Netflix!
3878 svar till detta ämne
Postad 24 april 2014 - 07:12
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vet inte var jag ska börja? Tog en snabbtitt på serier jag titt *host* hade velat se... Tog mig någon minut att hitta dessa som saknas (en stor majoritet av det jag vill se saknas... Och att HBO saknas är ett ganska stort minus.) - Alla Billy Connolly-serier
- Oz and James's Big Wine Adventure
- South Park
- Terminator The Sarah Connor Chronicles
- The Americans
- The newsroom
- The Big Bang Theory
- The Simpsons
- vikings
- BBC Horizon
- PBS Nova
- Andrew Marr's History of the World
- Cosmos
- Curiosity
Sen diskussionen om vad som är tillåtet och ej orkar jag knappt börja med igen. Det är kanske inte olagligt enligt svensk lag, men det bryter mot netflix användaravtal. (6c You may view a movie or TV show through the Netflix service only in geographic locations where we offer our service and have licensed such movie or TV show.)
Läs igen: Det står att "du får endast titta i de regioner som vi erbjuder våra tjänster". Således är det inte ok att titta om du befinner dig i Tyskland, men om du befinner dig i tex Sverige får du titta på Netflix utbud oavsett vilken region du tittar på. Bara Netflix i sig erbjuds där du befinner dig! Flera av de TV-serier du nämner finns eller har funnits på Netflix US. Flera har funnits även på SE. Dock har en del serier tidsbegränsade avtal. Inget konstigt med det. Samma sak för gäller för linjära kanaler avseende avtal. Att klaga över att HBO inte finns på Netflix är dock som att klaga över att Volvo-handlaren inte säljer VW! De har sin egen kanal!
Postad 24 april 2014 - 07:23
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Läs igen: Det står att "du får endast titta i de regioner som vi erbjuder våra tjänster". Således är det inte ok att titta om du befinner dig i Tyskland, men om du befinner dig i tex Sverige får du titta på Netflix utbud oavsett vilken region du tittar på. Bara Netflix i sig erbjuds där du befinner dig!
Det står även "where we offer our service and have licensed such movie or TV show.". Det har inte licensierat vissa serier i Sverige, alltså får man inte se dem här, enligt avtalet. Flera av de TV-serier du nämner finns eller har funnits på Netflix US. Flera har funnits även på SE. Dock har en del serier tidsbegränsade avtal. Inget konstigt med det. Samma sak för gäller för linjära kanaler avseende avtal.
Listan jämnförde jag mot Netflix US, och ingen av dem fanns just nu. Vad som har funnits bryr jag mig inte alls om, eftersom det inte hjälper mig ett spår. Att klaga över att HBO inte finns på Netflix är dock som att klaga över att Volvo-handlaren inte säljer VW! De har sin egen kanal!
Nej, det är som att klaga på att spotify inte har EMI eller Sony Music Entertainment. Man kan gilla det eller ej, men så länge det finns andra kanaler som löser det på ett smidigt sätt så måste även dessa tjänster vara väldigt smidiga. Inte flera olika interface för att nå det man vill. Inte olika "fönster" där man får titta.
Redigerat av jaQoB, 24 april 2014 - 07:24.
Postad 24 april 2014 - 11:46
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Om Netflix vill kan dem stoppa alla vi som tittar på andra regioner men men i så fall kommer de att förlora massa med kunder och det vill dem inte göra
Postad 24 april 2014 - 12:53
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Sedan kan man diskutera hur många av deras kunder som har den kunskapen som krävs för att ändra DNS etc för att se andra regioner. Ja vi på ett teknikintresserat forum klarar det galant men skulle jag fråga min arbetskamrater skulle nog få veta hur man gör. Även folk i min ålder (30-40 år). Så frågan är hur stort "problem" det är för Netflix.
Postad 24 april 2014 - 12:59
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Det kan man ställa denna frågan till Unlocator hur många kunder dem har.
Postad 24 april 2014 - 13:48
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det kan man ställa denna frågan till Unlocator hur många kunder dem har.
Fast de lever inte enbart på att fixa så att vi kan se Netflix utan de har massor av onlinetjänster som de får att funka över hela världen. För övrigt kan man fråga vilket brott som skulle begås? Rent tekniskt befinner jag mig i USA och kan därför se deras utbud. Det är en mycket komplicerad juridisk fråga. Det vet Netflix om och så länge rättighetsägarna inte klagar så bryr de sig inte.
Postad 24 april 2014 - 15:01
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
I den svenska användarlicensen är punkt 6c översatt som: " Du kan endast se en film eller tv-serie genom Netflix-tjänsten på geografiska platser där vi erbjuder vår tjänst och har licenserat filmen eller tv-serien. Innehållet som blir tillgängligt att se på varierar beroende på geografisk plats. Netflix kommer att använda tekniker för att verifiera din geografiska plats."Med andra ord inget förbud utan endast en upplysning om var man KAN se tjänsten. Inget om något förbud vare sig under den punkten eller någon annanstans i avtalet.
Postad 24 april 2014 - 18:32
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Helt klart är det i strid med användaravtalet. Frågan är hur det är med upphovsrätten, med svenskt konto har man ju faktiskt bara betalat för rätten att se det som Netflix har rätt att distribuera i Sverige.
I förlängningen bryter antagligen Netflix mot sina avtal med upphovsrättsägarna eftersom de rent tekniskt tillhandahåller materialet utanför rätt område. Det borde de rimligtvis vara ansvariga för.
I mitt fall har jag ett amerikanskt konto som jag använder för att se det amerikanska utbudet på min PS3. Så jag betalar, men frågan är om det spelar någon roll eftersom materialet ändå bara får visas i USA.
Helt klart är ju iaf att varken Netflix eller film/TV-bolagen verkar bry sig.
Avtalen de har med distributörerna begränsar vad de får visa var, inte var ett konto hos dem kan användas. Om jag är i England kan jag alltså komma åt det brittiska sortimentet men inte det svenska. Det är regionen kontot används i som avgör, inte kontoanvändarens nationalitet. DNS-tjänster av typen Unblock har hittat ett hål i regelverket som de helt lagligt kan utnyttja. Förmodligen är det fortfarande så pass få som använder sådana tjänster att varesig Netflix eller distributionsbolagen verkar bry sig om det. Eventuellt kommer det att bli annorlunda med den saken när tillräckligt många upptäcker att möjligheten finns, men den tiden den sorgen.
Postad 25 april 2014 - 07:25
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Avtalen de har med distributörerna begränsar vad de får visa var, inte var ett konto hos dem kan användas. Om jag är i England kan jag alltså komma åt det brittiska sortimentet men inte det svenska. Det är regionen kontot används i som avgör, inte kontoanvändarens nationalitet. DNS-tjänster av typen Unblock har hittat ett hål i regelverket som de helt lagligt kan utnyttja. Förmodligen är det fortfarande så pass få som använder sådana tjänster att varesig Netflix eller distributionsbolagen verkar bry sig om det. Eventuellt kommer det att bli annorlunda med den saken när tillräckligt många upptäcker att möjligheten finns, men den tiden den sorgen.
Rimligen lägger de mer krut på att anmäla tjänster som Dreamfilm än att vi ser på en tjänst som vi faktiskt betalar för.
Postad 25 april 2014 - 08:50
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Rimligen lägger de mer krut på att anmäla tjänster som Dreamfilm än att vi ser på en tjänst som vi faktiskt betalar för.
Precis. Oavsett hur du mixtrar med DNS måste du trots allt betala för ett konto.
Postad 25 april 2014 - 09:33
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Att tjänster som Dreamfilm existerar är pga. att filmbranschen har alla dessa licenser. Hade man lyckats som musikbranschen samla alla filmer under en eller några strömmande filmsajter skulle det inte finnas behov av Dreamfilm.
Postad 25 april 2014 - 09:36
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Att tjänster som Dreamfilm existerar är pga. att filmbranschen har alla dessa licenser. Hade man lyckats som musikbranschen samla alla filmer under en eller några strömmande filmsajter skulle det inte finnas behov av Dreamfilm.
Det finns alltid de som inte vill betala för sig, så det är inte bara en fråga om tillgänglighet på lagliga alternativ.
Postad 25 april 2014 - 09:47
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Det finns alltid de som inte vill betala för sig, så det är inte bara en fråga om tillgänglighet på lagliga alternativ.
Nä, men det är en extremt stor del. Hur många känner ni som piratkopierar musik..? Netflix har i storleksordningen 3000 filmer och ungefär lika många serier. Spotify har typ 20 miljoner låtar... Edit: Vet inte riktigt varför diskussionen alltid hamnar här. Tycker inte ens man kan jämföra film och serietjänsterna med spotify. När det gäller spotify så kommer jag på vad jag vill lyssna på, och hittar i 99% av fallen det på spotify. När det gäller Netflix tittar jag igenom katalogen för att se om där finns något intressant, eftersom jag vet att det är meningslöst att göra tvärt om, då bara någon enstaka procent (promille?) av alla filmer och serier finns där.
Redigerat av jaQoB, 25 april 2014 - 09:59.
Postad 25 april 2014 - 10:13
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
BS. De existerar därför att - det är lätt att tillskansa sig och lätt att distribuera upphovsrättsskyddat material med liten eller ingen risk för att åka dit
- en hel generation unga växer upp i tron att det är helt OK att sno när man inte kan eller vill betala.
Så enkelt är det. I dag är det inget lagbrott att titta på innehåll via Dreamfilm et al, men det ändrar inte det faktum att det är FEL. Man åtnjuter materialet utan att betala. Ett slags digitalt häleri eftersom man s a s tjänar på andras brott.
Postad 25 april 2014 - 13:35
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Det går inte att jämföra film och musik efter som licens- och distributionsvillkoren ser helt olika ut.
Musik släpps samtidigt på alla format, de gör de inte på film. Där har du flera led, bio, hemmabio, premium tv-kanaler, streaming, reguljära tv-kanaler. Och betydligt fler aktörer som har ett intresse att få en del av kakan. Därför så kommer du aldrig att få samma tillgång på streamad film som på musik.
Sedan är det så att det är inte musiksläppen utan konserter som drar in de stora pengar för bolagen.
Och du kan hitta merparten av den musik du vill lyssna på kostnadsfritt och lagligt via youtube och artisternas kanaler där.
Postad 25 april 2014 - 15:06
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Det går inte att jämföra film och musik efter som licens- och distributionsvillkoren ser helt olika ut.
Musik släpps samtidigt på alla format, de gör de inte på film. Där har du flera led, bio, hemmabio, premium tv-kanaler, streaming, reguljära tv-kanaler. Och betydligt fler aktörer som har ett intresse att få en del av kakan. Därför så kommer du aldrig att få samma tillgång på streamad film som på musik.
Det film och mediebolagen måste förstå är att vanligt folk ger själva *** i detta. Man kan inte skylla på ett uråldigt distubutionsätt hur länge som helst.
Postad 25 april 2014 - 15:32
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Så tänket musikbranschen för några år sedan men den illegala nedladdning från nätet gjorde att de började tänka om hur man skall göra att folk skall betala för sig när de lyssnar på musik via nätet. Samma sak kommer att ske för filmbranschen för eller senare
Postad 25 april 2014 - 15:44
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Jag har en revolutionerande idé: Vi går alla till ICA och förser oss utan att betala. Om vi bara är tillräckligt många kommer de snart att lansera en modell med obegränsad hämtning av varor för 299:- per månad...
Postad 25 april 2014 - 16:13
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Men nu pratar vi om att att ICA skall samla alla sina varor under ett och samma tak och inte sälja obegränsade varor för 299:-
Postad 25 april 2014 - 16:21
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Men nu pratar vi om att att ICA skall samla alla sina varor under ett och samma tak och inte sälja obegränsade varor för 299:-
Snarare pratar du om att Ica, Willys, Coop, Hemköp & co alla ska ha gemensamma butiker med "all inclusive"-koncept. Annars går vi och tar för oss tills de behagar ändra sig...
Postad 25 april 2014 - 17:46
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
BS.
De existerar därför att - det är lätt att tillskansa sig och lätt att distribuera upphovsrättsskyddat material med liten eller ingen risk för att åka dit
- en hel generation unga växer upp i tron att det är helt OK att sno när man inte kan eller vill betala.
Så enkelt är det.
I dag är det inget lagbrott att titta på innehåll via Dreamfilm et al, men det ändrar inte det faktum att det är FEL. Man åtnjuter materialet utan att betala. Ett slags digitalt häleri eftersom man s a s tjänar på andras brott.
Samt att de kommersiella alternativen många gånger varit sanslöst dåliga. Det kan man dock inte säga om NetFlix (annat än deras Windows 8 klient då, men det är som bekant inte deras fel att den suger fett). Så tänket musikbranschen för några år sedan men den illegala nedladdning från nätet gjorde att de började tänka om hur man skall göra att folk skall betala för sig när de lyssnar på musik via nätet. Samma sak kommer att ske för filmbranschen för eller senare 
Precis, att göra att man kan för att försämra för kunden och vägra ge dom de tjänster de vill ha funkar sällan så bra i längden.
Postad 25 april 2014 - 17:48
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Det film och mediebolagen måste förstå är att vanligt folk ger själva *** i detta. Man kan inte skylla på ett uråldigt distubutionsätt hur länge som helst.
Förra året var den totala bruttointäkten på bio i USA över 10 miljarder dollar. Resten av världen är minst lika mycket, Iron Man 3 drog 66% av sin miljard i resten av världen. Försäljningen av dvd/bd var 7,78 miljarder dollar i USA förra året, visserligen ner 7-8% från året innan. Samtidigt ökade den digitala försäljningen till 1,9 miljarder dollar. I resten av världen är det svårt att få fram siffror men kan nog räkna med samma siffror. Vad sedan bolag får in från premiumkanaler kan vi bara spekulera i men redan nu är vi uppe i över 30 miljarder dollar. Förra året i USA drog streamingtjänster in 3 miljarder dollar. En tiondel av det och då skall Netflix etc ha en bit av kakan. Så varför skulle man skita i ett uråldrig distributionssätt som drar in så mycket pengar? Förra året var det bästa för amerikanska biografer någonsin.
Postad 25 april 2014 - 17:54
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Snarare pratar du om att Ica, Willys, Coop, Hemköp & co alla ska ha gemensamma butiker med "all inclusive"-koncept. Annars går vi och tar för oss tills de behagar ändra sig... 
Om jag minns rätt så uppstod väl stormarknaderna som ett svar på kundernas önskan om att kunna handla alla matvaror på ett och samma ställe. Men vänta nu, det påminner ju lite om....nä, kan inte komma på det.
Postad 26 april 2014 - 11:55
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Någon sa att netflix aldrig skulle börja blockera folk som tittar från fel land... Nu är inte detta netflix, men gissar att netflix inte ligger oändligt långt efter. Hulu Blocks VPN Users
Postad 26 april 2014 - 12:04
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Hola fungerar ännu i varje fall
Postad 26 april 2014 - 20:43
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Hulu ägs av ett flertal stora tv-bolag i USA och de har ett incitament att folk utanför USA inte skall kunna se serierna via Hulu för de säljer serierna vidare till andra länder.
VIa unblock-us fungerade det utmärkt också att se på Hulu.
Postad 28 april 2014 - 13:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hulu ägs av ett flertal stora tv-bolag i USA och de har ett incitament att folk utanför USA inte skall kunna se serierna via Hulu för de säljer serierna vidare till andra länder.
VIa unblock-us fungerade det utmärkt också att se på Hulu.
unlocator ska också funka, men nyheten handlade om att blocka anonymiserings-vpn-tjänster, vilket unlocator inte är.
Postad 29 april 2014 - 10:31
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Jag har en revolutionerande idé: Vi går alla till ICA och förser oss utan att betala. Om vi bara är tillräckligt många kommer de snart att lansera en modell med obegränsad hämtning av varor för 299:- per månad...
Största skillnaden mellan tex. Pirate bay och ICA är väl att det är "konsumenten" som blir rånad på ICA och inte tvärtom.
Postad 02 maj 2014 - 06:48
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Lost är borta...passande med tanke på namnet, men jävligt synd eftersom jag precis kommit in i S02.. Ojdå! Den här titeln är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på ett tekniskt problem eller så har vi tagit bort den från vårt underhållningsutbud. Prova att söka efter titeln igen. Kontakta kundservice om du hittar den och fortfarande inte kan spela upp den.
Redigerat av MrSpokk, 02 maj 2014 - 06:51.
Postad 02 maj 2014 - 07:37
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Jag har lite problem med textningen. Den försvinner på en av profilerna. Jag väljer svenska men får ingen textning överhuvudtaget? Någon som har någon idé?
Postad 03 maj 2014 - 10:42
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Jag har lite problem med textningen. Den försvinner på en av profilerna. Jag väljer svenska men får ingen textning överhuvudtaget? Någon som har någon idé?
Jag svarar mig själv, Unblock-us hade en caption on/off-knapp som jag helt hade missat. Nu är ordningen återställd.
Postad 05 maj 2014 - 11:04
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag svarar mig själv, Unblock-us hade en caption on/off-knapp som jag helt hade missat. Nu är ordningen återställd.
Ett annat textningsproblem är att aktiv text slår igenom på alla profiler. Barnen vill inte ha svensk text på svensk-dubbade program, vilket de får om man väljer svensk text på en annan profil där man ser på engelska program. Kanske är det endast ett Apple TV-problem?
Postad 07 maj 2014 - 15:04
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Vi började få problem med vår blu-rayspelare (som hostar Netflix appen) och jag skaffade då en Apple Tv istället. Allt ansluts trådlöst på wifi.
Det konstiga är att Apple-Tv'n verkar ha taskig antenn... vi får ofta dålig bild och hack och stop i filmer vilket vi aldrig fick tidigare.Jag har uppdaterat till senaste mjukvaran. Apple-tv'n ligger på samma plats i tv-rummet, dock ovanpå tvbänken.
Sedan är vi vana vid att Netflix fortsätter med nästa avsnitt när vi tittar på serier... det fungerar ju inte med Apple Tv hittills. Har loggat in på netflix hemsida och där är det ikryssat att fortsätta automatiskt.
Ska det vara så här? Jag lär ju gå tillbaks till blu-rayspelaren när den är reparerad om det ska vara så här.
Postad 07 maj 2014 - 17:48
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Det är Apple som utvecklar Netflixappen för Apple TV och inte netflix själva.
Postad 08 maj 2014 - 09:53
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vi började få problem med vår blu-rayspelare (som hostar Netflix appen) och jag skaffade då en Apple Tv istället. Allt ansluts trådlöst på wifi.
Det konstiga är att Apple-Tv'n verkar ha taskig antenn... vi får ofta dålig bild och hack och stop i filmer vilket vi aldrig fick tidigare.Jag har uppdaterat till senaste mjukvaran. Apple-tv'n ligger på samma plats i tv-rummet, dock ovanpå tvbänken.
Sedan är vi vana vid att Netflix fortsätter med nästa avsnitt när vi tittar på serier... det fungerar ju inte med Apple Tv hittills. Har loggat in på netflix hemsida och där är det ikryssat att fortsätta automatiskt.
Ska det vara så här? Jag lär ju gå tillbaks till blu-rayspelaren när den är reparerad om det ska vara så här.
Vad du anger på hemsidan har inget att göra med inställningarna i Apple TV. Den är helt fristående. Den är känslig för placering och att ha en bra signal. Se till att den visar alla pinnar vita.
Postad 08 maj 2014 - 12:34
Unregisteredff20a4e9
-
Unregisteredff20a4e9
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Jadå, jag har alla pinnar så den ligger bra. Dock funderar jag på om min spelare arbetat med ett buffertminne möjligen och att Apple Tv inte gör det? Eller kanske olika storlek?
Hade varit trevlig att kunna modifiera Apple TV men det kanske jag kan glömma?
Postad 09 maj 2014 - 07:15
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Netflix höjer en 10a för nya kunder, alla andra har oförändrat i 2 år
Postad 09 maj 2014 - 07:28
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Fick det här mailet idag: In order to continue adding more films and TV programmes, we are increasing our price from SEK79 to SEK89 for new members. As a thank you for being a member of Netflix already, we guarantee that your plan and price will not change for two years.Juste att de väntar i två år med att höja för oss medlemmar. Förhoppningsvis kommer höjningen visa sig i påfallande förbättringar, som nyare filmer och fler egna kvalitetssatsningar.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 09 maj 2014 - 07:29.
Postad 09 maj 2014 - 09:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jadå, jag har alla pinnar så den ligger bra. Dock funderar jag på om min spelare arbetat med ett buffertminne möjligen och att Apple Tv inte gör det? Eller kanske olika storlek? Hade varit trevlig att kunna modifiera Apple TV men det kanske jag kan glömma?
Jo, Apple TV buffrar några minuter. Apple TV 3 kan inte modifieras. 2an går dock att jailbrejka. Fick det här mailet idag:
In order to continue adding more films and TV programmes, we are increasing our price from SEK79 to SEK89 for new members. As a thank you for being a member of Netflix already, we guarantee that your plan and price will not change for two years.
Juste att de väntar i två år med att höja för oss medlemmar. Förhoppningsvis kommer höjningen visa sig i påfallande förbättringar, som nyare filmer och fler egna kvalitetssatsningar.
Mitt mail var visserligen på svenska, men det framgår inte om höjningen görs globalt eller bara i Sverige. I det senare fallet borde en tia per nya kund knappast göra att de får enormt mycket mer resurser till att köpa in mer material. Globalt ger det säkert en hel del. Dock kan jag tänka att det i första hand går till att finansiera deras egna produktioner.
Postad 09 maj 2014 - 09:43
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Tror jag läste det gäller 24 länder
Postad 09 maj 2014 - 09:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
helt ok tycker jag att dom höjer priset om tanken är att förbättra tjänsten. Då vill jag se nyare filmer och utveckling av alla appar. Inte fortsätta med att pumpa in gamla B-filmer från 50-60 talet som absolut ingen vill se.
Men jag tror inte det kommer bli så. är rädd för att det kommer bli precis som förut. Dom är nog inte så intresserade i något annat än att tjäna pengar som alla andra företag
Postad 09 maj 2014 - 10:10
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Om man förstår varför Netflix höjer priset så anser man nog inte att det är helt okej. http://youtu.be/n0cS6mTIAA8?t=4m9sDet är alltså så att Comcast som tar ut en extra avgift för Netflix (och andra som levererar strömmande media) i USA för att Netflix kunder ska få en så laggfri upplevelse som möjligt. Men, påverkar detta oss i Sverige? - tydligen.
Postad 09 maj 2014 - 10:14
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
helt ok tycker jag att dom höjer priset om tanken är att förbättra tjänsten. Då vill jag se nyare filmer och utveckling av alla appar. Inte fortsätta med att pumpa in gamla B-filmer från 50-60 talet som absolut ingen vill se. Men jag tror inte det kommer bli så. är rädd för att det kommer bli precis som förut. Dom är nog inte så intresserade i något annat än att tjäna pengar som alla andra företag 
Definiera nya filmer. Och vad förväntar du dig kunna se för under 100 kronor i månaden? Sedan får du gärna peka mig i rätt riktning för jag hade gärna sett lite mer b-film från 50-talet på svenska Netflix. Tycker det är alldeles för lite film ifrån 40/50/60-talet som finns att se där. Personligen skulle jag inte vilja arbeta på ett företag som inte var intresserade av tjäna pengar för det skulle innebära att jag skulle ha en väldig låg lön och dålig anställningstrygghet. Alla företag vill tjäna pengar det är väl själv grunden för att kunna driva ett företag och ge kunden en tjänst, fanns det ingen vinst skulle marknaden inte existera. Sedan gäller det att sälja en attraktiv produkt till ett marknadspris som lockar så många kunder som möjligt. Vill man ha nyare filmer är antagligen Viaplay ett bättre val än Netflix.
Postad 09 maj 2014 - 10:17
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
helt ok tycker jag att dom höjer priset om tanken är att förbättra tjänsten. Då vill jag se nyare filmer och utveckling av alla appar. Inte fortsätta med att pumpa in gamla B-filmer från 50-60 talet som absolut ingen vill se.
Vilka är alla dessa B-filmer från 50-60 talet som alla pratar om? Jag kan inte hitta mer en handfull, vilket är trist då jag brukar gilla denna typen av filmer.
Postad 09 maj 2014 - 10:51
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
jag tror ni förstår vad jag menar när jag säger nyare filmer. citat från den andra netflixtråden. nya filmer i maj månad. Bara att kolla datumen Nya titlar på Netflix för maj: ‘A View to a Kill’ (1985) — Starring Roger Moore, Christopher Walken, and Tanya Roberts. An investigation of a horse-racing scam leads 007 to a mad industrialist who plans to create a worldwide microchip monopoly by destroying California’s Silicon Valley.
‘Backdraft’ (1991) — Starring Kurt Russell, William Baldwin, and Robert De Niro. Two Chicago firefighter brothers who don’t get along have to work together while a dangerous arsonist is on the loose.
‘Bed of Roses’ (1996) — Starring Christian Slater, Mary Stuart Masterson, and Pamela Adlon. Romantic drama about a young career girl who is swept off her feet by a shy florist, who fell in love with her after one glimpse through a shadowy window.
‘Beethoven’ (1992) — Starring Charles Grodin, Bonnie Hunt, and Dean Jones. A slobbering St. Bernard becomes the center of attention for a loving family, but its veterinarian secretly wants to kill him.
‘The Big Chill’ (1983) — Starring Tom Berenger, Glenn Close, and Jeff Goldblum. A group of seven former college friends gather for a weekend reunion at a posh South Carolina winter house after the funeral of one of their friends.
‘The Big Hit’ (1998) — Starring Mark Wahlberg, Lou Diamond Phillips, and Christina Applegate. A hitman takes a job to pay off his girlfriend’s debt, and winds up falling for the woman he kidnaps.
‘Boys Don’t Cry’ (1999) — Starring Hilary Swank, Chloe Sevigny, and Peter Sarsgaard. Female born, Teena Brandon adopts his male identity of Brandon Teena and attempts to find himself and love in Nebraska.
‘Bram Stoker’s Dracula’ (1992) — Starring Keanu Reeves, Gary Oldman, and Winona Ryder. The vampire comes to England to seduce a visitor’s fiancée and inflict havoc in the foreign land.
‘The Buddy Holly Story’ (1978) — Starring Gary Busey, Don Stroud, and Charles Martin Smith. The story of the life and career of the early rock and roll singer, from his meteoric rise to stardom, to his marriage and untimely death.
‘Candyman’ (1992) — Starring Virginia Madsen, Xander Berkeley, and Tony Todd. The Candyman, a murderous soul with a hook for a hand, is accidentally summoned to reality by a skeptic grad student researching the monster’s myth.
‘The City of Lost Children’ (1995) — Starring Ron Perlman, Daniel Emilfork, and Judith Vittet. A scientist in a surrealist society kidnaps children to steal their dreams, hoping that they slow his aging process.
‘Cursed’ (2005) — Starring Christina Ricci, Jesse Eisenberg, and Portia de Rossi. A werewolf loose in Los Angeles changes the lives of three young adults, who, after being mauled by the beast, learn they must kill their attacker if they hope to change their fate to avoid becoming werewolves too.
‘Encounters at the End of the World’ (2007) – Film-maker Werner Herzog travels to the McMurdo Station in Antarctica, looking to capture the continent’s beauty and investigate the characters living there.
‘Fantastic Voyage’ (1966) — Starring Stephen Boyd, Raquel Welch, and Edmond O’Brien. A diplomat is nearly assassinated. In order to save him, a submarine is shrunken to microscopic size and injected into his blood stream with a small crew. Problems arise almost as soon as they enter the bloodstream.
‘Fido’ (2006) — Starring Billy Connolly, Carrie-Anne Moss, and Kesun Loder. Retro horror comedy about an alternative world in which zombies are kept as pets.
‘For Your Eyes Only’ (1981) — Starring Roger Moore, Carole Bouquet, and Julian Glover. Agent 007 is assigned to hunt for a lost British encryption device and prevent it from falling into enemy hands.
‘Forrest Gump’ (1994) — Starring Tom Hanks, Robin Wright, and Gary Sinise. Forrest Gump, while not intelligent, has accidentally been present at many historic moments, but his true love, Jenny Curran, eludes him.
‘Friday the 13th Part VII: The New Blood’ (1988) — Starring Jennifer Banko, John Otrin, and Susan Blu. Years after Tommy Jarvis chained him underwater at Camp Crystal Lake, the hulking killer Jason Voorhees returns to the camp grounds when he is released accidentally by a teenager with psychic powers.
‘Ghidorah, the Three-Headed Monster’ (1964) — Starring Yosuke Natsuki, Yuriko Hoshi, Hiroshi Koizumi. After a meteorite unleashes a three-headed beast upon Tokyo, Mothra tries to unite with Godzilla and Rodan to battle the extraterrestrial threat.
‘Godzilla Raids Again’ (1955) — Starring Hiroshi Koizumi, Setsuko Wakayama, and Minoru Chiaki. Godzilla battles an irradiated Ankylosaur and destroys Osaka in the process.
‘Godzilla vs. Mothra’ (1964) — Starring Akira Takarada, Yuriko Hoshi, and Hiroshi Koizumi. A greedy developer unwittingly hatches a gigantic baby moth upon Tokyo, while Godzilla strikes once again.
‘Godzilla, King of the Monsters’ (1956) — Starring Raymond Burr, Takashi Shimura, and Momoko Kochi. A 400-foot dinosaur-like beast, awoken from undersea hibernation off the Japanese coast by atomic-bomb testing, attacks Tokyo.
‘Godzilla’s Revenge’ (1969) — Starring Kenji Sahara, Machiko Naka, and Tomonori Yazaki. A bullied schoolboy dreams of traveling to Monster Island, where he befriends Godzilla’s son, who is also having bully troubles.
‘Goldfinger’ (1964) — Starring Sean Connery, Gert Fröbe, and Honor Blackman. Investigating a gold magnate’s smuggling, James Bond uncovers a plot to contaminate the Fort Knox gold reserve.
‘Heavy Metal’ (1981) — Starring Richard Romanus, John Candy, and Joe Flaherty. A glowing orb terrorizes a young girl with a collection of stories of dark fantasy, eroticism and horror.
‘Hook’ (1991) — Starring Robin Williams, Dustin Hoffman, and Julia Roberts. When Captain Hook kidnaps his children, an adult Peter Pan must return to Neverland and reclaim his youthful spirit in order to challenge his old enemy.
‘The Human Stain’ (2003) — Starring Anthony Hopkins, Nicole Kidman, and Ed Harris. When a disgraced former college professor has a romance with a mysterious younger woman haunted by her dark twisted past, he is forced to confront a shocking secret about his own life that he has kept secret for 50 years.
‘Ichi the Killer’ (2001) — Starring Tadanobu Asano, Nao Ômori, and Shin’ya Tsukamoto. As sadomasochistic yakuza enforcer Kakihara searches for his missing boss he comes across Ichi, a repressed and psychotic killer who may be able to inflict levels of pain that Kakihara has only dreamed of.
‘The Jewel of the Nile’ (1985) — Starring Michael Douglas, Kathleen Turner, and Danny DeVito. The sequel to ‘Romancing the Stone’ finds Jack and Joan living happily and growing bored with their relationship until Joan is kidnapped and a new adventure begins.
‘The Juror’ (1996) — Starring Demi Moore, Alec Baldwin, and Joseph Gordon-Levitt. A woman is selected for the jury in a mafia trial and instructed by a mysterious man to persuade the other jurors to vote “not guilty.”
‘Kill Bill Vol. 1′ (2003) — Starring Uma Thurman, David Carradine, and Daryl Hannah. The Bride wakens from a four-year coma. The child she carried in her womb is gone. Now she must wreak vengeance on the team of assassins who betrayed her — a team she was once part of.
‘Kill Bill Vol. 2′ (2004) — Starring Uma Thurman, David Carradine, and Michael Madsen. The Bride continues her quest of vengeance against her former boss and lover Bill, the reclusive bouncer Budd and the treacherous, one-eyed Elle.
‘La Bamba’ (1987) — Starring Lou Diamond Phillips, Esai Morales, and Rosanna DeSoto. Biographical story of the rise from nowhere of early rock and roll singer Ritchie Valens who died at age 17 in a plane crash with Buddy Holly and the Big Bopper.
‘The Legend of Drunken Master’ (1994) — Starring Jackie Chan, Ho-Sung Pak, and Lung Ti. A young martial artist is caught between respecting his pacifist father’s wishes or stopping a group of disrespectful foreigners from stealing precious artifacts.
‘Live and Let Die’ (1973) — Starring Roger Moore, Yaphet Kotto, and Jane Seymour. 007 is sent to stop a diabolically brilliant heroin magnate armed with a complex organization and a reliable psychic tarot card reader.
‘The Living Daylights’ (1987) — Starring Timothy Dalton, Maryam d’Abo, and Jeroen Krabbé. James Bond is living on the edge to stop an evil arms dealer from starting another world war. Bond crosses all seven continents in order to stop the evil Whitaker and General Koskov.
‘Mr. Smith Goes to Washington’ (1939) — Starring James Stewart, Jean Arthur, and Claude Rains. A naive man is appointed to fill a vacancy in the US Senate. His plans promptly collide with political corruption, but he doesn’t back down.
‘Never Say Never Again’ (1983) — Starring Sean Connery, Kim Basinger, and Klaus Maria Brandauer. A SPECTRE agent has stolen two American nuclear warheads, and James Bond must find their targets before they are detonated.
‘Paper Moon’ (1973) — Starring Ryan O’Neal, Tatum O’Neal, and Madeline Khan. During the Great Depression, a con man finds himself saddled with a young girl who may or may not be his daughter, and the two forge an unlikely partnership.
‘The Prince of Tides’ (1991) — Starring Barbra Streisand, Nick Nolte, and Blythe Danner. A troubled man talks to his suicidal sister’s psychiatrist about their family history and falls in love with her in the process.
‘Richard Pryor Live on the Sunset Strip’ (1982) — The legendary comedian’s live performance from the Sunset Strip.
‘Rodan’ (1956) — Starring Kenji Sahara, Yumi Shirakawa, and Akihiko Hirata. Mutant pterosaurs and prehistoric insects terrorize humanity.
‘Romancing the Stone’ (1984) — Starring Michael Douglas, Kathleen Turner, and Danny DeVito. A romance writer sets off to Colombia to ransom her kidnapped sister, and soon finds herself in the middle of a dangerous adventure.
‘School Daze’ (1988) — Starring Laurence Fishburne, Giancarlo Esposito, and Tisha Campbell-Martin. A not so popular young man wants to pledge to a popular fraternity at his historically black college.
‘Single White Female’ (1992) — Starring Bridget Fonda, Jennifer Jason Leigh, and Steven Weber. A woman places an ad for a female roommate and gets way more than she bargained for when she begins to discover the truth behind her new border.
‘Sneakers’ (1992) — Starring Robert Redford, Dan Aykroyd, and Sidney Poitier. Complex but lighthearted thriller about computers and cryptography, government and espionage, secrets and deception and betrayal.
‘St. Elmo’s Fire’ (1985) — Starring Demi Moore, Rob Lowe, and Andrew McCarthy. A group of friends, just out of college, struggle with adulthood. Their main problem is that they’re all self-centered and obnoxious.
‘Starman’ (1984) — Starring Jeff Bridges, Karen Allen, and Charles Martin Smith. An alien takes the form of a young widow’s husband and asks her to drive him from Wisconsin to Arizona. The government tries to stop them.
‘Terror of Mechagodzilla’ (1975) — Starring Katsuhiko Sasaki, Tomoko Ai, and Akihiko Hirata. Godzilla comes to the rescue when an alien race rebuilds Mechagodzilla to destroy Earth’s cities. A traitorous scientist gives them a second weapon: Titanosaurus.
‘Top Secret!’ (1984) — Starring Val Kilmer, Omar Sharif, and Jeremy Kemp. Parody of WWII spy movies in which an American rock and roll singer becomes involved in a Resistance plot to rescue a scientist imprisoned in East Germany.
‘Winged Migration’ (2001) – Documentary on the migratory patterns of birds, shot over the course of three years on all seven continents.
‘You Only Live Twice’ (1967) — Starring Sean Connery, Akiko Wakabayashi, and Mie Hama. Agent 007 and the Japanese secret service ninja force must find and stop the true culprit of a series of spacejackings before nuclear war is provoked.
Postad 09 maj 2014 - 11:56
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
jag tror ni förstår vad jag menar när jag säger nyare filmer.
citat från den andra netflixtråden. nya filmer i maj månad. Bara att kolla datumen
1. De filmerna är visserligen för amerikanska Netflix. Så det går inte att applicera på svenska. Hade det sett ut så på svenska hade jag varit nöjd. 2. Nej jag vet inte vad du menar med nya filmer. När folk säger nya filmer brukar jag anta att de menar filmer som kommer ut på dvd/bd. Och det är självklart en illusion att tro att filmer du betalar 149:- för nya skall finnas för 89:- på en streamingsajt. Det har vi varit inne tidigare på hur mycket bolagen tjänar på hemmabiomarknaden och varför de inte har något intresse av att låta Netflix få tillgång till filmerna samtidigt. Vill man ha nya filmer så kör man dreamfilm etc. Behöver man inte bekymra sig om kostnader heller. Jag har alltid sett Netflix som ett komplement. De nya filmer jag verkligen vill se köper jag, alternativt hyr på videobutiken. Jag tror inte att det kommer finnas en leverantör som kommer kunna fylla upp hela mitt filmbehov.
Postad 09 maj 2014 - 13:05
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Du skriver att det är massor av filmer från 50-60-talen och lägger sedan in en lista från amerikanska Netflix där, vid en snabb koll, det är sju (7) filmer från 50-60-talen. Är det verkligen så många?
Postad 09 maj 2014 - 13:10
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag har alltid sett Netflix som ett komplement. De nya filmer jag verkligen vill se köper jag, alternativt hyr på videobutiken. Jag tror inte att det kommer finnas en leverantör som kommer kunna fylla upp hela mitt filmbehov.
Märkligt att diskussionen om filmer alltid återkommer. Jag ser Netflix i första hand som en leverantör av TV-serier. Filmerna är ofta en trevlig bonus.
Postad 09 maj 2014 - 13:17
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Du skriver att det är massor av filmer från 50-60-talen och lägger sedan in en lista från amerikanska Netflix där, vid en snabb koll, det är sju (7) filmer från 50-60-talen. Är det verkligen så många?
Såg inte att det var amerikanska netflix. Men jag tror inte svenska är så mycket bättre. Jag tycker 7 filmer är mycket ja. Det är ju bara på en månad. På ett år blir det ganska många. Sen finns det väldigt många mellan 70 talet och fram till 2000. Det anser jag också vara gammalt. Eller tycker du att en film från 2000 är en ny film? Märkligt att diskussionen om filmer alltid återkommer. Jag ser Netflix i första hand som en leverantör av TV-serier. Filmerna är ofta en trevlig bonus.
Sant, ser mest också på serier på netflix. Storfilmer och "favoritfilmer" köper jag alltid på BD men om man bara har det för att kolla serier så kan man ju istället välja HBO för dom är ju bättre på det
Postad 09 maj 2014 - 13:17
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
De flesta av 60 talsfilmerna är ju Bond, inte helt omöjligt att någon vill se dom
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|