Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 10 June 2013 - 20:04
Postad 10 June 2013 - 20:11
Postad 10 June 2013 - 20:18
Postad 10 June 2013 - 20:36
Postad 10 June 2013 - 20:37
Ne, det var så bara för att speeda upp demonstrationen, tar längre tid annars. Kollar på GT, de visar mycket intressant där.ok ruse kanske blir qte-sörja
Postad 10 June 2013 - 20:46
Titanfall är okej men annars nje. Forza visst men jag kommer aldrig ha tålamodet att spela länge. Och priset var för högt.
Missade det....vad blir det?
Postad 10 June 2013 - 20:53
Missade det....vad blir det?
Menade du titanfall som du missade?
http://www.youtube.c...1&v=T9XEBnWqZnE
Edit
Du menade priset så klart! 499 dollars
Redigerat av Johan_i_burken, 10 June 2013 - 20:58.
Postad 10 June 2013 - 22:09
Sunset Overdrive verkade lite lovande också. Gillade artstylen:
http://youtu.be/FqJdZQPBDF0
Skulle vilja se lite ingame/gameplay bara. Men det ser lovande ut helt klart!
Postad 10 June 2013 - 22:37
Ok, får kanske spana in det då. Men nja, hade väldigt dålig koll på detta spel, men hade väl lite vaga förhoppningar om att det skulle kunna bli nåt fräckt, men det känns som COD: Roman Warfare toppat med qte, verkligen inte min melodi, även om det förmodligen kommer tilltala en hel del folk. Produktionsvärdet såg rätt så högt ut.Ne, det var så bara för att speeda upp demonstrationen, tar längre tid annars. Kollar på GT, de visar mycket intressant där.
Postad 10 June 2013 - 23:50
Intervju med Don Mattrick, pratar lite om beg-marknaden och molnet.
Postad 11 June 2013 - 08:04
Förvånande lite Kinect viftande på showen, vilket var glädjande.
mycket snack med kinecten dock
Postad 11 June 2013 - 08:12
Postad 11 June 2013 - 11:22
Postad 11 June 2013 - 11:46
Skadeglädje och sen påhopp om vem som har och inte har råd med spel kan tas via PM
Postad 11 June 2013 - 11:49
Postad 11 June 2013 - 13:35
Har du något annat förslag? Eller missförstår jag dig? Var detta bara en sammanfattning av mitt tidigare inlägg?Så denna tråden är om Xbox One.
Redigerat av SejLax, 11 June 2013 - 13:38.
Postad 11 June 2013 - 15:03
Har du något annat förslag? Eller missförstår jag dig? Var detta bara en sammanfattning av mitt tidigare inlägg?
Var deras på diskussionen om smutskastning innan. Tog bort inläggen rörande det och ville, precis som du själv skrev, bara förtydliga att tråden är till för Xbox One information
Postad 11 June 2013 - 15:42
Postad 11 June 2013 - 15:51
Sen är frågan hur allting kommer marknadsföras från och med nu. Nu har dom flesta av första köparna bestämt sig, men den stora allmänheten, som kommer köpa om ett par år kanske inte vet om funktionerna (DRM, multiplayer paywall m.m.) till dom olika konsolerna. Vi kan ta dig som exempel, du kollar diverse forum antar jag och är intresserad av konsolgaming, kanske tillome är en earlyadopter, men du visste inte att samma PS+ som man har idag kommer appliceras på PS4 också. Så jag tror väldigt mycket kommer handla om marknadsföring från och med nu, och då menar jag inte till "oss" utan till "alla andra"
/P
Postad 11 June 2013 - 16:15
Kan inte tänka mig annat än att det går illa för MS om de inte byter policys, men det lär de inte göra förrän de ser själva hur det går.
Nu är frågan vart nästa Gears hamnar =/.
Postad 11 June 2013 - 16:34
Nu, MS visar en massa feta titlar och vad jag förstått det, bra mycket mer exklusivt än Sony och tja...det dög visst inte heller? Skulle Gears hamna någon annanstans så skulle jag bli väldigt förvånad.
Trodde ändå spelen var det som hardcoregamers var intresserade av men uppenbarligen så är det begagnatmarknaden där ingen har spikat något beslut om hur det ska funga var det som var viktigast?
Ingen kan ju allvarligt bry sig om att behöva ha internetuppkoppling EN kort stund per dag, min konsol ÄR och kommer ALLTID vara ansluten. Mitt internet har kanske legat nere nån timme eller två nån gång...koppla upp sig på mobilen annars...problem solved.
Kinecten ska ju gå att välja helt själv hur mycket du vill ha den påslagen.
Begagnatmarknaden tycker jag helt klart är snålt som fan av MS att krångla till det för, dock är jag inte den som säljer spel stup i kvarten och har nog aldrig köpt ett enda begagnat spel så mig gör det inte det minsta.
Låna/låna ut spel, är det någon som kan förklara exakt hur det kommer funka? Har under 5-6 år lånat kanske 2 spel så det är ingen big deal heller men intressant att veta.
Redigerat av La Cucaracha, 11 June 2013 - 16:35.
Postad 11 June 2013 - 16:37
...så länge MS kan och vill.min konsol ÄR och kommer ALLTID vara ansluten. Mitt internet har kanske legat nere nån timme eller två nån gång...koppla upp sig på mobilen annars...problem solved.
Postad 11 June 2013 - 16:50
...så länge MS kan och vill.
Har du Steam eller dylikt ?
Såfall har du samma problem där, skulle nu valve lägga ner tjänsten så försvinner allt du har betalat för, men man ser inte att folk går bananas för det.
Skulle det nu vara så att microsoft lägger ner hela live om 10-15 år så finns nog fortfarande den möjligheten att man kan patcha bort/stänga av funktionen att spelen måste verifieras innan.
Tror annars MS skulle ta på sig väldigt stora gruppstämningar i staterna som ekonomiskt sätt inte är hållbart för ett så stort företag som dem.
Så nej, att du inte skulle kunna spela på live om x antal år tror jag är ditt minsta bekymmer här i livet
Redigerat av Unregistered32bcdf95, 11 June 2013 - 16:51.
Postad 11 June 2013 - 16:52
Korrekt. Jag bara lyfter fram problemställningen, som jag även hört den. Sen kan man väl mig veterligen köra offline på steam när man väl installerat, något man alltså inte kommer kunna på Xbone. Tjänsten borde ju vara stabil kan man tycka, men det återstår trots allt att se hur lanseringen blir.Har du Steam eller dylikt ?
Såfall har du samma problem där, skulle nu valve lägga ner tjänsten så försvinner allt du har betalat för, men man ser inte att folk går bananas för det.
Och på pc väljer jag drm-fritt om jag kan (GOG), men oftast finns inga alternativ till Steam eller liknande och då har man inte mycket att välja på om man vill spela spelet. När det kommer till Next-gen konsoler så verkar det nu som att det skulle kunna finnas ett alternativ som är mindre drm-tungt. Därav att folk ser det som ett plus för PS4 jämfört med Xbone. Drm är inte allt, men kan definitivt vara en faktor i folks konsol-val. Dessutom är folk i allmänhet missnöjda för att MS gått åt hårdare drm än tidigare. Många olika tankar och känslor på samma gång från "hängivna fans".
Redigerat av jayreso, 11 June 2013 - 17:17.
Postad 11 June 2013 - 17:27
visst, det hände med d3 och sim city, men kom ihåg att det handlar om att spela på servrar. autentifiering kanske går på 50 kb, det är ingenting för en server att jobba med. oroa er inte. det kommer finnas ett backupsystem.
det som intresserar mig mest är när ms tar tillbaka begspelskontrollen =)
Postad 11 June 2013 - 17:49
Idag är det annorlunda, Steam erbjuder löjligt billiga spel via sina reor och en del nya spel finns ibland att köpa för halva priset bara någon månad efter lanseringen.
Jag anser inte att jag äger något på Steam och såldes betalar jag mindre för ett spel på Steam än hos GoG (där man verkligen äger det man köper).
Redigerat av Jack of all trades, 11 June 2013 - 18:04.
Postad 11 June 2013 - 18:06
Jo, det är många som tycker MS gjorde ett bra E3 med många spel, problemet är att de bryr sig om fri handel mer och det tyckte jag var uppenbart. Som Eurogamer sa, MS för ingen dialog med sina konsumenter och de lyssnar inte på dem. De pratar som robotar som läser ur ett manus. Det är en stor skillnad mot Sony som nu är vad MS var vid generationsskiftet.Nu, MS visar en massa feta titlar och vad jag förstått det, bra mycket mer exklusivt än Sony och tja...det dög visst inte heller? Skulle Gears hamna någon annanstans så skulle jag bli väldigt förvånad.
Skulle vara förvånande om MS släpper Gears ja, men det jag undrar är just hur mycket de kommer tappa i försäljning på detta. Hamnar vi i i en situation där Xbox inte säljer bra nog så är det klart att det påverkar all form av exklusivitet från tredjepart.
Det blir mycket intressant att se försäljningssiffrorna till julen kan man säga. Jag sa för länge sedan att jag inte trodde någon skulle våga sig på att blockera begagnatmarknaden för att den andre då skulle ha öppet mål. Det är nu precis vad som har hänt. Återstår att se vad som händer.
Dessutom, många exklusiva titlar betyder inget innan vi ser vad de går för. Kvalitet före kvantitet. Hade hardcoregamers varit så hardcore som de påstår sig vara så hade ingen suttit utan ett PS3 nu och missat The Last of Us.
Postad 11 June 2013 - 18:53
Nej öppen gata är det inte. Lite tidsbundet DLC och die-hard COD och BF kommer hålla kvar i Xbox. Plus att man skall inte underskatta hur många som faktiskt bryr sig om sin gamerscore och ser den som viktig. Jag tror Sony vinner denna generation men tippar att MS i slutändan säljer 60-70 miljoner konsoler.Ok, många verkar tro att Sony har öppen gata fram till en promenadseger i konsolkriget om nästa generation, men är det verkligen så enkelt? Vad jag är lite nyfiken på är om det finns nån möjlighet för MS att roffa åt sig ansenliga andelar spelare genom att ha knutit till sig premiärsläpp för DLC till både COD och BF4? För det har de gjort om jag förstått rätt? Hur många är det som känner att de måste uppleva dessa spel på ny konsol och hur många av dem kommer välja Xbone framför PS4 pga "timed exclusive" för DLC? Nu kommer det dessutom kosta för multiplayer på båda konsolerna. Har man Xbox Live idag, så övergår det i nästa konsol också, men kanske funkar det likadant på PS4? Jag bara spånar... nån som har synpunkter?
Postad 11 June 2013 - 19:40
Jag kan bara hålla med. I mycket av detta finns så mycket "tänk om" och bortförklaringar som tex vad gäller onlinecheck varje 24e timme typ "tänk på dom som inte har så bra internetanslutning". Ja visst tråkigt för vissa men de flesta som skriver sånt har faktiskt en bra internetanslutning. Känns som att man överanalyserar och överdriver risker och nackdelar.MS visar sin konsol, folk blir helt galna över att inga spel visades, always online tolkas som att konsolen inte fungerar om ditt internet lägger av en stund, kinect-"tvång" tolkas som att du kommer ha en övervakningskamera som spelar in allt du gör och läggs ut för allmän beskådan på nätet.
Nu, MS visar en massa feta titlar och vad jag förstått det, bra mycket mer exklusivt än Sony och tja...det dög visst inte heller? Skulle Gears hamna någon annanstans så skulle jag bli väldigt förvånad.
Trodde ändå spelen var det som hardcoregamers var intresserade av men uppenbarligen så är det begagnatmarknaden där ingen har spikat något beslut om hur det ska funga var det som var viktigast?
Ingen kan ju allvarligt bry sig om att behöva ha internetuppkoppling EN kort stund per dag, min konsol ÄR och kommer ALLTID vara ansluten. Mitt internet har kanske legat nere nån timme eller två nån gång...koppla upp sig på mobilen annars...problem solved.
Kinecten ska ju gå att välja helt själv hur mycket du vill ha den påslagen.
Begagnatmarknaden tycker jag helt klart är snålt som fan av MS att krångla till det för, dock är jag inte den som säljer spel stup i kvarten och har nog aldrig köpt ett enda begagnat spel så mig gör det inte det minsta.
Låna/låna ut spel, är det någon som kan förklara exakt hur det kommer funka? Har under 5-6 år lånat kanske 2 spel så det är ingen big deal heller men intressant att veta.
Jag ser stora fördelari detta. Spela utan skiva, download vid release.
Det ringer vissa varningsklockor för mig också, men personligen har jag inget större problem med allt detta som många gamers nu hatar . Dessutom är inte alla detaljer klarlagda än, långt ifrån. Med det vi vet Just nu så kommer det För min egen del funka jättebra med en Xbox One. Men man vill ju inte köras med hur som helst som gamer och jag hade gärna sett mindre amerikanskt lull-lull och mer renodlad spelkonsol men man kan ju inte få allt som man vill och i det stora hela ser One riktigt intressant ut.
Angående begagnat så har jag på sista tiden köpt en hel del spel på games on demand och det var ettpar år sedan jag sålde ett spel så personligen klarar jag mig utan detta faktiskt. Om det ger bättre priser så är jag all for it, ominte så känns det illa. mycket med tanke på att Sony kör utan begränsning.
Postad 11 June 2013 - 19:49
Postad 11 June 2013 - 20:05
Det jag inte tycker om är att förutom ovanstående nackdelar (många bäckar små) är att de vill att jag ska betala tusen spänn mer för en box som är betydligt mindre kraftfull för det som verkligen räknas, spelen.
Så jag kommer att stanna kvar på 360:n och gå igenom dess backlog. Beefa upp PC:n med ett nytt grafikkort kanske. Eventuellt titta på en PS3a i sommar för att gå igenom dess gamla katalog så man vet man ska titta efter på PS4an när väl behovet av äga det senaste gör sig påminnt.
Redigerat av Unregistered6810b893, 11 June 2013 - 20:10.
Postad 11 June 2013 - 20:07
sluta jämföra med steam, för det är inte samma sak, hur mycket ni än vill.
Postad 11 June 2013 - 20:33
Postad 11 June 2013 - 20:46
Försökte hitta listan över länder som först fick Xbox Live och hur många de är, men hittar bara den nuvarande listan på 43 länder.
Men det är nog rätt enkelt att lista ut vilka 20 länder som inte får Xbox One i November (Sydamerika, Afrika, delar av Asien, Östeuropa).
Postad 11 June 2013 - 21:11
Postad 11 June 2013 - 21:25
Postad 11 June 2013 - 21:27
Det är inte samma på PS4, finns inga hinder där. Och MS dikterar visst, de har ju byggt upp hela systemet. Det enda de gör är att tillåta försäljning till butiker som Gamestop som förstås inte tar jättesnälla priser. Inte till privatpersoner, inte ebay/tradera. Det som tredjepart kan göra är att INTE tillåta försäljning till butiker.Att Xbox One kräver nätaccess en gång per dag ser jag inte som ett problem. När det gäller hela biten med andrahandsmarknaden så är det ju helt och hållet upp till spelutvecklaren att bestämma hur hårda reglerna ska vara, om det går att sälja i andra hand osv. Det är ju inget som MS dikterar. Samma gäller ju även för PS4, att det är upp till 3:e part att bestämma: http://www.engadget....es-third-party/
Ser inte så ut. Samma priser som denna generation listas, 5 euro dyrare för EA:s spel. Att de skulle ha billigare spel på Xbox och dyrare på PS känns ju inte så troligt, då faller deras fördel med att blockera andrahandsmarknaden bort.Om det ger bättre priser så är jag all for it.
Postad 11 June 2013 - 21:38
Postad 11 June 2013 - 21:42
Nje iofs, beror på hur många gånger ett spel säljs begagnat. Men det lär inte hända ändå att det blir olika priser på de olika systemen.Den faller ju inte bort om fler köper spel direkt från MS än att köpa ex som folk sålt.
Postad 11 June 2013 - 21:45
Åhh, f-n. Trodde det var mycket fler länder.Nä, jag skrev fel. 41 är det.
Postad 12 June 2013 - 06:39
Det är verkligen ingen dealbreaker för mig. Bara Xbox kontrollen, min gamertag och mina achievements är värt 1000 spänn extra i en engångskostnad. För att sen inte tala om spelen som jag tycker ser grymt bra ut. Och personligen så är jag också intresserad av att testa nya Kinect så det dyrare priset har jag ingenting emot.Det jag inte tycker om är att förutom ovanstående nackdelar (många bäckar små) är att de vill att jag ska betala tusen spänn mer för en box som är betydligt mindre kraftfull för det som verkligen räknas, spelen.
Du som har varit rättså hardcore med achievements, Humming. Känner du inte att du skulle sakna din gamertag om du gick över till PS4?
Postad 12 June 2013 - 07:01
Varför tror du inte det? Tänker du att den förtjänst som Microsoft Game Studios och 3e part gör på att blocka begagnat, skulle försvinna om dom samtidigt sänkte priset på spelen?Nje iofs, beror på hur många gånger ett spel säljs begagnat. Men det lär inte hända ändå att det blir olika priser på de olika systemen.
Kanske är så, ingen aning faktiskt.
Att de skulle locka fler till spelköp genom lägre priser är ju inget konstigt. Frågan är ju bara hur mycket lägre priserna behöver vara och om det går att få priserna tillräckligt låga samtidigt som utgivarna tjänar mer pengar.
En sak som är säker är ju iaf att begagnatmarknaden är stor idag! Många spel som cirkulerar istället för att köpas nya.
Postad 12 June 2013 - 07:23
"EA har aldrig haft något samtal, och jag har varit med i alla, med konsoltillverkarna om att de ska införa ett sätt som skulle ge oss pengar för handeln med begagnade spel."
EA meddelade nyligen att de slutar att använda Online Pass för sina spel.
"Det var inte konsumentvänligt", säger Moore. "Online pass innebar mer problem för konsumenten än vad det var värt. Den feedback vi fick var att det kom i vägen för upplevelsen, så vi valde att sluta använda det."
http://www.vg247.com...-used-game-drm/
http://loading.se/ne...hp?pub_id=25558
Postad 12 June 2013 - 07:35
"Som mannen som är chief operating officer hos EA kan jag säga att vi inte har lobbat för att konsoltillverkarna ska ta fram något system för att tillåta eller stoppa begagnade spel", säger Moore.
"EA har aldrig haft något samtal, och jag har varit med i alla, med konsoltillverkarna om att de ska införa ett sätt som skulle ge oss pengar för handeln med begagnade spel."
EA meddelade nyligen att de slutar att använda Online Pass för sina spel.
"Det var inte konsumentvänligt", säger Moore. "Online pass innebar mer problem för konsumenten än vad det var värt. Den feedback vi fick var att det kom i vägen för upplevelsen, så vi valde att sluta använda det."
http://www.vg247.com...-used-game-drm/
http://loading.se/ne...hp?pub_id=25558
Hehe knappast konstigt att de säger det.
DRM har ju blivit ingen vill röra med tång.
Postad 12 June 2013 - 07:46
Jo, det är många som tycker MS gjorde ett bra E3 med många spel, problemet är att de bryr sig om fri handel mer och det tyckte jag var uppenbart. Som Eurogamer sa, MS för ingen dialog med sina konsumenter och de lyssnar inte på dem. De pratar som robotar som läser ur ett manus. Det är en stor skillnad mot Sony som nu är vad MS var vid generationsskiftet.
Skulle vara förvånande om MS släpper Gears ja, men det jag undrar är just hur mycket de kommer tappa i försäljning på detta. Hamnar vi i i en situation där Xbox inte säljer bra nog så är det klart att det påverkar all form av exklusivitet från tredjepart.
Det blir mycket intressant att se försäljningssiffrorna till julen kan man säga. Jag sa för länge sedan att jag inte trodde någon skulle våga sig på att blockera begagnatmarknaden för att den andre då skulle ha öppet mål. Det är nu precis vad som har hänt. Återstår att se vad som händer.
Dessutom, många exklusiva titlar betyder inget innan vi ser vad de går för. Kvalitet före kvantitet. Hade hardcoregamers varit så hardcore som de påstår sig vara så hade ingen suttit utan ett PS3 nu och missat The Last of Us.
Vet inte om jag tillhör nån udda skara men allt det här negativa som folk uppenbarligen hatar MS för är faktiskt INGET som kommer spela mig personligen någon roll. Har verkligen svårt att tro jag är ensam på den punkten.
Visst jag har sålt en del spel på tradera vilket verkar bli jobbigare framöver, hur det exakt kommer funka är väl ändå ingen som förklarat exakt än eller?
Jag har HELLRE funktionen att slippa byta skiva när jag vill spela nåt annat och med nya kinecten så verkar det ju allt annat än jobbigt.
Fortfarande är det märkligt att hade Sony kommit med ett uttalande om att gå MS väg med begagnat så hade INTE folk blivit lika upprörda. Klockrent exempel när Palmnio fick nån information som visade sig vara fel...det blev mest en axelryckning från Sonyfansen. Konstigt?
Självklart så föredrar väl alla kvalitet framför kvantitet, det där Crimson Dragon såg ju fruktansvärt ut t.ex. MEN tyckte ändå MS klart tog täten med fler intressanta exklusiva titlar än Sony gjorde som mest hade nån ny gameplay från sina redan uppvisade titlar från tidigare i år. Var lite gäsp över det.
I slutändan kommer det ändå handla om vad folk som jag spelar med väljer för konsol då sånt förhöjer spelglädjen för egen del. Kommer antagligen äga båda konsolerna när det finns pengar över.
Redigerat av La Cucaracha, 12 June 2013 - 07:47.
Postad 12 June 2013 - 07:54
Vad skall man göra om man inte har internet som xbox-användare?:
http://www.liveleak....=f2b_1371011276
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna