Teslagrad!
PSN+ (Playstation Plus)
Postad 06 December 2015 - 13:55
Postad 07 December 2015 - 11:38
tror jag kommer få mitt ps4 idag eller senast i morgon. Vet att man behöver vara + medlem för att kunna spela online. Kan jag ordna det på datorn nu innan? eller till och med på mitt ps3? för man har samma konto på ps3 och ps4 eller? eller måste jag göra ett helt nytt konto?
Postad 07 December 2015 - 11:55
Tack för det
gäller ju att vara effektiv så man kan börja spela så fort som möjligt ![]()
Postad 07 December 2015 - 19:46
Tänkte skaffa PS Plus kan vara trevligt att lira online. Tänkte också fixa konto till sonen, (10 år). har läst att man han kan lira online på samma konsol om jag har ett huvudkonto på konsolen. Men sen har jag också läst att Sony blockerar att man spela online eftersom han inte har åldern inne.
Är det gammal info eller fortfarande så? hur brukar folk göra för att komma runt det? Trist o ange fel ålder egentligen, för sen när han väl får ha eget konto så blir det alltid felaktig åldi på kontot.
Hur brukar ni lösa detta?
Postad 08 December 2015 - 08:51
Spelade Gauntlet(Gratisspel denna månad) med en kollega här om dagen, riktigt kul när man fått till känslan ![]()
Postad 09 December 2015 - 07:29
Tänkte skaffa PS Plus kan vara trevligt att lira online. Tänkte också fixa konto till sonen, (10 år). har läst att man han kan lira online på samma konsol om jag har ett huvudkonto på konsolen. Men sen har jag också läst att Sony blockerar att man spela online eftersom han inte har åldern inne.
Är det gammal info eller fortfarande så? hur brukar folk göra för att komma runt det? Trist o ange fel ålder egentligen, för sen när han väl får ha eget konto så blir det alltid felaktig åldi på kontot.
Hur brukar ni lösa detta?
Har mig själv och 4 ungar på samma konsol med 1psn+. Vet inte vars åldersgränsen går men dottern som är ung (hon vill ha en egen för netflix) skrev jag in en annan ålder på bara. Går även att skapa ett underkonto men vet ej åldern på detta heller, tyvärr...
Postad 10 December 2015 - 10:07
Underkonto kan man skapa från 7år, däremot så får man ju inte köra spel online som har högre åldersgräns än personen i fråga.
Dessutom så kan olika utgivare ha åldersgränser för sin online tjänst (tror EA Online har 12 års gräns, vilket resulterar i att Plants vs Zombies - Garden Warfare som har 7 års gräns i princip inte kan spelas utav folk under 12 år).
Postad 10 December 2015 - 10:15
Låter rätt trist..Underkonto kan man skapa från 7år, däremot så får man ju inte köra spel online som har högre åldersgräns än personen i fråga.
Dessutom så kan olika utgivare ha åldersgränser för sin online tjänst (tror EA Online har 12 års gräns, vilket resulterar i att Plants vs Zombies - Garden Warfare som har 7 års gräns i princip inte kan spelas utav folk under 12 år).
Man kan inte spela online utan underkonto då då.?.
Alternativet är att han lirar online med min inloggning eller skapa en med fel ålder. Dumt vilket som egentligen.
Postad 10 December 2015 - 13:16
Spelade Gauntlet(Gratisspel denna månad) med en kollega här om dagen, riktigt kul när man fått till känslan
har också börjat spela det nu. ganska kul faktiskt. har inte satt mig in så mycket. springer bara omkring och köttar och till slut har jag klarat en nivå. det kanske inte är mer invecklat än så?
har spelat 3 nivåer nu men inte fått en enda trophy. kanske jag gör nåt fel ändå ![]()
har aldrig spelat diablo men är det inte ganska likt det?
Redigerat av andreassofus, 10 December 2015 - 13:16.
Postad 10 December 2015 - 14:54
har också börjat spela det nu. ganska kul faktiskt. har inte satt mig in så mycket. springer bara omkring och köttar och till slut har jag klarat en nivå. det kanske inte är mer invecklat än så?
har spelat 3 nivåer nu men inte fått en enda trophy. kanske jag gör nåt fel ändå
har aldrig spelat diablo men är det inte ganska likt det?
Jo det är en aning likt Diablo.
Adda mig om du vill lira : prnkzeh
Tar ett tag innan man får till attackerna och för/nackdelar med varje setup/karaktär.
Har precis börjat hitta alla kombos med wizard så den funkar rätt bra, dock värdelös i närstrid så gäller att hålla avståndet!
Postad 10 December 2015 - 14:58
Lira ihop vill jag. Dock vill jag köra lite själv först. Har inget headset heller.
Heter andreassofus på psn
Postad 10 December 2015 - 15:29
http://www.gamereact...t annat gratis/
Alla spelen ligger på 450kr, men 2för1 är rätt OK ![]()
Aha finns det olika attacker? Jag använder bara fyrkant ☺
Lira ihop vill jag. Dock vill jag köra lite själv först. Har inget headset heller.
Heter andreassofus på psn
Jo det finns både olika combos och attacker beroende på vilken karaktär man kör
Wizard är förmodligen den mest avancerade. Du kan köra med headsetet som följde med konsolen kanske? Är alltid kul och lättare om man kan snacka
Postad 10 December 2015 - 15:37
Postad 10 December 2015 - 16:49
Tänkte posta det förut men Neogaf hånade det =/
Att dom höjer priset och sätter kampanj går väl att tycka olika om
Fortfarande 450kr för 2 spel i listan.
Last of US + The Order ligger på köpknappen för mig, men har kört TLOU på ps3an och vet av recensionerna att The Order är kort...aja, får se
Postad 11 December 2015 - 06:47
Följde det med ett headset till konsolen? Får kolla i lådan då kanske . Det underlättar ju mycket
Det finns med ett litet trådat headset, typ som ett sånt man får med en mobiltelefon ![]()
Postad 12 December 2015 - 01:57
Postad 12 December 2015 - 10:40
Förmodligen för att du inte spelar på Hard.
mäh, det klart jag inte gör ![]()
jag har ju problem på easy
Men det står inget om att man måste klara den på hard. kollade youtube och där får dom trophyn på medium i alla fall.
Postad 13 December 2015 - 23:12
jag klarar inte slutbossen i Gauntlet. kör på easy till och med
några tips?
Postad 14 December 2015 - 18:52
Postad 25 December 2015 - 20:34
Tips. PSN+ 12 mån för 39,99$ på amazon! OBS! Enbart för US PS+.
http://www.amazon.co...laystation plus
Go jul!
Redigerat av Zoiler, 26 December 2015 - 12:19.
Postad 25 December 2015 - 20:59
Tips. PSN+ 12 mån för 39,99$ på amazon!
http://www.amazon.co...laystation plus
Go jul!
Ser ut att bara vara för om man är i USA. Funkar detta till EU PSN?
Postad 25 December 2015 - 21:38
Ser ut att bara vara för om man är i USA. Funkar detta till EU PSN?
Nope us only
Postad 28 December 2015 - 10:20
Ingen information om vilka spel som kommer till PSN+ den här månaden?, visst är det torsdagar det brukar uppdateras?
Postad 28 December 2015 - 11:01
"Troligtvis" announcas det nästa tisdag, den 4/1. Enligt någon blogpost från någon nisse på sony! ![]()
Postad 28 December 2015 - 11:19
Hoppas på nåt riktigt bra
Helldivers hade varit nice, jag tänker att det borde vara smart av Sony att slå på stora trumman denna gång då det borde tillkommit många julps4or och om dessa ser bra spel nu så binder de upp sig.... eller?
Postad 28 December 2015 - 13:11
Hoppas på samma sak här!Helldivers hade varit nice, jag tänker att det borde vara smart av Sony att slå på stora trumman denna gång då det borde tillkommit många julps4or och om dessa ser bra spel nu så binder de upp sig.... eller?
Postad 30 December 2015 - 10:25
fick mail om grim fandango remastered på plus gratis till ps4 iaf. sen något hardware rivals. men inget mer? för januari iaf.
Redigerat av izikiel, 30 December 2015 - 10:26.
Postad 30 December 2015 - 22:46
Kompletta listan... suck. Det är bra att de har två för den absoluta majoriteten döda plattformar som de kan ge spel till för att det ska se mycket ut.
Hardware: Rivals (PS4)
Grim Fandango Remastered (PS4)
Dragon Age: Origins (PS3)
Medal of Honor: Warfighter (PS3)
Nihilumbra (PS Vita)
Legends of War: Patton (PS Vita) (this is a PSP game, so PSP owners can play this)
Postad 31 December 2015 - 00:29
Vågar man hoppas Hardware Rivals kan bli ett Rocket league? DA:Origins är ju iofs fortfarande väldigt spelbart (eller inte på PS3) men inte det "dra in nya PS4a-kunder efter jul"-släppet som man hoppats på direkt.
Postad 31 December 2015 - 02:53
Vågar man hoppas Hardware Rivals kan bli ett Rocket league? DA:Origins är ju iofs fortfarande väldigt spelbart (eller inte på PS3) men inte det "dra in nya PS4a-kunder efter jul"-släppet som man hoppats på direkt.
PS3-spelen har man ju också kunnat köpa för en spottstyver när man vill sedan länge, spelen till PS3 är alltid flera år gamla så det är inte direkt något värde i dem. Därför fler PS4-spel hade varit önskvärt. De senaste två månaderna har vi fått två PS4-spel per månad, jämfört med 4-5 som är det normala.
Postad 31 December 2015 - 09:57
PS3-spelen har man ju också kunnat köpa för en spottstyver när man vill sedan länge, spelen till PS3 är alltid flera år gamla så det är inte direkt något värde i dem. Därför fler PS4-spel hade varit önskvärt. De senaste två månaderna har vi fått två PS4-spel per månad, jämfört med 4-5 som är det normala.
Missuppfatta mig rätt - jag står gärna först i kön och klagar på att vi får två direkt till gratis-spel. Ingen som provade harware rivals under betan? Bilar och vapen är en svår kombination att få rätt men när det väl lyckas kan det bli ljuv musik ![]()
Postad 31 December 2015 - 13:31
är inte grim fandango ett bra spel då? det blev ju hyllat när det blev en remake på det =) jag kommer troligtvis att spela det iaf. sen så håller jag ju med om att det är märkligt att det, två år efter releasen, fortfarande inte har kommit ut ett spel till ps4 som kostat över 200 kr från storen. det känns exempelvis som att dom hade kunnat ge ut hela driveclub nu, det kan väl ändå inte dra in så mycket pengar längre?
Postad 31 December 2015 - 13:40
Rivals ska vara rätt bra av de intryck jag läst, kanske får prova, dunno.
är inte grim fandango ett bra spel då?
Jo väldigt bra om man gillar den typen av spel och inte redan har spelat det då det är uråldrigt. Jag har aldrig varit intresserad av det, har också läst av flera att man nästan behöver en guide för att klara det pga pusslen.
Postad 31 December 2015 - 17:09
När var 4-5 ps4 spel normalt att få? Måste ha missat dom månaderna.
Det kan du kolla här.
The fuck, går inte att länka. Aja, ganska många månader med fyra iaf.
Från mars till september i år var det 3 spel en månad, 5 spel två månader och resten fyra spel. Större delen av året ju.
Redigerat av Zoiler, 31 December 2015 - 17:14.
Postad 31 December 2015 - 17:49
Körde Hard Rivals under Betan och tycker väl det va att ok att döda lite tid på, under betan fanns det inte så mpnga banor så jag hoppas det kommer mer nu. Så helt ok och tyvärr det bästa jag tycker vi fått under 2015 för PS4. Tycker det har varit under all kritik under hela året och hade det inte vart för online spelandet så hade jag sagt upp det för länge sedan
Postad 31 December 2015 - 19:05
Postad 01 January 2016 - 13:49
Är Hardware Rivals samma spel dom hette Tracks under betaperioden så är det sannerligen inget att hänga i julgranen ....
Hette Hardware rivals på min beta
Postad 01 January 2016 - 17:25
Hette Hardware rivals på min beta
Samma för mig. Samt att jag tyckte det var rätt roligt.
Postad 01 January 2016 - 18:45
Uselt....
Edit: jo det är samma spel. Hette väl Tracks under alfaperioden...
Fast ni behöver inte lyssna på mina åsikter, tycker det mesta är uselt numera...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 January 2016 - 18:49.
Postad 02 January 2016 - 10:35
Är absolut inget AAA spel, men det har vi inte sett på PSN+ nån gång. Börjar bli löjligt hur dåliga speldom ger ut, går ju inte skylla på att PS4 är så ny längre.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
164 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?