ?
Postad 15 September 2010 - 16:40
Som stativ...
Du får nog utveckla lite...
Vet du var Bensnake tog vägen ??!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
12 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna