Om du vill ha en aktivitet för säg "lyssna på CD" eller "Lyssna på Radio", välj t.ex. "Listen to Music" som aktivitetstyp, så kommer den inte att tvinga dig att ha med någon bildvisare i aktiviteten.
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 318:- |
Postad 16 augusti 2009 - 18:31
Om du vill ha en aktivitet för säg "lyssna på CD" eller "Lyssna på Radio", välj t.ex. "Listen to Music" som aktivitetstyp, så kommer den inte att tvinga dig att ha med någon bildvisare i aktiviteten.
Postad 16 augusti 2009 - 20:10
Väljer jag "Lyssna på Musik" frågar den om jag vill välja:
Lyssna på FM-Radio
Lyssna på digital musik
Lyssna på Radio
Lyssna på musik
Vad jag än väljer så vill den även slå på det som musiken kommer ifrån..
Postad 16 augusti 2009 - 20:22
Och sen valt att skapa en "lyssna på musik" aktivitet med datorn och recievern.
Postad 16 augusti 2009 - 20:51
Postad 16 augusti 2009 - 21:18
Därimot gick det utmärkt om jag valde:
Lägg till aktivitet
Nej, lägg till aktivitet i konfigurationen manuellt
Verktyg
Allmän aktivitet
När jag sedan fick frågan om vilken enhet som skulle användas valde jag enbart Denon recievern och sedan rätt ingång på den. Då fungerade det.
Tack för att ni tog er tid

Redigerat av alex.bergsland, 16 augusti 2009 - 21:18.
Postad 17 augusti 2009 - 12:31

Postad 18 augusti 2009 - 09:08
Postad 18 augusti 2009 - 09:12
Har du prövat att kopiera komandot från org fjärren?Ingen som har fått en One att fungera mot en Viasat Pace 850NV? Jag har problem med att få den att starta. Stänga av funkar, men inte att sätta på. Kommandot PowerToggle fungerar inte heller under Enheter.
Postad 18 augusti 2009 - 09:34
Ingen som har fått en One att fungera mot en Viasat Pace 850NV? Jag har problem med att få den att starta. Stänga av funkar, men inte att sätta på. Kommandot PowerToggle fungerar inte heller under Enheter.
Jag har samma problem med min 785.
Postad 18 augusti 2009 - 12:34
Ja, ingen skillnad.Har du prövat att kopiera komandot från org fjärren?
Sen kan jag inte påstå att det går särskilt bra med orginalfjärren heller, den är jätte(o)känslig och ofta måste jag trycka 2 ggr innan boxen startar. Jag har mailat supporten och väntar på svar...Jag har samma problem med min 785.
(Å andra sidan så startar denna box momentant när den väl göra det och håller inte på och bootar i 5 min som Canal Digitals motsvarande gjorde.)
Redigerat av agpath, 18 augusti 2009 - 12:35.
Postad 18 augusti 2009 - 12:54
Ja, ingen skillnad.
Sen kan jag inte påstå att det går särskilt bra med orginalfjärren heller, den är jätte(o)känslig och ofta måste jag trycka 2 ggr innan boxen startar. Jag har mailat supporten och väntar på svar...
(Å andra sidan så startar denna box momentant när den väl göra det och håller inte på och bootar i 5 min som Canal Digitals motsvarande gjorde.)
Ja, jag har exakt samma. Även när jag bara ska byta kanal eller bläddra i epg:n så får jag trycka flera ggr ibland och någon gång händer tom att den bläddrar UPPÅT när jag trycker nedåt. Skitkass! Och det kvittar om jag trycker via harmonyn eller originalfjärren.
Posta gärna svaret du får här!
Postad 18 augusti 2009 - 20:04
Fick detta från Logitech:Ja, jag har exakt samma. Även när jag bara ska byta kanal eller bläddra i epg:n så får jag trycka flera ggr ibland och någon gång händer tom att den bläddrar UPPÅT när jag trycker nedåt. Skitkass! Och det kvittar om jag trycker via harmonyn eller originalfjärren.
Posta gärna svaret du får här!
"We are sorry to hear that you are still having a problem with the satellite box. In this case. we would like for you to learn in the commands from the original remote, in a RAW format. This will give us access to the codes that the original remote is using.
To teach commands in Raw Format:
Click the Devices tab on your home page.
Click Learn IR in the appropriate device category.
Click Custom at the bottom of the page. The page will reload.
Select the boxes for commands you would like to teach (if you click the box next to the column heading, Selected, all commands will automatically be checked).
Click Learn Selected Commands as Raw.
After you have learned the commands and you have made all the changes you wish to make, click Update Remote to add the changes to your account."
Postad 19 augusti 2009 - 07:12
Fick ett mail till från Logitech inatt (från USAFick detta från Logitech:
"We are sorry to hear that you are still having a problem with the satellite box. In this case. we would like for you to learn in the commands from the original remote, in a RAW format. This will give us access to the codes that the original remote is using.
To teach commands in Raw Format:
Click the Devices tab on your home page.
Click Learn IR in the appropriate device category.
Click Custom at the bottom of the page. The page will reload.
Select the boxes for commands you would like to teach (if you click the box next to the column heading, Selected, all commands will automatically be checked).
Click Learn Selected Commands as Raw.
After you have learned the commands and you have made all the changes you wish to make, click Update Remote to add the changes to your account."

Postad 21 augusti 2009 - 11:59
Jag har fortfarande inte fått till tiderna för påslag och "enhet" och måste använda Help för att få boxen att starta ooch stoppa. Någon som fått detta att fungera med en Pace 850NV?Fick ett mail till från Logitech inatt (från USA
) och de har infört ändringarna, så det borde räcka för andra som har samma box att göra en uppgradering nu. Nu går boxen att starta och stänga av, men jag måste använda Help-knappen, så vissa ytterligare justeringar måste göras. Förmodligen med tiderna.
Postad 21 augusti 2009 - 21:21
Postad 21 augusti 2009 - 21:27
Jag har fört över de knapparna och det funkar.Någon som lyckat överföra något kommando från origalfjärren. Jag har provat men inga av de kommandon jag överfört har fungerat. Provade knapparna ViaSat, VOD, Planner, Options och Setup.
Postad 22 augusti 2009 - 10:30
Efter lite diskussioner i Pace-tråden och ännu mer testande så funkar nu Harmony One klockrent mot en Pace 850NV med följande inställningar:Jag har fortfarande inte fått till tiderna för påslag och "enhet" och måste använda Help för att få boxen att starta ooch stoppa. Någon som fått detta att fungera med en Pace 850NV?
Fördröjning vid påslag: 1500 ms
Knappintervall: 100 ms
Enhetsintervall 500 ms
Under förutsättning att man slår på med "Viasat"-knappen och slår av med "TogglePower".
Man kan heller inte ha kanalnummer med "dubbelnummer" som favoritikoner. Tex 11, 22, 33, 44. Den tar då bara den första siffran. Justera favoritlistan i boxen och lägg "oviktiga" kanaler på de plasterna så funkar favoritikonerna på Harmonyn bra.
Postad 26 augusti 2009 - 19:24
1. Digitalboxen ska sättas på
2. TV'n ska sättas på
3. En knapp som heter "HDMI" på TV-fjärrkontrollen ska tryckas in 2 ggr (för att få HDMI-ingång 2).
Går detta att programmera en sån sekvens i Harmony One?
Dum fråga kanske....

Postad 26 augusti 2009 - 19:33
Finns inga dumma frågor, det finns bara dumma svar...När jag exemplvis ska titta på TV så ska följande sekvens gås igenom:
1. Digitalboxen ska sättas på
2. TV'n ska sättas på
3. En knapp som heter "HDMI" på TV-fjärrkontrollen ska tryckas in 2 ggr (för att få HDMI-ingång 2).
Går detta att programmera en sån sekvens i Harmony One?
Dum fråga kanske....

Det som du önkar kallar Logitech för en aktivitet.
Du gör såhär:
1. Lägg till dina enheter: TV, Digitalbox eller vad det nu må vara (Logitech har en gigantisk databas med olika märken)
2. Skapa aktivitet: Då kan du, antingen välja själv vilka enheter du vill använda eller låta Logitech göra en kvalificerad gissning.
3. Konfigurera aktiviteten: Här väljer du vilken ingång som ska vara vald på TVn, om du har en förstärkare så slås även denna på och ställs in på rätt ingång mm.
Det hela är superpedagogiskt och väldigt enkelt.

Jag har tex en aktivitet som heter Titta på TV och med ett knapptryck så slås TV, Digitalbox och förstärkare på och samtliga ställs in på rätt ingång.
Redigerat av -Palle-, 26 augusti 2009 - 19:35.
Postad 26 augusti 2009 - 19:42
Och underligt nog kan det gå att få rätt ingång med en knapptryckning, direkt till HDMI 2, fast det inte går med originalfärren3. En knapp som heter "HDMI" på TV-fjärrkontrollen ska tryckas in 2 ggr (för att få HDMI-ingång 2).
Dum fråga kanske....

Postad 26 augusti 2009 - 19:56
Jag är nybliven ägare till en harmony efter ca 6 månaders lurkande här

Märker nu när jag vill göra min "se på film" aktivitet så hoppar den till fel hdmi port(nummer 3)
Min mediaspelare sitter på hdmi port 1. Och kabelboxen på port2.
Det sjuka är att om jag går in på tv devicen på fjärran och trycker på "InputHdmi1" upprepade gånger så cyklar tv'n genom hdmi 1,2 och 3. Samma beteende om jag trycker på "InputHdmi3".
Men trycker jag på "InputHdmi2" upprepade gånger så stannar den kvar på rätt port/kanal
Nån som har några idéer?
/Labbe
Postad 26 augusti 2009 - 20:01

Enkel lösning, inte rätt men enkel

Postad 26 augusti 2009 - 20:18

Men det är ju ingen lösning, hdmi1 kommer att befolkas snart också.
Dessutom, om jag kör "se på film" aktiviteten och sedan stänger av allt. Och därefter startar allt med "Se på tv", då är tv'n kvar på hdmi3

Kan tilläga att det är en 42LG5000 som jag har ...42LG5010 om man ska vara petig, men det är väl bara kosmetika.
Och med originalfjärran så kan man ju välj input "separat" alltså man behöver inte hoppa igenom allt ...
Redigerat av Unregisteredbf99d651, 26 augusti 2009 - 20:21.
Postad 26 augusti 2009 - 20:27
Postad 26 augusti 2009 - 20:33
Se ovanvad har du för TV?
Inte riktigt med på vad du menar.Finns inte dom direktknapparna i databasen då? Annars lär den manuellt!
När jag la till tv'n i remote software så dök hdmi 1,2,3 upp som val. men som sagt det är bara hdmi2 som beter sig som den ska.
Kom kanske på en grej!
Jag hade ju lagt upp min tv som "42LG5010", testade nu att lägga upp en ny tv som "42LG50" och det blev lite annat att välj på ...proggar om fjärran nu...
Jepp gick mycket bättre

Redigerat av Unregisteredbf99d651, 26 augusti 2009 - 21:02.
Postad 26 augusti 2009 - 21:05
Finns inga dumma frågor, det finns bara dumma svar...
Det som du önkar kallar Logitech för en aktivitet.
Du gör såhär:
1. Lägg till dina enheter: TV, Digitalbox eller vad det nu må vara (Logitech har en gigantisk databas med olika märken)
2. Skapa aktivitet: Då kan du, antingen välja själv vilka enheter du vill använda eller låta Logitech göra en kvalificerad gissning.
3. Konfigurera aktiviteten: Här väljer du vilken ingång som ska vara vald på TVn, om du har en förstärkare så slås även denna på och ställs in på rätt ingång mm.
Det hela är superpedagogiskt och väldigt enkelt.
Jag har tex en aktivitet som heter Titta på TV och med ett knapptryck så slås TV, Digitalbox och förstärkare på och samtliga ställs in på rätt ingång.
Ok. Tack för svaren.
En följdfråga: Kan man för aktiviteten "Titta på TV" tex ställa TVn's volym till värdet 40 direkt? I aktiviteten "Titta på min mediabox" skulle jag isåfall sätta den till värdet noll.
Postad 26 augusti 2009 - 21:08
Redigerat av Loo755, 26 augusti 2009 - 21:08.
Postad 26 augusti 2009 - 21:13
Allt är beroende på vad det går att göra på din mediebox och TV inte i Harmony. Fjärrkontrollen agerar bara transport av de kommandon dina enheter redan besitter via sina egna fjärrkontroller. Finns funktionen VOL+40 i din TV så kan Harmony fixa det. Att sätta VOL=0 skulle jag rekomendera MUTE på
Det skulle jag också önska, problemet är att MUTE visas med en ful symbol i vänstra hörnet...
Vol +40 kan jag inte tänka mig att det finns. Men jag kan lägga in 40 st +/- i en aktivitet?
Postad 26 augusti 2009 - 21:37
Postad 27 augusti 2009 - 19:45
ja, det går alldeles utmärkt att lägga in 40 st vol+ i en följd i en aktivitet
Eller så kan man göra som jag har gjort. Jag gör en volume down ett antal gånger när jag avslutar vissa aktiviteter, för att jag inte ska bli chockad av den höga volymen nästa gång jag startar igång.
Jag tog fram orginalfjärren och höll inne volume down en liten stund, och lärde Harmonyn det som ett kommando. Så nu sänker den 32 steg istället för ett när jag väljer min "Long volume down". På så sätt slipper man delays och liknande som man får när man väljer att skicka 40 stycken kommando med volume up/down på raken. Det tar en stund om man gör på det sättet.
Postad 07 september 2009 - 19:46
Nån som kan hjälpa mig?
Postad 07 september 2009 - 20:43
Men.
Eftersom jag har en LG-tv måste det pillas i inställningarna för ingångarna så det väljs rätt när den startas och den är ju duktigt seg innan man kan börja välja ingång. Tanken är alltså att slå på tvn först av allt, medan den tuffar igång slås reciever på och byter ingång, digitalbox på och SEN dags för att skifta till rätt ingång på tvn som till slut är beredd. Men hur fan åtstadkommer jag det?
Att sätta startdelay till 8-9 sekunder gör bara att allt står still, hur tusan får jag den att byta ingång sist?
Sen verkar det helt omöjligt att ta sig in i nån form av avancerade inställningar, det är ett evigt klickande runt runt i samma menyer tills det snurrar i skallen...
Redigerat av :stefan:, 07 september 2009 - 21:02.
Postad 08 september 2009 - 07:15
Vad du kan göra är att försöka få till uppstarten med så få kommando som möjligt, och sen lägga till de kommando du vill ska köras manuellt efter att den är färdig. Där kan du lägga in en delay och att byta ingång på TVn.
Om du lägger in att TVn tar 8-9 sekunder på sig att starta upp så pausar resten av sekvensen den tiden. Jag har gjort så med mina enheter, men det är mer för att jag är lite lat och det räcker med allt det andra pillandet

Postad 08 september 2009 - 07:46
Argh... Rackarns tv att ställa till det!Det går inte dessvärre, uppstarten av en aktivitet är en låst sekvens som logitech inte låter dig pilla i.
Vad du kan göra är att försöka få till uppstarten med så få kommando som möjligt, och sen lägga till de kommando du vill ska köras manuellt efter att den är färdig. Där kan du lägga in en delay och att byta ingång på TVn.
Om du lägger in att TVn tar 8-9 sekunder på sig att starta upp så pausar resten av sekvensen den tiden. Jag har gjort så med mina enheter, men det är mer för att jag är lite lat och det räcker med allt det andra pillandet

Så istället blir det till att se till att knapparna på fjärren får upp menyn för ingångsbyte på tvn och den vägen byta? Kan man få in det i startsekvensen för tv eller blir det en separat sekvens att starta efter tv-sekvensen?
Redigerat av :stefan:, 08 september 2009 - 07:47.
Postad 08 september 2009 - 07:55
Argh... Rackarns tv att ställa till det!
Så istället blir det till att se till att knapparna på fjärren får upp menyn för ingångsbyte på tvn och den vägen byta? Kan man få in det i startsekvensen för tv eller blir det en separat sekvens att starta efter tv-sekvensen?
Du kan lägga till egna kommando som körs direkt efter startsekvensen är färdig för varje aktivitet, och där kan du även lägga in delays, som jag skrev ovan.
Postad 08 september 2009 - 07:58
Se ovanstående diskussion. Du kan inte starta TVn och välja ingång och sedan starta resten. Först måste allt startas och sedan väljs ingång. Det viktiga är att konfiguera rätt beteende för hur man byter ingång på TVn.Jag har en enkel fråga. Jag har en Harmony One och vill att tvn skall startas och välja input 5 och sedan vill jag välja md/cd på förstärkaren. Tata, klart. Hur kan nåt så enkelt vara så otroligt krångligt att göra i konfigureringsprogrammet?
Nån som kan hjälpa mig?
Postad 08 september 2009 - 11:20
Okej, hur lyckas man få in det? Direkt i fjärren eller via det bökiga programmet?Du kan lägga till egna kommando som körs direkt efter startsekvensen är färdig för varje aktivitet, och där kan du även lägga in delays, som jag skrev ovan.

Jag har då inte lyckats hitta nåt bra sätt att peta in egna kommandon än, men det skulle ju underlätta enormt!
Postad 08 september 2009 - 11:50
Okej, hur lyckas man få in det? Direkt i fjärren eller via det bökiga programmet?
![]()
Jag har då inte lyckats hitta nåt bra sätt att peta in egna kommandon än, men det skulle ju underlätta enormt!
I det bökiga programmet. Du kan inte programmera fjärren alls direkt med knapparna på den.
Du går helt enkelt in i en aktivitet, väljer review settings och sen alternativet "det ser bra ut, men jag vill göra ytterligare inställningar". Jag kommer inte ihåg exakt formuleringarna, men du hittar säkert.
Postad 08 september 2009 - 14:35
Postad 08 september 2009 - 14:42
Snabb och dum fråga: Går det att få menyn på tv:n på någon Logitech fjärrkontroll? Min fru är synskadad och skulle uppskatta det.
Om jag förstår frågan rätt så är svaret dessvärre nej. Logitech-fjärrkontrollerna är bara sändare och inte mottagare av information, så de kan inte få någon information från en TV eller någon annan apparat om vad de ska visa.
Beroende på hur pass mycket hon ser kan du själv bygga interface som är relativt lätta att använda på fjärrkontrollen, där den utför flera kommando i sekvens, eller bara ett knapptryck. Då kan man automatisera det mesta man gör i menyerna på TVn till en knapptryckning.
De som är intressanta för er del borde isf vara 1000/1100 (eller om det finns en nyare i den serien?) alternativt de med färgskärm, som One. Svårt att säga, ni får nog kolla på dem i någon butik och se om displayerna är kontrastrika och lättlästa nog.
Postad 08 september 2009 - 15:54
Tackar för svaret! Får rulla iväg till Webhallen imorgon och kika på demOm jag förstår frågan rätt så är svaret dessvärre nej. Logitech-fjärrkontrollerna är bara sändare och inte mottagare av information, så de kan inte få någon information från en TV eller någon annan apparat om vad de ska visa.
Beroende på hur pass mycket hon ser kan du själv bygga interface som är relativt lätta att använda på fjärrkontrollen, där den utför flera kommando i sekvens, eller bara ett knapptryck. Då kan man automatisera det mesta man gör i menyerna på TVn till en knapptryckning.
De som är intressanta för er del borde isf vara 1000/1100 (eller om det finns en nyare i den serien?) alternativt de med färgskärm, som One. Svårt att säga, ni får nog kolla på dem i någon butik och se om displayerna är kontrastrika och lättlästa nog.
Postad 08 september 2009 - 17:56
I det bökiga programmet. Du kan inte programmera fjärren alls direkt med knapparna på den.
Du går helt enkelt in i en aktivitet, väljer review settings och sen alternativet "det ser bra ut, men jag vill göra ytterligare inställningar". Jag kommer inte ihåg exakt formuleringarna, men du hittar säkert.
Fasen, jag får inte till det. Jag har klurat ut hur man lägger till mera aktiviteter i sekvenserna, men det blir knas i alla fall.
Tv på först, sen resten av grejorna, sist lade jag till att tvn ska skifta till rätt ingång - men dessvärre finns det hårdkodat på nåt sätt att tvn SKA skifta när den slås på. Alltså slår den på tvn och vill skifta till rätt ingång oavsett hur jag gör. Det verkar inte gå att komma undan att den ska skifta runt.
Jag testade med att välja "ingången finns inte" i inställningarna för att slå på tv-sekvensen, men då hamnar jag istället i tv-inställningarna och "hur växlar du ingångar för tvn med den gamla fjärren?" osv...
Moment 22 så det smäller om det.

Postad 08 september 2009 - 18:01
Postad 08 september 2009 - 18:11
Nä, den kör igång på samma som var när den stängdes av. Har varit inne i inställningarna på tvn för att just försöka ändra på det, att alltid starta på en viss ingång, men det gick inte - typiskt nog, det hade liksom löst allt på en gång.Hur beter den sig med originalfjärren, den kanske startar automatiskt på en viss ingång?

Postad 08 september 2009 - 19:05
Nä, den kör igång på samma som var när den stängdes av. Har varit inne i inställningarna på tvn för att just försöka ändra på det, att alltid starta på en viss ingång, men det gick inte - typiskt nog, det hade liksom löst allt på en gång.
Det finns en inställning för enheten där man kan ställa in att den går igång på samma ingång som den hade när den slogs av.
Ett trick som jag har använt mig av när jag inte vill att något ska hända är att "lura" Harmony-programmet genom att säga att en knapp som inte gör något alls är den som används för att byta ingång. På min ena TV har jag sagt att det är knappen "3" istället, det innebär att den oberoende av vilket läge den slogs av i och startas i går till TV3, och därmed Tuner-input, sen kan jag göra en sekvens som utgår från det.
Postad 08 september 2009 - 19:35
Jodå, där har jag rätt ingång vald - kruxet är ju att jag har olika ingångar i tvn för digitalbox/dvd/dator och eftersom fjärren kommer ihåg vilken ingång som senast användes och utgår från den när den ska stega sig fram till rätt blir det knas iom de dubbla "välj rätt ingång" i starten. Hade jag kunnat dra bild via recievern hade problemet också varit löst, men den gamla häcken har inte hdmi...Och du får inte upp ingångarna såhär?
Sk_rmklipp.JPG 25,89K 0 Antal nerladdningar
Mjo, det skulle nog vara en möjlighet - haken är att tre knappar används för detta: en för att få upp menyn, höger/vänster för att stega till rätt alternativ (här har jag bara högerstega, det går inte att ha bägge) och en okej-knapp. Sen styr ju boxen kanalerna.Det finns en inställning för enheten där man kan ställa in att den går igång på samma ingång som den hade när den slogs av.
Ett trick som jag har använt mig av när jag inte vill att något ska hända är att "lura" Harmony-programmet genom att säga att en knapp som inte gör något alls är den som används för att byta ingång. På min ena TV har jag sagt att det är knappen "3" istället, det innebär att den oberoende av vilket läge den slogs av i och startas i går till TV3, och därmed Tuner-input, sen kan jag göra en sekvens som utgår från det.

Just nu funderar jag på att skita i att få in ingångsval i sekvensen och istället programmera in knapparna för att välja rätt på fjärren och sen göra det manuellt när sekvensen jobbat klart. Klart irriterande, men än mer irriterande att det inte funkar alls.

Postad 08 september 2009 - 19:42
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar