Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 September 2020 - 09:02

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Har bokat konsolen sedan länge men finns ju inget spännande spel i närtid. 

Får spela Warzone på ps5.an med det nya headsetet i väntan på att något intressant spel släpps.  :)

Postad 28 September 2020 - 09:59

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

DF går igenom DS demot. Ser ut att vara 4k/30 eller 1440p/60.

https://www.youtube....h?v=DW8mESeRDTk

Såg det. Lite märkligt med tanke på att grafiken är sådär. Kunde lika gärna varit ett PS4-spel.

Postad 28 September 2020 - 10:06

Unregistered9e4096b0
  • Unregistered9e4096b0
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Ser verkligen fram emot 60fps på konsol. Tycker det är en helt annan känsla jämfört med 60fps på dator.

Kanske är storleken på bilden och avstånd från skärm i kombination med fps som gör det eller så är jag bara skitkonstig.

Redigerat av Unregistered9e4096b0, 28 September 2020 - 10:06.

Postad 28 September 2020 - 11:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Såg det. Lite märkligt med tanke på att grafiken är sådär. Kunde lika gärna varit ett PS4-spel.

Öh va? Såg vi ens samma spel? :D

Demons-Souls-Remake.jpg

Postad 28 September 2020 - 11:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Kunde lika gärna varit ett PS4-spel.

Nja, det är nog för att vi inte har sett så mycket. Vissa bossar/effekter och sånt ser för bra ut för PS4.

Postad 28 September 2020 - 12:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Chokerad över detta, har du sett ett klipp i bra kvalitet? Det är ju både partiklar, skuggor, föränderliga omgivningar och väldigt detaljerat. Har inte sett någon som inte är imponerad av detta spel. Det ligger 4k filmer ute på YT.

Postad 28 September 2020 - 12:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Nja, det är nog för att vi inte har sett så mycket. Vissa bossar/effekter och sånt ser för bra ut för PS4.

Kanske, men inget som sticker ut som en enorm uppgradering från nuvarande konsoler, förutom 60fps då.

Var kanske lite överdrivet att skriva "sådär" iofs. Det ser ju inte dåligt ut.

Chokerad över detta, har du sett ett klipp i bra kvalitet? Det är ju både partiklar, skuggor, föränderliga omgivningar och väldigt detaljerat. Har inte sett någon som inte är imponerad av detta spel. Det ligger 4k filmer ute på YT.

Ja, det som sticker ut lite är platta växter, lite lågupplösta effekter och texturer ibland osv. Det jag menade annars är att det är små miljöer där det är rätt enkelt att få till någorlunda bra grafik. Inte imponerande på samma nivå som t ex Unreal Engine 5-demot. Den grafiken kan man glömma att köra på PS4.

Se t ex på RDR2 som är ett stort openworldspel. Mer imponerande även om PS4ns brister såklart är tydliga där.

Redigerat av Ageve, 28 September 2020 - 12:29.

Postad 28 September 2020 - 14:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Demot är ju bara från tutorial som är extremt linjärt bara för att lära sig kontrollerna, det är ju bara en korridor sas. När man startar i 1:1 så är det ganska mycket som är en del av "världen". Det är igentligen samma för de flesta start-banor som 2:1 osv.

Jag tycker iallafall att det ser sjukt bra ut så to each his own. Banan laddas ju också in 11ggr snabbre, men jag vet inte helt vad du förväntar dig eller söker så kan inte säga så mycket mer. Får en känsla av att du inte gillar PS5 eller tycker att någonting imponerar, inte ens SSDn så jag tror inte helt att grafiken på en konsol någonsin kan komma upp till din standard. :)

Postad 28 September 2020 - 14:19

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

stått i valet o kvalet om jag ska behålla förbokningen på Webhallen från april 2019. Spelade aldrig Demons souls, men det ser ju oneklingen snyggt ut. Blir nog kanske att behålla den ändå.

Postad 28 September 2020 - 14:34

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Jag har förbokat femman men väntar att boka spel. Vet inte när jag får femman och då kan man avvakta omdömen om spelen.

DS känns givet. Funderar på valhalla och MM med.

Postad 28 September 2020 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Får en känsla av att du inte gillar PS5 eller tycker att någonting imponerar, inte ens SSDn så jag tror inte helt att grafiken på en konsol någonsin kan komma upp till din standard. :)

Så är det nog inte. Men DF-tråden på resetera har samma diskussion, vissa är tydligen inte imponerade av det.

Demon Souls looks like a cross gen game and hardly anybody is saying it which I find baffling. I don't get it.

Den tråden är typ:

giphy.gif

Men tydligen har DS både ett performance och graphics mode, det vi sett är performance.

As detailed in a PlayStation Blog post, Demon's Souls will offer two different graphical modes. One will focus on fidelity, and the other on frame rate

Postad 28 September 2020 - 14:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Så är det nog inte.

Jag baserar inte det på 1 kommentar utan tycker Ageve genomgående i denna tråden utrycker sitt missnöje och skeptisism til konsolen. Inget fel i det, men jag påpekar att efter min mening tror jag inte det är mycket den kan göra som han blir imponerad av.

Postad 28 September 2020 - 15:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0
Nej det stämmer inte. Är bara skeptisk till överdriven hype. Kommer att köpa PS5, kanske inte direkt vid release, men garanterat innan Horizon 2 kommer.

Har både PS4 och Pro med, samt Xbox One. Köpte aldrig One X eftersom de flesta spelen kom till PC i bättre/snyggare version.

PS5 kommer att bli en rejäl uppgradering, kanske mer än många tror (de som bara tittar på Tflops-siffror t ex). Begränsad av GPUn kommer den att bli med tiden, men troligtvis inte CPU. Laptopmodellen som är i stort sett samma är nästan lika snabb som 3700X.

Angående SSDn så har jag bara påpekat att ”raw bandwidth” är en av många parametrar som avgör hur snabb en SSD är. Lite som med Tflops...

Redigerat av Ageve, 28 September 2020 - 15:13.

Postad 28 September 2020 - 15:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Men DF-tråden på resetera har samma diskussion, vissa är tydligen inte imponerade av det.

Håller inte med. Både kommentarer under YT-videon och hela tråden på restera är överväldigande folk som säger spelet ser bra ut, det bästa dom sett, detaljerat osv. Ser stort sett bara enstaka folk på båda ställena som klagar, och detta dras då vidare över fler sidor.

Discord gruppen jag är med i som består at ganska tekniska folk som diskuterar långt ner i gröten på uppbyggnad av grafikkort är också imponerade.

Se helre VaatiVidyas analys där han noterar saker som damm från fötterna, andedräkten från spelaren, ljudet av rustningen osv. Han är dock mer fokuserad på core av spelet och inte på teknik.

Jag är absolut öppen för att man blir lite blind av den rena glädjen att få denna remake, och jag tycker inte heller det vi sett blåser en av stolen eller nått sånt, men om man känner till spelet så vet man ju att mycket i spelet är nedtonat, mörkt, dystert osv, och att det kommer ganska storslagna vyer senare i spelet, med drakar och allt möjligt. Detta är launch day-1 spel så baserat på det och att dom inte kan gå helt överstyr för dom då förstör spelet så tycker jag det ser bra ut, och tror inte det går att köra på PS4. Dom visar ju bloodborne i videon också, och man ser ju hur skit det flyter och hur illa det ser ut i jämförelse så....

Postad 28 September 2020 - 15:40

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Kommer man kunna spela med/mot ps4 användare i tex Fifa, Cod osv eller blir det ett ''tekniskt övertag'' i både nya och gamla spel?

Postad 28 September 2020 - 15:43

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Nej det stämmer inte. Är bara skeptisk till överdriven hype. Kommer att köpa PS5, kanske inte direkt vid release, men garanterat innan Horizon 2 kommer.

Har både PS4 och Pro med, samt Xbox One. Köpte aldrig One X eftersom de flesta spelen kom till PC i bättre/snyggare version.

PS5 kommer att bli en rejäl uppgradering, kanske mer än många tror (de som bara tittar på Tflops-siffror t ex). Begränsad av GPUn kommer den att bli med tiden, men troligtvis inte CPU. Laptopmodellen som är i stort sett samma är nästan lika snabb som 3700X.

Angående SSDn så har jag bara påpekat att ”raw bandwidth” är en av många parametrar som avgör hur snabb en SSD är. Lite som med Tflops...

Kan absolut vara att jag upplever dig mer negativ än du igentligen är och har ingenting emot lite annat perspektiv, min uppfattning är bara att du inte trott på SSD, krafthanteringen, kylningen osv så från min sida är du ganska skeptisk (inget fel i det) men det verkar som SSDn kan funka ganska bra och PS5 blir ju stor så kylningen bör ju vara bra, jag är iallafall förhopningsfull. Om den suger så säger jag det, men försöker att inte ta ut negativa saker i förskott.

Jag tänker att detta är launch-spel så det kan ju bara bli bättre.

Postad 28 September 2020 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Håller inte med. Både kommentarer under YT-videon och hela tråden på restera är överväldigande folk som säger spelet ser bra ut, det bästa dom sett, detaljerat osv. Ser stort sett bara enstaka folk på båda ställena som klagar, och detta dras då vidare över fler sidor.

Jag sa inget om vilka som är i majoritet, utan att "vissa" inte tycker det imponerar, tillräckligt för att skapa en diskussion precis som här. Utan dessa hade ingen diskussion funnits, så det är ett konstaterande av fakta.

Edit: Sen minns jag även den här tråden. Frågeställningen: tycker du DS är det snyggaste spelet någonsin? 73 % tyckte inte det. Det säger mig att ganska många inte är så imponerande som av andra spel som Horizon 2 (fast det är ett crossgenspel). Jag tror mycket av det har att göra med att de sett så lite av det.

ganska storslagna vyer senare i spelet, med drakar och allt möjligt

Yep, fanns en i trailern. Notera att jag tycker det ser bra ut -_-

Redigerat av Zoiler, 28 September 2020 - 15:58.

Postad 28 September 2020 - 16:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Jag sa inget om vilka som är i majoritet, utan att "vissa" inte tycker det imponerar, tillräckligt för att skapa en diskussion precis som här. Utan dessa hade ingen diskussion funnits, så det är ett konstaterande av fakta.

Edit: Sen minns jag även den här tråden. Frågeställningen: tycker du DS är det snyggaste spelet någonsin? 73 % tyckte inte det. Det säger mig att ganska många inte är så imponerande som av andra spel som Horizon 2 (fast det är ett crossgenspel). Jag tror mycket av det har att göra med att de sett så lite av det.

Yep, fanns en i trailern. Notera att jag tycker det ser bra ut -_-

Ja ok, jag läste det som att majoriteten tyckte det var dåligt - fel av mig.

Den pollen blir dock inte så användbar enlig mig då den är för spetsad. Jag skulle inte heller svara att det är det snyggaste spelet jag nånsin sett ^^

Jag tycker det ser nextgen ut, jag vet hur kompliserat spelet är och hur mycket som måste fungera och att det är en balans med att inte ändra för mycket för att dom inte ska bli halshuggna, jag blev imponerad av detaljerna... summa summarum - ser bra ut för att vara day-1.

Men som sagt, Bloodborne. Jag kommer ihåg spelet som sjukt snyggt när det kom, här i videon ser det ju nästan kass ut vid direkt jämförelse. Grötigt, platt, sunkig fps. Bloodborne var väl inte day-1 men ganska tidigt eller?

Redigerat av Demon Slayer, 28 September 2020 - 16:23.

Postad 28 September 2020 - 16:26

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Tycker också det ser riktigt snyggt ut. Men ser inte ut att vara mitt typ av spel så får jag nu en ps5 på release blir det inget Demon Souls för mig. Lite synd att det inte finns så mycket man är intresserad av nu i början men FIFA kommer ju, är det många fuskare på PC lär det bli Cold War på ps5 istället osv och om äldre spel får ett lyft(har inte så bra koll på hur det kommer fungera) så duger det ett tag iaf.

Postad 28 September 2020 - 16:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men som sagt, Bloodborne. Jag kommer ihåg spelet som sjukt snyggt när det kom, här i videon ser det ju nästan kass ut vid direkt jämförelse. Grötigt, platt, sunkig fps. Bloodborne var väl inte day-1 men ganska tidigt eller?

Ja, 1,5 år ungefär efter launch.

Sen är det ju iofs Bluepoint som fixar remaken. Blir intressant att se hur From Softwares spel ser ut nästa generation.

Postad 28 September 2020 - 16:50

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Damn kom det så "sent". Ja det var då jag köpte PS4 iaf.

Får se hur Elden ring blir, men det har dom ju jobbat på så länge så det är väl inte heller rent nextgen. Edit - damn igenn, ser ju ut att det inte ens är säkert att det kommer til PS5 ö.h.t, kanske blir rent PS4 lir.

Redigerat av Demon Slayer, 28 September 2020 - 16:52.

Postad 28 September 2020 - 17:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Får se hur Elden ring blir, men det har dom ju jobbat på så länge så det är väl inte heller rent nextgen. Edit - damn igenn, ser ju ut att det inte ens är säkert att det kommer til PS5 ö.h.t, kanske blir rent PS4 lir.

Det kommer ju till PS5 på något sätt förstås, även fast de inte har utannonserat det till nextgen än. Men de har inte sagt mycket alls om det sedan presentationen förra året.

Postad 28 September 2020 - 20:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Sägs att PS5 och Series X till slut ska stödja 21:9 upplösningar. Philips ska ha läckt sina. https://scontent.fum...ab9&oe=5F995E32

Redigerat av oqvist, 28 September 2020 - 20:33.

Postad 28 September 2020 - 21:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Sägs att PS5 och Series X till slut ska stödja 21:9 upplösningar. Philips ska ha läckt sina. https://scontent.fum...ab9&oe=5F995E32

Trevligt!

Postad 29 September 2020 - 14:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Hur vore det om vi fick en preview på PS5:an snart, speciellt som vi nu vet det mesta om Series X i jämförelse.

Har PS5:an samma typ av quick resume, Auto HDR, osv? Hur snabbt bootar den?

Verkar som att de som fått en konsoll inte får säga nåt om den, förrän den är släppt...

Postad 29 September 2020 - 14:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vi har väl inte ens sett menyerna?

Postad 29 September 2020 - 14:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Det enda jag sett är en snabb bild av "tryck på PS föratt starta" imellan spelsekvenserna sista show. De ska ju absolut visa OS och flera spel.

Postad 29 September 2020 - 17:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
https://youtu.be/QbDZB2ScJSk

Här tar Rich upp att Sonys konsol troligtvis kommer ha en ännu snabbare ssd än man tidigare pratat om. Tydligen så handlar det om skrämmande teoretiska peakar 17gb/sek (IO-reads). Full fart lär komma om kanske ett år när tekniken kan användas till fullo.

Vad detta innebär vet jag inte. Agave, vill du översätta till mig?

Och en annan fundering... Innebär det är samsungs 980 pro Kanske inte kan användas eftersom den är... för långsam? :o

Redigerat av Zartok, 29 September 2020 - 18:13.

Postad 29 September 2020 - 18:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Blir ju sjukt snabbt. Kanske äntligen blir ett slut på pop-in av texturer och objekt i open world spel.

Postad 29 September 2020 - 19:07

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Ej ssd som är mer snabb utan en komprimerings teknik som kan snabba upp. Men i realistiskt är nog mer peak 11GB/s vad jag förstått. Men inte heller något som kan appliceras på allt utan beror på 3d motorn osv hur bra det boostar.

Postad 29 September 2020 - 20:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0
Tekniken komprimerar texturer (konverterar dom til en struktur som är mer optimal för Sonys kraken-komprimering) och kan användas av Xbox också, skillnaden nu är att Sony ger detta på silverfat til sina utvecklarstudios. Ms kan också lisensiera tekniken om dom vill.

Hittils tyder ingenting på att kraven för expantions-ssd behöver någon snabbare fart än vad som sas på "Road to ps5" var det ca 7GB/s?

Redigerat av Demon Slayer, 29 September 2020 - 20:13.

Postad 29 September 2020 - 20:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0
Det är många saker nu som tyder på att börjar blir väldigt reelt med det utsagnet jag postade en video om i somras, nämligen att compute är billigt men transport är dyrt. Dvs att det börjar bli riktigt intressant på flera håll att snabba upp leveringen av datan på ett effektivt sätt, nya AMD grafikkortena ser ut att ha mycket mera cash än normalt f.eks. det blir intressant att se om det blir någon stor skillnad på PS5, XSX, Ampere och Radeon eller om det blir som vanligt att alla gör saker lite annorlunda men resultatena blir snarlika...

Redigerat av Demon Slayer, 29 September 2020 - 20:21.

Postad 30 September 2020 - 09:01

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0

Det är mycket snack om lanseringen i tråden. Jag har långt ifrån läst hela, men för min del undrar jag:

Jag skulle vilja köpa en PS5a när lanseringspriserna har lagt sig och priserna stabiliserats. Och man kanske skulle kunna åka till Elgiganten och hämta ut ett samma dag.

När tror ni det kan tänkas bli?

Postad 30 September 2020 - 09:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Och man kanske skulle kunna åka till Elgiganten och hämta ut ett samma dag.

När tror ni det kan tänkas bli?

Som det ser ut nu, så lär det dröja innan man kan gå in i en butik och köpa en maskin, tack vare kaoset med förbokningarna.

Förhoppningsvis är väl det värsta över i Jan-Feb nästa år.

Postad 30 September 2020 - 09:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tror att det går att köpa en konsol tidigast i mars baserat på det extrema sug som verkar ha infunnit sig. Jag har gärna fel, men tänker att jag får klara mig till typ mars - april.

Postad 30 September 2020 - 09:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Om Horizon 2 släpps under sommaren (kan iofs va för tidigt), så kommer det säkert att finnan nån fin bundle också :)

Postad 30 September 2020 - 10:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Och att priserna skulle ändras är väl ganska osannolikt? Är kanske till nästa julhandel? *killgissning*

Postad 30 September 2020 - 10:09

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0

Tack för svaren!  :) 

Går det att få tag på ett under våren är det helt okej

Redigerat av Alban, 30 September 2020 - 10:10.

Postad 30 September 2020 - 10:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Med Copyswede och Kemikalieskatt är det inte troligt att den kan säljas för mycket mindre än 5900,- ser nån har 5800,- men det är nog däromkring i lanserings-perioden. Kan ju alltid hända att nån drar til med ett lockpris för att sälja tillbehör men då måste det nog komma en stor leverans till.

Postad 30 September 2020 - 12:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Med Copyswede och Kemikalieskatt är det inte troligt att den kan säljas för mycket mindre än 5900,- ser nån har 5800,- men det är nog däromkring i lanserings-perioden. Kan ju alltid hända att nån drar til med ett lockpris för att sälja tillbehör men då måste det nog komma en stor leverans till.

NordiskFilm-skatten är nog störst som vanligt...

Postad 30 September 2020 - 12:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

NordiskFilm-skatten är nog störst som vanligt...

Oavsett var de olika kostnaderna ligger så ser det ut som Sony själva "betalar" en del av distributionen, dvs inte lägger det på toppen, men i slutändan blir det oavsett hur man räknar inte möjligt att ta väldigt mycket minre än den prisen som nu är satt. Ingen vet ju vad återförsäljarna har för DB, men jag skulle tro att under 5300-5400,- så går man minus. Reel plus och minus är inte så enkelt som att ta kost + margin, utan man måste räkna in arbetskost (hämta från lager - sätta upp på hyllor, lite utbildning osv) samt support, dvs en viss procent av kunderna kommer behöva reparationer och annat, därför är t.o.m ett litet påslag lik 0,- i total förtjänst. Detta diffar lite och en fysisk butik har mer kost medans webbutiker har mindre sådan kost.

Därför tror jag att de som kommer ta mindre än 5700-5800,- innan Sony ger någon morot til återförsäljare gör detta på egen räkning - f.eks att dom beräknar att sälja fler tillbehör, eller t.o.m andra produkter i sin butik. Ni vet "andra kunder har också köpt...". Det finns ju tracking idag av vilka runder kunderna går i butiken och hur många procent som köper den 10-pack Twix om den står vid kassan osv, så det finns uträkningar om vad de tjänar bara på att få ett visst antall kunder att gå igenom hinderbanan på f.eks Elgiganten. Men på grund av att alla enheter ser ut att ha sålts slut innan dom ens kommit så är min hypotes att det inte vill bli någon prissänking av större slag innan det eventuellt kommer fler konsoler. En stor leverans innan jul kan ju f.eks vara en sak som någon menar kan bli lockvara för att få folk til butiken.....men fortfarande skeptisk.

Postad 30 September 2020 - 13:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Och att priserna skulle ändras är väl ganska osannolikt? Är kanske till nästa julhandel?

PS4 släpptes nov 2013. Första officiella sänkningen kom tre år senare samtidigt som Slim-modellen.

Postad 30 September 2020 - 14:27

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Något som är väldigt konstigt är ju att inte Sony gör en Pro/elite kontroller till PS5.

Dom tredjeparts som kom till 4:an var ju inte direkt så heta. 

Antar att paddel attachment man kan köpa till ps4 kontrollen inte passar till nya?

Postad 30 September 2020 - 17:25

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Något som är väldigt konstigt är ju att inte Sony gör en Pro/elite kontroller till PS5.

Dom tredjeparts som kom till 4:an var ju inte direkt så heta. 

Antar att paddel attachment man kan köpa till ps4 kontrollen inte passar till nya?

Lär det inte göra då PS4-kontrollen inte kommer fungera med PS5-spel.

Postad 30 September 2020 - 17:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 1

Jag tror Demon Souls blir ett launchspel.

Jag tror:
Digital: $399
Fysisk: $499

Nejmen hoppsan vad man hittar bland gamla inlägg.

Redigerat av Demon Slayer, 30 September 2020 - 17:52.

Postad 30 September 2020 - 18:10

Unregistered0931e4ab
  • Unregistered0931e4ab
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Nejmen hoppsan vad man hittar bland gamla inlägg.

Tror du jobbar för Sony  :rolleyes: 
Eller travbanor hade varit ett bra ställe för dig.  :)

Postad 30 September 2020 - 18:11

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Lär det inte göra då PS4-kontrollen inte kommer fungera med PS5-spel.

Fast paddlarna har ju inget med PS4-kontrollen att göra. Anledningen till att PS4-kontrollen inte ska fungera med PS5 spel har ju med att den har flera funktioner än PS4-kontrollen. Att sätta på externa funktioner (paddlar) har ju inget med det att göra. Men antar att designen/uttagen på PS5-kontrollen inte möjliggör att man kan koppla på dom.

Postad 30 September 2020 - 18:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Eller travbanor hade varit ett bra ställe för dig. :)

Whoosh? Du tycker jag postar för mycket? Det är väl bara att sätta på ignore då?

Redigerat av Demon Slayer, 30 September 2020 - 18:20.

Postad 30 September 2020 - 18:16

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Jag tror att det går att köpa en konsol tidigast i mars baserat på det extrema sug som verkar ha infunnit sig. Jag har gärna fel, men tänker att jag får klara mig till typ mars - april.

Det är precis vad Sony vill att folk ska tro. Detta släpp är sjukt överhypeat... Självklart kommer det en leverans till innan jul. Bara vad jag tror...

Postad 30 September 2020 - 18:27

Unregistered0931e4ab
  • Unregistered0931e4ab
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Whoosh? Du tycker jag postar för mycket? Det är väl bara att sätta på ignore då?

Nepp. Var inte det jag menade. Syftade på att du hade gissat rätt på båda sakerna. Menade inget negativt. 

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Bing (1)
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.